Israelin ja sen naapurikansojen kohtalo - Sak 9. luku:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 9:1&rnd=1207316002734
Voimme havaita 2 eka jakeesta, että evankeliumi
valloittaa Syyrian, ainakin Damaskoksen:
1 Ennussana. Herran sana on läsnä Hadrakin maassa, Damaskos on sen asuinpaikka, sillä Herran on Damaskos, Syyrian helmi, niin kuin kaikki Israelin heimotkin.
2 Herran sana toteutuu myös Hamatissa, Damaskoksen rajanaapurissa, jopa Tyroksessa ja Sidonissa, eikä niiden viisaus voi sitä estää.
Jakeista 5-7 ilmenee, että palestiinalaiset saavat
ansaitsemansa rangaistuksen, mutta toisaalta,
hurskaiden palestiinalaisten ansiosta jäljelle jäävät palestiinalaiset liitetään saumattoamsti
Israelin "sukukuntien joukkoon.
Aivankuin muinoin alkuperäiset jerusalemilaiset
muinoin, (=jebusilaiset).
Sak 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan.
Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni.
Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon,
Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen. [1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]
Entäs vaikkapa egyptiläiset?
Muilla kansoilla taitaapi olla sama kohtalo,
sama käsky,
jonka suhteen on aiheellista silloin ottaa
huomioon tutkiva tuomio.
Siellä 1000 vuoden rauhanajassa näet on siunaukset
"jos"-sanan varassa sen suhteen, miten suhtautuu
Israelin Jumalan Israeliin:
Sak 14:16-18
16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
Tutkivaa tuomiota rauhanajassa toteutetaan -
synnintekijä kuolee jo satavuotiaana - nuorena siis!
Jes 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Olkaa siunatut Herrassa.
Lähi-Idän kohtalo koskee kaikkia
4
98
Vastaukset
- lupauksesta
Aikaa on vielä ....
# vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. #Satavuotiaanva vasta synnintekijä joutuu tuomiolle.
Kyllä vaan, mutta kyse on rauhanajasta.
Käsitit vaarallisen kohtalokkaasti väärin.
Tässä ajassa voi kuoloon nukkua vaikka jo tänään.
Tuhannen vuoden rauhanajassa vasta 100-vuotiaana.
Raamattu ei nimeltä mainitse montakaan ihmistä,
jotka olisivat saavuttaneet 1000 vuoden iän.
Nyt odotamme vasta Jeesuksen TOISTA tulemusta.
En ole nykyaikaan (new age) luvannut mitään
takeita hengissä säilymisestä 100 vuotta ainakin.
SILLÄ nyt on sellainen laki voimassa, että minä yönä
tahansa meidän sielumme vaaditaan meiltä pois.
Joten nyt on pelastuksen päivä - huomista ei ehkä
ole.
Puhuin siitä tulevasta rauhanajasta, jossa ajassa
KAIKKI ON HYVIN -- ja kuitenkin synti kiehtoo
joitakin yksilöitä.
2. Kor. 6:2
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
Luuk. 12:20
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Luuk. 12:48
Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä.
Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan;
ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.- Irti reväistyihin jakeisiin!
Joku jo kiittelee lupauksesta, että saa tehdä syntiä
ihan satavuotiaaksi asti. Vaikka tekstiyhteys
selvästi sijoittaa asian tulevaan rauhanaikaan.
"" Kiitos tästä
lupauksesta 4.4.2008 klo 17.15
Aikaa on vielä ....
# vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. # ""
Toivottavasti hän lukee tämän ja jättää synnin. - on yhtä
AnttiVKantola kirjoitti:
Satavuotiaanva vasta synnintekijä joutuu tuomiolle.
Kyllä vaan, mutta kyse on rauhanajasta.
Käsitit vaarallisen kohtalokkaasti väärin.
Tässä ajassa voi kuoloon nukkua vaikka jo tänään.
Tuhannen vuoden rauhanajassa vasta 100-vuotiaana.
Raamattu ei nimeltä mainitse montakaan ihmistä,
jotka olisivat saavuttaneet 1000 vuoden iän.
Nyt odotamme vasta Jeesuksen TOISTA tulemusta.
En ole nykyaikaan (new age) luvannut mitään
takeita hengissä säilymisestä 100 vuotta ainakin.
SILLÄ nyt on sellainen laki voimassa, että minä yönä
tahansa meidän sielumme vaaditaan meiltä pois.
Joten nyt on pelastuksen päivä - huomista ei ehkä
ole.
Puhuin siitä tulevasta rauhanajasta, jossa ajassa
KAIKKI ON HYVIN -- ja kuitenkin synti kiehtoo
joitakin yksilöitä.
2. Kor. 6:2
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
Luuk. 12:20
Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
Luuk. 12:48
Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä.
Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan;
ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.väärin. Et sinäkään tuota tekstiä oikein tulkitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942493Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1422274Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132078- 1711560
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381277Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193898- 85896
- 182872
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala451796- 53703