Bentsoja ei saa enää

...

Kävin tossa yksityislääkärillä uusimassa alprox reseptiä, mutta eipäs äijä enää kirjoittanutkaan lisää. Ovat kuulemma saaneet huomautuksen ja hän ei voi niitä enää kirjoittaa. Passitti työpaikkalääkärille. No sinne en voi mennä, koska on vaativa työ ja en todellakaan voi mennä sieltä kyselämään mitään bentsoja. Oma käyttöni on ollut ahdistukseen ja pelkotilohin hyvin vähäistä. 60 tablettia (0.5 mg) riitti yli puoli vuotta. Olen myös pitänyt 2 peräkkäistä läkkeetöntä päivää viikossa.
No jonkinlaista riippuvuutta on ilmeisesti silti kehittynyt, koska alkaa kivat pikku viekkarit vaivata heti, kun läkkeet loppui eilen. Kädet ja koko kroppa tärisee hulluna ja juon nytkin olutta, että se helpottaisi.
Sinänsä vitun vastuutonta lääkäreiltä, että ensin kirjoittavat niitä ja sitten lopettaa kuin seinään. Sanoohan pakkausselostekin, että ei saa lopettaa käyttöä sillä tavalla.
Tässä täytyy jäädä sairaslomalle, kun en todellakaan kykene töihin tässä jamassa. Ajatukset pyörii kokoajan lääkkeissä. Mukavaa kun on lapsi ja kaikkea ja isä on kuin zombie.
Onneksi copterline aloittaa ensi viikolla lennot tallinnaan joten haen sieltä, kun täältä paska maasta ei niitä saa.

25

8264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On hyviä ja huonoja lääkäre...

Söin Xanor depot nimisiä lääkkeitä vuosia. Ensin oli rinnalla myös masennuslääke jonka lopetin. Xanoria en voinut, koska vieroitusoireet tulivat seuraavana päivänä jo. Sitten eräs lääkäri sanoi ettei kannattaisi syödä pelkkiä rauhoittavia koska ne eivät paranna ahdistuneisuutta, lievittävät vain oireita. Menin vieroitukseen erääseen paikkaan mutta kaikenlaiset oireet jatkuivat kuukausia.
      Kannattaisi mennä sinne lääkärille ja kertoa mistä on kysymys. Voit saada uudempaa ja parempaa lääkettä tilalle joka helpottaa myös oireitasi. Eikös se työpaikkalääkärikin ole vaitiolovelvollinen?

Jos haet lastin Virosta, pahennat vain kierrettäsi.

• ......................

eli sinä et saa enää bentzoja, se taas ei tarkoita sitä etteikö niitä saisi, noin yleensä.
      Minäkin uusin juuri oman reseptini, 0.5 mg:n Xanor, 4*C, ei mitään vaikeuksia uusimisen kanssa.
      Huomautuksia ei turhasta saada, eli se syy löytyy sitten siitä.
      Ja eihän niitä saa tänne tuoda mistään Virosta..

• miksi ei

ei saa eu:maasta tuoda lääkärin siellä määräämiä lääkkeitä?

• mmm

ilmeisesti käyttämäsi lääkäri on joutunut väliaikaiseen pkv-lääkkeiden määräämiskieltoon määrättyään niitä kenties liian holtittomasti(Kela valvoo pkv-lääkkeiden määräämiskäytäntöä). Tuskinpa nyt koko lääkäriasema tälläista huomautusta olisi saanut.

• elleq

Söin samaa lääkettä 8 vuotta (Alprox 0,5 mg) 1 tabletti iltaisin, ennen nukkumaan menoa.

Harvensin lääkkeen käyttöä vuoden alusta puoleen tablettiin iltaisin. Ja kuukausi sitten lopetin kyseisen lääkkeen käytön kokonaan. Eikä minulle ainakaan ole ilmaantunut mitään vieroitusoireita.

Ainoastaan uneni on kevyempää ja jälleen näen unia.

• saa ja vakuutusyhtiö

maksaa vielä lääkärireissut onnettomuus apauksessa ja lekuri kirjottaa pyynnöstäni miedompia kun enne sain xanoria ja pyysin miedompaa niin oxamin 15mg *4 päivässä. on tietysti tiukentunut varmasti niiden kirjoittaminen mutta saa niitä ja vahvempiakin lääkkeitä mitä joudun pakosti syömään kipujen vuoksi

• kandipaatti

Bentsot eivät enää ole hyväksyttävä hoitomuoto mihinkään sairaustilaan, koska on niin paljon parempia ja vähemmän riippuvuutta aiheuttavia "oikeita psyykenlääkkeitä" saatavilla.

Bentsoja kirjoittava lääkäri on usein vanhentunein tiedoin taaplaava, vastuuton tyyppi.

• erittäin hyvin

Bentsot vain toimivat erittäin hyvin epäsäännöllisessä käytössä ahdistus/pelko/paniikkikohtauksiin. Kerran viikossa bentso vai kokoajan joku SSRI, jolla on paljon suuremmat sivuvaikutukset.

Ainakin minulle hyvin helppo valinta.

• erittäin hyvin.

Bentsot vain toimivat erittäin hyvin epäsäännöllisessä käytössä ahdistus/pelko/paniikkikohtauksiin. Kerran viikossa bentso vai kokoajan joku SSRI, jolla on paljon suuremmat sivuvaikutukset.

Ainakin minulle hyvin helppo valinta.

Tietenkin jos niitä käyttää joka päivä niin tulee toleranssi, addiktio ja teho laskee.

• mitä lääkkeitä

olis tarjolla vaikutukseltaan paniikkihäiriöön? kokeiltiin mulla cipramila ym mutta eivät estäneet kohtauksia

• Tipi81
        mitä lääkkeitä kirjoitti:

olis tarjolla vaikutukseltaan paniikkihäiriöön? kokeiltiin mulla cipramila ym mutta eivät estäneet kohtauksia

isoilla annoksilla.

• efexor
        Tipi81 kirjoitti:

isoilla annoksilla.

minulle sivuvaikutusten takia ja pysyn oxaminissa mitä määrätty 1-4 tablettia 15mg päivässä ja pärjänny kahdela useimmiten ja välillä vain yksi päivässä

• lisänä
        efexor kirjoitti:

minulle sivuvaikutusten takia ja pysyn oxaminissa mitä määrätty 1-4 tablettia 15mg päivässä ja pärjänny kahdela useimmiten ja välillä vain yksi päivässä

tramal 150 depot 2-3 päivässä ja tarvittaessa 1 0,2 temgesic korkeintaan 2:sti päivässä

• ole kehua
        lisänä kirjoitti:

tramal 150 depot 2-3 päivässä ja tarvittaessa 1 0,2 temgesic korkeintaan 2:sti päivässä

lääkkeilläni vaan kipulääkkeetkin on tarpeeseen hermokipuihin jotka ylitää monesti sietokyvyn ja mielelläni luopuisin noista jos saisin olla terve.

• minullekaan
        Tipi81 kirjoitti:

isoilla annoksilla.

sopinut efexor. Ei tullut toivottavaa vaikutusta, vaikka maksimiannokseen asti kokeiltiin. Lääkärini oli täysin Efexorin lumoissa ja varma, että se auttaa kaikille kaikkeen.

• vain diapam
        mitä lääkkeitä kirjoitti:

Diapamia olen käyttänyt jo vuosia, muitakin lääkkeitä on kokeiltu, eivät tehoa tai haittavaikutuksia tullut. Kaikki vain eivät kirjoita = eivät saa kirjoittaa, pameja,
        esim tampereen keskustassa on lääkäreiltä viety lupia kun ovat kirjoittaneet pameja "väärille henkilöille". Eräs lääkäri sanoi, luvat meni kun yritti auttaa ! Ja lupia kirjoittaa pameja ym viedään lähinnä yksityislääkäreiltä, ei niiltä julkisen puolen lääkäreiltä jotka niitä kirjoittavat.
        Tallinnasta hain pari kertaa isomman määrän, tuossa välissä joku kirjoitti ettei sieltä saa tuoda, mutta tottahan toki saa, kunhan käy Virossa lääkärin luona ja sieltä saa reseptin.

• tuoda enää
        vain diapam kirjoitti:

Diapamia olen käyttänyt jo vuosia, muitakin lääkkeitä on kokeiltu, eivät tehoa tai haittavaikutuksia tullut. Kaikki vain eivät kirjoita = eivät saa kirjoittaa, pameja,
        esim tampereen keskustassa on lääkäreiltä viety lupia kun ovat kirjoittaneet pameja "väärille henkilöille". Eräs lääkäri sanoi, luvat meni kun yritti auttaa ! Ja lupia kirjoittaa pameja ym viedään lähinnä yksityislääkäreiltä, ei niiltä julkisen puolen lääkäreiltä jotka niitä kirjoittavat.
        Tallinnasta hain pari kertaa isomman määrän, tuossa välissä joku kirjoitti ettei sieltä saa tuoda, mutta tottahan toki saa, kunhan käy Virossa lääkärin luona ja sieltä saa reseptin.

kahden viikon annoksen.

Mietis tota, jos oot tullissa pamilstin kanssa. Ei hyvät heilu, vaikka olisi millaisia reseptiä.

Kuulin tästä itsekin vasta. Jälkipelästyin, koska olin juuri tullut Tallinnasta ja mulla oli sikäläisen lääkärin määräämänä kolmen kuukauden annos mukana. Huh, huh!

• ...
        tuoda enää kirjoitti:

kahden viikon annoksen.

Mietis tota, jos oot tullissa pamilstin kanssa. Ei hyvät heilu, vaikka olisi millaisia reseptiä.

Kuulin tästä itsekin vasta. Jälkipelästyin, koska olin juuri tullut Tallinnasta ja mulla oli sikäläisen lääkärin määräämänä kolmen kuukauden annos mukana. Huh, huh!

Lainattu suoraan tullin sivuilta; Eta-maista (= EU-maat sekä Norja, Islanti ja Liechtenstein) resepti- ja itsehoitolääkevalmisteita saa tuoda omaan henkilökohtaiseen käyttöönsä korkeintaan yhden vuoden käyttöä vastaavan määrän.
        Huumaisaineiksi luokiteltavia lääkkeitä saa tuoda korkeintaan 30 vrk:n käyttöä vastaavan määrän. huumausaineiksi luokiteltavia lääkkeitä ovat buprenorfiini ja metadoni. Bentsot ja pamit eivät tähän kategoriaan kuulu, joten niitä saa tuoda vuoden käyttöä vastaavan määrän. Kaikki tarvittava tieto löytyy tullin sivuilta.

• kummaa

Itse käyn uusimassa 20 millisen Tenox-reseptin aina muutaman kuukauden välein eikä kukaan kysele.

• jeppee

tota.. itse olen syönyt n. 6 vuotta bentsoja paniikkihäiriöön. Pahimmillaan : joka kuukausi 100x2mg rivatril(20pv välein.),
        100xnormison20mg(2kk),
        100x10mg diapam,
        xanor 2mg x 100 /kk.

Tällä hetkellä menee onneksi "vain"
        Rivatril 2mg 100kpl / 24pv , stilnoct 100 / 3kk ja
        tenox 20mg x 30 /kk

Kun noista pääsis eroon vielä joku päivä, koukku on todella paha. Kouristukset /krampit yms paska ei ole kivoja. Ainoita huumeita joiden vieroitusoireisiin voi oikeasti jopa kuolla!!
        Juuri noitten vuoksi meni perhe,työ jne... vittu.
        Oli se silloin hienoa kun pystyi kaupassa käymään, olemaan ihmisten ilmoilla ja muutenkin pysty olemaan sosiaalinen eikä naama punasena hiljaa nurkassa istuen. :(
        Kerran lääkkeet jäi reissussa kotiin ja tuli aika kovat kohtaukset ja 2 viikkoa letkuissa sitten sairaalaan, ja ties kui monta kouristusta ollut..
        Nuo vie muistin... on jotain hetkia jopa vuosista kun ei oikein tarkkaa muista kuin pieniä osia siitä, vaikka lääkkeet ollu miten määrätty..

• icecube1

En itse ole saanut mitään hoitovastetta paniikkihäiriöön, ahdistukseen, pelkotiloihin ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon muista lääkkeistä -vaikka niitä on kokeiltu lukemattomia määriä- kuin bentsodiatsepiineistä (alpratsolam, klonatsepam, loratsepam yms.). Olen syöynyt niitä nyt melkein 10 vuotta ja lääkäri lopetti respat seinään. Ilmeisesti Viroon lähdettävä? Onko kokemuksia?

On muuten onnistuttu nykyisellä lääkepolitiikalla luomaan hyvät ja kannattavat pimeät markkinat pkv-lääkkeille!!!

• Kyselijä

Mut eikös noista sitten kuitenkin jää heti tullissa kiinni vaikka kuinka olis ne saanut lääkäriltä? Vai pystyykö huumekoirat haistamaan myös bentsot?

• voi ei :0

Kuka idiootti lääkäri hoitaa ahdistuneisuutta pelkällä Alproxilla? :0 Tuollaisia lääkkeitä ei koskaan pitäisi käyttää yli kuukautta pidempään. Lääkärit, jotka tuolla tavalla lääkkeitä kirjoittelevat, joutavatkin menettää oikeutensa kirjoittaa noita lääkkeitä.

Vaikeassa tilanteessa olet, koska työpaikoilta tai terkkareista ei paljon lääkkeitä heru, jos kuulevat, että joku hakee yksityiseltä lääkäriltä tuollaisia lääkkeitä. Yksityislääkäreiden vastuuttomuus hoidon jatkuvuudesta on kyllä yleisesti tunnettua. Mene terveyskeskukseen ja hanki itsellesi oikeat hoitavat lääkkeet eli SSRI-lääkkeet ja hankkiudu terapiaan. Ikävä kyllä kaltaisiasi kohtaloita on tässä maassa todella paljon.

• Kokeneet

• Anonyymi
        Kokeneet kirjoitti:

SSRI:t eivät ole lääkkeitä, vaan ne tuhoavat ihmisen:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10671372
        Kokeneet kertovat toden.

Totta 10 käytön jälkee cipralex ku lopetti ni pahemmat henkiset viekkarit kuin huumeissa ja sähköiskut päässä yms

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2288
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1883
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1578
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1550
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1296
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1204
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1125
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      942
    Aihe