TypeR mitä vikaa?

ostasko?

Mitähän vikaa on Honda Cvic typeR:ssä? Niitä on ilmestynyt "häkkijoppareiden" häkkeihin. Ajettu vain muutamastatuhannesta-14000km. Hinnat tippunu komeasti ja varusteita paljon.
Järrulevyt tuntuu kuluvan ja jossain kovin uraset.

18

2832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mugen

maitoviiksiamoäijät rällää aikasa ja sit osamaksut kaatuu niskaa eikä pysty pitää autoo? tai rällää aikasa ja vaihtaa vittuu koko vehkeen

• ere

nuhanen se on.. ei pärjänny 2 litraselle diisseli mondeolle... Ja toi mun mondeo on kaiken lisäks halvempi.

• kuule

no mondeon kaltaiset urheiluautot painivatkin aivan eri sarjassa

• ostasko

Satuja kerrot. Typellä kylästyy valoissa isotteluun, kun ei vastusta satu rinalle. Jos sattuu nopeudet on sitäluokkaa, että istutaan kakkua.

• ere
        ostasko kirjoitti:

Satuja kerrot. Typellä kylästyy valoissa isotteluun, kun ei vastusta satu rinalle. Jos sattuu nopeudet on sitäluokkaa, että istutaan kakkua.

kyllähän kaikki laiskat romutkin kiihtyy ripeästi 0-100, mutta ohituskiihtyvyys tuli testattua mondeolla tota typerää paremmaks. Oli jätkän ilmen honduhin ratis näkemisen arvonen ku diisseli päästeli kiihdytykses ohi..

• Kyselijä
        ere kirjoitti:

kyllähän kaikki laiskat romutkin kiihtyy ripeästi 0-100, mutta ohituskiihtyvyys tuli testattua mondeolla tota typerää paremmaks. Oli jätkän ilmen honduhin ratis näkemisen arvonen ku diisseli päästeli kiihdytykses ohi..

Kun eräillä on tapana kisailla liikenteessä he eivät mitenkään voi käsittää, että vaikka omistaisi nopean auton ei ole kuskin mielestä kovin järkevää ottaa kaikkea suorituskykyä irti jos ei tarvitse.

JOs asia kiinnostaa voit tietysti selvittää TypeR:n todelliset ohituskiihtyvyysarvot esim. autolehdistä, tulet huomaamaan, että Mondeoosi ei ole tarjolla sellaista dieselkonetta jolla vekotin kiihtyisi millään nopeusvälillä paremmin kuin TypeR ja bensakoneissakin taitaa tehdä tiukkaa.

PS. En ole TypeR-kuski enkä edes Hondan omistaja...

• Vr6
        ere kirjoitti:

"kyllähän kaikki laiskat romutkin kiihtyy ripeästi 0-100, mutta ohituskiihtyvyys tuli testattua mondeolla tota typerää paremmaks. Oli jätkän ilmen honduhin ratis näkemisen arvonen ku diisseli päästeli kiihdytykses ohi.. "

laiskat romutkin kiihtyy ripeästi 0-100, hah sun laiskalla diisselipaskal en tulis tänne mehuilee yhtää, hondakuski ei tainnu vaan tietää siitä sun menossa olevasta "kisastas" .. taas näitä kateellisia idiootteja todistelemassa täällä itelleen että teimpä oikean valinnan kun ostin tuon laiskan diisselinpaskan...

• ere
        Vr6 kirjoitti:

"kyllähän kaikki laiskat romutkin kiihtyy ripeästi 0-100, mutta ohituskiihtyvyys tuli testattua mondeolla tota typerää paremmaks. Oli jätkän ilmen honduhin ratis näkemisen arvonen ku diisseli päästeli kiihdytykses ohi.. "

laiskat romutkin kiihtyy ripeästi 0-100, hah sun laiskalla diisselipaskal en tulis tänne mehuilee yhtää, hondakuski ei tainnu vaan tietää siitä sun menossa olevasta "kisastas" .. taas näitä kateellisia idiootteja todistelemassa täällä itelleen että teimpä oikean valinnan kun ostin tuon laiskan diisselinpaskan...

itseasiassa honduh kuski kyllä tiesi kisailusta, kun siihen itse sai mut mukaan. Ja toi mun "laiska diisselipaska" on vm.2002 mondeo 2.0 Duratorq-Ci. Vakiona 130hv/330Nm -> nyt 153hv ja vääntöä lähes 400Nm. Kannattaa tutustua tuohon diisselin voimaan niin ei enää kaipaa "rata hondan" rattiin. Ja väitelkää mitä haluatte, mutta ohituskiihtyvyydet on nois uusis diisseleis vakiona jo huomattavasti noita vireitä bensakoneita parempia (60-140km/h). Lukekaa faktat alan lehdistä, ennenku esitätte jotain tietävänne. Ja tosiaan jos paikalta lähettäis niin honda tosiaan kiihtyis ripeemmin.. mutta kun mulla ei ainakaa oo tarvetta valoista kilpaa kiihdytellä. Varttimaililla olis tarkotus käydä koittaas, ku toi viritys onnistui noinki hyvin. Iloisia kilometrejä hondillanne!

• jt.
        ere kirjoitti:

itseasiassa honduh kuski kyllä tiesi kisailusta, kun siihen itse sai mut mukaan. Ja toi mun "laiska diisselipaska" on vm.2002 mondeo 2.0 Duratorq-Ci. Vakiona 130hv/330Nm -> nyt 153hv ja vääntöä lähes 400Nm. Kannattaa tutustua tuohon diisselin voimaan niin ei enää kaipaa "rata hondan" rattiin. Ja väitelkää mitä haluatte, mutta ohituskiihtyvyydet on nois uusis diisseleis vakiona jo huomattavasti noita vireitä bensakoneita parempia (60-140km/h). Lukekaa faktat alan lehdistä, ennenku esitätte jotain tietävänne. Ja tosiaan jos paikalta lähettäis niin honda tosiaan kiihtyis ripeemmin.. mutta kun mulla ei ainakaa oo tarvetta valoista kilpaa kiihdytellä. Varttimaililla olis tarkotus käydä koittaas, ku toi viritys onnistui noinki hyvin. Iloisia kilometrejä hondillanne!

esim. 150hv seat tiisseli häviää sitkeydessä joka vaihteella R:lle tuulilasin mittausten mukaan.
        Taas vaihteita käyttämällä ero on jo huomattava R:n eduksi...

• Vr6
        ere kirjoitti:

tehdään näin lopetetaan paskan jauhaminen tule radalle SS/Kilpa-auto Special Kemora 23.8 - 24.8 nii loppuu turha uhoaminen sun tehoistas.. ja tuo mukanas mittaustulokset.. ja valoista et halua kiihyttää kun aina tulee noutaja näinhän se heikkoluontoinen mies aina tekee..

• ere
        Vr6 kirjoitti:

tehdään näin lopetetaan paskan jauhaminen tule radalle SS/Kilpa-auto Special Kemora 23.8 - 24.8 nii loppuu turha uhoaminen sun tehoistas.. ja tuo mukanas mittaustulokset.. ja valoista et halua kiihyttää kun aina tulee noutaja näinhän se heikkoluontoinen mies aina tekee..

mä lähen oulusta ajelemaan teidän mieliks kemoraan dynolaput kouras. Mun auton tehot ei ole tollasten 20v lippispäiden uskosta kiinni. Kiihdytelkää te niillä rimpuloilla liikennevaloista jos se on teistä hauskaa. Itse en moista harrasta. Kuten jo sanoin, niin varttimailille aion tolla diisselipaskalla mennä. Eikös vakio vr kuutonenkin mee 0-400m alle 20s? Ja type r?

• pugi
        ere kirjoitti:

mä lähen oulusta ajelemaan teidän mieliks kemoraan dynolaput kouras. Mun auton tehot ei ole tollasten 20v lippispäiden uskosta kiinni. Kiihdytelkää te niillä rimpuloilla liikennevaloista jos se on teistä hauskaa. Itse en moista harrasta. Kuten jo sanoin, niin varttimailille aion tolla diisselipaskalla mennä. Eikös vakio vr kuutonenkin mee 0-400m alle 20s? Ja type r?

"Eikös vakio vr kuutonenkin mee 0-400m alle 20s? Ja type r?"

Eikös lähes kaikki autot mee alle 20sek?

BMW 530d ainakin jää typerälle ku tikku paskaan ja siinä on kuitenkin pikkasen enemmän potkua ku sun "kyttä" mondeossa...

Turha se on selittää, koska ärrä on oikeesti nopee.

Chipattu 2 litranen mondeo kun ei ole kuiteskaan mikään raketti. ST200 jää muuten myös typerälle.

Kyllä käytän nimitystä typerä, koska eihän siinä autossa ole oikeasti mitään järkeä, melusa ja kortti ei sillä kauan pysy!

• ärrä
        ere kirjoitti:

Sun mondeos on muuten vakiona 280nm ei 330nm

mondeo:
        90kw
        0-100km/h 10.6
        huiput 195km/h

TypeR:
        147kw
        196nm
        Huippunopeus 235 km/h
        0-100km/h 6.8s (mitattu TM:ssä 6.1s)

Että ei se sun mondeo parillakymmenellä lisähepalla tolle kyllä pärjää koita hyväksyä se, ettei perhenokivasara ole mikään kilpuri!

• Corrado
        pugi kirjoitti:

"Eikös vakio vr kuutonenkin mee 0-400m alle 20s? Ja type r?"

Eikös lähes kaikki autot mee alle 20sek?

BMW 530d ainakin jää typerälle ku tikku paskaan ja siinä on kuitenkin pikkasen enemmän potkua ku sun "kyttä" mondeossa...

Turha se on selittää, koska ärrä on oikeesti nopee.

Chipattu 2 litranen mondeo kun ei ole kuiteskaan mikään raketti. ST200 jää muuten myös typerälle.

Kyllä käytän nimitystä typerä, koska eihän siinä autossa ole oikeasti mitään järkeä, melusa ja kortti ei sillä kauan pysy!

on ihan kiva ja nopee mut on ihan totta et ajo mukaavuu´det ei ole huippu luokkaa
        mut täytyy muistaa et se on auto joka on tarkoitettu nuorille eikä Yli ikäisille DIESEL miehille joilla ei ole todellisuuden tajua

PS. Corrado pesi type-r:n valoista ja lennosta

• hah hah haa!
        ere kirjoitti:

Miksiköhän tuolla ralli- ja ratakisoissa on sitte vielä noita bensavehkeitä ku noi diisselit on niin ylivoimaisia....

• Pete

Kuka jaksaa ajaa rata-autolla liikenteessä. Jumalaton meteli ja olematon mukavuus, matka-ajoon täysin soveltumaton alusta. Kuukauden tuollaisella jaksaa leikkiä muuta siihen se jää. Kakkosautona voisi olla ihan jees. Mielummin mikä tahansa muu GTI.

• Joakim

Olet oikeassa siinä että auto on aika meluisa, tottumiskysymys tosin sekin. Vakiona tulevien Potenzojen vaihto toiseen rengasmerkkiin auttaa jonkun verran.
        Mukavuudesta olen toista mieltä, olen tänä kesänä viettänyt autolomaa Hondan puikoissa enkä valita. Penkit ovat hyvin muotoiltu ja niissä istuu pidemmänkin etapin kerralla. Ohituskiihtyvyys ja tuntuma tiehen on erinomainen, vaikka alusta on jäykkä, ei se mikään kivireki ole.
        Kohtalaisen tehokkaaksi autoksi sillä pääsee myös pienellä kulutuksella matka-ajossa.
        Mutkapätkillä joita tässä maassa tuntuu riittävän on ajo ärrällä autoilua parhaimmillaan.

Mistään rata-autosta ei toki voida vielä puhua.

• autofani

Honda TypeR -kuten kaikki muutkin vastaavat valokiihdytysrassit- ovat aluksi kivoja, vaan auta armias pidemmän päälle! Jatkuva kiihdyttely alkaa tympäistä, tai ainakin tekee olon hermostuneeksi. Toisekseen: aina saa pelätä sakkoja ja ajokortin menetystä, poliiseja ja kameroita alkaa nähdä unissaankin. Sitten pitkät matkat: melu, kova jousitus ja matala alusta vievät loppufiilikset. Näin sitä sitten marssitaan autokauppaan vaihtamaan. Tosin yksi lisäsyy voi vielä olla nuorilla kuskeilla joille autoista myydään 99 % : osamaksuerät tulevat arjen keskelle, jossa on muitakin velkoja kuten jättimäiset puhelinlaskut ja bailauskulut. Maksa siinä sitten 30 te:n autoa...

Tuosta systeemistä on meinaan omakohtaisia kokemuksia vuodelta 1989 kun ostin tuliterän mustan paholaisen, Honda Civic CRX:n, joka oli siihen aikaan aka liukasliikkeinen ja huomiota herättävä ajokki...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2521
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe