voimapyöräpellet

Pumppi-mestari

Näitäkös voimapyöräilijötä on nyt joka pikku foorumi ja teinikuntosali täynnä! Voi vitjat sentään, täyttävät kunnnon salienkin lattiat, kun kihnaavat siinä perse pystyssä puuhelmet kaulassa. Ovat cosmopolitanista lukeneet että tytöt tykkää kun on sikspäkki, voi swiddu!

27

2110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfsdfds

Taidatkin olla todellinen Pumppimies kun et tajua, että siinä ei treenata paloja, vaan niitä todellisia vatsalihaksia joilla selkä pysyy kunnossa, kun tehdään tosimiesten liikkeitä kuten kyykkyä ja maastavetoa.

• vatsa kuntoon

Onko jotain muita hyviä liikkeitä joilla treenata syvempiä vatsalihaksia kuin tuo voimapyörä?

Itse olen tehnyt istumaannousuja, vatsarutistuksia jalat penkillä, jalkojen nostoja penkillä maaten tai istuen penkin reunassa, sekä jalkojen ja polvien nostoja pystyasennossa leuanvetotangolla roikkuen tai kyseiseen tarkoitukseen tehdyllä laitteella.

Kyljille olen tehnyt edellisiä kierrolaa sekä vartalonkiertoa levytanko hartioilla tai painolevy vatsalla.

Eli mitä muuta?

• hu1k

voimapyörä on todellakin puuhelmipoikien hyppyritukkaliike. Käsienpesun lomassa lukemissani AMERIKKALAISISSA bodauslehdissä ei koskaan suositella voimapyörää.

• dasdasdsad
        vatsa kuntoon kirjoitti:

Onko jotain muita hyviä liikkeitä joilla treenata syvempiä vatsalihaksia kuin tuo voimapyörä?

Itse olen tehnyt istumaannousuja, vatsarutistuksia jalat penkillä, jalkojen nostoja penkillä maaten tai istuen penkin reunassa, sekä jalkojen ja polvien nostoja pystyasennossa leuanvetotangolla roikkuen tai kyseiseen tarkoitukseen tehdyllä laitteella.

Kyljille olen tehnyt edellisiä kierrolaa sekä vartalonkiertoa levytanko hartioilla tai painolevy vatsalla.

Eli mitä muuta?

Staattiset vatsat. Kun alkaa sujua ilman painoja, niin sitten vain painolevyjä selkään ja homma vaikeutuu.

http://www.frixo.com/sites/fitness/exercises/staticabs.html

Voimapyörää voi tehdä myös polvien sijasta varpaillaan, mutta se on jo aika edistynyttä.

• jenkkipelle
        hu1k kirjoitti:

voimapyörä on todellakin puuhelmipoikien hyppyritukkaliike. Käsienpesun lomassa lukemissani AMERIKKALAISISSA bodauslehdissä ei koskaan suositella voimapyörää.

Tuskin läskibodarit jaksaisivat tehdäkään voimapyörää, sehän onkin enemmän urheilijoiden liike.

• 64-v
        dasdasdsad kirjoitti:

Staattiset vatsat. Kun alkaa sujua ilman painoja, niin sitten vain painolevyjä selkään ja homma vaikeutuu.

http://www.frixo.com/sites/fitness/exercises/staticabs.html

Voimapyörää voi tehdä myös polvien sijasta varpaillaan, mutta se on jo aika edistynyttä.

Mina olen holmona tyonnellyt tankoa pikkulevyilla varpaisillani.

Osa pakioilla, osa jalkaterat suorana, "varpaan kynsilla".

Vahintaan kerran viikossa muiden mahojen ohessa.

Jos 64:n tyontelee vaikeuksitta 10-15 sarjoja niin ei se kovin edistyksellista voi olla!

En ole kylla havainnut muita harrastajia.

• Grift

Mikä on voimapyörässä vikana?

• ottaa

vähän mallia puuhelmikaulapojista ja tytöt tykäisivät sustakin.

• puuhelmet

vielä auta. Täytyy olla myös päin vittua sojottava hyppyritukka ja muutoinkin urpo jätkä. Silmiinpistävä homomaisuus katsotaan eduksi.

• -AA-
        puuhelmet kirjoitti:

vielä auta. Täytyy olla myös päin vittua sojottava hyppyritukka ja muutoinkin urpo jätkä. Silmiinpistävä homomaisuus katsotaan eduksi.

Itse teen kanssa voimapyörällä tai itseasiassa tangolla. 4X20. Polvet maassa siis. Ei siis vielä mikään kehuttava saavutus. Mutta tosiasia on se, että ne suurimmat, punaisimmat ja rumimmat huutajamavesikaniskat eivät pysty kyseistä liikettä tekemään. Ei riitä potku vatsalihaksissa.

En itse ole mikään hyppyritukkapuuhelmityyppi. Vaikka eipä mulla mitään heitäkään vastaan ole.

Omakokemukseni on, että voimarullaus tai mikä onkaan oikealta nimeltään on kokonaisvaltaisesti erittäin tehokas liike.

Lisäksi staattinen pito. Juuri nuo kyseiset lisäpainot selän päällä ottavat syviin vatsalihaksiin. Lisäksi kannattaa myös katsoa muutaman Pilates-liike syviin vatsoihin.

Ei tietenkään pidä unohtaa istumaannousuja, jalkojennostoja, linkkareita ym muita tavallisesti tehtäviä liikkeitä.

Monipuolisuus on valttia tässäkin :)

• 64-v
        -AA- kirjoitti:

Itse teen kanssa voimapyörällä tai itseasiassa tangolla. 4X20. Polvet maassa siis. Ei siis vielä mikään kehuttava saavutus. Mutta tosiasia on se, että ne suurimmat, punaisimmat ja rumimmat huutajamavesikaniskat eivät pysty kyseistä liikettä tekemään. Ei riitä potku vatsalihaksissa.

En itse ole mikään hyppyritukkapuuhelmityyppi. Vaikka eipä mulla mitään heitäkään vastaan ole.

Omakokemukseni on, että voimarullaus tai mikä onkaan oikealta nimeltään on kokonaisvaltaisesti erittäin tehokas liike.

Lisäksi staattinen pito. Juuri nuo kyseiset lisäpainot selän päällä ottavat syviin vatsalihaksiin. Lisäksi kannattaa myös katsoa muutaman Pilates-liike syviin vatsoihin.

Ei tietenkään pidä unohtaa istumaannousuja, jalkojennostoja, linkkareita ym muita tavallisesti tehtäviä liikkeitä.

Monipuolisuus on valttia tässäkin :)

Ei se rullailu ole pelkästään vatsalihasliike.
        Oleellinen osa siitä on keskivartalon koordinaatioon perustuvaa.

Vaikka vetäisi jykällä laudalla reiluilla lisäpainoilla sarjaa niin rullaus ei silti välttämättä onnistu.

Yksinkertaisempi testi:
        Vatsalleen päinmakuulle.
        Kädet suoriksi eteen. Jalat samoin taakse.
        Päkiät lattiaan.
        Kropan nosto suoraan, ilman mitään kyynärvarsiavustusta taai polvien käyttöä, kämmenien ja päkiöiden varaan.
        Tätä pumppausta 10 - 20:n sarjoja.

Jos tuntuu helpolta niin jalkaterät suoriksi taaksepäin ja pumppaus varpaiden kynsipuolilla.
        Minun täytyy panna kynsien alle jotain pehmustetta.

Ehkä tämä ei ärsytä yhtä pahasti kanssaihmisiä kuin rullailu mutta vaikutus on saman tyyppinen.

Lähden nyt kotiuduttuani huomenna pumppailemaan.
        Pääsen myös kiinni vapaaseen tankoon.

• voimailija

Ihme porukkaa täällä, voimapyörä liike on yksi tehokkaimmista keskivartalon vahvistamis liikkeistä. Erittäin hyvä lisä voimannosto treenin joko sitä vahvistamaan tai tukemaan. Että se on ihan sama minkä kokoinen kaveri on ja millaiset lihakset jos keskivartalossa on voimaa niin pystyy sitä tekemään... vaikka olisi kunnon mörssäri. Et kaikki kukka kepit ja isommatkin pumppu kaverit kokeilemaan vaan niin huomaatte että voitte nostaa hattua niille hyppytukka Puuhelmi pojille ku ite Ette jaksa sitäkään mitä ne!

• aitoBlueteam

minulla lipsahti voimapyörä sinne

• epäaitoblutim

Ripulinen voimapyörä mullakin

• puuhelmiqoncueror

Kerran oli puuhelmipoika salilla voimapyörää tekemässä. Kun hän n osti perseensä pystynn tempaisin häneltä verkkarit nilkkoihin ja lipaisin hänen anustaan. Heti tuli huoh, nussi mua. Suositteli minua muillekkin tiukka anuksisille puuhelmipojille ja nyt saa nussia joka kerta kun käyn salilla.

• aitoBlueteam

nyt pääsee peräilmaa niin että palohälytin tukehtuu ja tapetit tummuu

johtuneeko statiineista tai liikennekartioista

• realman120kg

Voimapyörä.... voi vittujen vittu.

Tosimies kantaa säkkiä, kävelee farmaria, kyykkää ja vetää maasta. Ilman vyötä.
      Koko paketti on pelkkää rautaa.

• Elisiis

liia iso mies kehonpainoliikkeisiin. Kyykätty vedetty maasta ilman vötä pidemmän aikaa loppuun tehty näitä kovia vatsaliikkeitä. Nähnyt myös kilpailevan voimannosajan yli 110kg 350 kg maasta vetävän miehen tekevän voimapyörää suorin jaloin kuin ilmaa vaan. Noi mielipiteet ovat jotain miehisyyskompleksia. Kovat treenajat tekevät millä kehittyy.

• vaatiiLihaksia

Voimapoyörä ja lankutus vaati lihaksia joita maastavetäjillä ei ole! Salilla kattelin kun lihaksikas kaveri koitti lankutttaa niin eihän siitä mitään tullut!

• aitoBlueteam

saanko lankuttaa sinua pyllyyn?

• realman120kg

Säkin kanto on kovinta rääkkiä vatsoille. Lankut ja voimapyörät löysille treenaajille.

• aitoBlueteam

no miten se pyllylankutus?

• realman120kg

No mutta sanokaa kuinka monta minuuttia pitää olla "lankussa".
      Kyllästyin 5 minuutin kohdalla. Pitää kai kokeilla laittaa sata kiloa painoa selkään.

• Teitkö "naisten" lankkua = lyhyenä, kyynärpäiden varassa vai pitkää lankkua kädet suorina edessä, paino suoraan päkiöille ja kämmenille ilman polvi- tai kyynärpääavustusta?
        Tee varmuuden vuoksi tämä pitkä lankku liukkaalla alustalla, jalkaterät suorina, paino varpaiden kynsipuolilla!
        Tarttee laittaa vähemmän painoja perseen päälle.

• realman120kg
        vm-43 kirjoitti:

Teitkö "naisten" lankkua = lyhyenä, kyynärpäiden varassa vai pitkää lankkua kädet suorina edessä, paino suoraan päkiöille ja kämmenille ilman polvi- tai kyynärpääavustusta?
        Tee varmuuden vuoksi tämä pitkä lankku liukkaalla alustalla, jalkaterät suorina, paino varpaiden kynsipuolilla!
        Tarttee laittaa vähemmän painoja perseen päälle.

Tehty. Kyllästyy enen kuin tuntuu missään. Pysyn kannassani että turha liike.

• realman120kg kirjoitti:

Näkis vaan sen 5-minuuttisesi!

• aitoBlueteam
        realman120kg kirjoitti:

lankkua pyllyynkö tehty?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe