Mercedes Benz diesel ei kestä

Mersumiäs

Olen ostanut viisi vuotta sitten MB 220 dieselin, jolla oli tuolloin ajettu 120 000 km.

Itse olen ajanut tuon viiden vuoden aikana autolla n. 80000 km ja siihen on tarvittu 3 kpl dieselin ruiskutuspumppuja. Nyt on 4. pumppu menossa ja viisi kuukautta kulunut. Vielä ei ole tämä pumppu hajonnut, mutta katsotaan, koska se hajoaa? Osan pumpuista olen joutunut maksamaan itse, kuten nyt tämä viimeksi laitettu, vaikka edellisestä ei ollut kulunut kuin reilu vuosi.

Kaikki 4. pumpun vaihdot on aina tehty samassa merkkiliikkeessä. Pumpun hinta/asennus on n. 2000 euroa/pumppu. Pumpuissa on Veho maahantuojan antama alkuperäisvaraosatakuu 2 vuotta.

Eipä voi mitenkään kehua Mersun syöttöpumpun laatua ja kestävyyttä.
Pumpun kestävyys olettama kun on 200 000 km/pumppu. Minun autossani pumput eivät ole kestäneet, kuin 26600 km/pumppu, eli vai 13 % kestävyys olettaman kilometrimäärästä ja ajallisesti keskimäärin 1 vuosi 4 kk/pumppu.

Liekö vika Mersu tehtaalla, vai täällä Suomessa, Vehossa ja sen ammattitaidossa?
Katsotaan mitä kuluttajariitalautakunta asiasta aikanaan sanoo ihan oikein virallisesti. Epävirallisesti he ovat kyllä ihmetelleet kovasti ja sanoneet, että kyllä MB diesel pumpun pitää kestää vähintään tuon 200 000 km/pumppu ja ajallisestikin pidempään kuin kaksi vuotta, sillä osa tulee asiakkaalle näin ollen hyvin kalliiksi vaihtaa.

Tämä syöttöpumppu, ruiskutuspumppu asia on erittäin mielenkiintoinen yhtälö. Miksi pumppu ei kestä, kuin murto-osan olettamasta ja hajoaa toistuvasti pienen matkan/ajan jälkeen? Miksi sitä ei saada kuntoon? Luulisi nyt maahantuojan - Vehon ja merkkiliikkeen osaavan ja pystyvän parempaan. Jos olisi oikein vastuunsa tunteva maahantuoja/merkkiliike, erityisesti sen JOHTO, niin sanoisivat minulle "nyt selvitetään tämä asia, jätä auto tänne, tuossa on sinulle siksi aikaa auto käyttöösi, me palaamme asiaan, kun pumppuvika on saatu selville ja korjatuksi, sillä eihän tällaista kestä Erkkikään”.

Tiedän nimittäin mersusta ja sen kestävyydestä jotain kokemukseni kautta. Olen ajanut MB-dieselillä yli 35 vuotta. Eikä vielä koskaan ole pumput hajonneet, kuten nyt. Huollettu niitä kyllä on, mutta niinhän kaikkea pitää huoltaa. Ostaessani tätä autoa en kokemukseeni liittyen osannut arvata mitenkään, että tällaisen vekottimen saan harmikseni. Muilta osin olen ollut autoon erittäin tyytyväinen, mutta että yhtä pumppua ei saada korjatuksi, tuntuu tosi oudolta, kysen ollessa Mercedes Benz auto?

Tämä prosessi ei ole ollut minulle mitenkään miellyttävä. Kärki ja ongelma tässä asiassa ovat nähdäkseni ennen muuta Veho maahantuoja ja sen takuuasioista vastaavan johdon asenne, sekä merkkiliikkeen Länsi Auton johdon asenne ja haluttomuus myöntää virheensä ja hoitaa asia niin kuin se kuuluisi. Paikallista Länsi Auton työnjohtoa ja heidän kanssaan asiointia en voi mitenkään arvostella ja moittia, mutta siitä ylöspäin kyllä sitäkin enemmän, koska juuri he ovat tässä asiassa omailla ratkaisuillaan saattaneet asiat näinkin pitkälle.

Haluan näin ystävällisesti ilmoittaa nyt ryhtyväni osaltani Mercedes Benz autojen laadun ja palvelun kehittämistyöhön. Tätä työtä aion tehdä vapaaehtoisesti Vehon Oy hyväksi ja vieläpä hyvin uutterasti, sillä olen tottunut ahkeroimaan. Toivon tästä ahkeroinnista olevan hyötyä Veho yhtiölle Suomessa ja sen edustamalle automerkille Mercedes Benz.

Hyvää Mercedes Benz matkaa..

79

31311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timppanen

      Ihme juttu. Omallani 03 vm, ajettu 280000km. Alkuperäinen pumppu. Velipojan 99vm, ajettu 630000 km, alkuperäinen pumppu. Epäilyttää että olet tankannut bensaa, tai kirjoittelet pehmoisia.

      • että et

        ole koskaan kuullut minkäänlaisesta viasta, missään mersussa, vaikka kehut sellaisella ajavasikin. Lucaksen pumpulla olevalla Mersulla ei yli 200tkm ilman pumppuremonttia ajeta, moni on sen verran kyllästynyt niihin pumppuihin, että on laitattanut W124:sen rivipumpun. On jonkinlainen askare ja maksaa saman kuin jakajapumpun remontti, mutta pumppuremontit loppuu siihen.


      • mersumiäs

        Tämä asia on ns. faktaa joka sana. Enkä ole tankattu bensaa, vaan ihan oikeeta dieseliä laillisilta asemilta Suomessa. Enkä edes viitsisi alkaa kirjotteleen pehmosia.

        On mielenkiintoista lukea ihmisten reaktioita asiasta. Dokumentteja todisteeksi kyllä riittää.


      • timppanen
        että et kirjoitti:

        ole koskaan kuullut minkäänlaisesta viasta, missään mersussa, vaikka kehut sellaisella ajavasikin. Lucaksen pumpulla olevalla Mersulla ei yli 200tkm ilman pumppuremonttia ajeta, moni on sen verran kyllästynyt niihin pumppuihin, että on laitattanut W124:sen rivipumpun. On jonkinlainen askare ja maksaa saman kuin jakajapumpun remontti, mutta pumppuremontit loppuu siihen.

        Kuinka voi vaihtaa tavallisen pumpun korkeapaineiseen. Eihän katalysaattori ja polttoaineen ohjaus toimi, eikä saa katsastettua.


      • Mersumiäs
        että et kirjoitti:

        ole koskaan kuullut minkäänlaisesta viasta, missään mersussa, vaikka kehut sellaisella ajavasikin. Lucaksen pumpulla olevalla Mersulla ei yli 200tkm ilman pumppuremonttia ajeta, moni on sen verran kyllästynyt niihin pumppuihin, että on laitattanut W124:sen rivipumpun. On jonkinlainen askare ja maksaa saman kuin jakajapumpun remontti, mutta pumppuremontit loppuu siihen.

        Jos pumpun vaihdat, kuten esität ns. vähäpäästöiseen autoon, (katso lukeeko rekisteri kirjassa tämä), jos lukee, niin älä vaihda pumppu ns. rivipumppuun, sillä jos katsastusmies huomaa, tulee hylky ja ajokielto, ei sen takia, etteikö päästöt olisi kunnossa, mutta auto ei ole tuolloin tyyppihyväksytty uudella rivipumpulla. Pumppu kyllä varmaan toimii peremmin kuin entinen, mutta sepä ei riitä katsastusviranomaisille. Valitan..


      • kysymys,
        timppanen kirjoitti:

        Kuinka voi vaihtaa tavallisen pumpun korkeapaineiseen. Eihän katalysaattori ja polttoaineen ohjaus toimi, eikä saa katsastettua.

        ei ainakaan minun esimerkissäni ollut CDI:stä, vaan tavallisesta 220:stä. Näkyy noita olevan pumppuvikaisena ja korjatuillakin pumpuilla myytävänä. Katalysaattori on dieselissä lähinnä äänenvaimentaja josta näkee läpi ja joka on laitettu sinne kukkahattutätien rauhoittamiseksi. W124:sen rivipumpussa ei toimi edes sammutin sähköllä, joten moottorin vikavalon polttimo irti ja kaikki on kunnossa.


      • timppanen
        kysymys, kirjoitti:

        ei ainakaan minun esimerkissäni ollut CDI:stä, vaan tavallisesta 220:stä. Näkyy noita olevan pumppuvikaisena ja korjatuillakin pumpuilla myytävänä. Katalysaattori on dieselissä lähinnä äänenvaimentaja josta näkee läpi ja joka on laitettu sinne kukkahattutätien rauhoittamiseksi. W124:sen rivipumpussa ei toimi edes sammutin sähköllä, joten moottorin vikavalon polttimo irti ja kaikki on kunnossa.

        Vai huviksi laitettu katti. Voi pyhä jysäys. Cdi kone on aivan eri maailmasta. Kokeile ajaa 02 vm tai uudemmalla. Tehot on aivan eri maailmasta kuin Sinun angina pegtoris.


      • cdi
        timppanen kirjoitti:

        Vai huviksi laitettu katti. Voi pyhä jysäys. Cdi kone on aivan eri maailmasta. Kokeile ajaa 02 vm tai uudemmalla. Tehot on aivan eri maailmasta kuin Sinun angina pegtoris.

        On eri maailmasta, sitä vanhemmista diesel mersuista ajaa ylämäessä traktoritkin edelle. Tosin muihin dieseleihin verrattuna cdi:ssä ei ole muuta ihmeellistä kuin suutinongelmat.
        PS: Minun "angina pegtoriksesta" ei cdi:t edelle ajele, en enään onnekseni aja mersulla.


      • moottorit
        timppanen kirjoitti:

        Vai huviksi laitettu katti. Voi pyhä jysäys. Cdi kone on aivan eri maailmasta. Kokeile ajaa 02 vm tai uudemmalla. Tehot on aivan eri maailmasta kuin Sinun angina pegtoris.

        ovat todellakin eri maailmasta, suutin ongelmineen. Kyse nyt ei vaan sattunut olemaan niistä. Tosin CDI on ensimmäinen Mersun diesel, josta ei ylämäessä ajele traktorit ohi.


      • Erema
        Mersumiäs kirjoitti:

        Jos pumpun vaihdat, kuten esität ns. vähäpäästöiseen autoon, (katso lukeeko rekisteri kirjassa tämä), jos lukee, niin älä vaihda pumppu ns. rivipumppuun, sillä jos katsastusmies huomaa, tulee hylky ja ajokielto, ei sen takia, etteikö päästöt olisi kunnossa, mutta auto ei ole tuolloin tyyppihyväksytty uudella rivipumpulla. Pumppu kyllä varmaan toimii peremmin kuin entinen, mutta sepä ei riitä katsastusviranomaisille. Valitan..

        Kyllä se katsastusmiehen asiaan puuttuminen liittyy siihen, että päästöt eivät ole kunnossa.


      • mese c250 sl
        cdi kirjoitti:

        On eri maailmasta, sitä vanhemmista diesel mersuista ajaa ylämäessä traktoritkin edelle. Tosin muihin dieseleihin verrattuna cdi:ssä ei ole muuta ihmeellistä kuin suutinongelmat.
        PS: Minun "angina pegtoriksesta" ei cdi:t edelle ajele, en enään onnekseni aja mersulla.

        On toki eri maailmasta, mutta mun c 250 sl :tä ei oo menny ylämäessä traktorit , eikä bemarit ohi, jos en halua! Potkua löytyy. Ei se starttiraketti oo jos pitää alkeellisen luistoneston päällä, mutta kyllä sillä poikasten lastutetut dieselbemut hakkaa tienpäällä, kun on alkuperäinen AMG -alusta ja bosch:in rivipumppu. Muuten autossa ja traktorissa pitää olla 5 tai useampi sylinteri, niin kestää pitempään, eikä tarvii vinguttaa. :)


    • Skoijari

      Itselläni on pumput kestäneet, mutta muut ei

      - Virtalukko
      - Imusarja (läpät mitoitettu liian heikoiksi)
      - ABS/ESP
      - Jousia
      - Ruoste

      Harmittaa, kun panostin auton korjaukseen, olisi
      pitänyt uskoa ekasta viasta ja panna auto
      vaihtoon.

      Kerran vuodessa vähintään on jotain pitänyt
      korjata huoltojen lisäksi. Tähän kun lisätään
      merkkihuollon ylimielinen asenne ja suoranaiset
      virheet huoltotöissä, niin ei hyvä heilu.

      Noh onneksi sain reilun vaihtohyvityksen ja
      ajelen jatkossa kansanautolla, joita voin
      ostaa 3 kappaletta samalla rahalla.

      • vaihtoon

        oletko purkannut vanhat pumput ja katsonnut mikä niistä menee,


      • Mersumiäs
        vaihtoon kirjoitti:

        oletko purkannut vanhat pumput ja katsonnut mikä niistä menee,

        Vehon pumppuja, en tiedä onko niissä ollenkaan O-renkaita tai mitään muutakaan osia, kun jokainen vaihtopumppu - vai liekö kierrätyspumppu, näin nopeasti aina hajoaa.

        Eihän nykyään asentajat enää ole mitään asentajia, he ovat pelkkiä komponenttien vaihtajia, jos osaavat kaikki sitäkään. Eivät he osaa enää ajatella ja päätellä syöttöpumpun vioista yhtään mitään. He katsovat vain vikakoodeja. Niin tässä minunkin pumpun tapauksessa syttyy mittaristoon tietty merkkivalo - vikakoodi ja sen mukaan pumppu on aina mennyt vaihtoon. Ennen pumppu osattiin purkaa, korjata ja kootakin vielä. Nyt se menee johonkin ja sille tehdään jotakin?? Vai tehdäänkö sittenkkään, aivan kaikkea?


      • timppanen

        ajaa kansanautolla.


      • Skoijari
        timppanen kirjoitti:

        ajaa kansanautolla.

        Rahamiehen mieltä lämmittää, kun kun jää vuodessa tuhansia euroja näppiin, jotka olisi ennen mennyt mersun korjaukseen tai arvonalenemaan...


      • timppanen
        Skoijari kirjoitti:

        Rahamiehen mieltä lämmittää, kun kun jää vuodessa tuhansia euroja näppiin, jotka olisi ennen mennyt mersun korjaukseen tai arvonalenemaan...

        et ole Sinä.


      • ukkoparka
        timppanen kirjoitti:

        et ole Sinä.

        olla niitä pakoputken rassaajia!


      • uuno 60
        timppanen kirjoitti:

        et ole Sinä.

        Ostakaa Lada


    • kuolpunan kuulostelija

      onpa ihme vika.en ole kokenut,enkä edes kuullut moisesta.veikkaan näin äkkiseltään pientä virhettä työssä.autohan on seinävarma.se menee kunhan itse muistaa istua kyytiin.yx mersu meni yli milj km,eikä siitä edes säädetty pumppua koskaan.en ostanut kyllä uutena,etten tiedä takuuvarmasti.mut yli 900 thtta viimeistä km:iä tiedän.laatuöljyjä kannattaa käyttää aina.toivotaan että tauti paranee.jovvain...:-)

      • Mersumiäs

        Tällaisella W110 200D mersulla

        http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W110

        aloitin v. 72 ja siitä asti olen ollut tyytyväinen kaikkiin niihin eri mallisiin MB-dieseleihin, joita on ollut. Aina 5 vuotta sitten hankkimaani W204 220D, jota onkin saanut - tosin vain syöttöpumppuvian johdosta - käyttää merkkikorjauksessa jo neljän pumpun verran, että kyllä vikaa on josakin ja pahasti, mutta VEHO ei ole kiinnostunut selvittämään onko kyseessä
        "pumppu-, vaiko asennuisvika?" ja hoitamaan asiaa niin että autoon saataisiin kestävämpi pumppu, eli joka kestäisi vähintään tuon 200 000 km ?

        Tiedän yli 35 vuoden kokemuksella kuinka mersua tulee huoltaa ja pitää, sekä mitkä kohdat eritoten tulee huomioida, tosin moottorin/syöttöpumpun kohdalla menin tässä ansaan, koska en osannut mitenkään olettaakaan että laatu, osaaminen ja vastuu oli aikeisempiin, kuten totesin MB:llä näin kovasti huonontunut.

        Käyttämässäni MB-merkkikorjaamossa ihmetellään myös jatkuvaa pumppuvikaa, eräät MB-asentajat joista osa on vielä niitä samoja, kun aloitin yli 30 vuotta sitten tuossa samaisessa rakennuksessakin, joka oli tuolloin Veho ja nyt LänsiAuto, ovat todenneet tämän "tyyppivian" olevan kyllä heillä ja Vehossa hyvin tiedossa, mutta Veho ei välitä hoitaa asiaa, vaan vetäytyy kaikin keinoin vastuusta.

        Katsotaan..


      • Mersumiäs
        Mersumiäs kirjoitti:

        Tällaisella W110 200D mersulla

        http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W110

        aloitin v. 72 ja siitä asti olen ollut tyytyväinen kaikkiin niihin eri mallisiin MB-dieseleihin, joita on ollut. Aina 5 vuotta sitten hankkimaani W204 220D, jota onkin saanut - tosin vain syöttöpumppuvian johdosta - käyttää merkkikorjauksessa jo neljän pumpun verran, että kyllä vikaa on josakin ja pahasti, mutta VEHO ei ole kiinnostunut selvittämään onko kyseessä
        "pumppu-, vaiko asennuisvika?" ja hoitamaan asiaa niin että autoon saataisiin kestävämpi pumppu, eli joka kestäisi vähintään tuon 200 000 km ?

        Tiedän yli 35 vuoden kokemuksella kuinka mersua tulee huoltaa ja pitää, sekä mitkä kohdat eritoten tulee huomioida, tosin moottorin/syöttöpumpun kohdalla menin tässä ansaan, koska en osannut mitenkään olettaakaan että laatu, osaaminen ja vastuu oli aikeisempiin, kuten totesin MB:llä näin kovasti huonontunut.

        Käyttämässäni MB-merkkikorjaamossa ihmetellään myös jatkuvaa pumppuvikaa, eräät MB-asentajat joista osa on vielä niitä samoja, kun aloitin yli 30 vuotta sitten tuossa samaisessa rakennuksessakin, joka oli tuolloin Veho ja nyt LänsiAuto, ovat todenneet tämän "tyyppivian" olevan kyllä heillä ja Vehossa hyvin tiedossa, mutta Veho ei välitä hoitaa asiaa, vaan vetäytyy kaikin keinoin vastuusta.

        Katsotaan..

        Näppäily virhe paholainen, kori on W202 eikä W204.


      • Juuso Mersunen
        Mersumiäs kirjoitti:

        Tällaisella W110 200D mersulla

        http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W110

        aloitin v. 72 ja siitä asti olen ollut tyytyväinen kaikkiin niihin eri mallisiin MB-dieseleihin, joita on ollut. Aina 5 vuotta sitten hankkimaani W204 220D, jota onkin saanut - tosin vain syöttöpumppuvian johdosta - käyttää merkkikorjauksessa jo neljän pumpun verran, että kyllä vikaa on josakin ja pahasti, mutta VEHO ei ole kiinnostunut selvittämään onko kyseessä
        "pumppu-, vaiko asennuisvika?" ja hoitamaan asiaa niin että autoon saataisiin kestävämpi pumppu, eli joka kestäisi vähintään tuon 200 000 km ?

        Tiedän yli 35 vuoden kokemuksella kuinka mersua tulee huoltaa ja pitää, sekä mitkä kohdat eritoten tulee huomioida, tosin moottorin/syöttöpumpun kohdalla menin tässä ansaan, koska en osannut mitenkään olettaakaan että laatu, osaaminen ja vastuu oli aikeisempiin, kuten totesin MB:llä näin kovasti huonontunut.

        Käyttämässäni MB-merkkikorjaamossa ihmetellään myös jatkuvaa pumppuvikaa, eräät MB-asentajat joista osa on vielä niitä samoja, kun aloitin yli 30 vuotta sitten tuossa samaisessa rakennuksessakin, joka oli tuolloin Veho ja nyt LänsiAuto, ovat todenneet tämän "tyyppivian" olevan kyllä heillä ja Vehossa hyvin tiedossa, mutta Veho ei välitä hoitaa asiaa, vaan vetäytyy kaikin keinoin vastuusta.

        Katsotaan..

        Miten on pelasiko se auto vikavalosta huolimatta normaalisti vai jättikö tielle ? Jos kuitenkin toimi niin vikadiagnoosihan saattaa olla väärä...pumppu ehkä kunnossa mutta vaihtavat sen kun vikailmoitin niin sanoo.Ja jos aina sama koodinlukija on ollut on ilmeistä että aina väärin tulkittu tai auto antaa jostakin virtapiikistä väärän singnaalin. Koekeilepas seuraavalla kerralla vaan poistaa...poistattaa moottorin vikakoodivalo ...nimittäin mulla mesen vikakoodivalo syttyy milloin mistäkin asiasta ja poistamalla tuon valon taas pelaa jopa kuukausia.


    • timppanen

      nyt korvien välissä. Haastattelin neljän korjaamon omistajaa ja sanoivat , on erittäin harvinaista että mesestä menee korkeapainepumppu. Yksi oli mennyt kun omistaja oli lainannut autoa kaverille. Myöhemmin selvisi osto kuitista että oli tankannut väärää polttoainetta.

      • Mersumiäs

        Oikein suuri kiitos "timppaselle" näistä asiantuntevista neuvoista.


      • sujavasti

        mutta surkeasti.


      • ottaa MB-lasit pois, edes k...

        ohessa saksankielentaitoisille aluksi hieman ongelmakoostetta MB:n korkeapainepumpuista...


      • Timppasen luettavaksi, jos ...

      • timppasen luettavaksi-jos osaa

    • MB220CDI

      Oliko CDI vai esikammionone. Jos jälkimmäinen, ei ihme, pumppu Lucasin tekele, ei sekään tosin noin usein itsekseen laukea, autossa tai kuskissa jotain joka rikkoo pumpun, Vehon toiminta nykyään täysin kädetöntä, jos ei asia vikakoodeista selviä, mitään ei voi tehdä. Vie Rollen tähtikorjaamoon.

      • tai muuallakin

        Mersun korjaamisessa on tärkeää asennuttaa aina uutta osaa ja pyytää rikkinäinen mukaan .
        Vehollakin laittavat jotain kunnostustekeleitä, sikahintaan.
        toimivat jonkin aikaa , ja taas korjataan samaa vikaa.


    • Faijalla oli vm.1996 C 220D ja siinä alkoi naftapumppu vuotaa, Veholla korjaus olisi maksanut tosiaan maltaita mutta veimme auton Klaukkalan Dieseliin ja siellä laittoivat pumpun 500 eurolla iskuun, ei enää vuotanut ja meno maittoi. Hinta sisälsi myös pumpun irroituksen ja takaisin laiton.

      Tosin nyt olet jo jumissa Vehon pumppujen takuu systeemeissä mutta ehkä K-D antaisi uuden suunnan asiaan jos vaihtoehtoja tarvitaan jossain vaiheessa.

      Onnea matkaan.

      • Mersumiäs

        Kiitos Makke tosi hienosta näkökulmasta asiaan. Harvoin täällä tapaa näin ystävällisiä puheita, puhamattakaan asiallisuudesta.

        Minulla ei tosin ole tämä pumppu vuotanut koskaan, eikä mistään muualatkaan, mutta autosta loppuu yht´äkkiä veto ketakaikkiaan ja pumppuviasta kertova merkkivalo mittaristossa syttyy. sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan se toimii taas jonkin aikaa, mutta tuo yllättävä sammunin alkaa lisääntyä ajan myötä, siksi pumppu on vaihdettava.

        Totta, että olen Vehon vanki tämän takuu asian johdosta.

        Voi olla, että vielä otan yhteyttä K-D huoltoon.

        Kiitos vielä kerran Makke - terv. hece


      • timppanen
        Mersumiäs kirjoitti:

        Kiitos Makke tosi hienosta näkökulmasta asiaan. Harvoin täällä tapaa näin ystävällisiä puheita, puhamattakaan asiallisuudesta.

        Minulla ei tosin ole tämä pumppu vuotanut koskaan, eikä mistään muualatkaan, mutta autosta loppuu yht´äkkiä veto ketakaikkiaan ja pumppuviasta kertova merkkivalo mittaristossa syttyy. sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan se toimii taas jonkin aikaa, mutta tuo yllättävä sammunin alkaa lisääntyä ajan myötä, siksi pumppu on vaihdettava.

        Totta, että olen Vehon vanki tämän takuu asian johdosta.

        Voi olla, että vielä otan yhteyttä K-D huoltoon.

        Kiitos vielä kerran Makke - terv. hece

        Jos pumppu menee, ei toimi sen jälkeen normaalisti. Kyllä ihmetyttää suuresti Sinun pegtoris. Usko nyt että jossain muussa mättää suuresti.


      • uus väykkyläinen
        Mersumiäs kirjoitti:

        Kiitos Makke tosi hienosta näkökulmasta asiaan. Harvoin täällä tapaa näin ystävällisiä puheita, puhamattakaan asiallisuudesta.

        Minulla ei tosin ole tämä pumppu vuotanut koskaan, eikä mistään muualatkaan, mutta autosta loppuu yht´äkkiä veto ketakaikkiaan ja pumppuviasta kertova merkkivalo mittaristossa syttyy. sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan se toimii taas jonkin aikaa, mutta tuo yllättävä sammunin alkaa lisääntyä ajan myötä, siksi pumppu on vaihdettava.

        Totta, että olen Vehon vanki tämän takuu asian johdosta.

        Voi olla, että vielä otan yhteyttä K-D huoltoon.

        Kiitos vielä kerran Makke - terv. hece

        mulla oli vähän samanlaisia oireita W210 220 cdi:ssä, vika ei ollut pumpussa vaab suuttimessa, oli ratkennut ala päästä, vaihdettiin paikallisella diesel korjaamolla siihen uusi mutteri (suuttimen alapäähän) ja sen jälkeen ontoiminut....

        nyt ajettu kohta 600 000km ja pumppuun ei oo koskettu.


      • ville1956

        olen ajanut mersuilla vamasti yli kolme miljoonaa kilometriä eikä yhdessäkään mesessä ole ollut juuri mitään vikoja kun autot huolletaan niinkuin kuuluu,nyt minulla on 350 e cdi 2010 aj 140 t ei mitään vikoja sitten minulla on minun lemmikki c 220 98 d ajettu 585 tuhatta kilometriä eikä konetta ole avattu vain normaali huollot,niissä autoissa näitä pumppuvikoja ym on ajettu oikeasti lähelle 1000000 km olen ajellut e 220 d vm 1995 mesellä jolla oli ajett 1,2 miljoonaa km ja auto toimi kaikin puolin loistavasti,ne vallittajat joilla on kokoajan ongelmia on tainut olla itsessä korjaamista auto pitää huoltaa ihan niin kuin meitä ihmisiä, jos huollot unohtuu saattaa tulla arkun tekijölle töitä ennen aikojaan


    • Hyvän auton pieni "kau...

      Hyvä, että "köyhätkin" pystyvät ajamaan Mersulla, kun Lucas-hirviö alentaa hintoja.
      Rivipumpun voit asennuttaa tilalle Uuron Dieselhuollossa- ja vieläpä koht. hintaa-Kontiolahdella. Itse tein niin-eikä Lusifer, vai oliko se Lukas-hirviö enään minua vaivaa,

      • tk

        Ei voi sanoa muuta kuin että onpa monenlaista ihmistä ja mielipidettä olemassa.
        Meitä on yhtä moneen junaan kuin pasilasta lähtee päivässä ja moni jää vielä asemalle.

        You now!!


      • viihtyä
        tk kirjoitti:

        Ei voi sanoa muuta kuin että onpa monenlaista ihmistä ja mielipidettä olemassa.
        Meitä on yhtä moneen junaan kuin pasilasta lähtee päivässä ja moni jää vielä asemalle.

        You now!!

        siellä asemalla. Koko ketjussahan mielipiteitä ei ollut kuin niillä, jotka eivät tienneet mistä on kyse. Muut puhuivat yleisesti tiedossa olevasta Mersun tyyppiviasta.


    • Halpaa

      Mikä sitten on ongelmasi. Tuollainen työ on joka kerta ollut ilmainen takuutyö.

      • MR.HANKEY

        Itellä neljäs CDI alla, yhdestä meni korkeapainepumppu (480tkm), mutta sille selvä selitys: Ohjelmistopäivitys !
        Jos mersua huoltaa sen 20 000tkm välein ja vaihtaa sen löpöputsarin joka kerta niin 99% varmuudella se pumppu kestää ikuisuuden ! Varmistelkaa siis CDI mersua ostaessa että löpöputsari säännöllisesti vaihdettu . CDI mersuun korkeapainepumppu maksaa 750€ ( veholla jotain 1500€ ) Itse silloin vaihdatin paikallisella boch huoltamolla. Vanha lähti saksaan takaisin ja sieltä tuli tehtaalta uusi tilalle. Remontti maksoi 920€ (pumppu, vaihtotyö, löpöputsari) Vehon hinta 2000€.

        Turbojakaan ei ole mennyt yhtään kappaletta. Muistaa vain kylämmä koneella ajaa rauhallisesti ja kovan ajon jälkeen jäähdyttelee 1min niin kyllä kestää !!!

        joka autossa on vikoja enemmän / vähemmän. mutta kuinka paljon olette nähneet liikenteessä yli 600tkm ajettuja autoja missä ei oo tähtee keulassa?! Ja nämä tähtikeulat missä yli 600tkm niin se tosiaan näkyy ja tuntuu vain mittarissa jos autoa viitsitty huoltaa !

        -kahta en vaihda, toinen on mersu-


      • mesman
        MR.HANKEY kirjoitti:

        Itellä neljäs CDI alla, yhdestä meni korkeapainepumppu (480tkm), mutta sille selvä selitys: Ohjelmistopäivitys !
        Jos mersua huoltaa sen 20 000tkm välein ja vaihtaa sen löpöputsarin joka kerta niin 99% varmuudella se pumppu kestää ikuisuuden ! Varmistelkaa siis CDI mersua ostaessa että löpöputsari säännöllisesti vaihdettu . CDI mersuun korkeapainepumppu maksaa 750€ ( veholla jotain 1500€ ) Itse silloin vaihdatin paikallisella boch huoltamolla. Vanha lähti saksaan takaisin ja sieltä tuli tehtaalta uusi tilalle. Remontti maksoi 920€ (pumppu, vaihtotyö, löpöputsari) Vehon hinta 2000€.

        Turbojakaan ei ole mennyt yhtään kappaletta. Muistaa vain kylämmä koneella ajaa rauhallisesti ja kovan ajon jälkeen jäähdyttelee 1min niin kyllä kestää !!!

        joka autossa on vikoja enemmän / vähemmän. mutta kuinka paljon olette nähneet liikenteessä yli 600tkm ajettuja autoja missä ei oo tähtee keulassa?! Ja nämä tähtikeulat missä yli 600tkm niin se tosiaan näkyy ja tuntuu vain mittarissa jos autoa viitsitty huoltaa !

        -kahta en vaihda, toinen on mersu-

        Tämän ketjun aloittajalla on autona tdennäköisesti etukammiodiesel ,siis EI CDI,jossa on jakajatyyppinen LUCAS ruiskutuspumppu,siis EI korkeapainepumppu.
        Näitä kahta moottorityyppiä ei saa sekoittaa keskenään,koska puhutaan aivan erityyppisistä moottoreista.
        Surullisen kuuluisaa LUCAS jakajapumppua Mersu on käyttänyt vain 220 tyyppisessä dieselmoottorissa 202 ja 210 malleissa.


      • wvon pska
        MR.HANKEY kirjoitti:

        Itellä neljäs CDI alla, yhdestä meni korkeapainepumppu (480tkm), mutta sille selvä selitys: Ohjelmistopäivitys !
        Jos mersua huoltaa sen 20 000tkm välein ja vaihtaa sen löpöputsarin joka kerta niin 99% varmuudella se pumppu kestää ikuisuuden ! Varmistelkaa siis CDI mersua ostaessa että löpöputsari säännöllisesti vaihdettu . CDI mersuun korkeapainepumppu maksaa 750€ ( veholla jotain 1500€ ) Itse silloin vaihdatin paikallisella boch huoltamolla. Vanha lähti saksaan takaisin ja sieltä tuli tehtaalta uusi tilalle. Remontti maksoi 920€ (pumppu, vaihtotyö, löpöputsari) Vehon hinta 2000€.

        Turbojakaan ei ole mennyt yhtään kappaletta. Muistaa vain kylämmä koneella ajaa rauhallisesti ja kovan ajon jälkeen jäähdyttelee 1min niin kyllä kestää !!!

        joka autossa on vikoja enemmän / vähemmän. mutta kuinka paljon olette nähneet liikenteessä yli 600tkm ajettuja autoja missä ei oo tähtee keulassa?! Ja nämä tähtikeulat missä yli 600tkm niin se tosiaan näkyy ja tuntuu vain mittarissa jos autoa viitsitty huoltaa !

        -kahta en vaihda, toinen on mersu-

        Auton polttoainepuhdistin on mitoitettu paljon pitenpää ajoa varten kuin joku 10000km aivan turha vaihdella sitä. Itsellä 1600000km ajettu wv tranporter alkuperäinen suodatin, ei ongelmia. En tarkoita että kaikkien autoilla voi ajaa saman mutta 10000 välein öljyn sekä suodattimen vaihtaminen on kuin heittäisi rahaa kaivoon, ajan muute halvimmalla delvac 1440 öljyllä.


      • nyk Bensa mersu
        MR.HANKEY kirjoitti:

        Itellä neljäs CDI alla, yhdestä meni korkeapainepumppu (480tkm), mutta sille selvä selitys: Ohjelmistopäivitys !
        Jos mersua huoltaa sen 20 000tkm välein ja vaihtaa sen löpöputsarin joka kerta niin 99% varmuudella se pumppu kestää ikuisuuden ! Varmistelkaa siis CDI mersua ostaessa että löpöputsari säännöllisesti vaihdettu . CDI mersuun korkeapainepumppu maksaa 750€ ( veholla jotain 1500€ ) Itse silloin vaihdatin paikallisella boch huoltamolla. Vanha lähti saksaan takaisin ja sieltä tuli tehtaalta uusi tilalle. Remontti maksoi 920€ (pumppu, vaihtotyö, löpöputsari) Vehon hinta 2000€.

        Turbojakaan ei ole mennyt yhtään kappaletta. Muistaa vain kylämmä koneella ajaa rauhallisesti ja kovan ajon jälkeen jäähdyttelee 1min niin kyllä kestää !!!

        joka autossa on vikoja enemmän / vähemmän. mutta kuinka paljon olette nähneet liikenteessä yli 600tkm ajettuja autoja missä ei oo tähtee keulassa?! Ja nämä tähtikeulat missä yli 600tkm niin se tosiaan näkyy ja tuntuu vain mittarissa jos autoa viitsitty huoltaa !

        -kahta en vaihda, toinen on mersu-

        valitettavasti ei oo mersun mittaris semmosia kilometrejä näkyky, tosin volkkareiden mittareis kylläkin tapaa harvase päivä. ikävä itestäki myöntää, mutta näin vaan on.


    • åplokijuhygtfrde

      Ensin oli Lucas pumppu , sitten CDI ja nyt PIEZO - suuttimet , sitten vuoden 1998 jälkeen ei mersu ole osannut tehdä autoja , eikä näköjään opi !

      Sitten vielä RUOSTE , 2004 vuosi malleissa RUOSTE VAURIOITA , käsittämätöntä.

      Jos on joka päivä lähdettävä töihin ,on oltava kaksi autoa ,Mersu ja sitten joku muu merkki , pääsee tienaamaan mersun korjaus rahat ;- )

      P.S
      Köyhän ei ole varaa ostaa huonoa ???

      • mb sami

        kyllä nyt vähän tuntuu että tääl on paljon ladan omistavia peräkammarin poikia jotka ajattelee että tääl on puhe idän mersuista
        on se vaan kumma juttu kun kerran ostaa mersun niin harvoin se merkki enää sen jälkeen vaihtuu kyllä sen on itestäkin huomannu mut sehän on että on vain yksi auto eli mersu ja paljon kulkuneuvoja


      • tsekitön

        näitä kateellisia skoda kuskeja on joka foorumilla.harmittaa kun toiset nauttii mersulla ajosta ilman ongelmia ja itse skodaa rahaa joka kuukausi korjaamolla miloon minkäkin harmin takia.halvalla ei saa mersua,näin se on.


      • risuparta73
        mb sami kirjoitti:

        kyllä nyt vähän tuntuu että tääl on paljon ladan omistavia peräkammarin poikia jotka ajattelee että tääl on puhe idän mersuista
        on se vaan kumma juttu kun kerran ostaa mersun niin harvoin se merkki enää sen jälkeen vaihtuu kyllä sen on itestäkin huomannu mut sehän on että on vain yksi auto eli mersu ja paljon kulkuneuvoja

        sää et jannu selvästikkää itte korjaa menopeliis??--sitte ku oot ite vaihtanu suuttimet siihe saksan paskaas,tuu sitte selitteleen,että mikä ei oo vaihtunu!!!
        ps.yks isoimmista kulkuneuvoista on juuri tuo SAATANAN mjärsu(myyrän pelotin)...
        et sillälailla...ite ajan tosin chevyllä..; D


    • Petskuuuu

      W202/2000 2L pensa tomaatilla olen ajanut nyt 290tkm ja autoon ei tänä aikana ole vaihdettu kuin uudet jarru levyt ja palat, ohjaus iskari. normaalit öljyn ja putsareitten vaihdot. Rengas-sarjat oon ostanut aina kolmen vuoden välein.

      • ei naarata

        Ei nuo pumppuviat ihan tuulesta temmattuja ole. Ite ajanut 200tkm -> 300 tkm cdi koneella ja nyt valskaa korkeapainepumppu. 850 eskoo uus pumppu. Tai muutaman kympin tiivisteet, paskaset kädet ja EHKÄ kuntoon. Vika ei sinänsä liene MB:n yksinoikeus, sillä pumpun kyljessä komeilee BOSCH... Törmäsimpä tähänkin keskusteluun kun tässä googletan lisää tietoa pumpusta ja sen korjauksesta...


      • cdiman
        ei naarata kirjoitti:

        Ei nuo pumppuviat ihan tuulesta temmattuja ole. Ite ajanut 200tkm -> 300 tkm cdi koneella ja nyt valskaa korkeapainepumppu. 850 eskoo uus pumppu. Tai muutaman kympin tiivisteet, paskaset kädet ja EHKÄ kuntoon. Vika ei sinänsä liene MB:n yksinoikeus, sillä pumpun kyljessä komeilee BOSCH... Törmäsimpä tähänkin keskusteluun kun tässä googletan lisää tietoa pumpusta ja sen korjauksesta...

        alkuperäisellä pumpulla ilman ongelmia,220cdi.et ei niitä kovin usein kyllä tarvitse vaihtaa!
        ja uutena auton hankin,eli itse olen kaikki km ajanut.


      • kag raisio
        cdiman kirjoitti:

        alkuperäisellä pumpulla ilman ongelmia,220cdi.et ei niitä kovin usein kyllä tarvitse vaihtaa!
        ja uutena auton hankin,eli itse olen kaikki km ajanut.

        Mynä diesel on suomessa ainoa liike jossa osataan korjata dieselpumppuja, Turussakin on kaikennäköisiä Häkkisiä, mutta ei sinne diesellaitteita uskalla/kannata viedä.


    • ne kilometrit!

      Suomiauto vai Saksantuonti?

    • Jokujokaluuleetietäv

      Eli kaikki tietämäni pumppuogelmat on pelkästään 220D moottorissa, ilman turboa. Lucacsen sähköpumppu hajoaa. Ja on ollut useita autoja, jossa on todellisuudessa ilmavaivoja, ja vika ei ole pumpussa.

      Koskaan en ole kuullut että CDI koneesta olis mennyt pumppu hajalle, tai mistään muustakaan mersusta, paitsi 220d:stä. 220d:henkin passaa kohtuu muutoksilla w201 ja w124 om601 rivipumppu, jolloin loppuu pumppuongelmat.

    • näin meillä

      Mersun takuu asiat ovat paljonkin kiinni, siitä millainen asiakas olet elikkä ammattiautoilijat saavat parempaa kohtelua, kuin yksityinen autoilija.
      Itselläni on kokemus noista väyrysen jousien kiinityksien mätänemisistä, joihin vehon edustaja ei ottanut korjaukseen mitään osaa, mutta kysyessäni miksi vastaava tapaus eräällä tuntemallani edustajalla, joka edustaa mersua lähellä olevaa saksalaista tuotetta hänen mersunsa laitettiin vehon piikkin.
      Kysymykseeni tästä eriarvoisesta kohtelusta vastaus kuului" tämä on sellaista vapaaehtoista kuttvilliä".

      Nykyisin ajelen Volvolla

      • vaan Mersulla

        Mersun takuu asiat eivät ole kiinni siitä millainen asiakas olet elikkä ammattiautoilijat eivät saa parempaa kohtelua, kuin yksityinen autoilija.
        Itselläni on kokemus MB E W212 tuulettajan hihnan rikkoutumisesta, joihon sain 10 minuutissa avun kun soitin 24h palveluun, auto hinattiin keskellä pyhäyötä veholle korjaukseen ja korjattiin samana yönä,kysyessäni miksi tämä on myös yöllä auki korjaamon mieheltä hän vastasi että tämä on palvelua ja myös tärkeää takseille, eriarvoisesta kohtelusta ei ollut tietoakaan ja muutama taksikin oli korjauksessa samana yönä muttei menny millään tavalla "edelle" .

        Nykyisin sekä tulevaisuudessa ajelen Mersulla, mikään muu autoliike ei korjaa autoani pyhäyönä klo: 02:00

        Tämä juttu on sitten tosi, otappa selvää, uskokoon volvoheebot tai ei.


      • volvolandia
        vaan Mersulla kirjoitti:

        Mersun takuu asiat eivät ole kiinni siitä millainen asiakas olet elikkä ammattiautoilijat eivät saa parempaa kohtelua, kuin yksityinen autoilija.
        Itselläni on kokemus MB E W212 tuulettajan hihnan rikkoutumisesta, joihon sain 10 minuutissa avun kun soitin 24h palveluun, auto hinattiin keskellä pyhäyötä veholle korjaukseen ja korjattiin samana yönä,kysyessäni miksi tämä on myös yöllä auki korjaamon mieheltä hän vastasi että tämä on palvelua ja myös tärkeää takseille, eriarvoisesta kohtelusta ei ollut tietoakaan ja muutama taksikin oli korjauksessa samana yönä muttei menny millään tavalla "edelle" .

        Nykyisin sekä tulevaisuudessa ajelen Mersulla, mikään muu autoliike ei korjaa autoani pyhäyönä klo: 02:00

        Tämä juttu on sitten tosi, otappa selvää, uskokoon volvoheebot tai ei.

        Korjaukset ja takuukorjaukset ovat eri asiat, tottahan veholle raha kelpaa sehän on samanlaista tuli se sulta tai multa.
        Takuu korjaukset ja selkeät valmistusvirheet olivat minun valitukseni aiheena, sekä juuri tuo valikova kohtelu kelle niitä tehdään.

        Ps. taitaa tuo mersujen ympärivuorokautinen korjaaminen olla niiden korjaustarpeen sanelema pakko, Volvot ehditään huoltaa ihan normi aikoinakin


      • Mbe.....
        volvolandia kirjoitti:

        Korjaukset ja takuukorjaukset ovat eri asiat, tottahan veholle raha kelpaa sehän on samanlaista tuli se sulta tai multa.
        Takuu korjaukset ja selkeät valmistusvirheet olivat minun valitukseni aiheena, sekä juuri tuo valikova kohtelu kelle niitä tehdään.

        Ps. taitaa tuo mersujen ympärivuorokautinen korjaaminen olla niiden korjaustarpeen sanelema pakko, Volvot ehditään huoltaa ihan normi aikoinakin

        Siis ooppelin rähjä siis volga eli volvo eh eh. Kyse oli takuu korjauksesta jos aivokääpiö tietää w212 mallin


      • se sama
        Mbe..... kirjoitti:

        Siis ooppelin rähjä siis volga eli volvo eh eh. Kyse oli takuu korjauksesta jos aivokääpiö tietää w212 mallin

        Ottaako tosiaankin noin koville? Älä ota noin vakavasti, sillä ethän ole itse sitä mersua tehnyt vaan tyhmyyttäsi olet sen ostanut. Odota vaan rauhassa, niin kyllä vielä löytyy sinuakin tyhmempi jolle sen saat kenkättyä.


      • ONGELMIA
        se sama kirjoitti:

        Ottaako tosiaankin noin koville? Älä ota noin vakavasti, sillä ethän ole itse sitä mersua tehnyt vaan tyhmyyttäsi olet sen ostanut. Odota vaan rauhassa, niin kyllä vielä löytyy sinuakin tyhmempi jolle sen saat kenkättyä.

        No tässäpä alkua uusien volvojen kaikkien tietämästä "laadusta"

        Linkit kertoo korutonta kertomaa niistä:

        Kuka "hullu" tollasen ostaa riesakseen?

        Linkkejä:

        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/05/03/volvo-varoittaa-vakavia-ongelmia-autoissa/20106323/139


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/128799

        http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/volvon-d5-moottorissa-ongelmia

        Miten ihmeessä kuluttajille ylipäätään voidaan myydä tollasta potaskaa ???

        Miksi ?


      • se sama
        ONGELMIA kirjoitti:

        No tässäpä alkua uusien volvojen kaikkien tietämästä "laadusta"

        Linkit kertoo korutonta kertomaa niistä:

        Kuka "hullu" tollasen ostaa riesakseen?

        Linkkejä:

        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/05/03/volvo-varoittaa-vakavia-ongelmia-autoissa/20106323/139


        http://keskustelu.suomi24.fi/node/128799

        http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/volvon-d5-moottorissa-ongelmia

        Miten ihmeessä kuluttajille ylipäätään voidaan myydä tollasta potaskaa ???

        Miksi ?

        Minulla on ollut itsellä ensin mersuja, joidenka laadussa väyrysen kohdalla petyin pahasti ja siihen vielä lisäksi tuo nuiva suhtatuminen maahantuojan osalta noihin valmistusvirheisiin.
        Näihin seikkoihin pettyneenä menin ja ostin Volvon ja olen ollut todella tyytyväinen, siksi katson että olen omalla kokemuksellani parempi tietäjä, kuin tuollaiset lehtijutut niitähän on mersuistakin lehdet pullollaan ja kertoohan katsastusasemien vikalistatkin mersujen sijainnin vikalistojen ja hylkäysten perusteella olevan melko korkealla. Taitaa hundaikin olla nillä listoilla mersua parempi, mutta minulle ainakin Volvo on sopivampi ja parempi, kuin mersu.


      • W204
        se sama kirjoitti:

        Minulla on ollut itsellä ensin mersuja, joidenka laadussa väyrysen kohdalla petyin pahasti ja siihen vielä lisäksi tuo nuiva suhtatuminen maahantuojan osalta noihin valmistusvirheisiin.
        Näihin seikkoihin pettyneenä menin ja ostin Volvon ja olen ollut todella tyytyväinen, siksi katson että olen omalla kokemuksellani parempi tietäjä, kuin tuollaiset lehtijutut niitähän on mersuistakin lehdet pullollaan ja kertoohan katsastusasemien vikalistatkin mersujen sijainnin vikalistojen ja hylkäysten perusteella olevan melko korkealla. Taitaa hundaikin olla nillä listoilla mersua parempi, mutta minulle ainakin Volvo on sopivampi ja parempi, kuin mersu.

        Ryntää se Mersunkin 220 cdi liiasta moottoriöljystä johtuen! Kokemusta on!


      • se sama..
        se sama kirjoitti:

        Minulla on ollut itsellä ensin mersuja, joidenka laadussa väyrysen kohdalla petyin pahasti ja siihen vielä lisäksi tuo nuiva suhtatuminen maahantuojan osalta noihin valmistusvirheisiin.
        Näihin seikkoihin pettyneenä menin ja ostin Volvon ja olen ollut todella tyytyväinen, siksi katson että olen omalla kokemuksellani parempi tietäjä, kuin tuollaiset lehtijutut niitähän on mersuistakin lehdet pullollaan ja kertoohan katsastusasemien vikalistatkin mersujen sijainnin vikalistojen ja hylkäysten perusteella olevan melko korkealla. Taitaa hundaikin olla nillä listoilla mersua parempi, mutta minulle ainakin Volvo on sopivampi ja parempi, kuin mersu.

        Aivan uskomaton että tollaisen auton joku ostaa:


        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/12/22/volvolla-laaja-takaisinkutsu-yhdysvalloissa/200926028/139


      • bensamies..
        se sama kirjoitti:

        Minulla on ollut itsellä ensin mersuja, joidenka laadussa väyrysen kohdalla petyin pahasti ja siihen vielä lisäksi tuo nuiva suhtatuminen maahantuojan osalta noihin valmistusvirheisiin.
        Näihin seikkoihin pettyneenä menin ja ostin Volvon ja olen ollut todella tyytyväinen, siksi katson että olen omalla kokemuksellani parempi tietäjä, kuin tuollaiset lehtijutut niitähän on mersuistakin lehdet pullollaan ja kertoohan katsastusasemien vikalistatkin mersujen sijainnin vikalistojen ja hylkäysten perusteella olevan melko korkealla. Taitaa hundaikin olla nillä listoilla mersua parempi, mutta minulle ainakin Volvo on sopivampi ja parempi, kuin mersu.

        Varsinkin nuo 2006 ja vanhemmat kalisee ja rumisee käydessään.
        Todella traktorimainen tunne.
        W212 sarjan kone toimii sivistyneesti jos suuttimet toimii.


    • Samara-mies

      Sattunu sulle. Kyllähän nyt johtotähti kestää, mitä nyt vähän tuppaa ruostumaan.

      • Vaihto Takas W210

        Olen omistanut kohta 2 vuotta 220 CDI MB:n VM 03 W211. Voin sanoa,että auto on täys paska,moottori
        ongelmia,korissa jo alkavaa ruostetta yms.Tulee ikävä ed Mersua vm 97 220D W210.Siinäkin ruosteen kanssa
        ongelmia,mutta tekniikaltaan JOKA SUHTEESSA lujempi kuin uudempi!


    • fdsfsa

      ei kestä ei kun sen miljoona kilometriä, sitten tarvitsee jo remonttia....

      • lucas-pumpun

        viat johtuu liian kuivasta nesteen dieselistä, se tappaa nykydieselien suuttimiakin. Itse olen ajanut venäjän rasvaisella dieselillä vuodesta -94, eikä ole ollut vikoja.


    • Molemmissa puolensa

      Kyllä se niin on että, paskoja mahtuu niin mersuihin kun volvoihinkin, ja molempien kuskeihinkin.Mutta ei oteta vakavasti vaikka vähänpaljon vituttaiskin.

    • MATTI L.

      Omistin joitakin vuosia sitten MB 220D,96V mersun.Oli" lukaksen"puppu jota
      mersuliike korjautti saksassa turhaan .Pysähteli silloin tällöin ja tietokone ker-
      toi pumppuvikaa syyksi. Viikon päästä tuli vaihtopuppu(2-vuotta takuu),hyvittivät
      vanhasta 70 eur.Remontti maksoi n.1750 eur.Kun menin hakemaan mersua en
      saanut sitä käyntiin?Korjaamopäälikkö tuli" kutittelemaan" ja sai sen "tulille".Seu-
      raavana päivänä jäin liikennevaloihi,eli vika jatkui.Ensitilassa taas" veholle",tieto-
      kone näytti ,että vikaa on,moottori asemointianturissa(hall-anturi).Kun se vaihdet-
      tiin hävisi pumppuvika jne.Eli tuhaan vaihdettii kallis dahftapumppu."Veho"ei kor-
      viaan "lotkauttanut"e.m.kustannuksesta.Otin opikseni kylläki heidän palveluksien
      suhteen.(yli 50:tä mersua omistanut "elläkekuppe")

    • Kaikki pumput hajoaa jos naftan seassa on vettä .

    • tättärärää

      ML 400 cdi. -02. Brabusin lastulla, 300hv/700nm. 415000 km. Ykx laturi 1750€ työt. Niveleitä kolmas kierros. Huoletonta menoo

    • vcjhk

      Lahoavia paskoja 2kpl oli ja riitti minulle3-vuotta ikää ja helmaläskistä ryosteet kukkii nbmjhmkvc

    • mopoi

      kiittää,kohtalotoveri

    • hapokasta kehiin

      "saksalaiset"tekee mersumiesten mielestä korin hapon kestävästä pellistä,muut valmistajat vain sähkösinkitystä,mutta miksi mesetkin sitten ruostuu? niillähän ajetaan ikuisesti.................

    • ristohoo

      No mulla on 220 lugaksen pumpulla ei aina lähteny käyntiin ja jos lähti käynti meni sekaisin. Mutta minäpä huomasin polttainesuodatinta vaihtaessa että se ei pysy täynnä vaan oli vajaa huomattavasti. Niimpä ohitin esilämmittinen ja laitoin pitemmän letkun jatkoksi niin pitkän, että kiepsautin sen polttainesuodattimen alta ja takaisin sen yli ja liitin sen siihen suodattimelle tulevaan liittimeen joka tuli siitä lämmittimestä ja kuinka ollakaan auto lähtee hyvin käyntiin eikä ole sen jälkeen nikotellut kertaakaan. Minäpä oletankin että moni on rikkonut kyseisen pumpun siitä syystä että mersussa on aivan liian heikko polttoainepumppu joka syöttää ainetta tankilta koneelle tai sitten joku muu systeemi päin persettä suunniteltu koska aine valuu tankkiin kun auto sammutetaan. Särkyyhän siinä pumput kun joutuu kuivana pyörimään aina välillä.

    • taksimies5

      Vanhempana ammatinharjoittajana voin kertoa, että taksiajossa 220 CDI llä tekee parhaan tuloksen. Pieni kulutus halvat huollot. Vesi pois polttoaine suodattimella naftan joukosta, niin kyllä naftapumppukin toimii.

    • ristov263

      Minulla on M-B vuosimalli -97. W210 220D . Aina kun käynistää eka kerran niin tulee merkki valo EPC ja kaasu polin ei pelitä. Samutan heti ja uudestaan käynistän niin merkki valo häviää ja pelittää normaalisti. Vein veholle ja ne katsoi tietokonella ja sanoivat että lukas pumppu sökö ja pitäis vaihtaa koko pumppun. Vika lista sisältää: P1224 Määränsäätö, P 1227 Jakaja-akselin asema-anturi, P 1351 ruikutusennakon säätöpiiri. Niin kysyn vosinko nuilla antureilla saada kuntoon ettei tarvis koko pumppua vaihtaa ja mistä sais korjattuja pumppuja suomesta halvalla?

    • Dieselmersu

      Pölhöö ajaa dieselillä vain 80000 km viidessä vuodessa eli 16000 km/vuosi ja maksaa dieselverot. Itse ajan tuon 80000 km vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1448
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      193
      1431
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1135
    5. j miehelle

      Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      84
      1000
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

      Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      995
    7. Me emme...

      Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      962
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

      Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      915
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

      Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

      Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      857
    Aihe