Hinta-arvio 4200€ !!!!!

oikomishoito

Kävin Tampereella oikomishoitoihin erikoistuneessa hammaslääkärissä teettämässä hinta-arvion oikomishoidosta. Olen 25v nainen. Minulla sojottaa toiset etuhampaat ylähampaissa hieman eteenpäin ja ajattelin oikoa vain ylähampaat. Kuitenkin hammaslääkäri päätti, että koko suu pitää oikoa. Alahampaat eivät ole mikään täysin suora rivistö, mutta eivät ne mihinkään näy eivätkä haittaa. Hinta-arvio koko suun oikomiselle siis 4200€ ja raudat suussa 1,5 - 2 vuotta. Meni siis opiskelijan budjetista hieman yli. Ylähampaat haittaavat elämääni, ajattelen hampaita koko ajan. Tökkään ne vahingossa teekupin reunaan enkä mielelläni hymyile suu auki. Pelkään, että joku kerta ne vielä halkeavat. Eikö ole siis mahdollista, että vain ylähampaiden rivistö oijottaisiin? Onko pakko maksaa koko suun oikomishoidosta?

21

10197

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsellä maksoi

Tampereella oikomishoitoa 6269 euroa ja siinä on kiinteät raudat ja retentiolangat ja irrotettava koje. Vieläkin tuosta hinta nousee kun täytyy käydä tarkastuksissa ja kaiken lisäksi palautumista tullut jonkin verran. Että halpapa on arviosi! Tahtoo vaan hampaat palautua...

• Alkuperäinen kirjoittaja

Sanoisin vaan, että melko kallista kahden hampaan saamisesta takaisin raiteilleen.

• Molemmat..

Leuat jos on vikaa..jos korjaat vain toisen,ovat eriparia ja saattaa aiheuttaa muista pahempiakin ongelmia: päänsäky,niskakipu,hampaiden narskuttaminen,leukanivelvaivat..jne..

• on hyvä

tiedosta sellainen asia, että oikomishoito ei ole vain "kauniin hammasrivin" tekemistä, siinä katsotaan purentaa kokonaisuudessaan. Tästä syystä usein pitää oikoa molemmat leuat, jotta ne saadaan hyvään keskinäiseen suhteeseen.

• ole välttämättä

edes sellainen mitä halusit. Itse petyin viisi vuotta kestäneeseen oikomiseen (alunperin piti olla 1,5 v.). Hampaat "rumat" siitä huolimatta vaikka olisivat suorassa, sillä hampaiden malli/muoto ei muutu. Lisäksi minulla ei pysyneet paikoillaan vaan vaelsivat retentiovaiheesta huolimatta vaikka juoksin tarkastuksissa ja rautalanka oli liimattu kiinni taakse hampaisiin.
      Lopuksi laitoin laminaatit ja saatiin kaunis rivi. Protet.hammaslääkäri sanoikin että turhaan oikoin hampaani koska nyt laitettiin laminaatitkin., Olisin selvinnyt huomattavasti halvemmalla jos en olisi alkanut oikomaan vaan olisin suoraan laittanut laminaatit kun kerran oikomisellakaan ei saatu pysyvää tulosta.
      Katsii miettiä tarkkaan vaihtoehtoja ja jos vain pari hammasta niin ehdottomasti sitten kannattaa miettiä laminaatteja tai kruunuja.

• sda

Jos oppilaitoksesi kuuluu YTHS:n piiriin, kannattaa varmasti käydä siellä puhumassa asiasta. En tiedä, suotuvatko oikomaan "asiakkaan aloitteesta", mutta tiedän ainakin itse pari tapausta, joilla hammasrivit ei olleet omasta mielestäni edes mitenkään erityisen huonot, mutta silti hammaslääkäri suositteli oikaisua, vaikka ikääkin oli jo reilusti yli 20v.

Kuulun YTHS:n piiriin, mutta eivät suostuneet edes antamaan aikaa erikoishammaslääkärille kun jonot on jo pelkkään tarkastukseenkin 9kk. Vaihtoehtona siis kärsiä loppuelämä tai odottaa valmistumista ja rahan tienaamista ja oikoa hampaat vasta "aikuisena".

• siis yläkakkoset
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Kuulun YTHS:n piiriin, mutta eivät suostuneet edes antamaan aikaa erikoishammaslääkärille kun jonot on jo pelkkään tarkastukseenkin 9kk. Vaihtoehtona siis kärsiä loppuelämä tai odottaa valmistumista ja rahan tienaamista ja oikoa hampaat vasta "aikuisena".

oli minulla vinhasti rivin päällä. Oikomishoito maksoi silloin n 5-6 tonnia eur. Ylä- ja alahampaat raudoittiin, aikuisiällä n 23v. Hetkeäkään en ole katunut ja nyt noista ajoista on kulunut parikymmentä vuotta. Lopputulos on pysynyt. Onko purentasi muuten kunnossa? Sillä jos ei ole, olisi aiheellista jonottaa sinne erikoishammaslääkärille..

siis yläkakkoset kirjoitti:

oli minulla vinhasti rivin päällä. Oikomishoito maksoi silloin n 5-6 tonnia eur. Ylä- ja alahampaat raudoittiin, aikuisiällä n 23v. Hetkeäkään en ole katunut ja nyt noista ajoista on kulunut parikymmentä vuotta. Lopputulos on pysynyt. Onko purentasi muuten kunnossa? Sillä jos ei ole, olisi aiheellista jonottaa sinne erikoishammaslääkärille..

juurikin yläkakkoset sojottaa vampyyrinhampaina:) Mua ei huolita enää YTHS:lle, koska oon jo niin vanha opiskelija. Olisi kuulemma pitänyt mennä ekana vuonna jo jonoon (johon siis ei muutenkaan huolittu!). Purenta on kai muuten ok. Yläetuhampaat on kans aavistuksen liian takana ja ne hankaavat alaetuhampaisiin. Ei hammaslääkärin mielestä mitään vakavaa. Hyvä kun hampaani muuten ovat ehjät ja hyvin hoidetut, ikinä ei ole ollut reikiä, mutta silti pitää kärsiä. Aikanaan peruskoulussa hampaitani ei myöskään suostuttu oikomaan perusteena "emme korjaa esteettisiä virheitä". Ei kato Tampereen kaupungilla ole varaa kunnon hammashuoltoon. Olen kuullut, että pikkukunnissa on oiottu pienempiäkin virheitä.

• tyrkyllä edelleen
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

juurikin yläkakkoset sojottaa vampyyrinhampaina:) Mua ei huolita enää YTHS:lle, koska oon jo niin vanha opiskelija. Olisi kuulemma pitänyt mennä ekana vuonna jo jonoon (johon siis ei muutenkaan huolittu!). Purenta on kai muuten ok. Yläetuhampaat on kans aavistuksen liian takana ja ne hankaavat alaetuhampaisiin. Ei hammaslääkärin mielestä mitään vakavaa. Hyvä kun hampaani muuten ovat ehjät ja hyvin hoidetut, ikinä ei ole ollut reikiä, mutta silti pitää kärsiä. Aikanaan peruskoulussa hampaitani ei myöskään suostuttu oikomaan perusteena "emme korjaa esteettisiä virheitä". Ei kato Tampereen kaupungilla ole varaa kunnon hammashuoltoon. Olen kuullut, että pikkukunnissa on oiottu pienempiäkin virheitä.

eli yritä vielä vain sinne yths:ään äläkä anna periksi. voivat ihan hyvin ottaakin vielä vaikka olet vanha opiskelija. sano että olet tosissasi asiasi kanssa jne. varmaan osaat markkinoida itseäsi :) itse pääsin kanssa yths:lle oikomaan vaikka pieni purentavirhe mutta sitkeästi yritin ja ottivat. Maksoi 3 vuoden oionta ainoastaan n, 400 euroa tosi halpaa ja siisti tulos. En olisi itsekään kyllä yksityiselle lähtenyt maksamaan...
        Tsemppiä yritykseen ja älä anna periksi!
        Voi olla mahdollisuus sinun päästä ihan julkiselle tavalliselle tk-hoitoonkin. tuttavani pääsi julkiselle ja ihan aikuinen on jo maksoi noin 1/10 osa yksityisen hinnasta. Hänkin yritti kauan ja lopulta pääsi joten ei kannata luovuttaa. Hän sain tk-hammaslääkäriltä lähetteen erikoishammaslääkärille.

• ulkomaail
        tyrkyllä edelleen kirjoitti:

eli yritä vielä vain sinne yths:ään äläkä anna periksi. voivat ihan hyvin ottaakin vielä vaikka olet vanha opiskelija. sano että olet tosissasi asiasi kanssa jne. varmaan osaat markkinoida itseäsi :) itse pääsin kanssa yths:lle oikomaan vaikka pieni purentavirhe mutta sitkeästi yritin ja ottivat. Maksoi 3 vuoden oionta ainoastaan n, 400 euroa tosi halpaa ja siisti tulos. En olisi itsekään kyllä yksityiselle lähtenyt maksamaan...
        Tsemppiä yritykseen ja älä anna periksi!
        Voi olla mahdollisuus sinun päästä ihan julkiselle tavalliselle tk-hoitoonkin. tuttavani pääsi julkiselle ja ihan aikuinen on jo maksoi noin 1/10 osa yksityisen hinnasta. Hänkin yritti kauan ja lopulta pääsi joten ei kannata luovuttaa. Hän sain tk-hammaslääkäriltä lähetteen erikoishammaslääkärille.

mä tein sekä ylä että ala hampaisiin proteesin yhteensä 8 etu hammas hinta n. 700 euro ja paras laatu eikä mitn rautoja tarvinu laittaa vaa sain hampaat kuntoon 2 vko:ssä. tietenki ulkomaail.

• ???

Missä hammaslääkärissä kävit?

• Oikomispotilas

Sain oikomishoidon kustannusarvioksi Tampereella lähes 3000 euroa vuosi.

• lehdistössä

Lehdissä oli juuri juttua kuinka nykyisin lähes jokaisen lapsen hampaita oiotaan. Onhan minullakin hampaat hieman epämääräisessä rivistössä suussani, mutta (onneksi) nuoruudessani ei näitä oikomishoitoja tunnettu ja hyvin on tämäkin rivistö kelvannut mummoikään saakka vaikku nykyisin olisi oiottu. Myös lapsillani tuon normaali pikkuisen virheellinen hammasrivistö on kelvannut. Toisella oli hieman purentavirhettä ja hänellä se korjattiin kouluaikana yöaikaisella laitteella.

Sen kyllä ymmärrän että voimakkaasti virheelliset hampaiden asennot oikaistaan ja purentavirheet korjataan, mutta tasaisen helmihammasrivistön haku on mielestäni turhaa.

• TYYTYVÄINEN!!!

KYSY KILPAILEVA KUSTANNUSARVIO TORIN HAMMAS 03-2234400

• Potilas2

Jarmo Manninen /Torin Hammas hyvin sympaattinen,kohtuuhintainen.

• 454353455345

Hammaslääkäri on kyllä melkoista kiskurointia, aivan järkyttäviä hintoja

• Oikomishoitotampere

Kävin konsulltaatiossa Tampereella Torin Hampaassa Kristiina Mäellä. Kustannusarvio oli kilpailuttamistani paikoista edullisin 2500€. Toisessa paikassa kalliimmillaan lähes tuplahintainen (!), eli kannattaa kilpailuttaa. Tämä Kristiina Mäki oli hyvin lääkärimäinen ja tehokas,selvisikin , että hän on opettanut erikoistuvan vaiheen hammaslääkäreitä TAYSissa...
      Hyvin perusteellisesti perusteli, miksi tehdään, minkä vuoksi ...alaa tuntemattoman oli helppo ymmärtää maalaiskielellä kerrottu perustelu.Kaiken kaikkiaan miellyttävä kokemus.

• ReilunKaupan

Uhriksi ryöstöön . Suomalaista bisnestä myydään jotain aivan muuta mitä asiakas haluaisi .

• Miksinäin1

Itse kävin Tampereella Hymysuussa. Hintaa tuli 4500€. Lääkäri todella huonosti paikalla ja aikoja vaikea saada. Mikäli joudut peruuttamaan ajan seuraava venyy aina kuukauden päähän. Hammaslääkäri stressaantunut ja kiukkuinen. Ihan erilainen kuin ekalla käynnillä! Kaduttaa, että aloitin koko projektin...

• Isoapu

Asuin aikoinaan 3 vuotta Tampereella ja kävin yksityisellä hammaslääkärillä. Taksat olivat pilvissä, aloin epäillä, että siellä on hammaslääkärillä hintakartelli. Muutin takaisin pääkaupunkiseudulle ja taksat ovat täällä selvästi kohtuulllisemmat. Kannattaa kilpailuttaa hoito.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3593
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2439
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2264
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1269
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe