Otatko lisää kahvia ?

Tervehdys täältä sateen ja tuulen tuivertamasta etelä-Suomesta, vettä on tullut yötä päivää.
Tässä katselin noita sivuja, ulkona olen noista jutuista, ihan leppoisat arjesta kertovat sopii mulle, ja kun tuossa *matkanvarrella* tuli jo toivomuksia että ketjua olisi hyvä jatkaa, suuren osanottajamäärän takia, niin miksi sitten mietin, tuumasta toimeen....täältä tullaan!
Voi olla että tässä minulla muutaman päivän paussi edessä, mutta entistä innokkaampana tulen takaisin.
Kiitos kannustuksesta kaikille jotka innoittivat minut tähän.
Tulkaa mukaan!

136

3369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Havukka-ahon ajattelijatar

      Sydän meinaa pysähtyä, kissa toi elävän hiiren sisälle vai mikä lie.
      Sai se sen kai kiinni kun ulos meni, jotenkin tilanne oli julma.
      Tulen uudestaan kunhan tarkistan ettei täällä ole ketään muita nyt minun lisäkseni.

      • Havukka-ahon ajattelijatar

        Nyt on tarkastettu nurkat yksin olen.
        Tuossa lenkillä huomasin kuinka paju tuo suuresti parjattu roskakasvi, onkin kaunis nyt, maa on likaisen harmaa ja tuo paju kuin kirkkaita tähtiä täynnä, runsas on kukinta tänä keväänä.
        Viilentyneen huomasin ilman parilla asteella aamusta taitaa Pekka Poudan puheet mennä toteen.

        Niin on kukkaset mielessä , että on paras mennä uteliaisuutta taltuttamaan lähitaimistoon, mitä uutta sieltä on odotettavissa täksi kesäksi. Ei niitä vielä voi istutella mutta saa jotain mieleensä ja mietintämyssyn alle, siellä ne pysyy ja nuput nousee.

        Olisikohan amppelimansikka mitään, olisikos jollain kokemusta tarvitseeko aurinkoa ja onko vaativa hoidettava?


      • Kukkakeiju

        Kiitos minullekkin puoli kupposta!Kahvihammasta pakottikin jo....Hyvää päivänjatkoa kaikille!!!


      • Kukkakeiju
        Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:

        Nyt on tarkastettu nurkat yksin olen.
        Tuossa lenkillä huomasin kuinka paju tuo suuresti parjattu roskakasvi, onkin kaunis nyt, maa on likaisen harmaa ja tuo paju kuin kirkkaita tähtiä täynnä, runsas on kukinta tänä keväänä.
        Viilentyneen huomasin ilman parilla asteella aamusta taitaa Pekka Poudan puheet mennä toteen.

        Niin on kukkaset mielessä , että on paras mennä uteliaisuutta taltuttamaan lähitaimistoon, mitä uutta sieltä on odotettavissa täksi kesäksi. Ei niitä vielä voi istutella mutta saa jotain mieleensä ja mietintämyssyn alle, siellä ne pysyy ja nuput nousee.

        Olisikohan amppelimansikka mitään, olisikos jollain kokemusta tarvitseeko aurinkoa ja onko vaativa hoidettava?

        Puhelit amppelimansikasta,rohkenisinko kysyä(tyhmältä kuulostaa),Istutin tänään aasianliljan.Siis sipulisellaisen.Olinko liian aikainen?Hyvät alut olivat sipuleissa.Ja sisätiloissa ovat nyt.Miten hoidan liljojani..neuvoja kiitos.!


    • ajattelinkin juuri laittaa kahvin tulemaan .
      Söin juuri pitsaa jonka eilen tein ,aina sitä riittää toisellekkin päivälle.
      Poikakin tuli juuri ja haluaa kanssa kahvia,niinkun on tapana.

      Nyt hän rupeaa korjaamaan sohvan jalkoja.
      Hyvää tavaraa ei kannata heittää pois,kyllä se kelpaa kunhan saan ne pahat jalat pois.

    • Kun on monta rautaa lämpiämässä, ei jouda paljon istumaan paikoillaan.
      Eipä uskoisi eläkeläisiksi meitäkään kun kiirettä riittää keskelle viikkoakin.

      Täällä ei sada tänään, mutta harmaata tämä maisema ja kuraista. Ihan ulkoilupuvun housut pyykkiin joutuivat, kuraa lahkeissa kuin pikku pojalla joka hyppii vesilammikossa.

      Harakka teki tuossa pihalla kovaa tarkastelua muovikassin sisällöstä, kun kiireinen pullonpalauttaja unohtanut pullokassinsa tuohon pihalle. Kyllä siinä harakka teki monta ihme liikettä ja pään kääntöä kun halusi tietää mitä kassi sisältää. Lopulta repi kyljen auki totesi kovaksi sisällön ja pettyneenä käveli pitkin pihaa kuin kiukkuaan purkaen.

      Muistuupa pihaltani viime keväinen mustarastaan ravinnon etsintä. Tuuli oli tuonut pensasaidan juurelle palan vaahtomuovia. Se oli joistain paikoista vielä jäätyneenä kiinni maahan, mutta rastas ei antanut periksi. Se oli aikonut katsoa onko alla matoja, repi sen palasiksi jotka heitteli pitkin pihaa. Heittelipä kaikki sinne pensaiden juurille syksyllä haravoimani lehdetkin muutaman päivän aikana pois tieltänsä, kyllä siinä jalatkin kävivät.

      Työtä sitä on tehtävä ruokansa eteen, lintujenkin.

      Vihreää teetä kupissani kun tässä lepuutan hetken jalkojani, sitten ompeluksien ääreen.

      • Sanokaas muuta tuon kiireen kyllä mielelläni jättäisin nuorille ja nokkelille, kaikki pitää tehdä kahteen kertaan, mitä tässä oikein on tapahtumassa?
        Ei tietenkään mitään unohtuu joku pikku juttu silloin tällöin, ja kelloa en kanna mukanani, ajantaju aivan hunningolla. Tein sämpylöitä niistä tuli melko tummapintaisia, mutta ei ihan palaneita,
        naurahdin itsekseni.

        Tuo aasianlilja istutus ja kasvupaikka, voit varmaan parhaiten tarkastaa asian tulta googlen puolelta, kirjoituspalkkiin vaan aasianlilja, sieltä katsoin kun sain kukkasen nimeltä tupsukki, en tiedä saanko kukkimaan.
        Nyt toivotan miellyttävää iltaa, menen tästä valmistamaan ruokaa vierailleni.


      • Kaino&Vieno

        Miten täällä tätä kahvia on kiva juoda yhdessä, ja vaikka vuorotellen!
        Olin kaiken päivää lasten lasteni kanssa kun tarhaan ei voi viedä sairastunutta, ja kun minua tarvittiin niin laitoin ehdon ettei sitten toistakaan saa viedä, näin sain olla kivan päivän piirtää ja lukea.
        Nyt onkin tässä rauhassa nauttia kupillinen, olen vähän erikoinen tykkään varsiselleristä ja nyt pitää vähän odottaa että maku häviää, löytyy paremmin juoman maku.
        Hyvä että tämä jatkuu!


      • Kaino&Vieno kirjoitti:

        Miten täällä tätä kahvia on kiva juoda yhdessä, ja vaikka vuorotellen!
        Olin kaiken päivää lasten lasteni kanssa kun tarhaan ei voi viedä sairastunutta, ja kun minua tarvittiin niin laitoin ehdon ettei sitten toistakaan saa viedä, näin sain olla kivan päivän piirtää ja lukea.
        Nyt onkin tässä rauhassa nauttia kupillinen, olen vähän erikoinen tykkään varsiselleristä ja nyt pitää vähän odottaa että maku häviää, löytyy paremmin juoman maku.
        Hyvä että tämä jatkuu!

        Iltapuremista. Nesteenpoistoa.

        Minun herkkuani on jäävuorisalaatti ja varsiselleri, niitä vain lautaselle ja uutisia katsoessa, tai lukiessa siitä vain sormilla suuhun kuin lapset karkkia, ilman kastikkeita ja lisiä. Joskus menee iltapalana kokonainen parikakin, paremman puutteessa.

        Mikähän siinä onkin kun jokin vihannes alkaa maistumaan hyvälle, vaikka maku on voimakaskin.


      • haikailija...
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Iltapuremista. Nesteenpoistoa.

        Minun herkkuani on jäävuorisalaatti ja varsiselleri, niitä vain lautaselle ja uutisia katsoessa, tai lukiessa siitä vain sormilla suuhun kuin lapset karkkia, ilman kastikkeita ja lisiä. Joskus menee iltapalana kokonainen parikakin, paremman puutteessa.

        Mikähän siinä onkin kun jokin vihannes alkaa maistumaan hyvälle, vaikka maku on voimakaskin.

        Tuota naposteluyhdistelmäähän täytyy kokeilla. Sosekeittooni sitä laitan kyllä melkoisesti.
        Hapankaali-porkkanaraaste -yhdistelmä on ollut viime aikoina minulla intohimona, muka lenssujakin torjumassa.


      • Marjatta*
        haikailija... kirjoitti:

        Tuota naposteluyhdistelmäähän täytyy kokeilla. Sosekeittooni sitä laitan kyllä melkoisesti.
        Hapankaali-porkkanaraaste -yhdistelmä on ollut viime aikoina minulla intohimona, muka lenssujakin torjumassa.

        niin ei flunssaa tule.


      • Marjatta* kirjoitti:

        niin ei flunssaa tule.

        Valkosipulia päivittäin.
        Tuoretta inkivääriä vihreän teen joukkoon hautumaan muutama viipale ja eipä ole flunssa yllättänyt muutamaan vuoteen.

        Piparjuurta raastan voileivän päälle, namia tuoreen inkiväärin kanssa salaatinkastikkeeseenkin lisättynä.

        Kuinkahan moni vielä uhkarohkeasti menee jäälle. Kun katsoo tuonne järvelle, on siihen jään pinnalle satanut yöllä pieni lumikerros ja se näyttää pettävältä. Tänä vuonna on jo liiankin monta jäihin vajonnutta. Hukkumiskuolema kun on kanssa yksi niistä turhimmista, vain uhkarohkeudesta saa syyttää heitä joilla ei ollut aikaa harkita jään kestävyyttä.

        Auton katollakin on lunta, mutta maa jo niin lämmintä ja kosteaa ettei uutta lunta nurmikolle jäänyt näkyviin. Ei ole kiirettä kesärenkaiden vaihtoon. Suunnitelmissa vielä pohjoisen reissukin ja siellähän on täysi talvi.


    • Katicat2
      • Kallen mummo

        Tuo kuolemakin on asia joka tuntuu kun joku omaisista poistuu keskuudestamme, tuntuu myöskin kun joku jonka tietää kuka on kuten Junkkarinen.
        Kunnioitettavaan ikään hänkin eli, mutta näin virtuaalisesti, osanottoni omaisille.

        Saunan laitoin lämpiämään ja sinne pian pääsenkin, katselen ikkunasta kun lunta sataa. Pilvet kyllä jo rakoilee että nuo hiutaleet loppunee pian.
        Kamalaa jos alkaa sitä enemmänkin satamaan,
        näillä eväillä tällä kertaa.
        Jo huomenna varmasti lisää!


      • Anne- Marie
        Kallen mummo kirjoitti:

        Tuo kuolemakin on asia joka tuntuu kun joku omaisista poistuu keskuudestamme, tuntuu myöskin kun joku jonka tietää kuka on kuten Junkkarinen.
        Kunnioitettavaan ikään hänkin eli, mutta näin virtuaalisesti, osanottoni omaisille.

        Saunan laitoin lämpiämään ja sinne pian pääsenkin, katselen ikkunasta kun lunta sataa. Pilvet kyllä jo rakoilee että nuo hiutaleet loppunee pian.
        Kamalaa jos alkaa sitä enemmänkin satamaan,
        näillä eväillä tällä kertaa.
        Jo huomenna varmasti lisää!

        Puhuimme naapurin Tainan kanssa siellä jätehuoneen
        sekajäteastioiden, biojätteen, paperiastian ym.
        sijoittamisesta parempiin paikkoihin, lajittelua vaativat valoisampaan paikkaan jne.

        Ehdotusemme hyväksyttiinkin, mutta yksi ihminen kyllä sanoi: "Benuts, benuts!"

        Minusta ja meistä hän on aika lailla väärässä,
        sillä jätteiden lajittelu ei ole pikkuasia.

        Hänen kannattaisi käydä joillain yhä laajenevilla kaatopaikoilla.
        Se avaa silmiä ja panee ajattelemaan, millaisen maailman me jätämme jälkipolville.

        Taisin nyt kirjoittaa liian vakavissani, mutta
        joskus pitää ongelmiakin pohtia.

        Tänään oli kylmä tuuli, oikein yllätyin sen
        viileyttä ja voimaa.

        Nyt kahvin tuoksua ja leppoisaa oloa kaikille!
        Palataan. :D


      • Täältäkö tulee tuo hyvä kahvin tuoksu,,
        Kai minäkin saisin kupillisen,näin iltakahvin aikaan? kiitos !

        Niin, pitkän elämäntyön on Junkkarinen tehnyt.
        On hänellä hyviä -näin meidän ikäluokkaan sopivia- lauluja. niinkuin nyt tuo Akselin ja Elinan häävalssi: Siitä elokuvasta.
        Voiko kauniimpaa ja puhuttelevampaa olla.

        On Huhtikuu !! Sitä ei kaikki iäkkäät ja sairaat kestä. Tuo luonnon "muodonmuutos" on niin voimakasta !
        Hyvää kahvia täälläkin tehdään !


      • taas..
        Anne- Marie kirjoitti:

        Puhuimme naapurin Tainan kanssa siellä jätehuoneen
        sekajäteastioiden, biojätteen, paperiastian ym.
        sijoittamisesta parempiin paikkoihin, lajittelua vaativat valoisampaan paikkaan jne.

        Ehdotusemme hyväksyttiinkin, mutta yksi ihminen kyllä sanoi: "Benuts, benuts!"

        Minusta ja meistä hän on aika lailla väärässä,
        sillä jätteiden lajittelu ei ole pikkuasia.

        Hänen kannattaisi käydä joillain yhä laajenevilla kaatopaikoilla.
        Se avaa silmiä ja panee ajattelemaan, millaisen maailman me jätämme jälkipolville.

        Taisin nyt kirjoittaa liian vakavissani, mutta
        joskus pitää ongelmiakin pohtia.

        Tänään oli kylmä tuuli, oikein yllätyin sen
        viileyttä ja voimaa.

        Nyt kahvin tuoksua ja leppoisaa oloa kaikille!
        Palataan. :D

        !!!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Täältäkö tulee tuo hyvä kahvin tuoksu,,
        Kai minäkin saisin kupillisen,näin iltakahvin aikaan? kiitos !

        Niin, pitkän elämäntyön on Junkkarinen tehnyt.
        On hänellä hyviä -näin meidän ikäluokkaan sopivia- lauluja. niinkuin nyt tuo Akselin ja Elinan häävalssi: Siitä elokuvasta.
        Voiko kauniimpaa ja puhuttelevampaa olla.

        On Huhtikuu !! Sitä ei kaikki iäkkäät ja sairaat kestä. Tuo luonnon "muodonmuutos" on niin voimakasta !
        Hyvää kahvia täälläkin tehdään !

        Tässä pieni osanotto tuohon roskiskatoksen alla piilevästä salaisuudesta.
        Meillä on kaikki mahdollinen lajittelu ja talon asukkaat fiksuja, siistinä pysyy katoksen sisäpuoli ja astiat pestään määrävälein.
        Suurin ongelma on vain pahvien keräys kun yleensä kodinkoneiden pahvit ovat paksuja ja vaikea ainakin naisihmisen taitella pieniksi!!

        On se niin kivaa kun täällä aina on joku, kun näitä tyttöjen juttuja on helppo porukalla pohtia
        Nyt toivottelenkin mukavaa seurustelua !


      • Entinen neiti
        iirislilja1 kirjoitti:

        Tässä pieni osanotto tuohon roskiskatoksen alla piilevästä salaisuudesta.
        Meillä on kaikki mahdollinen lajittelu ja talon asukkaat fiksuja, siistinä pysyy katoksen sisäpuoli ja astiat pestään määrävälein.
        Suurin ongelma on vain pahvien keräys kun yleensä kodinkoneiden pahvit ovat paksuja ja vaikea ainakin naisihmisen taitella pieniksi!!

        On se niin kivaa kun täällä aina on joku, kun näitä tyttöjen juttuja on helppo porukalla pohtia
        Nyt toivottelenkin mukavaa seurustelua !

        Eipä päivässä mitään vikaa, täytyyhän joskus sataakin täällä oikein lunta hipsi, ei nyt niin että olisi mitään maahan jäänyt. Siinä ihmettelin että nytkö se takatalvi jo, vaiko taas, ei oikein selvää ole saanut onko syystalvi, talvi vai kevättalvi, on tämä jännää ei yksikään päivä samanlainen.
        Lähijärvi on näytillä pitkästä aikaa, sielä sen paikka on ollut aina vaan tarkoitan että ollut jään alla, joutsenetkin matkallaan joutuivat ps.pelto-ojissa ja pellolla keräilemään suuhunsa mitä saivat.
        Kyllä siellä oli jotain hanhen näköisiä vaan en tunne mikä laji.
        Olen kiinnostunut kaikesta luonnossa, siksi tässäkin tilitän päivän saalista, silmillä ja korvilla havaittuja muistiin tallennettuja.

        Noista vihanneksista.
        Samoin minulla on porkkana ohuina siivuina iltapalana, sen kyllä marinoin etikalla ja
        muutamalla suolarakeella.
        Tai dippaamalla omatekoiseen kastikkeeseen jo ka on jogurttipohjainen.

        Olenkohan nyt valmis juomaan tuon jäähtyneen valkoisen teeni? Ehkäpä.
        ps.Olen varma kävijä tällä palstalla


      • Entinen neiti kirjoitti:

        Eipä päivässä mitään vikaa, täytyyhän joskus sataakin täällä oikein lunta hipsi, ei nyt niin että olisi mitään maahan jäänyt. Siinä ihmettelin että nytkö se takatalvi jo, vaiko taas, ei oikein selvää ole saanut onko syystalvi, talvi vai kevättalvi, on tämä jännää ei yksikään päivä samanlainen.
        Lähijärvi on näytillä pitkästä aikaa, sielä sen paikka on ollut aina vaan tarkoitan että ollut jään alla, joutsenetkin matkallaan joutuivat ps.pelto-ojissa ja pellolla keräilemään suuhunsa mitä saivat.
        Kyllä siellä oli jotain hanhen näköisiä vaan en tunne mikä laji.
        Olen kiinnostunut kaikesta luonnossa, siksi tässäkin tilitän päivän saalista, silmillä ja korvilla havaittuja muistiin tallennettuja.

        Noista vihanneksista.
        Samoin minulla on porkkana ohuina siivuina iltapalana, sen kyllä marinoin etikalla ja
        muutamalla suolarakeella.
        Tai dippaamalla omatekoiseen kastikkeeseen jo ka on jogurttipohjainen.

        Olenkohan nyt valmis juomaan tuon jäähtyneen valkoisen teeni? Ehkäpä.
        ps.Olen varma kävijä tällä palstalla

        tässä olen kuunnellut Erkki Junkkarista ja Anna Pukatsofaa. Tulikoos nimi oikein ,nooo ei kai sillä niin väliä ,kyllä te fiksut tiedätte ketä tarkoitan:=)Kiitos kun saan näitä hienoja vanhoja ,laitan niitä tallelle, saa joskus herkkinä hetkinä kuunneella taas.

        Verolankettia olen laittanut kuntoon ,on laitettava Suomeenkin ,ei muuten mutta kun,minua on verotettu väärin, 35% pienestä eläkkeestä ,jo 6 vuotta . Nyt Suomi ei enään saa meitä euromaahan muuttajia verottaa enempää kun suomessakaan.

        Luulisin, että me näissä maissa emme kaikki edes osaa hakea niitä takasin ,saa nyt nähdä kuinka mummun käy?
        Kai ne tutkii niitä niin kauan että kerkiää kuolla ennen kun vastaus tulee.
        Ja kun on tottunut vähään ei kai se niin paljon ole että pää sekoo.
        Vaikka voisi sitä sitten tulla sinne Suomen
        käymään ei ole tullut käytyäkään kovin usein.


      • ullamirjami kirjoitti:

        tässä olen kuunnellut Erkki Junkkarista ja Anna Pukatsofaa. Tulikoos nimi oikein ,nooo ei kai sillä niin väliä ,kyllä te fiksut tiedätte ketä tarkoitan:=)Kiitos kun saan näitä hienoja vanhoja ,laitan niitä tallelle, saa joskus herkkinä hetkinä kuunneella taas.

        Verolankettia olen laittanut kuntoon ,on laitettava Suomeenkin ,ei muuten mutta kun,minua on verotettu väärin, 35% pienestä eläkkeestä ,jo 6 vuotta . Nyt Suomi ei enään saa meitä euromaahan muuttajia verottaa enempää kun suomessakaan.

        Luulisin, että me näissä maissa emme kaikki edes osaa hakea niitä takasin ,saa nyt nähdä kuinka mummun käy?
        Kai ne tutkii niitä niin kauan että kerkiää kuolla ennen kun vastaus tulee.
        Ja kun on tottunut vähään ei kai se niin paljon ole että pää sekoo.
        Vaikka voisi sitä sitten tulla sinne Suomen
        käymään ei ole tullut käytyäkään kovin usein.

        hyviä unia ja aamukahveet juoraan taas hyvässä seurassa -taidanpa laittaa hyvää musaakin, kun sitä nyt on.


      • Katicat2
        ullamirjami kirjoitti:

        hyviä unia ja aamukahveet juoraan taas hyvässä seurassa -taidanpa laittaa hyvää musaakin, kun sitä nyt on.

        Ihan totta, jospa meniski kerranki ajoissa nukkumaan, eikä kukkuisi täällä yli puolen yön. En oo päivänokosiakaan ottanu ja ulkonakin olen käynyt, niin luulis unenkin tulevan. Hyvää ötyä vaan kaikelle kansalle.


      • Anne-Marie
        Katicat2 kirjoitti:

        Ihan totta, jospa meniski kerranki ajoissa nukkumaan, eikä kukkuisi täällä yli puolen yön. En oo päivänokosiakaan ottanu ja ulkonakin olen käynyt, niin luulis unenkin tulevan. Hyvää ötyä vaan kaikelle kansalle.

        sekä myös tuosta lajitteluhuoleni ymmärtämisestä.

        Aina yritämme herätellä niitä, joiden mielestä
        se ei ole mitään. Heitä vieläkin on.

        Nyt hyviä öitä toivottelen meille kaikille!:)


      • Katicat2
        Anne-Marie kirjoitti:

        sekä myös tuosta lajitteluhuoleni ymmärtämisestä.

        Aina yritämme herätellä niitä, joiden mielestä
        se ei ole mitään. Heitä vieläkin on.

        Nyt hyviä öitä toivottelen meille kaikille!:)

        Eipä sadakaan enää ja ilmakin kirkkaampi, kiva. Tuo illalla lähetetty viestini näytti sittenkin pullahtaneen tänne. Varoinkin painamasta kahta kertaa, jotta tulisi sitten yhtenä kappaleena. Ei se ihme että Sampo-pankillakin on tietojärjestelmäongelmia, kun on näköään Enirollakin. Näyttää ongelmia tulevan, kun liian isoksi paisuu. Ihan kun ihmiselläkin, että liikkuminen lihavana ei enää entiseen tapaan sujukaan.


    • main-eko

      Tätä kirjoittaessani en ole katsonut edellistä ketjuasi. Sitä vaan ihmettelen etteivät meidän 70 miehet tunnu kovinkaan hanakkasti kirjoittelevan näihin.Entäs ne naiset? Teitä ei paljoa näy muissa ketjuissa? Mistäs tällainen jakauma?

      • juon kahvia ja rusinanisuleetasta viipale sitä on useimmiten pöydässä.
        Katselin minäkin aikaisemmin onko täällä miehiä Havukasta en ole varma onko mies vai nainen.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        juon kahvia ja rusinanisuleetasta viipale sitä on useimmiten pöydässä.
        Katselin minäkin aikaisemmin onko täällä miehiä Havukasta en ole varma onko mies vai nainen.

        minulla noi aamutoimet ottaa aikaa,ja kahvia on saatava heti kun silmänsä aukasee ,siis meidänaikaa
        n½7 ihan kuinka Jerrylle uni maistaa ,se on "hän" joka meillä sanoo koska noustaan ylös , minunmielestä aina liian aikasin ,varsinkin kun nyt aurinkokin nousee jo niin aikasin.
        Kohta menen jo toisenkerran ulos Jerryn kanssa ,ja sitten onkin taas kahvikupin vuoro ,ja sitä Maalahden leipää on vielä ,teen siittä makoisen leivän nam,nam:=)
        Minulle on ainakin ihan sama ,onko meitä täällä keskusteluissa mies tai nainen , olen senverran jo tullut "sukupuolettomaksi" kai?
        En enään osaa edes Flirttailla ,vaikka en tiedä olenko koskankaan osannut! Mutta kyllä aikonaan osasin erottaa miehet ja naiset "paremmin"Heh ,heh
        No nyt menee ihan villiksi tää jo .
        On lopetettava ajoissa :=)


      • Katicat2
        ullamirjami kirjoitti:

        minulla noi aamutoimet ottaa aikaa,ja kahvia on saatava heti kun silmänsä aukasee ,siis meidänaikaa
        n½7 ihan kuinka Jerrylle uni maistaa ,se on "hän" joka meillä sanoo koska noustaan ylös , minunmielestä aina liian aikasin ,varsinkin kun nyt aurinkokin nousee jo niin aikasin.
        Kohta menen jo toisenkerran ulos Jerryn kanssa ,ja sitten onkin taas kahvikupin vuoro ,ja sitä Maalahden leipää on vielä ,teen siittä makoisen leivän nam,nam:=)
        Minulle on ainakin ihan sama ,onko meitä täällä keskusteluissa mies tai nainen , olen senverran jo tullut "sukupuolettomaksi" kai?
        En enään osaa edes Flirttailla ,vaikka en tiedä olenko koskankaan osannut! Mutta kyllä aikonaan osasin erottaa miehet ja naiset "paremmin"Heh ,heh
        No nyt menee ihan villiksi tää jo .
        On lopetettava ajoissa :=)

        Ei tää meitä villitse yhtään, katsos samaan tilaan on tässä meikäläinenkin asettunut. Ei oo miehiä eikä naisia, on vaan ihmisiä. Flirttailuenergia kului aikanaan siihen yhteen ja ainoaan ja kun hänet kuolo korjasi, niin en enää muistanutkaan miten flirttaillaan. Mulla kun ei oo edes Jerryn tapaista, kävelysauvat vain, jotka liikuttavat minua. Nyt en viitsi kahvia norkata, kun iltapäivällä on kyläily. Siellä sitä tulee hörpittyä taas ja vissiin pullan kera.


      • ullamirjami kirjoitti:

        minulla noi aamutoimet ottaa aikaa,ja kahvia on saatava heti kun silmänsä aukasee ,siis meidänaikaa
        n½7 ihan kuinka Jerrylle uni maistaa ,se on "hän" joka meillä sanoo koska noustaan ylös , minunmielestä aina liian aikasin ,varsinkin kun nyt aurinkokin nousee jo niin aikasin.
        Kohta menen jo toisenkerran ulos Jerryn kanssa ,ja sitten onkin taas kahvikupin vuoro ,ja sitä Maalahden leipää on vielä ,teen siittä makoisen leivän nam,nam:=)
        Minulle on ainakin ihan sama ,onko meitä täällä keskusteluissa mies tai nainen , olen senverran jo tullut "sukupuolettomaksi" kai?
        En enään osaa edes Flirttailla ,vaikka en tiedä olenko koskankaan osannut! Mutta kyllä aikonaan osasin erottaa miehet ja naiset "paremmin"Heh ,heh
        No nyt menee ihan villiksi tää jo .
        On lopetettava ajoissa :=)

        Mitäpä me siitä jos miehet pysyttelevät pois, elämässä on riittänyt mielenkiintoa jo yli 10 vuotta ilman miestäkin.

        Sinulla on se Jerry liikkeelle pyytävänä kaverina, minulla ei nyt kissaakaan. Sitä Kulkuria minulla on kyllä päivittäin ikävä, vaikka tiedän että vävy hoitaa hyvin ja kissa saa olla omassa kodissa, tutulla pihalla ja nukkua yöt samassa huoneessa kuin ennenkin.
        Huomaan aina siellä käydessäni, että kyllä kissakin kaipaa. On sillä niin paljon asiaa kun minun äänenikin kuulee, tuntee jopa auton äänen kun ajan pihaan.

        Aamulla oli se rituaali veden juonnissa, kissa kun vati uutta vettä kuppiinsa samalla kun itsekin join lasillisen ennen kahvin keittoa. Nyt vävy tekee samat kuviot ja kissa nauttii kun saa olla määrääjänä aamutoimien järjestyksestä.

        Täällä näin, ja päiväkin kirkastuu. Piti ajella etelään, mutta jälleen selkä asettaa omia ehtojansa ja ei huvita ajella Kulkuriakaan katsomaan... aika aikaa kuitakin, kun selkää särkee.


      • Anne-Marie

        Täällä ei tappelua kuulu ei näy.

        Kahvin tuoksut täyttävät ilman ja ystävällistä,
        leikkimielistä jutustelua kuuluu pöytänaapureilta.

        Miehillä on kai sit erilainen aivorakenne kuin meikäläisillä.


      • Anne-Marie
        jjoutava5 kirjoitti:

        juon kahvia ja rusinanisuleetasta viipale sitä on useimmiten pöydässä.
        Katselin minäkin aikaisemmin onko täällä miehiä Havukasta en ole varma onko mies vai nainen.

        Mitä kuuluu?

        Toivottavasti tykkäät kahvista?


      • Katicat2
        Anne-Marie kirjoitti:

        Täällä ei tappelua kuulu ei näy.

        Kahvin tuoksut täyttävät ilman ja ystävällistä,
        leikkimielistä jutustelua kuuluu pöytänaapureilta.

        Miehillä on kai sit erilainen aivorakenne kuin meikäläisillä.

        Minä tuossa toisessa ketjussa ihmettelin, että säännöt on, mutta ei vaan niitä valvota, kun sotatantereeksi palsta pakkaa muuttumaan. Taisi ylläpito ottaa onkeensa. Ajattelin vielä, että taitavat tarkistaa kirjoitukset ennen palstalle pääsyä, kun ne niin viipyvät. (tämä oli vitsi)


      • Pässit
        Katicat2 kirjoitti:

        Minä tuossa toisessa ketjussa ihmettelin, että säännöt on, mutta ei vaan niitä valvota, kun sotatantereeksi palsta pakkaa muuttumaan. Taisi ylläpito ottaa onkeensa. Ajattelin vielä, että taitavat tarkistaa kirjoitukset ennen palstalle pääsyä, kun ne niin viipyvät. (tämä oli vitsi)

        vain jääneet kiinni sarvistaan joskus vuonna 1 ja 2 tai jotain,
        näin joku tuolla arveli.
        Sanoi, että kunnon tappelu poikain kesken voisi
        puhdistaa ilman. Tetäisivät kuka on kuka.

        Siihen loppuisi vuosikausien jupinat ja sanasodat.

        60 palstalla on Baarimikon postiviestiketjuun lähettämät kirjeet.

        Sen viisaampia ja fiksumpia viestejä täällä ei
        koskaan ole nähty.
        Oikein rakastan lukea hyvää tekstiä.

        Kun muistamme BilManin oudot, melkein mielipuoliset päätelmät,
        niin aivan eri luokkaa!


        Muuten, minusta Bil-Man on eri henkilö kuin BilMan,
        tekstin tyylistä päätellen.


      • vipajaa tuulessa
        Pässit kirjoitti:

        vain jääneet kiinni sarvistaan joskus vuonna 1 ja 2 tai jotain,
        näin joku tuolla arveli.
        Sanoi, että kunnon tappelu poikain kesken voisi
        puhdistaa ilman. Tetäisivät kuka on kuka.

        Siihen loppuisi vuosikausien jupinat ja sanasodat.

        60 palstalla on Baarimikon postiviestiketjuun lähettämät kirjeet.

        Sen viisaampia ja fiksumpia viestejä täällä ei
        koskaan ole nähty.
        Oikein rakastan lukea hyvää tekstiä.

        Kun muistamme BilManin oudot, melkein mielipuoliset päätelmät,
        niin aivan eri luokkaa!


        Muuten, minusta Bil-Man on eri henkilö kuin BilMan,
        tekstin tyylistä päätellen.

        Vai hyvää tekstiä!
        Mieltä voidaan olla monta, sanonko mitä minä?
        No. En sano ettet loukkaannu.
        Olsit nyt kuitenkin antanut olla sen siellä toisella palstalla rauhassa, lukee ken hakee ka ko ne kehumisjutut olsi parempi laittaa sinne samaan. Ei kantsi veivata vahalla veivillä, koneet käynnistyy avaimella nykkyisin.

        Harakat kantaa risuja pesän seiniin, lieneekö kurkihirsi paikallaan vaikko vielä paikalleen kantamatta.

        Harmaavarpusena on hyvä eleä ja olla. Sen kun tiheimpään pusikkoon ja sinne pesä, munat aikanaan, ei liata toisten pesiä.


      • Siitä ei ota selvää
        vipajaa tuulessa kirjoitti:

        Vai hyvää tekstiä!
        Mieltä voidaan olla monta, sanonko mitä minä?
        No. En sano ettet loukkaannu.
        Olsit nyt kuitenkin antanut olla sen siellä toisella palstalla rauhassa, lukee ken hakee ka ko ne kehumisjutut olsi parempi laittaa sinne samaan. Ei kantsi veivata vahalla veivillä, koneet käynnistyy avaimella nykkyisin.

        Harakat kantaa risuja pesän seiniin, lieneekö kurkihirsi paikallaan vaikko vielä paikalleen kantamatta.

        Harmaavarpusena on hyvä eleä ja olla. Sen kun tiheimpään pusikkoon ja sinne pesä, munat aikanaan, ei liata toisten pesiä.

        se on kuin takkuinen sotkeutunut lankavyyhti.

        Tai kuin harakanpesä, mistä siinä puhuttiinkin.

        60 palstalla siis nuo Baarimikon hyvät kirjeet.


      • Siitä ei ota selvää kirjoitti:

        se on kuin takkuinen sotkeutunut lankavyyhti.

        Tai kuin harakanpesä, mistä siinä puhuttiinkin.

        60 palstalla siis nuo Baarimikon hyvät kirjeet.

        hyvääkin juttua.
        Kävin ja totesin että ,kyllä meikäläinen ei halua keskustella ,siittä ja sen puuttesta .
        Ne ajat on auttamattomasti ,ja onneksi jo takana päin.
        Kaikki ajallaan , en taistele ikääni vastaan ,olen ja elän tätä aikaa nyt ja olen itseeni tyytyväinen.
        Kunhan vaan saan olla terveenä ,niin mikä tässä on ollessa .
        Onneksi kaikki on koettu,niin että "tietoo on" :=)


    • Earlybirth

      Tänään ei kukaan uskalla huomenta toivottaa.
      Rohkenen tehdä aamun avauksen.

      Mittarissa on 4 asteen verran lukemia ja sää poutainen.
      Meillä on vielä luntakin maassa, etelässä se taitaa olla muisto vain.

      Päivän aiheena voisi olla vaikka ikkunan pesu ja kevyiden verhojen vaihtaminen painavien tilalle. Monille alkavat sitten ne mökkiviikonloputkin, kun lumet kadonneet ja osin taitaa jo olla haravointikin mahdollista.

      Joten hyvää aamua kaikille.

      • Katicat2

        Aivan selvästi kevät on jo palstalaisten mielissä kevätsiivouksineen ja mökkeilyineen. Kukkaistutuksia suunnitellaan ym. Minun mielessäni ovat nämä läheiset metsät ja kalliot. Voi kun pääsen taas Katariinanlaakson luontopolulle ihailemaan vanhoja tammia, kevätesikkoja, valkovuokkokenttiä, kieloja ja kuuntelen keväistä lintujen reviirisirkutusta. Seuraan oravien kisailuja, istahdan pienen niemen nenään tervaleppien alle veteen kaatuneelle paksulle, vanhalle puunrungolle ja katselen kun taas kerran uusi ruohikko nostaa rantavedessä kasvustoaan.
        http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentid=55583


      • Katicat2 kirjoitti:

        Aivan selvästi kevät on jo palstalaisten mielissä kevätsiivouksineen ja mökkeilyineen. Kukkaistutuksia suunnitellaan ym. Minun mielessäni ovat nämä läheiset metsät ja kalliot. Voi kun pääsen taas Katariinanlaakson luontopolulle ihailemaan vanhoja tammia, kevätesikkoja, valkovuokkokenttiä, kieloja ja kuuntelen keväistä lintujen reviirisirkutusta. Seuraan oravien kisailuja, istahdan pienen niemen nenään tervaleppien alle veteen kaatuneelle paksulle, vanhalle puunrungolle ja katselen kun taas kerran uusi ruohikko nostaa rantavedessä kasvustoaan.
        http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentid=55583

        Innostuin siivoomaan ,(pölynimuroin).
        On jotain tehtävä kun odottelen, että voin laittaa itseäni ulosmenoa varten kuntoon.

        Me Ruotsin Suomalainen eläkeläis poppoo ollaan menossa syömään ,siihen on kyllä vielä aikaa.

        Tapaamme klo 13 Ravintolassa ja onneksi meitä on tästä talosta lähdössä yksi pariskunta ja pääsen heidän autossä, sinne on n20km matka.
        Ajatelkaa meitä on yli 20 henkeä lähdössä,täällä on niitä jotka tulivat sillon nuorena tänne ruotsiin tuonperässä.Tiistaina yksi täytti 90v.

        Minähän en olekkaan ollut täällä kun vähän yli20v.

        Täällä paistaa aurinko ja on tosi keväinen ilma ,onkin ollut pari päivää aika kurjaa ,tuli
        luntakin alkuviikosta.
        Hyvää päivän jatkoa kaikille,ja nähdään taas näissä merkeissä. ullamirjami ja Jerrycotton.


      • main-eko
        ullamirjami kirjoitti:

        Innostuin siivoomaan ,(pölynimuroin).
        On jotain tehtävä kun odottelen, että voin laittaa itseäni ulosmenoa varten kuntoon.

        Me Ruotsin Suomalainen eläkeläis poppoo ollaan menossa syömään ,siihen on kyllä vielä aikaa.

        Tapaamme klo 13 Ravintolassa ja onneksi meitä on tästä talosta lähdössä yksi pariskunta ja pääsen heidän autossä, sinne on n20km matka.
        Ajatelkaa meitä on yli 20 henkeä lähdössä,täällä on niitä jotka tulivat sillon nuorena tänne ruotsiin tuonperässä.Tiistaina yksi täytti 90v.

        Minähän en olekkaan ollut täällä kun vähän yli20v.

        Täällä paistaa aurinko ja on tosi keväinen ilma ,onkin ollut pari päivää aika kurjaa ,tuli
        luntakin alkuviikosta.
        Hyvää päivän jatkoa kaikille,ja nähdään taas näissä merkeissä. ullamirjami ja Jerrycotton.

        Täällä sitä saattaa kehdata kertoa,että olen rakastunut!!
        Rakastumiseni kohde muuttaa ensi viikolla kanssani asumaan,saas nähdä mitä tästä yhdessä olosta kehittyy?
        Paljastaa voinen ettei kyseessä ole mieshenkilö,mutta kylläkin uros koira.Juuri neljä vuotta täyttänyt Hamlet (Tanskasta tuotu,nimikin kertoo)
        Viime syksynä kuoli edellinen koirani ja nyt on uuden aika.Pentua en voisi ajatella,mielestäni teettää niin paljon hommia.Tällainen nuori koira on hyvä,sopeutuu hyvin ja on vielä koulutettavissakin (mitä miehelle taas ei voi tehdä).
        Ollaan me jo tapailtukkin,mukavalta on tuntunut.Kevät aluillaan,päästään yhdessä haistelemaan kukkia.


      • main-eko kirjoitti:

        Täällä sitä saattaa kehdata kertoa,että olen rakastunut!!
        Rakastumiseni kohde muuttaa ensi viikolla kanssani asumaan,saas nähdä mitä tästä yhdessä olosta kehittyy?
        Paljastaa voinen ettei kyseessä ole mieshenkilö,mutta kylläkin uros koira.Juuri neljä vuotta täyttänyt Hamlet (Tanskasta tuotu,nimikin kertoo)
        Viime syksynä kuoli edellinen koirani ja nyt on uuden aika.Pentua en voisi ajatella,mielestäni teettää niin paljon hommia.Tällainen nuori koira on hyvä,sopeutuu hyvin ja on vielä koulutettavissakin (mitä miehelle taas ei voi tehdä).
        Ollaan me jo tapailtukkin,mukavalta on tuntunut.Kevät aluillaan,päästään yhdessä haistelemaan kukkia.

        Onnea teille molemmille.

        Mikäpä onkaan parempi tilanne kuin kahden toisiaan kaivanneen kohtaaminen. Molemmat saavat nauttia elämästä ja yhteisistä hetkistä.

        Oma tilanteeni on muotoutunut eläímettömäksi. Astman vuoksi lääkäri aikanaan pyysi hävittämään linnut, jaäi koira, joka oli sairauden vuoksi nukutettava, jäi kissa ja huonekasvit ja astma oireili.

        Nyt kissani on vävyn hoivissa, sinne jäivät myöskin huonekasvini omille paikoilleen vävyn huoleksi, ja yllättävää kyllä, osa oireista on helpottanut vaikka en myöntänyt että kissa aiheuttaa oireeni.
        Ikävöin Kulkuriani. Käyn sitä katsomassa vähän väliä, sillä onhan yhteiselomme kestänyt jo 17 vuotta.

        Joten, en voi rakastua.


      • ullamirjami kirjoitti:

        Innostuin siivoomaan ,(pölynimuroin).
        On jotain tehtävä kun odottelen, että voin laittaa itseäni ulosmenoa varten kuntoon.

        Me Ruotsin Suomalainen eläkeläis poppoo ollaan menossa syömään ,siihen on kyllä vielä aikaa.

        Tapaamme klo 13 Ravintolassa ja onneksi meitä on tästä talosta lähdössä yksi pariskunta ja pääsen heidän autossä, sinne on n20km matka.
        Ajatelkaa meitä on yli 20 henkeä lähdössä,täällä on niitä jotka tulivat sillon nuorena tänne ruotsiin tuonperässä.Tiistaina yksi täytti 90v.

        Minähän en olekkaan ollut täällä kun vähän yli20v.

        Täällä paistaa aurinko ja on tosi keväinen ilma ,onkin ollut pari päivää aika kurjaa ,tuli
        luntakin alkuviikosta.
        Hyvää päivän jatkoa kaikille,ja nähdään taas näissä merkeissä. ullamirjami ja Jerrycotton.

        Kaikkialla missä meitä suomalaisia on, on tapana kokoontua ja pitää yhteyttä.

        Minun imurini sanoi irti yhteistyö ja avunantosopimuksen yksipuolisesti. Alkoi vain haisemaan palaneelle. Mietin jo, että käynkö minä liian kuumana vai imuriko, ja kun vetäisin töpselin seinästä voin todeta koneen kuumaksi. Kyllä siinä hiillyin pikkuisen minäkin, kesken siivouksen kehtasikin ottaa lopputilin.

        Täälläkin kaunis aurinkoinen päivä. Nyt on pyykit kuivumassa ja lattiat siivottu vanhaan tapaan kostealla pyyhkien, joten joutaa tuonne lenkille.

        Tapaamisiin, ja Jerrylle rapsutus terveiset.


      • Tuoksuvattu kirjoitti:

        Kaikkialla missä meitä suomalaisia on, on tapana kokoontua ja pitää yhteyttä.

        Minun imurini sanoi irti yhteistyö ja avunantosopimuksen yksipuolisesti. Alkoi vain haisemaan palaneelle. Mietin jo, että käynkö minä liian kuumana vai imuriko, ja kun vetäisin töpselin seinästä voin todeta koneen kuumaksi. Kyllä siinä hiillyin pikkuisen minäkin, kesken siivouksen kehtasikin ottaa lopputilin.

        Täälläkin kaunis aurinkoinen päivä. Nyt on pyykit kuivumassa ja lattiat siivottu vanhaan tapaan kostealla pyyhkien, joten joutaa tuonne lenkille.

        Tapaamisiin, ja Jerrylle rapsutus terveiset.

        ja voi sitä riemua ,jerry meinas hypätä nahoistaan .
        Söin kalaa siellä eläkeläis tapaamisessa ,ravintola oli sellainen keskitason lounas paikka.
        en moiti koska ruoka oli ilmasta ,meidän säästöjä käytettiin.
        Sitä rahaa kertyy kummasti ,kun saamme
        voileipää ja kahvia joka tiistaisella tapaamisella.
        Ja maksetaan 30kr ,sitten pelataa Binkoa ,ne iäkkäämmät tykkää, että siinä muisti.harjaantuu ,ja on meillä aina jotain palkintojakin.

        Kyllä minua nauratti kun huomasin, että main-eko on rakastunut. Oli oikeen avattava profiili ja katsottava minkääslainen tämä ihminen on ,ja nainen ainakin oli.
        Kävi jo pieni kateuden piikki rinnassa .
        Sitten luin eteenpäin ja huomasinkin että hänkin on nyt sitten ottanut kävelyttäjän,ja kiva kaveri se onkin,tiedän kokemuksesta .

        Nyt mennään eläkeläisten kanssa laivaretkelle ,sitä jo odotan, vaikka siihen on vielä 5 viikkoa aikaa. Ainakin sillon on jo lämmintä.
        Turkuun ei keritä poiketa ,laiva lähtee kohta takasin T:holmaan.
        Mutta nyt on kahvi valmista ja menen juomaan,sitten onkin taasen Jerrycottonin kanssa mentävä pikku keikalle:=)


      • ullamirjami kirjoitti:

        ja voi sitä riemua ,jerry meinas hypätä nahoistaan .
        Söin kalaa siellä eläkeläis tapaamisessa ,ravintola oli sellainen keskitason lounas paikka.
        en moiti koska ruoka oli ilmasta ,meidän säästöjä käytettiin.
        Sitä rahaa kertyy kummasti ,kun saamme
        voileipää ja kahvia joka tiistaisella tapaamisella.
        Ja maksetaan 30kr ,sitten pelataa Binkoa ,ne iäkkäämmät tykkää, että siinä muisti.harjaantuu ,ja on meillä aina jotain palkintojakin.

        Kyllä minua nauratti kun huomasin, että main-eko on rakastunut. Oli oikeen avattava profiili ja katsottava minkääslainen tämä ihminen on ,ja nainen ainakin oli.
        Kävi jo pieni kateuden piikki rinnassa .
        Sitten luin eteenpäin ja huomasinkin että hänkin on nyt sitten ottanut kävelyttäjän,ja kiva kaveri se onkin,tiedän kokemuksesta .

        Nyt mennään eläkeläisten kanssa laivaretkelle ,sitä jo odotan, vaikka siihen on vielä 5 viikkoa aikaa. Ainakin sillon on jo lämmintä.
        Turkuun ei keritä poiketa ,laiva lähtee kohta takasin T:holmaan.
        Mutta nyt on kahvi valmista ja menen juomaan,sitten onkin taasen Jerrycottonin kanssa mentävä pikku keikalle:=)

        Niin tässä on mennyt muutama arkipäivä häärätessä ja mukavasti jutellessa oikeasti ei konetta ei puhelinta apuna käyttäen, kyllä vieraan tapaaminen ja kestitseminen on mukavaa.
        Taas olen kaikessa ruumiin ja sielun voimissa täällä kirjoittelemassa, vaikka harakoista, enkä aio ottaa sen enempää kantaa joutavuuksiin. Kaikkien en edes ehtinyt lukea, mutta luen sitten kun olen saanut tämän sivulle, onhan se niin kuin jo kaikki ovatkin todenneet, ettei kaikkien mieliksi voi mitenkään olla, mutta en edes yritä, jätän se tehokkaimmille.
        Tänään pilkisteli aurinko vaan mitenkäs kävikään kun pääsin ulos niin jo alkoi satelemaan, urheasti kuitenkin kävelin pienen lenkin.

        Kutenkin mukavaa että täällä on ollut kirjoittajia, ettei aivan arviot pettäneet, mukana ollaan ja jatketaan niin kauan kuin siltä tuntuu.

        Onkos teillä sujunut digitv:n käyttö mutkitta, minulle tuli eilen ensimmäinen tiltti mitään painiketta ei totellut ja piti kiskaista sähköt irti niin sain sen sammumaan.
        Katselin filmiä dvdtä ja painelin aivan väärästä nappulasta, jossain vaiheessa.....kaikki on koettava muuten ei opi ;=)!


      • iirislilja1 kirjoitti:

        Niin tässä on mennyt muutama arkipäivä häärätessä ja mukavasti jutellessa oikeasti ei konetta ei puhelinta apuna käyttäen, kyllä vieraan tapaaminen ja kestitseminen on mukavaa.
        Taas olen kaikessa ruumiin ja sielun voimissa täällä kirjoittelemassa, vaikka harakoista, enkä aio ottaa sen enempää kantaa joutavuuksiin. Kaikkien en edes ehtinyt lukea, mutta luen sitten kun olen saanut tämän sivulle, onhan se niin kuin jo kaikki ovatkin todenneet, ettei kaikkien mieliksi voi mitenkään olla, mutta en edes yritä, jätän se tehokkaimmille.
        Tänään pilkisteli aurinko vaan mitenkäs kävikään kun pääsin ulos niin jo alkoi satelemaan, urheasti kuitenkin kävelin pienen lenkin.

        Kutenkin mukavaa että täällä on ollut kirjoittajia, ettei aivan arviot pettäneet, mukana ollaan ja jatketaan niin kauan kuin siltä tuntuu.

        Onkos teillä sujunut digitv:n käyttö mutkitta, minulle tuli eilen ensimmäinen tiltti mitään painiketta ei totellut ja piti kiskaista sähköt irti niin sain sen sammumaan.
        Katselin filmiä dvdtä ja painelin aivan väärästä nappulasta, jossain vaiheessa.....kaikki on koettava muuten ei opi ;=)!

        Kivoja asioita teille onkin tapahtunut, vai saa main-eko uros haukun kaverikseen, sehän on tosi hieno juttu, kunnon ylläpitäjä ja varmasti uskollinen, ei parempaa vois tapahtua!
        Onnitteluni!

        Nuo eläkeläistapaamiset kyllä varmasti on mielenkiintoisia, itselläni ei vielä ole aikaa (heh) ollut mennä niihin rientoihin, muutenkin olen ulkona noista järjestöistä tuppaavat olemaan puolueissa nekin, ja minä ilman puoluekirjaa säästynyt en osaa valita mikä olisi paras, tai ettei kuuluisi mihinkään poliittiseen puolueeseen.
        Kai sekin aika vielä on tulossa, ja siellähän tutustuu uusiin ihmisiin, näyttää matkustelu ja teatteri olevan hyvin monessa eläkeläisryhmässä ykkössijalla. Pidän molemmista.

        Tuoksulla meni imuri rikki, kyllä se on sellainen talouskone jota ilman on mahdottomuus tulla toimeen, että kauppareissu sulla edessä.

        Kirjoitellaan !


      • Säikähtänyt
        iirislilja1 kirjoitti:

        Kivoja asioita teille onkin tapahtunut, vai saa main-eko uros haukun kaverikseen, sehän on tosi hieno juttu, kunnon ylläpitäjä ja varmasti uskollinen, ei parempaa vois tapahtua!
        Onnitteluni!

        Nuo eläkeläistapaamiset kyllä varmasti on mielenkiintoisia, itselläni ei vielä ole aikaa (heh) ollut mennä niihin rientoihin, muutenkin olen ulkona noista järjestöistä tuppaavat olemaan puolueissa nekin, ja minä ilman puoluekirjaa säästynyt en osaa valita mikä olisi paras, tai ettei kuuluisi mihinkään poliittiseen puolueeseen.
        Kai sekin aika vielä on tulossa, ja siellähän tutustuu uusiin ihmisiin, näyttää matkustelu ja teatteri olevan hyvin monessa eläkeläisryhmässä ykkössijalla. Pidän molemmista.

        Tuoksulla meni imuri rikki, kyllä se on sellainen talouskone jota ilman on mahdottomuus tulla toimeen, että kauppareissu sulla edessä.

        Kirjoitellaan !

        Ajatuksissani ajelin mökille, sää oli poutapilvinen, sain päähäni että jäänkin sinne yöksi ja hain kaupasta evästä, sitten vaan matka jatkui.
        Pihaan tultua tuli ensin mieleeni käydä tarkastamassa liiteri ja siellä oli lehtiharavat ym pihan siivous välineet kaikki ok, sitten sisälle,
        normaalit toimet, ruuat kaappiin puita uuniin, ja vuodevaatteita narulle.
        Patjassa oli kumma haju ja ei kun ulos 'nuuskimaan',
        täkin kulmasta löysin hiiren pesän ja siihen päättyi sen täkin elämä.
        Tuullettelin vuodevaatteet, pakkasin ruokani kassiin ja palasin kotiin.
        Miten voi estää hiiren pesimisen, onko jotain konsteja tai tositoimia, kysyn vaan?


      • Katicat2
        ullamirjami kirjoitti:

        ja voi sitä riemua ,jerry meinas hypätä nahoistaan .
        Söin kalaa siellä eläkeläis tapaamisessa ,ravintola oli sellainen keskitason lounas paikka.
        en moiti koska ruoka oli ilmasta ,meidän säästöjä käytettiin.
        Sitä rahaa kertyy kummasti ,kun saamme
        voileipää ja kahvia joka tiistaisella tapaamisella.
        Ja maksetaan 30kr ,sitten pelataa Binkoa ,ne iäkkäämmät tykkää, että siinä muisti.harjaantuu ,ja on meillä aina jotain palkintojakin.

        Kyllä minua nauratti kun huomasin, että main-eko on rakastunut. Oli oikeen avattava profiili ja katsottava minkääslainen tämä ihminen on ,ja nainen ainakin oli.
        Kävi jo pieni kateuden piikki rinnassa .
        Sitten luin eteenpäin ja huomasinkin että hänkin on nyt sitten ottanut kävelyttäjän,ja kiva kaveri se onkin,tiedän kokemuksesta .

        Nyt mennään eläkeläisten kanssa laivaretkelle ,sitä jo odotan, vaikka siihen on vielä 5 viikkoa aikaa. Ainakin sillon on jo lämmintä.
        Turkuun ei keritä poiketa ,laiva lähtee kohta takasin T:holmaan.
        Mutta nyt on kahvi valmista ja menen juomaan,sitten onkin taasen Jerrycottonin kanssa mentävä pikku keikalle:=)

        Keväällä ja kesällä ovat mukavia tuollaiset päivän matkat. Muuta vaivaa ei ole, kunhan muistaa ilmoittautua. Monenlaista on tarjolla ja päivässä ehtii käydä monessa paikassa. Bussissa on aina iloinen tunnelma. Kohokohtana tietysti ruokailu ja kahvitauot.

        Mutta oletteko pitkään aikaan käyneet kotikaupunkinne nähtävyyksiä katsastamassa? Kauan olen Turussa asunut, mutta Sibelius-museossa en ole vieläkään käynyt.

        Tuli tässä mieleen käydä monen vuoden jälkeen Turun linnassa. Kulttuurikorttilaisille on järjestetty maksuton kierros ensi keskiviikkona. Kesällä on mieluisaa mennä katselemaan Luostarivuoren käsityöläismuseota. Siellä on pieni kylänen, joka on v.1827 Turun palosta säilynyt. Siellä voi vaan kuvitella elämää 200 vuotta sitten.


      • Säikähtänyt kirjoitti:

        Ajatuksissani ajelin mökille, sää oli poutapilvinen, sain päähäni että jäänkin sinne yöksi ja hain kaupasta evästä, sitten vaan matka jatkui.
        Pihaan tultua tuli ensin mieleeni käydä tarkastamassa liiteri ja siellä oli lehtiharavat ym pihan siivous välineet kaikki ok, sitten sisälle,
        normaalit toimet, ruuat kaappiin puita uuniin, ja vuodevaatteita narulle.
        Patjassa oli kumma haju ja ei kun ulos 'nuuskimaan',
        täkin kulmasta löysin hiiren pesän ja siihen päättyi sen täkin elämä.
        Tuullettelin vuodevaatteet, pakkasin ruokani kassiin ja palasin kotiin.
        Miten voi estää hiiren pesimisen, onko jotain konsteja tai tositoimia, kysyn vaan?

        olen siivonnut hiirenpesiä.
        Meillä oli kyllä mökki saaressa Näsijärvellä, ,
        sillon kun olin vielä suomessa.
        Niin Syksyllä oli petivaatteet ripustettava katonrajaan narulle ja kuitenkin oli aina jossain jokin pesä joka oli tietysti siivottava .
        Mausteet ja kaikki joka voisi kelvata laitoimme rautapatojen alle.
        Eihän kaikkia voi millään viedä talveksikaan pois.
        Mutta sitten kun mieheni uusi anoppi tuli sinne ,hän laittoi hiirenmyrkkyä,minä en kyllä sitä hyväksynyt ,taisi tulla pieni riidan poikanenkin siitä.
        Lapset oli pieniä ja koirakin oli taloudessa silloinkin. Ja muutenkin ,en ole koskaan tykännyt mistään myrkyttämisistä . Kaikilla luonnossa on jokin tarkoitus ,hiirilläkin.


      • Säikähtänyt
        Katicat2 kirjoitti:

        Keväällä ja kesällä ovat mukavia tuollaiset päivän matkat. Muuta vaivaa ei ole, kunhan muistaa ilmoittautua. Monenlaista on tarjolla ja päivässä ehtii käydä monessa paikassa. Bussissa on aina iloinen tunnelma. Kohokohtana tietysti ruokailu ja kahvitauot.

        Mutta oletteko pitkään aikaan käyneet kotikaupunkinne nähtävyyksiä katsastamassa? Kauan olen Turussa asunut, mutta Sibelius-museossa en ole vieläkään käynyt.

        Tuli tässä mieleen käydä monen vuoden jälkeen Turun linnassa. Kulttuurikorttilaisille on järjestetty maksuton kierros ensi keskiviikkona. Kesällä on mieluisaa mennä katselemaan Luostarivuoren käsityöläismuseota. Siellä on pieni kylänen, joka on v.1827 Turun palosta säilynyt. Siellä voi vaan kuvitella elämää 200 vuotta sitten.

        Taitaa olla iso pyykki pyykättävänä, mutta osan ostan kyllä uusia, jännittävää on miten kaapissa olevat vaatteet jaksaa, sitä en ehtinyt kiukultani tarkistaa.
        Voihan olla että siellä on ollut vain tuo sänky niillä käytössä.
        Myrkkyä ostan ja loukkuja monta, ensimmäinen kerta 12 v että noin käy.
        Siinä sitä on urakkaa laiskalle mummolle!


      • Säikähtänyt kirjoitti:

        Taitaa olla iso pyykki pyykättävänä, mutta osan ostan kyllä uusia, jännittävää on miten kaapissa olevat vaatteet jaksaa, sitä en ehtinyt kiukultani tarkistaa.
        Voihan olla että siellä on ollut vain tuo sänky niillä käytössä.
        Myrkkyä ostan ja loukkuja monta, ensimmäinen kerta 12 v että noin käy.
        Siinä sitä on urakkaa laiskalle mummolle!

        Olen jo muutamana vuonna keväästä syksyyn käynyt jossain kaupungissa 'vierailulla', olen huomannut ettei yhdessä päivässä paljon ehdi katselemaan ja tutustumaan, mutta sellaisen ymmärrettävän kuvan kyllä olen kustakin kaupungista saanut.
        Kyllä se pitää taas käynnistää vaikka ensi vkloppuna.


      • Liisilä
        Säikähtänyt kirjoitti:

        Ajatuksissani ajelin mökille, sää oli poutapilvinen, sain päähäni että jäänkin sinne yöksi ja hain kaupasta evästä, sitten vaan matka jatkui.
        Pihaan tultua tuli ensin mieleeni käydä tarkastamassa liiteri ja siellä oli lehtiharavat ym pihan siivous välineet kaikki ok, sitten sisälle,
        normaalit toimet, ruuat kaappiin puita uuniin, ja vuodevaatteita narulle.
        Patjassa oli kumma haju ja ei kun ulos 'nuuskimaan',
        täkin kulmasta löysin hiiren pesän ja siihen päättyi sen täkin elämä.
        Tuullettelin vuodevaatteet, pakkasin ruokani kassiin ja palasin kotiin.
        Miten voi estää hiiren pesimisen, onko jotain konsteja tai tositoimia, kysyn vaan?

        Pyöröhirsimökistä hävisivät hiiret sukupuuttoon remontin myötä. Silloin tehtiin reikien tukkiminen, lattian 'nosto', uudet lämpöeristeet lattiaan ja seiniin uuden paneelin alle. Kovin ovat hiiret karttaneet ja pysyneet poissa. Pari kertaa oven oltua auki, tupaan on eksynyt lentävä hiiri eli lepakko. Valojen sammuttua se alkaa villin lentonsa ympäri. Se vasta inhottavaa.

        Toinen paikkamme, autio vanha mummola on hiirien koti. On löytynyt kerran hiiren pesä runkosängyn patjojen välistä, puunrunkosammalta ym tarpeita.

        Toisen kerran löysin pesän kannellisesta sivustavedettävästä. Lähtiessä nostamme patjat pystyyn, peitot orsille, villaiset Oskarin oksille. Ei kerätä aarteita, kalliita villaisia, maan päälle. Kaikki säilyvä syötävä väliajoiksi kannen tai kuvun alle, muut jääkaappiin. Jos poppanaliinalle on tipahtanut sokeroitua hilloa tai muuta maittavaa, hiiren terävä hammas alkaa tuhotyön.

        Hiirenpyydykset ovat laukaisuvalmiina. Hiiriä syntyy nopeammin kuin niitä pyytää ehtii.Kylän kissat käyvät talon alla ja ulkorakennuksessa ahkeraan. Viemme kymmenelle kissalle ulos tuliaisiksi tuoretta silakkaa. Hiirikanta pysyy rajoissa.


      • Naminen
        Katicat2 kirjoitti:

        Keväällä ja kesällä ovat mukavia tuollaiset päivän matkat. Muuta vaivaa ei ole, kunhan muistaa ilmoittautua. Monenlaista on tarjolla ja päivässä ehtii käydä monessa paikassa. Bussissa on aina iloinen tunnelma. Kohokohtana tietysti ruokailu ja kahvitauot.

        Mutta oletteko pitkään aikaan käyneet kotikaupunkinne nähtävyyksiä katsastamassa? Kauan olen Turussa asunut, mutta Sibelius-museossa en ole vieläkään käynyt.

        Tuli tässä mieleen käydä monen vuoden jälkeen Turun linnassa. Kulttuurikorttilaisille on järjestetty maksuton kierros ensi keskiviikkona. Kesällä on mieluisaa mennä katselemaan Luostarivuoren käsityöläismuseota. Siellä on pieni kylänen, joka on v.1827 Turun palosta säilynyt. Siellä voi vaan kuvitella elämää 200 vuotta sitten.

        Oletkos kotikaupungissasi käynyt Iso-siskossa ?
        Mikä on sen laatutaso juhlapukuun nähden? Onko ihan kunnon materiaaleja?

        Tarvitseisin juhlamekon, jossa yli kyynärpään hihat ja kaulus, mieluiten yksiväriseltä näyttävä ja juhlava, mieluiten silkkiä.
        Minut on kasvatettu 50-luvulla.


      • .......
        Naminen kirjoitti:

        Oletkos kotikaupungissasi käynyt Iso-siskossa ?
        Mikä on sen laatutaso juhlapukuun nähden? Onko ihan kunnon materiaaleja?

        Tarvitseisin juhlamekon, jossa yli kyynärpään hihat ja kaulus, mieluiten yksiväriseltä näyttävä ja juhlava, mieluiten silkkiä.
        Minut on kasvatettu 50-luvulla.

        ...


      • Katicat2
        Naminen kirjoitti:

        Oletkos kotikaupungissasi käynyt Iso-siskossa ?
        Mikä on sen laatutaso juhlapukuun nähden? Onko ihan kunnon materiaaleja?

        Tarvitseisin juhlamekon, jossa yli kyynärpään hihat ja kaulus, mieluiten yksiväriseltä näyttävä ja juhlava, mieluiten silkkiä.
        Minut on kasvatettu 50-luvulla.

        Tiedän liikkeen. Siellä on kauniita ja laadukkaita vaatteita. Runsaasti malleja ja isojakin kokoja. Kalliitahan siellä vaaatteet ovat, mutta ajan kanssa tulevat halvemmiksi, kun niistä ei niin vaan luovukkaan.


      • Naminen
        Katicat2 kirjoitti:

        Tiedän liikkeen. Siellä on kauniita ja laadukkaita vaatteita. Runsaasti malleja ja isojakin kokoja. Kalliitahan siellä vaaatteet ovat, mutta ajan kanssa tulevat halvemmiksi, kun niistä ei niin vaan luovukkaan.

        Sain odotetun, hyvän tiedon, monet kiitokset siitä. Minulle taitaa tulla Turun matka täältä melko etäältä, ellei hankintani toisin onnistu. On vielä aikaa 1½ kk toimia.

        Olin hiljattain syntymäpäiväjuhlassa, jonka päähenkilöllä oli sanoinkuvaamattoman kaunis juhlavaate. Kysäisin mistä hankittu ja sain heti selkovastauksen, sillä hän itsekin piti vaatteestaan ja oli siitä iloinen. Kertoi käyvänsä muulloinkin hankinnoilla k.o. Iso-Siskossa 300 km:n takaa.

        Tämän paikkakunnan vaatemarkkinat ovat lähes nollaluokkaa. Tänään esimerkiksi etsin hihatonta toppia V-aukkoisen jakun alle verhoamaan 'alastomuutta'.Ei sitä löytynyt, sillä liikkeet tilaavat vastenmielisesti 'isoa'kokoa no 44. Nekin tarkoitettu leikkaukseltaan aidanseipäälle ja ovat hikeviä elastisen kankaan vuoksi. Kiitos ei minulle makkarankuoria.

        Kaupungissamme on 100 000 asukasta, mutta palvelu huononpuoleista. Ikäihmisen on mahdotonta saada laadukasta, toiveet täyttävää vaatetta. Matkustetaanpa sitten.

        VR onneksi vie huokealla. En ole vuosiin Turussa käynytkään.
        Olen tyyppi, joka haluaa laatua, ajattomuutta, silmäniloa ja mukavuutta. Kun vaatteen kanssa pääsee sinuiksi, siihen voi pukeutua yhä uudelleen. Nykyään teen kalenteriin merkinnän vaatetuksestani, ettei tule pukeuduttua samaan mekkoon jokaiseen perhejuhlaan.
        Kodin vieraskirjakin on muuttanut muotoaan. Kirjoitan itse vieraiden nimet ja ruokalistan, mitä tarjosin. Muisti hoi !


      • Naminen kirjoitti:

        Sain odotetun, hyvän tiedon, monet kiitokset siitä. Minulle taitaa tulla Turun matka täältä melko etäältä, ellei hankintani toisin onnistu. On vielä aikaa 1½ kk toimia.

        Olin hiljattain syntymäpäiväjuhlassa, jonka päähenkilöllä oli sanoinkuvaamattoman kaunis juhlavaate. Kysäisin mistä hankittu ja sain heti selkovastauksen, sillä hän itsekin piti vaatteestaan ja oli siitä iloinen. Kertoi käyvänsä muulloinkin hankinnoilla k.o. Iso-Siskossa 300 km:n takaa.

        Tämän paikkakunnan vaatemarkkinat ovat lähes nollaluokkaa. Tänään esimerkiksi etsin hihatonta toppia V-aukkoisen jakun alle verhoamaan 'alastomuutta'.Ei sitä löytynyt, sillä liikkeet tilaavat vastenmielisesti 'isoa'kokoa no 44. Nekin tarkoitettu leikkaukseltaan aidanseipäälle ja ovat hikeviä elastisen kankaan vuoksi. Kiitos ei minulle makkarankuoria.

        Kaupungissamme on 100 000 asukasta, mutta palvelu huononpuoleista. Ikäihmisen on mahdotonta saada laadukasta, toiveet täyttävää vaatetta. Matkustetaanpa sitten.

        VR onneksi vie huokealla. En ole vuosiin Turussa käynytkään.
        Olen tyyppi, joka haluaa laatua, ajattomuutta, silmäniloa ja mukavuutta. Kun vaatteen kanssa pääsee sinuiksi, siihen voi pukeutua yhä uudelleen. Nykyään teen kalenteriin merkinnän vaatetuksestani, ettei tule pukeuduttua samaan mekkoon jokaiseen perhejuhlaan.
        Kodin vieraskirjakin on muuttanut muotoaan. Kirjoitan itse vieraiden nimet ja ruokalistan, mitä tarjosin. Muisti hoi !

        Kävin iso-siskon sivuilla kyllä alkoi niin keväinen olo, upeita ja ostettavia!


    • Aamumoikkaus tännekin.

      Johan on pelit keksinyt Sonera.
      Poikkesin 70 sättihuoneeseen ja siellä sain kesken kaiken näyttöön ilmoituksen Soneran laajakaistasta, siis mainoksen kesken kaiken, ja muut keskustelijat tippuivat sivulta ulos.

      En tuotakaan ole ennen kokenut.
      Että chatti sivulle tulee mainos kesken kaiken.

      Kaikkea näkee kun vanhaksi elää, mutta kyllä tämä aamun äänien maailma, josta puuttuu likenteen melu ja ihmisten puhe, on maalaismaiseman parasta antia aamulla.
      Herkin korvin kuulee enemmän.

      • Postimerkkinä.

        Lähteekö kun antaa viestille vauhtia postimerkin verran


      • sain
        Postimerkkinä. kirjoitti:

        Lähteekö kun antaa viestille vauhtia postimerkin verran

        molemmat näkyviin.


      • sain kirjoitti:

        molemmat näkyviin.

        Hyvin nukuttu yö takan ja nyt aurinkoon heräsin. Valo tekee sateiden jälkeen luonnolle ihmeitä.
        Sinivuokossani ollut jo viikon nuppuja tänään se sitten aukeaa!

        Aamukahvi maistuu paremmalta kuin aikoihin, voileivistä puhumattakaan. Rusakkokin aamupalaa etsimässä tuossa villiintynen omenapuun juurella.

        Olisikohan tänään sopiva päivä mennä mökille *tarkkailemaan*, näkee siellä ainakin sulan lammen. Puuhaa siellä on vaan jospa ne nuoret tekee, enkös voisi hyvällä omalla tunnolla tuota toivoa? Ainahan sitä kuitenkin jotain siellä tulee tehtyä, vaikka pientä tulta tulipesissä, että ne savut osaa mennä oikeaan suuntaan, sekin on konstikasta. Nuoret osaa kaiken paremmin, he alkaa heti savustus puuhiin !


      • onko ongelmaa siinä
        iirislilja1 kirjoitti:

        Hyvin nukuttu yö takan ja nyt aurinkoon heräsin. Valo tekee sateiden jälkeen luonnolle ihmeitä.
        Sinivuokossani ollut jo viikon nuppuja tänään se sitten aukeaa!

        Aamukahvi maistuu paremmalta kuin aikoihin, voileivistä puhumattakaan. Rusakkokin aamupalaa etsimässä tuossa villiintynen omenapuun juurella.

        Olisikohan tänään sopiva päivä mennä mökille *tarkkailemaan*, näkee siellä ainakin sulan lammen. Puuhaa siellä on vaan jospa ne nuoret tekee, enkös voisi hyvällä omalla tunnolla tuota toivoa? Ainahan sitä kuitenkin jotain siellä tulee tehtyä, vaikka pientä tulta tulipesissä, että ne savut osaa mennä oikeaan suuntaan, sekin on konstikasta. Nuoret osaa kaiken paremmin, he alkaa heti savustus puuhiin !

        nuoretko tuttavaperheineen?

        Vai myös setsenkymppinen?


      • Entinen neiti
        iirislilja1 kirjoitti:

        Hyvin nukuttu yö takan ja nyt aurinkoon heräsin. Valo tekee sateiden jälkeen luonnolle ihmeitä.
        Sinivuokossani ollut jo viikon nuppuja tänään se sitten aukeaa!

        Aamukahvi maistuu paremmalta kuin aikoihin, voileivistä puhumattakaan. Rusakkokin aamupalaa etsimässä tuossa villiintynen omenapuun juurella.

        Olisikohan tänään sopiva päivä mennä mökille *tarkkailemaan*, näkee siellä ainakin sulan lammen. Puuhaa siellä on vaan jospa ne nuoret tekee, enkös voisi hyvällä omalla tunnolla tuota toivoa? Ainahan sitä kuitenkin jotain siellä tulee tehtyä, vaikka pientä tulta tulipesissä, että ne savut osaa mennä oikeaan suuntaan, sekin on konstikasta. Nuoret osaa kaiken paremmin, he alkaa heti savustus puuhiin !

        Huomenta sopuisuutta ja syviä tuntoja päiväänne!
        Tosiaankin tarkoitan tuota, eilen lueskelin muutamia ketjuja, oikein kummastelin miksi edelleenkin entinen jo poistunut sefu aiheuttaa kinastelua?
        Vaan uskon että naiset ei sellaiseen alistu, mukavampaakin kannanottoa ja aihetta ainakin täällä.

        Olen ollut 2 pv mökillä, ja mikä ihmeellisintä sain hauen katiskaan joka oli aivan laiturin päässä, se oli niin ruosteessa että hyvä kun ei rikki mennyt saaliista, kyllä yllätys oli suuri ja maistui hyvältä. Muutama ruohosipulin varsi seinustalta silputtuna kalan päälle antoi silmän ruokaakin.

        Nyt on taas lehtikasa valmiina odottamassa kesäkurpitsa- tai kurpitsan tainta, hyvä kasvualusta ja näyttävä iso kasvi koristeena ja hyötynä.

        Nyt sitten vaan pakkaamaan uusia eväitä jos vaikka kalaa saan viikonlopuksi kotiinkin.....ken ties?


      • Entinen neiti kirjoitti:

        Huomenta sopuisuutta ja syviä tuntoja päiväänne!
        Tosiaankin tarkoitan tuota, eilen lueskelin muutamia ketjuja, oikein kummastelin miksi edelleenkin entinen jo poistunut sefu aiheuttaa kinastelua?
        Vaan uskon että naiset ei sellaiseen alistu, mukavampaakin kannanottoa ja aihetta ainakin täällä.

        Olen ollut 2 pv mökillä, ja mikä ihmeellisintä sain hauen katiskaan joka oli aivan laiturin päässä, se oli niin ruosteessa että hyvä kun ei rikki mennyt saaliista, kyllä yllätys oli suuri ja maistui hyvältä. Muutama ruohosipulin varsi seinustalta silputtuna kalan päälle antoi silmän ruokaakin.

        Nyt on taas lehtikasa valmiina odottamassa kesäkurpitsa- tai kurpitsan tainta, hyvä kasvualusta ja näyttävä iso kasvi koristeena ja hyötynä.

        Nyt sitten vaan pakkaamaan uusia eväitä jos vaikka kalaa saan viikonlopuksi kotiinkin.....ken ties?

        Olen useimmin ollut nuorten kanssa juhannuksen kuin yksin eikä mitään ongelmia ole ollut.
        Aikaisempina vuosian kun lasten lapset olivat pieniä, minä valvoin heidän uintipuuhia ja muitakin toilailuja, kuten juomiset ja puhaltamiset, jos sattui.

        Illalla oli yhteinen 'mökkikyläläisten' kokko joka lasten takia poltettiin jo klo 10, siellä oli koko mökkikansa ja paikallisetkin.

        Samaa rataa meni siinä juhannuspäivät lupsakassa tunnelmassa, saa nähdä miten tulevana kesänä?


      • mieku
        iirislilja1 kirjoitti:

        Olen useimmin ollut nuorten kanssa juhannuksen kuin yksin eikä mitään ongelmia ole ollut.
        Aikaisempina vuosian kun lasten lapset olivat pieniä, minä valvoin heidän uintipuuhia ja muitakin toilailuja, kuten juomiset ja puhaltamiset, jos sattui.

        Illalla oli yhteinen 'mökkikyläläisten' kokko joka lasten takia poltettiin jo klo 10, siellä oli koko mökkikansa ja paikallisetkin.

        Samaa rataa meni siinä juhannuspäivät lupsakassa tunnelmassa, saa nähdä miten tulevana kesänä?

        Aamupäivää,, aloin aamukahvin jälkeen laittamaan olohuonetta uuteen järjestykseen.
        En tiedä oliko se joku mielen häiriö, homma tuntui helpolta ajatuksissa, se ei sitä kuitenkaan ole, sitä voisi kokeilla miten asiat menee solmuun.
        Pitää olla tilaa kääntää toista sohvaa ja kaapit kuikenkin pitää pysyä ehjänä. Jossain vaiheessa urakkaa ajattelin jättää koko homman ja kokeilla asua sekasorrossa!
        Kuuma tuli ja konstit väheni, vaan nyt sitten on sohvat vaihtaneet paikkaa.


      • mieku
        mieku kirjoitti:

        Aamupäivää,, aloin aamukahvin jälkeen laittamaan olohuonetta uuteen järjestykseen.
        En tiedä oliko se joku mielen häiriö, homma tuntui helpolta ajatuksissa, se ei sitä kuitenkaan ole, sitä voisi kokeilla miten asiat menee solmuun.
        Pitää olla tilaa kääntää toista sohvaa ja kaapit kuikenkin pitää pysyä ehjänä. Jossain vaiheessa urakkaa ajattelin jättää koko homman ja kokeilla asua sekasorrossa!
        Kuuma tuli ja konstit väheni, vaan nyt sitten on sohvat vaihtaneet paikkaa.

        Tässä lueskellessa piti käydä mukillinen kahvia ja olihan se jo jäähtynyt *sopivaksi*, mikä lie tykkään kylmästä kahvista, Kreikassa on se frapee joka mun suosikki, paksua kahvia kermaa jäitä onkohan siinä kaakaota pinnalla,,,hywwää on!
        Juodaan pillillä nauttien, toivossa että tätä vielä tullaan uudestaan siemailemaan.
        Näin taas tänään, on tämä nyt aivan eri huone!


      • tirlirlei
        mieku kirjoitti:

        Tässä lueskellessa piti käydä mukillinen kahvia ja olihan se jo jäähtynyt *sopivaksi*, mikä lie tykkään kylmästä kahvista, Kreikassa on se frapee joka mun suosikki, paksua kahvia kermaa jäitä onkohan siinä kaakaota pinnalla,,,hywwää on!
        Juodaan pillillä nauttien, toivossa että tätä vielä tullaan uudestaan siemailemaan.
        Näin taas tänään, on tämä nyt aivan eri huone!

        Voi sitä konserttia, oikein on hidastettava ettei tule häirinneeksi laulajia.
        Siellä ne laulelee meillekö vai toinen toisilleen
        voikohan tuota keväistä lirittelyä kutsua vaikka kilpalaulannaksi.
        Tästä kilpailusta sitten elämänkumppani palkinnoksi, ja poikue jota ruokitaan ja hoivataan että seuraavatkin keväät on taattuja musiikista luonnossa.
        Näin ikääntyessä luonto tulee aina vaan mielenkiintoisemmaksi, siihen on helppo vaikka rakastua, luvallista sekin.


      • tirlirlei kirjoitti:

        Voi sitä konserttia, oikein on hidastettava ettei tule häirinneeksi laulajia.
        Siellä ne laulelee meillekö vai toinen toisilleen
        voikohan tuota keväistä lirittelyä kutsua vaikka kilpalaulannaksi.
        Tästä kilpailusta sitten elämänkumppani palkinnoksi, ja poikue jota ruokitaan ja hoivataan että seuraavatkin keväät on taattuja musiikista luonnossa.
        Näin ikääntyessä luonto tulee aina vaan mielenkiintoisemmaksi, siihen on helppo vaikka rakastua, luvallista sekin.

        Tuossa kanneltiin pöydät ja tuolit kesäpaikoille ja samalla juotiin porukka kahvit, pullaakin joku löysi pakasteesta.
        Keskustelu kääntyi vanhusten yksinäisyyteen, sairauden tai vaan arkuuden vuoksi jotka eristäytyy naapureista, ja sukulaiset jossain kaukana.
        Käyvät lääkärissä, että saavat puhua jonkun kanssa, tuntuuko jotenkin että olisi syytä ottaa joku vapaehtoistyö, jos vaikka joku vanhus saisi jutella ja kertoilla asioitaan.
        Terveyskeskuksissa asia on ollut kauan tiedossa, jotain luin paikallislehdestäkin, vaan kun taas noita huu haata ollut niin jotenkin ajattelin se olevan yliampuvaa..
        Olisiko keinoja?


      • Ulla-Sofia
        tirlirlei kirjoitti:

        Voi sitä konserttia, oikein on hidastettava ettei tule häirinneeksi laulajia.
        Siellä ne laulelee meillekö vai toinen toisilleen
        voikohan tuota keväistä lirittelyä kutsua vaikka kilpalaulannaksi.
        Tästä kilpailusta sitten elämänkumppani palkinnoksi, ja poikue jota ruokitaan ja hoivataan että seuraavatkin keväät on taattuja musiikista luonnossa.
        Näin ikääntyessä luonto tulee aina vaan mielenkiintoisemmaksi, siihen on helppo vaikka rakastua, luvallista sekin.

        On tämä kovaa puuhaa, oikein tietosanakirjasta ja googlelta katselen että saan jonkun avainsanan ristikkooni, eipä silti pysyy jotenkin aivot kunnossa kun tekee näitä. Kun kaikista lehdistä ja vielä ostan ristisanalehtiä.
        Sudoku on nyt tullut kuvioihin,, aikaa menee ja kummusta teen joskus niin paljon että paperi reikiintyy, mutta silti jatkan yritystä.
        Onko teillä tällaisia pakkoharrasteita??


      • Satu*
        mieku kirjoitti:

        Aamupäivää,, aloin aamukahvin jälkeen laittamaan olohuonetta uuteen järjestykseen.
        En tiedä oliko se joku mielen häiriö, homma tuntui helpolta ajatuksissa, se ei sitä kuitenkaan ole, sitä voisi kokeilla miten asiat menee solmuun.
        Pitää olla tilaa kääntää toista sohvaa ja kaapit kuikenkin pitää pysyä ehjänä. Jossain vaiheessa urakkaa ajattelin jättää koko homman ja kokeilla asua sekasorrossa!
        Kuuma tuli ja konstit väheni, vaan nyt sitten on sohvat vaihtaneet paikkaa.

        ja sen molemmilla puolilla oleville seinille
        tekivät kahden sohvan sijoittamisen haasteelliseksi,
        mutta jotenkin 'joukkovoimalla' saimme ne hyvään järjestykseen.
        Paljot ja korkeat ikkunat ovat kuitenkin juuri se asia, joka minut saa viihtymään.


      • Satu'
        Satu* kirjoitti:

        ja sen molemmilla puolilla oleville seinille
        tekivät kahden sohvan sijoittamisen haasteelliseksi,
        mutta jotenkin 'joukkovoimalla' saimme ne hyvään järjestykseen.
        Paljot ja korkeat ikkunat ovat kuitenkin juuri se asia, joka minut saa viihtymään.

        ja sitten tämä vilkaisu ketjuun.
        Kohta uudelleen ulos!

        Aamupäivällä klo 10 alkoivat lasten kevät- esiintymiset tämän viikonlopun osalta.


      • ------
        Satu* kirjoitti:

        ja sen molemmilla puolilla oleville seinille
        tekivät kahden sohvan sijoittamisen haasteelliseksi,
        mutta jotenkin 'joukkovoimalla' saimme ne hyvään järjestykseen.
        Paljot ja korkeat ikkunat ovat kuitenkin juuri se asia, joka minut saa viihtymään.

        ----


      • ------ kirjoitti:

        ----

        Nauroin kyllä *Säikähtänyttä*, mutta en pahalla olen joutunut tilanteeseen kun tyhjensin puulaatikkoa syksyn siivouksessa, käsin nostelin sieltä papereita ym sälää takkaan ja poltin. Olin jo luullut että luulen siellä laatikon pohjalla jonkun liikkuvan, no lapset tuli 'apuun'. Kaatoivat sen laatikon lattialle eikös vaan siellä oli 2 kauniin pähkinän ruskeaa hiirtä, no kauniit olivat mutta säikyin kyllä.
        Sattumalta meillä oli ovet auki ja sinne ne meni peräkanaa pihamaalle.
        Mietitty on mistä ne sinne olivat menneet, puulaatikko on papan tekemä ja aivan ehjä joku ihmeellinen asia siinä on tapahtunut, ja kauanko ne siellä ovat olleet. Ruokiin eivät kyllä pääse on seinäkaapeissa kaikki, ja millä ne siellä ovat eläneet?


      • Havukka-ahon ajattelijatar
        iirislilja1 kirjoitti:

        Nauroin kyllä *Säikähtänyttä*, mutta en pahalla olen joutunut tilanteeseen kun tyhjensin puulaatikkoa syksyn siivouksessa, käsin nostelin sieltä papereita ym sälää takkaan ja poltin. Olin jo luullut että luulen siellä laatikon pohjalla jonkun liikkuvan, no lapset tuli 'apuun'. Kaatoivat sen laatikon lattialle eikös vaan siellä oli 2 kauniin pähkinän ruskeaa hiirtä, no kauniit olivat mutta säikyin kyllä.
        Sattumalta meillä oli ovet auki ja sinne ne meni peräkanaa pihamaalle.
        Mietitty on mistä ne sinne olivat menneet, puulaatikko on papan tekemä ja aivan ehjä joku ihmeellinen asia siinä on tapahtunut, ja kauanko ne siellä ovat olleet. Ruokiin eivät kyllä pääse on seinäkaapeissa kaikki, ja millä ne siellä ovat eläneet?

        Kyllä Paavo Väyrynen on aivan uskomatoin noissa pohdiskeluissaan, hänhän väitti että hallitus ei kunnolla ja isolla porukalla keskustele asioita, se poika ei kasva aikuiseksi koskaan. Toivonkin sille vielä pitkää ikää ja paljon asioita joista laukoo TVssä haastatteluissaan, omanlaatuinen sarjassaan.

        Kanerva on sitten jo esiintynyt yleisön edessä, toivotan hänellekin työrauhaa !

        Ja Mattia riepotetaan vielä naapurimaassakin, pianhan meillä on sirkustirehtöörejä enemmän kuin sirkus tarvitsee. Aika katalaa että Matin tekstiviestit julkaistaan, pitäisihän toki olla Susan mukana hienoine teksteineen.

        Päästääköhän me suomalaiset nyt maailmankartalle poliitikkojemme myötä, vai ottaako naapurimaa oppia aloittamalla romanssien alasajon, ivailun pilkan ja haasteiden voimalla.
        Sitä mitä tuleman pitää, jäämme varmaan tyynenä odottelemaan.


      • Havukka-ahon ajattelijatar
        iirislilja1 kirjoitti:

        Nauroin kyllä *Säikähtänyttä*, mutta en pahalla olen joutunut tilanteeseen kun tyhjensin puulaatikkoa syksyn siivouksessa, käsin nostelin sieltä papereita ym sälää takkaan ja poltin. Olin jo luullut että luulen siellä laatikon pohjalla jonkun liikkuvan, no lapset tuli 'apuun'. Kaatoivat sen laatikon lattialle eikös vaan siellä oli 2 kauniin pähkinän ruskeaa hiirtä, no kauniit olivat mutta säikyin kyllä.
        Sattumalta meillä oli ovet auki ja sinne ne meni peräkanaa pihamaalle.
        Mietitty on mistä ne sinne olivat menneet, puulaatikko on papan tekemä ja aivan ehjä joku ihmeellinen asia siinä on tapahtunut, ja kauanko ne siellä ovat olleet. Ruokiin eivät kyllä pääse on seinäkaapeissa kaikki, ja millä ne siellä ovat eläneet?

        Nyt alkaa tuntumaan että keskustelemme avaruus miesten ja -naisten kanssa, voisimme alkaa ehdottelemaan mihin kohtaan ne sarvet/antennit tulee ja koska värimme muuttuu vihreäksi, vai mikä se avaruusolennon väri lie tarkemmin ottaen?
        Mähän ketjuunkin olen kirjoitellut jo 2 juttua ja kummastakaan ei mitään huomiota sivulla.
        Harmittaa kun se viimeinen oli noista meidän poliitikoista Väyrynen, Vanhanen ja Kanerva.
        Katsotaan tuleeko tämä esille ?


      • Havukka-ahon ajattelijatar
        Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:

        Nyt alkaa tuntumaan että keskustelemme avaruus miesten ja -naisten kanssa, voisimme alkaa ehdottelemaan mihin kohtaan ne sarvet/antennit tulee ja koska värimme muuttuu vihreäksi, vai mikä se avaruusolennon väri lie tarkemmin ottaen?
        Mähän ketjuunkin olen kirjoitellut jo 2 juttua ja kummastakaan ei mitään huomiota sivulla.
        Harmittaa kun se viimeinen oli noista meidän poliitikoista Väyrynen, Vanhanen ja Kanerva.
        Katsotaan tuleeko tämä esille ?

        Kiitos kiitos että se löytyi !


      • Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:

        Kiitos kiitos että se löytyi !

        Kyllä politiikka on suurta sirkusta nykyisin, mistä johtunee, ei kaikkea toimittajatkaan keksi, vaikka osaavat kyllä pitkittää.

        Kauan olemme jo avaruuteen viestejä lähetelleet, no jos sieltä rakastettavia uskollisia miehiä löytyy, meille taitaa tulle mestaruuskisat asiasta.


      • iirislilja1 kirjoitti:

        Kyllä politiikka on suurta sirkusta nykyisin, mistä johtunee, ei kaikkea toimittajatkaan keksi, vaikka osaavat kyllä pitkittää.

        Kauan olemme jo avaruuteen viestejä lähetelleet, no jos sieltä rakastettavia uskollisia miehiä löytyy, meille taitaa tulle mestaruuskisat asiasta.

        Nouskaahan ihailemaan Luojan maalausta keväisellä aamutaivaalla.

        Jos kauniimpia värejä joku maalaa, on hän tosi taiteilija.
        Ei kauniimpaa... ja kahvia toinen muki.


      • Tuoksuvattu kirjoitti:

        Nouskaahan ihailemaan Luojan maalausta keväisellä aamutaivaalla.

        Jos kauniimpia värejä joku maalaa, on hän tosi taiteilija.
        Ei kauniimpaa... ja kahvia toinen muki.

        Täällä on hyvin vetinen aamu, vaikkei se ole mielenlaatuun mitenkään vaikuttanut.
        Paksut pilvet seilaa taivaalla ja tiputtelee tasaiseen tahtiin vuoroin vettä vuoroin rännän näköistä.
        Se tuli sitten sisäpäivä ei tuonne tuuleen ja sateeseen oikein mieli tee mennä niin ja 2.1 lämmintä.
        Suunnitelmat supistui, piti mennä mökille, no onhan näitä päiviä aurinkoisiakin vielä.


      • Ainoelina
        iirislilja1 kirjoitti:

        Täällä on hyvin vetinen aamu, vaikkei se ole mielenlaatuun mitenkään vaikuttanut.
        Paksut pilvet seilaa taivaalla ja tiputtelee tasaiseen tahtiin vuoroin vettä vuoroin rännän näköistä.
        Se tuli sitten sisäpäivä ei tuonne tuuleen ja sateeseen oikein mieli tee mennä niin ja 2.1 lämmintä.
        Suunnitelmat supistui, piti mennä mökille, no onhan näitä päiviä aurinkoisiakin vielä.

        Hyvää Huomenta Kaikille Lukijoille...
        Täällä onkin aamukahvihuone, mikäs siinä mullakin tuota virvoitusjuomaa jo toinen mukillinen.
        Sataa se kai ei liene mikään uutinen, nukuin 12 h se on jo uutinen, niska kipeä, ja töin tuskin pääsin sängystä ylös. Tämä oli kyllä yllätys itsellenikin että yhtä päätä kellon ympäri, nyt jo hymyilyttää kun sentään alkaa sormetkin pelaamaan.
        Nyt jo sentään sormetkin pelaa kiitettävästi, jatkankin matkaani, hyvä päivä tästä tulee kaikille!


      • Ulla-Sofia
        iirislilja1 kirjoitti:

        Täällä on hyvin vetinen aamu, vaikkei se ole mielenlaatuun mitenkään vaikuttanut.
        Paksut pilvet seilaa taivaalla ja tiputtelee tasaiseen tahtiin vuoroin vettä vuoroin rännän näköistä.
        Se tuli sitten sisäpäivä ei tuonne tuuleen ja sateeseen oikein mieli tee mennä niin ja 2.1 lämmintä.
        Suunnitelmat supistui, piti mennä mökille, no onhan näitä päiviä aurinkoisiakin vielä.

        Puuro syöty ja ulos meno on aivan välttämätön, sadekin tauonnut, virkkaukset laitetaan odotus asentoon ja se on nyt menox!


      • Ulla-Sofia kirjoitti:

        Puuro syöty ja ulos meno on aivan välttämätön, sadekin tauonnut, virkkaukset laitetaan odotus asentoon ja se on nyt menox!

        Istuttelin juorun ja suukkosuun oksat ruukkuihin. Toivottavasti jatkavat elämäänsä ja tekevät oikein runsasta kasvustoa, saan ihailla niitä omallakin ikkunalla.
        Juorun kyllä olen tarkoittanut myöhemmin viedä ulos pataan siellä se tykkää oleilla.


      • Tuoksuvattu*
        iirislilja1 kirjoitti:

        Täällä on hyvin vetinen aamu, vaikkei se ole mielenlaatuun mitenkään vaikuttanut.
        Paksut pilvet seilaa taivaalla ja tiputtelee tasaiseen tahtiin vuoroin vettä vuoroin rännän näköistä.
        Se tuli sitten sisäpäivä ei tuonne tuuleen ja sateeseen oikein mieli tee mennä niin ja 2.1 lämmintä.
        Suunnitelmat supistui, piti mennä mökille, no onhan näitä päiviä aurinkoisiakin vielä.

        Niin haihtui kauniit värit harmauteen.
        Otin valokuviakin aamulla, ainakin kamerassa nyt aurinko tallella tältäkin päivältä, vaikka aurinkoa ei niin aikaisin vielä näkynyt, oli vain punertava taivaan ranta


        Täällä oli heikkoa sadetta ihan pienen hetken, aluksi lunta, nyt tyli muutama pisara vettä ikkunaan ja jälleen on tauonnut.

        Harmaata on, mutta lenkkiä ei voi jättää väliin.
        Ei kastunut, ei onneksi juuri silloin satanutkaan.


      • Aamuvirkku**
        Tuoksuvattu* kirjoitti:

        Niin haihtui kauniit värit harmauteen.
        Otin valokuviakin aamulla, ainakin kamerassa nyt aurinko tallella tältäkin päivältä, vaikka aurinkoa ei niin aikaisin vielä näkynyt, oli vain punertava taivaan ranta


        Täällä oli heikkoa sadetta ihan pienen hetken, aluksi lunta, nyt tyli muutama pisara vettä ikkunaan ja jälleen on tauonnut.

        Harmaata on, mutta lenkkiä ei voi jättää väliin.
        Ei kastunut, ei onneksi juuri silloin satanutkaan.

        Kyllä kai se kestää tämä sää iltaan saakka, koko yön on satanut, joskus iltayöstä alkoi räntäsateella.
        Kyllä olit näppärä kun sen auringon sait talteen, ties missä nyt luuraa?
        Nyt menee koko päivä sisätiloissa, autolla meinaan lähteä päiväkahville sisareni luo, en välitä kastua.Tuossa katselin fasaanikanaa oli kuin jalkapallo pyöreänä ison kivan kyljessä, heittelin sinne illalla vanhahkoja ohraryynejä, siellä n e on lionneet.


      • AlinaC
        Aamuvirkku** kirjoitti:

        Kyllä kai se kestää tämä sää iltaan saakka, koko yön on satanut, joskus iltayöstä alkoi räntäsateella.
        Kyllä olit näppärä kun sen auringon sait talteen, ties missä nyt luuraa?
        Nyt menee koko päivä sisätiloissa, autolla meinaan lähteä päiväkahville sisareni luo, en välitä kastua.Tuossa katselin fasaanikanaa oli kuin jalkapallo pyöreänä ison kivan kyljessä, heittelin sinne illalla vanhahkoja ohraryynejä, siellä n e on lionneet.

        nyt on pannukakku uunissa,,,kahviakin jonkun ajan päästä lataan tulemaan!
        Miten olisi maistuuko, pannukakku ja pakaste mansikat (sulatetut tietty).
        Ovelle vaan jonoon missä pannukakun tuoksu tulvehtii nenään, tätä tämä sade päivä teettää, jotain herkkua pitää aina olla, jolla mieltä kohentaa..
        Hopi, hopi,,,,,,tänne päin, niin kauan kuin pannaria riittää.


    • Koko sättiväki jo asemissa, pian ei yksi pannari riitä mihinkään, tuodaan maidot ja jauhot munia varmaan tarvitaan kanssa...otetaan omat mukit ja lautaset niin ei sitä tiskiä jää niin paljon sulle.
      Tarkka osoite vaan siitä se vierasvirta alkaa taloosi.
      Kiitos jo etukäteen

      • TupajumiN

        Koko päivän olenkin tätä jaloa juomaa ryystänyt, ja sisällä ollut, ei voi edes kunnolla katsoa ikkunasta kun niin sataa. Olen odottanut kaiken aikaa että lakkaa ja pääsen tuonne kävelemään, vaan ei kaiken aikaa tuuleekin kovasti ja vain jotain 2 paikkeilla osoittaa mittari.
        Eilinen oli kaunista ja lämmintä, jospa kuitenkin huominen jo taas aurinkoista, voisi jotain pihassa korjailla, vaikka haravoida, sitä ei taida voida jos maa kovin pehmeä ja vetinen.
        Parasta kuitenkin että huomiselle säästää tätä intoa jos vaikka olisi valoisampaa.


      • TupajumiN kirjoitti:

        Koko päivän olenkin tätä jaloa juomaa ryystänyt, ja sisällä ollut, ei voi edes kunnolla katsoa ikkunasta kun niin sataa. Olen odottanut kaiken aikaa että lakkaa ja pääsen tuonne kävelemään, vaan ei kaiken aikaa tuuleekin kovasti ja vain jotain 2 paikkeilla osoittaa mittari.
        Eilinen oli kaunista ja lämmintä, jospa kuitenkin huominen jo taas aurinkoista, voisi jotain pihassa korjailla, vaikka haravoida, sitä ei taida voida jos maa kovin pehmeä ja vetinen.
        Parasta kuitenkin että huomiselle säästää tätä intoa jos vaikka olisi valoisampaa.

        siirtyä kahvista teehen ja sen myötä sänkyyn!
        Päivä on ollut pitkä ja yksitoikkoinen, sataa, sataa ja taas sataa, nyt on seurattu tanssit ja Kaikkonen jatkoon, se onkin hyvä asia, voi olla monelle opiksi ja lohduksi että oppii tanssimaan ja taivuttelemaan vaikkei olekaan kovin taipuisa ja rytmitaju sisäsyntyinen. Kaikessa tanssissakin on harjoittelu ja musiikin ja tahdin sovittaminen jalkoihin.
        Nyt olen valmis vuoteeseen 10 uutiset ja pää tyynyyn.
        Kaikille Hyvää Yötä ja kauniita unia ~~~~~~


      • Tuoksuvattu*
        iirislilja1 kirjoitti:

        siirtyä kahvista teehen ja sen myötä sänkyyn!
        Päivä on ollut pitkä ja yksitoikkoinen, sataa, sataa ja taas sataa, nyt on seurattu tanssit ja Kaikkonen jatkoon, se onkin hyvä asia, voi olla monelle opiksi ja lohduksi että oppii tanssimaan ja taivuttelemaan vaikkei olekaan kovin taipuisa ja rytmitaju sisäsyntyinen. Kaikessa tanssissakin on harjoittelu ja musiikin ja tahdin sovittaminen jalkoihin.
        Nyt olen valmis vuoteeseen 10 uutiset ja pää tyynyyn.
        Kaikille Hyvää Yötä ja kauniita unia ~~~~~~

        Voi tuota riemua.
        Mikään ei tunnu lannistavan aamulaulajia, pesän rakentajia, tai pesäkolon etsijöitä.

        Maakotka kamerat ovat sammuneet, kuinka lie käynyt sen yksinäisen munan.
        Karhun pesueen yhteiskuvia vielä yölliseltä petiltä onneksi voi seurata. Elämää on enemmän kuin peilistä näkyy, pitää kurkata peilin taaksekin, kuin kissan pennun.

        Pitäisi mennä asioimaan, tuo keli ei vain houkuttele tien päälle, ja monta suunnitelmaa jää tekemättä jos sataa. Varastosta ei paljon tavaroita voi ulos sateeseen kantaa, joten katsottava kuinka sää kehittyy.

        Muuta ulkoilua tämä sää ei haittaa, kosteutta iholle, vaatteethan voi levittää kuivumaan kun kastuvat.

        Tuosta tanssista en taaskaan mitään tiedä, en ole tullut seuranneeksi, joitain otsikoita lukenut ja niiden perusteella ei voi tanssijoita arvioida.

        Hesarissa oli hyvä artikkeli pääkeupunkiseudun ulkoilumahdollisuuksista karttoineen. Siellä on valinnanmahdollisuuksiakin, puolen tunnin ajomatkan päässä erämaa tunnelmaa ja taukopaikkoja, täällä en tiedä minne nuotion laittaisin, jos retkelle menisin. Pitää tutustua seutuun paremmin karttojen avulla. Kanoottireittejä täällä on, yöpymisiä saarissa, kanoottivuokrausta jne. koska vettä on joka puolella, mutta tällainen tavallinen tallaaja jolla ei ole vesillekään niin halua.

        Katsellaan, nyt riittää tuo järven ympäri kiertämin vuoroin myötä- ja vastapäivään, aurinko paistaa mennen tullen, jos paistaa.
        Mukavaa päivää ja tarinatuokioita.


      • Tuoksuvattu* kirjoitti:

        Voi tuota riemua.
        Mikään ei tunnu lannistavan aamulaulajia, pesän rakentajia, tai pesäkolon etsijöitä.

        Maakotka kamerat ovat sammuneet, kuinka lie käynyt sen yksinäisen munan.
        Karhun pesueen yhteiskuvia vielä yölliseltä petiltä onneksi voi seurata. Elämää on enemmän kuin peilistä näkyy, pitää kurkata peilin taaksekin, kuin kissan pennun.

        Pitäisi mennä asioimaan, tuo keli ei vain houkuttele tien päälle, ja monta suunnitelmaa jää tekemättä jos sataa. Varastosta ei paljon tavaroita voi ulos sateeseen kantaa, joten katsottava kuinka sää kehittyy.

        Muuta ulkoilua tämä sää ei haittaa, kosteutta iholle, vaatteethan voi levittää kuivumaan kun kastuvat.

        Tuosta tanssista en taaskaan mitään tiedä, en ole tullut seuranneeksi, joitain otsikoita lukenut ja niiden perusteella ei voi tanssijoita arvioida.

        Hesarissa oli hyvä artikkeli pääkeupunkiseudun ulkoilumahdollisuuksista karttoineen. Siellä on valinnanmahdollisuuksiakin, puolen tunnin ajomatkan päässä erämaa tunnelmaa ja taukopaikkoja, täällä en tiedä minne nuotion laittaisin, jos retkelle menisin. Pitää tutustua seutuun paremmin karttojen avulla. Kanoottireittejä täällä on, yöpymisiä saarissa, kanoottivuokrausta jne. koska vettä on joka puolella, mutta tällainen tavallinen tallaaja jolla ei ole vesillekään niin halua.

        Katsellaan, nyt riittää tuo järven ympäri kiertämin vuoroin myötä- ja vastapäivään, aurinko paistaa mennen tullen, jos paistaa.
        Mukavaa päivää ja tarinatuokioita.

        Sateinen ja märkä metsä. tuulikaan ei ole laantunut saman 2 aamu kuin eilen.
        Koululaiset tuossa pyöräilee kouluun ja kuuntelevat tuota aamun konserttia, se on kyllä titityy painoinen mutta on siinä paljon muutakin, joku tuntuu tiputtavan vettä, ainakin samansuuntainen tip tip tip. Oli aivan pakko viedä vielä tinteille ruokaa tulivat koputtelemaan ikkunaan, siihen heräsinkin!

        Tänään on sitten lähdettävä ulos ja käytävä asioilla, ei voi 2 pv peräkkäin istua sisällä, aikakin tilattu tälle päivälle lääkäri-sedälle aika pieneen operaatioon.
        Tuoksuvattu kirjoitit noista ulkoilupoluista, täällä on niitä kyllä ja tulta saa laittaa vain niille osoitetuille paikoille, yleensä ne on joku ulkoilumajan tai leirintäalueen krillikatokset.
        Kaupungin omistamalla ulkoilu- ja virkistysalueella minäkin samoilen metsässä, tästä on noin 5 in auto matka sinne metsän reunaan.
        Marjat ja sienet löytyy sieltä, kävijöitä on satapäin kesää kohti ja talvisin jos Luoja suo sieltä löytää hiihtolatuja. Tänä talvena siellä oli vain yksittäisiä hiihtäjiä poikennut, joskus kun lumi viipyi maassa 1 - 2 päivää.

        Kaikille kävijöille ja kirjoittajille oikein hyvää maanantaita, kyllä se tästä taivaskin näyttäytyy.


      • iirislilja1 kirjoitti:

        Sateinen ja märkä metsä. tuulikaan ei ole laantunut saman 2 aamu kuin eilen.
        Koululaiset tuossa pyöräilee kouluun ja kuuntelevat tuota aamun konserttia, se on kyllä titityy painoinen mutta on siinä paljon muutakin, joku tuntuu tiputtavan vettä, ainakin samansuuntainen tip tip tip. Oli aivan pakko viedä vielä tinteille ruokaa tulivat koputtelemaan ikkunaan, siihen heräsinkin!

        Tänään on sitten lähdettävä ulos ja käytävä asioilla, ei voi 2 pv peräkkäin istua sisällä, aikakin tilattu tälle päivälle lääkäri-sedälle aika pieneen operaatioon.
        Tuoksuvattu kirjoitit noista ulkoilupoluista, täällä on niitä kyllä ja tulta saa laittaa vain niille osoitetuille paikoille, yleensä ne on joku ulkoilumajan tai leirintäalueen krillikatokset.
        Kaupungin omistamalla ulkoilu- ja virkistysalueella minäkin samoilen metsässä, tästä on noin 5 in auto matka sinne metsän reunaan.
        Marjat ja sienet löytyy sieltä, kävijöitä on satapäin kesää kohti ja talvisin jos Luoja suo sieltä löytää hiihtolatuja. Tänä talvena siellä oli vain yksittäisiä hiihtäjiä poikennut, joskus kun lumi viipyi maassa 1 - 2 päivää.

        Kaikille kävijöille ja kirjoittajille oikein hyvää maanantaita, kyllä se tästä taivaskin näyttäytyy.

        Mielestäni paras asia Kaikkonen jatkaa, sillä täytyy olla koko eduskunta takanaan tuossa ei sitä varmasti muut äänestä!
        Mutta....se vaan on niin ihmeellinen tanssija, ei rytmi eikä musiikki paljon vaikuta, oli kyllä illalla paremmin mukana kuin koskaan aikaisemmin.

        Antaa Kaikkosen vaan kukkia, hyvää mieltä se tuo monelle ja naurut.


      • Pilvet, pilvet, pilvet
        iirislilja1 kirjoitti:

        Sateinen ja märkä metsä. tuulikaan ei ole laantunut saman 2 aamu kuin eilen.
        Koululaiset tuossa pyöräilee kouluun ja kuuntelevat tuota aamun konserttia, se on kyllä titityy painoinen mutta on siinä paljon muutakin, joku tuntuu tiputtavan vettä, ainakin samansuuntainen tip tip tip. Oli aivan pakko viedä vielä tinteille ruokaa tulivat koputtelemaan ikkunaan, siihen heräsinkin!

        Tänään on sitten lähdettävä ulos ja käytävä asioilla, ei voi 2 pv peräkkäin istua sisällä, aikakin tilattu tälle päivälle lääkäri-sedälle aika pieneen operaatioon.
        Tuoksuvattu kirjoitit noista ulkoilupoluista, täällä on niitä kyllä ja tulta saa laittaa vain niille osoitetuille paikoille, yleensä ne on joku ulkoilumajan tai leirintäalueen krillikatokset.
        Kaupungin omistamalla ulkoilu- ja virkistysalueella minäkin samoilen metsässä, tästä on noin 5 in auto matka sinne metsän reunaan.
        Marjat ja sienet löytyy sieltä, kävijöitä on satapäin kesää kohti ja talvisin jos Luoja suo sieltä löytää hiihtolatuja. Tänä talvena siellä oli vain yksittäisiä hiihtäjiä poikennut, joskus kun lumi viipyi maassa 1 - 2 päivää.

        Kaikille kävijöille ja kirjoittajille oikein hyvää maanantaita, kyllä se tästä taivaskin näyttäytyy.

        alkaa repeilemään, taivaan kansi vilahtelee, se on sininen.

        Huomenta


      • Tuoksuvattu*
        Pilvet, pilvet, pilvet kirjoitti:

        alkaa repeilemään, taivaan kansi vilahtelee, se on sininen.

        Huomenta

        Mittarissa on 0,2, mutta valkoista sataa, ohutta, mutta kuitenkin.

        Olin lähdössä autoilemaan tuonne etelään. Nyt pakana tuo pissapoika teki stopin, sen syy on selvitettävä ennen ajoon lähtöä.

        Ei tuolla tiellä näe mitään jollei tuulilasia saa puhtaaksi. Apumiehen puoli toimii, kuskin puoli tukossa... työkalujen kanssa autolle, jospa ensiapua antaisin isommin asein, kun hakaneula ei vielä riittänyt.

        Joskus mietin mitä minäkin miehellä tekisin, no sekin selvisi. Laittaisin tuonne räntäsateeseen avaaman pissapojan pienen pienen suuttimen, kun siellä vissiin on roskia... vaijeria ei kyllä tarvita, se kuuluu vain viemärin avaamiseen!
        Letkun voisi kyllä irroittaa ja kokeilla toimiiko pissapumppu!!! kunnolla.


        Että tuonne räntäsateeseen, kun ei ole kenet määräisin.


      • AutoilevaN
        Tuoksuvattu* kirjoitti:

        Mittarissa on 0,2, mutta valkoista sataa, ohutta, mutta kuitenkin.

        Olin lähdössä autoilemaan tuonne etelään. Nyt pakana tuo pissapoika teki stopin, sen syy on selvitettävä ennen ajoon lähtöä.

        Ei tuolla tiellä näe mitään jollei tuulilasia saa puhtaaksi. Apumiehen puoli toimii, kuskin puoli tukossa... työkalujen kanssa autolle, jospa ensiapua antaisin isommin asein, kun hakaneula ei vielä riittänyt.

        Joskus mietin mitä minäkin miehellä tekisin, no sekin selvisi. Laittaisin tuonne räntäsateeseen avaaman pissapojan pienen pienen suuttimen, kun siellä vissiin on roskia... vaijeria ei kyllä tarvita, se kuuluu vain viemärin avaamiseen!
        Letkun voisi kyllä irroittaa ja kokeilla toimiiko pissapumppu!!! kunnolla.


        Että tuonne räntäsateeseen, kun ei ole kenet määräisin.

        Minulla on kerran jäänyt sulka jumiin ja olin kaukana kotoa, räntää tuli niin perusteellisesti ja sitten kuin salaa ilmestyi Shell mainosvalo.
        Ajoin pihaan poliisit puhalluttamaan heti kun ajan niin hiljaa, ne oli jossain seuranneet, puhallus nolla, sitten sain vasta puhua ja mulla oli vielä lapset nukkumassa takapenkillä.
        Ostin uudet sulat varmuudeksi ja joku huoltotaitoinen mies tuli ja jotain räpelsi, ja sitten ne jo toimi, vaihtoi kyllä pyynnöstä sulat.

        Joskus vain on epäonni mukana mutta näissä meidän vauhdeissa se ei kauan pysy mukana.


      • Ulla-Sofia
        AutoilevaN kirjoitti:

        Minulla on kerran jäänyt sulka jumiin ja olin kaukana kotoa, räntää tuli niin perusteellisesti ja sitten kuin salaa ilmestyi Shell mainosvalo.
        Ajoin pihaan poliisit puhalluttamaan heti kun ajan niin hiljaa, ne oli jossain seuranneet, puhallus nolla, sitten sain vasta puhua ja mulla oli vielä lapset nukkumassa takapenkillä.
        Ostin uudet sulat varmuudeksi ja joku huoltotaitoinen mies tuli ja jotain räpelsi, ja sitten ne jo toimi, vaihtoi kyllä pyynnöstä sulat.

        Joskus vain on epäonni mukana mutta näissä meidän vauhdeissa se ei kauan pysy mukana.

        Pientä tuulta ulkona ja kupissa jo toinen täyttö!
        Vipinää aamusta kampaajalle ja suutariin.
        Siitä ne kevätkengät saavat pientä käsittelyä, tuntuivat ahtaalta, on vietävä ne lestiin pariksi päiväksi, mikään ei ole niin ilkeää kun puristava kenkä.


      • Entinen neiti
        Ulla-Sofia kirjoitti:

        Pientä tuulta ulkona ja kupissa jo toinen täyttö!
        Vipinää aamusta kampaajalle ja suutariin.
        Siitä ne kevätkengät saavat pientä käsittelyä, tuntuivat ahtaalta, on vietävä ne lestiin pariksi päiväksi, mikään ei ole niin ilkeää kun puristava kenkä.

        Ajelin pyörällä pitemmän lenkin ja yllätyin suuresti kun aukkohakkaus ilmestyi suoran päästä silmiini, sinne tulee valtavan pientaloalue on jo tiet ja vesijohdot kai sähkötkin vedetty.
        Suuria lautakasoja ja elementtejä parissa paikassa urakoitiin nosturin kanssa pystyyn.
        Yksi oli melkein valmis noin ulospäin katsottuna ja ja niin erikoinen etten ohi päässyt pysähtymättä,
        3 kerroksinen ja erkkereitä, kattoikkunoita ja koristeellista ikkunalautaa ja parveke , oli kyllä hienoa, jotenkin tuli mieleen Karjalasta otettuja kuvia kun talot oli vielä hoidettuja, tai paremminkin kirkko. No tuli mikä tuli kirkko tai asunto mutta siinä oli arkkitehti pannut parastaan.
        Kiva kun sain ihmetellä


      • Pilvet pilvet.......
        Pilvet, pilvet, pilvet kirjoitti:

        alkaa repeilemään, taivaan kansi vilahtelee, se on sininen.

        Huomenta

        Satoi räntää ja ja vettä, nyt taas näkyy taivasta paikoin.
        Täytyy tässä kehua terveyskeskustamme, siellä on ystävällinen henkilökunta ja todesta ottavat lääkärit.
        Olin lopputarkastuksessa ja kun kaikki ei hänen mielestä näyttänyt 'hyvältä', otettiin kokeita ja samantien sain ajan koska lääkäri soittaa tulokset.

        Asuin aikaisemmin Hgissä ja siellä vaihtui lääkärit, koka kerta oli aina uudet valkotakit, se vasta on hurjaa!


      • Pilvet pilvet....... kirjoitti:

        Satoi räntää ja ja vettä, nyt taas näkyy taivasta paikoin.
        Täytyy tässä kehua terveyskeskustamme, siellä on ystävällinen henkilökunta ja todesta ottavat lääkärit.
        Olin lopputarkastuksessa ja kun kaikki ei hänen mielestä näyttänyt 'hyvältä', otettiin kokeita ja samantien sain ajan koska lääkäri soittaa tulokset.

        Asuin aikaisemmin Hgissä ja siellä vaihtui lääkärit, koka kerta oli aina uudet valkotakit, se vasta on hurjaa!

        Miten on onko teillä käytössä askelmittari, minä alkuun käytin kun sen sain, nyt kävelen ja nautin keväästä ilman 'piiskuria'
        Lämmin tuli aurinko oli kaverina !


      • Aikansa kutakin
        iirislilja1 kirjoitti:

        Miten on onko teillä käytössä askelmittari, minä alkuun käytin kun sen sain, nyt kävelen ja nautin keväästä ilman 'piiskuria'
        Lämmin tuli aurinko oli kaverina !

        siitä tulee stressiä kun sitä intoilee katsomaan!
        Muutaman viikon pidin mukana ja sitten se onkin ollut hyllyssä, siellä ei askeleet stressaa.


      • Jukolan Emäntä
        Aikansa kutakin kirjoitti:

        siitä tulee stressiä kun sitä intoilee katsomaan!
        Muutaman viikon pidin mukana ja sitten se onkin ollut hyllyssä, siellä ei askeleet stressaa.

        Sain joululahjaksi mittarin ja aloin kuntoilemaan, sitten sanatarkasti noudatin mitä lupasin, alkoi illatkin mennä miettiessä miten huomenna teen ja mihin suuntaan lähden.
        Monesti ajatukset pyöri siinä mittarissa ja piti vähän väliä vilkuilla montako on tullut kotitöissä.
        Ehkä kuitenkin tarvitsin sen alun tehdä niin nyt mittari on laatikossa ja patteri irti!


      • Jukolan Emäntä kirjoitti:

        Sain joululahjaksi mittarin ja aloin kuntoilemaan, sitten sanatarkasti noudatin mitä lupasin, alkoi illatkin mennä miettiessä miten huomenna teen ja mihin suuntaan lähden.
        Monesti ajatukset pyöri siinä mittarissa ja piti vähän väliä vilkuilla montako on tullut kotitöissä.
        Ehkä kuitenkin tarvitsin sen alun tehdä niin nyt mittari on laatikossa ja patteri irti!

        Tunnustan että mullakin oli hetkellisesti askelmittari, vaan se putosi neitsytmatkalla, enkä o le juurikaan uskaltanut hiiskua asiasta, oli lahja.

        Vaan tuosta laatikkoasiasta, onko teillä kaikki siistejä ja järjestyksessä olevia, ja kaapit kanssa?
        Liinavaatekaapit ja henkarikaapit kyllä mutta tuo koriste-esinemäärä ja kulhot ja kipot, en tiedä missä vaiheessa ne pitää hävittää lahjoja suurin osa? Ei niitä ainakaan esille voi laittaa, saa kaiken aikaa olla riepu kädessä, epäsiistejä ovat jos pölyä vähänkin.

        Kyllä ne vaan on osattava varmaankin antaa pois tai mikä olisi se paras konsti?


      • Jukolan Emäntä kirjoitti:

        Sain joululahjaksi mittarin ja aloin kuntoilemaan, sitten sanatarkasti noudatin mitä lupasin, alkoi illatkin mennä miettiessä miten huomenna teen ja mihin suuntaan lähden.
        Monesti ajatukset pyöri siinä mittarissa ja piti vähän väliä vilkuilla montako on tullut kotitöissä.
        Ehkä kuitenkin tarvitsin sen alun tehdä niin nyt mittari on laatikossa ja patteri irti!

        Tunnustan että mullakin oli hetkellisesti askelmittari, vaan se putosi neitsytmatkalla, enkä ole juurikaan uskaltanut hiiskua asiasta, oli lahja.

        Vaan tuosta laatikkoasiasta, onko teillä kaikki siistejä ja järjestyksessä olevia, ja kaapit kanssa?
        Liinavaatekaapit ja henkarikaapit kyllä mutta tuo koriste-esinemäärä ja kulhot ja kipot, en tiedä missä vaiheessa ne pitää hävittää lahjoja suurin osa? Ei niitä ainakaan esille voi laittaa, saa kaiken aikaa olla riepu kädessä, epäsiistejä ovat jos pölyä vähänkin.

        Kyllä ne vaan on osattava varmaankin antaa pois tai mikä olisi se paras konsti?


      • Jukolan Emäntä kirjoitti:

        Sain joululahjaksi mittarin ja aloin kuntoilemaan, sitten sanatarkasti noudatin mitä lupasin, alkoi illatkin mennä miettiessä miten huomenna teen ja mihin suuntaan lähden.
        Monesti ajatukset pyöri siinä mittarissa ja piti vähän väliä vilkuilla montako on tullut kotitöissä.
        Ehkä kuitenkin tarvitsin sen alun tehdä niin nyt mittari on laatikossa ja patteri irti!

        Vastailin tuohon askelmittariin ja muutakin laitoin...
        Taas taitaa olla linjat tukossa!
        Ja Matti-rukan riepottelut jatkuu


      • Katicat2
        iirislilja1 kirjoitti:

        Vastailin tuohon askelmittariin ja muutakin laitoin...
        Taas taitaa olla linjat tukossa!
        Ja Matti-rukan riepottelut jatkuu

        Pikkuisen kärsivällisyyttä koetellaan. Kirjoituksista ilmestyy lähetyskellonaika, mutta itse kirjoitus muljahtaa esille vaihtelevan ajan kuluessa. Siis näin keskustellaan kuten hämäläiset, vastaus tulee harkinnan jälkeen.heh.


      • Pirkko3
        iirislilja1 kirjoitti:

        Vastailin tuohon askelmittariin ja muutakin laitoin...
        Taas taitaa olla linjat tukossa!
        Ja Matti-rukan riepottelut jatkuu

        Kiva tosiaankin oli lukea *rönsyjä*, hyvän tuulista oli rupattelu ja tässä hymy huulessa näpyttelen.
        Ulos tässä jo mielin mennä, eikä siihen ole mitään estettä, tuonne metsän siimekseen kuuntelemaan kevään ääniä.

        Askelmittaria tosiaankaan en omista j a taitaa jäädä kauppaan kohdaltani, sen verran vanhanaikainen olen.
        Minulle on tärkeämpi pieni vesipullo taskussa, mieluummin sitruunalla maustettu, kokeilkaas.


      • Satu*
        Pirkko3 kirjoitti:

        Kiva tosiaankin oli lukea *rönsyjä*, hyvän tuulista oli rupattelu ja tässä hymy huulessa näpyttelen.
        Ulos tässä jo mielin mennä, eikä siihen ole mitään estettä, tuonne metsän siimekseen kuuntelemaan kevään ääniä.

        Askelmittaria tosiaankaan en omista j a taitaa jäädä kauppaan kohdaltani, sen verran vanhanaikainen olen.
        Minulle on tärkeämpi pieni vesipullo taskussa, mieluummin sitruunalla maustettu, kokeilkaas.

        Tuoksun mukaan suunnistin tänne.

        Aamupäivä melkein kaksivuotiaan kanssa pitkällä lenkillä, aivan ihmeen hyvä kävelijä ja juttelija
        on hänestä tullut!

        Sää aurinkoinen ja hyvä, keinut matkan varrella
        keinuteltiin ja fasaanikukon huuto sai melkein korvat nousemaan pystyyn: "Mikä se ääni oli?"

        Nyt lähden kahvilla piristettynä kauppaan!

        Tulen myöhemmin lukemaan viestit, nyt en ehdi.

        Hei, nähdään taas!

        :D


      • Satu* kirjoitti:

        Tuoksun mukaan suunnistin tänne.

        Aamupäivä melkein kaksivuotiaan kanssa pitkällä lenkillä, aivan ihmeen hyvä kävelijä ja juttelija
        on hänestä tullut!

        Sää aurinkoinen ja hyvä, keinut matkan varrella
        keinuteltiin ja fasaanikukon huuto sai melkein korvat nousemaan pystyyn: "Mikä se ääni oli?"

        Nyt lähden kahvilla piristettynä kauppaan!

        Tulen myöhemmin lukemaan viestit, nyt en ehdi.

        Hei, nähdään taas!

        :D

        Huh mikä taival, aloin autolla ja olin 4h Jumbossa, kävelin ja ihmettelin, viimeisenä ruokaostokset ja kotiin.
        Ihmisiä hyvin paljon kaupoissa ja kadut täynnä.
        Tässä nyt rauhoitun tuon tutun juoman kanssa, sattuu vaan tällä kertaa olemaan jalostetumpaa, Capuccinoa.
        Keväistä takkia hain vaan ei se niin helppoa olekaan, täytyy vielä yksi päivä uhrata ja mennä Itäkeskukseen, onhan noita ostospaikkoja ja ostettavaa kumma kyllä kun ei tuo muoti aina kelpaa.
        Sitten kun jonkin etsimänsä ostaa alkaa niitä tulla vastaan sieltä ja täältä kaupasta.
        Se on se jokin, liekö sitä sokea tavaran paljouden takia.
        Nyt voinkin sitten jatkaa tuota keittiön kaappien putsausta voi tulla paljonkin fasaaneille ruokaa.


      • Siemenet ostettu
        iirislilja1 kirjoitti:

        Huh mikä taival, aloin autolla ja olin 4h Jumbossa, kävelin ja ihmettelin, viimeisenä ruokaostokset ja kotiin.
        Ihmisiä hyvin paljon kaupoissa ja kadut täynnä.
        Tässä nyt rauhoitun tuon tutun juoman kanssa, sattuu vaan tällä kertaa olemaan jalostetumpaa, Capuccinoa.
        Keväistä takkia hain vaan ei se niin helppoa olekaan, täytyy vielä yksi päivä uhrata ja mennä Itäkeskukseen, onhan noita ostospaikkoja ja ostettavaa kumma kyllä kun ei tuo muoti aina kelpaa.
        Sitten kun jonkin etsimänsä ostaa alkaa niitä tulla vastaan sieltä ja täältä kaupasta.
        Se on se jokin, liekö sitä sokea tavaran paljouden takia.
        Nyt voinkin sitten jatkaa tuota keittiön kaappien putsausta voi tulla paljonkin fasaaneille ruokaa.

        Ryytien siemenetkin jo nauhassa, nyt laitan ja kokeilen.
        Sitten kesällä maustan keitot ja kastikkeet omilla konsteilla.
        Niin......jos ne itää!


      • Siemenet ostettu
        iirislilja1 kirjoitti:

        Huh mikä taival, aloin autolla ja olin 4h Jumbossa, kävelin ja ihmettelin, viimeisenä ruokaostokset ja kotiin.
        Ihmisiä hyvin paljon kaupoissa ja kadut täynnä.
        Tässä nyt rauhoitun tuon tutun juoman kanssa, sattuu vaan tällä kertaa olemaan jalostetumpaa, Capuccinoa.
        Keväistä takkia hain vaan ei se niin helppoa olekaan, täytyy vielä yksi päivä uhrata ja mennä Itäkeskukseen, onhan noita ostospaikkoja ja ostettavaa kumma kyllä kun ei tuo muoti aina kelpaa.
        Sitten kun jonkin etsimänsä ostaa alkaa niitä tulla vastaan sieltä ja täältä kaupasta.
        Se on se jokin, liekö sitä sokea tavaran paljouden takia.
        Nyt voinkin sitten jatkaa tuota keittiön kaappien putsausta voi tulla paljonkin fasaaneille ruokaa.

        Tämähän konstikasta on.

        Nyt olisi apu tarpeen jo kertoessa, saatikka kun siemeniä peittelen!


      • Havukka-ahon ajattelijatar
        Siemenet ostettu kirjoitti:

        Tämähän konstikasta on.

        Nyt olisi apu tarpeen jo kertoessa, saatikka kun siemeniä peittelen!

        Olin kuulokkeet korvilla ja mitä minä kuulinkaan Helsinki ympäristöineen alkaakin juomaan pitkän tauon jälkeen Vaantaanjoen vettä, v 82 viimeksi tämä maku ollut, Päijänne tunnelia korjataan ja sitten se kestää n 100v käyttöä.
        Kovasti kuitenkin vannoteltiin ettei makueroa huomaa, nähtäväksi ja maisteltavaksi jää.
        Ilmankos Arabit eivät hyväksy Vantaan vettä ovat varmaan nähneet sen värin, on aivan savenharmaa.

        Kyllä se vesi sentään on aivan aarre, täällä saakka arabeille, olikohan peräti ostanut jonkun vesipullottamon.
        Meidän pitäisi alkaa jo ajattelemaan miten arvokas tämä maa onkaan rikauksiltaan


      • Havukka-ahon ajattelijatar
        Siemenet ostettu kirjoitti:

        Tämähän konstikasta on.

        Nyt olisi apu tarpeen jo kertoessa, saatikka kun siemeniä peittelen!

        Olin kuulokkeet korvilla ja mitä minä kuulinkaan Helsinki ympäristöineen alkaakin juomaan pitkän tauon jälkeen Vaantaanjoen vettä, v 82 viimeksi tämä maku ollut, Päijänne tunnelia korjataan ja sitten se kestää n 100v käyttöä.
        Kovasti kuitenkin vannoteltiin ettei makueroa huomaa, nähtäväksi ja maisteltavaksi jää.
        Ilmankos Arabit eivät hyväksy Vantaan vettä ovat varmaan nähneet sen värin, on aivan savenharmaa
        puhdistamattomana

        Kyllä se vesi sentään on aivan aarre, täällä saakka arabeille, olikohan peräti ostanut jonkun vesipullottamon.
        Meidän pitäisi alkaa jo ajattelemaan miten arvokas tämä maa onkaan rikauksiltaan


      • Havukka-ahon ajattelijatar
        Havukka-ahon ajattelijatar kirjoitti:

        Olin kuulokkeet korvilla ja mitä minä kuulinkaan Helsinki ympäristöineen alkaakin juomaan pitkän tauon jälkeen Vaantaanjoen vettä, v 82 viimeksi tämä maku ollut, Päijänne tunnelia korjataan ja sitten se kestää n 100v käyttöä.
        Kovasti kuitenkin vannoteltiin ettei makueroa huomaa, nähtäväksi ja maisteltavaksi jää.
        Ilmankos Arabit eivät hyväksy Vantaan vettä ovat varmaan nähneet sen värin, on aivan savenharmaa
        puhdistamattomana

        Kyllä se vesi sentään on aivan aarre, täällä saakka arabeille, olikohan peräti ostanut jonkun vesipullottamon.
        Meidän pitäisi alkaa jo ajattelemaan miten arvokas tämä maa onkaan rikauksiltaan

        Kertaus on opintojen äiti


      • Earlybirth
        iirislilja1 kirjoitti:

        Huh mikä taival, aloin autolla ja olin 4h Jumbossa, kävelin ja ihmettelin, viimeisenä ruokaostokset ja kotiin.
        Ihmisiä hyvin paljon kaupoissa ja kadut täynnä.
        Tässä nyt rauhoitun tuon tutun juoman kanssa, sattuu vaan tällä kertaa olemaan jalostetumpaa, Capuccinoa.
        Keväistä takkia hain vaan ei se niin helppoa olekaan, täytyy vielä yksi päivä uhrata ja mennä Itäkeskukseen, onhan noita ostospaikkoja ja ostettavaa kumma kyllä kun ei tuo muoti aina kelpaa.
        Sitten kun jonkin etsimänsä ostaa alkaa niitä tulla vastaan sieltä ja täältä kaupasta.
        Se on se jokin, liekö sitä sokea tavaran paljouden takia.
        Nyt voinkin sitten jatkaa tuota keittiön kaappien putsausta voi tulla paljonkin fasaaneille ruokaa.

        Kutsuttuna vieraana tänään lounaalle ystävän kotiin on ihan piritävää tässä suunnistaa.

        Kaikki mikä tuoksuu hyvälle, mikä kuulostaa kivalle ja mikä maistuu suussa, saa liikkeelle harvemminkin kyläilevän.

        Pannukakku ja kylmä maito, maistuu meille.
        Milloin menisimme koko kööri jonnekin päiväkahville.

        Tuonne itikseen olis kiva pitkästä aikaa ihan kiva saapua katsastamaan tarjouksia.
        Onkohan sielä se kangasmyymälä vielä paikoillaan?
        Täällä maalla kun kangaskaupat ovat pieniä, valikoimat yksipuolisia ja ompelun harrastajalla on aina matka isoihin keskuksiin, jos kankaita haluaisi ostaa.

        On muuten muutakin pulaa valikoimista. Kaupunkiin on aina lähdettävä jos tosi ostoksia suunnittelee. Elintarvikkeet täälätkin löytyy.
        Nälän karkoitust, mutta ei paljon kulttuuria.


      • Earlybirth kirjoitti:

        Kutsuttuna vieraana tänään lounaalle ystävän kotiin on ihan piritävää tässä suunnistaa.

        Kaikki mikä tuoksuu hyvälle, mikä kuulostaa kivalle ja mikä maistuu suussa, saa liikkeelle harvemminkin kyläilevän.

        Pannukakku ja kylmä maito, maistuu meille.
        Milloin menisimme koko kööri jonnekin päiväkahville.

        Tuonne itikseen olis kiva pitkästä aikaa ihan kiva saapua katsastamaan tarjouksia.
        Onkohan sielä se kangasmyymälä vielä paikoillaan?
        Täällä maalla kun kangaskaupat ovat pieniä, valikoimat yksipuolisia ja ompelun harrastajalla on aina matka isoihin keskuksiin, jos kankaita haluaisi ostaa.

        On muuten muutakin pulaa valikoimista. Kaupunkiin on aina lähdettävä jos tosi ostoksia suunnittelee. Elintarvikkeet täälätkin löytyy.
        Nälän karkoitust, mutta ei paljon kulttuuria.

        Heräilin ja luin tuossa jotain lehteä netistä, tulipa mieleeni että onko maailma menossa hulluuteen, koululaisia surmataan,,,siis lapsia oikein selkäpiitä karmii. Tämä tästä toivoa vain sopii että tuo väkivalta loppuisi tykkänään.

        Illalla katselin TVstä kansallissodan keskustelua, tämäkin oli aivan hyvä tietää, tuossa määrin.

        Mutta Earlybird, huomenta sinulle ja niitä kangas kauppoja täällä kehäIII tuntumassa on ainakin Eurokangas, pitänee vilkaista onko nettisivut, mutta kaikenvaltakunnan kankaita varmaankin löytyy.

        Vaikka täällä kyllä on valikoimaa tarkoitan ruuhka-Suomea kaikissa kaupoissa hyllyt notkuu, onkohan kaikki tarkoitus myydä, tulee sellainen ajatus jospa nuo onkin vain rekvisiittaa.


      • Earlybirth
        iirislilja1 kirjoitti:

        Heräilin ja luin tuossa jotain lehteä netistä, tulipa mieleeni että onko maailma menossa hulluuteen, koululaisia surmataan,,,siis lapsia oikein selkäpiitä karmii. Tämä tästä toivoa vain sopii että tuo väkivalta loppuisi tykkänään.

        Illalla katselin TVstä kansallissodan keskustelua, tämäkin oli aivan hyvä tietää, tuossa määrin.

        Mutta Earlybird, huomenta sinulle ja niitä kangas kauppoja täällä kehäIII tuntumassa on ainakin Eurokangas, pitänee vilkaista onko nettisivut, mutta kaikenvaltakunnan kankaita varmaankin löytyy.

        Vaikka täällä kyllä on valikoimaa tarkoitan ruuhka-Suomea kaikissa kaupoissa hyllyt notkuu, onkohan kaikki tarkoitus myydä, tulee sellainen ajatus jospa nuo onkin vain rekvisiittaa.

        Itiksen alakerrassa juuri tuo kauppa toimi ja valikoimaa riitti.
        Oli siellä suorastaan räteisksikin luokiteltavia kankaita ainakin 10 vuotta sitten. Silloin viimeksi itiksessä kai ostoksilla olen ollutkin.

        Kalevankadulla oli maahantuojan liike, se oli aikanaan ostopaikkani, suoraan tukusta. Nyt pitää tyytä metritavaran ostoon.

        Kaikkea ei koskaan kai myydyksi saada, mutta eihän kankailla ole viimeistä käyttöpäivää, paitsi, jos tulee koita, tai jos kangas on silkkiä joka itse itsensä syö väärin säilytettynä.

        Kamalia uutisia, raakuutta jota ei millään voi käsittää ihmisen tekemäksi. Mikä "piru" asuu ihmisessä jos se alentuu riistämään hengen jopa lapselta? Emme ymmärrä, ymmärtäneekö tuo ihminen itsekään.

        Kaikesta huolimatta; Kivaa päivää kaikille, aurinkoa ei täällä kyllä näy, jossain se kuitenkin paistaa.


      • Havukka-ahon ajattelijatar
        Earlybirth kirjoitti:

        Itiksen alakerrassa juuri tuo kauppa toimi ja valikoimaa riitti.
        Oli siellä suorastaan räteisksikin luokiteltavia kankaita ainakin 10 vuotta sitten. Silloin viimeksi itiksessä kai ostoksilla olen ollutkin.

        Kalevankadulla oli maahantuojan liike, se oli aikanaan ostopaikkani, suoraan tukusta. Nyt pitää tyytä metritavaran ostoon.

        Kaikkea ei koskaan kai myydyksi saada, mutta eihän kankailla ole viimeistä käyttöpäivää, paitsi, jos tulee koita, tai jos kangas on silkkiä joka itse itsensä syö väärin säilytettynä.

        Kamalia uutisia, raakuutta jota ei millään voi käsittää ihmisen tekemäksi. Mikä "piru" asuu ihmisessä jos se alentuu riistämään hengen jopa lapselta? Emme ymmärrä, ymmärtäneekö tuo ihminen itsekään.

        Kaikesta huolimatta; Kivaa päivää kaikille, aurinkoa ei täällä kyllä näy, jossain se kuitenkin paistaa.

        Huomenta Hyvät Ihmiset!
        Tuota lasten murhaamista ei kai kukaan voi käsittää ikinä, se on vaan aivan raainta laatua.
        Lapsi joka on aikuisten armoilla, vaikka kuinka on lasten suojelusta tehty asiaa, se ei näytä olevan riittävää.
        Lapsi joka varttuu kodissa jossa tuntee turvaa, hän luottaa ihmisiin hän on avoin, sitten joutuu tuollaisten pedon kanssa silmätysten, minulta loppuuvat sanat. Eihän hän voi uskoa että edessä seisoo peto, hän näkee ihmisen, luottaa ja hänen elämänsä päätepiste on siinä.
        Pahalla on niin monet kasvot, yritetään olla mukana vanhempien surutyössä nytkin,


      • "Anteeksi en anna...
        Earlybirth kirjoitti:

        Itiksen alakerrassa juuri tuo kauppa toimi ja valikoimaa riitti.
        Oli siellä suorastaan räteisksikin luokiteltavia kankaita ainakin 10 vuotta sitten. Silloin viimeksi itiksessä kai ostoksilla olen ollutkin.

        Kalevankadulla oli maahantuojan liike, se oli aikanaan ostopaikkani, suoraan tukusta. Nyt pitää tyytä metritavaran ostoon.

        Kaikkea ei koskaan kai myydyksi saada, mutta eihän kankailla ole viimeistä käyttöpäivää, paitsi, jos tulee koita, tai jos kangas on silkkiä joka itse itsensä syö väärin säilytettynä.

        Kamalia uutisia, raakuutta jota ei millään voi käsittää ihmisen tekemäksi. Mikä "piru" asuu ihmisessä jos se alentuu riistämään hengen jopa lapselta? Emme ymmärrä, ymmärtäneekö tuo ihminen itsekään.

        Kaikesta huolimatta; Kivaa päivää kaikille, aurinkoa ei täällä kyllä näy, jossain se kuitenkin paistaa.

        KOSKAAN!"

        Tuohon se lause sopii kuin nyrkki silmään.

        Oudoksuin, kun eräs erotettu tanssijatar sen
        raivoisasti TV-haastattelussa lausui.
        Kysymyksessä oli leikkimielinen viihdeohjelma,
        johon valitaan tumpeloita ja hyvä tanssinopettaja jokaiselle.
        Sitten on kiva katsoa, kuka oppii edes jotain
        viikossa parissa.

        Nuo tappamiset ovat varmaan yhteydessä pornoon ja viinaan. Miehet menee hulluiksi.


    • Tämä lapsiin kohdistuva raakuus on vertaansa vailla,ahdistunutta ja tuskaista on vanhempien elämä, toivotaan vaan vaan voimia ja rukouskin heidän puolestaan kuullaan!

      Tänään on taas uusi asia tälle kesälle, pyörän esille otto, on ollut teloillaan jo 2v, varovaisesti kai pitänee aloittaa, ja lyhyt lenkki ettei istumalihakset suutu.

      Hyvää alkanutta päivää jokaiselle!

      • Katicat2

        Kun myin autoni v1999 ja siirryin polkupyörään, niin kävi niin että kaaduin pahasti ja minut vietiin ambulanssilla siitä paikasta ensiapuun. Alamäkeä tulin pyörätieristeykseen, jossa 90 asteen kääntyminen.

        Tiellä oli irtonaista savihiekkaa, ja vauhtinikin liian kova, seurauksena komea voltti kun pyörät irtosivat asfaltilta. Polvi loukkaantui pahasti, ei tule ikinä entiselleen, mutta ei haittaa kovin paljon liikkumistani.

        Laskin sen kyllä pitkän pyöräilytaukoni syyksi. Hyvällä menestyksellä olen pyöräillyt sen jälkeen, mutta varovaiseksi se kokemus teki. Monta vaaranpaikkaa on kyllä tarjolla.

        Vaarallisinta on mielestäni siirtyä pyörätiellä
        sivusuunnassa. Kerrankin kuulin että takaani tuli toinen pyöräilijä. Ohjeenahan on, että ohita aina vasemmalta. Minä olin antamassa tilaa vasemmalle ja siirryin oikeallepäin.

        Mutta säikähdin pahanpäiväisesti, kun tää takaa tuleva suhahtikin oikealta ohitse kovalla vauhdilla. Siinä oli yhteentörmäys lähellä. Nykyään varmistan taustani ennen ajoradan osaa vaihtaessani.


    • olisin halunnut

      vastata "lapsen elämän tuhoaminen"-viestiin.
      Olen siinä samaa mieltä, että porno voi tehdä hulluksi viinan ollessa katalysaattorina.
      Siitä näkee esimerkkejä ministeritasollakin, kaksin kappalein.
      Aviowero kunnon vaimosta, Kaarinat ja Susanit kehiin...
      Kaappijuoppo valehtelee itselleenkin.

      Seksin erottaminen elämän kokonaisuudesta ja ihmissuhteesta on aivan väärin.
      Se on vahingollista kaikille.

      Hyvää päivän jatkoa!
      Hannes

    • olisin halunnut

      vastata "lapsen elämän tuhoaminen"-viestiin.
      Olen siinä samaa mieltä, että porno voi tehdä hulluksi viinan ollessa katalysaattorina.
      Siitä näkee esimerkkejä ministeritasollakin, kaksin kappalein.
      Avioero kunnon vaimosta, Kaarinat ja Susanit kehiin...
      Kaappijuoppo valehtelee itselleenkin.

      Seksin erottaminen elämän kokonaisuudesta ja ihmissuhteesta on aivan väärin.
      Se on vahingollista kaikille.

      Hyvää päivän jatkoa!
      Hannes

    • olisin halunnut

      vastata "lapsen elämän tuhoaminen"-viestiin.
      Olen siinä samaa mieltä, että porno voi tehdä hulluksi viinan ollessa katalysaattorina.
      Siitä näkee esimerkkejä ministeritasollakin, kaksin kappalein.
      Avioero kunnon vaimosta, Kaarinat ja Susanit kehiin...
      Kaappijuoppo valehtelee itselleenkin.

      Seksin erottaminen elämän kokonaisuudesta ja ihmissuhteesta on aivan väärin.
      Se on vahingollista kaikille.

      Hyvää päivän jatkoa!
      Hannes

      • Tässä luinkin sinun onnettomuudesta toivottavasti selvisit pelkillä siteillä vai menikö pahemmin?
        Olin ajatellut että talutan tuon alamäen, minullakin on jyrkähkö alamäki ja sen alla n 90 asteinen käännös oikealle, se on se mitä olen aina pelännyt.
        Lyhyt katu ja 4 isoa kerrostaloa tässä pienellä matkaa, autoilijat lähtee kuin pyssyn suusta ulos pihastaan, se on täällä tapana.
        Talutettava se pyörä on palatessakin, on vain 3 vaihdetta eikä sitä jaksa polkea.

        Niin Hannes kyllä se minullekin herjasi siitä syvästä paikasta, mutta klikkasin siitä josta pääsin kirjoittelemaan.

        Ja nyt sitten onkin autolla lähdettävä tuli yksi pieni puhelu ja sitten muuttui lukujärjestys tälle päivälle, ei se toki mitään edessä on huominen.
        Kesäkin kaikki päivät pyöräilypäiviä!


      • Katicat2
        iirislilja1 kirjoitti:

        Tässä luinkin sinun onnettomuudesta toivottavasti selvisit pelkillä siteillä vai menikö pahemmin?
        Olin ajatellut että talutan tuon alamäen, minullakin on jyrkähkö alamäki ja sen alla n 90 asteinen käännös oikealle, se on se mitä olen aina pelännyt.
        Lyhyt katu ja 4 isoa kerrostaloa tässä pienellä matkaa, autoilijat lähtee kuin pyssyn suusta ulos pihastaan, se on täällä tapana.
        Talutettava se pyörä on palatessakin, on vain 3 vaihdetta eikä sitä jaksa polkea.

        Niin Hannes kyllä se minullekin herjasi siitä syvästä paikasta, mutta klikkasin siitä josta pääsin kirjoittelemaan.

        Ja nyt sitten onkin autolla lähdettävä tuli yksi pieni puhelu ja sitten muuttui lukujärjestys tälle päivälle, ei se toki mitään edessä on huominen.
        Kesäkin kaikki päivät pyöräilypäiviä!

        Nimittäin: sääriluun yläpäästä irtosi pala, nivelkierukka irtosi ja molemmat polven sivusiteet ruhtoutui, toinen melkein poikki ja lumpion alapuoli säröili. Tähystyksessä nivelontelo siivottiin irtokappaleista, kierukka hitsattiin mikä sitten irtaantui uudelleen myöhemmin. Luunpala jätettiin itsekseen luutumaan. Se luutui sitten hieman vinoon ja siitä pieni haitta. Tämä olisi pitkä juttu.Jouduin turvautumaan lopulta yksityislääkäriin, että sain asian selvitettyä.Ei sitä kukaan jaksaisi lukea.


      • Ulla-Sofia
        Katicat2 kirjoitti:

        Nimittäin: sääriluun yläpäästä irtosi pala, nivelkierukka irtosi ja molemmat polven sivusiteet ruhtoutui, toinen melkein poikki ja lumpion alapuoli säröili. Tähystyksessä nivelontelo siivottiin irtokappaleista, kierukka hitsattiin mikä sitten irtaantui uudelleen myöhemmin. Luunpala jätettiin itsekseen luutumaan. Se luutui sitten hieman vinoon ja siitä pieni haitta. Tämä olisi pitkä juttu.Jouduin turvautumaan lopulta yksityislääkäriin, että sain asian selvitettyä.Ei sitä kukaan jaksaisi lukea.

        Kyllä siinä onkin ollut kaikki mahdollinen, en paljonkaan ymmärrä nivelien rakenteista, mulla on rikkoutunut nilkkanivel liukkaalla lysähdin kokoelopainollani jalan päälle ja oli se kipeä viikon verran täytyi pitää jalkaa älyä korkeammalla,se sykkivä vihlonta oli kamalaa.
        Sinulla vielä kaikenlaista muuta, sellaista meininkiä tuo pyöräily aiheuttaa.
        Lapseni varoittelevat joka kevät kun otan sen käyttöön että sitten ei kovaa vauhtia, sama se minkälainen vauhti jos kaatuu niin mitään ei voi, pipi tulee.
        Toivotan kaikille pyöräilijöille kuhmutonta kesää!


      • Katicat2
        Ulla-Sofia kirjoitti:

        Kyllä siinä onkin ollut kaikki mahdollinen, en paljonkaan ymmärrä nivelien rakenteista, mulla on rikkoutunut nilkkanivel liukkaalla lysähdin kokoelopainollani jalan päälle ja oli se kipeä viikon verran täytyi pitää jalkaa älyä korkeammalla,se sykkivä vihlonta oli kamalaa.
        Sinulla vielä kaikenlaista muuta, sellaista meininkiä tuo pyöräily aiheuttaa.
        Lapseni varoittelevat joka kevät kun otan sen käyttöön että sitten ei kovaa vauhtia, sama se minkälainen vauhti jos kaatuu niin mitään ei voi, pipi tulee.
        Toivotan kaikille pyöräilijöille kuhmutonta kesää!

        Yleensä en ole kaatuillut, mutta molemmat polveni olen kolhinut tänä talvena, onneksi en pahemmin. Tästä tietsikan äärestä ryntäsin puhelimeen ja kulkuväylälläni sattui olemaan semmoinen nahkapalli, johon kompastuin. Lensi kaaressa sen yli ja tömähdin oikealle polvelleni.

        No parin päivän päästä iskin katuun vasemman polveni. Oli liukasta ja tein komea spagaatin, niin että oikea jalka suorana eteen ja vasen polvi iski maahan. Se onkin ollut kipeämpi, mutta toipumassa. Kassikäsi teki yhtä komean ojennuksen kun Joonas Hytösen käsi viime pyhänä.

        Pitäisi kai meidän hidastaa vauhtia, vanhojen.


      • periksi
        Katicat2 kirjoitti:

        Yleensä en ole kaatuillut, mutta molemmat polveni olen kolhinut tänä talvena, onneksi en pahemmin. Tästä tietsikan äärestä ryntäsin puhelimeen ja kulkuväylälläni sattui olemaan semmoinen nahkapalli, johon kompastuin. Lensi kaaressa sen yli ja tömähdin oikealle polvelleni.

        No parin päivän päästä iskin katuun vasemman polveni. Oli liukasta ja tein komea spagaatin, niin että oikea jalka suorana eteen ja vasen polvi iski maahan. Se onkin ollut kipeämpi, mutta toipumassa. Kassikäsi teki yhtä komean ojennuksen kun Joonas Hytösen käsi viime pyhänä.

        Pitäisi kai meidän hidastaa vauhtia, vanhojen.

        Ole lujana!!


      • Entinen neiti
        periksi kirjoitti:

        Ole lujana!!

        Johan sinua on huono tuuri seurannut, ihan selkäpiitä karmii toivotan sulle parempia aikoja parempaa tulevaa kesää.
        Olin kaupungilla ja tässä nyt aivan reporankkana huokaan en jaksanut mitään alkaa laittamaan vielä voileivän tempasin ja murukahvia, kai sekin on tähän arvokas juoma, että saan hengityksen tasaantumaan.
        Tämän sanoin ihan vain selitykseksi.
        tämä juttelu täällä on niin kuin kaveri, sitten voi alkaa iltahommilleen.


      • Kuulemma
        Entinen neiti kirjoitti:

        Johan sinua on huono tuuri seurannut, ihan selkäpiitä karmii toivotan sulle parempia aikoja parempaa tulevaa kesää.
        Olin kaupungilla ja tässä nyt aivan reporankkana huokaan en jaksanut mitään alkaa laittamaan vielä voileivän tempasin ja murukahvia, kai sekin on tähän arvokas juoma, että saan hengityksen tasaantumaan.
        Tämän sanoin ihan vain selitykseksi.
        tämä juttelu täällä on niin kuin kaveri, sitten voi alkaa iltahommilleen.

        Kaikki naiset on entisiä Neitejä


      • periksi kirjoitti:

        Ole lujana!!

        Nyt vain keitin rutisemaan ja pian alkaa vapaa ilta,
        ensin oli tultava lukemaan toisten ajatuksia , olihan siellä tapahtumia, tosiaankin Katicat parempaa tulevaa kesää.
        On jotenkin hyvä mieli kun olin muutaman tunnin tuolla palvelutalossa sisareni seurana, luettiin ja laulettiin, katseltiin valokuvia ja muisteltiin menneitä.
        Ainakin tuollainen palvelutalo on tosiaankin hyvä välimuoto, saa olla omissa oloissaan tai mennä joukkoon askartelemaan tai mitä nyt milloinkin sattuu olemaan tarjolla.
        Kunpa joskus itselläkin olisi tuo mahdollisuus.


      • iirislilja1 kirjoitti:

        Nyt vain keitin rutisemaan ja pian alkaa vapaa ilta,
        ensin oli tultava lukemaan toisten ajatuksia , olihan siellä tapahtumia, tosiaankin Katicat parempaa tulevaa kesää.
        On jotenkin hyvä mieli kun olin muutaman tunnin tuolla palvelutalossa sisareni seurana, luettiin ja laulettiin, katseltiin valokuvia ja muisteltiin menneitä.
        Ainakin tuollainen palvelutalo on tosiaankin hyvä välimuoto, saa olla omissa oloissaan tai mennä joukkoon askartelemaan tai mitä nyt milloinkin sattuu olemaan tarjolla.
        Kunpa joskus itselläkin olisi tuo mahdollisuus.

        Enpä olisi tuota minä ainakaan keksinyt,,,niinhän se toki on, hauska nikki


    • Kyllähän

      sitä on ihmetelty sitä Merja L,n lähtöä,
      ettei lopputanssiinkaan tullut, oliko niin
      suurissa luuloissa itestää.
      Oli kateellinen niille, jotka saivat jatkaa.

      • in se oli varmasti osaksi näyttelemistäkin, hän kyllä ei ollut ovet paukkuen lähtenyt, ainakin hän puolustautui kirjoituksilta.
        Toimittajat värittää mielellään ja kohteet kärsii, kaikkea hyvää hänelle toivotan, esillä on vielä kauan on pidetty näyttelijätär.
        Toivon että joku jatkaa tätä kahvittelua, olen niin paljon pois päivisin,
        Kiitos kirjoittelusta, ja kirjoittelen edelleen, kun vaan joku avaa tilan!!


    • Anonyymi

      Kannattaa nostaa!

    • Anonyymi

      Kyllä kiitos

    • Anonyymi

      Iltapäiväkahvin aika näyttää olevan.

    • Anonyymi

      Voi kuinka viihdyttävää lukea tämän persukampanjan keskellä jotain tosi elämään kuuluvaa.

      Missä ovat tämän tasoiset kirjoittajat tämän päivän palstalta, kun pelkäksi poliittiseksi riitelyksi, toinen toisensa mollaamiseksi on mennyt.

      Olispa taikasauva.
      Kääntäisin kalenterin vuoteen 2008 ja tämän tyylisiin keskusteluihin!
      Missä on Iirislilja? Sinua tarvittaisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1837
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      234
      1494
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      254
      1018
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      915
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      805
    6. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      64
      751
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      745
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      27
      717
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      704
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      699
    Aihe