Ellen sanoo Suuressa taistelussa, että enkeli paini Jaakobin kanssa.
Raamatun sanoma 2006 sanotaan: " Ellen White sanoo selvästi , että olento, joka paini Jaakobin kanssa oli Jeesus "liiton" enkeli.
Sama ajatus Alfa ja Omegassa: Ellenin raamatussa.
Kuka paini Jaakobin
30
671
Vastaukset
- väitätkö vastaan
-Suuri pettymys *korj. suuri eksytys.
-Kirjaevankelista *korj. Ellen Whiten kirjojen jakaja. - Enkeli =Jeesus
Tässä vastaus Jaakobin painikumppaniin
Joh 10: 34. Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: Minä sanoin: te olette Jumalia.
Joh 10: 35. Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis Jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
Painikumppani oli siis Jumalan tahtoa toteuttava ihminen.
Raamattu sanoo, että Mies LÖI Jaakobia, ja peli oli selvä.
Ellen kirjoittaa, mies PAINOI sormellaan Jaakobia ja peli oli selvä.
Näin ellen haluaa Raamattua vääristämällä alentaa Jeesuksen enkeliksi.
Jos Jeesus olisi ryhtynyt painisille Pavalin kanssa Damaskoksen tiellä, Ei Paavalista olisi jäänyt kuin tuhkaa jäljelle.
Pieni väläys ja ääni Jumalan kirkkaudesta vain ja heti oli Paavali fariseus tantereessa.
Kuka sinä olet, kysyi Paavali
Olen Jeesus, jota sinä vainoat
Miksi Ellen vainosi Jeesusta alentaen hänet?- muissakin kohdin
Ellenin tulkinnassa on propleema, koska hän haluaa tehdä Jeesuksesta enkelin
- kanssa?
1.Ms.32:26. "Ja mies sanoi: 'Päästä minut, sillä päivä koittaa'..."
Tästä ehkä löytyy avain kysymykseen, kenen kanssa Jaakob paini. Miehellä oli kiire päästä eroon Jaakobista ennen päivän valkenemista. Lisäksi paini tapahtui joella. Kun yhdistetään joki ja päivänvaloa karttava painija kertomuksen aikaan ja maailmaan, voidaan ruveta pohtimaan kuka tai mikä kertomuksen painija mahtoi olla. - jumaluutta
Salakavalasti Ellen alentaa monessa kohden Jeesusta, se näkyy myös tässä.
Hän yksinkertaisesti ei usko Kristuksen täyteen jumaluuteen- Ellenillä
on sellaiset lausunnot Jeesuksen täydellisesti jumaluudesta, että asia on täysin selvä. Te vain ette ymmärrä Raamattua.
- jumaluus
Ellenillä kirjoitti:
on sellaiset lausunnot Jeesuksen täydellisesti jumaluudesta, että asia on täysin selvä. Te vain ette ymmärrä Raamattua.
Yhdessä kohtaa yhtä ja toisessa toista, kumoten omaa tekstiään.
Useammassa kohdassa ilmoittaa, että kristus on Mikael, enkeli, luotu.
Ei usko Jeesuksen jumaluutta.
Sitä juuri saatana ei halua tunnustaa, eikä että ihminen sen tunnustaa, sillä se on meidän pelastuksen ehto, että tunnustamme Jeesuksen kristuksen täyden jumaluuden ja ihmislihaksi vielä tulleen. - tunnustaa?
jumaluus kirjoitti:
Sitä juuri saatana ei halua tunnustaa, eikä että ihminen sen tunnustaa, sillä se on meidän pelastuksen ehto, että tunnustamme Jeesuksen kristuksen täyden jumaluuden ja ihmislihaksi vielä tulleen.Nikaian synodi määritteli kolminaisuusopin, jossa Jeesuksen jumaluus "ratifioitiin". Jeesus eli Poika oli nyt samaa luontoa Isän ja Pyhän Hengen kanssa.
- Raamatussakin
jumaluus kirjoitti:
Sitä juuri saatana ei halua tunnustaa, eikä että ihminen sen tunnustaa, sillä se on meidän pelastuksen ehto, että tunnustamme Jeesuksen kristuksen täyden jumaluuden ja ihmislihaksi vielä tulleen.on monta kertaa, että Herran enkeli = Herra itse. Opettele Raamattusi äläkä örise jonninjoutavia.
- vain, että
Raamattu antaa kyllä ymmärtää, että se enkeli oli Jeesus. Lue koko Raamattu.
- RAUHA JUMALAN KANSSA
Pääasia: Mikä tarkoitus sillä Jaakobin painilla
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000034299000 - riitaa
1.###Ellen sanoo Suuressa taistelussa, että enkeli paini Jaakobin kanssa.
2.Raamatun sanoma 2006 sanotaan: " Ellen White sanoo selvästi , että olento, joka paini Jaakobin kanssa oli Jeesus "liiton" enkeli.####
Tämähän on aivan ristiriitaista:
1.kohdassa: enkeli
2.kohdassa: Jeesus, ja vielä liiton enkeli. (sanoo selvästi...mikä luotettava raamatun tutkia Ellen on?)
Ei jeesus Kristus ole enkeli! Hän on Herra! Jumalan Poika! Hän yhtä Jumalan kanssa, niin kuin Isä on Hänessä on Hän Isässä. (Joh 17)- vastaus!
mies=enkeli=Jumala RAAMATUSSA.
- hyvin, sillä
vastaus! kirjoitti:
mies=enkeli=Jumala RAAMATUSSA.
Se onkin adventisti
- sehän laittoi
hyvin, sillä kirjoitti:
Se onkin adventisti
RAAMATUN TEKSTIT suoraan kaikkien nähtäväksi. Mikä sua risoo??? Onko sulla ongelma Raamatun kanssa???
- possu...
sehän laittoi kirjoitti:
RAAMATUN TEKSTIT suoraan kaikkien nähtäväksi. Mikä sua risoo??? Onko sulla ongelma Raamatun kanssa???
Miikael oli sitten olemassa jo ennen maailman luomista.
- Mikaelista
possu... kirjoitti:
Miikael oli sitten olemassa jo ennen maailman luomista.
mitään keskusteltu, vaan Jaakobista ja siitä persoonasta, jonka kanssa hän paini.
- olekaan enkeli?
Mikaelista kirjoitti:
mitään keskusteltu, vaan Jaakobista ja siitä persoonasta, jonka kanssa hän paini.
No, miksi et sitten kerro kenen kanssa Jacob paini!
Juutalaiset ovat onnistuneet höplöttämään niitä onnettomia, joissa on herkkäuskoisuuden geeni. Eikös juuri "uskovat" sijoittaneet siihen WinCapitaan? - keskellä
sivulla 176 kirjottaa että Jaakobin tavoin he painivat Jumalan kanssa
ja sivulla 177 He tarrautuvat Jumalan voimaan, kuten Jaakob tarrautui enkeliin... - ristiriitaa
Turvassa Kriisin keskellä:
ja sivulla 177 He tarrautuvat Jumalan voimaan, kuten Jaakob tarrautui enkeliin... - Raamatussa
keskellä kirjoitti:
ja sivulla 177 He tarrautuvat Jumalan voimaan, kuten Jaakob tarrautui enkeliin...Jaakob itse sanoo kamppailleensa Jumalan kanssa ja profeetta Hoosea sanoo hänen kamppailleen enkelin kanssa. Valehteleeko siis Raamattu???? häh????
- ristiriitaa
ristiriitaa kirjoitti:
Turvassa Kriisin keskellä:
ja sivulla 177 He tarrautuvat Jumalan voimaan, kuten Jaakob tarrautui enkeliin...1Ms 32:31 "Hän (Jaakob) sanoi: "Minä olen nähnyt JUMALAN kasvoista kasvoihin"
Hoos. 12:5 "Hän paini ENKELIN kanssa ja voitti, hän itki ja anoi armoa."
siinä sulle Raamatussa sama "ristiriita", jota oikeasti ei ole. - nähdä
ristiriitaa kirjoitti:
1Ms 32:31 "Hän (Jaakob) sanoi: "Minä olen nähnyt JUMALAN kasvoista kasvoihin"
Hoos. 12:5 "Hän paini ENKELIN kanssa ja voitti, hän itki ja anoi armoa."
siinä sulle Raamatussa sama "ristiriita", jota oikeasti ei ole.Sama kirjoittaja -Turvassa kriisin keskellä- kirjottaa samassa asiassa ensin yhtä ja sitten toista.
Näin puhuu itsensä pussiin, tai säätiö näin tekee.
EGW haluaa vaan aina sivumennen alentaa Kristusta.
Jeesus sanoi , että niitä sanotaan Jumaliksi jotka saivat Jumalan ilmoituksen.
Jumalaa ei kukaan voi nähdä.(paavali sanoo)Jumalan Taivaallisen isän arvovalta romuttuis kertaheitolla jos Jaakobin kanssa olisi painimassa.
Uskoto oikeasti että joku olisi nähnyt Jumalan?
- areolainen?
Homaa että Ellenillä areolaista ajattelua
- ei ollut Kalvinkaan
areiolainen vaikka sanoi, että Mikael = Jeesus.
- kaste...
ei ollut Kalvinkaan kirjoitti:
areiolainen vaikka sanoi, että Mikael = Jeesus.
Minä en voi tulla Adventtikirkkoon kasteelle, kun en usko, että Jeesus on Miikael. Onneksi tämä asia tuli nyt tietooni. Miksi kukaan ei ole minulle aikaisemmin Miikaelista kertonut?
- opeta, että
kaste... kirjoitti:
Minä en voi tulla Adventtikirkkoon kasteelle, kun en usko, että Jeesus on Miikael. Onneksi tämä asia tuli nyt tietooni. Miksi kukaan ei ole minulle aikaisemmin Miikaelista kertonut?
Jeesus on Mikael, vaan että Mikael on Jeesus ja se ei ole sama asia.
- aikaisemmista viesteistä
kaste... kirjoitti:
Adventtiairut nr 6-5.2.1981
Kysymyslaatiokon kysymys:
Kuka on Miikael
Millä voimme perustella seurakunnasamme yleisesti eniintyvää käsitystä, jonka mukaan Mikael tarkoittaa Kistusta. (A-L.H)
Vastausesi kysymykseen sopinee Mikaelia koskeva kommenentaari sarjastamme:
"Mikael, hebr. Mika`el, kirjaimellisesti, kuka on jumalan kaltainen. Hänen ilmoitetaan olevan yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista (Hebr. Sarim) (Dan 10:13). Myöhemmin Danielin kirjassa hänet kuvataan Israelin erityiseksi suojelijaksi (12:1). Hänen henkilöllisyyttään ei tässä täsmällisesti ilmoiteta, mutta vertailu muihin raamatun kohtiin osoittaa Hänen olevan Kristus. Juud 9 nimittää häntä ylienkeliksi. 1 Tess 4:16 osoittaa, että kuoleitten ylösnousemus tapahtuu kristusen tulemuksessa Ylienkeilin äänen kuuluessa. Kristus lausui, että haudoissa olevat tulevat esiin kuullessaan Ihmisen pojan äänen.( Joh 5:27-29)
Tämän perustella näyttää siis selvästi, että Mikael ei ole kukaan muu kuin Itse Herra Jeesus (Ks. Hengellisiä kokemuksia s. 185; aikakausien toivo s.105). Nimi Mikael esiintyy raamatussa apokalytptisissä teksteissä (Dan 10:13, 21; 12 : 1; Juud 1: 9 ; ilm 12: 7). Sitä paitsi sitä käytetään ainoastaan silloin , kun Kristus on suoranaisessa taistelu tilanteessa saatanan kanssa. Nimen hebreankielinen merkitys kuka on jumalan kaltainen? On samalla kysymys sekä haaste. Kun otetaan huomioon, että saatanan kapina oli varsinaiselta olemukseltaan yritystä asettautua Jumalan valtaistuimelle ja tehdä itsensä Korkeimman vertaiseksi (Jes 14:13). Nimi Mikael on mitä sopivin nimi hänelle joka otti tehtäväksi jumalan luonteen oikeaksi osoittamisen ja saatanan väätteiden tyhjäksi tekemisen- SDA Bibel comentary, vol. 4, s. 860 - tuo ei vastaa kaikkeen
aikaisemmista viesteistä kirjoitti:
Adventtiairut nr 6-5.2.1981
Kysymyslaatiokon kysymys:
Kuka on Miikael
Millä voimme perustella seurakunnasamme yleisesti eniintyvää käsitystä, jonka mukaan Mikael tarkoittaa Kistusta. (A-L.H)
Vastausesi kysymykseen sopinee Mikaelia koskeva kommenentaari sarjastamme:
"Mikael, hebr. Mika`el, kirjaimellisesti, kuka on jumalan kaltainen. Hänen ilmoitetaan olevan yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista (Hebr. Sarim) (Dan 10:13). Myöhemmin Danielin kirjassa hänet kuvataan Israelin erityiseksi suojelijaksi (12:1). Hänen henkilöllisyyttään ei tässä täsmällisesti ilmoiteta, mutta vertailu muihin raamatun kohtiin osoittaa Hänen olevan Kristus. Juud 9 nimittää häntä ylienkeliksi. 1 Tess 4:16 osoittaa, että kuoleitten ylösnousemus tapahtuu kristusen tulemuksessa Ylienkeilin äänen kuuluessa. Kristus lausui, että haudoissa olevat tulevat esiin kuullessaan Ihmisen pojan äänen.( Joh 5:27-29)
Tämän perustella näyttää siis selvästi, että Mikael ei ole kukaan muu kuin Itse Herra Jeesus (Ks. Hengellisiä kokemuksia s. 185; aikakausien toivo s.105). Nimi Mikael esiintyy raamatussa apokalytptisissä teksteissä (Dan 10:13, 21; 12 : 1; Juud 1: 9 ; ilm 12: 7). Sitä paitsi sitä käytetään ainoastaan silloin , kun Kristus on suoranaisessa taistelu tilanteessa saatanan kanssa. Nimen hebreankielinen merkitys kuka on jumalan kaltainen? On samalla kysymys sekä haaste. Kun otetaan huomioon, että saatanan kapina oli varsinaiselta olemukseltaan yritystä asettautua Jumalan valtaistuimelle ja tehdä itsensä Korkeimman vertaiseksi (Jes 14:13). Nimi Mikael on mitä sopivin nimi hänelle joka otti tehtäväksi jumalan luonteen oikeaksi osoittamisen ja saatanan väätteiden tyhjäksi tekemisen- SDA Bibel comentary, vol. 4, s. 860kysymyksenasetteluun. On olemassa vielä paljon parempikin esitys siitä, miksi ylienkeli Mikael todellisuudessa tarkoittaa Jeesusta Jumalana. En jaksa taas niitä kirjoittaa. Lukekaa aikaisemmat keskustelut.
advari
- ole paininut
Jaakobin kanssa. Jos en sit ole ollut niin jurrissa et en muista.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887