Kuorsaava mies

Uupunut vaimo

Mies rupesi kuorsaamaan pari kuukautta sitten, naps vaan, eikä enää kulu yötäkään ilman järkyttävää jyrinää.

Ollaan kokeiltu kaikki apteekista reseptittä saatavat kurkkusuihkeet, nenäsuihkeet, nenälaastarit, mistään ei ole ollut pienintäkään apua. Nyt mies on käynyt lääkärillä ja jonossa kurkkuleikkaukseen.

Kanssasiskot, kuinka selviätte kuorsaavan ukon puolisona? Minä olen tulla hulluksi.

Meillä ei ole ylimääräistä makuuhuonetta. Mennään yhdessä nukkumaan ja jossain vaiheessa yötä minä raahaan sijauspatjan olohuoneeseen ja nukun kovalla lattialla lopun yötä. Väsyttää. Joskus yritän sinnitellä korvatulpilla tai kuulosuojaimilla, mutta kuorsaus tunkee tajuntaan silti, sitäpaitsi korvat ja pää tulevat kipeiksi kuulosuojainten käytöstä.

Neuvoja otetaan vastaan. Erokin tulee tuskaisina aamuyön tunteina mieleen, eihän sitä nukkumatta voi jaksaa loppuelämäänsä.

225

52990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huone

      Minunkin mieheni aloitti kuorsaamisen yhtäkkiä. Syynä todennäköisesti ylipaino, eli uskon, että laihdutus auttaisi. Minä menen vierashuoneeseen nukkumaan, sillä kuulen kuorsauksen korvatulppien läpi. Jokaöistä valvomista ei tosiaan jaksa kukaan, mutta ehkäpä leikkaus auttaa teitä. Kaverin mies lopetti kuorsauksen, kun häneltä leikattiin kitarisat.

      • Uupunut vaimo

        Ollaan mietitty myös isompaa asuntoa, että saataisiin omat huoneet. Pelkään kuitenkin, että läheisyys kärsii eri makuuhuoneista. Vaikka ei ole kyllä intiimissä läheisyydessä hurraamista, kun olen aamulla äkäinen huonosti nukutun yön jäljiltä.

        Oletko sinä huomannut etääntymistä avioliitossa vierashuoneessa nukkumisen vuoksi?


      • edellinen
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Ollaan mietitty myös isompaa asuntoa, että saataisiin omat huoneet. Pelkään kuitenkin, että läheisyys kärsii eri makuuhuoneista. Vaikka ei ole kyllä intiimissä läheisyydessä hurraamista, kun olen aamulla äkäinen huonosti nukutun yön jäljiltä.

        Oletko sinä huomannut etääntymistä avioliitossa vierashuoneessa nukkumisen vuoksi?

        En ole huomannut, että oltais etäännytty. Tosin ollaan vasta nyt keväällä menossa naimisiin.. :) Kyllä muakin aluksi harmitti, että nyt jo nukutaankin eri huoneissa (tosin välillä vain), mutta kuten itse sanoit, eipä se ainakaan lähennä, että koko ajan on kiukkuinen ja väsynyt, kun ei saa nukuttua toisen kuorsauksen takia. Jos on mahdollisuus paeta yöksi toiseen huoneeseen, en ottaisi siitä stressiä vaan nukkuisin mieluummin hyvät yöunet ja keskittyisin siihen läheisyyteen sitten muissa tilanteissa.


      • eri huone
        edellinen kirjoitti:

        En ole huomannut, että oltais etäännytty. Tosin ollaan vasta nyt keväällä menossa naimisiin.. :) Kyllä muakin aluksi harmitti, että nyt jo nukutaankin eri huoneissa (tosin välillä vain), mutta kuten itse sanoit, eipä se ainakaan lähennä, että koko ajan on kiukkuinen ja väsynyt, kun ei saa nukuttua toisen kuorsauksen takia. Jos on mahdollisuus paeta yöksi toiseen huoneeseen, en ottaisi siitä stressiä vaan nukkuisin mieluummin hyvät yöunet ja keskittyisin siihen läheisyyteen sitten muissa tilanteissa.

        Kirjoitat tuossa alempana lihomisesta. Minunkin miehelläni on tosiaan ylipainoa ja hän on lihonut noin 8 kiloa sen jälkeen kun tutustuttiin. Aluksi ei kuorsannut ollenkaan ja ajattelin, miten ihanaa että kerrankin mies, joka ei kuorsaa. Kuorsaaminen alkoi vasta muutama kuukausi sitten, ja todennäköisesti syy on ylipainossa. Uskon, että parinkin kilon laihdutus auttaisi, ja sitä mies onkin kovasti yrittänyt, mutta se vaatii pitkäjänteistä sinnittelyä eikä ole aina niin helppoa.

        Mä en jaksa ottaa tästä kuorsaamisesta ihan hirveää stressiä, koska tosiaankin pääsen halutessani nukkumaan toiseen huoneeseen ja koska suhteemme on kaikin puolin hyvä. Mies myös tuntee kovasti syyllisyyttä, jos on valvottanut minua kuorsaamisellaan.


      • Noin..

        "Syynä todennäköisesti ylipaino, eli uskon, että laihdutus auttaisi"

        Tutkimusten mukaan, vastoin yleisiä käsityksiä, pahimpia kuorsaajia on pitkät, normaalipainoiset miehet.


      • se on...

        Meillä mies oli ylipainoinen ja paljon muutakin... Aina, kun hän oli juonut alkoholia alkoi kuorsaus. Mitä enemmän viina, sitä kovempi kuorsaus ja älämölö.
        Selvinpäin aiheutettu kuorsaus, jos sitä oli, ei ollut häiritsevää. Se oli huomattavasti hiljaisempaa ja tasaista, eikä juurikaan häirinnyt minua.

        Muutama vuosi sitten pienet lapset valvottivat, mies kuorsasi, joi ja paljon muutakin. olin tosi loppu ja todella väsynyt. meinasin nukahtaa töihin joka päivä. Tulin väsyneeksi, jopa uupuneeksi. Sain lopulta liiasta valvomisesta paniikkihäiriökohtauksia.

        Yritin töniä, herättää, kääntää miestä kyljelleen jne. Pyysin siirtymään sohvalla. menin itse lasten huoneen lattialle, mutta kuorsaus kantautui kaikkialle rrastaen hermoja...

        kahdeksan vuotta kuuntelin... sitten erosin. Ja ah... olen kuin eri ihminen. SAAN NUKKUA!!! Olen pirteämpi kuin koskaan, vaikka jäin yksin lasten kanssa, käyn töissä ja arki on rankkaa. Mutta kaiken kiireen, organisoinnin ja yksinäisyyden kestää, kun saa nukkua.

        Niin... ja seksiäkin saa kyllä muualtakin kuin siltä kuorsaavalta mieheltä. Tämä oli teille, jotka heti ihmettelette, miten voi elää puoolisotta eli monenn mielestä seksittä. Enkä harrasta yhden illan juttuja, vaan mulla on ihan vakkaripano. Turvallinen sellainen. Valitettavasti naimisissa, mutta riittää tyydyttämään seksitarpeet.


      • LEIKKAUS
        eri huone kirjoitti:

        Kirjoitat tuossa alempana lihomisesta. Minunkin miehelläni on tosiaan ylipainoa ja hän on lihonut noin 8 kiloa sen jälkeen kun tutustuttiin. Aluksi ei kuorsannut ollenkaan ja ajattelin, miten ihanaa että kerrankin mies, joka ei kuorsaa. Kuorsaaminen alkoi vasta muutama kuukausi sitten, ja todennäköisesti syy on ylipainossa. Uskon, että parinkin kilon laihdutus auttaisi, ja sitä mies onkin kovasti yrittänyt, mutta se vaatii pitkäjänteistä sinnittelyä eikä ole aina niin helppoa.

        Mä en jaksa ottaa tästä kuorsaamisesta ihan hirveää stressiä, koska tosiaankin pääsen halutessani nukkumaan toiseen huoneeseen ja koska suhteemme on kaikin puolin hyvä. Mies myös tuntee kovasti syyllisyyttä, jos on valvottanut minua kuorsaamisellaan.

        Kannattaa kokeilla ensin kiskoja ennen, ku leikkausta - alempana kanssa kirjoitusta - mulla uniapneakiskot!!!!


      • happy to be me
        se on... kirjoitti:

        Meillä mies oli ylipainoinen ja paljon muutakin... Aina, kun hän oli juonut alkoholia alkoi kuorsaus. Mitä enemmän viina, sitä kovempi kuorsaus ja älämölö.
        Selvinpäin aiheutettu kuorsaus, jos sitä oli, ei ollut häiritsevää. Se oli huomattavasti hiljaisempaa ja tasaista, eikä juurikaan häirinnyt minua.

        Muutama vuosi sitten pienet lapset valvottivat, mies kuorsasi, joi ja paljon muutakin. olin tosi loppu ja todella väsynyt. meinasin nukahtaa töihin joka päivä. Tulin väsyneeksi, jopa uupuneeksi. Sain lopulta liiasta valvomisesta paniikkihäiriökohtauksia.

        Yritin töniä, herättää, kääntää miestä kyljelleen jne. Pyysin siirtymään sohvalla. menin itse lasten huoneen lattialle, mutta kuorsaus kantautui kaikkialle rrastaen hermoja...

        kahdeksan vuotta kuuntelin... sitten erosin. Ja ah... olen kuin eri ihminen. SAAN NUKKUA!!! Olen pirteämpi kuin koskaan, vaikka jäin yksin lasten kanssa, käyn töissä ja arki on rankkaa. Mutta kaiken kiireen, organisoinnin ja yksinäisyyden kestää, kun saa nukkua.

        Niin... ja seksiäkin saa kyllä muualtakin kuin siltä kuorsaavalta mieheltä. Tämä oli teille, jotka heti ihmettelette, miten voi elää puoolisotta eli monenn mielestä seksittä. Enkä harrasta yhden illan juttuja, vaan mulla on ihan vakkaripano. Turvallinen sellainen. Valitettavasti naimisissa, mutta riittää tyydyttämään seksitarpeet.

        kyllä, miltä sinusta tuntui. Itselläni oli samantapaisia kokemuksia, mies joi ja pomotti ja tietysti kuorsasi varsinkin kännissä. Jo edesmennyt alkoholisti-isäni kuorsasi ja lapsena vietin unettomia öitä kuunnellen sitä jyrinää itkien. Silloin päätin, etten koskaan seurustele kuorsaavan miehen kanssa, mutta kuinkas sitten kävikään... Vaikka eivätpä nämä huonot puolet ensimmäisinä vuosina tulleet esille. Erosin puoli vuotta sitten. Hyvät yöunet ovat tärkeimpiä asioita ja ne, jotka eivät ole koskaan kärsineet unettomuudesta, ottavat asian itsestäänselvyytenä. Kun sairastin synnytyksen jälkeistä masennusta, vein joskus patjan vessan lattialle, koska vain siellä täysin yksin sain unen. Ja siitä seksistä - hoituu tosiaankin näin sinkkunakin. Itsellänikin on vakipano, olemme molemmat vapaita, mutta kemia toimii vain fyysisellä tasolla, joten tämä järjestely sopii molemmille. En moralisoi sinua varatun miehen tapailemisesta, jokainen tekee omat ratkaisunsa. Mukavaa kevättä ja hymyä huuleen;)


      • pitkääää
        Noin.. kirjoitti:

        "Syynä todennäköisesti ylipaino, eli uskon, että laihdutus auttaisi"

        Tutkimusten mukaan, vastoin yleisiä käsityksiä, pahimpia kuorsaajia on pitkät, normaalipainoiset miehet.

        niin joopa ,joo.. oon 190 cm 83 kg kokoinen 40v. mies. en ole koskaan kuorsannut.vieressä nukkuja on tyytyväinen ja ei ole kukaan milloinkaan kertonut että kuorsaan.... eli ei pitkillä miehillä ole sellasia ongelmia.en ole myös kuullutkaan-


      • mariane83
        Noin.. kirjoitti:

        "Syynä todennäköisesti ylipaino, eli uskon, että laihdutus auttaisi"

        Tutkimusten mukaan, vastoin yleisiä käsityksiä, pahimpia kuorsaajia on pitkät, normaalipainoiset miehet.

        Poikaystäväni on laiha, 190-senttinen henkilö, ja kuorsaa öisin niin että en saa kunnolla nukuttua. Itse olen lyhyt, hoikka tyttö ja minäkin kuulemma kuorsaan jonkin verran silloin tällöin. Eli todennäköisesti kitarisat vaikuttavat kuorsaamiseen enemmän kuin elopaino, meiltä kun ei kummaltakaan ole niitä poistettu :)


      • LEIKKAUS kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla ensin kiskoja ennen, ku leikkausta - alempana kanssa kirjoitusta - mulla uniapneakiskot!!!!

        Itse en aina kuorsaa, eli kait aika köyhä kommentoimaan oikeaa ongelmaa...
        Aikaisemmin, kun en juurikaan harrastanut ruumiinkulttuuria, kuorsasin kovaäänisemmin ja useammin. Enkä vain silloin kun nukuin erityisen syvästi...
        Kun olin jo harrastanut liikkuntaa jonkin viikon, ongelmat olivat vähentyneet huomattavsti, vaikka mitään varsinaista laihtumista tai painonpudotusta ei ollut tapahtunut.
        Olin pyöräillyt, käynyt toisinaan kuntosalilla jne. normi hommaa ja lähes tyyliä hyötyliikunta, kun ei päivätyö rasita kroppaa. Ihan siis pienelläkin liikunnan lisäämisellä sain oman kuorsailuni laimenemaan.
        Eli.
        Olisiko mahdollista saada miehesi, omalla esimerkilläsi(?) liikkumaan ja kohentamaan lihastonusta?
        Syyllistäminen ei ainakaan auta, sillä välittävällä kumpanilla on jo muutoinkin huono olo aiheuttamastaan.
        Yksi oikea syy kuorsaamiseen on nielun alueen lihasten heikentynyt toimintakyky. Siihen on lihavuuden, siis ainakin kaulan alueen, lisäksi jonkinasteisena syyllisenä heikentynyt lihas- ja yleikunto. Monia muitakin on, mutta lihasten ja kropan kuntoon kun voi helpoiten itse vaikuttaa...
        Omasta mielestäni on muutoinkin parempi muuttaa elintapojaan terveemmiksi kuin käydä veitsen alle. Vaikka toisinaan se kirurgi on oikeasti ainoa hoito ongelmalle. Ei sekään toimi että joutuu nukkumaan toisessa huoneessa. Se varmasti rasittaa jo parisuhdettakin.


      • Tapiiiri
        pitkääää kirjoitti:

        niin joopa ,joo.. oon 190 cm 83 kg kokoinen 40v. mies. en ole koskaan kuorsannut.vieressä nukkuja on tyytyväinen ja ei ole kukaan milloinkaan kertonut että kuorsaan.... eli ei pitkillä miehillä ole sellasia ongelmia.en ole myös kuullutkaan-

        Provosensorit ei nyt oikeen toimi, olikos tämä provoa vai kuvitteletko oikeasti että jos yksi pitkä ja normaalipainoinen mies ei kuorsaa, on koko tutkimus väärässä.

        Oma isäni on suurinpiirtein samaa kokoa ja muistan kuinka hän usein kuorsasi toisessa kerroksessa ja kahden suljetun oven päässä niin lujaa etten saanut nukuttua. En sitten tiedä miten äitini siihen pystyi...


    • Kuorsausta

      ja kommentti oli kun olen "töniny" miestäni että se kuorsaus loppuisi ja saisin nukuttua...sä kun tönit niin Minä en saa kunnolla nukuttua.

      Juu kaikki tollaset keinot on kokeiltu ...laihduttaminen kai auttaisi.

      Sängyn päätyäkin on hiukan nostettu..ei auta.Välillä oon ollu hulluuden rajoilla...mutta...mutta.

      Miehelleni kun SE ei ole ongelma...hän kun saa nukuttua.

      • Uupunut vaimo

        Minäkin koen, että mies pitää varsinaisena ongelmana minun (yli)reagointiani, eikä omaa kuorsaustaan. Hän sitten ihan silkasta ystävällisyydestä minua kohtaan hakeutui lääkäriin ja on kokeillut näitä kaikenlaisia kotikonsteja.

        Saisi oikeasti ukko lähteä evakkoon kovalle lattialle nukkumaan huonosti, enkä minä...


      • Asenne kuntoon..
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Minäkin koen, että mies pitää varsinaisena ongelmana minun (yli)reagointiani, eikä omaa kuorsaustaan. Hän sitten ihan silkasta ystävällisyydestä minua kohtaan hakeutui lääkäriin ja on kokeillut näitä kaikenlaisia kotikonsteja.

        Saisi oikeasti ukko lähteä evakkoon kovalle lattialle nukkumaan huonosti, enkä minä...

        No siihen auttaa se, että passitat miehen olkkariin ja itse valtaat makkarin. Ilmoitusluontoinen asia niin kauan, kun kuorsaa.. kokeilkoon itse, jos asenne on nihkeä.

        Ylimääräisiä (taitto?)patjojakin voi, muuten hankkia ensihätään..


      • 10v kuorsausta
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Minäkin koen, että mies pitää varsinaisena ongelmana minun (yli)reagointiani, eikä omaa kuorsaustaan. Hän sitten ihan silkasta ystävällisyydestä minua kohtaan hakeutui lääkäriin ja on kokeillut näitä kaikenlaisia kotikonsteja.

        Saisi oikeasti ukko lähteä evakkoon kovalle lattialle nukkumaan huonosti, enkä minä...

        ...niin väsynyt että en jaksa siirtyy minnekkään.Kuorsauskiskoakin on kokeiltu..mutta kun hänellä leuat alkaa särkee.Tätä tämä rakkaus kai sitten teettää että jaksaa kuitenkin toista sietää...välillä huonommin välilä paremmin.Hohhoijaa!

        Itse olen pitäny korvatulppia..mutta ne ei nyt ole kivat pitää.Ja kun vaivanani on tinnitus..niin kylläpä korvat kivasti soi...että lanka sielläkin päässä.

        Mun mieheni ei saa aikaseksi mennä lääkärille..josko se leikkaus auttaisi..tiedä häntä.
        Mä luulen että ei tuu ainakaan tylsä elämä meitil..kun on aina nukkumaan mennessä arvoitus millä ääniskaalalla sitä koisimaan mennään.


    • on ja keinot

      jotka meillä tepsi:
      1. laihdutus
      2. leikkaus

      tiedustele leikkausta yksityisesti, pääsee nopeammin.

      • Uupunut vaimo

        Lääkäri totesi miehelleni, että ylipaino ja kuorsaus kuuluvat yleensä yhteen. Minun miehenikin on tosiaan lihonut muutaman kilon, mutta se ei oikeastaan näy isossa miehessä. Jospa se kuitenkin oli juuri se kriittinen pari kiloa, joka käynnisti kuorsausvaihteen.


      • -vaimo-
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Lääkäri totesi miehelleni, että ylipaino ja kuorsaus kuuluvat yleensä yhteen. Minun miehenikin on tosiaan lihonut muutaman kilon, mutta se ei oikeastaan näy isossa miehessä. Jospa se kuitenkin oli juuri se kriittinen pari kiloa, joka käynnisti kuorsausvaihteen.

        Miehesi kävi jo lääkärissä.....eiköhän siletä saa apua!!!
        moni mies ei edes mene lääkäriin moisen asian takia.
        Miksi nyt miettisit eroa tai muuta kun asia jo hoidossa!!!

        Alkakaa yhdessä käymään iltalenkillä ja tehkää kevyttä ruokaa jos lekuri leikkaa kurkun niin eiköhän kuorsaus lopu!!


      • Uupunut vaimo
        -vaimo- kirjoitti:

        Miehesi kävi jo lääkärissä.....eiköhän siletä saa apua!!!
        moni mies ei edes mene lääkäriin moisen asian takia.
        Miksi nyt miettisit eroa tai muuta kun asia jo hoidossa!!!

        Alkakaa yhdessä käymään iltalenkillä ja tehkää kevyttä ruokaa jos lekuri leikkaa kurkun niin eiköhän kuorsaus lopu!!

        Ne eroajatukset on sellaisia painajaistyylisiä yön pimeinä hetkina ilmeneviä houreita kun yritän epätoivoisesti nukkua olohuoneen lattialla miehen tuhistessa oven takana...

        Toivottavasti leikkaus tulee auttamaan asiaa aikanaan. Kaikille sekään ei auta.


      • ja pahempiakin :?
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Ne eroajatukset on sellaisia painajaistyylisiä yön pimeinä hetkina ilmeneviä houreita kun yritän epätoivoisesti nukkua olohuoneen lattialla miehen tuhistessa oven takana...

        Toivottavasti leikkaus tulee auttamaan asiaa aikanaan. Kaikille sekään ei auta.

        mullakin on sama homma. kun pitäis kunnolla saada unta,niin ei,tunnin välein heräät ja kääntelet ja vääntelet ja teet mitä vaan, tulee oikeasti sellanen olo että tekis mieli perkele napata se partsille nukkumaan jos jaksasin..heh nyt naurattaa vaan ei yöllä.siinä tulee nnniiiinnnn paha olo ettei mikään selitys auta. en kestä edes hänen sanojaan kun yrittää korskua jotain rauhoittavaa. sitten aamulla on tosi huono olo kun olen ees aatellut mieheni lemppaamista.siitä jää morkkikset.ja väsymys päälle.mulla on 11 tuntiset työpäivät,ja kaksi koiraa ja yöunet tosi lyhyet,ja tiedän että tarvisin väh.8 tuntia.mutta saan nukkua nykysin n.6 h ja senkin pätkissä.rakastan tota lurjusta eniten maailmassa enkä koskaan laittas pihalle,mutta hermot menee..toisinaan kun itte otan muutaman kaljan,en kuule mitn..heh ei vaan jaksas joka ilta dokata
        huh..yötä ootellessa.. aaaaaarrghhh.. koittakaamme jaksaa.asiat voisi olla pahemminkin..esim ettei kukaan olis siin vieres korskumassa ;)


      • Valintaperuste
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Ne eroajatukset on sellaisia painajaistyylisiä yön pimeinä hetkina ilmeneviä houreita kun yritän epätoivoisesti nukkua olohuoneen lattialla miehen tuhistessa oven takana...

        Toivottavasti leikkaus tulee auttamaan asiaa aikanaan. Kaikille sekään ei auta.

        Vuorotyö.


    • itsekin kärsinyt samasta

      Olen itsekin kärsinyt mieheni kuorsauksesta. Mutta. Ei kai sitä nyt tuollaisesta pidä eroa alkaa miettimään!!!?

      Miksi ihmeessä nukut kovalla lattialla? Ja lähdet sinne keskellä yötä? Hankit pikapikaa pehmeämmän patjan, kirppareiltakin saa ihan siistejä, jos rahasta on tiukkaa. Teette selvän suunnitelman, tästälähtien nukutte illasta alkaen eri huoneissa, seksin hoidatte ennen nukkumaanmenoa (iltapäiväseksi on aika kivaa:)

      Ja sitten alatte vuorotella, toinen nukkuu välillä makkarissa ja toinen olkkarissa ja sitten vaihdatte seuraavalla viikolla. Korvatulppiakin voit kokeilla, kyllä nekin vaimentavat, jos seinät ovat ohuet.

      Ja lääkärissä pitää asiat sitten selvittää. Jos ylipaino on ongelma, niin sitten alat lempeästi tukea miestäsi painonhallinnassa ja voit varmaan itsekin hyvin siinä sivussa.

      Sitten laitat asiat vielä mittakaavaan. Entä jos miehesi sairastuisi vakavasti? Entä vanhuus ja sen myötä tulevat vaivat ja vastukset? Aiotko aina vain vihaisesti hyökätä ovesta ulos, kun sairaus ja toisen ihmisen vajavaisuus sinua häiritsevät? Ihan oikeasti?

      Kyllähän se niin on, että kuorsauksesta kärsii enemmän se ei-kuorsaava osapuoli. Mutta eihän miehesi sitä tahallaan tee, sinua kiusatakseen! Mikä ihme äkäpussi sinä olet, kun kiukkuisena syyttelet asiasta, jonka voi korjata ajan, lääkärinavun ja oman asenteen korjauksella?

      • Uupunut vaimo

        Puhut samaan tyyliin kuin mieheni :o) Eihän kuorsaus hengenlähtöä enteile meille kummallekaan, pahempia sairauksia on. Ja olisi todella itsekästä ja typerää erota pelkän kuorsauksen vuoksi. Ymmärrän sen kyllä. Joskus vaan väsyneenä sitä äkämystyy yli äyräiden.

        Täytynee tehdä siitä olohuone-nukkumisesta mukavampaa ja tyytyä sitten siihen. Tähän asti olen jotenkin ajatellut, että kuorsaus alkoi niin nopeasti, että se varmaankin loppuukin aika nopeasti.

        Olen jo vähän katsellut japanilaistyylistä futonpatjaa, joka on tarkoitettukin lattialla nukkumiseen. Sen saa helposti rullattua päiväksi kaappiin.


      • Avovaimo 6v.

        Sinä joka puhut tuohon sävyyn kuorsauksesta, että kun "maailmassa on pahempiakin sairauksia", niin et tiedä yhtään että mistä puhut, sillä vähättelet ongelmaa joita voi seurata, jos et nuku!!

        Olen ollut 6v. kuorsaavan miehen kanssa. Hänelle on tehty nielurisaleikkaus, ollaan kokeiltu kaikkia apteekin lääkkeitä, käytän korvatulppia, mikään ei ole auttanut. Kuulen kuorsauksen jopa oven läpi toiseen huoneeseen, sillä mieheni kuorsaa TODELLA lujaa.

        Tottakai on pahempiakin sairauksia, tässä nyt puhutaankin siitä että kuorsaus voi viedä joltain yöunet, ja jos et nuku, et jaksa mitään! Työn jälki kärsii siitä, et jaksa harrastaa, et jaksa seksiä, et mitään! Ihminen tarvitsee unta, jos sitä ei saa niin se voi vaikuttaa koko muuhun elämään!

        Eihän kukaan halua erota kuorsauksen takia, enkä ole sellaista ajatellutkaan, mutta kuorsaaminen voi olla erittäin iso ongelma parisuhteessa, sillä eihän kukaan voi olla nukkumatta loppuelämäänsä, ja mikä parisuhde se on missä nukutaan aina erillään...

        Te jotka ette joudu kärsimään sellaisesta kuorsauksesta, mihin joudutte lähes joka yö heräämään, niin ette tod. tiedä mistä puhutte!!!


      • uneton
        Avovaimo 6v. kirjoitti:

        Sinä joka puhut tuohon sävyyn kuorsauksesta, että kun "maailmassa on pahempiakin sairauksia", niin et tiedä yhtään että mistä puhut, sillä vähättelet ongelmaa joita voi seurata, jos et nuku!!

        Olen ollut 6v. kuorsaavan miehen kanssa. Hänelle on tehty nielurisaleikkaus, ollaan kokeiltu kaikkia apteekin lääkkeitä, käytän korvatulppia, mikään ei ole auttanut. Kuulen kuorsauksen jopa oven läpi toiseen huoneeseen, sillä mieheni kuorsaa TODELLA lujaa.

        Tottakai on pahempiakin sairauksia, tässä nyt puhutaankin siitä että kuorsaus voi viedä joltain yöunet, ja jos et nuku, et jaksa mitään! Työn jälki kärsii siitä, et jaksa harrastaa, et jaksa seksiä, et mitään! Ihminen tarvitsee unta, jos sitä ei saa niin se voi vaikuttaa koko muuhun elämään!

        Eihän kukaan halua erota kuorsauksen takia, enkä ole sellaista ajatellutkaan, mutta kuorsaaminen voi olla erittäin iso ongelma parisuhteessa, sillä eihän kukaan voi olla nukkumatta loppuelämäänsä, ja mikä parisuhde se on missä nukutaan aina erillään...

        Te jotka ette joudu kärsimään sellaisesta kuorsauksesta, mihin joudutte lähes joka yö heräämään, niin ette tod. tiedä mistä puhutte!!!

        Tässä viestissä on sanottu kaikki ja ihan oikein. Olen ollut 13v. korsaamisen "uhri".Korsaaminen on ehkä isompi ongelma kun voi arvata? Ja minkälaisia seurauksia tästä tulevaisuudessa tulee "ei- korsaajalle ???


      • ohjeet

        Ja ajattelemisen aihetta! Itse olen se, joka on kuorsaamisella toista häirinnyt, ja siitä kärsinyt ja pelännyt nukkumista. Nyt ei enää ole toista kenen vieressä nukkua :(


      • tuhoaa aivot
        uneton kirjoitti:

        Tässä viestissä on sanottu kaikki ja ihan oikein. Olen ollut 13v. korsaamisen "uhri".Korsaaminen on ehkä isompi ongelma kun voi arvata? Ja minkälaisia seurauksia tästä tulevaisuudessa tulee "ei- korsaajalle ???

        Kokeile valkosipulin kynttä persreikään molemmille. Takaan, että korsaaminen unohtuu.


    • ..näin

      Ensin minä hankin korvatulpat. Se auttoi jonkin aikaa. Sitten volyymit kasvoivat ja mieheni muutti kaksiomme olohuoneen lattialle patjalle. Hankittiin joustinpatja ja tyytyväisiä olemme molemmat. Seksi ei ole enää aina kovin spontaania, mm. aamuseksi on jäänyt täysin, mutta lapsettomina me aktivoidumme muutenkin milloin sattuu ja varsinkin viikonloppuisin keskipäiväseksi on kivaa!

    • kestämään!

      Kattos 80% miehistä käy armeijan ja siellä oppii kestämään kuorsausta. Siksi se ei ole meistä mikään mörökölli. Ihminen ei nuku, jos ei nukuta. Jos kuorsaaminen häiritsee, niin sitten ei väsytä.

      • lskldkldskdl

        On eriasia nukahtaa hiljaisuudessa kuin yrittää nukahtaa kauhean mölinän keskellä, ensin se häiritsee, sitten alkaa vituttamaan ja sitten VITUTTAA oikeen kunnolla eikä nukahtamisesta tule mitään.

        Ja tuohon armeija sontaan, siellä mies on väsynyt ja itse nukahtaminen ei ole siellä ongelma, mutta oli siellä meillä muutama sellanen joka herätti koko tuvan yömölinällään.


      • meillä...

        Minun mieheni on kuorsannut aina, heti alusta pitäen. Joskus on ollut kausia, jolloin oma uneni on ollut hakusessa tai herkkää ja pinnallista, silloin olen töninyt häntä. Nyt kahdenkymmenen viiden aviovuoden jälkeen minäkin olen alkanut kuorsata, lääkärin mukaan nielurisaleikkaus auttaisi. Minulla ei ole uniapneaa. Nyt sitten kuorsaamme kumpikin ja miehelläni on elämässään vähän kriisiä ja hänen unentulonsa on hänelle ongelma. Ja nyt hän valittaa :) No minusta on niin huvittavaa, kun vastaan, että nyt sitten tiedät mihin minä olen tottunut. Hän vähättelee omaa kuorsaustaan, minun piti nauhoittaa sitä hänelle, jotta hän uskoisi. Sen jälkeen ei ole puhunut enää mitään :)

        Saatan kyllä mennä sinne risaleikkaukseen, koska se haittaa minua muutoinkin, kurkku on helposti karhea ja tulehtunut.

        Näin sitä mennään vuorotellen.. elämää vaan..
        Itseäni aikoinaan haittasi miehen kuorsaus, kun oma uni oli jonkun muun asian takia hiukan hukassa.


      • lässytä!

        Ei tullu uni kuorsauksen takia vaikka miten oli väsyny. Joillakin on vaan vaikeempaa nukahtaminen. Ite hakkasin ja heittelin kumisaappailla kuorsaajia teltassa kun kuorsaus vei hermot ihan täysin. Jos päivässä sai nukkuu sen 20 min. ni osa koris sen ajan niin ärsyttävästi ettei siinä huonompi unisella ole mahdollisuuksia nukkua. Nukahdin sit seisaalleen viikon loppupuolella kun oli hiljasta keskellä metsää. Ei onnistu vuosien jälkeenkään nukahtaminen kuorsaukseen.


      • uneton

        Olen ollut välillä niin väsynyt,että menen silmät kiinni makuhuoneesen nukkumaan...mies kuorsaa. Sitten yritän noin tunnin saada unta, mutta miehen korsaaminen on vienyt kaikki unet ja väsymuksen,kun mun hermot on noussut pintaan.Sitten taas menen olohuoneen sohvalle, josta mieheni on aamulla suuttunut.


      • Täkki kainalossa karkuun me...
        lässytä! kirjoitti:

        Ei tullu uni kuorsauksen takia vaikka miten oli väsyny. Joillakin on vaan vaikeempaa nukahtaminen. Ite hakkasin ja heittelin kumisaappailla kuorsaajia teltassa kun kuorsaus vei hermot ihan täysin. Jos päivässä sai nukkuu sen 20 min. ni osa koris sen ajan niin ärsyttävästi ettei siinä huonompi unisella ole mahdollisuuksia nukkua. Nukahdin sit seisaalleen viikon loppupuolella kun oli hiljasta keskellä metsää. Ei onnistu vuosien jälkeenkään nukahtaminen kuorsaukseen.

        Meilläkin kuuntelin yöt sitä kovaa korinaa ja lähdin aamuisin väsyksissä töihin. Monta vuotta meni valvoessa ja täkki kainalossa paetessa muualle nukkumaan.
        Viimein sanoin että nyt se on joko lääkäriin meno tai ero.
        Mies meni lääkäriin ja pääsi unipatja-testeihin ja sai koneen huolehtimaan että hengitystiet pysyvät auki yön aikana.Ennen koneen lainausta hänellekin tehtiin nenäleikkaus joka ei auttanut. Kone pitää jonkinlaista ääntä ja mies nukahtaa usein ennen koneen kytkemistä ja se kova korina ja hengityskatkot alkaa heti.Silloin joudun kysymään koneen laitosta. Eri huoneissa kylläkin nukutaan kun niin on helpompi kuitenkin.


      • ärsyttää
        lskldkldskdl kirjoitti:

        On eriasia nukahtaa hiljaisuudessa kuin yrittää nukahtaa kauhean mölinän keskellä, ensin se häiritsee, sitten alkaa vituttamaan ja sitten VITUTTAA oikeen kunnolla eikä nukahtamisesta tule mitään.

        Ja tuohon armeija sontaan, siellä mies on väsynyt ja itse nukahtaminen ei ole siellä ongelma, mutta oli siellä meillä muutama sellanen joka herätti koko tuvan yömölinällään.

        aina joku asia naisia häiritsee mihinkään ei tyydytä..mua vituttaa suoraan sanottuna ainaiset valittajat..vaihtaisitko kuorsaavan miehen pettävään mieheen? eikö mikään saatana riitä teille eukot?????


    • touhua

      miesystäväni kuorsaa ihan sairaasti,mutta onneksi emme asu yhdessä,ettei tarvii joka yö nukkua yhdessä.
      Niinä öinä kuitenkin kun hän on luonani joskus useita peräkkäin,tuntuu että elämä on yhtä tuskaa,se on todellinen ongelma.Raahaudun joskus sohvalle keskellä yötä nukkumaan ja ooh se tuntuu taivaalta,(kaikki tietää kuinka ihanaa sohvalla nukkuminen on):).
      Hakekaa apua,ei kait sen takia kannata kuitenkaan erota.

      • Uupunut vaimo

        Jos muutatte yhteen, on varmasti järkevintä heti valita asunto, jossa kummallakin on omat huoneet.

        Meillä on kiva asunto, jossa viihdyn hyvin, mutta nukkumisjärjestelyjä on vaikea uusia, kun huoneita on liian vähän.


    • sitä mikä

      ihmeen teippijuttu se on kun noi juoksijatkin pitää siinä nenänvarressa,ja laihdutus auttaa siinä tai ainakin minua auttoi pudotin painoa 17kg enkä enään kuorsaa

      • Uupunut vaimo

        Mies kokeili sitä nenäteippiä, kehui, että oli helpompi hengittää, mutta valitettavasti kuorsausääni ei mitenkään muuttunut.

        Pieni laihdutus on listalla. Mies ei ole ylipainoinen, painoindeksi 24, mutta onhan se fiksumpaa laihduttaa muutama kilo nyt heti pois, kuin odottaa, että ylipainoa kertyy paljon.


    • Herkkäuninen

      Täällä myös yksi uupunut puoliso...
      Mieheni kuorsaa todella kovaäänisesti (on tehnyt näin alusta saakka). Ja hän ei ole grammaakaan ylipainoinen... Ei auta laastarit eikä suihkeet - valitettavasti.
      Alunperin yritin "opetella" sietämään ääntä, mutta koska se on niin kovaäänistä ja epätasaista, ei siihen vain voi tottua. Siispä nukumme eri huoneissa (vaikka ehdottomasti haluaisin nukkua kainalossa), kun en voi nukkumattakaan olla.
      Onneksi seksielämä ei tästä kärsi, kun emme muutenkaan rakastele sängyssä vaan kaikkialla muualla :)

      • Uupunut vaimo

        Sitä jotenkin herkistyy kuuntelemaan kuorsausta, sen tuhannen sorttisia tuhahteluja, tööttäilyjä, rohinoita, hengityskatkoja. Nukkuminen on täysin mahdotonta kun korvan vieressä on monipuolinen sinfonia menossa.

        Meillä nukuttiin paljon kainalossa ennen kuorsauksen alkamista. Seksikin vähentynyt huomattavasti, joten lasken kuorsauksen kyllä avio-ongelmaksi. Pelkään vähentyneen läheisyyden vaikutuksia avioliittoon pitkällä tähtäimellä...


      • Toni
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Sitä jotenkin herkistyy kuuntelemaan kuorsausta, sen tuhannen sorttisia tuhahteluja, tööttäilyjä, rohinoita, hengityskatkoja. Nukkuminen on täysin mahdotonta kun korvan vieressä on monipuolinen sinfonia menossa.

        Meillä nukuttiin paljon kainalossa ennen kuorsauksen alkamista. Seksikin vähentynyt huomattavasti, joten lasken kuorsauksen kyllä avio-ongelmaksi. Pelkään vähentyneen läheisyyden vaikutuksia avioliittoon pitkällä tähtäimellä...

        Laitat vaan silmät kiinni ja yrität sinäkin nukkua..ei mua ainakaan haittais vaikka nainen kursais kuinka jos itse oon väsynyt.

        Toinen konsti jos oikein häiritsee niin hyppää miehesi päälle 69:iin ja valvota molempia koko yö..seuraavana yönä voit olla ja paljon väsyneempi ja saat nukuttua..heh..


      • korksu

        Kyllä se on vaan kumma, kun se miehen kuorsaus kummastuttaa entä omasi? Et varmaan itse kuule sitä! Olen nukkunut useiden naisten kanssa ja kyllä on kuorsausta riittänyt niissäkin. Ei minua ole häirinnyt omani eikä toisten kuorsaukset se aika normaalia. Koiratkin ja lapsetkin kuorsaa joskus ja tietysti emäntä myös. Miksi kirjoitellaan miehistä! Onneksi me miehet eivät edes viitsi huomautella moisesta. Minä pidän sitä normaalina jokus kovempaa joskus hiljempaa niinhän autollakin ajetaan.


    • Täyttänyt

      Heh , mikä otsikko ......

      Meillä on muija täyttänyt 100(Kg) jo ajat sitten ja röhnöttää öisin kuin emakko .

      Ei se nyt muuten häiritse , mutta telkkarin joutuu vääntämään öisin isommalle , että sieltä kuulisi jotain...

      • OOT ???

        Terv: NAAPURISI


    • kuorsaaja sirpa

      Popsi lääkkeitä, niin saat nukutuksi.

      • tässä huushollissa

        Aivan niin. Minäkään en olisi viiteen vuoteen nukkunut ilman unilääkkeitä. JOskus jätän ottamatta, mutta kun miehen kuorsaus alkaa, niin purkille...pian tolkku pois eikä tartte lähteä toiseen huoneeseen nukkumaan. Mies on muuten ihmeellinen. Kellahdus petiin kymmenen maissa ja samalla sekunnilla unessa. Mitäkö tekee työkseen? 62-vuotias viriili yksityisyrittäjäeläkeläinen ja kodin talonmies.


    • vaihda huonetta

      ..jos ei oo mahdollisuutta, niin kuorsaaja olkkarin sohovalle..niitä kuorsaavia ja piereviä miehiä ei oo pakko sietää..näin meillä toimitaan!

    • nukutaan meillä

      Meillä mies nukkuu olohuoneessa ja minä makuuhuoneessa. Se on miehen aikaisen herätyksen takiakin hyvä ratkaisu. Vaikka kyllähän se aika epäreilulta tuntuu. Viikonloput onkin sitten kyllä yleensä luksusta, kun molemmat nukutaan makkarissa. Ja muuten, itse olen huomannut sellaisen jutun, että seksi auttaa asiaan. Kun on tarpeeksi väsynyt, ei se kuorsaus enää haittaa. :) Eli seksiä vaan paljon, niin kyllä uni maittaa.

      • ei ei ei!!!

        Ei paljoa kiinnosta seksi kuorsaavan possun kanssa! Miksi täällä kehotetaan sitä kärsivää osapuolta olkkaan, kyllä evakkoon kuuluu lähteä se mölyävä osapuoli.

        Mulla meinaa kanssa hermo mennä miehen kuorsaukseen, ilmiö alkoi kun hän lihoi vaivaiset 5 kg. Mutta se on yleensä pienestä kiinni eikä se suostu laihduttamaan.

        kauhea poru joka yö kun nyin häntä, kun en saa nukkua. Hän huutaa mulle keskellä yötä että älä nyi kun on saatava unta! Sitten ilmiriita pystyssä, kumman yöuni on tärkeämäpi.

        Eroa ajattelen.


      • TTPP
        ei ei ei!!! kirjoitti:

        Ei paljoa kiinnosta seksi kuorsaavan possun kanssa! Miksi täällä kehotetaan sitä kärsivää osapuolta olkkaan, kyllä evakkoon kuuluu lähteä se mölyävä osapuoli.

        Mulla meinaa kanssa hermo mennä miehen kuorsaukseen, ilmiö alkoi kun hän lihoi vaivaiset 5 kg. Mutta se on yleensä pienestä kiinni eikä se suostu laihduttamaan.

        kauhea poru joka yö kun nyin häntä, kun en saa nukkua. Hän huutaa mulle keskellä yötä että älä nyi kun on saatava unta! Sitten ilmiriita pystyssä, kumman yöuni on tärkeämäpi.

        Eroa ajattelen.

        Itse kuorsaajana, minä olin se joka lähti sohvalle melkein aina .Minä kuorsaan kovaäänisesti joka asennossa ja nykyään olenkin eronnut ,se oli ehkä yksi syy !
        Ehkä en koskaan pysty vakiintumaan tämän vaivan takia ,lääkkeitä on mutta eivät ne vie sitä kokonaan .


    • meille auttoi

      Mieheni kuorsaa, hankimme minulle oman kodin lähistöltä. Nyt molemmat voi nukkua rauhassa. Näemme pari-kolme kertaa viikossa. Miehelleni tuli muuton jälkeen paljon ylitöitä. Lapset asuu välillä luonani, välillä mieheni luona.

      Suhde pelastui tämän avulla.

      • rauhaisa uni

        Muutin omaan asuntoon lähelle miestäni. Nyt nukun rauhassa yöni.


    • .........................

      totuttele nukkumaan korvatulppien kanssa ja lopeta valittaminen.

    • Vaikka välillä

      kovallelattialle nukkumaan retkipatjalle, ja jos ei auta niin lenkille... Lähdet mukaan itsekkin väh.1h ja min.5km. kevyttä hölkkää ja juoksua vuorotellen... terv. 180cm ja 76kg mies...

    • miehesi?

      Tupakoinnin lopettaminenkin voisi auttaa asiaa...

    • tasa-arvoa..

      Miten oletat miehesi palvovan sinua yöt päivät?
      Perimmäinen syy on se, että olet mustasukkainen miehellesi kun hän ei huomioi sinua koko ajan. Mies tarvitsee myös lepoa!

      • Naurava nainen

        Ei se ole palvomista, jos antaa toisenkin nukkua välillä. Jos ei saa nukuttua, menee seuraava päivä pilalle, sitten sitä on äkänen ja mäkättää vaan toiselle.

        Nainenko ei tarvitse lepoa? Et ole tosissas??


      • mutta kohtuus
        Naurava nainen kirjoitti:

        Ei se ole palvomista, jos antaa toisenkin nukkua välillä. Jos ei saa nukuttua, menee seuraava päivä pilalle, sitten sitä on äkänen ja mäkättää vaan toiselle.

        Nainenko ei tarvitse lepoa? Et ole tosissas??

        Toki molemmat tarvitsee lepoa, turha on kuitenkaan tehdä asiasta numeroa. Kiukuttelu ja kärttyily heijastaa muusta ongelmasta.


    • Lääkettä

      Mieheni on kova kuorsaamaan.
      Keksimme ostaa apteekista Znorents -lääkettä
      (tai joku sen tapainen nimi). Se on auttanut.
      Herään kyllä joskus yöllä taas kuorsaukseen ja suihkutan itse hänen kitaansa sitä lisää mutaman ruiskauksen, niin saan taas nukuttua.
      Taivaallinen keksintö.
      On olemassa yksi toinen sumukelääke kuorsaukseen, mutta se ei ole mistään kotoisen.
      Tuota Znorentsia ei saa ihan joka apteekista.

    • anttix

      Hei, myös naiset kuorsaavat ja ihan samalla tavalla se saa miehenkin hulluksi.

      Neuvoni on hanki korvatulpat, hyvät sellaiset kertakäyttö, käytän niitä jo pitkään ja silloin ei tiedä maailmasta mitään.

    • KUORSAAJAMIES

      Jos olisi vieressäni, niin johan nauttisin siitä VAKITUISESTA kuorsaajamiehestä nyt.
      Olis vaan paljon parempi kaveri, kuin se nalakuttava ämmänrutale, jota kestin vuosikymmenet. Nyt vaan kuorsaavien äijänkönsikkäiden vieressä-onneksi.

    • Pistemies

      Jos et saa kuorsauksen takia nukuttua niin vika on sinussa eikä miehessä. Kuorsaus ei todellakaan ole sellainen asia, jonka takia ei voi nukkua.

      Tosin ihan miehen takia tuo kuorsaus kannattaa hoitaa kuntoon, koska ei se kovin terveellistä ainakaan ole. Oma unenlaatu kärsii kun hapenkulku on huonompaa kuin normaalisti.

      • normaalia...

        Kyllä munkin vaimo kuorsaa, ei siinä melussa oikeasti normaali ihminen pysty nukkumaan.

        Onneksi kuorsaus lakkaa kun kääntää vaimon kyljelleen. ( Kuorsaa ainoastaan selällään nukkuessa )

        Mikä tahansa häiuritsevä ääni estää nukkumisen, kuorsaus ei ole niitä miellyttävimpiä...


      • Heko-heko

        Siis minussako se vika onkin, kun en monen desibelin kuorsausmetelissä pysty nukkumaan?? Käsittääkseni yön pitäisi olla rauhallisuuden ja hiljaisuuden aikaa, jolloin mieli ja aivot lepää uutta päivää varten. Mutta jos toinen päästää kurkkuääniä kuin katupora niin siinä on levollisuus kaukana ja vika ei tosiaankaan ole minun korvissani vaan siinä toisessa osapuolessa! Minunkin ukkoni on kaljamahainen ja on kuorsannut useamman vuoden (ei silloin kun oli nuori ja hoikka). Sitten tuo kehtaa loukkaantua jos yöllä hiippailen sohvalle nukkumaan kun en voi vieressäkään saada unen päästä kiinni. Pitäisikö minun joka jumalan yö pelkästä myötätunnosta maata tuossa metelissä ja seuraava työpäivä menee kuin sumussa väsymyksen vuoksi, välillä pitkä väsymys johtaa kovaan migreenikohtaukseen. Apteekin korvatulpista olen jonkinlaisen avun löytänyt ja yllättävän nopeasti opin niillä nukkumaan. Mutta kun toinen tykkää kaljasta ja rasvaisesta ruuasta niin maha paisuu ja desibelit kasvaa...


      • Pistemies
        Heko-heko kirjoitti:

        Siis minussako se vika onkin, kun en monen desibelin kuorsausmetelissä pysty nukkumaan?? Käsittääkseni yön pitäisi olla rauhallisuuden ja hiljaisuuden aikaa, jolloin mieli ja aivot lepää uutta päivää varten. Mutta jos toinen päästää kurkkuääniä kuin katupora niin siinä on levollisuus kaukana ja vika ei tosiaankaan ole minun korvissani vaan siinä toisessa osapuolessa! Minunkin ukkoni on kaljamahainen ja on kuorsannut useamman vuoden (ei silloin kun oli nuori ja hoikka). Sitten tuo kehtaa loukkaantua jos yöllä hiippailen sohvalle nukkumaan kun en voi vieressäkään saada unen päästä kiinni. Pitäisikö minun joka jumalan yö pelkästä myötätunnosta maata tuossa metelissä ja seuraava työpäivä menee kuin sumussa väsymyksen vuoksi, välillä pitkä väsymys johtaa kovaan migreenikohtaukseen. Apteekin korvatulpista olen jonkinlaisen avun löytänyt ja yllättävän nopeasti opin niillä nukkumaan. Mutta kun toinen tykkää kaljasta ja rasvaisesta ruuasta niin maha paisuu ja desibelit kasvaa...

        Itse pystyn nukkumaan ihan missä vain. Oli melua tai valoisuutta, kuuma tai kylmä. Kyse on ihan täysin kyvystä rauhottua. Eihän se melu kovin mieluista ole jos se on todella kovaa, mutta kuorsaus ei todellakaan ylitä näitä desibelejä. Toki jos itselläsi nukkumisen kyvyt ovat huonot niin silloin tilanne on myös sinulle ongelma. Jokatapauksessa miehellesi tuo on ongelma terveyssyistä, joten siihen pitää puuttua.


      • Uupunut vaimo
        Pistemies kirjoitti:

        Itse pystyn nukkumaan ihan missä vain. Oli melua tai valoisuutta, kuuma tai kylmä. Kyse on ihan täysin kyvystä rauhottua. Eihän se melu kovin mieluista ole jos se on todella kovaa, mutta kuorsaus ei todellakaan ylitä näitä desibelejä. Toki jos itselläsi nukkumisen kyvyt ovat huonot niin silloin tilanne on myös sinulle ongelma. Jokatapauksessa miehellesi tuo on ongelma terveyssyistä, joten siihen pitää puuttua.

        Luin jostain, että kuorsauksessa voi olla samat desibelit kuin moottorisahassa. (Minun mies kuorsaa lujaa.)

        Kyllä pistemiehenkin huumori olisi hakusessa moottorisahan pauhatessa muutaman sentin päässä korvasta koko yön...

        Ihme kun (omakohtaista kokemusta omaamattomat) aina yrittävät vähätellä ongelmaa.


      • apu on lähellä
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Luin jostain, että kuorsauksessa voi olla samat desibelit kuin moottorisahassa. (Minun mies kuorsaa lujaa.)

        Kyllä pistemiehenkin huumori olisi hakusessa moottorisahan pauhatessa muutaman sentin päässä korvasta koko yön...

        Ihme kun (omakohtaista kokemusta omaamattomat) aina yrittävät vähätellä ongelmaa.

        Sinulla on psyykkisiä ongelmia. Käy keskustelemassa TODELLISISTA ongelmistasi.


      • mixy
        Pistemies kirjoitti:

        Itse pystyn nukkumaan ihan missä vain. Oli melua tai valoisuutta, kuuma tai kylmä. Kyse on ihan täysin kyvystä rauhottua. Eihän se melu kovin mieluista ole jos se on todella kovaa, mutta kuorsaus ei todellakaan ylitä näitä desibelejä. Toki jos itselläsi nukkumisen kyvyt ovat huonot niin silloin tilanne on myös sinulle ongelma. Jokatapauksessa miehellesi tuo on ongelma terveyssyistä, joten siihen pitää puuttua.

        "kyse on vain kyvystä rauhoittua". Etkai voi tosissasi väittää, että jos sinä pystyt nukkumaan missä ja miten vain, niin kaikkien muidenkin pitää pystyä samaan?? Toiset heräilevät herkemmin ääniin kuin toiset. piste.


      • ..ota
        Heko-heko kirjoitti:

        Siis minussako se vika onkin, kun en monen desibelin kuorsausmetelissä pysty nukkumaan?? Käsittääkseni yön pitäisi olla rauhallisuuden ja hiljaisuuden aikaa, jolloin mieli ja aivot lepää uutta päivää varten. Mutta jos toinen päästää kurkkuääniä kuin katupora niin siinä on levollisuus kaukana ja vika ei tosiaankaan ole minun korvissani vaan siinä toisessa osapuolessa! Minunkin ukkoni on kaljamahainen ja on kuorsannut useamman vuoden (ei silloin kun oli nuori ja hoikka). Sitten tuo kehtaa loukkaantua jos yöllä hiippailen sohvalle nukkumaan kun en voi vieressäkään saada unen päästä kiinni. Pitäisikö minun joka jumalan yö pelkästä myötätunnosta maata tuossa metelissä ja seuraava työpäivä menee kuin sumussa väsymyksen vuoksi, välillä pitkä väsymys johtaa kovaan migreenikohtaukseen. Apteekin korvatulpista olen jonkinlaisen avun löytänyt ja yllättävän nopeasti opin niillä nukkumaan. Mutta kun toinen tykkää kaljasta ja rasvaisesta ruuasta niin maha paisuu ja desibelit kasvaa...

        ..Ero siitä miehestä:)Etsi kumppani joka ei kuorsaa..Se on niin yksinkertaista..t.Mies joka ei kuorsaa


      • Pistemies
        mixy kirjoitti:

        "kyse on vain kyvystä rauhoittua". Etkai voi tosissasi väittää, että jos sinä pystyt nukkumaan missä ja miten vain, niin kaikkien muidenkin pitää pystyä samaan?? Toiset heräilevät herkemmin ääniin kuin toiset. piste.

        "Etkai voi tosissasi väittää, että jos sinä pystyt nukkumaan missä ja miten vain, niin kaikkien muidenkin pitää pystyä samaan?? Toiset heräilevät herkemmin ääniin kuin toiset. piste."

        Helpompaa heillä olisi jos he pystyisivät samaan, mutta kun eivät pysty niin heillä on ongelma. Ehkä heidän kannattaisi yrittää opetella, jos tämä on sellainen asia jota voi opetella.


      • Pistemies
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Luin jostain, että kuorsauksessa voi olla samat desibelit kuin moottorisahassa. (Minun mies kuorsaa lujaa.)

        Kyllä pistemiehenkin huumori olisi hakusessa moottorisahan pauhatessa muutaman sentin päässä korvasta koko yön...

        Ihme kun (omakohtaista kokemusta omaamattomat) aina yrittävät vähätellä ongelmaa.

        Moottorisaha jos huutaa muutaman sentin päässä korvasta niin se on jo aika vaarallista kuulolle. Enpä oikein usko että kuorsaus ihan yhtä kovaa on. Jos kuorsaus on niin kovaa että se vaatii mieheltäsi kaikki keuhkojen puhdin niinkuin huutaminen niin silloin kyllä tuo sinun unettomuutesi on tilanteessa todellakin se pienempi ongelma.

        Olen kuullut monesti kuorsausta ja kovempaakin mekkalaa eikä se ole koskaan minua estänyt nukkumasta. Luuletko ettei armeijassa käyneellä ihmisellä ole omakohtaista kokemusta kuorsaamisesta?


    • lksdlksldklsk

      En lukenut koko roskaa mutta oletteko kokeillut eri aikaan nukkumaan menoa?

      Meinaan että ukko kömpii sänkyyn vasta kun vedät sikeitä.

      • v***uuntunut vaimo

        Miehen täytyy herätä 6.00 ja meillä minun vasta 7 jälkeen. Miehen on pakko mennä nukkumaan viimeistään silloin kun minä. Se meneekin kyllä, korisemaan.


    • itsekin

      Tiedän kuorsaavani itsekin, mutta ei se miestäni tunnu haittaavan. Kyllä hän saa nukuttua ihan hyvin. Mikä ihme siinä on, että naisia kuorsaaminen häiritsee, mutta miehet nukkuu kuin tukit? Rasittavaa

    • Ansku78

      Meillä kotona samanlaista, ei joka yö. Miehellä stressiperäistä verenpainetta ja silloin kun paineet korkealla niin kuorsataan kovaa ja korkealta :)

      Mutta ei siinä kaikki, mies puhuu unissaan ja tekee kaikkee hullua. Siis monena yönä oon herännyt siihen kun mies nipistää unissaan. Milloin mistäkin. Ja se muuten sattuu. Se sattuu aivan älyttömästi. Oon monesti herännyt omaan huutooni. Onneksi tätäkin sattuu harvoin, mutta silloin kun sattuu niin tietää kyllä, että seuraavana yönä pelkää kyllä, että mistä se nyt taas puristaa....

      Että näin meillä...

      • tilannetta

        Kun mies juo, kuorsaa se seuraavana yönä kuin sika.


    • sit sut sut

      Tuttu tunne, oma mieheni kuorsasi useita kuukausia mutta yhtäkkiä loppui niin kun oli tullutkin. sinuna kokeilisin vaihtaa lakanat ja vuodevatteet se autto muutamia kertoja tai sitten pidät ikkunaa auki yön aikana. Kylmä tulee mutta ei kuorsaa... ite turvauduin myös korvatulppiin ja menin olohuoneesee patjan kanssa useita viikkoja... mutta loputa tehtiin miehen kanssa järjestely et hän nukkui olohuoneessa patjalla kun kerran kuorsaa ja ite nukuin sängyssä. Välillä mies nukkui sängyssä mutta hän valvoi niin pitkään että olin itse nukahtanu sikeeseen uneeen..... :)

    • teeskentelyä

      Huomionhakua ja teeskentelyä. Kyllä uni silmään tulee, kun on riittävän väsynyt.

      Taitaa mieltäsi painaa muukin kuin kuorsaaminen?!

      Oletko ollut uskoton? Viittaisi siihen, mietit eroa ym. Yritä puhua ensin, jos et miehellesi niin ammatti-ihmiselle.

      • lea 1

        Ei se ole huomion hakua jos toisen kuorsaus häiritsee uskomaton vaite. puhun kokemuksesta


      • muut ongelmat
        lea 1 kirjoitti:

        Ei se ole huomion hakua jos toisen kuorsaus häiritsee uskomaton vaite. puhun kokemuksesta

        Jos aikuinen ihminen ei saa normaalisti unta, vika on ihan muualla kuin avo/aviopuolisossa. Muuta väittävät ei näe metsää puilta.

        Stressi, pettämiset ym. siellä shandaalia puristaa, ei kuorsaus.


      • Uupunut vaimo
        muut ongelmat kirjoitti:

        Jos aikuinen ihminen ei saa normaalisti unta, vika on ihan muualla kuin avo/aviopuolisossa. Muuta väittävät ei näe metsää puilta.

        Stressi, pettämiset ym. siellä shandaalia puristaa, ei kuorsaus.

        Ai että kun vaan on puhdas omatunto niin voi nukkua levollisesti vaikka räjäytystyömaalla!?


      • eronnut
        muut ongelmat kirjoitti:

        Jos aikuinen ihminen ei saa normaalisti unta, vika on ihan muualla kuin avo/aviopuolisossa. Muuta väittävät ei näe metsää puilta.

        Stressi, pettämiset ym. siellä shandaalia puristaa, ei kuorsaus.

        sillä kuorsaus häiritsee todella paljon, taatusti ei saa nukuttua (eikä tarvitse edes mennä pettämään...mikä kyllä on sääli sekin -:)


      • armeijan kapiainen
        Uupunut vaimo kirjoitti:

        Ai että kun vaan on puhdas omatunto niin voi nukkua levollisesti vaikka räjäytystyömaalla!?

        Kyllä se niin menee.


      • jos itse on herkkäuninen
        eronnut kirjoitti:

        sillä kuorsaus häiritsee todella paljon, taatusti ei saa nukuttua (eikä tarvitse edes mennä pettämään...mikä kyllä on sääli sekin -:)

        Eipäs se vain ihan noin ole. Minä olen aina kuunnellut mieheni kuorsausta, joskus olen valvonut ja silloin se on ärsyttänyt kyllä. Mutta aina,kun olen valvonut tai häiriintynyt hänen unestaan, syy on ollut periaatteessa jossain muualla. Unet on kadoneett jonkun muun asian takia. Yleensä en kuule hänen kuorsauksiaan. Ihan hyvin nukun ja olen kai sitten tottunut.
        Minusta näissä asioissa on ihan hyvä miettiä onko kysymys muustakin. Ei varmaan ole kiva oman unettomuuden takia syyllistää toista ihmistä. Parempi sitten tehdä joitain nukkumajärjestelyjä, josko se sitten uni maittais paremmin. Joku ihminen voi olla niin herkkäuninen, että ei ylipäänsä kestä toista vierellä nukkumassa tai samassa huoneessa. Ei siitä kannata toista haukkua ja syyllistää.
        Joskus olen miettinyt, että miksiköhän juuri miehet kuorsaavat jo ihan nuoresta pitäen. Kerran luin jonkun tutkijan väittämän, että se liittyy jotenkin alkukantaisiin tarpeisiimme. On hyvä pitää meteliä nukkuessa :) tiedä sitten..


    • Harjoittele

      Kun molemmat kuorsaa, ei toisen kuorsaus enää häiritse.

      • Työväenopistossa?

        Missä voi opetella kuorsaamaan? Järjestääkö joku kursseja? Löytyykö harjoitekirjoja?

        t.Kiinnostunut vaimo


    • beaisabella

      Me nukumme nykyään mieheni kanssa eri huoneissa. Pumppaamme joka ilta miehelle ilmapatjan olohuoneeseen, muuten nukkumisestani ei tule mitään, eikä liioin miehenikään, siillä tönin häntä vähän väliä kääntämään kylkeä. Kyljen kääntäminenkään ei itse asiassa aina tehoa vaan mieheni kuorsaa jopa mahallaan. Olen ehdottanut miehelle lääkäriin ja leikkaukseen menoa, mutta hän ei suostu edes harkitsemaan asiaa. Ole onnellinen että miehesi suostuu leikkaukseen. Olen todella epätoivoinen ja vaikka suhteemme on muuten kunnossa ja hyvä, niin mietin myös öisin toisinaan eroa. Eihän näin voi jatkua vuodesta toiseen...

    • Unto

      Meillä ne on roolit toisinpäin tässä asiassa, elikkä meillä Vaimo kuorsaa, niin etten pysty nukkumaan samassa huoneessa. Itse en ole koskaan kuorsannut(korkeintaan humalassa). Enkä usko, että tämä meidän tapaus ihan ainutlaatuinen on. ELi otsikon tulisi mielestäni olla paremminkin: Kuorsaava Puoliso. Ei kai tämä nyt mikään tabu ole, että naisetkin kuorsaa :=

      • ja kuorsaa

        Mun muija kuorsaa ja piereskelee vähän väliä. Korvatulpat auttaa, muttei hajuhaittaan. Onko ideoita? Kokeilin pyykkipoikaa, puristi ja irtosi helposti.


      • auttaisiko
        ja kuorsaa kirjoitti:

        Mun muija kuorsaa ja piereskelee vähän väliä. Korvatulpat auttaa, muttei hajuhaittaan. Onko ideoita? Kokeilin pyykkipoikaa, puristi ja irtosi helposti.

        jos menisit selvittämään mahdollisia omia henkisiä ongelmiasi. Ethän vain ole ollut uskoton tms. jotka painavat mieltäsi, kun et kestä ääniä ja hajuja. Viittaan vain edellä olevien vastaajien näkemyksiin.


      • tsillee

        Kyllähän se on mediassa aina nähty naiset nyt haluavat pistää kaiken negatiivisen ja muun paskan miesten kontoille joten turha unelmoida mistään "unisex" otsikoista. Aina tuntuu löytyvän jotain valittamisen aihetta ja uhkaillaan erolla. Mutta aiheeseen: korvatulpat on keksitty. Itse olen nukkunut niiden kanssa viimeiset kymmenen vuotta. Ei kuulu kuorsaukset eikä naapureiden kännijuhlat silloin.


    • EROA

      Eroat tietenkin, eihän tuollaista tarvitse kenenkään naisen Suomessa kestää nykypäivänä.

      Suomi on täynnä vapaita, yksinäisä miehiä ja ulkomailta löytyy vielä laadukkaampia!

      • Laardiperseet

        Suomalainen persjalkainen laardisäkki kuorsaa siinä kuin mieskin. Itse valitsin 15 vuoden avioliiton jälkeen Meksikolaisen vaimon. Kuin olisi vaihtanut Toyotan Ferrariin!

        Nitinät, kitinät ja urputukset pikkuasioista loistaa poissaolollaan. Ruoka on pöydässä ja rakkaus kukoistaa, seksi taivaallista.

        Ei koskaan enää mitään huokailevaa ja laiskaa Suomi-tanttaa.

        Puolin ja toisin, sanoisin.


      • jepulisjeee

        joku puutteessa elävä nihilisti vanhapiika.ookko miestä nähnykää ikinää :)


      • Nalkuttavajavaj

        Taitaa olla joku mies tehnyt sulle oharin kun kaikkia sioiksi haukut. Oletko epäonnistunut elämässä vai koetko olevasi jumalan lahja miehelle. Hae gerberos ulkomailta ja elä onnellisena niin loppuu tuo jutina.


    • jami.

      Kyllä kuulosti tutulta. Vaimoni kuorsaa niin, etten saa nukutuksi. Jaksoin sitä kolme kuukautta ja nyt asumme erillään. Tästä kaikesta saa nyt kärsiä pieni lapsikin joka vasta syntyi. Luulen, että tämä johtaa eroon, koska vaimo vain vähättelee asiaa, eikä ota ongelmaa tosissaan. Vaimo muutenkin käyttäytyy ylimielisesti mielestäni ja muita kanssaihmisiä, sekä heidän mielipiteitään kohtaan. Ehkä hän oikeasti haluaa erota, mutta syyt voivat olla sitten aivan muut. Hän ei ole hakenut ongelmaansa ratkaisua lääkäriltä, ei tikkua ristiin. Asiasta on tullut meille todellinen ongelma ja kun yritän asiasta puhua, hän sanoo: "Taasko tästä pitää puhua, eikä se jo käsitelty".

      Asiaa ei todellakaan ole käsitelty, ennen kuin ongelma on hoidettu kokonaan. Mitä teen kun vaimoni on ylimielinen. Minusta tuntuu siltä, että vaimoni sekoittaa nämä kaksi hyvin toisiaan muistuttavat sanat keskenään - Arvostaminen ja arvoteleminen.

    • Uneton

      Menin tänä yöllä olohuoneen nahkasohvalle. Pään särkeminen loppui,mutta yö meni silti nukkumatta. Sohva liian lyhyt ja muutenkin epämukava.Kaikki hermot tästä lähtee.Olen aina unenpuutteessa ja tästä vihainen.Yöllä ajatelen ,että pitäkö mun heittä tuo yörauhan pilaja pihalle. Aamulla taas annan anteeksi ja unohdan koko jutun. En tiedä,kuinka kauan jaksan.Onko tästä riski itse sairastua ???

      • vaarallista

        missään tapauksessa ei pidä vähätellä kuorsausongelmaa!
        kaikkihan sen tietää, että jatkuva valvominen vaikuttaa terveyteen.eikö se lopulta saa ihmisen ihan sekavaksi..rasittaa elimistöä niin että voi olla jopa hengenvaarallista!
        ei tämä ole hysteriaa vaan olen lukenut jostain lääkärien näin sanovan.

        jos muu ei auta, noi ratkaisut, että isompi asunto jossa oma huone tai kokonaan eri asunto tuntuvat minusta hyviltä jos se vaan on mahdollista..

        semmoiset väitteet että vika on itsessä tai omassa unenlaadussa saa jättää omaan arvoonsa.
        kuinka muuten olisi mahdollista että uni tulee hyvin sitten kun nukkuu yksin?!(useat tähän kirjoittaneista sanovat nukkumisen onnistuneen sitten yksinäisyydessä.on se myös oma kokemukseni)

        toivotan tsemppiä kovasti kuorsaajien puolisoille ja toivon todella että molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu löytyisi parisuhteen kärsimättä.


    • sdgdfg

      On se kieltämättä häiritsevää, mutta ajattele positiivisesti...ainakin tiedät hänen olevan hengissä :)

      • Vain hyvalla muistaen

        Avioliitossa 37vuotta kovaa kuorsaavan miehen kanssa ja herasin vain jos kuorsausta ei kuulunutkaan.


    • kokenut saman

      Jos kaikki olette kokeileet , suosittelen LÄÄÄKÄRISSÄ käyntiä. Mieheltäni huom leikattiiin nielurisat ja jotain muutakin. MUTTA ON AUTTANUT SUOSITTELEN Kokenut jo 20v kuuntelin Sanokaa lääkärissä että leikkaus kuorsaukseen .

    • yliapainoinen akka 150kg

      hahah kyllä sulla onkin vaikeeta..enosaa muuta sanoa kuin opettele itte kuorsaamaan..ja totuttele..elämässä tulee kaikkee piipittely ei auta.. elämä on elämää jos rakastaa niin tottuu niin meilläkin, olen ainakin 20v kuorsanut!
      akka 40v

      • aika tuttua

        Pahoittelen kaikkien näiden vähättelijöiden puolesta, jotka eivät ymmärrä mistä puhut. Tiedän kokemuksesta, millaista on, kun toinen kuorsaa ja itse ei saa nukutuksi. Lopulta kävelee ihan zombiena ja tuntuu, ettei mikään onnistu. Yliväsymys on karmea olotila ja siitä voi ihan oikeasti sairastua. Uni on ihmiselle välttämätön.
        Minä (tai vuorollaan mies) siirtyy suosiolla välillä nukkumaan olohuoneeseen. Jossain vaiheessa, jos varaa on, hankimme isomman asunnon - niin että molemmilla on omat makuuhuoneet.
        Se on ainoa tapa pitää liitto kasassa ja itsensä järjissään.


      • hoikasta kuorsaajasta

        Tottakai miehesi vierelläsi viihtyy, kun aloitat kuorsaamisen, miehesi unelmoi 50kg painoisesta timmistä misusta vierellään..
        Vaikka vierellä röhnöttää merinorsu ;)


    • Kokemusta on

      Ei sitä kuorsaamista kestäkään. Anoppila on paras ratkaisu, jos on riittävän lähettä. Mies äidin luokse nukkumaan. Myös laadukkaat ilmapatjat auttavat nurkkaan nukkumaan joutuvaa. Erilliset patjat parisängyssä estävät ainakin patjan kautta kulkeutuvat kuorsausäänet. Mites tennispallo selkäpuolelle? Patjan korottaminen päätypuolesta?
      Itse jaksoin melkein kuusi vuotta ja sitten en enää. Tosin meillä ei asialle kyllä tehtykään tuona aikana mitään, mikä saattoi vaikuttaa vielä enemmän "hulluksitulemiseeni" kuin epätoivoiset yritykset teillä :)

      • nöyryyttä

        Naisilla on jännä taipumus; pikku hiljaa joka kohdasta kiristellään ja vaaditaan kohtuuttomia tasa-arvon varjolla.

        Katsokaa välillä peiliin ja lopettakaa ruikutus! Uni tulee, jos ei, syy on muualla. Huono omatunto yleisin.


    • Kuorsaaja45

      Aina miehen kuorsauksesta valitetaan, niin valitti minunkin vaimoni.Hölmönä otin tosissanikin alkuun mutta sitten huomasin että vaimokin kuorsaa ja silti valitti minun kuorsaamisesta.
      Heitin turhamaisen ämmän pihalle ja nyt saan nukkua rauhassa!

      • niin kuuluikin

        Ämmät luulee voivansa hallita ihmisiä heidän nukkuessaankin. Vaaditaan jos jotakin.

        Tästä syystä luonto on luonut miehen luomakunnan kruunuksi. Kestäkää miehet ja pistäkää naiselle jauhot suuhun.

        Jos joku jatkaa, taluttakaa lekuriin unilääkereseptin hakuun.


    • Kalle juhani hakala

      Ei pidä yleistää ongelma ON myös toisin päin Perk__________!

      • sambala

        Olen samaa mieltä meillä vaimo kuorsaa myös ja kyllä se on ongelma sinänsä,onneksi on toinen huone mihin menen kunhän alkaa kuorsauksen.


    • Niizu76

      Miehesi voisi kokeilla vyöhyketerapiaa kuorsaukseen, apua varmasti saa, eikä tarvitse leikkausta odotella: )!!

    • Kiiski

      Kun olen lueskellut tätä viestiketjua, pistää silmään yksi asia: Miksi ihmeessä TE kuorsauksesta kärsijät joudutte lähtemään makuuhuoneistanne ja nukkutte loppuyön jossain liian lyhyellä sohvalla tai kovalla patjalla? Meillä kyllä kuorsaaja (eli mieheni) lähtee toiseen huoneeseen kun en enää saa hänen ääniltään nukuttua.

      • Tiesittekö

        Satuin katsomaan prisman tms. Kuorasus voi olla vaarallista. Jos on 20 sekunnin henkityskatko se aiheuttaa happivajeen verssä. Siten myös sydäntaudit helpompia syntynään.


      • vaa
        Tiesittekö kirjoitti:

        Satuin katsomaan prisman tms. Kuorasus voi olla vaarallista. Jos on 20 sekunnin henkityskatko se aiheuttaa happivajeen verssä. Siten myös sydäntaudit helpompia syntynään.

        sittenpähän kuorsaus lakkaa.


    • oppii elämään!

      Toi kuorsauskin on tottumus kysymys!

      Sen kanssa oppii elämään! Pari kuukautta ei todellakaan ole pitkä aika! Kuuntele sitä kuorsausta muutama vuosi niin et enää saa unta jos toinen ei ole vieressä kuorsaamassa.

      Ja todellakin naisetkin kuorsaavat! Oletko varma ettet itse kuorsaa. Kun unissaan ei kukaan itseään kuule!

      Tai HOMMAA NE KORVATULPAT!

      • myös kuorsaajan vaimo

        ommella tennispallo miehesi yöpaidan selkään. Useimmat kuorsaa enemmän selällään ja pallo estää selällään nukkumisen.


      • olen....

        koska en nuku.. kokeile hankkia itse kuorsaava henkilö vierellesi tuu sit tänne ohjeutasi antamaan...


      • varma minäkin
        olen.... kirjoitti:

        koska en nuku.. kokeile hankkia itse kuorsaava henkilö vierellesi tuu sit tänne ohjeutasi antamaan...

        Opettele sinä kirjoittamaan!

        Jokaisella on omat kokemuksensa! Jos sinä et saa kuorsaavan vieressä nukuttua ei se suinkaan tarkoita sitä ettei kukaan muukaan saa!

        HEI HALOO!


    • jade 019

      Olen kuunellut sitä kuorsaus helvittiä 19v. Alan olla todella kypsä kaikki on kokeiltu mikään ei auta. Kun on itse sairas ja nukkuu jo senkin takia huonosti, niin ei tosiaan meinaa jaksaa. Mies ei omasta mielestään kuorsaa. Onneksi lapset lentävät kohta omiin pesiinsä ja sen jäleen on helpompaa kun ei tarvii kuunnella enään kenenkään kuorsausta.Pakko hankkia itselle toinen asunto, koska muu ei auta. Niin kyllä se yhteiselämä kärsii, kun ollaan omissa huoneissa. Ennen oltiin aviopari, mutta nyt sisko ja veli.

    • Kuorsaava vaimo

      Kuulemma vain pahensi tilannetta. Enkä ole ylipainoinen. Eikä meillä rakkaus rakoile. On onneksi talossa ylä- ja alakerta. Voihan sitä aina hetkeksi pujahtaa toisen peiton alle ja mennä sitten nukkumaan tai herätellä aamuviettelykseen...Sukuvika lie tämä kuorsaus. Myös isäni kuorsasi niin, että piti iltaisin ajaa pois sohvalta, jotta perhe kuulisi jotain TV:stä.

    • Törnwil

      Mac Gyver teipillä, hörinä loppuu ja ukkosi valvoo sinä nukut.

      • Kysyvä rouva

        Pojilla on koripallo sekä jalkapallo. Onko sama, kumman teippaan mieheni selkään? Kumpi teillä?


    • auttaja

      hei en oo mikää terapiutti tai joku tietävä mut kannattaa laittaa joskus miehes nukkuu kovalle lattialle tai sit äänität yksinkertasesti sen kuorsausta.., ja kerrot mil tuntuu ku ei saa unta eikä nukutuksi! voisitte myös koklata sitä sailens tai jotain mikä se nyt nimeltäään oli mut mun veljeen se tehos siis silläki oli ongelmia kuorsauksen kaa se käytti sitä sailensia ja se tehos ei kuorsaa enää sitä saa apteekista kannattaa kokeilla ennen leikausta sillä se tulee halvemmaks ku leikkaukset on nykkyään nii vitun kalliita et tavallisella kansalaisella ei ole varaa maksaa sellasia laskuja vaik mä antasin ilmasen leikausen jos ois lääkäri tai joku ylempi henkilö ..,p.s. oon 13v

    • Kuorsaajan vaimo

      No jos ei korvatulpatkaan auta niin missä ois vika???????????????

      • kun vedät joka ilta, niin eiköhän nukuta ;-)


      • auttaa
        Mois kirjoitti:

        kun vedät joka ilta, niin eiköhän nukuta ;-)

        Mikäli viinapää ei kestä eurokossua per päivä, aloita tissuttelu jo töissä.. toimii, lupaan!


    • Kuorsaan minäkin :-) Just kävin lääkärissä ja unipatjalle sain lähetteen. Ero tuli jo melkeen 10 vuotta sitten, osittain kuorsauksen takia :-) Eipä siinä paljon mikään auta jos ei mokomaa kestä. Ota vaan ero jos et muuta ratkaisua keksi. Ei se sen ukonkaan vika ole!!!

    • fireguitar

      en sano muutaku kuin on tyhmä juttu jos jätät miehen kuorsaamisen takia se pääsis melkei ilta sanomie pää otsikoksi ja jokainen mies ei voi sille mitään jotkut miehet kuorsaa jotkut ei ja myös jotkut naiset kuorsaa jotkut ei...toivon että hieman miettisit tuota ero juttua ja syyttelyä...kuorsaaminen on inhottavaa mutta se ei tapa ketään ja joskus sen pitää ottaa huumorilla ite en kyllä kuorsaa mut tiedän yhden ketä kuorsee kuin formula auto ja en silti sitä inhoa tai jätä kaveriani koska ei sille voi mitään.........

    • kitinän

      Muija kitisi kuorsauksestani, rakensin autotalliin hänelle oman sopen jossa hän nukkuu yönsä. Autotallista on lyhyt matka keittiöön. Edullinen ja toimiva ratkaisu. Kokeilkaa jos nurkissa on ylimääräistä tilaa!

      • entinen lestadiolainen

        Olet täysin ymmärtänyt parisuhteen merkityksen ja kommenttisi pitäisi julkaista kaikille valittajille.
        Nainen on miehen piika ja se siitä


    • *Annabelle*

      Minun mieheni ( ja minä myös ) saimme avun kuorsaukseen uniapneaklinikalta.Paineilma auttaa nenää/ hengitysteitä pysymään auki yöllä ja kuorsaus siirtyi historiaan meidän huushollista.Nyt kuuntelen koneen hiljaista hyrinää ja mieheni tasaista hengitystä.ihanaa !

    • tähtisade

      Meillä täällä on sama ongelma mutta toisinpäin! Eli nainen kuorsaa, huh-huh! Ollaan kokeiltu myös kaikki reseptivapaat suihkeet ja laastarit yms. Pitkään on jouduttu nukkumaan eri huoneissa kun mies ei saa nukuttua, hän on hyvin herkkäuninen. Tää on kauhee ongelma, itku kurkussa pitää naisen olla kun ei voi olla juuri koskaan toisen vieressä. Lääkäri on todennut että ei ole kurkussakaan mitään vikaa vaan nielun kudokset on perinnöllisistä syistä sellaiset että "huutava" tms. muu uliseva kuorsausääni syntyy. Kertokaa mitä vois tehdä? Pitääkö toisen etsiä sellainen kumppani joka kestää toisen kuorsauksen kun ei muu auta?

      • Suomalainen mies

        Meilläkin vaimo kuorsaa että seinät tärisee. Menen eri huoneeseen nukkumaan hyvän iltalääkkeen, eli seksin jälkeen. NAM!


      • loop
        Suomalainen mies kirjoitti:

        Meilläkin vaimo kuorsaa että seinät tärisee. Menen eri huoneeseen nukkumaan hyvän iltalääkkeen, eli seksin jälkeen. NAM!

        Tiedätkö muuten minkä takia miehet nukahtaa ja naiset piristyy seksin jälkeen? Että nainen saa rauhassa masturboida loppuun.


    • vastauksia

      Kuorsausääni syhtyy siitä että ylähengitysteissä on ahdasta.Yleisimmät syyt ovat siis nenän tukkoisuus,allerginen nuha,nenän väliseinämän vinous(synnynnäinen tai hankittu),suuret nielurisat tai pieni/liian takana oleva alaleuka.Kannattaa siis tosiaan mennä korva-nenä-kurkkulääkärin vastaanotolle tutkituttamaan onko apua saatavilla.Joskus pienikin ylipaino laukaisee kuorsauksen jos on jokin muu altistava tekijä.Alkoholi ja rauhoittavat/unilääkkeet myös pahentavat tilannetta ja niitä tulisi välttää.Joskus hyvin pienikin määrä alkoholia pahentaa tilannetta.Ratkaiseva asia hoidollisesti on se liitttyykö kuorsaukseen myös hengityskatkoja ja päiväväsymystä,jolloin ensisijainen hoito on ylipainehengityshoito (cpap).Pelkkä kuorsaus usein kun on vain sosiaalinen haitta joskin voi toki myös aiheuttaa päiväväsymystä ja kohonnutta verenpainetta.Erilliset makuuhuoneet taitaa olla monelle ratkaisu ongelmaan.Tsemppiä!!

      • Asiallisuutta

        Kuulo on herkin aistimme. Se on siksi samalla tärkein varoitusmekanismimme. Kykenemme kuuntelemalla ottamaan viestejä vastaan kaikista suunnista saman aikaisesti. Kuulo on aina avoin ärsykkeille, olimmepa valveilla tai unessa. Kuulo ei nuku. Meidän unemme on siksi riippuvainen kuulolle kelpaavasta unirauhasta.
        Ääni vaikuttaa ihmiseen kolmen tekijän kautta.Nämä ovat: äänen voimakkuus, äänen psykoakustinen laatu, äänen psykososiaalinen ominaisuus. Nämä kolme kriteeriä siis ylläpitävät unirauhan tai rikkovat sen.
        Kuorsauksen ääni saattaa kohota 60-70 desibeliin. Vertailun vuoksi mainittakoon, että työsuojelu luokittelee kuulolle turvalliseksi alle 75 desibelin jäävät äänen tasot.
        Korvatulppatyyppisten kuulosuojainten melua vaimentava vaikutus on noin 20 dB. Tämä voi riittää pitämään ulkopuolisen melun riittävän loitolla ja turvaamaan yöunen parivuoteen toisellakin puolen. Korvatulppien käyttäjä luopuu samalla vaistonvaraisesta suojamekanismistaan. Kuulohan kuuluu valvoa. Moni saa korvatulpista korvien limakalvoärsytystä, koska tehtaissa tulppia otetaan 8 tunnin työpäivän aikana välillä pois. Jos korvakäytävät ärsyyntyvät, korvien kutina herättää....
        Ihminen varjelee luontaisesti untaan ja pyrkii siksi eliminoimaan lepoa häiritsevät äänet. Häiritsevän äänen kokemus ja vaikutukset eivät kuitenkaan liity suoranaisesti desibeleihin, vaan hengissä säilymisen primitiiviseen tarpeeseen, nukuttaessakin.


    • tuntematon

      ....Mies lähti ja muutti pois tokkaluokkalaisen
      tyttönsä kanssa.
      Mies kova kuorsaan. vietin unettomia öitä. tö-
      nimällä häntä.... että rauhoitu tuon kuorsaamisen
      kanssa. Ja sitten aamulla väsyneenä töihin....
      Tosi kurjaa asua sellaisen kanssa..... koita
      jaksaa... ota asia kunnolla esille.... hänen kanssaan
      ..... sitten täytyis saada isompi
      asunto jossa on mahdollisuus mennä toiseen huo-
      neeseen... Mutta iso siirto sekin on..

    • miude

      Mullakin mies alko kuorsata 2 vuotta sitten kun lopetti tupakoinnin.
      Vähemmän olen kommentoinut kun se oli yks yö äänittänyt mun kuorsausta ja soitti sitä koko perheelle aamupalalla.

      Ongelmaan on vain uksi kotikonsti, se ainainen kylkeen pökkääminen, mutta jos sen tekee hellästi uni maittaa paremmin molemmille.

    • KUORSAAJA-

      Niin, minä itse ja mieheni sai jatkuvasti tökkiä minua öisin. Kävin uniapneatutkimuksessa lähinnä, koska minulla on vaikea astma. Hapet kyllä laski yöaikaan, mutta kuorsaus oli hirveää. Sain lähetteen hammaslääkäriin ja minulle tehtiin uniapneakiskot ja siihen loppui kuorsaus. Heti ensimämäisenä mieheni oli melkein valvonut sen takia, kun kuunteli, että hengitänkö vai en, kun nukuin niin rauhallisesti. Kiskot tehdään muotin (siis suun ja hampaiden mukaan henkilökohtaisesti) siirtää alaleukaluuta eteenpäin. Eikä tarvii mitään leikkauksia. Leikkauksista olen kuullut, että eivät tahdo auttaa. No minulla auttoivat kiskot ja niihin tottui tosi nopeasti.

    • ...kuin lapsen lyöminen

      Jätä se!

    • Nimetön

      Teippaa muutama tennispallo miehesi selkään kiinni siihen johonkin lapaluiden kohdalle niin kyllä loppuu kuorsaaminen.

    • tmo

      uni "tötsyt",ni ei tarvii kuunnella kuorsaamista.

    • leikkausta kevyempikin

      hoito on olemassa. Jos kuorsaus aiheutuu kurkunpään liiallisesta painumisesta hengitysliikkeiden aikana, ongelma saadaan poistettua jäykistämällä seinämät paikallispuudutuksessa tehtävällä injektiohoito- toimenpiteellä. Suosittelen korva- ja kurkkutautilääkärillä käyntiä.

    • rtrwdwsrdfdrfxtg

      tulle vaan hulluksi

    • leeva

      ...mies menköön vaikka vessan lattialle yöksi, itse en kestäisi sellaista ukkoa, ero mieluummin

    • Supercup

      Moikka!

      Tiedän tilanteen, vaikkakin olen mies...
      Voihan se olla toisinkin päin, että se nainen kuorsaa...

      Tää voi kuullostaa hassulta, mutta koita rentoutua ja antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...

      Tai, suosittelen miehellesi "unipatja" tutkimusta, jos hänellä vaikka on muutama kilo kertynyt ylimääräistä ja yllättäen on uniapnea alkanut kummitella!

      Mulla on uniapnea ja käytän öisin "maskia",
      "like Darth Wader"! ;)

      Siitä on ollut apua ja yö unet on hyvät!

      -Kaitsu

      PS. Kyllä se siitä selkenee...

    • heippa....

      Mulla oli sama ongelma mieheni kanssa joka kuorsasi. Mutta nyt kaikki kondiksessa hän kävi lääkärillä ja sai koneen jonka kanssa nukkuu. On ollut käytössä jo kaksi vuotta. Loppu kuorsaaminen ja saa muutkin nukutuksi. Eli ennen leikkausta suosittelen että käy lääkärissä ja kyselee koneista. Nykyään niistä ei kuulu edes mitään ääntäkään vaikka on päällä....
      Toivotan onnea sinulle ja hyvää kevään alkua...

    • minä olen tottunut kun ukko kuorsaa silleen tasaisesti,siihen vaan nukahtaa kun kuuntelee sitä korinaa.

    • ja antaisin mitä vain

      jos saisin kuulla siitä sitä kuorsausta.
      Se olisi yksinkertainen järjestelykysymys.
      Mutta mies kuoli.

      • tässä ketjussa

        Valitettavasti tämä oli merkittävin kommentti kaikista!
        Ero tämän asian takia on tuskin viisasta.


    • mineevuan

      silence-sumute.. apteekista.. alle 20 euroa!

    • yhtään ??

      älä valita, mene nukkumaan toiseen huoneeseen tai pistä miehesi sinne !
      etä oikein avioero kuorsauksen takia ???
      kyllä olet yksinkertainen ja vähän kokenut ja vähällä päässyt!!

    • ylimääräistä huonetta

      mies nukkuu usein olkkarin sohvalla ja minä kahden lapsen kanssa 10 neliön makkaraissa ja ollaan onnellisia, ihanan onnellisia. rakkautta riittää, ei se ole kiinni yöunista, rakkaus elää 24 tuntia vrk:ssa !

    • sitten lähdin

      olin jo niin loppuunkulunut, vihainen ja ärtynyt. Mitta tuli täyteen.

      • kumpi lähti

        Yleensä se on mies joka jättää,naiselle ei jää kuin avioeron hakeminen...


    • Kokenut

      Olen kokenut tämän helvetin ja suosittelen LÄÄKÄRISSÄ käyntia, minulle auttoi kitalaessa suurentunut nielu purjeen leikkaus.

    • krhpatskrh...

      kuorsaa kumpikin ja ei haittaa kumpaakaan,en tiedä sitten jos vain toinen.

    • alexndrea3

      kun ihminen laihtuu ,ei kuorsauskaan ole kovin voimallista .

      • kyllä se siitä

        Kyllä se on tosi asia että kaikki ei ole yhtä sikeä unisia,eikä saa nukahdettua jos toinen kuorsaa kovaa vieressä.Se on ikävää myös kuorsaajalle,koska unikatkokset tekee että on väsynyt päivisin vaikka on nukkunut normaali yöunen verran.Alkoholi pahentaa koska limakalvot kuivuu,pitäisi yrittää nukkua kyljellään,se jonkin verran helpottaa.Ylipaino lisää myös.Kannattaa käydä lääkärissä eikä antaa periksi vaan kunnon tutkimuksiin ja että tarkistaavat kita-ja nielurisat.Myös rauhaset nenän takaa.Jopa pikku vauva kuorsaa jos ei voi hengittää nenän kautta.Myös kannattaa laittaa kostea paksu pyyhe lämpöpatterille yöksi koska kuiva huone ilma pahentaa.Monet kuorsaakin enemmän talven aikaan siitä syystä.Tsemppiä kaikille,kuorsaajia on joka lähtöön.


    • auttaa

      Leikkausta odotellessa laita tennispallo pieneen pussukkaan (tee vaikka naisten sukkahousuista) ja sido se kiinni vyöhön. Vyö miehen rinnan ympärille, pallo selän puolelle. Aina kun mes kääntyy selälleen pallo painaa senverran, ettei selällään voi nukkua eikä siten pääse kuorsaamaan. Voi käyttää muutakin esinettä kuhan on riittävän kova ja voi vaikka ommella kiinni t-paidan selkään jos osaa nukkua paita päällä.

      • Kuorsaava sekä narskuttava

        Mä oon koko pienen ikäni kuorsannut aina. Kaikkea ollaan testattu. Äiti päätti testata myös tuota pallo paitaan, paita nutturalle, kaikkea .. etten vain kääntyisi selälleni. Joko tässä kävi niin, että nukuin pallo selkäni alla onnellisena tai sitten nukuin kyljelteen - kuorsaten.

        Mutta toivottavasti Uupuneella Vaimolla toimii edes jokin, eikä suhde kariudu kuorsaukseen.

        Meillä mies on oppinut nukkumaan, vaikka suhteen alussa hän valvoi joka yö. Voin kuorsaajana sanoa, että on HYVIN huono omatunto kuorsaamisesta. Ei uskalla oikein yökyläänkään lähteä, kun tietää valvottavansa kaikkia. Eikä minuun tehoa edes pieni tönäisy jotta lopettaisin.. En tiedä mitä tekisin enää.


    • kuorsasi

      Se oli kamalaa. Teen vuorotyötä ja minulla oli aina iltaisin kiire nukkumaan ennen häntä, jotta ehtisin nukahtaa ennen hänen kuorsauksensa alkamista. Jos heräsin yöllä, siirryin sohvalle. Väsytti minuakin.
      Nyt mieheni on laihtunut kymmeniä kiloja ja kuorsaus on loppunut. Sitä ennen hänellä oli Cpap-laite, jonka hän sai hengityskatkosten vuoksi. Kannattaisi tutkituttaa sekin puoli asiasta.

    • Kuorsausta kaipaava

      Ymmärrän kyllä, että jotakin voi kuorsaus häiritä, mutta minua ei häirinnyt yhtään. Jos kuorsausta ei kuulunut, tönäisin miestäni ja kuorsaus jatkui (uniapnea). Hurinahan oli vain hyvää unilääkettä minulle. Nyt mieheni on kuollut ja on liian hiljaista nukkua, joten nukun paljon huonommin.

    • Unettomat yöt

      Meillä kans Ukko kuorsaa niin että nukun tunnin tai hyvässä lykyssä 2 yössä !

      Mies on nyt nyt nukkunut alakerrassa kohta viikon tuntuu todella yksinäiseltä !! Kokeiltu myös kurkkusuihkeet, ja leikkauskin takana EI AUTA!! kylellään nukkuessa ei kyllä kuorsaa

      TSEMPPIÄ!!!! en voi muuta sanoa

    • avopuolisko

      Minä katson iltaisin telkkua niin kauan, että alkaa jo suorastaan istuallaan nukuttaan ja siten vasta painun samaan punkkaan. Eipähän tartte kuunnella toisen kuorsaamista, kun nukkuu itse jo ennen makuulle pääsyä.

    • meillä leivotaan

      Haloo, etkö muka jo ole. Lakkaa kirjoittelemasta nettiin.

    • Ukolla

      Uniapnea. CPAP laitteen kanssa ei pysty kuorsaamaan

    • kokenut

      Osanottoni Sinulle onneton kuorsauksen uhri !
      Kokeile kuitenkin tätä : käännä rintamasuuntaa eli laita oma tyynysi vastapäiseen päähän vuodetta kuin miehesi tyyny ! Silloin kuorsaus
      ei kuulu ihan korvan juuresta, tämä auttoi
      minua aikansa. Sittemmin on oma uni iän myötä
      menettänyt syvyyttään, enää keino ei toimi.

      • tekee

        tosiaan tepposensa. Uni on mullakin herkässä ja herään kesken kaiken mieheni kuorsaukseen. Mutta kuorsaan kuulemma minäkin, kun selälläni nukun. Siinäpä sitten kerrakseen meteliä. Eikä muuten siinä vielä kaikki - meille kuuluu naapurin miehenkin kuorsaus seinän läpi....


    • nukkuu

      kyljellään,niin silloin vaikeaa kuorsata.Ompele pesäpallo tai kuula yöpaidan selkään,jopa on vaikea nukkua selällään.

      • paperit mukaan

        Erokin tulee tuskaisina aamuyön tunteina mielee

        ota yöllä paperit valmiiksi sängyn viereen niin voi äkkipikaistuksissaan täytellä niitä eropapereita siinä valvoessa.


    • noitatohtori :P

      mummollani oli joskus sama ongelma pappani kuorsaamisesta, mutta se saatiin hoidettua pysyvästi ruotsintippojen avulla. Niistä laitettiin haude pumpuliin nenän päälle yöksi, ja kuorsaus loppui siihen. Maria Treben ainakin on kirjoittanut kirjan, jossa on ruotsintippojen resepti. joistakin luontaistuotekaupoista saa ruotsintippoja valmiina, mutta ne eivät ole aina yhtä tehokkaita. suhtaudun itsekin hyvin skeptisesti luontaishoitoihin, mutta kaikki keinot kannattaa käyttää kun on hyvistä yöunista kysymys!

    • apu

      Uretaanivaahtoa korviin(omiin) niin eipä haittaa.

    • Taruskiii

      joo tääl on ihan sama juttu, toinen kuorsaa vieressä täysillä, ja kun tönäsen sitä, niin ehkä sekunniksi lakkaa kuorsaamasta!!!! ja ei ees meinaa hankkia mitään apua vaivaansa.... koska ei itse siitä kärsi ollenkaan, vaan nukkuu sikeästi

    • siihen loppui

      Mieheni kuorsasi, krapsutteli itseään ja "mönki" sängyssä miten tahansa sinne tänne. Peitteet putoilivat ja hän veti niitä minulta.

      Tytär suositteli Tempur-patjaa ja tyynyä. Ostimme ne viime kesänä. Nyt olen saanut nukkua rauhassa, koska viereinen peti on rauhoittunut.

      Minä itsekin nukun syvemmin ja rauhallisemmin kääntymättä monta kertaa yössä. Aloin jo itsekin häiriintyä kääntymisestä johtuvaan heräämiseen, kun ikää alkaa olla ja uni on kevyempää.

      Suosittelen lämpimästi ainakin kokeilua ko. patjalla.

      • Uupunut vaimo

        Mutta itselleni. Tempurilla on sellainen japanilaistyylinen lattialle tarkoitettu futon, jonka saa rullattua päiväksi kaappiin. Jos minun nyt täytyy olohuoneessa nukkua, niin voisin tehdä sen tyylillä :o)

        Vaikka kyllä harmittaa lähellä nukkumisen loppuminen kuorsauksen vuoksi...

        Monista vastauksista voi hyvin huomata, että en ole ongelman kanssa yksin.


    • Erokin

      tulee mielee... HEH. Menee vissiin muutenki tosi hyvi...

    • Pappi45

      aloin kuorsaamaan kostox kun ei saa enään tussua vanhaan malliin. ai että kun tuntuu hyvältä tietää että joku muukin kärsii välillä.

    • Tuula

      Minulla valitettavasti ei ole antaa neuvoja tähän ongelmaan, mutta ymmärrän ongelmasi!

      Meillä mies kuorsaa tosi paljon! Onneksi meillä on yläkerta, jonne mieheni lähtee arkisin pyynnöstäni nukkumaan, ja ymmärtää sen, että olen todella väsynyt, kun en saa nukuttua, ja pitäisi vielä jaksaa herätä aikaisin töihinkin. Kuorsaus todella häiritsee yöunta! Esim. viime yönä hän nukkui yläkerrassa, niin sain heti koko yön nukuttua heräämättä kertaakaan. Meillä ei ole kokeiltu mitään suihkeita, onneksi mainitsit, täytyy kokeilla heti, en vaan ole tajunnut, eikä miehenikään.

      Toivon kuitenkin, että saat ongelmaasi apua joltakin "viisaammalta". :)

      • vuosia kärsin

        Mun entinen mies kuorsasi, niin kovaa aikoinaan vuosia,et olin oikeesti tulla hulluksi,oli kuin traktori olis ollut käynnissä koko yön.Todella oli hirveetä jyrinää.Naapuri rivarissa sanoi,et kuului heillekin.
        Ja mies ei uskonut, kun sanoin,et en voi nukkua ,kun hänen kuorsaus on niin hirveen kovaa ja hengityskatkoja tuli monesti ja pitkään.
        Viimein sain uni tutkimuksiin Imatralle ja leikkaukseen joutui,kun oli niin pitkiä hengitys katkoja,että oli vaaraksi sydämmelle.
        Ei enää haukkunut minua sekopääksi,kuin aiemmin.Leikattiin ja vuosi meni paremmin.Mutta taas alkoi kuorsaukset kovina.
        Joka yö piti mennä toiseen huoneeseen nukkumaan,et edes vähän sain nukuttua.Vuosien jyrinä oli vienyt unet aivan sekaisin.Ja hermot loppuun.Ja herkistyis niihin ääniin.
        Ero tuli ja ei tarvinnut enää kärsiä.
        Minulla ei ole hyvää keinoa ,millä ne saa loppumaan.Jokainen itse tekee ratkaisut.Tökkiikö joka yön kylkeen vai nukkuuko pallon päällä vai leikkaus.MIkään ei meillä auttanut...kuin hetken.
        Voimia teille kanssa siskot.Tiedän mitä oli valvominen kuorsaavan puolisona.


    • ilkka76

      Sinäpä vähästä eroat. Kyllä nykykansa on sitten hölmöjä.

      Totut siihen kuorsaukseen.

      Kuulin tarinan jossa viime vuonna japanilaiset turistit vietiin Lappiin, jonnekkin metsään Rovaniemeltä. Siellä oli niin hiljaista, että he olivat tulla hulluksi ja vaativat pois pääsyä sieltä. Heidän kaupungissaan kun meteli on jatkuvaa ja he nukkuvat kyllä.

      Pitää totuttautua ääneen. Ystävänikin asuvat rautatie asemalla.He nukkuvat kyllä. Itse olen asunut vuosia aikaisemmin rautatehtaan lähellä ja meteli oli kovaa. Senkuin jatkoin unia jos yöllä heräsin metakkaan.

    • naisetkin osaa...

      ex nais ystävä kuorsasi joka yö niin eten saanu nukuttua, vaikken mikää herkkä uninenkaan ole.
      Laihdutus on asia mitä kannattaa kokeilla...

    • Lissu

      Minunkin mies kuorsaa.valittettavasti.On ehkä tullut vähän ylipainoiseksi.Rösisee kaiket yöt.mutta hän on raitis.En ole kuullut ennen kuin nyt kun olen kipeä enkä voi nukkua öisin.Jos pukkaan häntä,hän kääntää kyltä,pieraisee ja sitten taas kuorsaa ei usko mua aamulla,mitä teen......?

    • -.-

      minä saan unta vain jos nukahdan ennen miestäni mutta jos herään keskellä yötä jostakin syystä ja yritän uudelleen nukahtaa niin ei tule mitään, se kuorsaus on jotain niin.... hirveetä!
      Olen välillä kääntänyt mieheni kyljelleen ja muihin asentoihin :D mutta ei tunnu vaan auttavan..

      Joten välillä nukun sohvalla mutta meillä on aika ohuet "paperiseinät" niin se hermoja raastava ääni kantautuu olohuoneeseenkin!

      Mutta minä en valita. Ihme. EN ole äkäinen aamulla mitä ihmettelen, miksi pitäisi olla äkäinen? :O Jos mikään ei tyyliin auta ja ei sille voi mitään niin miksi suotta pitää "loukata" miestä omalla äkäisyydelläni, miehelle voi tulla huono omatunto jostain mille ei voi itse mitään! Ajatelkaa. Entäpä jos itse kuorsaisit ja miehesi ei kestäisi sitä ja valittaisi sinulle joka aamu, päivä ja ilta ennen kuin menet nukkumaan. Hei haloo.

    • ero ja...

      rupea lesboksi!

      • Lissu

        En ole lesbo,,,,,,,,,,,,,,,,


    • TASA-ARVOA

      Ei muuta kuin Armeijaan vaan naisetkin tasa-arvoisesti. Siellä tuvassa ja pakkasessa joukkueteltassa nukkuessa kuorsaa aina useampi, mutta se ei ole varmastikaan niissä olosuhteissa se suurin ongelma joten senkin oppii nielemään...

      Armeijan ylipäällikkömmekin voisi laitta tuolta pressan linnasta edes peruskurssille sinne, jotta oppisi edes alikessun tunnistamaan?

    • ennen kuorsauksesta kärsinyt

      Meillä oli täysin sama ongelma pitkään, mutta nyt muutama vko sitten sain apteekista "breath right" merkkisiä nenälaastareita (samoja joita myös tv:ssa mainostetaan) näytepakkauksen ja ne auttoi. Laastarin täytyy vaan olla täysin oikeassa kohdassa, jotta hengitys kulkee oikein nenän kautta ja kuorsaus loppuu. Kylki asento on myös keino joka auttaa ja on vanhan kansan konsti. Toivottavasti löydätte pian apua, sillä minulle meinasi jo tulla hulluus liian vähistä unista.

    • unikegoli

      miehet piruuttaan kuorsaa, kunnon sexi auttaisi..

      • tove

        ei auta,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


    • jaa

      jos harastaa miehensä kanssa yhyndyntää ei kuorsaus häiritse puhun ikä ihmisistä

    • häiriköin

      naisena voin kertoa,et kyl ne naisetki kuorsaa.oon hyvä esimerkki,mut mun mies ei siltikkään haluu nukkuu ilman mua.ei yhtään yötä erillään,kyl hänki kuorsaa,mut,rakas mulle kaikkine ääninensä.päivin ja öin.kuinka paljon rakastatte toisianne?kaikkeen tottuu,jos vaan haluu ja onko elämässä aina tärkeintä se nukkuminen?ehit varmaan nukkuun sitte hauassa!meil on niin vähän aikaa vaan toisillemme.pitääkö seki pilata tällä.paraneeko se ehkä kumppania vaihtamalla?en tiedä?

    • kyllästynyt...

      Siis, naiset valittaa että miehet piereskelee, miehet kuorsaa, miehet pihtaa seksissä, miehet ryyppää... Milloin tulee raja tuolle valitukselle?

      Silloin kuin nainen piereskelee (kyllä, nainen tekee myös sitä), kuorsaa, PIHTAA SEKSISSÄ, ryyppää tai edes nauttivat silloin tällöin sen 1-2 olutta... Silloin ei miehet saisi valittaa :D

      Sitten vielä monet naiset epäilee/pelkää että mies pettää, miksiköhän?

      Minä olen nainen ja en voisi kuvitella valittavani joistain asioista joita itse saatan joskus tehdä!! Kaikki naiset pieree, monet myös kuorsaa, aika monet myös ryyppää ja nauttivat sen 1-2 silloin tällöin... Mutta siitä, siitä ei saisi valittaa.

      Kyllä nyky-ajan naiset valittaa aika monesta, suurimmaksi osaksi, turhasta asiasta ja sitten, sitten vielä itkevät, miksi mies pettää?

      Noh, mies ei jaksa sitä ainaista nalkutusta, valitusta siitä kuinka mikään ei ole hyvin, mikään mitä mies tekee, ei ole hyvin ym.

      Nainen vaan väsyy nalkutuksensa takia, eikä huomioi miestä lainkaan missään, edes seksissä, ja sitten vaan nalkuttaa ja nalkuttaa ja nalkuttaa ja hups, mies eksyy vieraisiin, se on täysin miehen vika!! oijjoi, pelkästään miehen vika!! Ei yhtään tule mieleen ne aikaisemmat 24/7 nalkutukset ym. ja seksin pihtaamiset jne. Mikä minussa on väärin? Miksi en kelpaa miehelleni? Mies on sika! Näinhän se menee.

      Mikä naisia nykyään vaivaa, lopettakaa se ainainen valitus. Valitusta tulee jopa siitä kun lapsi syntyy niin pitää olla kotona ja tehdä ruoka, hoitaa lapsi, siivota koti ja mies tulee raskaan työpäivän jälkeen kotiin ja kuulee vain nalkutusta, nalkutusta, nalkutusta. Vaikka oli juuri hankkimassa rahaa talouteen.

      Kaikki on miehen vika.

      "Miehet on sikoja!"

      ym.

      Kaikkea miehen pitää kestää rankan työpäivänkin jälkeen... illalla tahtoo vain ottaa rennosti ja nukahtaa, ehkä voi alkaa kuorsaamaankin... Aamulla herätessä vastassa äkäinen ämmä, kuunnella sitten valitusta, mäkämäkä... Ja sitten lähteä töihin... Ihanalta kuulostaa.

      Voisin jatkaa tätä romaaniani vaikka kuinka pitkälle jos jaksaisin mutta tuskin monikaan nainen täällä ymmärtäisi saati jaksaisi lukea tällaisia juttuja, koska "toi nyt puhuu ihan p*skaa eikä ymmärrä mistään mitään."

      Ymmärrän kyllä aika paljonkin, kaikesta. Mutta minä en valita. Minulla on todella uhmaikäinen lapsi, kuorsaava mies, minä en valita.

      On ihmisiä jotka eivät ymmärtäneet tästä tekstistäni mitään ja sellaisia jotka sanovat että puhun p*skaa yms. Ja ehkä jokunen jotka ovat samaa mieltä. Ajatelkaa.

      Nykyään monet liitot eivät kestä, monet suhteet loppuvat... Arvaan että monessakin suhteessa on tämä syy, "mäkämäkämäkämäkämäkämäkä". Miettikää.

      • Minä olen mies

        Mutta jos olet nainen niin olen kiinnostunut! Olet selväjärkisin ja meilenkiintoisin nainen pitkään pitkään aikaan.
        Ei, kyllä olet mies. Kukaan nainen ei pysty näi syvä luotaavaan analyysiin...


      • _Death-Angel_

        Samaa mieltä!


      • nainen=)
        Minä olen mies kirjoitti:

        Mutta jos olet nainen niin olen kiinnostunut! Olet selväjärkisin ja meilenkiintoisin nainen pitkään pitkään aikaan.
        Ei, kyllä olet mies. Kukaan nainen ei pysty näi syvä luotaavaan analyysiin...

        kyllä olen nainen :D Aika monet ystävätkin ovat ihmetelleet miten minä jaksan :)

        En vaan näe mitään syytä alkaa valittamaan tuollaisista asioista!!

        Mitä järkeä on edes valittaa? Ei siitä hyödy kukaan.


      • samaa mieltä ja nainen

        Olen täysin samaa mieltä ja aika lailla samassa tilanteessa. Mies viikot muualla töissä minä lapsen ja koiran kanssa kotona. Eikä se nalkutus muuta kuin pahenna asioita kun se ei johda mihinkään. Kaikki yhteinen aika menee vain jäkättäessä ja mieli molemmilla paha ja luultavasti myös lapsella.


    • Uniapnea

      Mies on herra perheessä ja sinä vaimona sopeudut tilanteeseen ja menet sohvalle, jos et voi muuten nukkua. Miehesi ei voi kuorsaukselleen yhtään mitään joten turha on asiasta sen suurempaa numeroa tehdä. Unitutkimukseen miehesi kannattaa mennä sillä mahdollinen uniapnea on ennen pitkää kuolemaan johtava sairaus ja siihen on apua saatavilla. Jos eroa ajattelet miehesi kuorsauksen takia et ole puolisona minkään arvoinen. Lähinnä halveksuttava siivellä eläjä.

      • KOKENUT

        olemme kaikki tasavertoisia, ei tarvitse kuorsauksesta nosaa halooo. HUOM hyvät ihmiset Aina löytyy apu kaikeen vaivaan jös ihminen ette sitä pyytää. EIKÖS VAAAN.


      • KOKENUT
        KOKENUT kirjoitti:

        olemme kaikki tasavertoisia, ei tarvitse kuorsauksesta nosaa halooo. HUOM hyvät ihmiset Aina löytyy apu kaikeen vaivaan jös ihminen ette sitä pyytää. EIKÖS VAAAN.

        AINA LÖYTYY APU JOKA IHMISILLE, JA VAIVAAN. EI TARVI NOSTAA JOKA ASIASTA HALOO


    • Taitava on

      Ukkosi teeskentelee kuorsaavaa, koska haluaa eron sinusta. Eroa siis, älä kitise.

    • uhri.

      Meillä mies rupesi kuorsaamaan vuosi sitten kun lihoi hiukan. Minä hommasin unilääkettä. Nappi naamaan ja ihan sama minkälaista konserttia ja kakofoniaa pitää. Kas, siinä vinkki, ole hyvä, ei maksa mitään!

    • nanna:)

      Kokeilkaapas nenän tukkoisuuteen tarkoitettua nenäsumutetta ennen kun lähdette radikaaleihin leikkausoperaatioihin. Ihan sellanen simppeli lääkeaines tehos mun miehen kuorsaukseen.

    • samaaaa

      Meillä toisin päin minä kuorsaan ihan mahottomasti ja miehen pitää mennä nukkumaa toiseen huoneeseen. Ei varmaan ole hyvä jos ei saa nukkuttua mutta eihän sitä ite kuorsaaja maha sille mitään. PS. Jospa se siitä kun operoivat?

    • minä kuorsasin ihan hirveesti"kuulemma"vaimo töni ja
      meni välillä sohvalle nukkumaan.mutta lopetin tupakoinnin noin pari viikkoo sitten niin vaimo sanoo että kuorsaus on vähentynyt minimiin.että jos miehesi polttaa niin......?champix nimisellä lääkkeellä pääsee tupakasta irti.

      • Uupunut vaimo

        Kuorsaukseen näemmä vaikuttaa kaikenlainen, ylipainosta tupakointiin.


    • sirpukka

      Kiitos kirjoituksestasi,sillä se osui kipeästi omakohtaiseen kokemaani.Ihastuin mieheen vajaa vuosi sitten.Seurustelua kesti n.2kk ns.onnellisena ja 7kk oli yhtä helvettiä.Kuorsaava miesystävä oli juuri eronnut,lie juuri tuon kuorsaamisen vuoksi ja alkuun hän yritti peitellä ongelmaansa,että odotti minun nukahtavan ensin.Mutta ongelma pahentui,kun isäntä oli reipas ottamaan alkoholia ja kessutteli tupakkia,ylipainoakin oli hieman.Kokemani oli uusi asia ja en halunnut loukata noinkin aralla asialla.Mies halusi kaiken vapaan aikani,joten lopuksi kuljin kiukkuisena,uupuneena,väsyneenä,hiukset irroten ja keksien kunnon riidan aiheet,että sain olla kotonani ja nukkua.....Uniapnea ja kuorsaaminen oli viedä mielenterveyteni.Kuuntelin 10-20 sekunnin hengityskatkoksia,puhinaa puuskuttamista,korinaa,korahtelua ja miehen levotonta liikehdintää,kunnes nousin ja täyttelin yöt ristikoita nukahtaen istualleni.Kun otin asiat esille,hän otti ja suuttui,lähti toisen naisen helmojen suojiin,vaihtoi puhelinnumeron ja on nyt saavuttamattomissa.Miten tuo toinen nainen jaksaa....sitä en tiedä,mutta nyt kun olen levännyt ja toipunut miehen äreästä käytöksestä...hymyilen vierelläni olevalle tuhisijalle,joka ei kuorsaa.Olen lukenut kaiken mahdollisen tuosta kaunista suhdettamme rikkoneesta vaivasta ja nyt häpeän,etten ottanut asioista aijemmin selvää,olisinko pelastanut jotain,en tiedä.

    • Elämässä elännyt

      Kyllä todella täytyy sanoa, että pieniä ovat ns. parisuhdeongelmat teilläpäin, siis mikäli tässä se pahin. Osta vaikka kunnon varasänky itsellesi ja nuku siinä. Jos jossakin vaiheessa sitten tulee ihan aikuisten oikeita ongelmia kuten viinalla läträäminen, pettäminen, lyöminen jne. niin vihjeeksi vaan, että silloin totisesti toivot, että ukkosi vain kuorsaisi, noihin muihin ongelmiin kun ei korvatulpat ja varasängyt auta.

    • sama vika

      Maailman hirvein kärsimys koettaa nukkua sellaisen vieressä joka kuorsaa!Minun mieheni kuorsaa myös ja onneksi on toinen makkari jonne voin mennä evakkoon!Koetahan kestää pyydä vaikka lääkäriltä nukahtamis lääkettä saat edes jonkun verran nukuttua,minä tein niin.

      • Ziiria

        Uni ongelma saattaa olla selällään nukkumisessa. Joskus luin jostain, että jos ompelee tennispallon yöpaidan selkään niin ko. henkilö ei nuku selällään vaan kylellään ja näin ei kuorsauta ole.. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta kannattaa kokeilla :)


      • jos kuorsausta
        Ziiria kirjoitti:

        Uni ongelma saattaa olla selällään nukkumisessa. Joskus luin jostain, että jos ompelee tennispallon yöpaidan selkään niin ko. henkilö ei nuku selällään vaan kylellään ja näin ei kuorsauta ole.. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta kannattaa kokeilla :)

        esiintyy vain selällään nukkuessa.
        Mutta meillä ukko vetää konsertiaan joka asennossa, sekä selällään, kyljellään ja jopa vatsallaan nukkuessaan. Eli ei auta meillä
        Ja ongelma on myös ettei "tunnusta" kuorsaavansa ja näin ollen ei suostu kokeilemaan suihkeita tms lääkkeitä. No, mä sit potkin ja tönin häntä pitkin yötä, niin että kummankin uni häiriintyy.
        Mies sanookin aina ett: -anna edes minun nukkua, ett ei kai meidän kummankin tarvitse valvoa siksi että sinä ett saa nukuttua... Ett tällanen asenne.
        "Huvittavinta" tässä on ett kun kuorsaus alkaa, niin toivoo ja odottaa ett se loppuis ja sit kun hiljenee, niin sit kuulostelee ett hengittääkö se siippa vielä vai kuoliko, kun tuli niin hiljaista.
        Tosin vain hetkeksi, kyllä sit elon merkit eli kuorsauksen äänet palaavat.


      • jos kuorsausta
        Ziiria kirjoitti:

        Uni ongelma saattaa olla selällään nukkumisessa. Joskus luin jostain, että jos ompelee tennispallon yöpaidan selkään niin ko. henkilö ei nuku selällään vaan kylellään ja näin ei kuorsauta ole.. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta kannattaa kokeilla :)

        esiintyy vain selällään nukkuessa.
        Mutta meillä ukko vetää konsertiaan joka asennossa, sekä selällään, kyljellään ja jopa vatsallaan nukkuessaan. Eli ei auta meillä
        Ja ongelma on myös ettei "tunnusta" kuorsaavansa ja näin ollen ei suostu kokeilemaan suihkeita tms lääkkeitä. No, mä sit potkin ja tönin häntä pitkin yötä, niin että kummankin uni häiriintyy.
        Mies sanookin aina ett: -anna edes minun nukkua, ett ei kai meidän kummankin tarvitse valvoa siksi että sinä ett saa nukuttua... Ett tällanen asenne.
        "Huvittavinta" tässä on ett kun kuorsaus alkaa, niin toivoo ja odottaa ett se loppuis ja sit kun hiljenee, niin sit kuulostelee ett hengittääkö se siippa vielä vai kuoliko, kun tuli niin hiljaista.
        Tosin vain hetkeksi, kyllä sit elon merkit eli kuorsauksen äänet palaavat.


    • kuorsaava

      kannattaa pyytää häntä käymään uniklinikalla jossa selvittävät uniapnean mahdollisuutta, itse sain kiskot suuhun ja nukun paljon hiljempaa ja saan pitempään nukuttua koska kärsin siittä myös itse kun heräilin vähän väliä yöllä se pitää osata vaan säätää sopivaksi et siit on apua.
      odotan et saisin kokeilla bebab laitetta (maskia) et auttaako se enempi koska mulle sanottiin et mitää leikattavaa ei mulla ole eikä se auta aina kovinkaa pitkään vaikka oliskin.
      vaimokin voi paljon paremmin ja nukkuu mun vieress tyytyväisenä :)

      • jone

        Minun nieluun tehtiin 2 lämpäkäsittelyä joka poisti kuorsausta n.30% (ennen ikkunat helisivät kun kuorsasin) sen jälkeen pieni paikallispuudutuksessa tehty ovulan (se pieni napukka nielussa) katkaisu ja pari viiltoa nielun molemmille puolille vähensi kuorsausta toiset 30%. Nyt kuorsaan vähän mutta se ei enää häiritse ketään. En ole lihava,pituus 185cm, oleelliseinta on nielun anatomia, mikä sen kuorsauksen aiheuttaa ja tietysti selällään nukkuminen pahentaa asiaa. Kannattaa hakeutua lääkärin kautta tällaiseen hoitoon, helppo ja suht kivuton juttu.


      • pena.kk
        jone kirjoitti:

        Minun nieluun tehtiin 2 lämpäkäsittelyä joka poisti kuorsausta n.30% (ennen ikkunat helisivät kun kuorsasin) sen jälkeen pieni paikallispuudutuksessa tehty ovulan (se pieni napukka nielussa) katkaisu ja pari viiltoa nielun molemmille puolille vähensi kuorsausta toiset 30%. Nyt kuorsaan vähän mutta se ei enää häiritse ketään. En ole lihava,pituus 185cm, oleelliseinta on nielun anatomia, mikä sen kuorsauksen aiheuttaa ja tietysti selällään nukkuminen pahentaa asiaa. Kannattaa hakeutua lääkärin kautta tällaiseen hoitoon, helppo ja suht kivuton juttu.

        Tohon täytyy mennä.


      • Uupunut vaimo
        jone kirjoitti:

        Minun nieluun tehtiin 2 lämpäkäsittelyä joka poisti kuorsausta n.30% (ennen ikkunat helisivät kun kuorsasin) sen jälkeen pieni paikallispuudutuksessa tehty ovulan (se pieni napukka nielussa) katkaisu ja pari viiltoa nielun molemmille puolille vähensi kuorsausta toiset 30%. Nyt kuorsaan vähän mutta se ei enää häiritse ketään. En ole lihava,pituus 185cm, oleelliseinta on nielun anatomia, mikä sen kuorsauksen aiheuttaa ja tietysti selällään nukkuminen pahentaa asiaa. Kannattaa hakeutua lääkärin kautta tällaiseen hoitoon, helppo ja suht kivuton juttu.

        Lohduttavaa kuulla, että toimenpiteet voivat auttaa. Minun mieheni suhtautuu aika skeptisesti niiden tehoon, vaikka onkin jonossa juuri tuohon nielun "polttoon". Hän jotenkin epäilee, että hänellä on niin vahvat kuorsausgeenit, ettei mitkään toimenpiteet niille mitään mahda.


    • ...vahakorvatulpilla selviää hyvin ja kyllä kun 30 vuotta kuluu,niin kuorsaukseen tottuu:herää,jos toinen ei pöristele vieressä.

    • pena.kk

      Mä kuulun myös kuorsaajiin ja tuskallista tietää että kanssanukkuja kärsii siittä enempi,harvinaista vaan että kaverillasi alkoi se äkillisesti.Se mikä minua pelottaa on katkeava henkitys no ei oo vielä ollut pää sinisenä.Toivottavasti keksitte ratkasun onkelmaan.

    • :))

      korvatulpat on ratkaisu :)

    • Uupunut vaimo

      Oli ilahduttavaa huomata, että en paini Puoliso kuorsaa, tulen hulluksi -ongelman kanssa yksin.

      Ketju on ollut pitkä, vinkkejä on tullut jopa yli oman tarpeen, varmasti monelle muullekin pariskunnalle tarpeeseen.

      Kumma, että selvästikin monessa parisuhteessa pinnaa kiristävä ongelma vaietaan niin helposti. Kuorsausta vähätellään tai kiistetään. Sille naureskellaan, vaikka mitään huumoria ei kovalle kuorsaukselle itse altistunut pysty asiasta repimään.

      Hyvä, että ainakin tämä ketju nosti asian hetkeksi tapetille. Olisikohan Iltalehden tämän viikonlopun TosiMies ja KokoNainenkin saaneet innoituksen tästä ketjusta, kun käsittelivät kuorsausta... Ainakin jotkut artikkelissa esiintyneet teesit tuntuivat olevan kuin suoraan tästä ketjusta kopioituja.

      Minun miehelläni on nyt jo tiedossa aika ensimmäiseen toimenpiteeseen sairaalassa, joten kuorsauksen mahdollinen väheneminen saattaa olla jo näköpiirissä meidän parisuhteessa.

      Toivotan kaikille ketjuun osallistuneilla hauskaa kevättä ja rauhallisia yöunia :o)

    • Uupunut vaimo

      Aloittamastani ketjusta tuli yllättävän pitkä. En todellakaan ole yksin Puoliso kuorsaa, tulen hulluksi -ongelmani kanssa.

      Kumma, että näin yleisestä ongelmasta puhutaan kuitenkin niin vähän. Kuorsausta vähätellään tai sille naureskellaan, vaikka omakohtaisesti kovan kuorsauksen uhriksi joutunut ei kyllä aiheesta pahemmin huumoria revi.

      Olisikohan muuten Iltalehden TosiMies ja Kokonainen saaneet innoituksensa tästä ketjusta, kun käsittelivät tänä viikonloppuna kuorsaavan partnerin ongelmaa? Monet kolumnissa esitetyt teesit olivat kuin suoraan tästä ketjusta kopioituja.

      Omassa parisuhteessa kuorsauksen vastainen taisto etenee. Mies on jo saanut ajan sairaalaan hoitoon, enää ei ole vain epämääräisesti jonossa.

      Kiitän ketjuun kirjoittaneita lukuisista neuvoista ja nikseistä. Ajatuksistanne on varmasti on varmasti ollut apua myös muille kuin minulle ja miehelleni.

      Toivotan kaikille hauskaa kevättä ja rauhaisia yöunia :o)

      • Uupunut vaimo

        Nyt sitten kumpikin viesti on täällä! Eilen ei muka viestin kirjoittaminen onnistunut, tuli vaan viestiä ruuhkasta ja palvelun sulkemisesta, mutta tänään koreilevat sitten täällä kumpainenkin!?


    • testaa!!!

      Meillä oli myös tuo samainen inhottava kuorsausongelma. Miestäni harmitti asia varmasti yhtä paljon kuin itseäni. Tastailimme kaikkea eikä mikään tuntunut auttavan, kunnes hän bongasi netistä somnoguardin (kaiketi oikein kirjoitettu??). Käy tsekkaamassa, tais maksaa noin 60e, mutta mieheni maksoi sen mieluusti. Auttoi meillä!!

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe