Minulla on ollut jo muutaman kuukauden ajan jatkuvasti pahenevaa pakarakipua, on tutkittu ja hutkittu, lääkärit ei löydä vikaa. kipulääkkeitä vaan aina lisätään.
Onko kellään tietoa/arvelua mitä voisi olla.
Pakaralihakset/ pakarat hakkavat eestaas, nyt jopa läheiset ihmiset tuntevat sen kramppauksen tunnustelemalla.
Terkkarissa on kuvattu lantiota ja lannerankaa eikä kuulemma kipua selittävää ole.
sattuu niin ettei voi sanoin /kirjoittamalla kuvailla, jo pari yötä on mennyt valvoessakin.
Päivisin vähän helpompaa mikä sekin aika outoa.
Pelottaa oikeasti. Nyt jokainen vinkki/tieto tarpeen kun lääkärit ei oikein ota tosissaan.
pakarakipu
11
15463
Vastaukset
- kaukaa haettu
En nyt aivan ymmärrä selitystä, mutta mulla oli joskus aikoinaan selkä kipeä. Monia kipulääkkeitä kokeilin tuloksetta. Sitten lisättiin Diapami rauhoittamaan tilannetta. Kummallisia oireita alkoi tulla. Pohjelihas alkoi kramppaamaan ja silmällä näki, kun lihas kummasti sytki. Huono istumaasento saattoi krampata koko jalkaa ja veti voimakkaasti kippuraan. Tätä kesti pari vuotta. Nyt ei enää moisia oireita ole. En myöskään syö lääkkeitä.Luulen että aiheuttaja oli Diapami, koska nykyisin syön kipulääkkeitä eikä kramppaa.
- kommenttia
kiitos kun kommentoit, (muut näemmä vaan lukevat)
Näinhän se menee, aivoistahan kaikki lähtee ja jos sinne mennäään vierailla aineilla niin reaktioita saattaa tulla.
Minulla vaivoineni makuuasento on myrkkyä, istuminenkin vielä menee ja seisominen on herkkua.
Mene nyt sitten ja selitä tämä terveyskeskus-lääkärille, niinkuin minä olen tehnyt, niin Diapam- resepti on taattu.
Ja kivut jatkuvat. Manuaalihoitoko taas on se ainoa vaihtoehto kokeiltavaksi enää.
- paikallinen ???
ja jos on paikaillinen, niin onko aina sama kohta kipeä. vai "vaeltaako" kipupiste ???
Ilmeisesti kipu ei säteile jalkaan ???- ap vaan täällä
vaeltaa, useimmiten on kyllä vasen pakara mutta myös joskus molemmat. Ei säteile jalkaan.
Onko joku arvaus/tieto kysyjällä. - vetoa, mutta
ap vaan täällä kirjoitti:
vaeltaa, useimmiten on kyllä vasen pakara mutta myös joskus molemmat. Ei säteile jalkaan.
Onko joku arvaus/tieto kysyjällä.Jos pakaralihaksia "lekuttaa", eli niinkuin hieman jännittyilee (mutta ei kramppaa kokonaan kuten "suonta" vetäessä), niin voisi olla virhekäskytystä, joka johtuisi hermopinteestä. Yleensä jossakin vaiheessa siihen liitty kipu, jonka luonne ja paikka muuttuu.Myös tunnottomuutta, voimapuutoksia, pintatunnon puuttumista voi esiintyä. Pehmytkudospinteet eivät näy rtg kuvissa. Hermo(hermpunos) voi myös tulehtua ja aihettaa kaikkea kummallista.
Pinne tai ärsytystila on oirekohdasta keskushermostoon päin.
Usein oireet ovat myös koko hermopunoksen kulun matkalla, mutta ei välttämättä...
Joten jos arvata näillä tiedoilla pitää, niin sanoisin hermopinne / hermotuledus....
Jos kyseessä hermopinne pehmytkudoksessa, niin oireet provosoituvat (= tulevat selkeämmiksi. suuremmiksi) kohdistamalla painetta pinnekohtaan.
Jos löydät itseltäsi sormella painaen kohdan alaselästäsi tai pakaran ylä- tai keskikohdasta paikan, josta oireet pahenevat, niin olet löytänyt pinnekohdan tai kohdan missä hermopunos on muutoin ärsyyntynyt (=tulehdus)....
Kylmäkäsittelyä voit kokeilla, eli pidät 5 - 10 minuuttia kylmäpakkausta lannerangan ja pakaroiden päällä pari kertaa vuorokaudessa. Virkistää neste- ja verenkiertoa ja vie tulehduskipunesteitä pois.... (ei tee haittaakaan vaikkei apua tulisikaan)
- Nimetön
Älä lannistu. Hakeudu piaan fysiatrian erikoislääkärille, luulisin että se on oikea suunta.Itselläni tämä sama vaiva on ollut jo yli kaksi vuotta. Hoitoina alussa oli fysikaalinen hoito akupunktio kipulääkkeet. Apu oli kovin lyhytaikaista. Itsekkin kävin fysiatrilla, mutta hoito jäi tavallaan kesken,kun tk:n lääkäri laittoi lähetteen lonkan hermokanavan avaukseen. Avaus tehtiin n 1.5 v sitten. Apua oli vähän,mutta nyt olemme palanneet lähtöruutuu. Leposärky niin yöllä kuin päivälläkin on kohtalaisen kovaa.Yöt on hankalia. Yöunet voivat olla "paraimmillaan" 3 tuntia. Nyt olen fysikaalisessa hoidossa ja odotan kutsua kipupoliklinikalle lähete laitettu viiko sitten.
Älä kohtalotoveri suostu syömään vain kipulääkkeitä, jolla potilas saadaan hiljaiseksi vähäksi aikaa. Vaiva ja syy on siellä pakarassa. Sillä ne hermot on jotenkin jumissa ja ne pitää vapauttaa. Korvienväli on ihan terve. Tsemppiä sinulle.- ap kiittää
Kiitos kannustuksesta, sitä todella tarvitaan. En tiedä kuinka päin rautalangasta noille lääkäreille asiat pitää taivuttaa. Kohta kuitenkin fysiatrin aika ja hoito alkanee, tuloksista en mene vielä sanoon mitään, sen vaan että noita kivunlievityslääkkeitä on aika ikävä syödä., sivuvaukutukset ikäviä. Yöt menee mullakin aika valvoen tai puolinukuksissa.
- ei vikaa?
No kumma on jos vikaa eivät löydä. Sulla on varmaan lihakset kireenä ja kipu johtuu siitä. Lääkärit ei toki kireitä lihaksia osaa laukaista, eihän niille opeteta edes hierontaa. Sun tarttee mennä alan osaajalle, joka osaa kireyden syyn selvittää.
- pakarakipu
ja siitä todttiin, että se on ns.autoilijan vaiva.Päärynälihas(pakarassa on sellainen) oli kireä kuin mikä.Siihen auttoi 15 kertaa fysikaalista ja itse sai myös tehdä paljon venyttelyä. Kyllä se siitä sitten parani.
- jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj...
Itsellä samaa vikaa. Venyttely, akupunktio ja sähköhieronta ovat auttaneet vaivaan.
- narbadelli
voi kun saisikin diapamia, auttaa kaikkiin muihin vaivoihin . paitsi kipuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841