Ditrim duplo

heeluunaa

Eilen aloitin lääkekuurin Ditrim duplo nimisellä lääkkeellä ja nyt tuntuu, että olisi pitänyt hoitaa koko virtsatientulehdus kotikonstein.

Eilen lääkkeen otettua alkoi alapäätä kutittamaan aivan hirveästi. Kutina oli kuin hiivassa ja antibiootit yleensä aiheuttavat hiivaa, mutta tämä alkoi jo 15 minuuttia lääkkeen oton jälkeen eikä hiivalääke (lääkäri määräsi, kun sanoin ongelmastani) auttanut ollenkaan. Yö meni valvoessa, nyt hieman helpottanut, kun olen rasvannut.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun tuo kutina alkaa noin rajuna noin nopeasti. Olen kaksi kertaa päivystyksessä saanut samat piikit ja samalla tavalla on kutina silloin alkanut. Silloinkin epäiltiin hiivaa ja kutina lähtikin pois hiivalääkkeiden avulla.

Nyt heräsi kysymys, että onko tuo ylipäätänsä hiivaa? Vai olenko allerginen jollekin lääkkeen aineelle? Muita oireita ei ole ollenkaan, vain tuo jatkuva kutina alapäässä. Tiedä sitten olisiko tämä kuulunut johonkin muuhun alueeseen.

6

16974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

sulfalle?

• se on

varmaan. Mulla kävi kans samoin. Sain kuurin samaa lääkettä. Kutina tuli ja sitten olinkin pian punaisilla pilkuilla. Soitin tk:een ja käskivät heti lopettaa lääkkeen. Oli kuulema allerginen reaktio lääkkeelle ton valmisteen sisältävän sulfan takia. En voi enää käyttää mitään sulfaa sisältävää. Kannattaa selvittää toi juttu, ettei käy huonosti joku toinen kerta.

• taitaa olla

tuo kutina. Itselläni tuli samasta lääkkeestä kutinaa ja sitten pian olinkin punaisilla pilkuilla ja olo huonohko. TK:ssa käskettiin heti lopettaa lääke ja varoitettin sulfasta jatkossa, eli olin tullut sille allergiseksi. Kannattaa selvittäää asia ettei käy huonosti.

• sljföaksjgölsj

Pelkkä alapään kutina ei kyllä ole mikään tyypillinen allergiaoire. Joten jos muuton iho ei kutia, niin tuskinpa lääke on syypää. Sitäpaitsi kuten itsekin sanoit, niin lääkettä olit vasta kertaalleen ottanut kun oire alkoi -> sekään ei ole tyypillistä.
      Hiiva? Etsisin syytä muualta kuin lääkkeestä ensiksi.

• Anonyymi

Kiitos tuosta kommentista vaikka olenkin eri tyyppi ja vielä mies.
        Mistä muusta se voisi sitten esim johtua, koska halvautuneena minua kestokatetroidaan usein, mutta monesti kun olen käynyt testeissä niin tutut hermokivut tulehduksesta jo lääkekuurin aikana ja yleensä viimeistään silloin kun olen ottanut toisen tabletin kuurista joka kestää 5 päivää aamuin ja illoin ja koko kuurin ajan kivut lisääntyvät? Eli tällähetkellä uskon ditrim duplo:n olevan syyllinen. Kun käy tuolla laboratorion viljelyksessä pissatulehduksen takia niin mittaavatko ne edes hiivaa ellei erikseen hoitaja pyydä sitä?
        Miehillähän harvemmin hiivatulehduksia on, mutta ei ole mahdotonta.
        Seksitautienkin takia kahteen kertaan lääkärien toimesta käynyt vaikken ole edes harrastanut seksiä kenenkään kanssa. Olisi kiva saada jotain pohjaa asialle, että jos jollekin tulee mieleen jotain mitä lääkäri EI ole miettinyt. Karpalomehuakin vedän kaksin käsin ja jopa vakuutusyhtiön maksamana niitä karpalokapseleita. Eivät tunnu auttavan. Ei edes c-vitamiinilisä.

• Anonyymi

Hiiva on sieni, ja sieni karkoittuu kehosta maitohappobakteerien tieltä, jahka niitä on tarpeeksi. Molkosan on laimennettava maitohappobakteeri liuos jota itse olen vetänyt ihan vaan pullonsuusta laimentamattomana. Itselläni oli tod paha ripuli, kynsisieni sekä hiiva. Kaikista noista pääsi kun vaan ahkerasti kittasi. Meni varmaan 60 pulloa 8kk aikana, ja pahaa oli. Maku ei sielua hivele. Mutta kannatti. Lopputulos että vaikutti uskomattomiin asioihin tuo suolen bakteerikannan muutos. Paino putosi 5 kiloa, turvotus loppui. Herpes hävisi, eikä ole uusiutunut sen jälkeen.

Hiiva elää sokerista, jota tulee välttää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11756
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7966
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3083
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2258
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2219
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1656
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1103
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      793
    Aihe