Kävin abdominoplastiassa

pari kysymystä kokeneille

Heips,

kävin viikko sitten abdominoplastiassa yksityisellä. Leikkaus tehtiin sitten kaikin maustein eli jenkkakahvat imettiin kyljistä, lihakset kiristettiin ja nahkareppu poistettiin.

Haavan osalta toipuminen ollut nopeahkoa, arpi on kaunis (mitä nyt reunoistaan kiristää ja vetää ryppyyn), imustakaan ei suurempia mustelmia tullut. Joka päivä olen vähän edellistä paremmassa kunnossa, kipujakaan ei niin paljoa ole ettei niitä sietäisi.

PAITSI vatsalihaksissa. Jo ovat kipeät. Nyt olen pari päivää (tai lähinnä yötä) pidätellyt yskää, kun on alkanut kurkkua kutista niin vietävästi... kerran koitin varovasti yskäistä mutta luulin että taju lähtee, sattui niin s******sti.

KYSYMYKSIÄ MUILLE ABDOMINOPLASTIASSA KÄYNEILLE:

1)
Kuinka kauan teillä muilla nuo lihakset ovat olleet niin tajuttoman kipeät? Milloin olette uskaltaneet yskiä / aivastella / nauraa kikattaa / oksentaa tms ihan suht normaalisti?

2)
Milloin pystyitte kulkemaan ihan suorana? Itselläni tuo kävely vielä viikon jälkeenkin hieman ylävartalosta kumaraa... on ikäänkuin suorassa mutta pirun huono ryhti.

3)
Kuinka kauan nukuitte selällänne tyyny polvien alla? Tekis jo mieli kääntyä kyljelleen, mutta ei uskalla. Entä voinkohan suosiolla jättää tyynyt jo polvien alta pois, tuntuu että painavat siellä joitain verisuonia niin että paikatkin puutuu?

4) Kävittekö kaikki lymfassa tms jälkikäteen? Mietin köyhänä sitä, että onko se oikeasti hintansa väärti... hoitaja sanoi että kyljet se voi tehdä imun jäljiltä tasaisemmiksi.

5) Missä vaiheessa lopputulos oli sellainen, että uskalsitte ostaa uusia vaatteita? Olen palaamassa töihin sitten, kun leikkauksesta on reilut 3 viikkoa, jokohan sitä ennen uskaltaisi käydä farkkukaupassa vai onkohan liian suurta unelmointia sellainen?

Kiitos jos joku ehtii / jaksaa vastata näihin. Olen superkiitollinen kaikista vinkeistä, jotka tätä paranemisvaihetta jotenkin helpottaa...

:)

13

1813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselläkin

Minut leikattiin kaksi viikkoa sitten. Mulle tehtiin muuten sama ku sulle muttei rasvaimua. Yskiminen tai aivastaminen on melkoista tuskaa tällä hetkellä ;-)

Minulle suositeltiin lymfaa aikaisintaan kolmen viikon päästä leikkauksesta. Ajattelin kyllä mennä, mutta olisi kiva kuulla muiden ajatuksia, onko siitä oikeasti mitään hyötyä.

Mä kuljen myös huonoryhtisenä. Ei anna kroppa vielä periksi suoristaa ihan kokonaan ja käsittääkseni ei sitä oikein saisikaan, ennen kuin vatsakalvo on kiinnittynyt kunnolla (korjatkoon joku paremmin asiasta tietävä).

Vaatteista sen verran, että mä en kyllä vielä tässä vaiheessa mahdu edes entisiin farkkuihini, joten en ihan hetkeen ole uusiakaan menossa hankkimaan. Mulle sanottiin, että turvotuksen laskeminen voi kestää kolme kuukauttakin.

Mä en pysty nukkumaan kyljellään, vaikka mieli tekisi.

En siis hirveästi osaa sinua auttaa, mutta itsestäni on mukava kuulla, miten muut tästä ovat toipuneet / toipumassa. Jos ei tänä kesänä ihan olla bikinikunnossa, niin ensi kesänä sitten, eiks vaan ;-)

• sama täällä taas

Moi,

kiva kuulla miten sulla menee, oot viikon mua edellä joten sun viestistä päättelin että mitään radikaalia ei mulla tuu seuraavallakaan viikolla tapahtumaan..

Tällä hetkellä vatsa pömpöttää niin piukkana pallona että... on varmaan paljon ilmaakin, mutta kai jonkin verran myös nesteturvotusta.

Huomenna olis tarkoitus ottaa haavan päältä se leikkauksessa laitettu haavateippi pois... pelottaa jo valmiiksi että sattuu ihan törkeesti, en tiedä mahtaisko kastelu yhtään auttaa...

Missä sä kävit, saako udella? Mä Salmella Jyväskylässä. Tuntuu, että eri lääkärit antaa erilaisia ohjeistuksia jatkon suhteen, esim. nyt tuo painesiteen käyttö. Maalaisjärki auttanee näissäkin.

Tosiaan kiinnostaisi tuo lymfa - tai lpg-hoito ja sen tuomat hyödyt. Onkohan oikeesti rahan arvoista... jostain katsoin että maksais noin 50 euroa kerralta. Montakohan kertaa pitäis ottaa ja kuinka usein, ja mikä se on se siitä saatava konkreettinen ja näkyvä hyöty?

Voimia sulle paranemiseen. Milloin ajattelit töihin lähteä?

• kysymyksiin
        sama täällä taas kirjoitti:

Moi,

kiva kuulla miten sulla menee, oot viikon mua edellä joten sun viestistä päättelin että mitään radikaalia ei mulla tuu seuraavallakaan viikolla tapahtumaan..

Tällä hetkellä vatsa pömpöttää niin piukkana pallona että... on varmaan paljon ilmaakin, mutta kai jonkin verran myös nesteturvotusta.

Huomenna olis tarkoitus ottaa haavan päältä se leikkauksessa laitettu haavateippi pois... pelottaa jo valmiiksi että sattuu ihan törkeesti, en tiedä mahtaisko kastelu yhtään auttaa...

Missä sä kävit, saako udella? Mä Salmella Jyväskylässä. Tuntuu, että eri lääkärit antaa erilaisia ohjeistuksia jatkon suhteen, esim. nyt tuo painesiteen käyttö. Maalaisjärki auttanee näissäkin.

Tosiaan kiinnostaisi tuo lymfa - tai lpg-hoito ja sen tuomat hyödyt. Onkohan oikeesti rahan arvoista... jostain katsoin että maksais noin 50 euroa kerralta. Montakohan kertaa pitäis ottaa ja kuinka usein, ja mikä se on se siitä saatava konkreettinen ja näkyvä hyöty?

Voimia sulle paranemiseen. Milloin ajattelit töihin lähteä?

Kyllä lääkäri mulle sanoi, että turvotusta (siis nestettä) riittää vielä hetkiseksi, joten aikaa siihen menee. Kävin tänään juuri poistattamassa dreenin reiän tikin ja totesivat klinikalla, että turvotus on pienentynyt todella hyvin mulla. Myös haava on todella hyvin parantunut.

Ei se haavateipin poisottaminen satu, suotta pelkäät.

Mä kävin Helsingissä Klinikka22:ssa leikkauksessa. Olen todella tyytyväinen paikkaan ja palveluun.

Töihin paluusta sen verran, että olen ottanut vapaata niin, että menen töihin vasta kesäkuun alussa. Mulla on siis reilusti aikaa toipua ;-)

Lymfasta sen verran, että se paikka, mistä kävin ostamassa tukiliivin, on myös hoitola, jossa hoitoja tehdään. Hoitaja sanoi, että hoitoja suositellaan vähintään 6 kerran sarja ja aikaisintaan kolmen viikon päästä leikkauksesta. Olen itse aika vahvasti sitä mieltä, että käyn sitä kokeilemassa. Sittenpähän näen, onko siitä hyötyä vai ei ;-)

Mulle muuten suositeltiin niin, että tukiliiviä tulisi käyttää yötä päivää kolme viikkoa ja sen jälkeen päivisin ainakin kuukausi. Mutta olen kyllä kuullut, että eri lääkärit antaa eri ohjeita. Kai se on vähän tapauskohtaistakin.

Voimia myös sulle parantumiseen. Otetaanhan iisisti ;-)

• jännä

Itselle tehtiin leikkaus melkein 6vko:a sitten. Julkisella leikattiin....itsellä ei kirirstetty lihaksia, olivat hyvässä kunnossa. Eikä myöskään rasvaimua tehty. Mikä nyt näin jälkikäteen vähän ihmetyttää??! Odotan lopputulosta jo ehkä hiukan hätäillen, meinaan turvotusta on vielä reilusti.

Arpi on siisti ja napa on jo todella hyvän näköinen. Vasta noin vko:n verran olen uskaltanut "nautinnolla" aivastaa/yskiä. Samoin nauramista on pystynyt harrastaa kunnolla vasta pari vko:a.

Itse kävelin noin 2vko:a huonoryhtisenä. Jahka saa t vauhtia kävelyyn. Niin selkä suorenee huomaamatta ;)

4 vko:a nukuin itse selällään, iso tyyny polvien alla. Voi taivas kuinka ihanaa oli reilu vko sitten vaihtaa kylkiasentoon. Pidän vielä tyynyä mahan alla/vieressä tukena, kun kyljelleen nukun.

Itselläni on huomenna 4:jäs lymfa kerta. Ekalla kerralla oli kamala jysäri koko päivän. Muilla kerroilla ei mitään. Enkä todellakaan osaa sanoa onko siitä ollu hyötyä?? Toisaalta kun en ole huomannut mitään eroa. Käyn nyt kuiteskin ainakin vielä 2 kertaa, kun sain sairaalalta lähetteen. Kela korvaa lymfasta jotain...varmaan euron kaksi?!

Itse palasin takaisin töihin 5 vko:n sairasloman jälkeen. Ammattina maalari, ja voin sanoa että olisi pitänyt kuunnella miehen neuvoja ja pysyä vielä tämä viikko kotona. Ma ja ti haava meni ihan punaiseksi ja kutisi niin maan prk:leesti. Ajattelinkin käydä eilen hakemassa lisää saikkua. Mutta meneikin töihin...nyt tilanne on jo parempi, mutta haava on edelleen arka. Eiköhän se ajan kanssa parane.

Itse en ole vielä vaateostoksilla käynyt. Ajattelin kuitenkin ennen kesää mennä, 100e lahjakorttikin odottaa :D Joulahjaksi saanut ja ajattelin säästää sen leikkauksen jälkeen.

Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä. Ei voi muuta sanoa kuin että aika parantaa haavat :) Kk päästä olet jo ihan eri ihminen :)

• että tietää jonkun ajan

Moi,

jos oot vasta pari viikkoa uskaltanut nauraa, tarkoittaa se noin kuukauden kärsimystä... toisaalta mietin onkohan aika mulla pidempi, kun kiristettiin nuo lihaksetkin.
        Mutta hyvä tietää edes jotain aikahaarukkaa sillekin :)

Äskin otin haavateipin pois. Itse haava ei sattunut, mutta iho on käsittämättömän herkkä ja arka siitä haavan ympäriltä. Onkohan ne hermot menneet jotenkin sekaisin, sillä haava itsessään oli ihan nätti eikä mitenkään tulehtunut tms.

Yskä on vaan kurja juttu. Se ei vaivaa hereillä eikä seistessä, eikä ees jos makaan ja katson telkkaa, mutta heti kun rentoudun ja nukahdan... sen päiväinen kutitus alkaa kurkussa. Viime yönäkin nousin pystyyn hörppimään yskänlääkettä parikymmentä kertaa. Se auttoi, en joutunut yskäisemään mutta väsynyt olen kun ei tule nukuttua.

Itse olen palaamassa töihin jo 2,5 viikon kuluttua (eli 3,5 vko leikkauksesta). Enempää ei saikkua irronnut, mutta eiköhän se mene kun on toimistotyötä.

Onko teillä molemmille ihan sitä tavallista micropore- tms. paperista haavateippiä? Jotkut on kehuneet silikoniteippejä, on kuulemma kalliita mutta lopputulokset parempia. Tiedä häntä?

Entä oletteko uskaltaneet hieroa mahaa kevyesti? VÄlillä kun on niin paljon turvotusta, mietin että se voisi tehdä hyvää,.. mutta sitten tulee taas mieleen, että ehkä pitäisi antaa kudosten kiinnittyä rauhassa jne.

Tuo lymfajuttu kuulostaa sellaiselta, että ehkä sitä sittenkin kannattaa kokeilla. En tosin tiedä mitä eroa on lymfalla ja lpg-hoidolla, molemmista puhutaan.

Voimia teille toipumiseen!

• jännä
        että tietää jonkun ajan kirjoitti:

Moi,

jos oot vasta pari viikkoa uskaltanut nauraa, tarkoittaa se noin kuukauden kärsimystä... toisaalta mietin onkohan aika mulla pidempi, kun kiristettiin nuo lihaksetkin.
        Mutta hyvä tietää edes jotain aikahaarukkaa sillekin :)

Äskin otin haavateipin pois. Itse haava ei sattunut, mutta iho on käsittämättömän herkkä ja arka siitä haavan ympäriltä. Onkohan ne hermot menneet jotenkin sekaisin, sillä haava itsessään oli ihan nätti eikä mitenkään tulehtunut tms.

Yskä on vaan kurja juttu. Se ei vaivaa hereillä eikä seistessä, eikä ees jos makaan ja katson telkkaa, mutta heti kun rentoudun ja nukahdan... sen päiväinen kutitus alkaa kurkussa. Viime yönäkin nousin pystyyn hörppimään yskänlääkettä parikymmentä kertaa. Se auttoi, en joutunut yskäisemään mutta väsynyt olen kun ei tule nukuttua.

Itse olen palaamassa töihin jo 2,5 viikon kuluttua (eli 3,5 vko leikkauksesta). Enempää ei saikkua irronnut, mutta eiköhän se mene kun on toimistotyötä.

Onko teillä molemmille ihan sitä tavallista micropore- tms. paperista haavateippiä? Jotkut on kehuneet silikoniteippejä, on kuulemma kalliita mutta lopputulokset parempia. Tiedä häntä?

Entä oletteko uskaltaneet hieroa mahaa kevyesti? VÄlillä kun on niin paljon turvotusta, mietin että se voisi tehdä hyvää,.. mutta sitten tulee taas mieleen, että ehkä pitäisi antaa kudosten kiinnittyä rauhassa jne.

Tuo lymfajuttu kuulostaa sellaiselta, että ehkä sitä sittenkin kannattaa kokeilla. En tosin tiedä mitä eroa on lymfalla ja lpg-hoidolla, molemmista puhutaan.

Voimia teille toipumiseen!

Varmasti ihan ihmisestä riippuen tuo nauraminen :) Nyt pystyy jo hekottamaan, mutta tuntuu vielä.

Itsellä haavateipin otti pois terkkari, viikko leikkaukseta vaihtoi teipin. Teipistä en tiedä mikä oli, mutta normi teipiltä näytti. Siis sellaiselta sidosteipiltä, miksikä niitä nyt kutsutaan? Tokalla kerralla kun terkkari poisti teipin, niin haava aukesi hieman yhdestä kohtaa. Noin 1cm matkalta, siinä jouduin pitämään sellaista järkyttävän kallista silikoniläpyskää päällä. Viikon verran jouduin pitämään, ja pikkuhiljaa haava umpeutuikin.

Itsellä on maha tunnoton navasta haavan asti. Joillain tunto palautuu ja joillain ei. Menee aikaa ennenkuin suonet ym uusiutuu, ja nesteen kiero korjaantuu ym.

Tosi lyhyt tuo sinunkin saikkusi, mutta ehkä se menee kun et tee kauhean fyysistä työtä. Jos tuntuu pahalle, niin haet lisää saikkua :)

Toi yskäkin on varmasti karsea juttu, voin vaan kuvitella. Sisko oli oksennustaudissa leikkauspäivänäni. Olin vielä edellisenä päivänä tekemisissä siskon kanssa. Pelkäsin koko ajan että yrjötauti alkaisi, mutta onneks ei. Se ei varmasti olis ollu kauhean mukavaa...

Tänään kävin lymfassa, viikon päästä menen vielä. Voihan se olla että siitä on nyt enemmän apua, kun pystyy koko maha-alueen lymfaamaan. Tiedä häntä...???

Kauanko muilla abdominoplastian kokeneilla on tämä turvotus kestänyt?

Itsellä on edelleen myös reisien sisäosissa noi ihanat pussukat. Lymfahoitaja neuvoi pumppaamaan taipeista, niin neste lähtisi liikkeelle.

Joo todellakin tsemppiä toipumiseen, kaikki aiheesta liittyvä kokemus on tervetullutta :)

• 6vko
        jännä kirjoitti:

Varmasti ihan ihmisestä riippuen tuo nauraminen :) Nyt pystyy jo hekottamaan, mutta tuntuu vielä.

Itsellä haavateipin otti pois terkkari, viikko leikkaukseta vaihtoi teipin. Teipistä en tiedä mikä oli, mutta normi teipiltä näytti. Siis sellaiselta sidosteipiltä, miksikä niitä nyt kutsutaan? Tokalla kerralla kun terkkari poisti teipin, niin haava aukesi hieman yhdestä kohtaa. Noin 1cm matkalta, siinä jouduin pitämään sellaista järkyttävän kallista silikoniläpyskää päällä. Viikon verran jouduin pitämään, ja pikkuhiljaa haava umpeutuikin.

Itsellä on maha tunnoton navasta haavan asti. Joillain tunto palautuu ja joillain ei. Menee aikaa ennenkuin suonet ym uusiutuu, ja nesteen kiero korjaantuu ym.

Tosi lyhyt tuo sinunkin saikkusi, mutta ehkä se menee kun et tee kauhean fyysistä työtä. Jos tuntuu pahalle, niin haet lisää saikkua :)

Toi yskäkin on varmasti karsea juttu, voin vaan kuvitella. Sisko oli oksennustaudissa leikkauspäivänäni. Olin vielä edellisenä päivänä tekemisissä siskon kanssa. Pelkäsin koko ajan että yrjötauti alkaisi, mutta onneks ei. Se ei varmasti olis ollu kauhean mukavaa...

Tänään kävin lymfassa, viikon päästä menen vielä. Voihan se olla että siitä on nyt enemmän apua, kun pystyy koko maha-alueen lymfaamaan. Tiedä häntä...???

Kauanko muilla abdominoplastian kokeneilla on tämä turvotus kestänyt?

Itsellä on edelleen myös reisien sisäosissa noi ihanat pussukat. Lymfahoitaja neuvoi pumppaamaan taipeista, niin neste lähtisi liikkeelle.

Joo todellakin tsemppiä toipumiseen, kaikki aiheesta liittyvä kokemus on tervetullutta :)

moi vko leikkauksesta kävin poistattamassa navasta tikit ja kysyin saako nukkua miten haluaa ja sai miten itsestä tuntuu ja heti kyllä rupesin kyljellä nukkuu tyyny jälkojen välissä. yskimään sitä pystyi siinä noin 2-3 vko leikkauksesta mutta vatsalihakset on vieläkin kipeät mutta ei haittaa aivastusta jne..
        turvotusta voi olla 8 vkoakin joten ei heti kannata sinne farkku ostoksille rynnätä joudut pian ostamaan vielä uudet,hitaasti hyvä tulee. itse tässä oottelen että voisi vatsalihaksia ruveta tekee.
        muista rasvailla haavaa itsellä pääsi kuivumaan ja kutina oli sen mukaista, mutta tsemppiä kesää kohti mennään ja kivaa päästä rannalle ihan oikeasti bikini kunossa, tsemiä sulle kyllä se siitä...

• siellä !
        6vko kirjoitti:

moi vko leikkauksesta kävin poistattamassa navasta tikit ja kysyin saako nukkua miten haluaa ja sai miten itsestä tuntuu ja heti kyllä rupesin kyljellä nukkuu tyyny jälkojen välissä. yskimään sitä pystyi siinä noin 2-3 vko leikkauksesta mutta vatsalihakset on vieläkin kipeät mutta ei haittaa aivastusta jne..
        turvotusta voi olla 8 vkoakin joten ei heti kannata sinne farkku ostoksille rynnätä joudut pian ostamaan vielä uudet,hitaasti hyvä tulee. itse tässä oottelen että voisi vatsalihaksia ruveta tekee.
        muista rasvailla haavaa itsellä pääsi kuivumaan ja kutina oli sen mukaista, mutta tsemppiä kesää kohti mennään ja kivaa päästä rannalle ihan oikeasti bikini kunossa, tsemiä sulle kyllä se siitä...

Älä kiirehdi niiden vatsaliikkeiden kanssa.
        Tai kannattaa ainakin tehdä aluksi vain sellaisia EI haavaa venyttäviä. Esimerkiksi selällään polvet koukussa ylävartalon nostoja.
        Kaikki VENYTTÄVÄ on pahaksi ensimmäisen vuoden aikana haavasi ,arpesi lopputulosta ajatellen.

Minun leikkauksesta on jo vuosia ja arpi on tosiohut ja siisti.
        Tsemppiä leikatuille.

• leikkaus 11/07
        siellä ! kirjoitti:

Älä kiirehdi niiden vatsaliikkeiden kanssa.
        Tai kannattaa ainakin tehdä aluksi vain sellaisia EI haavaa venyttäviä. Esimerkiksi selällään polvet koukussa ylävartalon nostoja.
        Kaikki VENYTTÄVÄ on pahaksi ensimmäisen vuoden aikana haavasi ,arpesi lopputulosta ajatellen.

Minun leikkauksesta on jo vuosia ja arpi on tosiohut ja siisti.
        Tsemppiä leikatuille.

On ihan pakko vähän kommentoida. Itse kävin Jyväskylässä (11/07) ja otettiin reilusti venynyttä nahkaa ja kiristettiin vatsalihakset (rako 6cm). Tämä kiristys varmaankin toi mukanaan "lisäaikaa" parantumiseen. Nyt siis 6 kk takana, saikkua pidin vain vajaan viikon ja palasin toimistotöihin. Hieman ihmettelivät kumarakävelyäni töissä. Kannattaa pitää haavateippiä noin 3-4vk. Itselläni haava parani hyvin, on litteä ja siisti, mutta punoittaa vieläkin. Rasvaimun tarvetta ei ollut, kävin LPG:ssä (10 krt) mutten havainnut mitään sen kummempaa muutosta. Mutta täytyy sanoa, että on tosi mukavaa, kun vatsa ei roiku, on litteä ja napakin on kohdallaan. Silti tunto ei 6 kk jälkeenkään ole vielä kohdillaan, mutta parenee koko ajan.
        Suosittelen lämpimästi, itse kadun vain sitä, etten mennyt jo 10v. sitten.

• heti...
        leikkaus 11/07 kirjoitti:

On ihan pakko vähän kommentoida. Itse kävin Jyväskylässä (11/07) ja otettiin reilusti venynyttä nahkaa ja kiristettiin vatsalihakset (rako 6cm). Tämä kiristys varmaankin toi mukanaan "lisäaikaa" parantumiseen. Nyt siis 6 kk takana, saikkua pidin vain vajaan viikon ja palasin toimistotöihin. Hieman ihmettelivät kumarakävelyäni töissä. Kannattaa pitää haavateippiä noin 3-4vk. Itselläni haava parani hyvin, on litteä ja siisti, mutta punoittaa vieläkin. Rasvaimun tarvetta ei ollut, kävin LPG:ssä (10 krt) mutten havainnut mitään sen kummempaa muutosta. Mutta täytyy sanoa, että on tosi mukavaa, kun vatsa ei roiku, on litteä ja napakin on kohdallaan. Silti tunto ei 6 kk jälkeenkään ole vielä kohdillaan, mutta parenee koko ajan.
        Suosittelen lämpimästi, itse kadun vain sitä, etten mennyt jo 10v. sitten.

jos vain olisi rahat! Asko tuumasi että noin neljällä tonnilla tuo pahasti roikkuva vatsamakkarani poistettaisiin. Mutta kun pankkitilillä on vain neljännes tuosta summasta ja elääkin pitäisi. Ei tässä auta kuin ottaa kävelysauvat käteen ja mennä lenkille, vaikka rumemmaksi tuo vatsa vain tulee kun roikkuu laihtuessa entistä enemmän.

• kesällä, kaiketi
        heti... kirjoitti:

jos vain olisi rahat! Asko tuumasi että noin neljällä tonnilla tuo pahasti roikkuva vatsamakkarani poistettaisiin. Mutta kun pankkitilillä on vain neljännes tuosta summasta ja elääkin pitäisi. Ei tässä auta kuin ottaa kävelysauvat käteen ja mennä lenkille, vaikka rumemmaksi tuo vatsa vain tulee kun roikkuu laihtuessa entistä enemmän.

Hei vaan kaikille leikkauksessa käyneille ja siihen meneville. Itseän i mietityttää se, miten paljon voivat tuota rasvaa imeö pois tuon abdominoplastian yhteydessä. Minulla on takana reilu painon pudotus, mutta mahassa edelleen suuri määrä rasvaa, mutta mikäli sitä ei pian leikata, niin alkaa nuo iho-oireet olla niin pahoja, että niistä tulee suuri ongelma. Eli siis olen laihtumisessa vielä matkalla kpohden pienempää, silti tarvitsen tuon leikkauksen terveydellisistä syistä mahdollisimman pian, tätä mieltä myös lääkärikin on. Onkohan se sitten niin, että muotoilevat kuitenkin tässä vaiheessa tuon vastan sellaiseksi, ettei siihen enään myöhemmin tarvitsisi kajota uusintaleikkauksella. Nahkaa on todella paljon liikaa ja kun se saadaan pois, niin olen kuin eri ihminen, nyt omístan valmiin nahkaisen minihameen, josta en ole kovin ylpeä. ;)
        kertokaa siis joku, jolle tehty tuo rasaimukin, kuinka paljon sitä voidaan ottaa pois siinä samalla?

• 3 viikon päästä
        kesällä, kaiketi kirjoitti:

Hei vaan kaikille leikkauksessa käyneille ja siihen meneville. Itseän i mietityttää se, miten paljon voivat tuota rasvaa imeö pois tuon abdominoplastian yhteydessä. Minulla on takana reilu painon pudotus, mutta mahassa edelleen suuri määrä rasvaa, mutta mikäli sitä ei pian leikata, niin alkaa nuo iho-oireet olla niin pahoja, että niistä tulee suuri ongelma. Eli siis olen laihtumisessa vielä matkalla kpohden pienempää, silti tarvitsen tuon leikkauksen terveydellisistä syistä mahdollisimman pian, tätä mieltä myös lääkärikin on. Onkohan se sitten niin, että muotoilevat kuitenkin tässä vaiheessa tuon vastan sellaiseksi, ettei siihen enään myöhemmin tarvitsisi kajota uusintaleikkauksella. Nahkaa on todella paljon liikaa ja kun se saadaan pois, niin olen kuin eri ihminen, nyt omístan valmiin nahkaisen minihameen, josta en ole kovin ylpeä. ;)
        kertokaa siis joku, jolle tehty tuo rasaimukin, kuinka paljon sitä voidaan ottaa pois siinä samalla?

Minut leikataan 3 viikon päästä.
        Olen kuullut, että jotkut valmistautuvat leikkaukseen esimerkiksi syömällä c-vitamiinia.
        Onko siitä hyötyä mihinkään? Vai onko tarkoitus vain parantaa ýleiskuntoa?
        Kiitos, jos joku jaksaa vastata.

• Uudella Navalla

Nosto!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90