Jouduin syömään kortisonitabletteja reilun kaksi viikkoa. Kortisoni aiheutti ikäviä sivuvaikutuksia, mm. univaikeudet, tuskainen olo, vatsan heikko toiminta yms. Kuinkakohan kauan kestää kortisonin lopettamisen jälkeen, ennen kuin sivuvaikutukset häviävät?
Kortisoni
9
20897
Vastaukset
- .........
Kortisoni on kauhea myrkky, joka poistuu elimistöstä vasta puolenvuoden-vuoden kuluessa.
- astma
Voi ei, ei kai se noin pitkään kestä, että pääsee sivuvaikutuksista eroon?! Unihäiriöt mulla on jo vähän tasaantunu, mutta tämä turvotus vain jatkuu...
- Kortisonikuuriviikko 3kk vä...
Kuule. Kortisoni hidastaa aineenvaihduntaa ja se turvottaa. Juo vettä n 2l/ vrk. Kasvispitoista ruokaa. Mihin sait kortisonikuurin? Minä lihastulehdukseen joka jäi krooniseksi, kun 2,5-vuotta pidettiin vaan pöpinä. Nyt asia potilasvakuutuskeskuksessa. Syo d-kalsoria, koska kortisoni aiheuttaa osteoporoosia eli luuston pehmenemistä. Kostisoni piristää ja antaa energiaa. Jos et saa nukuttua, niin pyydä lääkäriltä melatoniinia, joka on elimistön luontaisesti tuottama aaine ja siihen ei jää riippuvaiseksi. Tsemppiä Kerro kuulumiset!
- astma
Sain kortisonikuurin pahentuneeseen astmaan. En syönyt sitä kuin kaksi viikkoa. Nyt saan jo kyllä nukuttua hyvin. Mutta täytyy alkaa pienelle laihdutuskuurille, että saan nämä ylimääräiset kilot pois. Olen kyllä juonut paljon, mutta ruoka ei ole kasvispitoista. Mä toivon, että näin lyhyt kuuri ei kuitenkaan vielä osteoporoosia aiheuta, en ole mitään kalsiumlisää ottanu. Syön kyllä paljon maitotuotteita ja juon maitoa, joten toivottavasti siitä saa tarpeeksi kalkkia.
- vain nestettä
astma kirjoitti:
Sain kortisonikuurin pahentuneeseen astmaan. En syönyt sitä kuin kaksi viikkoa. Nyt saan jo kyllä nukuttua hyvin. Mutta täytyy alkaa pienelle laihdutuskuurille, että saan nämä ylimääräiset kilot pois. Olen kyllä juonut paljon, mutta ruoka ei ole kasvispitoista. Mä toivon, että näin lyhyt kuuri ei kuitenkaan vielä osteoporoosia aiheuta, en ole mitään kalsiumlisää ottanu. Syön kyllä paljon maitotuotteita ja juon maitoa, joten toivottavasti siitä saa tarpeeksi kalkkia.
eli ne lähtevät jonkin ajan kuluttua, kun elimistön aineenvaihdunta palautuu normaaliksi. Tätä voi parantaa juomalla vettä, välttämällä suolaa!! ja liikkumalla säännöllisesti, niin että hikoilee. Tosin tossa liikunnassa kannattaa pitää mielessä, jos on taipumusta rasitusastmaan, ettei revitä liian lujaan. Tasaista, rauhallista ja kestoltaan sopivan pitkää. Itselläni toimi silloin vastaavassa tilanteessa rauhallinen tunnin mittainen kävelylenkki muutaman kerran viikossa (sekä hyötyliikunta, asiointimatkat pyörällä jne). Kyllä se siitä, elä stressaa liikaa ;)
- Cowboy
Minulla todettiin aivokasvain kuukausi sitten ja määräsivät kortisonilääkityksen (dexametasoni) tarkoituksen vähentää kasvaimen aiheuttamaa turvotusta aivoissa, ja kyllä se tepsi. Viime viikolla leikkasivat kasvaimen pois, kortisonilääkitys jatkui annosta pikkuhiljaa vähentäen eikä mitään isompia sivuvaikutuksia ole ilmennyt paitsi pientä turvotusta jalkaterissä muta se ei ole haitallista
- Anonyymi
Mulla on kuukauden - kahden kortisoni voiteen käyttö . Mitähän sivu vaikutuksia on tulossa
- Anonyymi
Wanhojen tyhjänpäiväisten ja ennenkaikkea täysin keksaistujen ketjujen nostelu jatkuu.
- Kun keskusteluyhteys omaan vaimoon kymmenien avioliittovuosien jälkeen on tukossa...
Ovatko oman kristillisdemokraattipuolueen asiat jo täysin kondiksessa? Puolueen kannatusluvut pysyvät siellä 3% haminoilla.
Toivo Lång 84v. Inkeroinen - Anonyymi
Tutustukaa aiheeseen kortisoniaddiktio. Minä itse käyn nyt läpi paikalliskortisoneista vierottautumista. Olen käyttänyt kortisonivoiteita vuosikausia ihoon, ja sitten ne ei enää auttanut, vaan ihottuma levisi ja paheni. Nyt olen pitänyt kortisonikorkit kiinni 8 kuukautta. Iho on alkanut uusiutumaan ja paksuuntumaan. Mutta vielä on hieman matkaa finaaliin. Myös astma alkanut helpottumaan pujdistumisen myötä. Keho ollu vissii nii tukossa kun nyt alkaa muutki allergia ja sairaudet helpottii sen myötä kun keho ei oo enää mömmöillä kyllästetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi683781Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo623473Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473197Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs643020100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es532601Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks362172Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522139Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa602012- 501927
- 511706