Hyvältä tuo maistuukin, tein oikean *kyntömiehen* voileivän, ja päälle salaattia tomaattia ja suomalaista kurkkua.
Kunhan tältä kahvilounaaltani selviän, on kauppareissu edessä, mielenkiintoista seurata kuinka kanssaihmiset alkavat vaihtelemaan kevyttä kevääseen kyllä olen itsekin jo keventänyt, ei jaksa ajatella enää talvisaappaita tai -takkia.
Aurinko lämmittänyt jo ulkoilman yli 10 asteiseksi, vihdoinkin valoa ja kaunista.
Tuo otsikko tuli tuosta sivun yläkulmasta !
Kahvilla olen
192
4518
Vastaukset
- Anne-Marie
istun seuraan, muitakin on tulossa.
Kyllä kahvin tuoksu vetää puoleensa.
Viime päivien uutiset ovat olleet niin surullisia, että juttuseuraa kaipaa tällainen
yksineläjä varsinkin.
Minun käy vähän sääliksi Ulkoministeriä,
jota nuorempi nainen noin kaltoin kohteli.
En saa sitä mielestäni. - Palannut
Kauppareissut ja lenkki heitetty, ja nyt ison 'voisilmäpullan' kanssa tässä silmäkkäin, pian tuota toista ei ole, päätökseni olen tehnyt ja se pitää.
Oi ja voi kun siellä on lämmin ja suorastaan syleilevä sää, nostan ainakin yhden tuolin ulos ja annan valohoitoa kasvoilleni, kunhan ensin jutellaan!
Mutta mikä tuo *kyntömiehen* leipä,,onko se vihanneksilla kuorrutettu ?- Niksimummi
Pidän paussin,,, siivoilen silitän ja mitä nyt pientä yhden ihmisen talous vaatii, ajattelin tuossa uurastaessa, miten vanhempamme jaksoivat?
Päivät joko palkkatyössä, tai maaseudulla raskaissa ulkotöissä, ei valmisruokia, ei talouskoneita, ei pyykinpesukonetta, mutta pyykki silitettiin tai 'kaulittiin' ja viikattiin aina nätisti kaappiin.
Kaiken lisäksi käsitöitä tehtiin vaikka kuinka paljon, sukat lapaset villapaidat, ja sitä ennen piti villat kehrätä ja kasvatetut pellavatkin...
Miten paljon tuleekaan kaikkea mieleen, ja me lapset saimme olla mukana kaikessa, pienikin apu oli tarpeellinen.
No nyt minä syvennyn jo liikaa ! Toiste lisää... - Niksimummi
Niksimummi kirjoitti:
Pidän paussin,,, siivoilen silitän ja mitä nyt pientä yhden ihmisen talous vaatii, ajattelin tuossa uurastaessa, miten vanhempamme jaksoivat?
Päivät joko palkkatyössä, tai maaseudulla raskaissa ulkotöissä, ei valmisruokia, ei talouskoneita, ei pyykinpesukonetta, mutta pyykki silitettiin tai 'kaulittiin' ja viikattiin aina nätisti kaappiin.
Kaiken lisäksi käsitöitä tehtiin vaikka kuinka paljon, sukat lapaset villapaidat, ja sitä ennen piti villat kehrätä ja kasvatetut pellavatkin...
Miten paljon tuleekaan kaikkea mieleen, ja me lapset saimme olla mukana kaikessa, pienikin apu oli tarpeellinen.
No nyt minä syvennyn jo liikaa ! Toiste lisää...Päivää Pojatkin,,taisin olla ajattelematon,, mutta korjaan sen nyt näin.
- ReimaJ
Niksimummi kirjoitti:
Päivää Pojatkin,,taisin olla ajattelematon,, mutta korjaan sen nyt näin.
Pojillehan se kahvi vasta maistuukin!
Tuoksukin tuntui täältä jo kauas.
Minäkin pidän taukoa saatuani olohuoneen isot ikkunat kirkkaiksi.
Kohta jatkan, kiitos kahvista.
- Fanni
Arki on hauskaa, kun aurinko paistaa.
Samankaltaisia kuvioita täälläkin. Heti aamupalan jälkeen aloitin kevään pyöräilyn ja hurautin lätäköiden yli mokkanilkkurit jalassa seniorijumppaan.
Sieltä ruokamarketin kautta kotiin postia lukemaan. Lounas lihakeitto ja ruisleipää, hedelmä jälkiruoaksi. Pari puhelua.
Jouluksi saatu valkoinen perhosorkidea oli viikon "kylvyssä" viime yön, siis upoksissa. Nostin sen kuiville kunnes keskiviikkona jälleen upotan. Siitä se pitää. Siinä on yhä 15 kukkaa. Vain 10 on lakastunut yli 3 kk:n aikana.
Nyt pienet päiväunet. Sen jälkeen kahvi ja puhelut kahdelle entiselle työtoverille, joita viimeisen 40 vuoden kuluessa olen tavannut vain ohimennen. Aion kutsua heidät vierailulle lähipäivinä. Siinä alkaakin naurunkiherrys ja pärpätys.- Katicat2
Samanlaisia kuvioita meillä on. Pyörällä kaupassa, silmäpulla(vain yksi) kahvin kanssa ja orkideoita. Tykkään myös orkideoista juuri sen vuoksi, että ne kukkivat niin kauan. Viittä orkideaa hoitelen ja odottelen niihin kukkavanoja. Kyllä ne saa uudelleen kukkimaan, kun on kärsivällinen. Kun kukkavana näkyy, saa vielä pitkän aikaa kukkimista odotella. Viime vuonna yhteen orkideaani tuli kerralla 30 kukkaa.
- isoäiti*
Orkideijojen ystäviin kuulun minäkin ja sen takia
menin Orkideakasvattajien näyttelytapaamiseen.
Kauneutta oli tarjolla runsaasti ja asiantuntijat
antoivat neuvojaan ja kannustivat epäonnistuneita.
Myynnissä oli monia harvinaisia lajeja ja hinnat
melkoisia niiden kohdalla.
Monet keräilijäkasvattajat ovat hyvin originelleja tyyppejä ja matkustavat mantereelta
toiselle pelkästään tämän luonnon ihmeen takia.
Näiden "harrastelijoiden" kokoelmat sisältävät usein tuhansia kasveja, mitkä myydään ympäri maailmaa.
Oma kokoelmani ei karttunut orkidealla tällä kertaa, ainoastaan orkideakirjalla, mitä on myös kokoelma.
Intohimoksi sanovat orkidean kasvatusta parhaimmillaan/pahimmillaan. Olet kyllä mestari multasormi että saat orkideatkin kukkimaan, ne kun tarvitsee erikoismullan ja kylmän kauden ja ties mitä.
Kyllä se loistopalkinto tuollainen kukinta ...Onnea!- Fanni
isoäiti* kirjoitti:
Orkideijojen ystäviin kuulun minäkin ja sen takia
menin Orkideakasvattajien näyttelytapaamiseen.
Kauneutta oli tarjolla runsaasti ja asiantuntijat
antoivat neuvojaan ja kannustivat epäonnistuneita.
Myynnissä oli monia harvinaisia lajeja ja hinnat
melkoisia niiden kohdalla.
Monet keräilijäkasvattajat ovat hyvin originelleja tyyppejä ja matkustavat mantereelta
toiselle pelkästään tämän luonnon ihmeen takia.
Näiden "harrastelijoiden" kokoelmat sisältävät usein tuhansia kasveja, mitkä myydään ympäri maailmaa.
Oma kokoelmani ei karttunut orkidealla tällä kertaa, ainoastaan orkideakirjalla, mitä on myös kokoelma.
Intohimoksi sanovat orkidean kasvatusta parhaimmillaan/pahimmillaan.Vasta nyt törmäsin orkideaan, kun sain sen joulukukkana. Olin luullut sitä vaateliaaksi oikkupussiksi, joka tarvitsee vaikka millaiset metkut menestyäkseen.
Sehän yllätti täysin. Pidän sitä ruokailutilan pöydällä parvekeikkunan edessä. Valaistusolot ovat vain keskinkertaiset, valoverholla suojattu. No, nyt on aina tuoreita kukkia vieraspöydässä ja ihastusta kukka on herättänytkin. Kävijät ovat poikkeuksetta huomanneet sen.
Lannoittamisesta en ole osannut huolehtia. Kerran viikossa vain upotan haaleaan veteen yön ajaksi.
On kait etsittävä lannoitusohjeet netistä. Taidan olla myöhässä ajatellen seuraavaa kukkimista. Voisikohan sen saada kotioloissa kukkaan jälleen joulun aikaan...
Kun katsoo orkidean kukkia, ymmärtää täysin siihen hullaantuvat ja erikoisuuksien perässä matkustelevat persoonat.
- - mummi55 -
olen. Maistuukin hyvälle kunnon ulkoilulenkin päälle. Jostain syystä askeleeni johdattivat minut kotiin leipomon kautta ja sieltä hyppäsi mukaani mehevää ohrarieskaa ja "paheellinen" kermamunkki... Nam!
Tässä taas koneella kääntymässä, on vain tänään meno päällä. Tunnin päästä jo kaukana ja kyllä kahvi maistuukin hyvältä.
*Kyntömiehenleipä* oli äitini sanonta paksuhkosta viipaleesta, nykyisin ei tarvitse itse juurikaan leikata leipää, mutta kun sellainen siivuttamaton sattui eteeni niin otinpa sen.
Kiva on ollut päivä ja kauniisti on kevät tuloillaan.- Anne-Marie
iirislilja1 kirjoitti:
Tässä taas koneella kääntymässä, on vain tänään meno päällä. Tunnin päästä jo kaukana ja kyllä kahvi maistuukin hyvältä.
*Kyntömiehenleipä* oli äitini sanonta paksuhkosta viipaleesta, nykyisin ei tarvitse itse juurikaan leikata leipää, mutta kun sellainen siivuttamaton sattui eteeni niin otinpa sen.
Kiva on ollut päivä ja kauniisti on kevät tuloillaan.Tarjotun lounaan kävin syömässä, monipuolisen,
ja nyt kahvin tuoksuun sitten etsiydyn.
Sacherleivoksia valmistin kokonaisen lautasellisen.
Sitruunamehulla kostutettu tummasuklaapohja, välissä
suklaakermavaahtoa.
Toin tännekin muutamia, toivon maistuvan. Nämä
ovat minun lempileivonnaisiani. - Magnus-Gustaf
Anne-Marie kirjoitti:
Tarjotun lounaan kävin syömässä, monipuolisen,
ja nyt kahvin tuoksuun sitten etsiydyn.
Sacherleivoksia valmistin kokonaisen lautasellisen.
Sitruunamehulla kostutettu tummasuklaapohja, välissä
suklaakermavaahtoa.
Toin tännekin muutamia, toivon maistuvan. Nämä
ovat minun lempileivonnaisiani.Kiitos, minulle maistuu. Suutelen kättänne Madame, jos sallitte.
Magnus-Gustaf kirjoitti:
Kiitos, minulle maistuu. Suutelen kättänne Madame, jos sallitte.
Paksu pilvipeite auringon edessä, iso haukka (kai) liiteli ympyrää pellon yläpuolella,varmaan jo aamupala tähtäimessä.
Lueskelin yllätysvieraamme kommelluksista kaupungilla, siinä Iken jutut kalpenee!
Emme taida ollakaan kovin kaukainen maailmankolkka, osaa tänne kuuluisuudetkin poiketa, ja kerätä huomiota kukin tavallaan.
Tästä se päivä taas alkaa, voisihan sitä ilman isompia kommelluksia kuuluisuudetkin käväistä.- Yöpaita
iirislilja1 kirjoitti:
Paksu pilvipeite auringon edessä, iso haukka (kai) liiteli ympyrää pellon yläpuolella,varmaan jo aamupala tähtäimessä.
Lueskelin yllätysvieraamme kommelluksista kaupungilla, siinä Iken jutut kalpenee!
Emme taida ollakaan kovin kaukainen maailmankolkka, osaa tänne kuuluisuudetkin poiketa, ja kerätä huomiota kukin tavallaan.
Tästä se päivä taas alkaa, voisihan sitä ilman isompia kommelluksia kuuluisuudetkin käväistä.Kyllä on mukavaa, kahvia mukissa, hyvin päällystetty näkkileipä pala, murusteltavana tässä, voihan olla ettei tämä näppäimistö siitä pidä, mene tiedä.
Aurinko korkealla ja uusi uljas päivä alussa, kauppareissua tässä suunnittelin, tänään ei ole marketeissa kovaa ruuhkaa.
Polkupyörän saan huollosta, se on hyvä heila kesäksi, joku oli varmaankin isoon tarpeeseen irrotellut ja kadottanut muutamia pieniä osia, kun mikään ei saa olla rauhassa.
Sitten iltapäivällä, pyörä ja minä viedään yksi matto pesulaan, siinä sitä on hommaa ! - Anne-Marie
Magnus-Gustaf kirjoitti:
Kiitos, minulle maistuu. Suutelen kättänne Madame, jos sallitte.
Valmistaudun pyörälenkille tänään.
Aamiainen on jo syöty, nyt kahvit päälle.
Sää näyttää täyttävän kaikki toiveet,
aurinkoa, tyyntä, keväistä.
Hyvää perjantaipäivää kaikille!
- Liity rohkeasti mukaan
keskustelemaan!
Tuolla palstan alussa onkin tällainen toivotus,
joka ihastuttaa ja ilahduttaa ystävällisyydellään!
Liittykää rohkeasti mukaan! Tervetuloa!
Kaikki keskustelunaiheet ovat sallittuja. - jäi
koneeseeni?
- pullaulla*
alkanut ja milläs muulla kun kahvilla ja voi leivillä.
Sain eilen kaupasta Suomalaista leipää Maalahden limppua, ja on niin maanperusteellisen hyvää.
Sanotaan, että säilyy kuukausia ,mutta ei minulla, on liian hyvää.
- hmmm....
että raikas kahvila savuttaa suurempaa suosiota kuin ummehtunut pirtti-
- Vaalean punainen
Ja se on Aleksanterin leivos, tuli kaupassa mieleen että tulen sitten tänne kahville, nyt maistuu tein pitkän lenkin, ja nyt huokasen samalla
En tiennyt että minulla ja Aleksanterilla oli tapaaminen (hymy herkässä), ja nyt tämä ihanuus maistuuuuuu.
Muikut odottaa kiltisti iltaa ja voissahan ne paistetaan, katsotaan sitten miten sen lisukkeen laita muussin kanssa. Tämä on tämän viikon perjantaita auringonlaskuun saakka ainakin.
Tänne on helppo kertoilla, ja mielenkiintoista lukea, mitä toiset tekee.. tai nauttii kahvin kanssa.
Vielä pitäis talutella imuria, sitten voi juoda sen toisen mukillisen vaikka raikasta vettä ! - Niksimummi
Vaalean punainen kirjoitti:
Ja se on Aleksanterin leivos, tuli kaupassa mieleen että tulen sitten tänne kahville, nyt maistuu tein pitkän lenkin, ja nyt huokasen samalla
En tiennyt että minulla ja Aleksanterilla oli tapaaminen (hymy herkässä), ja nyt tämä ihanuus maistuuuuuu.
Muikut odottaa kiltisti iltaa ja voissahan ne paistetaan, katsotaan sitten miten sen lisukkeen laita muussin kanssa. Tämä on tämän viikon perjantaita auringonlaskuun saakka ainakin.
Tänne on helppo kertoilla, ja mielenkiintoista lukea, mitä toiset tekee.. tai nauttii kahvin kanssa.
Vielä pitäis talutella imuria, sitten voi juoda sen toisen mukillisen vaikka raikasta vettä !Se on tosi hyvää, on tullen mennen maisteltava, käy kahvileivästäkin, tykkään siitä minäkin.
Hyvä voimistelutta sormia nyt kun kannoin ison saviruukun ja sormet ei oikein taida edes suoristua, muutama 100m kauppaan vaan vanhat paljon käytetyt nivelet ei tykänny.
Kiva teitä on käydä jututtamassa, tullaan taas ! - Lindeska
Niksimummi kirjoitti:
Se on tosi hyvää, on tullen mennen maisteltava, käy kahvileivästäkin, tykkään siitä minäkin.
Hyvä voimistelutta sormia nyt kun kannoin ison saviruukun ja sormet ei oikein taida edes suoristua, muutama 100m kauppaan vaan vanhat paljon käytetyt nivelet ei tykänny.
Kiva teitä on käydä jututtamassa, tullaan taas !pois pääsiäiskukat, nuupahtaneet narsissit ja
tulppaanit sekä pari pientä keltakukkaista
ruukkukasvia, tulilatvan näköisiä, mutta keltaisia.
Niitä olisin voina pitempääkin hoidella,
vaan vein biojätteessee kaikki!
Kun heittää jotain pois,
saa uutta tilalle.
Eilistä ei enää ole, huominen ei ole vielä tullut, tänään auttaa Herra.
Ja avuliasha se on tää meidänkin herra,
stadilaisia alunpitäen. - mua
Niksimummi kirjoitti:
Se on tosi hyvää, on tullen mennen maisteltava, käy kahvileivästäkin, tykkään siitä minäkin.
Kiva teitä on käydä jututtamassa, tullaan taas !halutakaan kahvilaan, kun viesti ei tullut?
- kertoi laittavansa
Niksimummi kirjoitti:
Kiva teitä on käydä jututtamassa, tullaan taas !sellaisiin laatikkoruokiin, johon laitetaan muna-maito-seos.
Tuo sulatejuusto, laitetaanko se lisäksi,
vai munamaidon sijasta? mua kirjoitti:
halutakaan kahvilaan, kun viesti ei tullut?
Halutaan mukaan, tänä aamuna kävi mulle kun ei viesti lähtenyt herjasi vaan että olet lähettänyt samanlaisen...Jukrahuiti ei kukaan ole niin viisas kuin ihminen, muutin otsikon ja lähetin, nyt niitä näyttää teksteiltään olevan 2 samanlaista ja eri otsikko 10min aikaväli..he he he, hymyillen ollaan kauniimpia.
- Yöpaita
kertoi laittavansa kirjoitti:
sellaisiin laatikkoruokiin, johon laitetaan muna-maito-seos.
Tuo sulatejuusto, laitetaanko se lisäksi,
vai munamaidon sijasta?En oikein ole laatikkoruokiin tuorejuustoa osannut käyttää, keittoihin kyllä. Vihannes-, juuressose-, ja suppilovahverokeittoihin olen käyttänyt joko pippurijuustoa tai mustaleima Koskenlaskijaa tietysti valinnan varaa on runsaasti, kuka mistäkin tykkää.
Laatikkojen päälle olen raastettua juustoa, milloin mitäkin kuivaa kanttia !
Nyt on matto pesulassa ja pyörä kunnossa, senkun Vappua tässä odottelemaan. Yöpaita kirjoitti:
En oikein ole laatikkoruokiin tuorejuustoa osannut käyttää, keittoihin kyllä. Vihannes-, juuressose-, ja suppilovahverokeittoihin olen käyttänyt joko pippurijuustoa tai mustaleima Koskenlaskijaa tietysti valinnan varaa on runsaasti, kuka mistäkin tykkää.
Laatikkojen päälle olen raastettua juustoa, milloin mitäkin kuivaa kanttia !
Nyt on matto pesulassa ja pyörä kunnossa, senkun Vappua tässä odottelemaan.Tällä kertaa mukissa on lihalientä, jotenkin tuntuu viluttavan ja tämä on kyllä hyvä antamaan lämpöä.
Mietinkin tuossa onkohan toisilla sellainen tapa, että lusikka pitää olla aina, on sitten teetä kahvia tai mitä hyvänsä kuumaa juomaa.
En käytä sokeria enkä maitoa kahvissa enkä teessä ja kuitenkin se lusikka pitää olla ?
Minkäslaisia välineitä teillä mukissa ?- ReimaJ
iirislilja1 kirjoitti:
Tällä kertaa mukissa on lihalientä, jotenkin tuntuu viluttavan ja tämä on kyllä hyvä antamaan lämpöä.
Mietinkin tuossa onkohan toisilla sellainen tapa, että lusikka pitää olla aina, on sitten teetä kahvia tai mitä hyvänsä kuumaa juomaa.
En käytä sokeria enkä maitoa kahvissa enkä teessä ja kuitenkin se lusikka pitää olla ?
Minkäslaisia välineitä teillä mukissa ?liian kuumaa juomaa.
Istunpa tähän seuraasi hörppäsemään mukillisen
iltateetä.
Päivä oli lämmin ja ulkoilin paljon.
Hyvät unet tiedossa.
Viime yönä näin painajaista, kun olin illalla
autopesussa ja harjat lähestyivät pesten ja suihkuttaen, jotenkin se yöllä jatkui, mutta
tarkkaan en muista miten. - Hannes*
ReimaJ kirjoitti:
liian kuumaa juomaa.
iltateetä.
Hyvät unet tiedossa.
autopesussa ja harjat lähestyivät pesten ja suihkuttaen, jotenkin se yöllä jatkui, mutta
tarkkaan en muista miten.Tänään huomasin kauhukseni, että avaimeni eivät olletkaan taskussani, kun pysäytin pyöräni ulkoiluvälinevaraston oven eteen ja nostin tavaroitani pois pyörän päältä.
Ja puhelinkin oli juuri tänään jäänyt kotiin!
Kokous alkaisi puolen tunnin kuluttua, ja avaimet kai sitten putosivat matkalle jotenkin, vaikka ei sen pitäisi olla mahdollista.
Ensin täytyy soittaa naapurin ovipuhelinta, ja pyytää saada viedä tavarat heille, sitten ajaa uudelleen kauppakeskukseen...
Juuri silloin silmäni sattuivat ulkoiluväline-
varaston oven lukkoon: avaimet olivat jo siinä!
Olin heti tultuani ottanut ne taskustani ja laittanut oveen, sitten nostin niitä tavaroita, sitten koetin avainta taskustani...
Vanhuus ei tule yksin! ReimaJ kirjoitti:
liian kuumaa juomaa.
iltateetä.
Hyvät unet tiedossa.
tarkkaan en muista miten.Joskus kun olen istunut pesussa sisällä tulee kauhukuva, jospa se anturi menee jumiin ja harja tökkää otsikkoon ja huuhtoo vielä jälkiruuaksi.
Enpä kyllä usko että niin käy, koneet pysähtyy jos jotain häikkää ilmenee.
Kiva kun tulit, sulla on hyvää partavettä ;=), jätät jälkeesi miellyttävän tuoksun, mitähän mahtaa ollakkaaniirislilja1 kirjoitti:
Joskus kun olen istunut pesussa sisällä tulee kauhukuva, jospa se anturi menee jumiin ja harja tökkää otsikkoon ja huuhtoo vielä jälkiruuaksi.
Enpä kyllä usko että niin käy, koneet pysähtyy jos jotain häikkää ilmenee.
Kiva kun tulit, sulla on hyvää partavettä ;=), jätät jälkeesi miellyttävän tuoksun, mitähän mahtaa ollakkaanSulle kerron en muille, äläkä sitten sinäkään, olin joku aika sitten lähdössä asioille ja kiire oli, ja avaimia ei missään.
Muistin että minulla on tuolla terassilla vara-avaimet ja oli pakko lähteä, mitenkäs kävikään laitoin ovea kiinni ja avaimet olikin ovessa ulkopuolella, olin vienyt roskia ja tulessa jäin naapurin kanssa jutuille, avaimet unohtui oveen..
Sitä on liikkeellä !- Katicat2
iirislilja1 kirjoitti:
Sulle kerron en muille, äläkä sitten sinäkään, olin joku aika sitten lähdössä asioille ja kiire oli, ja avaimia ei missään.
Muistin että minulla on tuolla terassilla vara-avaimet ja oli pakko lähteä, mitenkäs kävikään laitoin ovea kiinni ja avaimet olikin ovessa ulkopuolella, olin vienyt roskia ja tulessa jäin naapurin kanssa jutuille, avaimet unohtui oveen..
Sitä on liikkeellä !Sattuhan sitä, mutta tottuuhan tähän. Unohdin viedä roskapussin samantien roskikseen, kun kauppaan menin. Palattuani kaupasta se oli minua vastassa siinä tiskikaapin edessä lattialla. Siihen laitoin kauppakassinikin. Jotain touhusin ensin ja sitten roskia viemään.
Kun aloin kauppatavaroita purkamaan, niin eihän niitä ollutkaan, kuin roskia vaan. Oli pussit vaihtuneet. Onneksi naapurin mies onki kassini syvästä roskasäiliöstä pitkällä kepillä, johon laittoi naulan päähän. Tämä lohduttakoon muita havupäitä. - 22.22
Katicat2 kirjoitti:
Sattuhan sitä, mutta tottuuhan tähän. Unohdin viedä roskapussin samantien roskikseen, kun kauppaan menin. Palattuani kaupasta se oli minua vastassa siinä tiskikaapin edessä lattialla. Siihen laitoin kauppakassinikin. Jotain touhusin ensin ja sitten roskia viemään.
Kun aloin kauppatavaroita purkamaan, niin eihän niitä ollutkaan, kuin roskia vaan. Oli pussit vaihtuneet. Onneksi naapurin mies onki kassini syvästä roskasäiliöstä pitkällä kepillä, johon laittoi naulan päähän. Tämä lohduttakoon muita havupäitä.Kyllä illan makeimmat naurut sain,,ääneen oikein ponnekkaasti piti nauraa..
Kivaa nämä satunnaiset kunnon hommat, tässä olikin hyvä illan katkos, saa kunnon unetkin.
Mukavaa että tällaisia juttujakin tänne kerrotaan. - 22.22
Katicat2 kirjoitti:
Sattuhan sitä, mutta tottuuhan tähän. Unohdin viedä roskapussin samantien roskikseen, kun kauppaan menin. Palattuani kaupasta se oli minua vastassa siinä tiskikaapin edessä lattialla. Siihen laitoin kauppakassinikin. Jotain touhusin ensin ja sitten roskia viemään.
Kun aloin kauppatavaroita purkamaan, niin eihän niitä ollutkaan, kuin roskia vaan. Oli pussit vaihtuneet. Onneksi naapurin mies onki kassini syvästä roskasäiliöstä pitkällä kepillä, johon laittoi naulan päähän. Tämä lohduttakoon muita havupäitä.Kyllä illan makeimmat naurut sain,,ääneen oikein ponnekkaasti piti nauraa..
Kivaa nämä satunnaiset kunnon hommat, tässä olikin hyvä illan katkos, saa kunnon unetkin.
Mukavaa että tällaisia juttujakin tänne kerrotaan. - Kivaa-juttua
Katicat2 kirjoitti:
Kun aloin kauppatavaroita purkamaan, niin eihän niitä ollutkaan, kuin roskia vaan. Oli pussit vaihtuneet. Onneksi naapurin mies onki kassini syvästä roskasäiliöstä pitkällä kepillä, johon laittoi naulan päähän. Tämä lohduttakoon muita havupäitä.Oikein ääneen piti nauraa noita viimeisiä,
kyllä se paikkansa edelleenkin pitää , toisen vahingolle,j.n.e.
Tuntuu jotenkin vapautuneemmalle nämä kirjoitukset, mukava näitä lukea Kivaa-juttua kirjoitti:
Oikein ääneen piti nauraa noita viimeisiä,
kyllä se paikkansa edelleenkin pitää , toisen vahingolle,j.n.e.
Tuntuu jotenkin vapautuneemmalle nämä kirjoitukset, mukava näitä lukeanyt kiva lopettaa tähän ja mennä nukkumaan ,Jerrykin (kääpiösnautseri) nukkuu ,en mene ulos "hänen" kanssaan enään tänää. Kun ei tunnu vaativan sitä.
Tavallisesti 4 kertaa käyn ,nyt jäi kolmeen kertaan.
Hyvää yötä ja älkää nähkö kauhukuvia auton pesukoneesta.ullamirjami kirjoitti:
nyt kiva lopettaa tähän ja mennä nukkumaan ,Jerrykin (kääpiösnautseri) nukkuu ,en mene ulos "hänen" kanssaan enään tänää. Kun ei tunnu vaativan sitä.
Hyvää yötä ja älkää nähkö kauhukuvia auton pesukoneesta.Heräilin tässä lehtiä lukien, Ike ei voi hyvin..sen melkein tiesi ei tuota ryöpytystä kestä rautaisimmankaan miehen hermot, kaikista kun on aina seuraamukset.
Meillä täällä palstalla ei ainakaan toistaiseksi ole härdeliä, elellään rinnakkaiseloa, sulassa sovussa!
Tänään haravoin tuon pienen nurmikkoni, ja kylvän apilan siementä, olen kylvänyt monena vuonna apiloita vaan ei näy, kun on tavoille oppinut ei niitä niin vaan unohda.
Taisi mennä väärä lomake sääherralle, aurinkoa tilasin vaan pilviä tuolla seilaa.
Antoisaa *vapaa*päivää!ullamirjami kirjoitti:
nyt kiva lopettaa tähän ja mennä nukkumaan ,Jerrykin (kääpiösnautseri) nukkuu ,en mene ulos "hänen" kanssaan enään tänää. Kun ei tunnu vaativan sitä.
Hyvää yötä ja älkää nähkö kauhukuvia auton pesukoneesta.Tämä on 2. yritys
Heräilin tässä lehtiä lukien, Ike ei voi hyvin..sen melkein tiesi ei tuota ryöpytystä kestä rautaisimmankaan miehen hermot, kaikista kun on aina seuraamukset.
Meillä täällä palstalla ei ainakaan toistaiseksi ole härdeliä, elellään rinnakkaiseloa, sulassa sovussa!
Tänään haravoin tuon pienen nurmikkoni, ja kylvän apilan siementä, olen kylvänyt monena vuonna apiloita vaan ei näy, kun on tavoille oppinut ei niitä niin vaan unohda.
Taisi mennä väärä lomake sääherralle, aurinkoa tilasin vaan pilviä tuolla seilaa.
Antoisaa *vapaa*päivää!iirislilja1 kirjoitti:
Tämä on 2. yritys
Heräilin tässä lehtiä lukien, Ike ei voi hyvin..sen melkein tiesi ei tuota ryöpytystä kestä rautaisimmankaan miehen hermot, kaikista kun on aina seuraamukset.
Antoisaa *vapaa*päivää!Tämä keskustelupalsta hidastelee !
- Marjatta*
iirislilja1 kirjoitti:
Antoisaa *vapaa*päivää!Kun muki on puolessa, ajatukset valpastuvat vasta.
Päivä näyttää harmaalta, ei sada - ainakaan vielä.
Hyvää huomenta kaikille! - Fanni
iirislilja1 kirjoitti:
Antoisaa *vapaa*päivää!Pieni pussi apilansiementä kierteli kaapissani. Kylvin sen nurmikon laikkuihin. Myrsky ja mylväys, miten kadunkaan. Sateen jälkeen kestää nurmikon kuivuminen pitkään, sillä apila on melkoinen leviäjä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, vaikka kuinka ahkeraan nurmikkoa ajelisi.
- Ulla-Sofia
iirislilja1 kirjoitti:
Tämä keskustelupalsta hidastelee !
Omaa leipomaa hiivaleipää ja kehun kyllä, on tosi hyvää.
Tuuli herättelee lempeästi pensaikkoa, aurinkoisten päivien jälkeen. Linnut ja oravat missä lie tuossa ne touhusi illan hämärässä, nyt tietty nukuttaa.
Tälle päivälle täytyy keksiä joku hyvä työ, oikeastaan se on jo tiedossa, eräs kissa odottaa minua kovasti seurakseen tuossa lähitalossa, on kyllä puolueeton kaveri.
Tässä menee mukavasti toinenkin mukillinen, kun paljon puhuu niin pitää välillä hörpätä.
Hyvää alkanutta päivää kaikille. - toilauksia
Katicat2 kirjoitti:
Kun aloin kauppatavaroita purkamaan, niin eihän niitä ollutkaan, kuin roskia vaan. Oli pussit vaihtuneet. Onneksi naapurin mies onki kassini syvästä roskasäiliöstä pitkällä kepillä, johon laittoi naulan päähän. Tämä lohduttakoon muita havupäitä.Ote roskia dyykkarin päiväkirjasta.Ketä kiinnostaa? Kahvin juonnistahan tässä lienee ollut kysymys.
- Niksimummi
Ulla-Sofia kirjoitti:
Omaa leipomaa hiivaleipää ja kehun kyllä, on tosi hyvää.
Tuuli herättelee lempeästi pensaikkoa, aurinkoisten päivien jälkeen. Linnut ja oravat missä lie tuossa ne touhusi illan hämärässä, nyt tietty nukuttaa.
Tälle päivälle täytyy keksiä joku hyvä työ, oikeastaan se on jo tiedossa, eräs kissa odottaa minua kovasti seurakseen tuossa lähitalossa, on kyllä puolueeton kaveri.
Tässä menee mukavasti toinenkin mukillinen, kun paljon puhuu niin pitää välillä hörpätä.
Hyvää alkanutta päivää kaikille.Ikkunat pesemättä, olisikohan tänään sen verran mummissa virtaa että edes yhden ikkunan saisin läpinäkyväksi, tuppaa nuo uudet ruudut olemaan vääränlaista lasia. On tehtävä taas sienestä ja sukkahousuista (uusi ; vinkki) sellainen tehokas pesin, superlon sienen päälle sukkahousut se on tehokas, hyvin lähtee lasten rasvaiset sormenjäljet.
Kyllä minä pesen omatkin sormenjälkeni, siinä ne samassa kaikki.
Kunhan minä tämän tarinan tässä saan sivulle niin alkaa tapahtumaan. En kyllä kaikkia ruutuja edes lupaa pestä, ja väsyttää itseäni liikaa, en minä omassa kodissani orjaa leiki, vaan sen verran puuhastelen kerralla, että saan naapureille jotain kertoa tehneeni.
Tästä se nyt alkaa.............. - 22.22
22.22 kirjoitti:
Kyllä illan makeimmat naurut sain,,ääneen oikein ponnekkaasti piti nauraa..
Mukavaa että tällaisia juttujakin tänne kerrotaan.Kyllä illan makeimmat naurut sain,,ääneen oikein ponnekkaasti piti nauraa..
Mukavaa että tällaisia juttujakin tänne kerrotaan. toilauksia kirjoitti:
Ote roskia dyykkarin päiväkirjasta.Ketä kiinnostaa? Kahvin juonnistahan tässä lienee ollut kysymys.
Otsikon tavoin,,,aihe on vapaa kyllä nainen pystyy tekemään kahta tai useampaa asiaa yhtä aikaa, juomaan kahvia, ajattelemaan, kirjoittamaan, ja vielä nauramaankin...
Aina kun kaksi tai useampi henkilö juttelemassa, puhe rönsyilee.iirislilja1 kirjoitti:
Otsikon tavoin,,,aihe on vapaa kyllä nainen pystyy tekemään kahta tai useampaa asiaa yhtä aikaa, juomaan kahvia, ajattelemaan, kirjoittamaan, ja vielä nauramaankin...
Aina kun kaksi tai useampi henkilö juttelemassa, puhe rönsyilee.koira ulkoilutettu.
Nyt sitten harkitsen kannattaako "vapaapäivää/viä"
tuhlata työn tekoon ,koitan päästä siittä pahasta eroon .
Tuntuu kun vanhoista työaikaisista tavoista ei pääse eroon.
Silloin aina siivottiin ja leivottiin viikonloppuna .
Olen koittanut sitäkin, että siivota voisi esm, torstaina ,olisi sitten kiva katsoa Kotikatua, kun on koti järjestyksessä itsellä.ullamirjami kirjoitti:
koira ulkoilutettu.
Nyt sitten harkitsen kannattaako "vapaapäivää/viä"
tuhlata työn tekoon ,koitan päästä siittä pahasta eroon .
Tuntuu kun vanhoista työaikaisista tavoista ei pääse eroon.
Silloin aina siivottiin ja leivottiin viikonloppuna .
Olen koittanut sitäkin, että siivota voisi esm, torstaina ,olisi sitten kiva katsoa Kotikatua, kun on koti järjestyksessä itsellä.Tänne on kiva tulla kun ei tule niinkuin vieras ,joka kerta ei tarvitse toivotella tervetulleewksi , vaan istumme niinkuin kahvipöytään ainakin ja otamme jopa toisen kupillisenkin.
- Katicat2
iirislilja1 kirjoitti:
Aina kun kaksi tai useampi henkilö juttelemassa, puhe rönsyilee.On se harmi, että "toilauksia" harmistui tuosta jutustani, jonka piti lohduttaa hannesta ja iirislilja 1:stä, että sattuu sitä muillekin.
Kyllä siinä kahvinjuontikin oli mukana, vaikka unohtui mainita. Join nimittäin termarista kahvia siinä ennen roskapussin vientiä, jotta kyllä se tähän ketjuun hyvin sopii.
Mutta "toilauksia" ei juonut edes yhtä tilkkaa kahvia, tuli vaan morkkaamaan. - Mallamargareetta
Katicat2 kirjoitti:
On se harmi, että "toilauksia" harmistui tuosta jutustani, jonka piti lohduttaa hannesta ja iirislilja 1:stä, että sattuu sitä muillekin.
Kyllä siinä kahvinjuontikin oli mukana, vaikka unohtui mainita. Join nimittäin termarista kahvia siinä ennen roskapussin vientiä, jotta kyllä se tähän ketjuun hyvin sopii.
Mutta "toilauksia" ei juonut edes yhtä tilkkaa kahvia, tuli vaan morkkaamaan.Eihän tuo vielä mitään. Mieheni meni kerran roskapussi mukanaan töihin, odotti ensin bussia toisessa kädessä salkku, toisessa pullea muovikassi tosin hyvin sidottuna , ettei pahemmin haissut. Täydessä bussissa sitten sitä polvillaan piteli ja vasta töissä työkaveri ihmetteli asiaa. Koska itse harvoin mokaan ;), kerron vielä toisenkin jutun höpsöstä miehestäni. Hän meni kerran eriparikengissä kaupungille ja ihmetteli, miksi kaikki naiset hänelle niin hymyilevät.
Nyt on raaka sumuinen ilma, joten kuuma kahvi ilman mitään pullaakin maistuu ja lämmittää ihanasti . - kaikki...
ullamirjami kirjoitti:
Tänne on kiva tulla kun ei tule niinkuin vieras ,joka kerta ei tarvitse toivotella tervetulleewksi , vaan istumme niinkuin kahvipöytään ainakin ja otamme jopa toisen kupillisenkin.
toisetkin!
kaikki lukemani viestit ovat ilahduttaneet
ja kahvi maistuu, tuoksuukin meille kaikille! :DDD - onpi
Katicat2 kirjoitti:
On se harmi, että "toilauksia" harmistui tuosta jutustani, jonka piti lohduttaa hannesta ja iirislilja 1:stä, että sattuu sitä muillekin.
Mutta "toilauksia" ei juonut edes yhtä tilkkaa kahvia, tuli vaan morkkaamaan.et, ei liikaa rönsyjä. Siintä tulee sekavaa.
- Anne-Marie
Niksimummi kirjoitti:
Ikkunat pesemättä, olisikohan tänään sen verran mummissa virtaa että edes yhden ikkunan saisin läpinäkyväksi, tuppaa nuo uudet ruudut olemaan vääränlaista lasia. On tehtävä taas sienestä ja sukkahousuista (uusi ; vinkki) sellainen tehokas pesin, superlon sienen päälle sukkahousut se on tehokas, hyvin lähtee lasten rasvaiset sormenjäljet.
Kyllä minä pesen omatkin sormenjälkeni, siinä ne samassa kaikki.
Kunhan minä tämän tarinan tässä saan sivulle niin alkaa tapahtumaan. En kyllä kaikkia ruutuja edes lupaa pestä, ja väsyttää itseäni liikaa, en minä omassa kodissani orjaa leiki, vaan sen verran puuhastelen kerralla, että saan naapureille jotain kertoa tehneeni.
Tästä se nyt alkaa..............aamuvoimisteluni tein Pertti Salolaisen kanssa.
Minusta hän tuntui still going strong, vaikka ikääkin on jo miehellä.
Voimisteluni lattiaosuus oli sitten meneillään, kun alkoi tulla uusi ohjelma, en tiennyt mikä,
koska en ole sellaista ennen kuullut en nähnyt,
mutta vatsajumppani moninkertaistui sen ansiosta.
Nauroin aivan estoitta. Katsoin jälkeenpäin ohjelmasta, se oli Presidentinkanslia.
Oletteko nähneet ja kuulleet?
Nyt kahvinkeittimelle verryttelyjen päätteeksi! - Katicat2
onpi kirjoitti:
et, ei liikaa rönsyjä. Siintä tulee sekavaa.
Tarkoitatko ketjun puumuotoa, että on liian paljon oksanhaaroja. Ketjua voi lukea kolmella eri tavalla. Oletko huomannut sen asetuksen siinä oikealla, kun olet otsikon esille napannut. Voit lukea yhden kerrallaan tai saat kirjoitukset kaikki allekkain näkyviin kerralla. Silloin ei näytä sekavalta.
Et kai kuitenkaan tarkoita, että aiheet ovat sekavia. Kahvilla ollaan ja jutellaan niitä näitä. Roskapusien lisäksi myös orkideoista, ruokaohjeista, kodin askareista, nikseistä,ulkoministeristä,käsisuudelmakin annettu, kadonneista avaimista ja painajaisista.
Tämähän on mukavan ketjun merkki. - se on
onpi kirjoitti:
et, ei liikaa rönsyjä. Siintä tulee sekavaa.
Koko ketju on sekavia viestejä täynänsä. Millään asialla ei ole varsinaista jatkuvuutta, Jos jotkut näin tykkää niin siitä vaan, Enempi kuitenkin tolkussaan kuin iänikuinen Savolaisten Kahvipirtti.
- Marjatta*
se on kirjoitti:
Koko ketju on sekavia viestejä täynänsä. Millään asialla ei ole varsinaista jatkuvuutta, Jos jotkut näin tykkää niin siitä vaan, Enempi kuitenkin tolkussaan kuin iänikuinen Savolaisten Kahvipirtti.
Mitähän mahdat tarkoittaa?
Minustakin ketju on toiveiden tynnöri. Hannes* kirjoitti:
Tänään huomasin kauhukseni, että avaimeni eivät olletkaan taskussani, kun pysäytin pyöräni ulkoiluvälinevaraston oven eteen ja nostin tavaroitani pois pyörän päältä.
Ja puhelinkin oli juuri tänään jäänyt kotiin!
Kokous alkaisi puolen tunnin kuluttua, ja avaimet kai sitten putosivat matkalle jotenkin, vaikka ei sen pitäisi olla mahdollista.
Ensin täytyy soittaa naapurin ovipuhelinta, ja pyytää saada viedä tavarat heille, sitten ajaa uudelleen kauppakeskukseen...
Juuri silloin silmäni sattuivat ulkoiluväline-
varaston oven lukkoon: avaimet olivat jo siinä!
Olin heti tultuani ottanut ne taskustani ja laittanut oveen, sitten nostin niitä tavaroita, sitten koetin avainta taskustani...
Vanhuus ei tule yksin!Ja se vain riitti, että juttelin tutun kanssa ulko-ovella.
Kun hän meni sisään ja sitä pyörää ajattelin uv-varastoon sisään viedä, jouduin laukkuni käymään uudelleen läpi:
avaimet eivät v o i olla missään muualla, - - - ja siinä lukossahan se sitten! :D
Mikä helpotus!
- Liisilä
Tänään on ruokaostoksilla vielä käytävä. Sopisi torilla kahvit ryypätä kerjäläismusiikin soidessa. Torin laidalla tavaratalon edessä nuorehko mies tanssittaa lankojen varassa vimmatuati virkattua narunukkea ja mankalta tuleva musiikki huutaa täysillä. (Yksikään suomalaismies ei suostuisi samaan.) Kadun toisella puolella kolme vanhempaa miestä samaa muukalaiskansaa istuvat penkillä vahdissa ja keskustelevat äänekkäästi. Suomalaiset valuvat äänettöminä torin yli ja siellä jälleen musikantti keräyslaatikoineen. Hän soittaa nokkahuilua.
Aletaanpa lähettää avustuksia kyseiseen maahan, että tuokin 5 miehen remmi palaisi kotimaahansa. Kukkaro auki reilusti !- Kallen mummo
Niitä soittajia on ollut jo vuosikymmenen ajan, asuin aikaisemmin paikassa jossa oli 2 ostoskeskusta välissä silta, soittajia oli aina pakkasista huolimatta joilla raha-astia edessä.
En osaa ottaa kantaa ihmeemmin , mutta onhan meillä sosiaaliturva maahan muuttajillakin.
EUn myötä vaan on tullut paljon lisää, nyt jos keksitään vielä uusien EU-maiden kansalaisille joku elatusmaksu, niin herra paratkoon, sitä virtaa !!
Menipä surulliseksi, vaan kyllä aiheesta sanoin mielipiteeni, jollain voi olla aivan vastakkainen käsitys.
Nyt sitten vaan omaa rauhallista köpöttelyä kahvinkeittimelle ja elämä jatkuu. ;=) Kallen mummo kirjoitti:
Niitä soittajia on ollut jo vuosikymmenen ajan, asuin aikaisemmin paikassa jossa oli 2 ostoskeskusta välissä silta, soittajia oli aina pakkasista huolimatta joilla raha-astia edessä.
En osaa ottaa kantaa ihmeemmin , mutta onhan meillä sosiaaliturva maahan muuttajillakin.
EUn myötä vaan on tullut paljon lisää, nyt jos keksitään vielä uusien EU-maiden kansalaisille joku elatusmaksu, niin herra paratkoon, sitä virtaa !!
Menipä surulliseksi, vaan kyllä aiheesta sanoin mielipiteeni, jollain voi olla aivan vastakkainen käsitys.
Nyt sitten vaan omaa rauhallista köpöttelyä kahvinkeittimelle ja elämä jatkuu. ;=)Herkuttelen kahvilounaalla, voilla paistettuja muikkuja leivällä reilusti tilliä....
Keitin rupattelee rauhallisesti kertoen äänen painollaan siellä olevan valmista, avasin Reilun kaupan kahvipaketin, se on syntisen hyvää, vaikka kallista, mutta antaahan se roposen synnyinmaalleen.
-Sitten vaan täydellä vatsalla on hyvä mennä tervehtimään erästä iäkästä sukulaista, hän on hyvämuistinen ja olenkin kirjoitellut muistiin kertomiaan tarinoita, isovanhemmistani ja lähisukulaisista. Tyttäreni tilaustyö!
Jo vain ....nuo aromit kuin kaunis keväinen sonaatti siitä voi tosiaankin nauttia näinkin.
Vielä jos innostun ja nautin tassin kautta, eihän se luvatontakaan ole, mutta vaikeampi kirjoittaa yhdellä kädellä !- emännälle
iirislilja1 kirjoitti:
Herkuttelen kahvilounaalla, voilla paistettuja muikkuja leivällä reilusti tilliä....
Keitin rupattelee rauhallisesti kertoen äänen painollaan siellä olevan valmista, avasin Reilun kaupan kahvipaketin, se on syntisen hyvää, vaikka kallista, mutta antaahan se roposen synnyinmaalleen.
-Sitten vaan täydellä vatsalla on hyvä mennä tervehtimään erästä iäkästä sukulaista, hän on hyvämuistinen ja olenkin kirjoitellut muistiin kertomiaan tarinoita, isovanhemmistani ja lähisukulaisista. Tyttäreni tilaustyö!
Jo vain ....nuo aromit kuin kaunis keväinen sonaatti siitä voi tosiaankin nauttia näinkin.
Vielä jos innostun ja nautin tassin kautta, eihän se luvatontakaan ole, mutta vaikeampi kirjoittaa yhdellä kädellä !kiitokseni tällaisen paikan avaamisesta! :DDDD
Uskon, että monet yhtyvät näihin sanoihin! - tässä ketjussa
emännälle kirjoitti:
kiitokseni tällaisen paikan avaamisesta! :DDDD
Uskon, että monet yhtyvät näihin sanoihin!nikittömiäkään ei patistella esittäytymään, jotta heille voisi vastata. Sitäpaitsi täällähän vastataan viesteihin, ei niitten punnituille kirjoittajille.Kiva vain että rönsyilee ja kiva ettei "emäntä" ole joka puheenvuoroa kuittaamassa, pysyy kyllä sopivasti kuulolla.
----->---@ - olla
tässä ketjussa kirjoitti:
nikittömiäkään ei patistella esittäytymään, jotta heille voisi vastata. Sitäpaitsi täällähän vastataan viesteihin, ei niitten punnituille kirjoittajille.Kiva vain että rönsyilee ja kiva ettei "emäntä" ole joka puheenvuoroa kuittaamassa, pysyy kyllä sopivasti kuulolla.
----->---@savolainen,vaikka se onki nii h.......n suur häppee;)
minä mään nyt sitte nurkkaa häppeemää. - olla
tässä ketjussa kirjoitti:
nikittömiäkään ei patistella esittäytymään, jotta heille voisi vastata. Sitäpaitsi täällähän vastataan viesteihin, ei niitten punnituille kirjoittajille.Kiva vain että rönsyilee ja kiva ettei "emäntä" ole joka puheenvuoroa kuittaamassa, pysyy kyllä sopivasti kuulolla.
----->---@olla savolaenen,vaekka se onnii h.......n suur
häppee.
minä mään nyt sitte nurkkaa häppeemää. - niitä
olla kirjoitti:
olla savolaenen,vaekka se onnii h.......n suur
häppee.
minä mään nyt sitte nurkkaa häppeemää.viestijä tulloo sitte tuplana,eekä sua poes.
niitä kirjoitti:
viestijä tulloo sitte tuplana,eekä sua poes.
Olen iloinen saamastani miellyttävästä huomiosta, otan vain kauniit puheet ja kiitokset.
Kyllä oli miellyttävä kahvikeskustelu, ja selvisi monta asiaa taas isovanhemmistani.
On se vaan outoa, vanhetessa menee jompikumpi heikoksi, jos pää pelaa jalat on huonot.
Koko päivä ollut harmaa ja sumuinen, sadettakin muutama pisara.- kun osaavat
niitä kirjoitti:
viestijä tulloo sitte tuplana,eekä sua poes.
itseironiaakin harrastaa, kuten pohjalaisetkin.
Itselleen nauramista pidetäänkin viisaan ihmisen merkkinä.
Itsekehusta taas en pidä, se on niin natsistista. - Marjatta*
iirislilja1 kirjoitti:
Olen iloinen saamastani miellyttävästä huomiosta, otan vain kauniit puheet ja kiitokset.
Kyllä oli miellyttävä kahvikeskustelu, ja selvisi monta asiaa taas isovanhemmistani.
On se vaan outoa, vanhetessa menee jompikumpi heikoksi, jos pää pelaa jalat on huonot.
Koko päivä ollut harmaa ja sumuinen, sadettakin muutama pisara.sitten joskus kaukana tulevaisuudessa,
kumman menettäisit, pään vai jalat?
Sitä pähkäilimme tyttöjen illassa hiljattain.
Mutta ihan 'selvää' emme saaneet. :D - nyt,
kun osaavat kirjoitti:
itseironiaakin harrastaa, kuten pohjalaisetkin.
Itselleen nauramista pidetäänkin viisaan ihmisen merkkinä.
Itsekehusta taas en pidä, se on niin natsistista.Skillan tulee kateelliseksi ketjunne venyy ja venyy.
nyt, kirjoitti:
Skillan tulee kateelliseksi ketjunne venyy ja venyy.
Ei missään nimessä tämä paini hänen sarjassaan en ainakaan sitä haluakkaan.
Siellä on aivan eri pohjalta jutut, enempi mielikuvitus tapaamista, joka varmasti tuttujen kesken on mainio muoto.
Onnea heille, olen lukijana enemmän siellä käynyt.
Me rupatellaan aivan arkisista tekemisistä ja ajatuksista tehdä jotain. Kaiketi kaikki ajatukset ei toteudu ainakaan minulla. Laiskuus on sopiva lahja.
Tuosta vanhuuden vaivoista, kaikkein mieluimmin lähtisin täältä omat kengät jalassa. Vaan kun sitä ei voi valita, niin en osaa sanoa kumpi pahempi tai parempi,, pää vaiko jalat ??
Nyt kyllä on niin paljon apuvälineitä että voi hyvin tulla toimeen kotioloissa kauankin jos pää on selvä. Taas laitoksissa syötetään lääkkeitä niin ettei niellä ehdi, ja tämän sanon kokemuksesta, 2 lähiomaista, viimeiset vuodet *hoidettu* laitoksessa- Kallen mummo
iirislilja1 kirjoitti:
Ei missään nimessä tämä paini hänen sarjassaan en ainakaan sitä haluakkaan.
Siellä on aivan eri pohjalta jutut, enempi mielikuvitus tapaamista, joka varmasti tuttujen kesken on mainio muoto.
Onnea heille, olen lukijana enemmän siellä käynyt.
Me rupatellaan aivan arkisista tekemisistä ja ajatuksista tehdä jotain. Kaiketi kaikki ajatukset ei toteudu ainakaan minulla. Laiskuus on sopiva lahja.
Tuosta vanhuuden vaivoista, kaikkein mieluimmin lähtisin täältä omat kengät jalassa. Vaan kun sitä ei voi valita, niin en osaa sanoa kumpi pahempi tai parempi,, pää vaiko jalat ??
Nyt kyllä on niin paljon apuvälineitä että voi hyvin tulla toimeen kotioloissa kauankin jos pää on selvä. Taas laitoksissa syötetään lääkkeitä niin ettei niellä ehdi, ja tämän sanon kokemuksesta, 2 lähiomaista, viimeiset vuodet *hoidettu* laitoksessaNiin tänä iltana minä keitänkin kahvia ;=), se on sentään saunan jälkeen hyvää, olettekos juoneet !
Kyllä pienestä tulee mieli hyväksi niin kuin tästä oivalluksesta.
Ostin oikein viinerin ja tavallista pitemmän, ainakin 30 cm, miksihän se pitää ollakkaan niin helskutin pitkä, kertokaas te! - ihastunut !
Kallen mummo kirjoitti:
Niin tänä iltana minä keitänkin kahvia ;=), se on sentään saunan jälkeen hyvää, olettekos juoneet !
Ostin oikein viinerin ja tavallista pitemmän, ainakin 30 cm, miksihän se pitää ollakkaan niin helskutin pitkä, kertokaas te!Luot viihtyisyyttä ympärillesi vähäeleisesti.
Saanko luvan tanssiin, mitä haluaist tanssia? - Liisilä
Kallen mummo kirjoitti:
Niin tänä iltana minä keitänkin kahvia ;=), se on sentään saunan jälkeen hyvää, olettekos juoneet !
Ostin oikein viinerin ja tavallista pitemmän, ainakin 30 cm, miksihän se pitää ollakkaan niin helskutin pitkä, kertokaas te!tulis elopainoa liikaa, kolesterolia, sepelvaltimotauti ja diabetes, kaikki itseaiheutettua. Ilman itsesyytöksiä et mussuta niitä vienereitä. Elämä tuhoutuu moisesta mässäämisestä. Kohta tarvitset kapularollaattorin, jossa pehmustetut kyynärpäätilat. Kortisonipiikit kivuliaisiin polviin ja niin edelleen.
Liisilä kirjoitti:
tulis elopainoa liikaa, kolesterolia, sepelvaltimotauti ja diabetes, kaikki itseaiheutettua. Ilman itsesyytöksiä et mussuta niitä vienereitä. Elämä tuhoutuu moisesta mässäämisestä. Kohta tarvitset kapularollaattorin, jossa pehmustetut kyynärpäätilat. Kortisonipiikit kivuliaisiin polviin ja niin edelleen.
Kiitos, niiaan niin syvään kun uskallan !
Kylläpäs oli hieno ele ja vielä tanssinkin sain valita ja musiikkina vaikka Rakastunut nainen, siinä sitä on tunnetta ja taivutusta..
Onkos sulla parempia ehdotuksiaLiisilä kirjoitti:
tulis elopainoa liikaa, kolesterolia, sepelvaltimotauti ja diabetes, kaikki itseaiheutettua. Ilman itsesyytöksiä et mussuta niitä vienereitä. Elämä tuhoutuu moisesta mässäämisestä. Kohta tarvitset kapularollaattorin, jossa pehmustetut kyynärpäätilat. Kortisonipiikit kivuliaisiin polviin ja niin edelleen.
Kylläpäs oli hieno ele ja vielä tanssinkin sain valita ja musiikkina vaikka Rakastunut nainen, siinä sitä on tunnetta ja taivutusta..
Onkos sulla parempia ehdotuksia- Marjatta*
Liisilä kirjoitti:
kulkea kaupassa 'näkemättä' wienerleipä-hyllyjä,
ikään kuin niitä ei olisi olemassakaan.
Silti joskus saa herkutella, poikkeuksellisesti. Marjatta* kirjoitti:
kulkea kaupassa 'näkemättä' wienerleipä-hyllyjä,
ikään kuin niitä ei olisi olemassakaan.
Silti joskus saa herkutella, poikkeuksellisesti.Otan kahvin kanssa milloin voileivän tai pullaa, tietty pulla ja varsinkin päällystetyt on kaloririkkaita, varoahan niitä pitäisi.
Siitä viineristä jäi kyllä ½ huomiselle, aloin ajatuksissani soimaamaan itseäni mässäilystä.
Se kyllä on harvinaista mulla.- Niksimummi
iirislilja1 kirjoitti:
Otan kahvin kanssa milloin voileivän tai pullaa, tietty pulla ja varsinkin päällystetyt on kaloririkkaita, varoahan niitä pitäisi.
Siitä viineristä jäi kyllä ½ huomiselle, aloin ajatuksissani soimaamaan itseäni mässäilystä.
Se kyllä on harvinaista mulla.Tulihan tuo yksi ikkuna pestyä, 3 kertaset lasit olihan siinä kiipeilyä, kun nekin on tuolta ylhäältä kiinni, ensi auki ja sitten taas kiinni.
päätin että yksi ikkuna päivässä ei yhtään enempää. Oli mielenkiintoista lukea kirjoituksia, kiitos...ja nyt on sitten pään vienti tyynylle.
Huomenna on päivä uus ja ensiviikolla kuus.
Hyvää Yötä kaikille jatketaan sitten huomenna! Niksimummi kirjoitti:
Tulihan tuo yksi ikkuna pestyä, 3 kertaset lasit olihan siinä kiipeilyä, kun nekin on tuolta ylhäältä kiinni, ensi auki ja sitten taas kiinni.
päätin että yksi ikkuna päivässä ei yhtään enempää. Oli mielenkiintoista lukea kirjoituksia, kiitos...ja nyt on sitten pään vienti tyynylle.
Huomenna on päivä uus ja ensiviikolla kuus.
Hyvää Yötä kaikille jatketaan sitten huomenna!ja piti vain lueskella kuinka mukavasti olette saaneet päivänne kulumaan ,ja hyviä kahvihetkiä on monella ollut.
Minäkin kävin tyttärellä ,ajattelin että katson tarvitaanko siellä apua,häneltä kun leikattiin vaivaisen luu toisesta jalasta ja se liikkuminen on hänellä aika vaikeaa.
Vein sämpylöitä ,olin edellisenä päivänä paisettuja
Onneksi keitin ison kattilallisen lihasoppaa ja sitä syömme huomenna yhdessä.
Me asumme aivan lähekkäin ja näin saan itsekkin aina tarvittaessa apua.
(Toivottavasti sitten joskus jos sitä tarvitsen ,vielä olen pärjännyt ihan kivasti.)
No niin ei kannata kehua ,huomenna tietysti kaadun ja katkasen jalkani ,tai käteni.
Mutta nyt taasen on nukkumaan meno aika , olen iltauninen ,ja ehkä myös aamu-uninenkin ,mutta kun Jerry herättää ,melkein auringon kanssa kilpaa on noustava.
Sen vielä lisään ,minulla on tässä koneella sellainen ohjelma ,että punainen viiva tulee heti sanan alle jos kirjoitan väärin, ja sitä korjattavaa on aika paljon aina kun sitten tarkastan tämän tekstin.ullamirjami kirjoitti:
ja piti vain lueskella kuinka mukavasti olette saaneet päivänne kulumaan ,ja hyviä kahvihetkiä on monella ollut.
Minäkin kävin tyttärellä ,ajattelin että katson tarvitaanko siellä apua,häneltä kun leikattiin vaivaisen luu toisesta jalasta ja se liikkuminen on hänellä aika vaikeaa.
Vein sämpylöitä ,olin edellisenä päivänä paisettuja
Onneksi keitin ison kattilallisen lihasoppaa ja sitä syömme huomenna yhdessä.
Me asumme aivan lähekkäin ja näin saan itsekkin aina tarvittaessa apua.
(Toivottavasti sitten joskus jos sitä tarvitsen ,vielä olen pärjännyt ihan kivasti.)
No niin ei kannata kehua ,huomenna tietysti kaadun ja katkasen jalkani ,tai käteni.
Mutta nyt taasen on nukkumaan meno aika , olen iltauninen ,ja ehkä myös aamu-uninenkin ,mutta kun Jerry herättää ,melkein auringon kanssa kilpaa on noustava.
Sen vielä lisään ,minulla on tässä koneella sellainen ohjelma ,että punainen viiva tulee heti sanan alle jos kirjoitan väärin, ja sitä korjattavaa on aika paljon aina kun sitten tarkastan tämän tekstin.Luulin että minulla on jotain näköhäiriöitä, punaisia kuin omenoita kuivissa pensaissa !
Vaihdoin lasit, ne on punatulkkuja,,onkohan niille tullut joku navigointihäiriö kun näin keväällä tulevat pihaan syöttöpaikalle.
Hyvä se vaan on että asutusten lähellä käyvät näkee niitäkin, ei niitä metsässä huomaa, laulun kyllä kuulee.
Aurinko jo korkealla kun heräsin n ½ tuntia sitten, hyvät on unenlahjat.
Sinivuokkokin avannut ensimmäisen kukkansa, väri on aivan jäljittelemätön, se onkin ainoa kukka minun kukkapenkissä, siksi mainitsenkin.
Sipulikukat ovat olleet oravien ansiosta niin monta kertaa tänä talvena maan pinnalla että ne eivät taida enää elonmerkkejään antaa, talvirauha on pahasti keskeytynyt.
Nyt metsälenkille siellä on linnut jo kovasti rakennuspuuhissa.- Aamuvirkku**
iirislilja1 kirjoitti:
Luulin että minulla on jotain näköhäiriöitä, punaisia kuin omenoita kuivissa pensaissa !
Vaihdoin lasit, ne on punatulkkuja,,onkohan niille tullut joku navigointihäiriö kun näin keväällä tulevat pihaan syöttöpaikalle.
Hyvä se vaan on että asutusten lähellä käyvät näkee niitäkin, ei niitä metsässä huomaa, laulun kyllä kuulee.
Aurinko jo korkealla kun heräsin n ½ tuntia sitten, hyvät on unenlahjat.
Sinivuokkokin avannut ensimmäisen kukkansa, väri on aivan jäljittelemätön, se onkin ainoa kukka minun kukkapenkissä, siksi mainitsenkin.
Sipulikukat ovat olleet oravien ansiosta niin monta kertaa tänä talvena maan pinnalla että ne eivät taida enää elonmerkkejään antaa, talvirauha on pahasti keskeytynyt.
Nyt metsälenkille siellä on linnut jo kovasti rakennuspuuhissa.Onpa aivan eri makuista kahvia kun sen saa juoda täällä ikäistensä seurassa, oikein tarjottimelle laittelin aamupalaa ja mukin.
Minulla oikeaa herkkua kahvin kanssa Joensuun torilta ostin vesirinkeleitä ja pakastin, tuoreita pehmosia, niitä kun voilla voitelee,,niin a wot!
Lunta on vielä, ei ole tarkkailtavaa, linnut tietty ovat kovastikin äänessä, parin hakua.
Tämä tuntuu mukavalta kun voi kirjoittaa mitä itse tuntee, keskustelua tämä on yksinasujalle, saa kahviseuraakin se tärkeintä on ettei tunne itseään kovin yksinäiseksi.
Minäpä käytän kermaa kahvissa, mitenkäs se teidän kahvi onko edes sokerilla terästetty?
Nyt alan valmistautumaan kirkkoon!
Iloa päiväänne! iirislilja1 kirjoitti:
Onkos sulla parempia ehdotuksiaHidas valssi on senverran vaativa, ettei sitä edes naisetkaan kunnolla osaa, miehet vielä huonommin.
En muista Rakastanut neinen-kappaleen melodiaa mutta Partisaanivalssin kyllä.
Enää en voi luokses tulla, yöhön synkkään tieni käy jne. Ensimmäinen karaokelaulunikin.- Mallamargareetta
Ruuneperi kirjoitti:
Hidas valssi on senverran vaativa, ettei sitä edes naisetkaan kunnolla osaa, miehet vielä huonommin.
Enää en voi luokses tulla, yöhön synkkään tieni käy jne. Ensimmäinen karaokelaulunikin.Viimeinen valssi, Aamu Airistolla, Tähti ja meripoika, Tennessee-valssi, Akselin ja Elinan häävalssi... käviskö joku näistä.
- Katicat2
Ruuneperi kirjoitti:
Hidas valssi on senverran vaativa, ettei sitä edes naisetkaan kunnolla osaa, miehet vielä huonommin.
Enää en voi luokses tulla, yöhön synkkään tieni käy jne. Ensimmäinen karaokelaulunikin.Tässä sen kappaleen sävel:
http://www.youtube.com/watch?v=yl1C8-kG6P8 Katicat2 kirjoitti:
Tässä sen kappaleen sävel:
http://www.youtube.com/watch?v=yl1C8-kG6P8on elokuvasävelmä,, olisi Enkeleitä Brodweilta elokuvasta,(mitenhän se kirjoitetaan) ?
*Sun silmistäs nään naisen rakastuneen/ et peittää sä tunteitas voi/ kun luoksesi jään uneen onnelliseen/ mä silloin onneni löytänyt lien/ sut uneen onnelliseen kansain vien....
Vain siksi että tuosta muistaa jo sävelenkin, hyvä tuo Katicatin antama osoite.
Ja nyt nukkumaan, näkisinpä unta siitä pienestä koiralapsesta !
- 0"0
Miten voi hierarkia olla tällaisessa tavallisessa vapaassa kertovassa muodossa, jossa kukin omia päänsä tuotoksia kirjoittelee!
Silti tykkään tänne kirjoittaa, murukahvia join kun porokahvi oli loppu, näinkin ja sunnuntai aamuna ihan kaikille!
On lähdettävä kioskin suuntaan, kaupat vasta klo 12 avautuu jotka sunnuntaisin myyvät tuotteitaan.
Sitten keitän kunnon kahvit ja tulen taas kertomaan oman versioni kahvin juonnista ;=]- Kallen mummo
Minusta aamusauna vasta onkin nautinnollista, aamulla pirteä ja jaksaa löylytellä, raikas ja pirteä olo koko päiväksi.
Ei sen viikonpäivän niin väliä, eläkkeellä kaikki päivät yhtä juhlaa aamusta iltaan.
Nyt on lähdettävä hoitelemaan Kallen kissaa, kun poika on pienellä lomasella.
Saunakahvi siellä rutisee ja valmistuu, aromit leijuu nenän tasalla.
Sitten vaan muutaman minuutin autoilu ja päästään kissan kanssa metsään se tykkää kulkea pitkälle mukana, mutta osaa sitten tulla vastaan, se on sellainen sydämen valloittaja kanssa.
Viime kesänä lymyili uimarannassa, muttei uskaltanut tulla kunnolla esille oli paljon ihmisiä siellä, paljon ääniä kun suurin osa oli lapsia.
Sitten tullessa poikkean kirpputorille jos vaikka muutaman kakkuvuoan löydän, niillä on tärkeä tehtävä kesällä....
Hyvää sunnuntaita kaikille.
- Hämminen
Miten noudatat sunnuntaisin kirkossakäynnin traditiota ?
Asun ½ km etäisyydellä kirkosta, näen sen ikkunastani, mutta erittäin harvoin lähden sinne.
Kirkossakäynti olisi kohottava tapa erottaa lepopäivä arkipäivistä.
Synnyin ja kasvoin perukalla, jonka kaksi järveä erotti kirkonkylästä. Alun pitäenkään en saanut tottumusta kirkkomatkoihin. Linnuntietä matka oli vain 4 km, mutta tie hankala: soutumatka, metsätie, suo, pitkospuut, vihainen sonni.
Vastukset jäivät eteeni koko elämän ajaksi.olin parina kesänä Äidin isän veljellä ,oli sotaaika ja äiti tykkäsi että siellä on parempaa ruokaa ,kun kaupungissa .
Siellä aina pyhänä menimme naapuriin kuuntelemaan kirkonmenoja ,ne tuli radiosta. Se oli erikoista minulle koska kotonani ei koskaan kuunneltu radiosta kirkonmenoja ,eikä oikeastaan muuta kun uutiset.
Oli oltava aivan hiljaa mikä oli tosi vaikeaa 7 vuotiaalle vilkkaalle lapselle.
Kohokohta oli sitten kahvinjuonti ,koska sain pullaa, mitä en koskaan ollut saanut,-- ainakaan 2vuoteen, niin oli köyhää meillä kaupungissa .
Nyt sitten,joskus tulee mieleen ja sanonkin että otan takasin sen ajan ,herkuttelen mielin määrin.
Kerman ja sokerin olen lopettanut jo aikaa ,maitoa laitan kahviin.- Aamuvirkku**
ullamirjami kirjoitti:
olin parina kesänä Äidin isän veljellä ,oli sotaaika ja äiti tykkäsi että siellä on parempaa ruokaa ,kun kaupungissa .
Siellä aina pyhänä menimme naapuriin kuuntelemaan kirkonmenoja ,ne tuli radiosta. Se oli erikoista minulle koska kotonani ei koskaan kuunneltu radiosta kirkonmenoja ,eikä oikeastaan muuta kun uutiset.
Oli oltava aivan hiljaa mikä oli tosi vaikeaa 7 vuotiaalle vilkkaalle lapselle.
Kohokohta oli sitten kahvinjuonti ,koska sain pullaa, mitä en koskaan ollut saanut,-- ainakaan 2vuoteen, niin oli köyhää meillä kaupungissa .
Nyt sitten,joskus tulee mieleen ja sanonkin että otan takasin sen ajan ,herkuttelen mielin määrin.
Kerman ja sokerin olen lopettanut jo aikaa ,maitoa laitan kahviin.En ole pakana, mutta kirkossakäynnit ovat harvassa, häät ja hautajaiset, sitten kastetilaisuudet niitä missä tulee käytyä.
Naapurini on sairas ja hän pyytää kaverikseen joskus, tämä oli sellainen kirkkokäynti. Lähden ihan mielelläni aina kun hän pyytää, poikettiin tullessa syömässä ja nyt onkin sitten sunnuntain tuntua, hengellinenkin puoli hoidossa.
Huomasin että yllättävän paljon oli nuoria mukana.
Nyt sitten menenkin kirjan pariin....rakkausromaanin. - Ulla-Sofia
Aamuvirkku** kirjoitti:
En ole pakana, mutta kirkossakäynnit ovat harvassa, häät ja hautajaiset, sitten kastetilaisuudet niitä missä tulee käytyä.
Naapurini on sairas ja hän pyytää kaverikseen joskus, tämä oli sellainen kirkkokäynti. Lähden ihan mielelläni aina kun hän pyytää, poikettiin tullessa syömässä ja nyt onkin sitten sunnuntain tuntua, hengellinenkin puoli hoidossa.
Huomasin että yllättävän paljon oli nuoria mukana.
Nyt sitten menenkin kirjan pariin....rakkausromaanin.Istahdin lukemaan tänne, onhan paljon tullutkin kirjoituksia.
Tein pitkän kävelylenkin tuossa omakoti alueella, voi miten kukkaset ja aitapensaat ovat jo heränneet talvikaudesta, katujen pesukoneet työssä siistivät tositoimin aluetta.
Luin tuossa kuinka lapsena kaupunkilaiset päässeet maalle, minä olen maatalon kasvatti ja meillä oli joka kesä sukulaiset lomailemassa, joskus oli toistakymmentä henkeä yhtä aikaa. Osa naisista autteli äitiäni taloustöissä, me lapset kalasteltiin ja joskus saatiin kunnon sapiskaa kun 'lainattiin' isän verkkoja. Kala oli pääasiallisin ruoka, sitä sai olla onkimassa ja uistelemassa, mutta se oli mukavaa, sai uida välillä ja jatkaa kalastusta.
Pellolla oli kaupunkilaisista suuri apu varmaan, ja mielellään ne sinne menivät seivästämään heinää.
Tässä menisi varmaan kauankin jos kaikesta kertoisi, mutta ylellisyydessä ei kyllä maallakaan eletty, kunhan ruokaa ja rakkautta sai niin sillä tuli toimeen. - tässä.
Ulla-Sofia kirjoitti:
Istahdin lukemaan tänne, onhan paljon tullutkin kirjoituksia.
Tein pitkän kävelylenkin tuossa omakoti alueella, voi miten kukkaset ja aitapensaat ovat jo heränneet talvikaudesta, katujen pesukoneet työssä siistivät tositoimin aluetta.
Luin tuossa kuinka lapsena kaupunkilaiset päässeet maalle, minä olen maatalon kasvatti ja meillä oli joka kesä sukulaiset lomailemassa, joskus oli toistakymmentä henkeä yhtä aikaa. Osa naisista autteli äitiäni taloustöissä, me lapset kalasteltiin ja joskus saatiin kunnon sapiskaa kun 'lainattiin' isän verkkoja. Kala oli pääasiallisin ruoka, sitä sai olla onkimassa ja uistelemassa, mutta se oli mukavaa, sai uida välillä ja jatkaa kalastusta.
Pellolla oli kaupunkilaisista suuri apu varmaan, ja mielellään ne sinne menivät seivästämään heinää.
Tässä menisi varmaan kauankin jos kaikesta kertoisi, mutta ylellisyydessä ei kyllä maallakaan eletty, kunhan ruokaa ja rakkautta sai niin sillä tuli toimeen.lenkin ohessa vaan pistäydyn hörppäämään lasin mehua. Tulen illemmalla sitten kahville. Moi !
tässä. kirjoitti:
lenkin ohessa vaan pistäydyn hörppäämään lasin mehua. Tulen illemmalla sitten kahville. Moi !
Päivät menee toisiaan seuraten,,,samaa rauhaisaa rataansa. Tänäänkään aamulla ei paljon suunnitelmia vaan siinä ne ohjelmat käynnistyi ja nopeasti tänä illan tunnelma tavoittaa.
Nyt sitten vaan jotain ruokaa mikroon ja saa energiaa uusiin asioihin.
Tulihan tässä hetki vietettyä F1 ajojen jälkeen, Kimi tuli 2. ja hyvä niin Massa voitti skabat !- Kahvin juoja
tässä. kirjoitti:
lenkin ohessa vaan pistäydyn hörppäämään lasin mehua. Tulen illemmalla sitten kahville. Moi !
Tuolla ylhäällä näyttää olevan tiedustelu kahviketjuista.Ketjussa näyttää olevan 65 kävijää. Eipä täällä juuri enmpää ole lukijoitakaan samat lukijathan ketjun edetessä vierailee ketjussa monasti. Näyttävät olevan muuten sitä mieltä jotta tämä ketju nyky muodossaan olisi tänne sopivampi kuin tuo Savolaisten ketju.
Joten toivottvasti tämmöinen ketju jää tänne pysyvästi. Kahvin juoja kirjoitti:
Tuolla ylhäällä näyttää olevan tiedustelu kahviketjuista.Ketjussa näyttää olevan 65 kävijää. Eipä täällä juuri enmpää ole lukijoitakaan samat lukijathan ketjun edetessä vierailee ketjussa monasti. Näyttävät olevan muuten sitä mieltä jotta tämä ketju nyky muodossaan olisi tänne sopivampi kuin tuo Savolaisten ketju.
Joten toivottvasti tämmöinen ketju jää tänne pysyvästi.kaksikin ja mikä estää teenjuojiakin laittavan omansa ,niitäkin on paljon.
Eikä tee olekkaan hassumpaa iltasella ,ja kaakao rauhottaa iltajuomana kummasti .
Kaikkea kokenut:=)- kiinostavan
Kahvin juoja kirjoitti:
Joten toivottvasti tämmöinen ketju jää tänne pysyvästi.Kitikati on tuosta viestistä ovelasti ottanut osin ketjussa kävimäärien mittauksesta ja oikein avannut asialle oman ketjun. Olisi nyt istahtanut ja nauttinut kupposen ilman kiirettä, ei ne laina höyhemnetkään mihinkään katoa ne seuraavat ajat ja iät.
Kiitos taas kupposesta! - vaari vaan
kiinostavan kirjoitti:
Kitikati on tuosta viestistä ovelasti ottanut osin ketjussa kävimäärien mittauksesta ja oikein avannut asialle oman ketjun. Olisi nyt istahtanut ja nauttinut kupposen ilman kiirettä, ei ne laina höyhemnetkään mihinkään katoa ne seuraavat ajat ja iät.
Kiitos taas kupposesta!pulla närästää. Joku sanoi pullassa olevan hiivan aiheuttavan närästystä. Kahvikaan ei maistu oikein hyvälle ilman pullaa. Neuvokaapas nyt? Onko Rennie ainoa joka helpottaa.
- Olli Orava
vaari vaan kirjoitti:
pulla närästää. Joku sanoi pullassa olevan hiivan aiheuttavan närästystä. Kahvikaan ei maistu oikein hyvälle ilman pullaa. Neuvokaapas nyt? Onko Rennie ainoa joka helpottaa.
pähkinöitä, kävyt on vielä jäissä.
Olli Orava kirjoitti:
Luulenpa käpyjen sulaneen kun sataa ja paistaa.
Heräsin viikolla erääseen lauseeseen josta en meinaa päästä irti.
" Tulva ei ole tullut, jokien suut ovat vielä jäässä. "
Tuo lause soi päässäni koko aamun, edes unta en ollut nähnyt, joten uneen se ei liittynyt.
Keitin aamukahvit ja mietin merkitseekö se jotain, onko se merkki että jotain pitäisi tehdä, tai suunnitella sellaista uutta joka murtaisi patoja suistoista.
Tiedä häntä, täällähän sitä on hyvä miettiä muiden tapahtumien joukossa.
Kesä kävytkin sulattaa, onneksi ei ole muuta jäässä.Olli Orava kirjoitti:
näin sunnuntai iltana ,nautintoa monella tapaa, vielä join kupin kahvia ja avasin sen A Women in lave "juutuupista ",kyllä oli nautinnollista .
Tuli ihan entiset ajat mieleen ,kun täytyi välttämättä päästä ainakin kaksi kertaa elokoviin viikon aikana,vaikka rahat ei meinannu riittää,päästävä oli .
Kiitos siittä Katikatille:=)- Varpu Luuta
Olli Orava kirjoitti:
Tuntuu että ei täällä kielletä, syö tai juo mitä hyvänsä,,sehän tässä onkin kodikasta.
Nuo mittaukset en minä niihin usko enkä ota mitenkään osaa, se vaan on hyvä juttu varmaan, vilkasin ja paljon on osanottoa.
Nyt haen lasin tuoremehua ja jään katsomaan ***-tansseja. Varpu Luuta kirjoitti:
Tuntuu että ei täällä kielletä, syö tai juo mitä hyvänsä,,sehän tässä onkin kodikasta.
Nuo mittaukset en minä niihin usko enkä ota mitenkään osaa, se vaan on hyvä juttu varmaan, vilkasin ja paljon on osanottoa.
Nyt haen lasin tuoremehua ja jään katsomaan ***-tansseja.markariini kanssa ---meillä ei näy ne Tanssii tähtien kanssa.
Mutta MTV3 näen ne huomenna videolta.
On se hienoa katsella ,kuinka ovatkin kauniita ihmisiä,ja notkeita ,musikaalisia ,mitkä lahjat .Varpu Luuta kirjoitti:
Nyt haen lasin tuoremehua ja jään katsomaan ***-tansseja.Olipas kiva ja ohjelmaa täynnä oleva päivä, metsälenkillä aloitin ja pikkukekkereihin lopetin.
Voi olla että menee taas aikaa ennen kuin on yhtä paljon menoa samana päivänä.
Lueskelin tuossa pullan tuovan jollekin harmia, sitten kannattaa välttää, mulle se tuo vain ympärysmittaa, no tulihan tuokin sala julki.
Muita luurankoja minulla ei kaappeihin mahdu, (kai).
Mukavalta tuntuu kun tulee luettavaa sivulle.
Nuo tilastot kuinka moni käy sivulla, minusta se tarkoittaa monestiko sivu on luettu, ei kävijämäärää, minä luen usein saman sivun näkeehän luvuista montako viestiä, jos yksikin on tullut lisää edellisestä käynnistä, niin avaan ja luen.
Eli näin minä,,,mitenkäs sinä???- ullapulla*
iirislilja1 kirjoitti:
Olipas kiva ja ohjelmaa täynnä oleva päivä, metsälenkillä aloitin ja pikkukekkereihin lopetin.
Voi olla että menee taas aikaa ennen kuin on yhtä paljon menoa samana päivänä.
Lueskelin tuossa pullan tuovan jollekin harmia, sitten kannattaa välttää, mulle se tuo vain ympärysmittaa, no tulihan tuokin sala julki.
Muita luurankoja minulla ei kaappeihin mahdu, (kai).
Mukavalta tuntuu kun tulee luettavaa sivulle.
Nuo tilastot kuinka moni käy sivulla, minusta se tarkoittaa monestiko sivu on luettu, ei kävijämäärää, minä luen usein saman sivun näkeehän luvuista montako viestiä, jos yksikin on tullut lisää edellisestä käynnistä, niin avaan ja luen.
Eli näin minä,,,mitenkäs sinä???onhan sitä kiva lukea aina se uusi kirjoitus ,jos vaikka sais nauraa, ja tulee niin mukava olla, kun on samanhenkistä kahveeporukkaa :=)
- Entinen neiti
ullapulla* kirjoitti:
onhan sitä kiva lukea aina se uusi kirjoitus ,jos vaikka sais nauraa, ja tulee niin mukava olla, kun on samanhenkistä kahveeporukkaa :=)
Uteliaisuuttani avasin tämän, ja oikein ääneen hörähtelin, ajattelinkin että onkohan joku toinenkin syventynyt samalla tavalla.
Ei kaikki saa olla vakavaa, tässä iässä irrotellaan ! - Katicat2
ullamirjami kirjoitti:
näin sunnuntai iltana ,nautintoa monella tapaa, vielä join kupin kahvia ja avasin sen A Women in lave "juutuupista ",kyllä oli nautinnollista .
Tuli ihan entiset ajat mieleen ,kun täytyi välttämättä päästä ainakin kaksi kertaa elokoviin viikon aikana,vaikka rahat ei meinannu riittää,päästävä oli .
Kiitos siittä Katikatille:=)Kyllä niin nostalkinen olo tosta tuli. Olavi virta kans leytti tuon kipaleen 50-luvulla ja sen nimi oli Rakastunut nainen. Mun tällä vanhalla koneella tuo video siellä juutuupissa oli niin pätkiväinen, että ihan suututti. olis kiva tietää että te kellä on uudemmat tietokoneet, niin saitteko te sen yhtäjaksoisesti kuulumaan.
Entinen neiti kirjoitti:
Uteliaisuuttani avasin tämän, ja oikein ääneen hörähtelin, ajattelinkin että onkohan joku toinenkin syventynyt samalla tavalla.
Ei kaikki saa olla vakavaa, tässä iässä irrotellaan !Oikein Hyvää, Rauhallista ja Virkistävää unta jokaiselle tätä sivua lukevalla silmäparille!
- yö.
iirislilja1 kirjoitti:
Oikein Hyvää, Rauhallista ja Virkistävää unta jokaiselle tätä sivua lukevalla silmäparille!
aamu on lähempänä kuin uskoisikkaan.
- *kukka*
vaari vaan kirjoitti:
pulla närästää. Joku sanoi pullassa olevan hiivan aiheuttavan närästystä. Kahvikaan ei maistu oikein hyvälle ilman pullaa. Neuvokaapas nyt? Onko Rennie ainoa joka helpottaa.
Hiivalla minä ne Sinullekin hyvin maistuneet pullani nostatin, mutta eivätpä tuntuneet närästävän. Olisiko joku nyt ylinostattanut pullataikinaa.
Tarjoilen varmuuden vuoksi aampäiväkahvilla pitsiruenaisia rapeita ohukaisia , näin kevään kohistessa mallia crepes suzettes. Appelsiininmehulla ja Cointreau-liköörillä maustetaan,konjakilla liekitetään. - vaari vaan
*kukka* kirjoitti:
Hiivalla minä ne Sinullekin hyvin maistuneet pullani nostatin, mutta eivätpä tuntuneet närästävän. Olisiko joku nyt ylinostattanut pullataikinaa.
Tarjoilen varmuuden vuoksi aampäiväkahvilla pitsiruenaisia rapeita ohukaisia , näin kevään kohistessa mallia crepes suzettes. Appelsiininmehulla ja Cointreau-liköörillä maustetaan,konjakilla liekitetään.Sinun pullissasi ei ole ollut vikaa, vikaa, ne olivat maukaita ja hyviä.Erehdyin taas kertaalleen maistelemaan autonäyttelyssä kotitekoista korvapuustia. Kerroin huoleni kahvittelijalle. Höppänä vaan siristeli silmiää ja vakuutti minut pullan laadusta, kertoipa ne itse vielä paistaneensa. Voi itku kyllä parin tunnin jälkeen nipisteli vatsaa. Tämmöiseksi se on mennyt ei pidä pullaakaan syödä ylen määrin.
- Toivottomia toivottajia
Käyvät toivottamassa itsestään selvyyksiä kuin leikki-ikäiset toistelemassa. Mitä muuta siellä päässä on...olis kiva lukea järkeviäkin.
- toivottuja
Ei onnistu järkevät, ollaan niitäkin yritetty. Eikäpä tässäkään mitään vikaa. Eikös sitä elämän kaaren loppu päässä tullakin uudelleen leikki ikäisiksi.
- ohikulkija,
toivottuja kirjoitti:
Ei onnistu järkevät, ollaan niitäkin yritetty. Eikäpä tässäkään mitään vikaa. Eikös sitä elämän kaaren loppu päässä tullakin uudelleen leikki ikäisiksi.
oli lyhty ketjun avauksesta sammutettu. Laiton lyhdyn uudelelleen palamaan, jos vaikka on näitä yö kulkijoita niin eivät eksy.
- *herännyt*
ohikulkija, kirjoitti:
oli lyhty ketjun avauksesta sammutettu. Laiton lyhdyn uudelelleen palamaan, jos vaikka on näitä yö kulkijoita niin eivät eksy.
Kivaa herätä kunnon sateeseen, tuntui kuin joku olisi laskenut sadettajasta, huh huh raikas kevätsade varmaan.
Kaikenlaisia kirjoittajia on liikkeellä, jokaisellahan on vapaus aloittaa omanlaisensa sivu, täytyy sanoa että vähissä on puheet, tai jos tieteellistä ja jykevää asiaa, siitähän joku voisi aloittaa.
Riitapukareita riittää, ei välitetä niistä!
Se lyhty paloi jo himmeänä... *herännyt* kirjoitti:
Kivaa herätä kunnon sateeseen, tuntui kuin joku olisi laskenut sadettajasta, huh huh raikas kevätsade varmaan.
Kaikenlaisia kirjoittajia on liikkeellä, jokaisellahan on vapaus aloittaa omanlaisensa sivu, täytyy sanoa että vähissä on puheet, tai jos tieteellistä ja jykevää asiaa, siitähän joku voisi aloittaa.
Se lyhty paloi jo himmeänä...Sateeseen toki, nyt jo alkaa laantumaan.
Nukuttu yö ilman unennäköjä, herätty virkeänä, mitäs muuta, siitä se taas uusi päivä ja uudet eväät.
Mustikan varvut avanneet valkoiset kukkansa maljakossa, onhan se jotain. Jään odottelemaan tuota ihmettä luonnossa, toivon että tulee hyvä mustikkavuosi. Kunhan ensin eletään toukokuu sitten arvioidaan uudelleen tilanteet.
Mitähän jos tänään tilaan renkaiden vaihdon, ei kai enää lunta tule, jos niin sitten ihailen ikkunasta autoani ja opettelen bussilla liikkumista.
Tarpeellisia asioita nuokin, vaan joskus ei kaikki pelaa ajatuksien mukaan, on jotain tehtäväkin sen eteen.
Vielä se keväinen auton suursiivouskin, mutta siihen tarvitaan poutapäivä, siis säästyin siltä tänään !!!- Ei plOndI
*herännyt* kirjoitti:
Se lyhty paloi jo himmeänä...Märehtiikö joku nämä tekstit ensin ennen kuin ne päästetään päivänvaloon, voiko olla palstojen pötsi joka kuljettaa meidän jutut milloin tahtoo
*herännyt* kirjoitti:
Se lyhty paloi jo himmeänä...Jos vaikka lyhyt viesti tulee esille.
- Vähemmän innostunut
iirislilja1 kirjoitti:
Jos vaikka lyhyt viesti tulee esille.
keittiön kaappien siivoamisen,,eikös sen voisi jättää aurinkoisiin päiviin?
Kysyy epätietoinen. - vaari vaan
*herännyt* kirjoitti:
Se lyhty paloi jo himmeänä...Kaikenlaisia kirjoittajaa. Niinpä niin. Ei voida puhua riitelystä. En näe monissakaan kirjoituksissa riitelyä. Tosin kylläkin melko voimakastakin sanailua. Hyvin tyypillistä teinien harjoittamaa huulen heittoa.
Hyvä kuitenkin että löysit perille, huolimatta lyhdyn heikosta valosta. - kliffaa hei !
iirislilja1 kirjoitti:
Jos vaikka lyhyt viesti tulee esille.
Mukava, kun joku uhrautuu vetämään tämän tapaista pitkäksi venyvää ketjua. Muutamaan otteeseen olen minäkin sellaisen vetänyt. Ahertamista siinä on. Monet haluavat viesteihinsä vastauksen. Eipä ketju aivan itsellään etene.
Tietää kertoa vaari vaan. - vaari vaan
Ei plOndI kirjoitti:
Märehtiikö joku nämä tekstit ensin ennen kuin ne päästetään päivänvaloon, voiko olla palstojen pötsi joka kuljettaa meidän jutut milloin tahtoo
Teknisiä ongelmia. Liki 30.000 viestiä tulee päivittäin Suomi24 palstoille kaikki samasta tuutista. Eikä olekaan ihme jos tuutti aika ajoin tukkeuttuu. Ei kannata hermostua viesti tulee kyllä ajallaan ketjuun.
Nauti kupponen tuoretta vasta keitettyä kahvia odotellessasi. vaari vaan kirjoitti:
Kaikenlaisia kirjoittajaa. Niinpä niin. Ei voida puhua riitelystä. En näe monissakaan kirjoituksissa riitelyä. Tosin kylläkin melko voimakastakin sanailua. Hyvin tyypillistä teinien harjoittamaa huulen heittoa.
Hyvä kuitenkin että löysit perille, huolimatta lyhdyn heikosta valosta.Onhan tässä ollut vastausta mukava antaa ja kiitos sulle että sitä lyhtyä 'tekohengitit' mukava oli aamu sateessa suunnistaa valoa kohti.
Käyhän rupattelemassa sinäkin, nyt poistun muutamaksi tunniksi, velvollisuudet kun kutsuu.- kliffaa hei !
iirislilja1 kirjoitti:
Onhan tässä ollut vastausta mukava antaa ja kiitos sulle että sitä lyhtyä 'tekohengitit' mukava oli aamu sateessa suunnistaa valoa kohti.
Käyhän rupattelemassa sinäkin, nyt poistun muutamaksi tunniksi, velvollisuudet kun kutsuu.Selaillessani uusia viestejä parinkin jo poistuneen kirjoittajan paluu. Hyvin moni saikin BilManin aikana kirjoitus-kiellon tälle palstalle. "hallitus on vaihtunut" Huolimatta parinkin muinaisjäänteen sabotoinnista palsta toipuu. Kuten jo tästäkin mukavasta ketjusta voi päätellä. Tyhjänpäiväisiä aloituksia on turha tehdä itsestään selvyyksistä. Voidaan asioista ja asiattomuuksista keskustella tässäkin ketjussa.
Varmasti avaajankin puolesta olette tervetulleita. niinkuin eräät uteliaat jotka eivät saa nukuttua kun ovat juoneet liikaa kahveeta (((0))).......:=)
ullamirjami kirjoitti:
niinkuin eräät uteliaat jotka eivät saa nukuttua kun ovat juoneet liikaa kahveeta (((0))).......:=)
hyvin on nukuttu täälläkin, kun sain selvitettyä illalla yhden epäselvän asian .
Olen aina tottunut että päivän epäselvyydet on korjattava ,ja näin päivä on pulkassa:=)
Nyt on taas päivä on alkanut hyvissä merkeissä, heräsin ,ja se onkin tässä iässä se päivän tärkein teema....Olen vielä olemassa :=)
Kävin hakemassa Jerryn kanssa ilmais lehdet ,10st
molemmat, Metro ja City,vien ne tähän taloon sellaisille jotka eivät itse enään pääse aamukävelylle.
Tietysti ennen sitä join kahvit ja oma leipomaani sämpylää ,ja sitten taasen tultuani kotio ---lisää kahvia.
Onneksi sain 4 vuotta sitten asunnon talosta missä on hissi ,se on varmaankin tarpeen koska aion elää vanhaksi ja voi olla että kulkeminen rapuissa voi olla 90vuotiaana vaikeeta.- Havukka-ahon ajattelijatar
ullamirjami kirjoitti:
hyvin on nukuttu täälläkin, kun sain selvitettyä illalla yhden epäselvän asian .
Olen aina tottunut että päivän epäselvyydet on korjattava ,ja näin päivä on pulkassa:=)
Nyt on taas päivä on alkanut hyvissä merkeissä, heräsin ,ja se onkin tässä iässä se päivän tärkein teema....Olen vielä olemassa :=)
molemmat, Metro ja City,vien ne tähän taloon sellaisille jotka eivät itse enään pääse aamukävelylle.
Tietysti ennen sitä join kahvit ja oma leipomaani sämpylää ,ja sitten taasen tultuani kotio ---lisää kahvia.
Onneksi sain 4 vuotta sitten asunnon talosta missä on hissi ,se on varmaankin tarpeen koska aion elää vanhaksi ja voi olla että kulkeminen rapuissa voi olla 90vuotiaana vaikeeta.Olin pihan siivous töissä ja tässä kuumissani kupposen kanssa, enkä oikein tiedä jaksanko enää mennä tuonne ulos alkoi satelemaan. Joku varmaan talven aikana kannellut kaikki roskat he he !
Oma pihani se ei ole vaan poikani, ja sain luvan mennä hommiin, kottikärry täynnä jos vaikka mitä, selvennykseksi: perheen lisäksi tämä piha on firman myös.
Jo tupakannatsoja jos ne rahaksi muuttaisi saisi melkoisen summan, mutta sitä, että niitä ei voida laittaa niille kuuluviin paikkoihin, en kyllä ymmärrä, pihassa on 3 metalliastiaa roskille!
Tupakkalaatikot ja mitä nyt milloinkin taskusta heitetty.
Kiitos että sain purkaa, tämä helpotti oikein paljon, ja nyt jo hymyilyttää, että tänne piti kirjoittaa, ymmärsin että näin saa tehdä.
Jos saan tulen uudestaankin, elä kun on niin
erilaisista osista koottu.
Sinulle Ullamirjami, olet lämmin ja hyvää ajatteleva ihminen, minäkin vien lehtiä naapuriin, hän laittaa ne sitten roskiksen hyllyyn siellä meidän talon vaihto tapahtuu. - Katicat2
ullamirjami kirjoitti:
Onneksi sain 4 vuotta sitten asunnon talosta missä on hissi ,se on varmaankin tarpeen koska aion elää vanhaksi ja voi olla että kulkeminen rapuissa voi olla 90vuotiaana vaikeeta.Kun olette Jerryn kanssa tulleet lenkiltä, niin kahvikupposesta nauttiessasi laitan sinulle Portugalin huhtikuun soimaan alkuperäiskielellä. Virtakin tämän on levylle laulanut.
http://www.youtube.com/watch?v=amYTQ91W6xo&feature=related - Niksimummi
Katicat2 kirjoitti:
Kun olette Jerryn kanssa tulleet lenkiltä, niin kahvikupposesta nauttiessasi laitan sinulle Portugalin huhtikuun soimaan alkuperäiskielellä. Virtakin tämän on levylle laulanut.
http://www.youtube.com/watch?v=amYTQ91W6xo&feature=relatedKiitos, tämä kappale toi nuoruuden tanssiajat mieleen.
Coimba unelmoi, sen kattoin yllä soi, lauloiko Juha Eirto?
Taisi sen laulaa moni muukin. - on musiikki
Niksimummi kirjoitti:
Kiitos, tämä kappale toi nuoruuden tanssiajat mieleen.
Taisi sen laulaa moni muukin.Poikkesin vaan limulle. on kiire kauppaan.
Niksimummi kirjoitti:
Kiitos, tämä kappale toi nuoruuden tanssiajat mieleen.
Taisi sen laulaa moni muukin.oikein karvat nousi pystyyn. Laitoin faforiitteihin
Kiitos!ullamirjami kirjoitti:
oikein karvat nousi pystyyn. Laitoin faforiitteihin
Kiitos!2x kuuntelin, laulajakin oli kaunisääninen, nuoruus ja tanssi.illat tuli kyllä mieleeni. Tallensin sen minäkin.
Päivä lähentelee iltaa, kyllä sitä vaan on jokaiselle päivälle jotain 'tärkeää' tekemistä, mielellään sitä auttaakin lapsia, pyytämättä en kyllä tyrkytä palveluksiani.
Alkaavat vielä luulla että vakoilen, leikin Mata-Haria, no toivotaan että Luoja pitää pääni kunnossa, täytyy vaan liikkua ja hankkia tarpeellinen happimäärä.
Ilta onkin sitten TVn ääressä, tulee puutarhasta asiaa ja Sydänjää, jotenkin olen siihen koukussa.
Tänne todellakin saa kirjoittaa omia ajatuksia tai vastata jos niin haluaa toisille.
- Auringossa kulkija
Hyppään meren aaltoihin ja nautin sen suolaisuudesta.
- aivan.
Floridalta.
- Hannes*
aivan. kirjoitti:
Floridalta.
Kymmentuntiset lennot eivät houkuttele, eivät
myöskään mall's (ostoskeskukset, Adventura Mall,
Coralsprings Mall), joissa kokonainen päivä
hujahtaa huomaamatta kaikenlaista tavaraa pullollaan olevissa putiikeissa.
Ihmiset, varsinkin eläkeläiset, syövät välillä niissä ravintoloissa ja
taas tavaroita katselemaan ja ostelemaan.
En välitä tavaroista. Ja onhan näitä mall:eja jo Suomessakin.
Saahan kotonakin kaikkea. Eikä tarvitse asua hotellihuoneessa. - Hannes*
aivan. kirjoitti:
Floridalta.
Kymmentuntiset lennot eivät houkuttele, eivät
myöskään mall's (ostoskeskukset, Adventura Mall,
Coralsprings Mall), joissa kokonainen päivä
hujahtaa huomaamatta kaikenlaista tavaraa pullollaan olevissa putiikeissa.
Ihmiset, varsinkin eläkeläiset, syövät välillä niissä ravintoloissa ja
taas tavaroita katselemaan ja ostelemaan.
En välitä tavaroista. Ja onhan näitä mall:eja jo Suomessakin.
Saahan kotonakin kaikkea. Eikä tarvitse asua hotellihuoneessa.
P.S. The Mall Lontoossa, tuleekohan nimitys siitä? aivan. kirjoitti:
Floridalta.
Ajattelin jos vaikka tässä kirjoitan muutaman suunnitelmani, olisikohan tehokkaampaa ja tulisi tehdyksi,
-jonkun asteinen suursiivous
-vaatekaappien joutavat kirppikselle
-liinavaatteista osa kirppikselle
-talvivaatteet osa pesulan kautta kellariin
-kesävaatteet ainakin tuulettumaan
- vaikka mitä muuta
saahan vaan nähdä tuleeko yhtään puhtia tai edes jotain peräti tehtyä.
Onkohan teillä kaikki järjestyksessä ja asiallisilla paikoilla.
Jospa joku ystävällisesti kertoisitte!iirislilja1 kirjoitti:
Ajattelin jos vaikka tässä kirjoitan muutaman suunnitelmani, olisikohan tehokkaampaa ja tulisi tehdyksi,
- vaikka mitä muuta
Jospa joku ystävällisesti kertoisitte!Tavaroista ja tavarataloista siellä kai ei liene puute, ei ole täälläkään, monesti miettii kun menee mihin vaan, että onko kaikelle edes käyttöä.
Mene uimaan ui minunkin puolestani ;=)- käydään ja
iirislilja1 kirjoitti:
Tavaroista ja tavarataloista siellä kai ei liene puute, ei ole täälläkään, monesti miettii kun menee mihin vaan, että onko kaikelle edes käyttöä.
Mene uimaan ui minunkin puolestani ;=)yhteen tullaan. Ehtoota! Sanoi mustapartainen mies. Mahtaneeko kukaan enää muistaa näitä Ollin mainioita pakinoita.
Niin se vaari vaan taas heräsi ansaitulta päivä torkulta. - Siivetön****
iirislilja1 kirjoitti:
- vaikka mitä muuta
Jospa joku ystävällisesti kertoisitte!Lappeenrannasta laivaan astui..vieras piiiiitkä ja tumma mies..
Veeran korvaan se kuistutteli..mitähän se meinasi vieeeras mies. - Entinen neiti
iirislilja1 kirjoitti:
- vaikka mitä muuta
Jospa joku ystävällisesti kertoisitte!Lappeenrannasta laivaan astui..vieras piiiiitkä ja tumma mies..
Veeran korvaan se kuistutteli..mitähän se meinasi vieeeras mies. iirislilja1 kirjoitti:
- vaikka mitä muuta
Jospa joku ystävällisesti kertoisitte!noin tunti sitten eikä vieläkään ole sivulla
onkohan jollain kestänyt yhtä kauan jutun tulo- kannattaa odottaa
iirislilja1 kirjoitti:
noin tunti sitten eikä vieläkään ole sivulla
onkohan jollain kestänyt yhtä kauan jutun tulonaminami
kannattaa odottaa kirjoitti:
naminami
Olihan se tiensä löytänyt sivulle, kivaa että hän kirjoittaa kaukaa ja kauniisti.
- ÜsküDara
iirislilja1 kirjoitti:
Olihan se tiensä löytänyt sivulle, kivaa että hän kirjoittaa kaukaa ja kauniisti.
Teekuppi täynnä Keisarin morsianta tuoksuu koneen vieressä, kaupan sämpylä 17% juustosiivulla höystettynä.
Aikaisin aamulla imuroin ja fuskasin vähän oli kiire kampaajalle, silloin voi jättää vähän villakoiria sohvien alle.
sitten kauppoihin katselemaan jos joku pistäiti ihanasti silmään.
Viimeiseksi ruokakauppaan,sain tuoreita perattuja muikkuja, se oli kruunu tälle päivälle, joku niitä oli viime viikolla voissa pastettuna syönyt.
Jotain muutakin puuhastelin kauniin kampaukseni kanssa, ja vilkuilin peilistä välillä, miten uudet raidat *istuu* ?
Kaiken kaikkiaan positiivisuus nettosi eniten.. - korven
ÜsküDara kirjoitti:
Teekuppi täynnä Keisarin morsianta tuoksuu koneen vieressä, kaupan sämpylä 17% juustosiivulla höystettynä.
Aikaisin aamulla imuroin ja fuskasin vähän oli kiire kampaajalle, silloin voi jättää vähän villakoiria sohvien alle.
Viimeiseksi ruokakauppaan,sain tuoreita perattuja muikkuja, se oli kruunu tälle päivälle, joku niitä oli viime viikolla voissa pastettuna syönyt.
Jotain muutakin puuhastelin kauniin kampaukseni kanssa, ja vilkuilin peilistä välillä, miten uudet raidat *istuu* ?
Kaiken kaikkiaan positiivisuus nettosi eniten..tuulelta.
- Anne-Marie
ÜsküDara kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan positiivisuus nettosi eniten..Asioiden hoitelemisessa on päivä nopeasti mennyt.
Hyvää yötä, ystävät!
Tavataan huomenna täällä 'leppoisassa kahvihuoneessa'. - siitä
iirislilja1 kirjoitti:
ei Hannes ollut uimaan menossa. Vastasi vaan oletus viestiin "Florida" ja kertoi miksi ei näe enää tarvetta sinne mennä ja ei ole enää tavaran keruusta kiinnostunut.
Lukemisen ymmärtäminen saattaa olla joskus vaikeata.
Hyvää yötä, nati, nati niinkuin Ullapulla sanoo. Anne-Marie kirjoitti:
Asioiden hoitelemisessa on päivä nopeasti mennyt.
Hyvää yötä, ystävät!
Tavataan huomenna täällä 'leppoisassa kahvihuoneessa'.päivän hommat putkessa ja vaikka lie korvessa tai korvassa!
Aamulla tavataan, reipastutaan kahvilla ja uusiin haasteisiin.- puimaan
siitä kirjoitti:
ei Hannes ollut uimaan menossa. Vastasi vaan oletus viestiin "Florida" ja kertoi miksi ei näe enää tarvetta sinne mennä ja ei ole enää tavaran keruusta kiinnostunut.
Lukemisen ymmärtäminen saattaa olla joskus vaikeata.
Hyvää yötä, nati, nati niinkuin Ullapulla sanoo.aina palaa pölli-Saimaa
- se kolmas
puimaan kirjoitti:
aina palaa pölli-Saimaa
Uinti puinti Nai...kolmi ottelustahan siinä oli kysymys.
se kolmas kirjoitti:
Uinti puinti Nai...kolmi ottelustahan siinä oli kysymys.
sain vihdoinkin jääkaapin siivottua ,kaikki ulos hyllyt tyhjäksi,sitten sulatus. Ja pesu ,mutta nyt on vihdoinkin se tehty
Kylläpä olinkun ahkera ,kiitän itseeni, kun ei Jerry osaa!
Mutta aamulla nähdään,siihen asti Natti,natti.ullamirjami kirjoitti:
sain vihdoinkin jääkaapin siivottua ,kaikki ulos hyllyt tyhjäksi,sitten sulatus. Ja pesu ,mutta nyt on vihdoinkin se tehty
Mutta aamulla nähdään,siihen asti Natti,natti.Kyllä sateisesta yöstä hyötyä on, nukuttaa hyvin,
olen ollut hereillä tässä ja kuunnellut talitinttien lauluharjoitusta, kyllä se pian onnistuu, uusiakin ääniä tuntuu olevan.
Kevät sade huuhtelee luonnon ja sitoo pölyn, jos vielä aurinko ja lämmin tähän päälle on vihreys taattu.
Tuossa ulkona liikkuessani huomasin Keijuruusussa isot punaiset hiirenkorvat, lehtiä tulossa mutta enää ei voi leikata, elämä on siinä jo voimakkaasti
Tänään on sitten taas kohenneltava kodissa jotain, Ullamirjami oli eilen urakoinut, onkohan tänään minun vuoro.
Intoa ei tunnu olevan ainakaan vielä, jospa se tässä koneella taas kehittyy.
Minä kyllä tilasin auringon täksi päiväksi, miten lie tilaukset sotkeentuneet?- vaari vaan
ullamirjami kirjoitti:
Mutta aamulla nähdään,siihen asti Natti,natti.huomenta vaan hyvät ystävät. Kohdakkoin tämäkin ketju siirtyy toiselle sivulle. Silloin on nähtävissä kantaako ketju nykyisessä muodossaan.
Johan tässä onkin saanut toipua flunssasta ja alkaa taas elämä voittamaan. Tänne kirjoittelussa se tarkoittaa, että jaksaa taas tehdä uusia aloituksia. Aiheita onkin jo kertynyt kasapäin. - Että..Että
vaari vaan kirjoitti:
huomenta vaan hyvät ystävät. Kohdakkoin tämäkin ketju siirtyy toiselle sivulle. Silloin on nähtävissä kantaako ketju nykyisessä muodossaan.
Johan tässä onkin saanut toipua flunssasta ja alkaa taas elämä voittamaan. Tänne kirjoittelussa se tarkoittaa, että jaksaa taas tehdä uusia aloituksia. Aiheita onkin jo kertynyt kasapäin.jatkuisi on ollut ihan miellyttävä ketju vapaassa muodossa, ajatuksia tai asiaa, näkee sen kirjoittajamäärästäkin.
Suomen kansallisjuoma kahvi päässyt ajatusten virvoittajaksi tätä kautta. - Yöpaita
Että..Että kirjoitti:
jatkuisi on ollut ihan miellyttävä ketju vapaassa muodossa, ajatuksia tai asiaa, näkee sen kirjoittajamäärästäkin.
Suomen kansallisjuoma kahvi päässyt ajatusten virvoittajaksi tätä kautta.Täysjyvä korpuilla alkaa päiväni, hiukan voita ja sulatejuustoa, mikään ei 'räjähtele' niin pirtsakasti, yöpaidanhelma kerää karanneet murut !!
Aurinko saisi kurkistaa, tulisi kinttuhin vipinää nopeuttaisi aamuaskareissa ja ties mitä.
Tänään on ruuan valmistuspäivä, teen useampaa lajia ja pakastan, pääsen loppuviikon helpommalla ruuan kanssa senkun mikrossa kuumentelen.
Ja nyt sitten aamukahvin jälkeen vaan hyvään markettiin valitsemaan raaka-aineita... paiiii! - vaari vaan
Että..Että kirjoitti:
jatkuisi on ollut ihan miellyttävä ketju vapaassa muodossa, ajatuksia tai asiaa, näkee sen kirjoittajamäärästäkin.
Suomen kansallisjuoma kahvi päässyt ajatusten virvoittajaksi tätä kautta.suurelta osin puuttuu. Ehkäpä joissain viesteissä olisi ollut aihetta syvällisempäänkin keskusteluun. Näinhän sehän ei mahdollistu pelkän kahvin merkeissä. Pitäisi oikeastaan istua aivan lounaspöytään, jolloin hetkellinen kiire olisi poissa. Terkut sieltä täältä ovat sinänsä mukavaa luettavaa mutta, mutta.
- Reviirin merkkaamista
vaari vaan kirjoitti:
suurelta osin puuttuu. Ehkäpä joissain viesteissä olisi ollut aihetta syvällisempäänkin keskusteluun. Näinhän sehän ei mahdollistu pelkän kahvin merkeissä. Pitäisi oikeastaan istua aivan lounaspöytään, jolloin hetkellinen kiire olisi poissa. Terkut sieltä täältä ovat sinänsä mukavaa luettavaa mutta, mutta.
Toistelu on helppoa, ei vaadi omintakeisuutta. Nostaa vaan kuin koira koipeensa ja sillä selvä. Jospa Maitokamari lähtee eteenpäin intoa täys.
- Earlybirth
vaari vaan kirjoitti:
suurelta osin puuttuu. Ehkäpä joissain viesteissä olisi ollut aihetta syvällisempäänkin keskusteluun. Näinhän sehän ei mahdollistu pelkän kahvin merkeissä. Pitäisi oikeastaan istua aivan lounaspöytään, jolloin hetkellinen kiire olisi poissa. Terkut sieltä täältä ovat sinänsä mukavaa luettavaa mutta, mutta.
Yksin eläjänä kaipaan useinkin keskustelua päivän uutisista, puheenaiheena olevista asioista vaikkapa lehdissä. Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä ja selventää asioita kuin mieheni kanssa muinoin, puolin ja toisin puntaroiden.
Noihin julkkisjuoruihin ei mielenkiintoni liity, mutta esimerkiksi tuo Hesarin kuukausiliitteen juttu isän kuolemasta, antaisi aihetta miettiä vaikka täälläkin.
Aikanaan olin paljonkin mukana keskusteluissa, hyvää huomenta, kirvesvartta, mutta tuli pää vetävän käteen, kuten sanotaan ja se tavallaan alkoi kyllästyttämään.
Odotan milloin joku uskaltaa avata keskustelun arjesta kaikkineen, ei pelkkää kivaa - ikävää, muistan - kuolen, vaan kaikkea noiden väliltäkin.
Vaikka, mitä mieltä olet bussivuorojen vähentämisestä, junalippujen hinnoista, luonnon tapahtumista jne. ettei joka ainoasta aiheesta olisi tarpeen avata omaa keskustelua.
Tämä kahvihetken tarjoama alkaa jo vaikuttaa sellaiselta joka voisi jatkua, mikäli keskustelua olisi enemmän näistä arjen keskellä esiin tulevista ongelmista ja sattumuksista, kuten tuolla aiemmin muistamattomuus. - Anne-Marie
iirislilja1 kirjoitti:
Kyllä sateisesta yöstä hyötyä on, nukuttaa hyvin,
olen ollut hereillä tässä ja kuunnellut talitinttien lauluharjoitusta, kyllä se pian onnistuu, uusiakin ääniä tuntuu olevan.
Kevät sade huuhtelee luonnon ja sitoo pölyn, jos vielä aurinko ja lämmin tähän päälle on vihreys taattu.
Tuossa ulkona liikkuessani huomasin Keijuruusussa isot punaiset hiirenkorvat, lehtiä tulossa mutta enää ei voi leikata, elämä on siinä jo voimakkaasti
Tänään on sitten taas kohenneltava kodissa jotain, Ullamirjami oli eilen urakoinut, onkohan tänään minun vuoro.
Intoa ei tunnu olevan ainakaan vielä, jospa se tässä koneella taas kehittyy.
Minä kyllä tilasin auringon täksi päiväksi, miten lie tilaukset sotkeentuneet?Tänään olin aamiaistilaisuudessa jo klo 8 ja
sen jälkeinen luento kesti tänne saakka.
Päivä on sateinen ja lämmin, kevät edistyy
hiljalleen.
Loppuviikoksi onkin luvattu aurinkoista tänne etelään.
Iloista tiistaita kaikille ystäville!
Aamiaiseni oli niin monipuolinen, että
nyt vain kuppi hyvää kahvia, kiitos! :D - Susanna*
Earlybirth kirjoitti:
Yksin eläjänä kaipaan useinkin keskustelua päivän uutisista, puheenaiheena olevista asioista vaikkapa lehdissä. Olisi kiva vaihtaa mielipiteitä ja selventää asioita kuin mieheni kanssa muinoin, puolin ja toisin puntaroiden.
Noihin julkkisjuoruihin ei mielenkiintoni liity, mutta esimerkiksi tuo Hesarin kuukausiliitteen juttu isän kuolemasta, antaisi aihetta miettiä vaikka täälläkin.
Aikanaan olin paljonkin mukana keskusteluissa, hyvää huomenta, kirvesvartta, mutta tuli pää vetävän käteen, kuten sanotaan ja se tavallaan alkoi kyllästyttämään.
Odotan milloin joku uskaltaa avata keskustelun arjesta kaikkineen, ei pelkkää kivaa - ikävää, muistan - kuolen, vaan kaikkea noiden väliltäkin.
Vaikka, mitä mieltä olet bussivuorojen vähentämisestä, junalippujen hinnoista, luonnon tapahtumista jne. ettei joka ainoasta aiheesta olisi tarpeen avata omaa keskustelua.
Tämä kahvihetken tarjoama alkaa jo vaikuttaa sellaiselta joka voisi jatkua, mikäli keskustelua olisi enemmän näistä arjen keskellä esiin tulevista ongelmista ja sattumuksista, kuten tuolla aiemmin muistamattomuus.vieläkö teillä itse peset ikkunat, vai pesetätkö nuoremmilla voimilla? Nythän olisi sekin aika koht´sillään esillä, tai tulossa ainakin näiden viimeisten kevätsateiden jälkeen.
Itse olen jo luopunut moisesta voimainkoitosta. Milloin pesevät lastenlapset, milloin palkattu apu, minä senkun tyytyväisenä ihailen työnjälkiä. - Katicat2
Susanna* kirjoitti:
vieläkö teillä itse peset ikkunat, vai pesetätkö nuoremmilla voimilla? Nythän olisi sekin aika koht´sillään esillä, tai tulossa ainakin näiden viimeisten kevätsateiden jälkeen.
Itse olen jo luopunut moisesta voimainkoitosta. Milloin pesevät lastenlapset, milloin palkattu apu, minä senkun tyytyväisenä ihailen työnjälkiä.Vaikka ikäänkuin kysyit Earlybirthiltä, voinen paikalla olleena puolestani vastata itseni puolesta. Tarkoitus on keskustella yhdessä. Aion pestä vielä itse niinkuin tähänkin asti, mutta harkinnassa on tulevaisuudessa käyttää siivouspalvelua.
Kun hankin tämän "vanhuudenasuntoni", pidin tärkeänä portaattomuutta ulko-ovella ja hissin olemassaoloa. Koskaan ei tiedä, että säilyykö liikkumiskyky millaisena.
Mutta valitettavasti yksi olohuoneen ikkunoista on aika suuri ja sen pesu on vaativaa, varsinkin kun minulla on sälekaihtimet. Vanhempana joutuu luopumaan yhdestä sun toisesta asiasta yksi kerrallaan, mutta viimeiseen asti pidän kiinni, niinkuin nyt tästä ikkunanpesusta.
Minusta on palkitsevaa, kun pystyy olemaan omatoiminen mahd. monessa asiassa mahdollisimman pitkään. Susanna* kirjoitti:
vieläkö teillä itse peset ikkunat, vai pesetätkö nuoremmilla voimilla? Nythän olisi sekin aika koht´sillään esillä, tai tulossa ainakin näiden viimeisten kevätsateiden jälkeen.
Itse olen jo luopunut moisesta voimainkoitosta. Milloin pesevät lastenlapset, milloin palkattu apu, minä senkun tyytyväisenä ihailen työnjälkiä.ja toivottelen hyvää päivän jatkoa.
Itse olen jo saanut aamuaskareet tehtyä.
Ikkunoidenpesuun en aio vielä ,pesin kyllä keittiön jo joku viikko sitten ,mutta näyttää taasen samanlaiselta .
Jääkaappipakasteen pesin eilen ,mutta niinkuin äiti aina sanoi ,laiska töitään luettelee,mikä minun mielestäni onkin suomalaisilla suuri virhe
huono itsetunto, ,esm työtä hakiessa on aina tuotava itsestään hyvät puolet esiin ,nyt tänä aikana on sekin vasta huomattu ,koska ollaan otettu oppia etelämaalaisista ,jotka tuovat kyllä sellaisiakin hyviä piirteitä itsestään mikä ei ollenkaan pidä paikkaansa.
Huomasin itsekkin kuinka lyön "välin" ennen pilkkua ja pistettä ,joku jo sanoi minut siittä tunnista vansa.
Jos satun "puskasta huutelevan" mikä tapahtuu aika harvoin ja silloinkin olen joko ullapulla ,tai pullaulla.
Näin nain "tuttujen " tiedoksi:=) aina ei kerkiä tai ei viitsi kirjautua.Ja sekin on sallittua.
Mutta vielä kerran toivon tämän keskustelulinkin jatkuvan ,oli mukava rupatella näin kahviajuodessa
mukavassa seurassa.- Havukka-ahon ajattelijatar
ullamirjami kirjoitti:
ja toivottelen hyvää päivän jatkoa.
Itse olen jo saanut aamuaskareet tehtyä.
Ikkunoidenpesuun en aio vielä ,pesin kyllä keittiön jo joku viikko sitten ,mutta näyttää taasen samanlaiselta .
Jääkaappipakasteen pesin eilen ,mutta niinkuin äiti aina sanoi ,laiska töitään luettelee,mikä minun mielestäni onkin suomalaisilla suuri virhe
huono itsetunto, ,esm työtä hakiessa on aina tuotava itsestään hyvät puolet esiin ,nyt tänä aikana on sekin vasta huomattu ,koska ollaan otettu oppia etelämaalaisista ,jotka tuovat kyllä sellaisiakin hyviä piirteitä itsestään mikä ei ollenkaan pidä paikkaansa.
Huomasin itsekkin kuinka lyön "välin" ennen pilkkua ja pistettä ,joku jo sanoi minut siittä tunnista vansa.
Jos satun "puskasta huutelevan" mikä tapahtuu aika harvoin ja silloinkin olen joko ullapulla ,tai pullaulla.
Näin nain "tuttujen " tiedoksi:=) aina ei kerkiä tai ei viitsi kirjautua.Ja sekin on sallittua.
Mutta vielä kerran toivon tämän keskustelulinkin jatkuvan ,oli mukava rupatella näin kahviajuodessa
mukavassa seurassa.Vielä jaksan pestä itse ikkunat , ja se homma on edessä, eli siis jatkuu, pesin pari pv sitten yhden ikkunan (3kerros) siihen ei sada, vaan nuo muut jää kunnes sateet lakkaa että edes kerran voi vilkaista puhtaasta ikkunasta, ennen kuin uusi sade yllättää.
Kai se on jokaisella edessa avun tarve, jossain määrin, minulla nuo ranteet olleet ongelma, kantaminen ei oikein luonnistu, monesti kauppakassi rasitta ja sitten on levoton yö.
Mukavahan tämä aloitus on ollut ja jos joku haluaa keskustella jotain syvällisemmin voi kaikessa rauhassa avata uuden palstan, on täällä nähty avauksia jotka eivät saa yhtään vastausta, ihmisiä vaan ei samat asiat kiinnosta, tai sillä hetkellä kenties joku muu asia painaa vaa'assa enemmän, lukijoita kyllä riittää.
En minä ainakaan mene vastaamaan ihan mihin vain, mielenkiintoa pitää olla riittämiin.
Tämä on ollut helppo ja voi kirjoittaa ajatustensa tuotteita, en ole kirjailija enkä ole paljon kirjoitellut, huomaan kuitenkin että aivan mukava asia, paljon samanhenkisiä täällä.
Nykyisin tuo googlettaminen antaa niin paljon selvyyttä kaikista tietopuolisista asioista monesti viihdyn siellä jopa 2 tuntia. - Yks ja sama
Reviirin merkkaamista kirjoitti:
Toistelu on helppoa, ei vaadi omintakeisuutta. Nostaa vaan kuin koira koipeensa ja sillä selvä. Jospa Maitokamari lähtee eteenpäin intoa täys.
minä tykkään siksi käyn
valintahan on vapaa! Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:
Vielä jaksan pestä itse ikkunat , ja se homma on edessä, eli siis jatkuu, pesin pari pv sitten yhden ikkunan (3kerros) siihen ei sada, vaan nuo muut jää kunnes sateet lakkaa että edes kerran voi vilkaista puhtaasta ikkunasta, ennen kuin uusi sade yllättää.
Kai se on jokaisella edessa avun tarve, jossain määrin, minulla nuo ranteet olleet ongelma, kantaminen ei oikein luonnistu, monesti kauppakassi rasitta ja sitten on levoton yö.
Mukavahan tämä aloitus on ollut ja jos joku haluaa keskustella jotain syvällisemmin voi kaikessa rauhassa avata uuden palstan, on täällä nähty avauksia jotka eivät saa yhtään vastausta, ihmisiä vaan ei samat asiat kiinnosta, tai sillä hetkellä kenties joku muu asia painaa vaa'assa enemmän, lukijoita kyllä riittää.
En minä ainakaan mene vastaamaan ihan mihin vain, mielenkiintoa pitää olla riittämiin.
Tämä on ollut helppo ja voi kirjoittaa ajatustensa tuotteita, en ole kirjailija enkä ole paljon kirjoitellut, huomaan kuitenkin että aivan mukava asia, paljon samanhenkisiä täällä.
Nykyisin tuo googlettaminen antaa niin paljon selvyyttä kaikista tietopuolisista asioista monesti viihdyn siellä jopa 2 tuntia.Nyt sitten on taas askaroitu sitä ja tätä, pyykki pyörii ja vettä sataa, pitäneekö viedä ulos huuhtelematta, enpäs kuitenkaan katokseen laitan.
Onhan tosi että tämä on rönsyilevä, keskustelu, vaikka voihan kuka tahansa aloittaa keskustelun ei tämä ole kenellekään yksinoikeus. Ehkäpä rönsyilevyydessään kuitenkin pidetty jotain tuo kirjoittajien määrä kertoo. Toisaalta kaikkialla ei ole liikennettä vähennetty, joten kyllä se olisi aivan omana juttuna varmaan ihan menestyvä aihe ainakin täyttä asiaa.
Kannattaa kokeilla ehdottomasi!
Nyt sitten vaan täysillä ajattelemaan ruokaa tule vieras kaukaa ja varmasti on miellyttävää täyttää vatsaa kuulumisten kera....kahvit kuuluu asiaan, nyt keitän mokkakeittimellä, että jaksetaan puhua myöhään yöhön.
Taitaa olla niin että tässä vanhetaan kirjoittajat ja *rönsyt*, heitetään takaoikealle, ja sitten on
Ugh. puhuttu!- Mitä mieltä
Earlybirth kirjoitti:
Tämä kahvihetken tarjoama alkaa jo vaikuttaa sellaiselta joka voisi jatkua, mikäli keskustelua olisi enemmän näistä arjen keskellä esiin tulevista ongelmista ja sattumuksista, kuten tuolla aiemmin muistamattomuus.olette M.L:n raivoamisesta?
Siitä suuttui, kun kanssakilpailijat taputtivat ja kiljuivat suosionosoituksiaan Antti Kaikkoselle, kun tämä pääsi jatkoon.
Anttihan on mukavan luonteinen mies, hänestä on helppo pitää. Sanavalmis myös,
hyviä paikallaan olleita vastauksia on tullut!:)))
Hesarin keskusteluita luin eilen, ja siellä monet olivat sitä mieltä, että M.L. käyttäytyi huonosti. - Marjatta*
Susanna* kirjoitti:
Itse olen jo luopunut moisesta voimainkoitosta. Milloin pesevät lastenlapset, milloin palkattu apu, minä senkun tyytyväisenä ihailen työnjälkiä.jotka toivat omat korkeat rappunsa ym rekvisiitan tullessaan.
Nyt heiltä tuli iso kirje, jossa sisällä yhteystiedot.
Soitin sitten ja sovin ajan. Hyvää jälkeä tekivät.
sanoinkin, että samat kuviot kuin vuosi sitten. Mitä mieltä kirjoitti:
olette M.L:n raivoamisesta?
Siitä suuttui, kun kanssakilpailijat taputtivat ja kiljuivat suosionosoituksiaan Antti Kaikkoselle, kun tämä pääsi jatkoon.
Anttihan on mukavan luonteinen mies, hänestä on helppo pitää. Sanavalmis myös,
hyviä paikallaan olleita vastauksia on tullut!:)))
Hesarin keskusteluita luin eilen, ja siellä monet olivat sitä mieltä, että M.L. käyttäytyi huonosti.Ei hän siinä kameroiden edessä kyllä kiukkuaan näyttänyt, oli aivan pettynyt kyllä, sen näki. Niitä 'taka'huoneen juttujahan ei kuultu ja siellä on paljon toimittajia, ei ne toimittajatkaan aina totuutta kerro vaan värittäen, että lehti myy!
Kaikkonen on omaa sarjaansa, luin HS sivulta jotain ettei Sutukaan enää jaksaisi Kaikkosen kanssa. Näkeehän sen miehen ettei hänellä rytmitajua ole ollenkaan, mutta sanavalmiutta senkin edestä, olenkohan jotenkin outo mutta minusta se Kaikkonen on mainio väriläiskä muiden joukossa.
Mitä olisi jos kaikki olisi vakavia ja asialleen paneutuneita, menee se ohjelma siitäkin latteaksi, tämä on käsittääkseni viihde ohjelma ja sinne käy tuo yksi tosipoikkeus.
Kilpatansseissa on aivan eri asia, tämä vaan ei ole sitäkään.
Ei elämässä selviä kuitenkaan itkee tai nauraa, tekee molempia kun sen aika on.- että jatkuisi tämä
Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:
Vielä jaksan pestä itse ikkunat , ja se homma on edessä, eli siis jatkuu, pesin pari pv sitten yhden ikkunan (3kerros) siihen ei sada, vaan nuo muut jää kunnes sateet lakkaa että edes kerran voi vilkaista puhtaasta ikkunasta, ennen kuin uusi sade yllättää.
Nykyisin tuo googlettaminen antaa niin paljon selvyyttä kaikista tietopuolisista asioista monesti viihdyn siellä jopa 2 tuntia.keskustelumahdollisuus täällä.
Iirislilja toivottavasti avaa uuden "leppoisan kahvihuoneen", kun tämä menee toiselle sivulle.
Kirjoittajia on riittänyt paljon.
Lukijoita on ollut melkein 4000 henkeä. - ReimaJ
iirislilja1 kirjoitti:
Ei hän siinä kameroiden edessä kyllä kiukkuaan näyttänyt, oli aivan pettynyt kyllä, sen näki. Niitä 'taka'huoneen juttujahan ei kuultu ja siellä on paljon toimittajia, ei ne toimittajatkaan aina totuutta kerro vaan värittäen, että lehti myy!
Kaikkonen on omaa sarjaansa, luin HS sivulta jotain ettei Sutukaan enää jaksaisi Kaikkosen kanssa. Näkeehän sen miehen ettei hänellä rytmitajua ole ollenkaan, mutta sanavalmiutta senkin edestä, olenkohan jotenkin outo mutta minusta se Kaikkonen on mainio väriläiskä muiden joukossa.
Mitä olisi jos kaikki olisi vakavia ja asialleen paneutuneita, menee se ohjelma siitäkin latteaksi, tämä on käsittääkseni viihde ohjelma ja sinne käy tuo yksi tosipoikkeus.
Ei elämässä selviä kuitenkaan itkee tai nauraa, tekee molempia kun sen aika on.Viihdeohjelmahan se on. Antti Kaikkonen on oma
itsensä, suomalaisen miehen prototyyppi.
Nuo tanssijamiehet eivät sitä ole,
joten onhan se hyvä,
kun meillekin samaistumiskohde löytyy.
Älyä miehellä on, mutta liikunnallisuus vähäisempää.
Kuitenkin omanlainen tyyli eri esityksiin on löytynyt.
Luonne hänellä on hyvä ja huumorintaju on loistava.
Ei ole kritiikistä ottanut nokkiinsa,
vaan huumorilla vastaanottanut kaiken. - Earlybirth
Susanna* kirjoitti:
Itse olen jo luopunut moisesta voimainkoitosta. Milloin pesevät lastenlapset, milloin palkattu apu, minä senkun tyytyväisenä ihailen työnjälkiä.Kiitos kysymästä, pesen ikkunat kotona ja vieläpä käyn auttamassa muitakin siinä työssä.
Kotityöt kun ovat merkittävä liikuntalisä ikääntyessä, vaikka korkeille tikkaille ei auta nousta mikäli huimausta on ilmennyt.
Pyrin tekemään kaiken itse, ruisleipää ostin juuri suoraan valmistajalta, sen leipominen kun on jäänyt muiden touhujen alle.
Minulle eivät lapset ole koskaan tulleet apuriksi, paitsi kun olin kovin kipeä, tyttäreni oli yön seuranani ja popika kerran hakkasi muutaman pöllin saunapuiksi. He kun muuttivat kotoa omiin pesiinsä, olemme tulleet toimeen omillamme, heilläkin omat työnsä ja perheensä.
Ei onneksi ole vielä tarvetta turvautua maksulliseen palvelu apuun, sekin aika voi olla edessä, mutta nautin vielä kun kykenen itse itsestäni ja huushollistani huolehtimaan, niin, ja auttamaan muitakin ilman palkkaa, hyvä mieli on paras palkinto minulle ja autetulle. - Earlybirth
iirislilja1 kirjoitti:
Ei hän siinä kameroiden edessä kyllä kiukkuaan näyttänyt, oli aivan pettynyt kyllä, sen näki. Niitä 'taka'huoneen juttujahan ei kuultu ja siellä on paljon toimittajia, ei ne toimittajatkaan aina totuutta kerro vaan värittäen, että lehti myy!
Ei elämässä selviä kuitenkaan itkee tai nauraa, tekee molempia kun sen aika on.kun aloin vastaamaan tuohon ylempään viestiisi
keskusteluista ja ikkunanpesuista.
Tarkoitin, että tässä samassa, hienosti rönsyilevässä keskustelussa voi samalla jutella muutaman sanan vaikka autovuoroista. En tarkoita että uutta avausta tarvitsis joka aiheelle, vaan.... monipuolisuutta ketjuihin just niiden rönsyjen kautta.
Asioita mielessämme on, jutuista ei pulaa, kunhan vain pää saadaan auki.
Tanssi ohjelma on jäänyt katsomatta, aina on muuta menoa ja puuhaa, joten en siihen osaa ottaa kantaa pelkkien lehtikirjoitusten pohjalta.
Jatkakaa... sanoi joukkuuenjohtajakin! Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:
Nykyisin tuo googlettaminen antaa niin paljon selvyyttä kaikista tietopuolisista asioista monesti viihdyn siellä jopa 2 tuntia.apua niihin ranteisiisi .
Laita sellaiset tuli rannekkeet niitä saa ostaa instrumentaariumista ,vai mikä sen kaupan nimi oikeen on ,ainakin niitä on myynnissä ja ne on kestäviä ,vaikka kylläkin hintavia .
Olen auttanut täällä vieraalla maalla näitä kaikenlaisia vammaisia ja apuvälineitä kyllä pitäisi löytyä.Earlybirth kirjoitti:
kun aloin vastaamaan tuohon ylempään viestiisi
keskusteluista ja ikkunanpesuista.
Tarkoitin, että tässä samassa, hienosti rönsyilevässä keskustelussa voi samalla jutella muutaman sanan vaikka autovuoroista. En tarkoita että uutta avausta tarvitsis joka aiheelle, vaan.... monipuolisuutta ketjuihin just niiden rönsyjen kautta.
Asioita mielessämme on, jutuista ei pulaa, kunhan vain pää saadaan auki.
Tanssi ohjelma on jäänyt katsomatta, aina on muuta menoa ja puuhaa, joten en siihen osaa ottaa kantaa pelkkien lehtikirjoitusten pohjalta.
Jatkakaa... sanoi joukkuuenjohtajakin!katsoa Tanssia tähtien kanssa ohjelmaa,suorana.
Mutta kun on tämä ihana internetti ,menen katsomaan suomen TV ohjelmia MTV3 kautta videosta tulee.
Ja kun on äänetkin niin mikä sitä on katsellessa koko ohjelma siittä .
Tykkään, että Hän olikose nyt Merivaara nimeltään ,niin hän on tempperamettinen taiteilija,hänellä voi kyllä vähän leiskua enemmän kuin tavallisella pulliaisella . Soittaa hyvin haitariakin ,ja se sarja Sydän jäätä ,näkyy täällä Ruotsissakin suomesta.- Havukka-ahon ajattelijatar
ReimaJ kirjoitti:
Viihdeohjelmahan se on. Antti Kaikkonen on oma
joten onhan se hyvä,
vaan huumorilla vastaanottanut kaiken.Liittyisin Kaikkosen fanikerhoon ilman muuta jos sellainen perustetaan.
Tuomaristolla on jo kuplia päässä Kaikkosen tyylin takia.
Siinä näkee ettei kaikki osaa tai halua edes oppia kaikkea. - Marjatta*
Marjatta* kirjoitti:
jotka toivat omat korkeat rappunsa ym rekvisiitan tullessaan.
Nyt heiltä tuli iso kirje, jossa sisällä yhteystiedot.
Soitin sitten ja sovin ajan. Hyvää jälkeä tekivät.
sanoinkin, että samat kuviot kuin vuosi sitten.ja huoneetkin,
niitä ei tavallisilla tikkailla yllä pesemään,
mutta noilla miehillä on korkeat tikkaat ja kokemusta ikkunain kirkastamisessa.
Tuota jälkimmäistä toki itsellänikin on
vuosikymmenten ajalta, myös anopin asunnon osalta,
mutta eiköpä se 40 - 50 vuotta jo riitäkin.:) - Antti Kaikkosta kannus-
ReimaJ kirjoitti:
Viihdeohjelmahan se on. Antti Kaikkonen on oma
joten onhan se hyvä,
vaan huumorilla vastaanottanut kaiken.tamassa.
Ylittää kuulemma puoluerajat tää juttu.
- Ulle Dulle Doff
Viestin hierarkkia on liian syvä, eikä enää saa kirjoittaa Kahvilla olen ketjuun?
Olen aivan huulipyöreänä O
Hierarkia optimoi erikoistuneen, tehokkaan organisaation muuttumattomissa olosuhteissa. ...
Tässä se on!
No kuitenkin, siksi varmaan iirislilja sanoikin että jos haluat..aloittaa..
Saahan nähdä ilmestyykö tämä ikuna sivulle.- niinkauan kun sivua eiittää
voi kirjoittaa , ja luulen ettei tämä jää tähän ,kiinnostuksesta päätellen !
Se joka tämän aloitti toivomme hänen jatkavan!!! sitä, kun viestissä on haara jossa on paljon viestejä. Kun viestin otsikko ei enää mahdu palstatilaan, se on liian "syvällä" eli johonkiun ylempään viestiin vastaamalla pääsee liittämään kirjoituksensa vaikka samaan haaraan.
Ja suoraan aloitukseen vastaamalla hierarkia alkaa ihan alusta, sen viestin perään alkaa taas laskeva ketju... jne. kunnes ketju on ns. liian pitkä.- hieralkkiasta,
Tuoksuvattu kirjoitti:
sitä, kun viestissä on haara jossa on paljon viestejä. Kun viestin otsikko ei enää mahdu palstatilaan, se on liian "syvällä" eli johonkiun ylempään viestiin vastaamalla pääsee liittämään kirjoituksensa vaikka samaan haaraan.
Ja suoraan aloitukseen vastaamalla hierarkia alkaa ihan alusta, sen viestin perään alkaa taas laskeva ketju... jne. kunnes ketju on ns. liian pitkä.ollut kysymys vaan "heralkia" oli kysymyksessä. Ei pidä sekoittaa käsitteitä.
- hierakkiasta,
Tuoksuvattu kirjoitti:
sitä, kun viestissä on haara jossa on paljon viestejä. Kun viestin otsikko ei enää mahdu palstatilaan, se on liian "syvällä" eli johonkiun ylempään viestiin vastaamalla pääsee liittämään kirjoituksensa vaikka samaan haaraan.
Ja suoraan aloitukseen vastaamalla hierarkia alkaa ihan alusta, sen viestin perään alkaa taas laskeva ketju... jne. kunnes ketju on ns. liian pitkä.ollut kysymys vaan "heralkia" oli kysymyksessä. Ei pidä sekoittaa käsitteitä.
- Ulle Dulle Doff
hierakkiasta, kirjoitti:
ollut kysymys vaan "heralkia" oli kysymyksessä. Ei pidä sekoittaa käsitteitä.
Kysymys nimenomaan hierarkiasta, ja pyytäisinkin tarkistamaan googlelta, varmuuden vuoksi molemmat.
Sillä toista ei edes google tunne.
tässä kopio googlelta toistamiseen
Hierarkia optimoi erikoistuneen, tehokkaan organisaation muuttumattomissa olosuhteissa. ... - Ulla-Sofia
Ulle Dulle Doff kirjoitti:
Kysymys nimenomaan hierarkiasta, ja pyytäisinkin tarkistamaan googlelta, varmuuden vuoksi molemmat.
Hierarkia optimoi erikoistuneen, tehokkaan organisaation muuttumattomissa olosuhteissa. ...Voi älkää antako tämän päättyä, tänne oli kiva tulla lukemaan ja kirjoittamaankin.
Kun en ole oikein kirjoittaja vaan tätä en jännittänyt. - onko vaikeeta.
Ulle Dulle Doff kirjoitti:
Hierarkia optimoi erikoistuneen, tehokkaan organisaation muuttumattomissa olosuhteissa. ...mikä heralkia
Kirjoittanut: niinkauan kun sivua eiittää 8.4.2008 klo 17.09
Se joka tämän aloitti toivomme hänen jatkavan!!! onko vaikeeta. kirjoitti:
mikä heralkia
Kirjoittanut: niinkauan kun sivua eiittää 8.4.2008 klo 17.09
Se joka tämän aloitti toivomme hänen jatkavan!!!Päivä on ollut kiireinen oman mittapuuni mukaan, aamupäivällä rauhallisempaa ja iltaa kohti tuppasi vauhtia tulemaan. Pääasia kai ettei päivän ohjelmat ole etukäteen paljolti tiedossa, voisi tulla vaikka paniikkihäiriö. Yleensä eläkeläisellä pitäis olla kiire kaiken aikaa lasit, avaimet, käsilaukku, kengät mitä nyt vaan ikinä hukassa ja kun jonkun löytää jo löytynyt hukkuu, vai miten se menee?
Vaihdoin muuten lakanatkin, kun tuossa lapsukaiset kävi ja suklaata syötiin sängyllä, onneksi otin päiväpeitteen, helpompi on pestä pussilakana kuin virkattu parisängynpeitto.
Kaikkiin on lapsivieraiden tullessa varauduttava.
Kotona lapset kyllä saavat voileipänsä itse tehtyä täällä se on mummin kunnia, ohjeetkin tulee tuota alle ja tätä päälle. Mummi tekee kun on hyvät neuvonantajat.
Eikä ne niin kauan ole pieniä etten jaksaisi heitä passata, jää jotain muistoa heille aikuisena kertoa, mitä kaikkea mummi teki.
Joskus olen nähnyt ohjelman, jossa teini-ikäinen tai vähän vanhempi laittaa mummille terveisiä, en tunne ihmistä, mutta minulle tulee hyvä mieli moisesta.
Kylläpäs tätä pakinaa tässä tulikin, nyt voisin lähteä nukkumapaikan suuntaan.
!! Hyvää Yötä kaikille !!- Entinen neiti
iirislilja1 kirjoitti:
Päivä on ollut kiireinen oman mittapuuni mukaan, aamupäivällä rauhallisempaa ja iltaa kohti tuppasi vauhtia tulemaan. Pääasia kai ettei päivän ohjelmat ole etukäteen paljolti tiedossa, voisi tulla vaikka paniikkihäiriö. Yleensä eläkeläisellä pitäis olla kiire kaiken aikaa lasit, avaimet, käsilaukku, kengät mitä nyt vaan ikinä hukassa ja kun jonkun löytää jo löytynyt hukkuu, vai miten se menee?
Vaihdoin muuten lakanatkin, kun tuossa lapsukaiset kävi ja suklaata syötiin sängyllä, onneksi otin päiväpeitteen, helpompi on pestä pussilakana kuin virkattu parisängynpeitto.
Kaikkiin on lapsivieraiden tullessa varauduttava.
Kotona lapset kyllä saavat voileipänsä itse tehtyä täällä se on mummin kunnia, ohjeetkin tulee tuota alle ja tätä päälle. Mummi tekee kun on hyvät neuvonantajat.
Eikä ne niin kauan ole pieniä etten jaksaisi heitä passata, jää jotain muistoa heille aikuisena kertoa, mitä kaikkea mummi teki.
Joskus olen nähnyt ohjelman, jossa teini-ikäinen tai vähän vanhempi laittaa mummille terveisiä, en tunne ihmistä, mutta minulle tulee hyvä mieli moisesta.
Kylläpäs tätä pakinaa tässä tulikin, nyt voisin lähteä nukkumapaikan suuntaan.
!! Hyvää Yötä kaikille !!Mielestäni ei keskustelut tarvitse välttämättä olla kantaa ottavia, uskokin että meitäkin on paljon.
Tuostakin tuli hyvä mieli ja nyt painun peiton alle.
Kauniita Unia Teillekin! Entinen neiti kirjoitti:
Mielestäni ei keskustelut tarvitse välttämättä olla kantaa ottavia, uskokin että meitäkin on paljon.
Tuostakin tuli hyvä mieli ja nyt painun peiton alle.
Kauniita Unia Teillekin!Vettä sataa noin 6 lämpöastetta silti kaunista, joka oksalla vesipisara.
Voileivät maistuu, on aamunälkä jotenkin vain en ole nyt vaihteeksi puuroihminen, jotain pitää vaihdella aamupalan kanssakin.
Kyllä sekin aika tulee että puuro ja marjat maistuu, ja tuoremehukin.
Kunhan tässä aamutoimista selviän lenkille lähden, ei MTV sääkartta paljon vettä luvannut, täytyy testata ulkoilutakki, pitäisi olla veden pitävä ja on ollutkin vaan pesin, ja pitääkö vielä?
Nyt sitten Matikainen-Kallström riepoteltavana, oliko vai ei EPO pöydällä ! Mikä merkillinen meitä vaivaa, joku haluaa taas loistaa tiedoillaan, jos näin kauan on salaisuutta tallentanut voisi sekin saada rapsut, tämä on minun mielipiteeni.
Eniten kuitenkin olen sitä mieltä että jostain syystä tuota puoluetta nyt mustamaalataan, sekin on hyvin mahdollista.
Hyvää Huomenta kaikille täältä rappukivetykseltä,
taidetaan olla vuorossa saada *onnen potku* takalistoon ja sitähän jo tässä tarvitaan.- Katicat2
iirislilja1 kirjoitti:
Vettä sataa noin 6 lämpöastetta silti kaunista, joka oksalla vesipisara.
Voileivät maistuu, on aamunälkä jotenkin vain en ole nyt vaihteeksi puuroihminen, jotain pitää vaihdella aamupalan kanssakin.
Kunhan tässä aamutoimista selviän lenkille lähden, ei MTV sääkartta paljon vettä luvannut, täytyy testata ulkoilutakki, pitäisi olla veden pitävä ja on ollutkin vaan pesin, ja pitääkö vielä?
Nyt sitten Matikainen-Kallström riepoteltavana, oliko vai ei EPO pöydällä ! Mikä merkillinen meitä vaivaa, joku haluaa taas loistaa tiedoillaan, jos näin kauan on salaisuutta tallentanut voisi sekin saada rapsut, tämä on minun mielipiteeni.
Eniten kuitenkin olen sitä mieltä että jostain syystä tuota puoluetta nyt mustamaalataan, sekin on hyvin mahdollista.
taidetaan olla vuorossa saada *onnen potku* takalistoon ja sitähän jo tässä tarvitaan.Laita nyt vaikka se *onnenpotku* tuonne uudelle sivulle. Tänne on hankala tulla ja polkukin on pitkä.
- ullapulla*
iirislilja1 kirjoitti:
Vettä sataa noin 6 lämpöastetta silti kaunista, joka oksalla vesipisara.
taidetaan olla vuorossa saada *onnen potku* takalistoon ja sitähän jo tässä tarvitaan.muuten tulee vieroitus oireita!
Toivoo ullamirjami!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539089Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492749Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312537- 572511
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971895- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä471308Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 271156