Miten pyörän mukana pyörimätön koristekaseli on toteutettu?
Itse olettaisin että kapselissa on kaksi kerrosta
josta sisempi kiinnittyy vanteeseen ja siihen keskipisteessä kuulalakerein akselotuun ulompaan näkyvään osaan on ympätty raskas paino joka pysyy aina kohden maanpintaa ja pitää siten siten kapselin paikoillaan.
Vai miten se oikeasti toimii?!
Pyörimätön pölykapseli?
6
691
Vastaukset
- ___Auto-Antero----
Paitsi että ei siinä ole mitään painoa, joka pitäisi sen aina samassa linjassa.
Yleensä vain massan hitaus tekee sen ettei se liikkeelle lähtiessä pyöri.
Toisaalta pitkään pyörittyään pysähdyttäessä spinneri jatkaa pyörimistä. - 100 km/h
Jos tuollanen painotettu kapseli irtoaa jos siinä on vaikka 0,5 kiloo lyijyä alasivun painona niin se puntti tulee varmasti tuulilasista sisään jos vastaantulijankin nopeus on 100 eli kohtaamisnopeus 200 km/h.
Entiset kevyet muovikapselit oli frisbeen luokkaa ja painoivat vaan muutaman kymmenen grammaa enkä ole kuullut että niistä olisi aiheutunut ainuttakaan varsinaista onnettomuutta mutta tuulilasisäröjä kyllä samoin kuin edelläajavan auton takarenkaan pintaan tarttuneen kiven tai nastan irtoamisen takia joita olen itse kokenut monia.- näin kävi
muovinen tekee tuhoa. Itsellä aikanaan lahdentiellä edellä ajavasta opelista irtosi pöläri, ja tuli suoraan etuhelman alaosaan vieden etuhelman mukanaan. huomasin vasta työpaikan pihassa mitä oli käynyt, meni omaan piikkiin.
- ihailtava
Siinä on vain se suuri puute,että on niin vaikea sitä ajaessa itse ihailla,kun joutuu juoksemaan rinnalla vauhdissa,ja sekös alkaa hikeä pukkaamaann....
- huvittunut kuski
Enpä tiedä, mutta vallan typerältä näyttää!! (kts. esim. Ferrari F1
etupyörät)- RR 1
ainakin Rollssin pyörimättömät keskiöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041720Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2121333- 731323
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521039- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847