?!?!?!

virginia

Tässä oon suunnitellu että olis aika hankkia pillerit:seksi elämä alko kesän alussa (tosin ei ihan säännöllinen sellanen) ja aattelin et se auttas suureen vuodon määrään menkkojen aikana, lihomista...Sitten luin nää jutut täältä:korkeaa verenpainetta, oksentelua, suuria mieliala muutoksia....Siis kaikilleko noita oireita tulee?Mitkä ovat kaikista "turvallisimmat" pillerit?siis mistä tulee vähiten sivuvaikutuksia yleensä?
Ilmeisesti kannattaa mennä ensin omalle lääkärille ja sitä kautta gynelle?vai?

4

336

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

no sehän on hyvin yksilöllistä mitä oireita kellekin tulee, itselläni on ollut vain pientä itkuisuutta, eikä sekään välttämättä pillereistä vaan muun elämäntilanteen takia. Useiden oireiden takana voi olla pillerit, mutta on niin vaikeaa sanoa mikä johtuu pillereistä, mikä taas jostain ihan muusta.

Oikeinkäytettyinä pillerit on mielestäni paras ehkäisymenetelmä, jos seksikumppani on vakituinen ja varmasti tauditon.

Ei pillereistä voi sanoa, että mitkä on turvallisimmat, on vain kokeiltava joitakin ja jos jotain häiritseviä sivuvaikutuksia ilmenee, sitten voi vaihtaa. Luulen, että lääkärit määrää niitä pillereitä, joiden valmistaja on "lahjonut" niitä eniten. Itselläni ensimmäiset pillerit aiheutti limakalvojen totaalista kuivuutta (en muista enää pillereiden merkkiä), mutta nykyiset yasminet toimii todella hyvin. Me ollaan kaikki siis täysin yksilöllisiä ja pilleri asia selviää vain kokeilemalla..

Soitto lääkärin vastaanotolle, silloin joudut kuitenkin kertomaan millasesta asiasta on kyse, joten he osaavat sanoa jos oma lääkäri voi määrätä pillerit vai pitääkö mennä gynelle tai mahdollisesti e-neuvolaan.

• Elina

Pillerit sopivat useimmille, mutta se edellyttää pientä vaivannäköä - ei kannata luovuttaa heti, jos joku tietty merkki ei toimi. Eihän me naiset kaikki käytetä samaa kasvovoidettakaan. Äidiltä ja siskoilta kannattaa kysellä mitkä pillerit ovat toimineet juuri heillä - suvun kesken fysiikoissa voi olla samanlaisuutta.

Jos tulee ongelmia, kannattaa kuvailla ne lääkärille mahd. tarkasti, jolloin hän voi päätellä, joska joku muu merkki/tuote olisikin parempi. Pois turha häveliäisyys: jos esim. menee seksihalut, sen voi ihan reilusti kertoa. Nämä asiat on ammatti-ihmisille arkipäivää.

Mitä mahdollisiin oireisiin tulee, niitäkin kannattaa vähän arvottaa. Parin kilon lihomisen ei pitäisi olla ongelma kenellekään, verrattuna siihen, että ehkäisy on suht' varma. Mielialavaihteluiden kanssa taas voi olla vaikeampi elää.

• henna

Olin juuri käymässä hakemassa itelleni e-pilsut ja se lääkäri selitti, että ei pidä pelästyä sitä kauheata rimpsua sivuvaíkutuksista, koska vain muutamaa niistä saattaa esiintyä, ei pakosti yhtäkään. Otapa esiin vaikka buranan sivuvaikutukset, niitäkin on kauhea lista ja ei yleinsä niistä tule mitää sivuvaikutuksia ( ei ainakaan minulle oo tullut).. ja jos jotkut pillerit nyt ovat todella sopimattomat, niin sitten pitää vain vauhtaa kuuria ja kokeilla josko se toinen olisi parempi....
        Tietysti kannattaa ottaa huomioon jos suvussa on ollut paljon esim. diapetesta, verenpainetta tai veritulppia, niin e-pillerit saattavat pidemmän päälle käytettynä nostaa riskiä saada ne ( minulla juuri suvussa kaikki haitat)..mutta kyllä se terkkari niistä selittää tarkkaan ja katsoo mikä sopivin kuuri.............

• Taina

Mielestäni e-pillerit on hyvä ehkäisy,jos kummani on vakituinen.Pillereistä ei voi sanoa mitkä on "luotettavimmat".Se on yksipuolista mitä oireita tulee... Toisilla on kaikki oireet,toisella taas joitakin ja joillain ei mitään... Itse olen käyttänyt kohta 3 vuotta Harmonet e-pillereitä ja minulla ei ole mitään oireita. Soita terveyskeskukseen ja kerro mitä asiasi koskee,he neuvovat eteen päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe