Olisiko jollain käytännön kokemuksia tulehduskipulääkkeiden käytöstä ja heikosta vatsasta?
Lääkäri määräsi Motifene Dual-kapseleita 75mg aamuin illoin otettavaksi selkäkivun hoitoon,sain jo toisena päivänä lääkityksen aloituksesta valtavia vatsa kramppeja lähes tulkoon kellon ympäri. Ripuli on myös todella paha,lähes kaikki mitä suuhuni laitan tulee ulos.Aloitin maitohappobakteeri-kapseleiden ottamisen tunti ennen lääkettä,mutta ei auttanut.Gefilus-tuotteita otan tunti ennen lääkettä ja välillä myös lääkkeen kanssa.Keskusteltuani lääkärin kanssa hän suostui vaihtamaan lääkkeen toiseen merkkiin ja nyt käytössä on Ibumax 600mg. 1tbl, 2-3kertaa päivässä. Tunti ennen tämän lääkkeen ottoa, otan Antepsinia 5ml. ohjeen sain apteekista. Ei auttanut vaikka merkkiä vaihdettiin, ihan samat oireet on kun Motifenen kanssa. Tiedän olevani herkkä vatsainen, enkä tulehduskipulääkkeitä ole sietänyt ennenkään kovin hyvällä menestyksellä,mutta olisiko vielä joitain muita vaihtoehtoja? Olo on heikko ja paino pudonnut useita kiloja lähipäivien aikana.Taustalta löytyy n.puolen vuoden päivittäinen käyttö Tramalia 50mg.x1tbl ja Panacod 3-6tbl.
Tulehduskipulääkkeet
9
3104
Vastaukset
- kokeillut
pitkävaikutteista, vain kerran päivässä otettavaa tulehduskipulääkettä, niitä on ehkä moniakin mutta yhden tiedän nimeltä, Arcoxia. On vissiin kyllä kalliimpi kuin tavalliset buranat.
- jantzu-
Ei kannata yrittää edes kokeilla, jos on ongelmia muutenkin vatsan kanssa. Mulla homma meni lopulta siihen pisteeseen, että nyt olen syönyt Nexiumia puoli vuotta säännöllisesti. Eikä loppua näy..
- piti olla
jantzu- kirjoitti:
Ei kannata yrittää edes kokeilla, jos on ongelmia muutenkin vatsan kanssa. Mulla homma meni lopulta siihen pisteeseen, että nyt olen syönyt Nexiumia puoli vuotta säännöllisesti. Eikä loppua näy..
vatsaystävällistä, söin kuukauden, sitten iski ripuli, vatsankouristelut, noin viikkoon en ole arcoxia ottanut ja pas¤avaivat helpottavat. Oireet samanlaisia kuin joskus suolistotulehduksessa, johon käytin vuosia asacolia.
Arcox kyllä vei selkäkivut, se oli hyvä juttu. Mitähän kokeilisi seuraavaksi jos kivut palaa, burana ei auta yhtään.
Kallista on arcox, n 31 e/kk / 30 kpl.
- voisi
Saksalaisesta kotona tehtävästä jogurtista saa varmasti maitohappobakteereja. Mutta mikään hoito ei auta nopeasti, kun Sinulla on noinkin pitkäaikainen lääkekuuri. Ota yhteyttä, jos haluat kokeilla, missä päin asut?
FitLine® ALL-IN-1000 Plus Jogurtti
sisältää eniten eläviä bakteerikantoja
suurin määrä maitohappobakteereja millilitrassa jogurttia
ei säilöntä- ja hyytelöimisaineita
ainutlaatuinen patentoitu tuote, patentti nro 03 021 216.1
sisältää imeytymistä edistäviä Ayurvedan mukaisia mausteita sekä B3-vitamiinia.
5 erilaista jogurttibakteerikantaa.
vähiten kaloreja ja rasvaa
ei keinotekoisia väri- tai aromiaineita
Probiootit: normalisoivat ja vakauttavat suoliston bakteerikannan, parantavat ruoansulatusta, parantavat laktoosinsietokykyä
Prebiootit: edistävät suolistobakteerien kasvua, parantavat kalsiumin ja magnesiumin saantia,
suojaavat probioottisia bakteereja niiden kulkeutuessa vatsan läpi.
[email protected] - eräsN1
Lansoprazol ratiopharm 30mg (ylävatsa vaivojen estoon ja hoitoon tulehduskipulääkekuurin aikana)
- lensi paska
taitaa olla yksilöllistä, toisille sopii, ainakaan minulle ei, paska lensi ja selkää,, munuaisia ? särki. Lopetin käytön , maha rauhoittui, kivut jäi.
- Kipulääkkeet
Olen käyttänyt selkä ja nivelsärkyihin luontaistuotekaupasta saatavaa Fortodol valmistetta, minulla toimii paremmin kuin tulehduskipulääkkeet, se on vatsaystävällinen. Suosittelen kokeilemaan.
- huuhaata!
En usko, että sulla mitään oikeita särkyjä on koskaan ollutkaan! Kunhan mainostat.
- luulen
huuhaata! kirjoitti:
En usko, että sulla mitään oikeita särkyjä on koskaan ollutkaan! Kunhan mainostat.
minäkin, että huuhaata on. Jos on kovat kivut, siinä ei luonnontuotekaupan rohdot auta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855