Näyttää vihollisen omat olevan vauhdissa, kun Jeesuksen tulemus lähenee.
Yrittävät vesittää Jumalan sanan ja mitätöidä uskon, Jeesuksen omilta.
Helluntai Henkeä palstakin kaipaa ja Helluntai lähestyy, vaikka helarit saavat helluntaita päivittäin viettää, kuten Raamatussa luvataan.
Ei taida moni helari tällä hetkellä, tällä palstalla kirjoitella, kun ei asian tynkää edes palstan aihepiiristä löydy.
Mohis on uskollisesti muutaman muun kanssa kristillisyyttä puollustamassa, vaikkei Jumala meidän puolusteluja kaipaa, vaan paremminkin lapsiaan puollustaa ja varjelee.
Hyvää ilta-yön jatkoa kuiteskin teille palstalaiset.
Kylläpä pahan lapset jaksavat
66
1735
Vastaukset
- M@k3
Totuus puolustaa itse itseään, mutta valhetta ei voi puolustaa kuin lisä valheilla.
Testataampa kumpaa kristinusko on.
Raamattu väittää:
John 14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
Voisitteko Frihet ja Mohikaani nyt yhdessä pyytää Jumalalta jotain Jeesuksen nimessä? Esim että vaimoni Psorias paranee.
Jos se paranee niin pussaan loppuelämäni ajan Jeesuksen persettä ja jos se vain keksitte jotain hölmöjä tekosyitä, niin siitä pääsemmekin vastaukseni ensimmäiseen lauseeseen.
Voitte toki rukoilla mitä tahansa muutakin juttua jonka voimme sitten lukea huomisesta iltalehdestä. esim sahara muuttumista yhdessä yössä viljavaksi pelloksi.(ei huolta, maapallolle jää vielä monia muitakin autiomaita)- mutta tuolla asenteella
-Jos se paranee niin pussaan loppuelämäni ajan Jeesuksen persettä- ei Jumalaa voi lähestyä.
Kasva aikuiseksi ja opettele korrektia kielenkäyttöä. - kaaleppi..
sitä ajatellu että jos sillai kaikki sais toteutuun niin poikalapsi pyytäs että kaikki miehet muuttus puppeleiksi ja ihmiskunta kuolis sukupuuttoon. Psoriaksikseen saa lääkkeitä ja kela kustantaa kerran vuodessa aurinkorannikolle loman että eiköhän niitä ole isompiakin ongelmia maailmassa.
- syy miksei
kaaleppi.. kirjoitti:
sitä ajatellu että jos sillai kaikki sais toteutuun niin poikalapsi pyytäs että kaikki miehet muuttus puppeleiksi ja ihmiskunta kuolis sukupuuttoon. Psoriaksikseen saa lääkkeitä ja kela kustantaa kerran vuodessa aurinkorannikolle loman että eiköhän niitä ole isompiakin ongelmia maailmassa.
Jeesuksen tarvikaan pitää lupaustaan. Ihme vaan että vanhurskasten ihmistenkään hyvistä pyynnöistä ei ole Jeesus tainnut toteuttaa montakaan. Jotenkin kummasti kai aina löytyy JOTAIN vikaa pyytäjästä, niin ettei pyyntöä tarvikaan toteuttaa. :)
- mk81
syy miksei kirjoitti:
Jeesuksen tarvikaan pitää lupaustaan. Ihme vaan että vanhurskasten ihmistenkään hyvistä pyynnöistä ei ole Jeesus tainnut toteuttaa montakaan. Jotenkin kummasti kai aina löytyy JOTAIN vikaa pyytäjästä, niin ettei pyyntöä tarvikaan toteuttaa. :)
"Voisitteko Frihet ja Mohikaani nyt yhdessä pyytää Jumalalta jotain Jeesuksen nimessä? Esim että vaimoni Psorias paranee. "
iteasiassa pyydän ihan samaa. - M@k3
kaaleppi.. kirjoitti:
Ollut psorias vaan se että kuka täällä puhuu totta ja kuka ei.
Jeesus lupasi tuossa raamatun kohdassa 'mitä hyvänsä' onko se mielestäsi käännös virhe vai onnistuisitko kenties johonkin yhteen sanaan takertumalla kääntämään koko lauseen nurinniskoin?
Vaikka lupaus olikin mitä tahansa, niin minulle riittää jokin ihan pieni harmiton juttukin. Tuo puppeli toive on varmasti kohtuuton ihan millä mittapuulla mitattuna tahansa.
Toistetaan vielä kerran: Valhetta pystyy puolustelemaan vain lisä valheilla ja jos tuo raamatun kohta olisi totta niin rukous toimisi oikeasti niin että kaikki pystyisivät sen näkemään. - M@k3
mutta tuolla asenteella kirjoitti:
-Jos se paranee niin pussaan loppuelämäni ajan Jeesuksen persettä- ei Jumalaa voi lähestyä.
Kasva aikuiseksi ja opettele korrektia kielenkäyttöä.Se kiva että löysit edes yhden jutun johon takertua ja sen avulla väistää koko tekstin sisällön.
Oliko tuo nyt sitä mainostamaasi aikuismaista käytöstä? et voi saada Herralta mitään. Sinähän uhmaat, ja pilkkaat, ja odotat TOTUUDELTA itseltään saavasi jotain.
* ""
* "< Sinunkin tulis tulla tyhmäksi, että viisaksi tulisit, elät syvällä epäuskossa, et voisikaan saada mitään, ennenkuin sydämessäsi tapahtuu vallankumous, todellinen mielenmuutos, annat elämäsi Jeesukselle, niin ensimmäiseksi saat uudestisyntymisessä armolahjan, iankaikkisen elämän. Oisko jotain suurempaa mitä voisi saada lahjana, täysin ansioitta, Jeesus palkitsee uskon Häneen, iankaikkisella elämällä!
Mieti sitä!- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
et voi saada Herralta mitään. Sinähän uhmaat, ja pilkkaat, ja odotat TOTUUDELTA itseltään saavasi jotain.
* ""
* "< Sinunkin tulis tulla tyhmäksi, että viisaksi tulisit, elät syvällä epäuskossa, et voisikaan saada mitään, ennenkuin sydämessäsi tapahtuu vallankumous, todellinen mielenmuutos, annat elämäsi Jeesukselle, niin ensimmäiseksi saat uudestisyntymisessä armolahjan, iankaikkisen elämän. Oisko jotain suurempaa mitä voisi saada lahjana, täysin ansioitta, Jeesus palkitsee uskon Häneen, iankaikkisella elämällä!
Mieti sitä!Sinä uhnaat Jumalaa itse korottamalla itsesi "ylituomariksi" Pilkkaat valehtelemalla esim. kylkiluuasiassa. Rienaat yksittäisiä ihmisiä parjaamalla. Olet pahan asialla.
Olet jääräpäisesti valheidesi takana. Tekijänoikeuksia et kunnioita, koska luulet jumala olevasi. Tiedät, mihin tiesi vie. - M@k3
Mohikaani_27 kirjoitti:
et voi saada Herralta mitään. Sinähän uhmaat, ja pilkkaat, ja odotat TOTUUDELTA itseltään saavasi jotain.
* ""
Mieti sitä!Tekosyyllä täysin kohtuulliseen pyyntöön, eli puolustit valhetta valheella.
Tästä voimme vetää sen johtopäätöksen että aloituksessa mainitut pahuuden lapset eivät suinkaan ole ateisteja. - 112
Mohikaani_27 kirjoitti:
* ""
Mieti sitä!Me voimme sanan mukaan huuta Jumalaa avuksi HÄDÄN päivänä.
Hän on luvannut auttaa ja sanoo vieläpä, että TAHTOO auttaa meitä.
Mutta yhden asian nämä PILKKAAJAT ehkä unohtavat.
Lupaukseen liittyy aivakuin EHTO.
SINUN TULEE KUNNIOITTAMAN MINUA.
Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon sinulle.
Olkoon sinulla rauha.(sinulle Mohis) - 112
Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni
teiltä, vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule.
Eikö ole hassua, että näinkin raamattu voi sanoa.
Jumalalla on "monet kasvot".
Hän kyllä rakastaa, armahtaa, jne..
Mutta hän on myös, kuin kuluttava tuli.
Jumala voi vastata rukouksiin aivan ihmeellisellä tavalla, mutta hän voi myös peittää kasvonsa, jos me emme kunnioita häntä. - J.Edgar
mainio kirja, että sieltä löytyy samaan kysymykseen useita eri sisältöisiä vastauksia.
Näin jokainen voi valita mieleisensä vastauksen ja silti pysyä Raamatun puitteissa.
Jos Jeesus on luvannut häntä seuraaville samat voimat (tai suuremmatkin!) kuin hänellä itsellään, niin takuulla löytyy tuon lupauksen kumoava kohta Raamatusta.
Toinen tunnettu Jeesuksen lupaus, joka ei koskaan toteutunut, oli hänen toinen tulemisensa saman tai viimeistään seuraavan sukupolven aikana hänen kuolemastaan.
Lupaus on täysin selvä, mutta uskovat ovat keksineet Raamatusta kohtia, jotka kumoavat tuon lupauksen. Ja pakkohan heidän on niin tehdä, koska kaikki tietävät, että ao. lupaus ei koskaan toteutunut.
Raamattu on - niin kuin sanoin - erittäin ovelasti kirjoitettu uskonnon ohjekirja. - EiPennanen
112 kirjoitti:
Jumala voi vastata rukouksiin aivan ihmeellisellä tavalla, mutta hän voi myös peittää kasvonsa, jos me emme kunnioita häntä.>>.. vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule. >>
... Kaikkitietävä voi olla kuulematta ?
Eihän hän silloin tiedä, mitä on rukoiltu, eikä niinollen ole kaikkitietävä ? - M@k3
112 kirjoitti:
Jumala voi vastata rukouksiin aivan ihmeellisellä tavalla, mutta hän voi myös peittää kasvonsa, jos me emme kunnioita häntä.Eikö kukaan jaksa lukea kunnolla?????
Tekosyiden viljely on valheen puolustamista valheella.
Pyysin että joku helluntailainen rukoilisi, LUULISI ETTÄ *TEILLÄ* SE TOIMISI. - 112
J.Edgar kirjoitti:
mainio kirja, että sieltä löytyy samaan kysymykseen useita eri sisältöisiä vastauksia.
Näin jokainen voi valita mieleisensä vastauksen ja silti pysyä Raamatun puitteissa.
Jos Jeesus on luvannut häntä seuraaville samat voimat (tai suuremmatkin!) kuin hänellä itsellään, niin takuulla löytyy tuon lupauksen kumoava kohta Raamatusta.
Toinen tunnettu Jeesuksen lupaus, joka ei koskaan toteutunut, oli hänen toinen tulemisensa saman tai viimeistään seuraavan sukupolven aikana hänen kuolemastaan.
Lupaus on täysin selvä, mutta uskovat ovat keksineet Raamatusta kohtia, jotka kumoavat tuon lupauksen. Ja pakkohan heidän on niin tehdä, koska kaikki tietävät, että ao. lupaus ei koskaan toteutunut.
Raamattu on - niin kuin sanoin - erittäin ovelasti kirjoitettu uskonnon ohjekirja.väite.
En nyt sitten selitä enempää, koska väität meidän keksivän selityksiä.
Lue nyt vielä kuitenkin ajatuksella ja mieti vaikka sitä viikunapuu vertausta. - M@k3
112 kirjoitti:
Me voimme sanan mukaan huuta Jumalaa avuksi HÄDÄN päivänä.
Hän on luvannut auttaa ja sanoo vieläpä, että TAHTOO auttaa meitä.
Mutta yhden asian nämä PILKKAAJAT ehkä unohtavat.
Lupaukseen liittyy aivakuin EHTO.
SINUN TULEE KUNNIOITTAMAN MINUA.
Veljieni ja ystävieni tähden minä sanon sinulle.
Olkoon sinulla rauha.(sinulle Mohis)Että Frihet tai Mohikaani rukoilisi jotain ja jos se toimisi niin nähtäisiin kuka on totuudessa.
Eli väitätkö Mohikaania tai Frihettiä pilkkaajaksi?
Tekosyiden heittely taasen luettiin valheessa elämiseksi. - frihet
M@k3 kirjoitti:
Tekosyyllä täysin kohtuulliseen pyyntöön, eli puolustit valhetta valheella.
Tästä voimme vetää sen johtopäätöksen että aloituksessa mainitut pahuuden lapset eivät suinkaan ole ateisteja.Enhän minä ateisteista kirjoittanut, vaan pahan lapsista.
Jeesus Kristus vastaac rukouksiin ja se on aivan varmaa.
Tapa millä Hän joskus vastaa ei miellytä ehkä aina pyytäjää, se ehkä on hyvä muistaa, mutta Hän vastaa ajallaan ja tavallaan.
Tosin minulla on Kristuksessa oikein hyvin, tuskin ilman Hänen armoaan olisin enää elossakaan.
Hengellisesti tosin olinkin jo kuollut, ennen kuin Hän armossaan minutkin herätti elämään.
Työmieskin vanhalla nikillään ilmestyi keskusteluun, tosin hänhän on aktiivisin palstan pilkaaja.
Eli voi vain päätellä, että saatanakin elää ja yrittää vielä pitkittää elin aikaansa, lastensa välityksillä.
Mikä muuten mahtaa vastustajien mottona olla, kun kristillistä uskoa pyritään halveeraan, eivät taida edes itsekään ymmärtää, eihän Jeesuskaan kenellekkään pahaa tehnyt, vaan rakkaudessaan kutsui vapauteen ja elämään, ylionnelliseen elämään. - susta löytyisi
M@k3 kirjoitti:
Se kiva että löysit edes yhden jutun johon takertua ja sen avulla väistää koko tekstin sisällön.
Oliko tuo nyt sitä mainostamaasi aikuismaista käytöstä?sata ja yksi juttua, mutta tartuin vain tämänkertaiseen tekstiisi. Sekin on mun mielestä täynnä halveksuntaa ja epäuskoa Jumalaa kohtaan.
Pilkallisille hänkin on pilkallinen. En ymmärrä miksi vastustat niin kovasti Jumalaa? - frihet
M@k3 kirjoitti:
Että Frihet tai Mohikaani rukoilisi jotain ja jos se toimisi niin nähtäisiin kuka on totuudessa.
Eli väitätkö Mohikaania tai Frihettiä pilkkaajaksi?
Tekosyiden heittely taasen luettiin valheessa elämiseksi.Minä rukoilen, silloin kun koen Hengen kehoituksen.
Eli en rukoile jos Jumala ei minua siihen kehoita, valitettavasti en koe kehoitusta rukoilla puolestasi tai siippasi pouolesta.
Ei uskovat ihan kaikkeen paskaan mukaan mene, se sinun ehkä on hyvä muistaa.
Sinähän voit omalta herraltasi apua pyytää itsekin. - M@k3
susta löytyisi kirjoitti:
sata ja yksi juttua, mutta tartuin vain tämänkertaiseen tekstiisi. Sekin on mun mielestä täynnä halveksuntaa ja epäuskoa Jumalaa kohtaan.
Pilkallisille hänkin on pilkallinen. En ymmärrä miksi vastustat niin kovasti Jumalaa?Kunnolla please.
Kyseessä on yksinekertainen ja täysin kohtuullinen testi sen selvittämiseksi kuka valehtelee ja kuka puhuu totta.
Toistaiseksi kaikki ovat epäonnistuneet testissä. - M@k3
frihet kirjoitti:
Minä rukoilen, silloin kun koen Hengen kehoituksen.
Eli en rukoile jos Jumala ei minua siihen kehoita, valitettavasti en koe kehoitusta rukoilla puolestasi tai siippasi pouolesta.
Sinähän voit omalta herraltasi apua pyytää itsekin.John 14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Tässä ja monessa vastaavassa raamatun kohdassa Sanottan selkeästi että Jeesus antaa häneen uskovalle MITÄ TAHANSA tämä ikinä keksii pyytää.
Sääntö1: Pyysin kohtuullista asiaa, jotta kukaan ei voisi sanoa että pyydät mahdottomia.
Sääntö2: Pyysin teitä rukoilemaan, koska te uskotte ja minä en, jotta kukaan ei voisi käyttää sitä tekosyynä.
Sääntö3: Tekosyiden keksiminen koatsottiin valheen puolustamiseksi valheella. (huom! valhetta ei voi puolustaa totuudella) Ja jos rukous oikeasti toimisi niin se todistaisi itse itsestään.
Sääntö4: Tein koko testin jotta selviäisi kuka puhuu TOTTA ja kuka ei.
Jokainen vastaaja on epäonnistunnut testin kaikissa neljässä säännössä. - frihet
M@k3 kirjoitti:
John 14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Tässä ja monessa vastaavassa raamatun kohdassa Sanottan selkeästi että Jeesus antaa häneen uskovalle MITÄ TAHANSA tämä ikinä keksii pyytää.
Sääntö1: Pyysin kohtuullista asiaa, jotta kukaan ei voisi sanoa että pyydät mahdottomia.
Sääntö2: Pyysin teitä rukoilemaan, koska te uskotte ja minä en, jotta kukaan ei voisi käyttää sitä tekosyynä.
Sääntö3: Tekosyiden keksiminen koatsottiin valheen puolustamiseksi valheella. (huom! valhetta ei voi puolustaa totuudella) Ja jos rukous oikeasti toimisi niin se todistaisi itse itsestään.
Jokainen vastaaja on epäonnistunnut testin kaikissa neljässä säännössä.Olen sen verran nöyrä, et mieluummin Herrani tahtoa täytän,
Eli miksi minä Jeesukselta sellaista anon, jota Hän ei ole minulle kehoittanut.
Tiedän tosin sen, että Jeesus sinua rakastaa, mutta vihaa syntiä, jota palstalla harjoitat.
Siperiassa oli pilkaava vanki uskovasen selli kumppanina ja vuosia oli pilkannut, kunnes eräänä päivänä vartijat hakkasivat pilkaajan melkein hengiltä.
Tuo vanki illalla heitettiin selliiin takaisin ja kun pilkaaja tiesi "ystävänsä" olevan uskossa, niin pyysi, että rukoile Jumalaasi, etten kuolisi.
Uskova tuumi, et rukoillaan aamulla, olethan tähänkin saakka selvinnyt, eli ei aina ole rukouksen aika. - frihet
M@k3 kirjoitti:
Jokainen vastaaja on epäonnistunnut testin kaikissa neljässä säännössä.Etsikää ensin taivasten valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaa, niin kaikki muukin teille annetaan.
Eli etsi sinäkin, ehkä vielä löydät, vaikka hapuilemalla. - 112
M@k3 kirjoitti:
Jokainen vastaaja on epäonnistunnut testin kaikissa neljässä säännössä.numero 1.
Sinun täytyy uskoa Jeesukseen ja hänen sanaansa.
Vaikka joku muu rukoilisikin voi esteenä olla sinun epäuskosi.
Sääntö numero 2.
Rukoukset voivat estyä jos sydämmessä on syntiä.
Vaikka joku muu rukoilisikin.
Sääntö numero 3.
Täytyy rukoilla Jumalan tahdon mukaan.
Sääntö numero 4.
Koko rukouksella ei ole mitään hyötyä, jos perustat kaiken vain tätä elämää ajatellen.
Ota Jeesus vastaan sydämeesi ja lähde häntä seuraamaa, niin rukouksesi ja muidenkin rukoukset sinun puolestasi kantavat ja johtavat sinut aina iankaikkisuuteen saakka. - M@k3
frihet kirjoitti:
Olen sen verran nöyrä, et mieluummin Herrani tahtoa täytän,
Eli miksi minä Jeesukselta sellaista anon, jota Hän ei ole minulle kehoittanut.
Tiedän tosin sen, että Jeesus sinua rakastaa, mutta vihaa syntiä, jota palstalla harjoitat.
Siperiassa oli pilkaava vanki uskovasen selli kumppanina ja vuosia oli pilkannut, kunnes eräänä päivänä vartijat hakkasivat pilkaajan melkein hengiltä.
Tuo vanki illalla heitettiin selliiin takaisin ja kun pilkaaja tiesi "ystävänsä" olevan uskossa, niin pyysi, että rukoile Jumalaasi, etten kuolisi.
Uskova tuumi, et rukoillaan aamulla, olethan tähänkin saakka selvinnyt, eli ei aina ole rukouksen aika.Toimiiko rukous niinkuin sen sanotaan raamatussa toimivan?
Kyllä vai ei?
Jos se toimii jollain muulla tavoin, niin voiko raamattu sanoa totuudeksi ja jos joku huomauttaa tästä asiasta niin onko oikein sanoa häntä valehtelijaksi.
Mitä tulee kahteen uuteen tekosyyhyn eli siihen että olet liian nöyrä rukoilemaan ja ettei Jeesus ole sinua kehoittannut, niin tuliko mielessi että Jeesus kehoitti minun kauttani todistamaan itsestään ja sinä et edes yritännyt. Jos sinulla olisi sinapin siemenen verran uskoa ja hyvää tahtoa niin olisit edes yritännyt. - M@k3
frihet kirjoitti:
Etsikää ensin taivasten valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaa, niin kaikki muukin teille annetaan.
Eli etsi sinäkin, ehkä vielä löydät, vaikka hapuilemalla.Valhetta valheen päälle kasoittain ja kasoittain, jos rukous oikeasti toimisi niin noita kaikkia tekosyitä ei tarvittaisi.
- M@k3
112 kirjoitti:
numero 1.
Sinun täytyy uskoa Jeesukseen ja hänen sanaansa.
Vaikka joku muu rukoilisikin voi esteenä olla sinun epäuskosi.
Sääntö numero 2.
Rukoukset voivat estyä jos sydämmessä on syntiä.
Vaikka joku muu rukoilisikin.
Sääntö numero 3.
Täytyy rukoilla Jumalan tahdon mukaan.
Sääntö numero 4.
Koko rukouksella ei ole mitään hyötyä, jos perustat kaiken vain tätä elämää ajatellen.
Ota Jeesus vastaan sydämeesi ja lähde häntä seuraamaa, niin rukouksesi ja muidenkin rukoukset sinun puolestasi kantavat ja johtavat sinut aina iankaikkisuuteen saakka.Kukaan ei ole edes yritännyt rukoilla? Kaikki vain keksivät uusia ja uusia tekosyitä sille miksi se ei toimi.
Kymmenen miljoonaa katolista rukoili että edesmennyt paavi paranisi alzhaimeristaan, eikö joukossa ollut yhtään hyvää/uskovaa ihmistä? - M@k3
frihet kirjoitti:
Enhän minä ateisteista kirjoittanut, vaan pahan lapsista.
Jeesus Kristus vastaac rukouksiin ja se on aivan varmaa.
Tapa millä Hän joskus vastaa ei miellytä ehkä aina pyytäjää, se ehkä on hyvä muistaa, mutta Hän vastaa ajallaan ja tavallaan.
Tosin minulla on Kristuksessa oikein hyvin, tuskin ilman Hänen armoaan olisin enää elossakaan.
Hengellisesti tosin olinkin jo kuollut, ennen kuin Hän armossaan minutkin herätti elämään.
Työmieskin vanhalla nikillään ilmestyi keskusteluun, tosin hänhän on aktiivisin palstan pilkaaja.
Eli voi vain päätellä, että saatanakin elää ja yrittää vielä pitkittää elin aikaansa, lastensa välityksillä.
Mikä muuten mahtaa vastustajien mottona olla, kun kristillistä uskoa pyritään halveeraan, eivät taida edes itsekään ymmärtää, eihän Jeesuskaan kenellekkään pahaa tehnyt, vaan rakkaudessaan kutsui vapauteen ja elämään, ylionnelliseen elämään.Tuo 'vastaa ajallaan ja tavallaan' on yksi suosituimpia tekosyitä.
Tässä kaksi vastakorttia sille:
1. Ei perusteita raamatussa.
2. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200803267436091_ul.shtml - frihet
M@k3 kirjoitti:
Toimiiko rukous niinkuin sen sanotaan raamatussa toimivan?
Kyllä vai ei?
Jos se toimii jollain muulla tavoin, niin voiko raamattu sanoa totuudeksi ja jos joku huomauttaa tästä asiasta niin onko oikein sanoa häntä valehtelijaksi.
Mitä tulee kahteen uuteen tekosyyhyn eli siihen että olet liian nöyrä rukoilemaan ja ettei Jeesus ole sinua kehoittannut, niin tuliko mielessi että Jeesus kehoitti minun kauttani todistamaan itsestään ja sinä et edes yritännyt. Jos sinulla olisi sinapin siemenen verran uskoa ja hyvää tahtoa niin olisit edes yritännyt.1.Rukous toimii
Sinä ja sinun herrasi tahtokoon mitä haluavat, minä luotan Jeesukseen Kristukseen, enkä Jumalan pilkaajiin.
Aloituksesi teksi jo selventää "perseen nuoleminen", eli palvele häntä, jonka orjana kuljet.
En minä koskaan yritäkkään, koska jo sanoin, että jos koen kehoituksen rukoukseen, niin rukoilen, enkä "koeta rukoilla".
Minut kristittynä on kutsuttu vapauteen, ei orjuuteen.
"KOITAsinä herraasi rukoilla" ja tee se vaikka väkisin. - M@k3
frihet kirjoitti:
1.Rukous toimii
Sinä ja sinun herrasi tahtokoon mitä haluavat, minä luotan Jeesukseen Kristukseen, enkä Jumalan pilkaajiin.
Aloituksesi teksi jo selventää "perseen nuoleminen", eli palvele häntä, jonka orjana kuljet.
En minä koskaan yritäkkään, koska jo sanoin, että jos koen kehoituksen rukoukseen, niin rukoilen, enkä "koeta rukoilla".
"KOITAsinä herraasi rukoilla" ja tee se vaikka väkisin.Minun haukkumiseni Saatanan kätyriksi ilmeisesti helpottaa oloa?
Olisihan tuossa perseen nuolemisen tilalla voinut käyttää mielistely tai palvomis sanaa, niin ehkä olisin saanut hieman asiallisempia vastauksia. - frihet
M@k3 kirjoitti:
Minun haukkumiseni Saatanan kätyriksi ilmeisesti helpottaa oloa?
Olisihan tuossa perseen nuolemisen tilalla voinut käyttää mielistely tai palvomis sanaa, niin ehkä olisin saanut hieman asiallisempia vastauksia.Tiedäthän, ettei ole kuin kaksi tietä ja niillä on omat herransa.
Kiitos keskustelusta,moi! - EiPennanen
frihet kirjoitti:
1.Rukous toimii
"KOITAsinä herraasi rukoilla" ja tee se vaikka väkisin.>> jos koen kehoituksen rukoukseen, niin rukoilen, enkä "koeta rukoilla". >>
...toimimme samalla tavalla.
Jos saan korkeammalta taholta tulevan kehoituksen rukoilla, niin rukoilen. Toistaiseksi ei sellaista kehoitusta ole kuulunut.
Jos saan kehoituksen tulla uskoon jonkin uskonsuunnan oppien mukaisesti, niin ainakin parhaani yritän.
Sellaistakaan kehoitusta ei ole kuulunut, paitsi anonyymeiltä palstalaisilta. Niitä et tunnu sinäkään toden kannalta ottavan. - frihet
EiPennanen kirjoitti:
>> jos koen kehoituksen rukoukseen, niin rukoilen, enkä "koeta rukoilla". >>
...toimimme samalla tavalla.
Jos saan korkeammalta taholta tulevan kehoituksen rukoilla, niin rukoilen. Toistaiseksi ei sellaista kehoitusta ole kuulunut.
Jos saan kehoituksen tulla uskoon jonkin uskonsuunnan oppien mukaisesti, niin ainakin parhaani yritän.
Sellaistakaan kehoitusta ei ole kuulunut, paitsi anonyymeiltä palstalaisilta. Niitä et tunnu sinäkään toden kannalta ottavan.Kun sinä synnyit maailmaan, et kai silloinkaan kovasti itse yrittänyt.
"Jos saan kehoituksen tulla uskoon jonkin uskonsuunnan oppien mukaisesti, niin ainakin parhaani yritän."
Usko saadaan lahjaksi Sanan kautta ja sen seurauksena synnytään uudesti ylhäältä, joten siihen ei tekoja tarvita, siksi se ei mene ihmisille "jakeluun"
Eli on hullutus maailman ihmisten silmissä.
Tosin jos Isä ei kutsu, niin kukaan ei voi syntyä uudesti ylhäältä.
Kutsu siis olisi hyvä (vältämätön) kuulla. - EiPennanen
frihet kirjoitti:
Kun sinä synnyit maailmaan, et kai silloinkaan kovasti itse yrittänyt.
"Jos saan kehoituksen tulla uskoon jonkin uskonsuunnan oppien mukaisesti, niin ainakin parhaani yritän."
Usko saadaan lahjaksi Sanan kautta ja sen seurauksena synnytään uudesti ylhäältä, joten siihen ei tekoja tarvita, siksi se ei mene ihmisille "jakeluun"
Eli on hullutus maailman ihmisten silmissä.
Tosin jos Isä ei kutsu, niin kukaan ei voi syntyä uudesti ylhäältä.
Kutsu siis olisi hyvä (vältämätön) kuulla.>> Tosin jos Isä ei kutsu, niin kukaan ei voi syntyä uudesti ylhäältä. >>
.., täytyy koettaa pärjäillä ilmankin.
Kutsun tuleminen taitaa edellyttää suotuisia olosuhteita ?
- Joko olet lapsi ja saat kutsusi ennenkuin olet oppinut/paatunut suhtaantumaat kriittisesti sinulle tarjottaviin 'totuuksiin', tai..
- tulet uskoon 'katuojan' tai mielen- tai muiden terveysongelmien kautta, viimeisenä pelastuskeinona rikki menneelle ihmiselle.
Jostain syystä meikäläisen lapsuus meni menojaan ilman senkummempia herätyksiä, eikä tasaisen rauhalinen, etten sanoisi nuhteeton :o), elämä ole myöhemminkään sellaisille altistanut. - frihet
EiPennanen kirjoitti:
>> Tosin jos Isä ei kutsu, niin kukaan ei voi syntyä uudesti ylhäältä. >>
.., täytyy koettaa pärjäillä ilmankin.
Kutsun tuleminen taitaa edellyttää suotuisia olosuhteita ?
- Joko olet lapsi ja saat kutsusi ennenkuin olet oppinut/paatunut suhtaantumaat kriittisesti sinulle tarjottaviin 'totuuksiin', tai..
- tulet uskoon 'katuojan' tai mielen- tai muiden terveysongelmien kautta, viimeisenä pelastuskeinona rikki menneelle ihmiselle.
Jostain syystä meikäläisen lapsuus meni menojaan ilman senkummempia herätyksiä, eikä tasaisen rauhalinen, etten sanoisi nuhteeton :o), elämä ole myöhemminkään sellaisille altistanut.17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Voitko nimesi kirjoittaa, ettet kuulu näihin edellä mainittujen listaan?, minusta siinä kirjoitettiin että, kaikki ovat syntiä tehneet. - poikalapsi
frihet kirjoitti:
Minä rukoilen, silloin kun koen Hengen kehoituksen.
Sinähän voit omalta herraltasi apua pyytää itsekin.Ehkäpä ette arvoisat uskonnon orjat menekään "kaikkeen paskaan" mukaan, mutta MONEEN paskaan sinä ainakin olet kuulemma mukaan mennyt. Semmoista se on se hellarien rehellisyys!
- M@k3
frihet kirjoitti:
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
Voitko nimesi kirjoittaa, ettet kuulu näihin edellä mainittujen listaan?, minusta siinä kirjoitettiin että, kaikki ovat syntiä tehneet.Paavali on varmaan pureskellut hulluruohoa tuota kirjoittaessaan.
Mitähän hän on mahtanut hakea oikeasti takaa? Ehkä hän on halunnut perustaa uuden juutalaisuuden lahkon jossa Jahvelle ei enää uhrata eläimiä, vaan lahjoitetaan koko omaisuus lahkon johtajille(hänelle).
frihet ja kaikki palstalaiset! Haluan muistuttaa jokaista, että ...
Jaak. 3:14
"Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan."
2. Kor. 13:8
"Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta."- 65dtougcjn,
tänäpänä tai kuten aiemminkin, kuka tahansa voi kirjoittaa raamatun kaltaisen satukirjan, ja läntätä sinne lauseita,mitkä joko kumoavat toisensa tai ovat niin ympäripyöreitä ettei siitä ota erkkikään selvää. Tämä nähdään jo noista väännöksistä, mitä on jopa uskiksien omassa piirissä. Jokaisella on oma väännöksensä kaikesta. Ja uskontokuntia on kuin pilviä taivaalla - ja jokainen on oikeassa. huh,..
- hirvas
kaikille. Miksi pitäisi löytyä jotakin ihmisten keksimää "henkeä" palstalta, koska kastetuille Jeesukseen uskoville on annettu lahjana Pyhä Henki ?
Melkein jokaisella uskonlahkolla on oma palstansa, jossa kuulutetaan sen oman liikkeen erinomaisuutta ja oikeellisuutta.
Missä on totuus, eli Jeesus ja Jumalan pyhä sana. Siitähän pitää puhua eikä jostakin helluntaihengestä. Ei Raamattu sellaista oppia tunne, koska se on perustettu ihmisten toimesta joskus 1800-luvulla.- hirvas
sanoa joku television ajankohtaisohjelmassa, että uskonnot eroittaa, mutta Jeesus yhdistää ihmiset.
Tuossa on juuri se ajatus, joka on hämärtynyt lahkojaan puolustavilla kannattajilla. - J.Edgar
Sinä ja hirvas olette siis erillänne kaikista kristinuskon suunnista ja lahkoista, koska te uskotte vain Jeesukseen ja Raamattuun.
Seuraavaksi te perustatte uuden lahkon, koska mikään oleva lahko ei teille kelpaa. - hirvas
J.Edgar kirjoitti:
Sinä ja hirvas olette siis erillänne kaikista kristinuskon suunnista ja lahkoista, koska te uskotte vain Jeesukseen ja Raamattuun.
Seuraavaksi te perustatte uuden lahkon, koska mikään oleva lahko ei teille kelpaa.tehdä mielikuvituksellasi ihan mitä haluat, minä uskon siitä huolimatta Jeesukseen ja Hänen opetukseensa. Ja siihen ei tarvita yhtään uskoa tai lahkoa.
On hauskaa uskoa Voittajaan! - frihet
Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
Ja tämän hän kirjoitti uskoville, kuten muutkin seurakunta kirjeet.
Eli vajavaisia olivat ihmiset silloinkin, kuten tänäänkin, vaikka Kristuksessa ei ole kadotus tuomiota ja saamme jopa kuulua pyhiin. - frihet
Voin ihan rehellisesti myöntää, etten ole päässyt vielä kaikessa noin pitkälle, että nuo kolme saisivat täydellisesti sydäntäni hallita, sen huomaa kirjoituksistanikin, kun tulee kirjoitettua sellaistakin, jota nuo kolme eivät tahtoisi.
Yksi Herra ja yksi Jumala, niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat;
1. Kor. 8:6
"meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät." [Joh. 1:3 ]10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, — oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä."
- frihet
Miten se tukan kasvu edistyy, joka sänki on pidempi, kuin minun perunoilla, (5cm)?
- frihet
Taidan tän koirani kanssa jäljittää teidät karvapäät esiin, kyllä sillä sen verran hyvä haju-asti on et se teidät ylös etsii, kuhan ette tukasta puihin kii jää.
Pitäsköhän mun uusiksi parta kasvattaa, tuli vaan mieleen teidän "keksinnöt ja kun mullakin tää tukka ei enää kulmakarvoja korkeemmalle meinaa kasvaa, nii jos kasvattas taas parran.
Meinaan ei mullakaan tuolla nattasilla paljon tukka haittaa.
No nyt käväsin muutenkin sellasen sentin sängen ajaluttamassa, kun keväthän nyt on tullu.
No eiku kasvattakaa te vaan kunnon tukka, mulle on yks lysti onko tukkaa vai ei.
Eiks se nii oo, et tukka ja järki ei mahdu samaan päähän.
- hirvas
...taaaaas....tämä palsta.........
4:1 "Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?
2 Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.
3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne."- frihet
Kyllä Jeesuksen veli varmaan tarkoitti jo uskossa olevia seurakuntalaisia, kuten Paavalikin, kun Korintin porukalle moitteita kirjoitti.
Minä tosin tän aloituksen laajensin, koko "keiton" suuruiseksi, eli uskonnolliset ja jopa uskikset, kuten muutama täysin kieltäjä, jotka eivät itsekään tiedä mihin uskovat.
Minä olen tuon 2. jakeen ajattelen siten, että siihen tää ihmisen oma ylpeys on "hyvänä" rakennus kivenä.
Eihän siinä mitään vikaa ole, jos rakkaudesta johtuen kertoo Kuninkaastaan ja Hänen valtakunnasta, siihen varmaan Kuningas itsekin mielistyy ja onhan meille kehoituskin jätetty, että menkää kaikkeen maailmaan...
- M@k3
On siitä kiva raamatun väite että sitä ei pysty kiertämään 'uskon asia' tai 'Jumala teki sen' väitteillä joilla pystyy normaalisti kiertämään lähes kaikki muut raamatun väitteet.
Rukouksen pitäisi oikeasti toimia tässä maailmassa, eikä sille ole annettu mitään sivuehtoja ja jos te ette saa sitä toimimaan, niin turha silloin on väittää ateisteja valheen tai pahuuden lapsiksi.
Eli toimiva rukous kehiin tai sitten vedät törkeän väitteesi takaisin. puolustanut kristillisyyttä ja nimen omaan helluntailahkoa tällä palstalla ansiokkaasti. Minunkin käsitykseni on vahvistunut siitä, millaisia ihmistyyppejä kyseinen lahko vetää puoleensa.
palsta näkyy voimakkaasti vetävän Sinuakin, Työmies2, ja myös useita muita Jumalan etsijöitä!
- EiPennanen
ekivaari kirjoitti:
palsta näkyy voimakkaasti vetävän Sinuakin, Työmies2, ja myös useita muita Jumalan etsijöitä!
>>..palsta näkyy voimakkaasti vetävän Sinuakin, Työmies2, ja myös useita muita Jumalan etsijöitä! >>
.., etsijöitähän tässä ollaan, minä ainakin.
En ehkä etsimässä juuri sellaisia Jumalia, kuin mitä palstan uskovat viesteissään kuvailevat, mutta hakemassa selitystä kysymykseen, miten ihmeessä niin moni järkevä ihminen voi uskoa johonkin, mikä on mielestäni täysin uskomatonta.
Helluntaipalsta karismaattisuudessaan ja fanaattisuudessaan on erinomainen paikka etsijälle, ja luullakseni olen Jumalan täältä löytänytkin.
Jopa hyvin monta erilaista Jumalaa, yhden jokaisen uskovan korviensa välistä. - kaaleppi..
palstalla kyseinen "lahko" on vetänyt homoseksuaaleja, ateisteja, agnostikkoja eli siin oletko käyny tutustuun paikan päällä näihin ihmistyyppeihin mitä helluntalaisuus vetää puoleensa?
- Vähä samaa
olen ihmetellyt.
Joskus siitä avauksessani kirjoitinkin, että onko tämä edes helluntailaistensivusto, kun perusasiatkin ovat hukassa.- EiPennanen
>> onko tämä edes helluntailaistensivusto >>
...'helluntailaistensivusto' vaan Eniron sivusto keskustelulle helluntailaisuudesta, niin puolesta kuin vastaankin, sekä uskonnollisista syistä että uteliaisuudesta ja/tai ajankuluksi.
Myös trolleilla ja provoilijoilla on tänne vapaa pääsy, kunhan palstan sääntöjen puitteissa pysyvät. - 112
EiPennanen kirjoitti:
>> onko tämä edes helluntailaistensivusto >>
...'helluntailaistensivusto' vaan Eniron sivusto keskustelulle helluntailaisuudesta, niin puolesta kuin vastaankin, sekä uskonnollisista syistä että uteliaisuudesta ja/tai ajankuluksi.
Myös trolleilla ja provoilijoilla on tänne vapaa pääsy, kunhan palstan sääntöjen puitteissa pysyvät.Näinhän se kyllä taitaa olla.
- poikalapsi
Näkyy EMÄvalehtelija Frihet olevan taas kerran hurskastelutuulella. Se ei muuta sitä faktaa, että Frihet parjaa, valehtelee ja pettää ihmisiä surutta. Auttaa muka...no mitä se nyt hellarialkkiksen "apu" muuta olisi kuin perkeleellistä satuilua. Siitä Frihet on tunnettu mm. täällä Suomessa.
Muutamat Frihetin uskisystävät ovat minulle valaiseet, millainen ketale ja huijari on Frihet. Selvittelin hiukan. Eipä imartele mokomaa ukkoa, ei. Ei ole kumma sekään, että lahkoveli ja uskonnonkauppias Jukka niin kovin on Frihetin kanssa samaa pataa. Syykin on selvillä nyt. Suosittelen Frihetiä varomaan.
Tietoa on. Poliisikin on kuulemma emän perässä.vielä.
Ja just siitä syystä käyn päivittäin lukemassa uusia viestejä, sillä tämähän on helluntaipalsta ja mulla ei ole niin kiire kuin sulla niiden tavaroiden kanssa:-)
Siunausta sinulle.- frihet
auroraboreallis kirjoitti:
vielä.
Ja just siitä syystä käyn päivittäin lukemassa uusia viestejä, sillä tämähän on helluntaipalsta ja mulla ei ole niin kiire kuin sulla niiden tavaroiden kanssa:-)
Siunausta sinulle.Arvelen, että tarkoitit viestin sisältöä minulle, joten koitan vastata pikaisesti.
Ei minulla pitäis kiire olla, vaan ehkä ne joille tavaraa kuskaan odottavat kärsimättömänä, vaan kiitollisia ovat pääasiassa olleet.
Siitä saa nii ku hyvän mielen itsekin, kun joku muu tulee onnilliseksi.
Sullehan mun pitäs se sohva kuskata, seuraavan loman tienoilla, et en minä niin dementoitunut ole kun kirjoituksista käy ilmi.
Koitahan tyttö pärjäillä tässä kylmässä maailmassa ja muista mitä teet Jeesukselle, näinhän Pilatuskin kyseli, kun Jeesusta kuulusteli. - poikalapsi
frihet kirjoitti:
Arvelen, että tarkoitit viestin sisältöä minulle, joten koitan vastata pikaisesti.
Ei minulla pitäis kiire olla, vaan ehkä ne joille tavaraa kuskaan odottavat kärsimättömänä, vaan kiitollisia ovat pääasiassa olleet.
Siitä saa nii ku hyvän mielen itsekin, kun joku muu tulee onnilliseksi.
Sullehan mun pitäs se sohva kuskata, seuraavan loman tienoilla, et en minä niin dementoitunut ole kun kirjoituksista käy ilmi.
Koitahan tyttö pärjäillä tässä kylmässä maailmassa ja muista mitä teet Jeesukselle, näinhän Pilatuskin kyseli, kun Jeesusta kuulusteli.No, kas vain - emäluikki se täällä makeilee! Miltä se nyt tuntuu, kun uskiskaverisi ovat laulaneet julki, millainen perkeleellinen rosmo sinä olet? Valehtelijaksi sinut tidin itsekin, mutta se kaikki muu kuona. Että kehtaat, ja vielä MUKA uskovainen....
poikalapsi kirjoitti:
No, kas vain - emäluikki se täällä makeilee! Miltä se nyt tuntuu, kun uskiskaverisi ovat laulaneet julki, millainen perkeleellinen rosmo sinä olet? Valehtelijaksi sinut tidin itsekin, mutta se kaikki muu kuona. Että kehtaat, ja vielä MUKA uskovainen....
täällä on aina sama meno,eli ei mitään uutta.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904413
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?593162Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1182368Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki842062- 402033
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281987Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241743Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91637- 291618