Estonian väitetään kuljettaneen uppoamisyönä venäläisiä aseita. Millaisista aseista on kysymys? Joku autokannelle mahtuva raketinheitin tuskin on kovin arkaa materiaalia, enkä toisaalta oikein jaksa uskoa mihinkään ydinaseiden muilutukseen Estonialla länsimaihin. Ydinase näkyisi satelliitilla ja toiseksi säteily alkaisi näkyä viimeistään sitten kun aseen vaippa ruostuu puhki niin, että ydinpolttoaine pääsee kosketuksiin meriveden kanssa.
Mistä tuo aseteoria ylipäätään ponnahti esiin? Samalla laillahan aseita voitaisiin kuljettaa ihan millä tahansa autolautalla. Miksi juuri Estonialla olisi ollut aseita kyydissä?
Estonian lastista
34
4753
Vastaukset
- venäjältä
Neuvostoliitto romahti, kaikkien oli pärjättävä omillaan. Kenraalit sun muut myi armeijan aseita enitentarjoavalle. Näitä aseita estonialla kuljetettiin. Siksi Venäjä upotti Estonian.
- väitetään olleen estonialla
Estonian lastiluettelon ja estlinen luetteloita vertaamalla havaittiin 1990-luvun lopussa että estonian autokannella oli 2 ylimääräistä ajoneuvoa ilman lisätietoja. Estonia lähti noin 30 minuuttia myöhässä oikealle kallistuneena, kallistuma on laskettu aiheutuneen 200 tonnin ylimmääräisestä painossa laivan oikealla puolella. Tämän salaisen lastin arvellaan olleen ilmatorjunta-ohjuksia ja niiden ohjainyksiköitä ja hakupäitä, ruotsin puolustusvoimat ja etenkin bofors oli kiinnostunut neuvostoliittolaisten "omat koneet tunnistavasta hakupäästä" ja olihan yhdysvallat huomannut persianlahden sodassa ettei heidän ohjuksensa toimineet yhtä hyvin kuin neuvostoliittolaiset. Lisäksi lastina arveltiin olleen NRBC materiaalia. Se on kuitenkin varmaa että Estonialla kuljetettiin sotilasmateriaalia laittomasti vuonna 1994, tämän ovat ruotsin ja viron hallitukset myöntäneet.
- löytyy
uskottavampi selitys:
http://judicial-inc.biz/estonia.htm
Tottakai sionistit, jotka ovat tähän mennessä aloittaneet kaikki sodat Ranskan vallankumouksesta lähtien. - Zurganisti
taas tätä Jutta Raben paska-romaanista kopsattua fantasiaa.
Hienoja argumentteja,"Väitettiin","arveltiin"...
Ja jo sitten seuraava salaliittohörhö mainostaa arveluja faktoiksi.
Vai että ihan 200 tonnin paino...Ja kahdessa ajaoneuvossa?
Ne eivät muuten olsi sitten mitään huomaamattomia ja pieniä ajoneuvoja, eivät edes normaalin kokoisia rekkoja.
Ja kuule, jos lastataan 200 tonnia extraa toiselle sivulle niin silloin käytetään oikaisuun painolastitankkeja, keskimäärin yhdellä tankilla oikaistaan tuollainen paino.
Ja tankkeja laivassa riittää.
Ihan ihmeellisiä väittämiä.
"Estonian lastiluettelon ja estlinen luetteloita vertaamalla havaittiin 1990-luvun lopussa että estonian autokannella oli 2 ylimääräistä ajoneuvoa ilman lisätietoja."
Hankkiuduppa hörhö vaikka huolintapuolelle hommiin ja huomaat kuinka vaikka joka päivä Sompaankin saapuvien alusten cargomanifestit eivät pidä kutiaan, lopullinen kun tämmöisessä liikenteessä tehdään monesti vasta aluksen saavuttua määränpäähänsä.
Ootte te hörhöt todellakin sekaisin ja ulalla asioista...ja silti kirjoitatte kuin ei olisi alaleukaa lainkaan.
Mene poika vaikka kirjastoon tutkimaan ammattikirjallisuutta josta löydät käytäntöjä näistä asioissa niin et tee itseäsi niin tyhmäksi. - ja asioiden vääristely
Zurganisti kirjoitti:
taas tätä Jutta Raben paska-romaanista kopsattua fantasiaa.
Hienoja argumentteja,"Väitettiin","arveltiin"...
Ja jo sitten seuraava salaliittohörhö mainostaa arveluja faktoiksi.
Vai että ihan 200 tonnin paino...Ja kahdessa ajaoneuvossa?
Ne eivät muuten olsi sitten mitään huomaamattomia ja pieniä ajoneuvoja, eivät edes normaalin kokoisia rekkoja.
Ja kuule, jos lastataan 200 tonnia extraa toiselle sivulle niin silloin käytetään oikaisuun painolastitankkeja, keskimäärin yhdellä tankilla oikaistaan tuollainen paino.
Ja tankkeja laivassa riittää.
Ihan ihmeellisiä väittämiä.
"Estonian lastiluettelon ja estlinen luetteloita vertaamalla havaittiin 1990-luvun lopussa että estonian autokannella oli 2 ylimääräistä ajoneuvoa ilman lisätietoja."
Hankkiuduppa hörhö vaikka huolintapuolelle hommiin ja huomaat kuinka vaikka joka päivä Sompaankin saapuvien alusten cargomanifestit eivät pidä kutiaan, lopullinen kun tämmöisessä liikenteessä tehdään monesti vasta aluksen saavuttua määränpäähänsä.
Ootte te hörhöt todellakin sekaisin ja ulalla asioista...ja silti kirjoitatte kuin ei olisi alaleukaa lainkaan.
Mene poika vaikka kirjastoon tutkimaan ammattikirjallisuutta josta löydät käytäntöjä näistä asioissa niin et tee itseäsi niin tyhmäksi.Kuka on väittänyt että tämä 200 tonnin lisäpaino olisi ollut jossain autossa? Voi raukkaa kun et osaa edes ymmärtää lukemaasi. Osoitat täydellistä osaamattomuutta komentilla
"Ja kuule, jos lastataan 200 tonnia extraa toiselle sivulle niin silloin käytetään oikaisuun painolastitankkeja, keskimäärin yhdellä tankilla oikaistaan tuollainen paino.
Ja tankkeja laivassa riittää.
Ihan ihmeellisiä väittämiä"
Estonialla yritettiin laivan oikaisua satamassa painolastitankeilla, kuitenkin laivalle jäi 2 asteen kallistuma. Estonian uppoamishetkellä laivaa yritettiin myös oikaista painolastitankeilla, mutta vasemman puolen tankit olivat jo täynnä. Insinöörit ovat laskeneet että estonialla täytyi olla 200 tonnin ylipaino oikealla puolella. JAIC ei pystynyt loppuraportissaan täysin selittämään mistä tämä kallistuma johtui.
Sinun (zurga)nisti kannattaa käydä se peruskoulu loppuun että opit lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi. - Zurganisti
ja asioiden vääristely kirjoitti:
Kuka on väittänyt että tämä 200 tonnin lisäpaino olisi ollut jossain autossa? Voi raukkaa kun et osaa edes ymmärtää lukemaasi. Osoitat täydellistä osaamattomuutta komentilla
"Ja kuule, jos lastataan 200 tonnia extraa toiselle sivulle niin silloin käytetään oikaisuun painolastitankkeja, keskimäärin yhdellä tankilla oikaistaan tuollainen paino.
Ja tankkeja laivassa riittää.
Ihan ihmeellisiä väittämiä"
Estonialla yritettiin laivan oikaisua satamassa painolastitankeilla, kuitenkin laivalle jäi 2 asteen kallistuma. Estonian uppoamishetkellä laivaa yritettiin myös oikaista painolastitankeilla, mutta vasemman puolen tankit olivat jo täynnä. Insinöörit ovat laskeneet että estonialla täytyi olla 200 tonnin ylipaino oikealla puolella. JAIC ei pystynyt loppuraportissaan täysin selittämään mistä tämä kallistuma johtui.
Sinun (zurga)nisti kannattaa käydä se peruskoulu loppuun että opit lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi.Jos 200 tonnia ei ole pyörien päällä niin semmoisen lastaamisessa menee aikaa, se on näkyvää ja siinä tarvitaan rutkasti porukkaa ynnä koneita.
Ja kaikki tämä siis tehtiin salassa ja vielä lauttaan joka ei ole rahtilaiva?
Ja kaiken lisäksi, oli tarkoitus että ruotsissa lautasta puretaan nopeasti ja salassa 200 tonnia tavaraa?
Ihan varmaan niin, juttusi muuttuvat hullumiksi näemmä koko ajan.
"Estonialla yritettiin laivan oikaisua satamassa painolastitankeilla, kuitenkin laivalle jäi 2 asteen kallistuma."
Ensinnäkin, autolauttaan autot voidaan jakaa eri puolille ja kansille pelkästään silmämääräisesti kokonsa ynnä painonsa puolesta ja niillä painoilla ei todellakaan tehdä mitään hallitsematonta "Kahden asteen kallistumaa" eikä tässä kohden vielä pahemmin edes tarvitse painolastitankkeja käytellä oikaisuihin, vakavuus kun on se tärkeämpi juttu...
Aivan turha sinun on selittää tämmöisiä satuja.
"Estonian uppoamishetkellä laivaa yritettiin myös oikaista painolastitankeilla, mutta vasemman puolen tankit olivat jo täynnä."
Kuinka yllättävää, oikealle uppoamistilanteessa kallistuvan laivan paarpuurin tankit ovat uppoamishetkellä täynnä...
Sen suuremmin teknisiin tietoihin perehtymättä, arvioisin että Estonian painolastitankkien tilavuus on noin 1500 kuutiota ja lisäksi polttoaine noin 1000 kuutiota josta osa siireltävissä eri tankkien välillä...ja sinä hörhö väität että mystinen 200 tonnia on ilmestynyt jostain ja sille painolle ei kukaan voinut missään vaiheessa yhtään mitään?
Kiesus...
"Insinöörit ovat laskeneet että estonialla täytyi olla 200 tonnin ylipaino oikealla puolella."
Hallelujaa!Ihan insinöörit ovat laskeneet?
Kerroppas että ketkä ja millä perustein?
"JAIC ei pystynyt loppuraportissaan täysin selittämään mistä tämä kallistuma johtui."
Meinaatko että jotain hylkyä tutkimalla ja erillaisia teorioita pähkäilemällä sitten pitäsi pystyä selvittämään mitä teknillisiä aktioita laivalla on tehty viimoisten tuntien aikana?
Onko tullut paljonki kateltua töllöstä mm.CSI:tä?
Kuule, kerron salaisuuden mutta älä kerro kenellekkään...Laivalla voidaan tehdä syystä tai toisesta,teknisen henkilökunnan toimesta, erillaisia NORMAALEJA töitä niin että siitä ei myöhemmin pääse laskelmin yksikään insinööri tai JAIC jyvälle.
"Sinun (zurga)nisti kannattaa käydä se peruskoulu loppuun että opit lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi"
Hämmästyvää logiigaa taas kerran hörhöltä, en siis ymmärrä lukemaani vaikka osaan kirjoittaa?
Lukemisen ymmärtämisestä voisin tietty kysyä sinulta, miksi et sivuutat kommentoimatta esittämäni normaalit käytännnöt laivaliikenteessä ja selität sen sijaan jotain täysin todellisuudelle käsittämättömiä vihjauksia?
Käy sinä nössö läpi merenkulun koulutus,työskentele laivoilla
ja tule sitten selittämään mikä on normaalia ja mikä ei.
Raato-Raben tarinat kun eivät todellakaan pätevöitä yhtikäs mihinkään vaikka niin fantasioissasi luuletkin.
Tai käy edes siellä lähikirjastossa tutkimassa merenkulun ammattikirjallisuutta(Raato-Rabe ei sitä kirjoita)niin saatat edes pikkaisen päästä jyvälle asioista ja normaaleista käytännöistä.
Vielä lopuksi, kerrohan mikä järki olisi laittaa 200 tonnia toiselle sivulle eikä jakaa painoa?
Tyhmiäkö ovat kun jotain tämmöistä, aivan perusasiaa ei sitten tajuta laivalla?
Tähän kun vastaat niin kannattaa olla tarkkana,jos väität että painoa ei voitu jakaa tasaisemmin niin saat sitten kuvailla laitteen jolla viedään huomaamatta 200 tonnin paino portin kautta autokannelle....Ja sitten vielä, painon surraus, kun kerran tiedät että se ei kulkenut pyörillä niin kerrohan että kuinka kauan semmoisen surraaminen kestää ja kuinka paljon siinä tarvitaan porukkaa ja surrinkeja?
Tämä kaikki tietysti huomaamatta,kiihkeässä linjaliikenteessä... - niin minkäs voi
Zurganisti kirjoitti:
Jos 200 tonnia ei ole pyörien päällä niin semmoisen lastaamisessa menee aikaa, se on näkyvää ja siinä tarvitaan rutkasti porukkaa ynnä koneita.
Ja kaikki tämä siis tehtiin salassa ja vielä lauttaan joka ei ole rahtilaiva?
Ja kaiken lisäksi, oli tarkoitus että ruotsissa lautasta puretaan nopeasti ja salassa 200 tonnia tavaraa?
Ihan varmaan niin, juttusi muuttuvat hullumiksi näemmä koko ajan.
"Estonialla yritettiin laivan oikaisua satamassa painolastitankeilla, kuitenkin laivalle jäi 2 asteen kallistuma."
Ensinnäkin, autolauttaan autot voidaan jakaa eri puolille ja kansille pelkästään silmämääräisesti kokonsa ynnä painonsa puolesta ja niillä painoilla ei todellakaan tehdä mitään hallitsematonta "Kahden asteen kallistumaa" eikä tässä kohden vielä pahemmin edes tarvitse painolastitankkeja käytellä oikaisuihin, vakavuus kun on se tärkeämpi juttu...
Aivan turha sinun on selittää tämmöisiä satuja.
"Estonian uppoamishetkellä laivaa yritettiin myös oikaista painolastitankeilla, mutta vasemman puolen tankit olivat jo täynnä."
Kuinka yllättävää, oikealle uppoamistilanteessa kallistuvan laivan paarpuurin tankit ovat uppoamishetkellä täynnä...
Sen suuremmin teknisiin tietoihin perehtymättä, arvioisin että Estonian painolastitankkien tilavuus on noin 1500 kuutiota ja lisäksi polttoaine noin 1000 kuutiota josta osa siireltävissä eri tankkien välillä...ja sinä hörhö väität että mystinen 200 tonnia on ilmestynyt jostain ja sille painolle ei kukaan voinut missään vaiheessa yhtään mitään?
Kiesus...
"Insinöörit ovat laskeneet että estonialla täytyi olla 200 tonnin ylipaino oikealla puolella."
Hallelujaa!Ihan insinöörit ovat laskeneet?
Kerroppas että ketkä ja millä perustein?
"JAIC ei pystynyt loppuraportissaan täysin selittämään mistä tämä kallistuma johtui."
Meinaatko että jotain hylkyä tutkimalla ja erillaisia teorioita pähkäilemällä sitten pitäsi pystyä selvittämään mitä teknillisiä aktioita laivalla on tehty viimoisten tuntien aikana?
Onko tullut paljonki kateltua töllöstä mm.CSI:tä?
Kuule, kerron salaisuuden mutta älä kerro kenellekkään...Laivalla voidaan tehdä syystä tai toisesta,teknisen henkilökunnan toimesta, erillaisia NORMAALEJA töitä niin että siitä ei myöhemmin pääse laskelmin yksikään insinööri tai JAIC jyvälle.
"Sinun (zurga)nisti kannattaa käydä se peruskoulu loppuun että opit lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi"
Hämmästyvää logiigaa taas kerran hörhöltä, en siis ymmärrä lukemaani vaikka osaan kirjoittaa?
Lukemisen ymmärtämisestä voisin tietty kysyä sinulta, miksi et sivuutat kommentoimatta esittämäni normaalit käytännnöt laivaliikenteessä ja selität sen sijaan jotain täysin todellisuudelle käsittämättömiä vihjauksia?
Käy sinä nössö läpi merenkulun koulutus,työskentele laivoilla
ja tule sitten selittämään mikä on normaalia ja mikä ei.
Raato-Raben tarinat kun eivät todellakaan pätevöitä yhtikäs mihinkään vaikka niin fantasioissasi luuletkin.
Tai käy edes siellä lähikirjastossa tutkimassa merenkulun ammattikirjallisuutta(Raato-Rabe ei sitä kirjoita)niin saatat edes pikkaisen päästä jyvälle asioista ja normaaleista käytännöistä.
Vielä lopuksi, kerrohan mikä järki olisi laittaa 200 tonnia toiselle sivulle eikä jakaa painoa?
Tyhmiäkö ovat kun jotain tämmöistä, aivan perusasiaa ei sitten tajuta laivalla?
Tähän kun vastaat niin kannattaa olla tarkkana,jos väität että painoa ei voitu jakaa tasaisemmin niin saat sitten kuvailla laitteen jolla viedään huomaamatta 200 tonnin paino portin kautta autokannelle....Ja sitten vielä, painon surraus, kun kerran tiedät että se ei kulkenut pyörillä niin kerrohan että kuinka kauan semmoisen surraaminen kestää ja kuinka paljon siinä tarvitaan porukkaa ja surrinkeja?
Tämä kaikki tietysti huomaamatta,kiihkeässä linjaliikenteessä...Nämä on faktoja: Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma lähtiessään satamasta. Estonian paapuurin puoleinen painolastitankki oli täynnä vettä oikeanpuoleisen ollessa tyhjä. JAIC:n mukaan kallistuma johtui lastin sijoittelusta (loppuraportti S.174)
The German Group of Experts mikä koostuu laivanrakentajista, insinööreistä ja merenkulun ammattilaisista eikä mistään suomi24 merimiehistä on julkaissut oman raporttinsa uppoamisesta. Kannattaa lukea.
http://www.estonia.xprimo.de/estonia/index.html - Zurganisti
niin minkäs voi kirjoitti:
Nämä on faktoja: Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma lähtiessään satamasta. Estonian paapuurin puoleinen painolastitankki oli täynnä vettä oikeanpuoleisen ollessa tyhjä. JAIC:n mukaan kallistuma johtui lastin sijoittelusta (loppuraportti S.174)
The German Group of Experts mikä koostuu laivanrakentajista, insinööreistä ja merenkulun ammattilaisista eikä mistään suomi24 merimiehistä on julkaissut oman raporttinsa uppoamisesta. Kannattaa lukea.
http://www.estonia.xprimo.de/estonia/index.html"The German Group of Experts mikä koostuu laivanrakentajista, insinööreistä ja merenkulun ammattilaisista eikä mistään suomi24 merimiehistä on julkaissut oman raporttinsa uppoamisesta."
Kerrohan että keitä nämä tämä sivuston laivanrakentajat,insinöörit ja merenkulun ammattilaiset ovat?
Tuolta sivultasi ei löydy nimittäin ensimmäistäkään nimeä, vain teorioita salaliittoista.
Eikö ole outoa...?
Eipä tietenkään jos pitää vahvistaa omaa lapsenomaista uskoa kauhistuttavaan salaliittoon, silloin ei tarvita nimiä kuten ei muutakaan faktaa.
Olen joskus aikoinaan tuolla sivulla käynyt, eivät näemmä ole vieläkään saaneet keskustelupalstaansa toimimaan,vuosienkaan jälkeen...Eikö perkele hörhön päässä yksikään aivosolu liikahda näitä sivuja tutkiessa ja ihmetelessä?
Sen sijaan, jos ajatellaan sivun tarkoitusta, se löytyy kyllä heti:
"They complied – albeit sloppily - and that - in legal terms – leaves only one conclusion: The members of the JAIC have committed slander when they – against their better knowledge – stated and maintained that the accident was caused by a design mistake by the builders of the vessel, Messrs. Jos. L. Meyer GmbH, in Papenburg."
Ymmärrätkö lainkaan mistä tässä on kyse?
Entä voisitko yhtään hahmottaa kuka on sivuston maksumiehen roolissa...?
Mieti.
Ja sitten tämä:
"Nämä on faktoja: Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma lähtiessään satamasta."
Suomesta lähtee tasaisen jatkuvana virtana laivoja, joka päivä, joilla on kallistumaa suuntaan tai toiseen, ja kyseessä on joko polttoaineen siirto tankista toiseen, spuulauksen vuoksi aiheutettu kallistuma, kurssinvaihdon vuoksi ennakoitu ja aiheutettu kallistuma...syitä riittää ja asteen kallistumaan et sinä edes huomaisi.
Kallistuma on joku ihmeellinen merkki salaliitosta,vai?
"Estonian paapuurin puoleinen painolastitankki oli täynnä vettä oikeanpuoleisen ollessa tyhjä. JAIC:n mukaan kallistuma johtui lastin sijoittelusta (loppuraportti S.174)"
Mitä helvettiä?
Vetoat että raportti kertoo kuten kirjoitit ja ja niin ei kuitenkaan ole.
Raportti puhuu lähes täydestä ja lähes tyhjästä, kallistumaksi mainitaan noin yksi aste AVOMERELLE tultaessa.
Nämä siis sivulta 174.
Yhden asteen kallistuma on mitätön silloin kun tuulta on kallistuman vastaiselta puolelta 18 m/s.
Lähes tyhjän ja lähes täysien tankkien välinen ero tarkoittaa tässä tapauksessa hyvinkin 20-30 tonnia.
Jos painolastitilanne, kuten Estoniassa, oli niukin naukin tyydyttävä ja antaa aihetta kritisointiin, se ei tarkoita salaliittoa vaan se pitää lukea näin:
Lastastausta valvova perämies ei ollut tehtäviensä tasolla.
Et sitten viitsinyt kommentoida sitä esittämääsi 200 tonnin painoa, sen olemusta,ahtausta ja surrausta?
Minua ei paljoa kiinnosta mitä joku kaltaisesi elämästä ja todellisista käytännöistä irti oleva salaliittohörhö ajattelee ammattitaidostani mutta epäilenpä suuresti että tietämykseni, esittämiesi teorioiden johdosta, on äärettömän paljon suurempi.
Onko muuten lausuntosi suomi24 "Merimiehistä" ymmärettävä niin että kyseiselle palstalle kirjoittelvat vain ammattitaidottomat, on sitten kyse mistä alasta vain?
Koskee myös salaliittoteoreetikkoja?
Kun sinä ääliö kavereinesi keksit vastauksia omasta päästäsi tai toisianne siteeraten, kanmattaa muistaa että yksi vastaus herättää vähintääkin kaksi kysymystä.
Tosin tämä ei tunnu huolettavan teoreetikkoa jota todellinen elämä ei kiinnosta. - the german group of experts
Zurganisti kirjoitti:
"The German Group of Experts mikä koostuu laivanrakentajista, insinööreistä ja merenkulun ammattilaisista eikä mistään suomi24 merimiehistä on julkaissut oman raporttinsa uppoamisesta."
Kerrohan että keitä nämä tämä sivuston laivanrakentajat,insinöörit ja merenkulun ammattilaiset ovat?
Tuolta sivultasi ei löydy nimittäin ensimmäistäkään nimeä, vain teorioita salaliittoista.
Eikö ole outoa...?
Eipä tietenkään jos pitää vahvistaa omaa lapsenomaista uskoa kauhistuttavaan salaliittoon, silloin ei tarvita nimiä kuten ei muutakaan faktaa.
Olen joskus aikoinaan tuolla sivulla käynyt, eivät näemmä ole vieläkään saaneet keskustelupalstaansa toimimaan,vuosienkaan jälkeen...Eikö perkele hörhön päässä yksikään aivosolu liikahda näitä sivuja tutkiessa ja ihmetelessä?
Sen sijaan, jos ajatellaan sivun tarkoitusta, se löytyy kyllä heti:
"They complied – albeit sloppily - and that - in legal terms – leaves only one conclusion: The members of the JAIC have committed slander when they – against their better knowledge – stated and maintained that the accident was caused by a design mistake by the builders of the vessel, Messrs. Jos. L. Meyer GmbH, in Papenburg."
Ymmärrätkö lainkaan mistä tässä on kyse?
Entä voisitko yhtään hahmottaa kuka on sivuston maksumiehen roolissa...?
Mieti.
Ja sitten tämä:
"Nämä on faktoja: Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma lähtiessään satamasta."
Suomesta lähtee tasaisen jatkuvana virtana laivoja, joka päivä, joilla on kallistumaa suuntaan tai toiseen, ja kyseessä on joko polttoaineen siirto tankista toiseen, spuulauksen vuoksi aiheutettu kallistuma, kurssinvaihdon vuoksi ennakoitu ja aiheutettu kallistuma...syitä riittää ja asteen kallistumaan et sinä edes huomaisi.
Kallistuma on joku ihmeellinen merkki salaliitosta,vai?
"Estonian paapuurin puoleinen painolastitankki oli täynnä vettä oikeanpuoleisen ollessa tyhjä. JAIC:n mukaan kallistuma johtui lastin sijoittelusta (loppuraportti S.174)"
Mitä helvettiä?
Vetoat että raportti kertoo kuten kirjoitit ja ja niin ei kuitenkaan ole.
Raportti puhuu lähes täydestä ja lähes tyhjästä, kallistumaksi mainitaan noin yksi aste AVOMERELLE tultaessa.
Nämä siis sivulta 174.
Yhden asteen kallistuma on mitätön silloin kun tuulta on kallistuman vastaiselta puolelta 18 m/s.
Lähes tyhjän ja lähes täysien tankkien välinen ero tarkoittaa tässä tapauksessa hyvinkin 20-30 tonnia.
Jos painolastitilanne, kuten Estoniassa, oli niukin naukin tyydyttävä ja antaa aihetta kritisointiin, se ei tarkoita salaliittoa vaan se pitää lukea näin:
Lastastausta valvova perämies ei ollut tehtäviensä tasolla.
Et sitten viitsinyt kommentoida sitä esittämääsi 200 tonnin painoa, sen olemusta,ahtausta ja surrausta?
Minua ei paljoa kiinnosta mitä joku kaltaisesi elämästä ja todellisista käytännöistä irti oleva salaliittohörhö ajattelee ammattitaidostani mutta epäilenpä suuresti että tietämykseni, esittämiesi teorioiden johdosta, on äärettömän paljon suurempi.
Onko muuten lausuntosi suomi24 "Merimiehistä" ymmärettävä niin että kyseiselle palstalle kirjoittelvat vain ammattitaidottomat, on sitten kyse mistä alasta vain?
Koskee myös salaliittoteoreetikkoja?
Kun sinä ääliö kavereinesi keksit vastauksia omasta päästäsi tai toisianne siteeraten, kanmattaa muistaa että yksi vastaus herättää vähintääkin kaksi kysymystä.
Tosin tämä ei tunnu huolettavan teoreetikkoa jota todellinen elämä ei kiinnosta.Et ilmeisesti jaksanut tai osannut lukea tuota GGE:n raporttia. Tässä jäsenet
Chairman
Dr. Peter Holtappels, marine lawyer and senior partner of the law firm Ahlers & Vogel, Hamburg.
Members
Captain Werner Hummel, marine consultant and managing director of Marine Claims Partner (Germany) GmbH, Hamburg. Captain Håkan Karlsson († February 1997), former master of MV VIKING SALLY, SILJA STAR and WASA KING from June 1980 - October 1992.
Prof.-Dr. mult. Eike Lehmann, Technical University of Hamburg-Harburg until 30.06.95 (at which time Prof. Dr. Lehmann was appointed CEO of the Board of Germanischer Lloyd, Hamburg and became thus unable to participate in the ongoing investigation). Dipl.-Ing. Tomas Wilkendorf, naval architect employed by Messrs. Jos. L. Meyer GmbH, Papenburg.
Experts
Prof. Dr.-Ing. Hans Hoffmeister, of the University of the Armed Forces, Hamburg.
Prof. Dr.-Ing. Walter Abicht, Institute for Shipbuilding of the University of Hamburg.
Prof. Dr.-Ing. Hansjörg Petershagen, Institute for Shipbuilding of the University of Hamburg.
Dr.-Ing. Zenon Hirsch, naval architect, Hamburg.
Captain Peter Jansson, Helsinki/Finland.
Veli-Matti Junnila, stability expert, Turku/Finland.
Swedish observer - Captain Erland von Hofsten, chairman of the Swedish
Sailor's Foundation, Gothenburg/Sweden.
Bryan E.W. Roberts - reconnaissance expert, Churchgate/UK.
Brian Braidwood - diving and explosives expert, Weymouth/UK.
Jonathon Bisson - video expert, Axminster/UK.
Tietysti monella herää epäilyksiä kun tämä ryhmä edustaa Estonian rakentajia. Kuitenkin tähän oli syytä koska taasen valtioiden tutkijat sivuuttivat raporteissaan täysin se että Estonia oli merikelvoton.
Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma ja painolastitankki vasemmalla puolella oli täynnä koska siinne vettä yritettiin siirtää uppoamis hetkellä. - Zurganisti
the german group of experts kirjoitti:
Et ilmeisesti jaksanut tai osannut lukea tuota GGE:n raporttia. Tässä jäsenet
Chairman
Dr. Peter Holtappels, marine lawyer and senior partner of the law firm Ahlers & Vogel, Hamburg.
Members
Captain Werner Hummel, marine consultant and managing director of Marine Claims Partner (Germany) GmbH, Hamburg. Captain Håkan Karlsson († February 1997), former master of MV VIKING SALLY, SILJA STAR and WASA KING from June 1980 - October 1992.
Prof.-Dr. mult. Eike Lehmann, Technical University of Hamburg-Harburg until 30.06.95 (at which time Prof. Dr. Lehmann was appointed CEO of the Board of Germanischer Lloyd, Hamburg and became thus unable to participate in the ongoing investigation). Dipl.-Ing. Tomas Wilkendorf, naval architect employed by Messrs. Jos. L. Meyer GmbH, Papenburg.
Experts
Prof. Dr.-Ing. Hans Hoffmeister, of the University of the Armed Forces, Hamburg.
Prof. Dr.-Ing. Walter Abicht, Institute for Shipbuilding of the University of Hamburg.
Prof. Dr.-Ing. Hansjörg Petershagen, Institute for Shipbuilding of the University of Hamburg.
Dr.-Ing. Zenon Hirsch, naval architect, Hamburg.
Captain Peter Jansson, Helsinki/Finland.
Veli-Matti Junnila, stability expert, Turku/Finland.
Swedish observer - Captain Erland von Hofsten, chairman of the Swedish
Sailor's Foundation, Gothenburg/Sweden.
Bryan E.W. Roberts - reconnaissance expert, Churchgate/UK.
Brian Braidwood - diving and explosives expert, Weymouth/UK.
Jonathon Bisson - video expert, Axminster/UK.
Tietysti monella herää epäilyksiä kun tämä ryhmä edustaa Estonian rakentajia. Kuitenkin tähän oli syytä koska taasen valtioiden tutkijat sivuuttivat raporteissaan täysin se että Estonia oli merikelvoton.
Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma ja painolastitankki vasemmalla puolella oli täynnä koska siinne vettä yritettiin siirtää uppoamis hetkellä.Todellakin, meni updatin ja sitemapin kautta sivulle, sieltä ei noihin nimiin ollut mitään linkkiä.
Non nii....Siis tämähän onkin varsin selventävää:
"The German 'Group of Experts' was formed in the beginning of February 1995 in accordance with a decision of the Managing Director of Jos. L. Meyer GmbH, in Papenburg - Dipl. Ing. Bernard Meyer."
Ihan aikuisten oikeasti, tätä olisi turha ruotia enää yhtään enempää.
Vai mitä mieltä olisit siitä että vaikkapa murtomies itse tutkisi poliisin puolesta että onko murtoa tapahtunut ja suuri yleisö sitten hyväksyisi sen että poliisi on väärässä ja murtovaras on ehdottomasti paras tutkija ja pystyy osoittamaan että ei ole murtautunut?
Esimerkki on toki raflaava mutta näin se nyt näyttää menevän tämä teoreetikkojen logiikka.
Sivuilta lisää:
"Nowadays AgnEf has changed and many of the founding members have left."
No mihin ihmeeseen ne nyt ovat lähteneet, eikö totuus enää kiinostakkaan vaiko onko huomattu että kyse ei ole siitä totuus selviäsi vaan siitä keksittäköön ihan mitä vain mutta telakkaa ei saa syyttää.
Kuinkahan moni nimi siellä esiintyy tietämättään?
Kuollutkin vaan jäsenenä roikkuu...Liekö koskaan tiennyt mihin nimensä on joutunut.
Toki minäkin voisin jäseneksi alkaa ja nimeni käyttöön antaa, samalla rahasummalla kuin muutkin.
Suoraan sanottuna, telakalla ei tässä olekkaan mitään roolia, se on laivan tehnyt sen ajan vaatimusten mukaisesti mutta se taas ei kelpaa monellekkaan instanssille jolla on oma lehmä ojassa.
Laiva ei muuten olut merikelvoton, kerro mihin perustat väitteesi?
Älä vain herran nimessä ala puhumaan mistään eri katsastusluokista, niillä ei ole varsinaisen merikelpoisuuden kanssa yhtään mitään tekoa.
Ts.jos vaikkapa pelastuslautiossa on solaksen B-packit A-packien sijasta, alusta ei ole tarkoitettu / katsastettu vaikkapa pitkille kansainvälisille matkoille mutta se ei tarkoita sitä etteikö se olisi kelvollinen matkasta suoriutumaan...Ja simpsalabim, vaihdetaan lautta jossa A-pack ja niinpä meillä onkin yht äkkiä alus joka on merikelpoinen leimalla varustettu.
Sama koskee vaikkapa laivaradioaseman varusteita.
"Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma ja painolastitankki vasemmalla puolella oli täynnä koska siinne vettä yritettiin siirtää uppoamis hetkellä."
Luetko laisinkaan mitä kirjoitin aiemmin?
Toistat tätä omaa mantraasi, lainkaan kommentoimatta mitä siitä olen kirjoittanut.
Kuten aiemmin totesin, väärentelit raporttiin kirjoitettua tästä ja näytät jatkavan samaa rataa ihan pokkana ja ilman selityksiä.
Kafka taisi olla suuri suosikkisi? - eikä myöskään merikelpoinen
Zurganisti kirjoitti:
Todellakin, meni updatin ja sitemapin kautta sivulle, sieltä ei noihin nimiin ollut mitään linkkiä.
Non nii....Siis tämähän onkin varsin selventävää:
"The German 'Group of Experts' was formed in the beginning of February 1995 in accordance with a decision of the Managing Director of Jos. L. Meyer GmbH, in Papenburg - Dipl. Ing. Bernard Meyer."
Ihan aikuisten oikeasti, tätä olisi turha ruotia enää yhtään enempää.
Vai mitä mieltä olisit siitä että vaikkapa murtomies itse tutkisi poliisin puolesta että onko murtoa tapahtunut ja suuri yleisö sitten hyväksyisi sen että poliisi on väärässä ja murtovaras on ehdottomasti paras tutkija ja pystyy osoittamaan että ei ole murtautunut?
Esimerkki on toki raflaava mutta näin se nyt näyttää menevän tämä teoreetikkojen logiikka.
Sivuilta lisää:
"Nowadays AgnEf has changed and many of the founding members have left."
No mihin ihmeeseen ne nyt ovat lähteneet, eikö totuus enää kiinostakkaan vaiko onko huomattu että kyse ei ole siitä totuus selviäsi vaan siitä keksittäköön ihan mitä vain mutta telakkaa ei saa syyttää.
Kuinkahan moni nimi siellä esiintyy tietämättään?
Kuollutkin vaan jäsenenä roikkuu...Liekö koskaan tiennyt mihin nimensä on joutunut.
Toki minäkin voisin jäseneksi alkaa ja nimeni käyttöön antaa, samalla rahasummalla kuin muutkin.
Suoraan sanottuna, telakalla ei tässä olekkaan mitään roolia, se on laivan tehnyt sen ajan vaatimusten mukaisesti mutta se taas ei kelpaa monellekkaan instanssille jolla on oma lehmä ojassa.
Laiva ei muuten olut merikelvoton, kerro mihin perustat väitteesi?
Älä vain herran nimessä ala puhumaan mistään eri katsastusluokista, niillä ei ole varsinaisen merikelpoisuuden kanssa yhtään mitään tekoa.
Ts.jos vaikkapa pelastuslautiossa on solaksen B-packit A-packien sijasta, alusta ei ole tarkoitettu / katsastettu vaikkapa pitkille kansainvälisille matkoille mutta se ei tarkoita sitä etteikö se olisi kelvollinen matkasta suoriutumaan...Ja simpsalabim, vaihdetaan lautta jossa A-pack ja niinpä meillä onkin yht äkkiä alus joka on merikelpoinen leimalla varustettu.
Sama koskee vaikkapa laivaradioaseman varusteita.
"Estonialla oli 1-2 asteen kallistuma ja painolastitankki vasemmalla puolella oli täynnä koska siinne vettä yritettiin siirtää uppoamis hetkellä."
Luetko laisinkaan mitä kirjoitin aiemmin?
Toistat tätä omaa mantraasi, lainkaan kommentoimatta mitä siitä olen kirjoittanut.
Kuten aiemmin totesin, väärentelit raporttiin kirjoitettua tästä ja näytät jatkavan samaa rataa ihan pokkana ja ilman selityksiä.
Kafka taisi olla suuri suosikkisi?Estonialle suoritettiin harjoitusluonteinen testi tallinnan satamassa hieman ennen uppoamista ja testin tulos oli se että varsinkin estonian paloturvallisuus sammuttimien ja palo-ovien suhteen oli luokattomassa kunnossa, keulavisiirin tiiviste vuoti pahasti ja aluksella oli paljon pientä huomautettavaa. Estonian annettiin kuitenkin jatkaa. Estonian miehistö kertoi onnettomuuden jälkeen että Estline yhtiö antoi selkeä ohjeet että uutta ei hankita rikkoutuneen tilalle jolloin miehistä joutui tekemään "pielavetisiä" korjauksia laivalla. Estonian keulavisiiri ei todistajien (miehistöä ja matkustajia) auennut muuta kuin lekalla koska lukitukset olivat vaurioituneet jäissä talvella 1993-94. Estonian oikean puoleinen peräportti on tälläkin hetkellä raollaan, tämän on arveltu johtuneen siitä että keulavisiirin välistä saattoi tulla runsaasti vettä matkan aikana jolloin vesi valutettiin peräportista ulos. Lisäksi Estline antoi ohjeet että Estonia pysyy aikataulussa vaikka olisi mikä. Mariellan kapteeni kertoi että Estonia kaahasi heidän ohitseen
uppoamisyönä
The German Group of Experts perustettiin siksi ettäJAIC:n raportissa syy laitettiin kokonaan Jos. L. Meyerin niskoille. Kyseinen telakka on yksi maailman vanhimmista telakoista. Estonian "lähes sisaralus" M/S Vironia ( suomalaisille tuttu M/S meloodia) on telakan mukaan esimerkki siitä että Estonian olisi pitänyt pysyä pinnalla mikäli laivasta olisi pidetty huolta. Kuitenkin JAIC:n raportissa Estline yhtiötä ei syytetty ollenkaan.
Tietysti Ro-Ro aluksilla on heikkoutensa esim silja Europa vaurioitti keulaporttinsa estonian pelastustöissä. Kirjassa miks Estonia todettiin että onnettomuus sai alkunsa suunnittelijan kynänvedosta mikä jatkui Estlinen päätöksistä ja päättyi myrskyssä. - Zurganisti
eikä myöskään merikelpoinen kirjoitti:
Estonialle suoritettiin harjoitusluonteinen testi tallinnan satamassa hieman ennen uppoamista ja testin tulos oli se että varsinkin estonian paloturvallisuus sammuttimien ja palo-ovien suhteen oli luokattomassa kunnossa, keulavisiirin tiiviste vuoti pahasti ja aluksella oli paljon pientä huomautettavaa. Estonian annettiin kuitenkin jatkaa. Estonian miehistö kertoi onnettomuuden jälkeen että Estline yhtiö antoi selkeä ohjeet että uutta ei hankita rikkoutuneen tilalle jolloin miehistä joutui tekemään "pielavetisiä" korjauksia laivalla. Estonian keulavisiiri ei todistajien (miehistöä ja matkustajia) auennut muuta kuin lekalla koska lukitukset olivat vaurioituneet jäissä talvella 1993-94. Estonian oikean puoleinen peräportti on tälläkin hetkellä raollaan, tämän on arveltu johtuneen siitä että keulavisiirin välistä saattoi tulla runsaasti vettä matkan aikana jolloin vesi valutettiin peräportista ulos. Lisäksi Estline antoi ohjeet että Estonia pysyy aikataulussa vaikka olisi mikä. Mariellan kapteeni kertoi että Estonia kaahasi heidän ohitseen
uppoamisyönä
The German Group of Experts perustettiin siksi ettäJAIC:n raportissa syy laitettiin kokonaan Jos. L. Meyerin niskoille. Kyseinen telakka on yksi maailman vanhimmista telakoista. Estonian "lähes sisaralus" M/S Vironia ( suomalaisille tuttu M/S meloodia) on telakan mukaan esimerkki siitä että Estonian olisi pitänyt pysyä pinnalla mikäli laivasta olisi pidetty huolta. Kuitenkin JAIC:n raportissa Estline yhtiötä ei syytetty ollenkaan.
Tietysti Ro-Ro aluksilla on heikkoutensa esim silja Europa vaurioitti keulaporttinsa estonian pelastustöissä. Kirjassa miks Estonia todettiin että onnettomuus sai alkunsa suunnittelijan kynänvedosta mikä jatkui Estlinen päätöksistä ja päättyi myrskyssä.kokonaan telakan syyksi, itse asiassa ei laitettu lainkaan, vain jotkut tahot syyttivät telakkaa ja siinä samalla "ampuivat kaikkea mahdollista liikkuvaa"
"Kirjassa miks Estonia todettiin että onnettomuus sai alkunsa suunnittelijan kynänvedosta mikä jatkui Estlinen päätöksistä ja päättyi myrskyssä"
Näin voidan vaikka todeta huolimattomasta autokuskista joka taitamattomuuttaa vaudilla kurvsat metsään tempaisee, homma lähti menemään pieleen jo autotehtaan piirrustuspöydältä....
Siinä se syy kuitenkin uppoamiseen on, huonosti hoidettu laiva, ammattitaidoton porukka ja myrsky...ei siinä muuta tarvita.
Surkeimmillaan laivoja on katkaistu,kaadettu ja upotettu laituriin, ihan ilman ensimmäistäkään salaliittoa,räjähdettä tai muunlaista tahallisuutta.
Teoreetikoilla ei ole minkäänlaista käsitystä voimista joita laiva kohtaa merellä, lastaustilanteista puhumattakaan, ja sitten alkaa kuvittelut mitä villeimmistä asioista ja normaalitkin muuttuvat mitä ihmeellisimiksi todisteiksi. - watch&learn
Zurganisti kirjoitti:
taas tätä Jutta Raben paska-romaanista kopsattua fantasiaa.
Hienoja argumentteja,"Väitettiin","arveltiin"...
Ja jo sitten seuraava salaliittohörhö mainostaa arveluja faktoiksi.
Vai että ihan 200 tonnin paino...Ja kahdessa ajaoneuvossa?
Ne eivät muuten olsi sitten mitään huomaamattomia ja pieniä ajoneuvoja, eivät edes normaalin kokoisia rekkoja.
Ja kuule, jos lastataan 200 tonnia extraa toiselle sivulle niin silloin käytetään oikaisuun painolastitankkeja, keskimäärin yhdellä tankilla oikaistaan tuollainen paino.
Ja tankkeja laivassa riittää.
Ihan ihmeellisiä väittämiä.
"Estonian lastiluettelon ja estlinen luetteloita vertaamalla havaittiin 1990-luvun lopussa että estonian autokannella oli 2 ylimääräistä ajoneuvoa ilman lisätietoja."
Hankkiuduppa hörhö vaikka huolintapuolelle hommiin ja huomaat kuinka vaikka joka päivä Sompaankin saapuvien alusten cargomanifestit eivät pidä kutiaan, lopullinen kun tämmöisessä liikenteessä tehdään monesti vasta aluksen saavuttua määränpäähänsä.
Ootte te hörhöt todellakin sekaisin ja ulalla asioista...ja silti kirjoitatte kuin ei olisi alaleukaa lainkaan.
Mene poika vaikka kirjastoon tutkimaan ammattikirjallisuutta josta löydät käytäntöjä näistä asioissa niin et tee itseäsi niin tyhmäksi.200 tonnia lastataan täällä suomen maassa yhden eurotrailerin pituiseen lavettiin, jonka alla rullaa painosta riippuen 36-60 rengasta(saadaan telimassa kohdilleen). Tavalliselle pulliaiselle se näyttää ihan normaalilta puoliperävaunulta, joita on tiet ja satamat täynnä. Ainut, että tässä traikussa on vähän enemmän renkaita.
Joten, kahteen autoon 200t lastaaminen on erittäin normaalia. Täältä vaasasta lähtee päivittäin 60-180T ABB/Wärtsilä kuormia yhdellä vetäjällä.
p.s. Tommoisen 500-600HV vetäjän kulutus täyskuorman kanssa vaihtelee autosta riippuen 30-45 litraa/100km. Eräs kollegani kertoi vedettyään 165T muuntajan ABB:ltä kulutuksen nousseen n. 140L/100km.
- lastina.
Arvokkaimpana lastina oli egyptiläinen muumio, jota oltiin siirtämässä venäläismuseosta Eestin ja Suomen kautta Ruotsiin historialliseen näyttelyyn. KIROTTU egyptiläinen muumio.
- kesällä
jännä katsoa miltä näyttää. Alushan on kansainvälisillä vesillä, joten vapaa pääsy.
- päällä.
Aika guru olet, jos sukellat rapian tuhannen metrin syvyyteen (normaalisti 80 m. on maksimi tavalliselle kuolevaiselle) ja tunkeudut vielä 5 m. paksun betonivalukuoren läpi.
- jos olet suomalainen
Niin oudolta ja laittomalta kuin se kuulostaa on estonialle sukeltaminen kriminalisoitu. Alukselle ei saa sukeltaa suomen,ruotsin,viron,venäjän,latvian,tanskan ja britannian kansalaiset, muussa tapauksessa odottaa syyte estonian hautarauhan rikkomisesta mistä seuraa sakkoja/myös räikeissä tapauksissa vankeutta. Eli jos suomen kansalaisena menet estonialle et ehdi edes sukeltamaan kun pääset valtion kyydillä pois tämä siksi että alus on 24/7 merivartioston valvonnassa.
- ei se mikään bunkkeri ole
päällä. kirjoitti:
Aika guru olet, jos sukellat rapian tuhannen metrin syvyyteen (normaalisti 80 m. on maksimi tavalliselle kuolevaiselle) ja tunkeudut vielä 5 m. paksun betonivalukuoren läpi.
Estonia on täysin paljaana 75-90 m syvyydessä eli hyvillä laitteilla sukeltaminen onnistuu.
- sukellusta
jos olet suomalainen kirjoitti:
Niin oudolta ja laittomalta kuin se kuulostaa on estonialle sukeltaminen kriminalisoitu. Alukselle ei saa sukeltaa suomen,ruotsin,viron,venäjän,latvian,tanskan ja britannian kansalaiset, muussa tapauksessa odottaa syyte estonian hautarauhan rikkomisesta mistä seuraa sakkoja/myös räikeissä tapauksissa vankeutta. Eli jos suomen kansalaisena menet estonialle et ehdi edes sukeltamaan kun pääset valtion kyydillä pois tämä siksi että alus on 24/7 merivartioston valvonnassa.
ei voi estää.
- paskaa
päällä. kirjoitti:
Aika guru olet, jos sukellat rapian tuhannen metrin syvyyteen (normaalisti 80 m. on maksimi tavalliselle kuolevaiselle) ja tunkeudut vielä 5 m. paksun betonivalukuoren läpi.
ruotsi yritti peittää Estonian soralla, eikä sekään onnistunut. Syvyys on 60m-90m, eli hyvin pystyy käymään tavallisilla sukellusvälineillä.
- vaikkei sitä heti usko
sukellusta kirjoitti:
ei voi estää.
Estonian hautarauhan rikkojat voidaan pidättää ja sukellus keskeyttää mikäli sukeltajat ovat sopimuksen alaisten valtioiden kansalaisia. Lisäksi jos nyt sukellat Estonian hylylle niin sinusta annetaan kansainvälinen pidätysmääräys ja olet nopeasti takaisin suomessa vastaamassa estonian hautarauhan rikkomisesta. lisäksi kansainvälisten merilakien mukaan suomi saa rajoittaa oman valtionsa aluksien toimintaa rauhoitetuksi julistetulla alueella.
Laki
matkustaja-alus Estonian hylyn rauhoittamisesta
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 §
Suomen mannerjalustalle 28 päivänä syyskuuta 1994 uponneen matkustaja-alus Estonian hylky on onnettomuuden uhrien viimeinen leposija.
Hylky ja sitä ympäröivä merialue rauhoitetaan siten kuin tässä laissa säädetään.
2 §
Rauhoitettu alue on suorakaiteen muotoinen, ja sen kulmien koordinaatit suomalaisten merikarttojen koordinaattijärjestelmässä ovat:
59ø 22,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 40,193' itäistä pituutta
59ø 22,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 42,193' itäistä pituutta
59ø 23,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 42,193' itäistä pituutta
59ø 23,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 40,194' itäistä pituutta.
3 §
Sukeltaminen rauhoitetulla alueella on kielletty. Rauhoitetulla alueella ei myöskään saa ryhtyä toimiin ruumiiden tai esineiden nostamiseksi hylystä tai meren pohjalta eikä muutenkaan häiritä hylyn rauhaa.
5 §
Joka tahallaan rikkoo 3 §:ssä säädetyn kiellon, on tuomittava matkustaja-alus Estonian hylyn rauhoittamisesta annetun lain rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
--------------------------------------------------------------------------------
Helsingissä 12 päivänä toukokuuta 1995
Tasavallan Presidentti
MARTTI AHTISAARI
Oikeusministeri
Sauli Niinistö - Zurganisti
paskaa kirjoitti:
ruotsi yritti peittää Estonian soralla, eikä sekään onnistunut. Syvyys on 60m-90m, eli hyvin pystyy käymään tavallisilla sukellusvälineillä.
Kuten ilmoitit, kirjoitit täyttä paskaa.
Hyvä että edes jollain täällä on älliä päässään... - soralla
päällä. kirjoitti:
Aika guru olet, jos sukellat rapian tuhannen metrin syvyyteen (normaalisti 80 m. on maksimi tavalliselle kuolevaiselle) ja tunkeudut vielä 5 m. paksun betonivalukuoren läpi.
ettei sukeltajat näkisi sitä.
- oikoja
päällä. kirjoitti:
Aika guru olet, jos sukellat rapian tuhannen metrin syvyyteen (normaalisti 80 m. on maksimi tavalliselle kuolevaiselle) ja tunkeudut vielä 5 m. paksun betonivalukuoren läpi.
Suomenlahti on erittäin matala keskisyvyyden ollessa vain 37. m ja maksimi syvyys on 123m.
Muistaisin, että Estonia upposi nin päälle 80-metrin syvyytee. - lol 101
vaikkei sitä heti usko kirjoitti:
Estonian hautarauhan rikkojat voidaan pidättää ja sukellus keskeyttää mikäli sukeltajat ovat sopimuksen alaisten valtioiden kansalaisia. Lisäksi jos nyt sukellat Estonian hylylle niin sinusta annetaan kansainvälinen pidätysmääräys ja olet nopeasti takaisin suomessa vastaamassa estonian hautarauhan rikkomisesta. lisäksi kansainvälisten merilakien mukaan suomi saa rajoittaa oman valtionsa aluksien toimintaa rauhoitetuksi julistetulla alueella.
Laki
matkustaja-alus Estonian hylyn rauhoittamisesta
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 §
Suomen mannerjalustalle 28 päivänä syyskuuta 1994 uponneen matkustaja-alus Estonian hylky on onnettomuuden uhrien viimeinen leposija.
Hylky ja sitä ympäröivä merialue rauhoitetaan siten kuin tässä laissa säädetään.
2 §
Rauhoitettu alue on suorakaiteen muotoinen, ja sen kulmien koordinaatit suomalaisten merikarttojen koordinaattijärjestelmässä ovat:
59ø 22,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 40,193' itäistä pituutta
59ø 22,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 42,193' itäistä pituutta
59ø 23,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 42,193' itäistä pituutta
59ø 23,497' pohjoista leveyttä ja 21ø 40,194' itäistä pituutta.
3 §
Sukeltaminen rauhoitetulla alueella on kielletty. Rauhoitetulla alueella ei myöskään saa ryhtyä toimiin ruumiiden tai esineiden nostamiseksi hylystä tai meren pohjalta eikä muutenkaan häiritä hylyn rauhaa.
5 §
Joka tahallaan rikkoo 3 §:ssä säädetyn kiellon, on tuomittava matkustaja-alus Estonian hylyn rauhoittamisesta annetun lain rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
--------------------------------------------------------------------------------
Helsingissä 12 päivänä toukokuuta 1995
Tasavallan Presidentti
MARTTI AHTISAARI
Oikeusministeri
Sauli Niinistöse on varmaa rauhoitettu koska salakuljetettujen tavaroiden (pommien) peittämiseksi
- Miten niin?
Viron ja Ruotsin viranomaisethan ovat myöntäneet, että Estonialla kuljetettiin aseteknologiaa Venäjältä Ruotsin kautta jonnekin -- olikohan Yhdysvaltoihin. Tästähän oli aikoinaan TV-uutisissakin. Siitä, oliko turmayönä kyydissä aseita, en ole löytänyt vahvistusta.
- myöntäneet aseiden salakulj...
Estonialla. Tämä aseiden kuljetus matkustajalautalla on kansainvälisten sääntöjen vastaista. Tukholman tullin eläkkeellä oleva virkailija on kertonut että Estonialla saapui ruotsin viranomaisten saattamaa materiaalia pariin otteeseen hieman ennen uppoamista, aikataulullisesti sopisi se että estonialla oli nytki mukanaan sotilasmateriaalia. Tukholmassa arlandan lentokentällä oli uppoamisen aikana 2 "haamukonetta" boeing 727-200 ja gulfstream 4. molemmat koneet saapuivat tyhjinä mutta lähtivät kyydissään yhteensä 9 rekisteröimätöntä matkustajaa. Gulfstream koneen vuokranneen yrityksen mukaan laskun maksoi yhdysvaltain tukholman lähetystö. Lisäksi on väitetty että estonialla olisi uppoamisyönä salakuljetettu 150-170 irakin kurdia.
- Huuhaa-hörhö
myöntäneet aseiden salakulj... kirjoitti:
Estonialla. Tämä aseiden kuljetus matkustajalautalla on kansainvälisten sääntöjen vastaista. Tukholman tullin eläkkeellä oleva virkailija on kertonut että Estonialla saapui ruotsin viranomaisten saattamaa materiaalia pariin otteeseen hieman ennen uppoamista, aikataulullisesti sopisi se että estonialla oli nytki mukanaan sotilasmateriaalia. Tukholmassa arlandan lentokentällä oli uppoamisen aikana 2 "haamukonetta" boeing 727-200 ja gulfstream 4. molemmat koneet saapuivat tyhjinä mutta lähtivät kyydissään yhteensä 9 rekisteröimätöntä matkustajaa. Gulfstream koneen vuokranneen yrityksen mukaan laskun maksoi yhdysvaltain tukholman lähetystö. Lisäksi on väitetty että estonialla olisi uppoamisyönä salakuljetettu 150-170 irakin kurdia.
Eläkkeellä oleva Helsingin satamassa työskennellyt mummoni kertoi, että Estonialla kuljetettiin avaruusolentojen lentäviä lautasia ja harmaan rodun tarvitsemaa ravintoa eli tärpätissä säilöttyjä hillosipuleita. Eräs tuttavani kertoi, että Estonialla kuljetettiin myös WTC-tornien tuhoamiseen tarvittavia miniydinpommeja, ja niiden uppoamisen takia tornit tuhottiin vasta vuonna 2001 eikä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti jo vuonna 1997. Erään salaisen lähteen mukaan Estonialla kuljetettiin myös uutta salaista terässeosta, joka sulaa jo alle 1000 asteessa ja hehkuu siis keltaisena ollessaan sulana. Se pysyi kuulemma sulana useita viikkoja siellä Itämeren pohjassa, ja oli pääsyy tutkimusten viivästymiseen. Ruotsin ja Viron ja harmaiden ja Bushin hallitukset ovat myöntäneet nämä kuljetukset.
- Zurganisti
Huuhaa-hörhö kirjoitti:
Eläkkeellä oleva Helsingin satamassa työskennellyt mummoni kertoi, että Estonialla kuljetettiin avaruusolentojen lentäviä lautasia ja harmaan rodun tarvitsemaa ravintoa eli tärpätissä säilöttyjä hillosipuleita. Eräs tuttavani kertoi, että Estonialla kuljetettiin myös WTC-tornien tuhoamiseen tarvittavia miniydinpommeja, ja niiden uppoamisen takia tornit tuhottiin vasta vuonna 2001 eikä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti jo vuonna 1997. Erään salaisen lähteen mukaan Estonialla kuljetettiin myös uutta salaista terässeosta, joka sulaa jo alle 1000 asteessa ja hehkuu siis keltaisena ollessaan sulana. Se pysyi kuulemma sulana useita viikkoja siellä Itämeren pohjassa, ja oli pääsyy tutkimusten viivästymiseen. Ruotsin ja Viron ja harmaiden ja Bushin hallitukset ovat myöntäneet nämä kuljetukset.
ymmärtääkseni myös väitetään jonkun arvelevan että mummosikin on myöntänyt nämä kuljetukset koska Osakan kentällä oli haamukone Airbus 595 ja Singaporen satamassa haamulaiva Stalingradia.
Tiettävästi tämä arvelu on selkeästi väitetty fakta. - mukaan
Zurganisti kirjoitti:
ymmärtääkseni myös väitetään jonkun arvelevan että mummosikin on myöntänyt nämä kuljetukset koska Osakan kentällä oli haamukone Airbus 595 ja Singaporen satamassa haamulaiva Stalingradia.
Tiettävästi tämä arvelu on selkeästi väitetty fakta.myös NWO ja Eliitti ovat myöntäneet edellämainitut kuljetukset.
- ..............................
.....................
- Vieras5
200 tonnia saadaan kahteen täysperävaunuyhdistelmään sopimaan helposti. Ei 2 ylimääräistä rekkaa herätä huomiota.
- mistä koostui?
Vieras5 kirjoitti:
200 tonnia saadaan kahteen täysperävaunuyhdistelmään sopimaan helposti. Ei 2 ylimääräistä rekkaa herätä huomiota.
Mitä aseita tuo 200 tonnia kahdella rekalla pitää sisällään?
- Varmaa...
mistä koostui? kirjoitti:
Mitä aseita tuo 200 tonnia kahdella rekalla pitää sisällään?
Ei mitään aseita vaan kaalia,porkkanaa,punajuuria,leipää,votkaa ja sinkkiämpäreitä oli niissä lastina.
Tämä on sitten varmaa tietoa ettäs tiedätte!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1935876
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263654- 822557
- 372079
- 331872
- 431837
- 1061754
- 211636
- 271492
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!371428