Sley riitelee jo Afrikassa

Luterilainen tasa-arvoa vastustava lähetysjärjestö Sley on käännyttänyt afrikkalaisia tasa-arvon vastustajiksi.
Sley on nyt nyrkit pystyssä vieraassa maassa kyseisen maan luterilaista kirkkoa vastaan joka haluaa olla tasa-arvoinen.

Myös Luterilainen maailmanliitto on antanut moitteita Sley:lle mutta ihan turhaan sillä Sley ei myönnä mitään.

http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=4852&Itemid=38

Vähän järjettömältä tuntuu että Suomen luterilainen kirkko riitelee naispappeutta vastaan Afrikassa.

17

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toiseen ketjuun

      Oletkos jo vastannut Tiede ja Jumala ketjussa sinulle esitettyihin kysymyksiin ja antanut todisteita väitteidesi tueksi? Ei ole kuulunut mitään. Vielä ehdit vastaamaan.

      • turha odottaa

        Pe.ku on vastaillut vaikka missä alueella viime päivinä, mutta ei se vastaa silloin, kun on hävinnyt väittelyn ja jäänyt valheesta kiinni. Usko pois. Mies haluaa vain provosoida ja vääristellä asioita aivan tahallaan. Sellaisia ne ateistit ovat. Paljon melua tyhjästä ja kun valheesta jäädään kiinni luikitaan pakoon ja pannaan pää piiloon häpeästä.


      • samanlainen ..
        turha odottaa kirjoitti:

        Pe.ku on vastaillut vaikka missä alueella viime päivinä, mutta ei se vastaa silloin, kun on hävinnyt väittelyn ja jäänyt valheesta kiinni. Usko pois. Mies haluaa vain provosoida ja vääristellä asioita aivan tahallaan. Sellaisia ne ateistit ovat. Paljon melua tyhjästä ja kun valheesta jäädään kiinni luikitaan pakoon ja pannaan pää piiloon häpeästä.

        tyhjänpuhuja kuin Jeesus, joka lupasi tulla takaisin oman sukupolvensa vielä eläessä, mutta eipä ole heppua näkynyt.


      • Zeppeteus
        turha odottaa kirjoitti:

        Pe.ku on vastaillut vaikka missä alueella viime päivinä, mutta ei se vastaa silloin, kun on hävinnyt väittelyn ja jäänyt valheesta kiinni. Usko pois. Mies haluaa vain provosoida ja vääristellä asioita aivan tahallaan. Sellaisia ne ateistit ovat. Paljon melua tyhjästä ja kun valheesta jäädään kiinni luikitaan pakoon ja pannaan pää piiloon häpeästä.

        Häh? Onko peku mies?? Tiesin kyllä että on ateisti, mutta koko ajan olen luullut, että hän on nainen. Vieläpä katkeroitunut keski-iän ohittanut sellainen. Jotenkin jutuistansa huokuu pettymys maailmaan, ja sen tuoma katkeraan yksinäisyyteen vetäytyminen. Niistä seuraa yleensä pakonomainen oikeassaolon tarve ja salatun tiedon ainutlaatuinen omaaminen. Mutta olinkin varmaan väärässä. Vaan samapa tuo, who cares.


      • olisit heti sanonut
        Zeppeteus kirjoitti:

        Häh? Onko peku mies?? Tiesin kyllä että on ateisti, mutta koko ajan olen luullut, että hän on nainen. Vieläpä katkeroitunut keski-iän ohittanut sellainen. Jotenkin jutuistansa huokuu pettymys maailmaan, ja sen tuoma katkeraan yksinäisyyteen vetäytyminen. Niistä seuraa yleensä pakonomainen oikeassaolon tarve ja salatun tiedon ainutlaatuinen omaaminen. Mutta olinkin varmaan väärässä. Vaan samapa tuo, who cares.

        No, eipä yllätä. Tyylilleen uskollisena hän käyttää naisena miesten nimeä. Nyt ymmärrän. Keski-ikäisen kriisejä tosiaan. Se selittää kirjoittelun.


    • sley on

      ollut luterilainen kirkko? Minun tietääkseni Sley on aina ollut uskonnollinen yhdistys.

    • ei ole näitä

      ongelmia...

      • ---------------------

        Ortodoksinen kirkko on jättänyt julistustyönsä tekemättä satojen vuosien ajan. Sen sijaan se on alistunut valtaapitävien työkaluksi.

        Siitä on seurannut moraalinen arvokriisi, mikä näkyy hyvin selvästi kaikissa ortodoksisissa maissa, erityisesti Venäjällä.
        Moskovan arkkipiispa Aleksei ihaili julkisesti "kunnon mieheksi" kahta miestä, jotka kumpikin olivat tehneet murhan.
        Toinen tappoi kostoksi sveitsiläisen lennonjohtajan.

        Missään katolisessa tai luterilaisessa maassa ei siedettäisi vastaavaa edes alemman tason papilta.
        Muutenkin käytännön hurskaus näkyy rajoittuvan ikonin suuteluun.
        Kreikka on EU:n korruptoitunein ja alkeellisin yhteiskunta.
        Ateistienkin kannattaisi kiittää Jumalaa siitä, että antoi Lutherin uudistaa kirkon. Korkeasta moraalista ja turvallisesta yhteiskunnasta saavat ateistitkin nauttia ilmaiseksi ilman kirkolliseveroa.


    • taas asialla!

      Sley on valtavasti edistänyt afrikkalaisten hyvinvointia ja ihmisarvia omassa yhteiskunnassaan.

      Eräät afrikkalaiset teologit ovat minulle yksityisesti kertoneet, kuinka luterilaisen maailmanliiton liberaaliset painostavat heitä tuomaan kirkkoonsa tämän "tasa-arvon" , mitä he eivät haluaisi. Se on helppoa kiristämistä rahalla.

    • riitelemisestä

      "Vähän järjettömältä tuntuu että Suomen luterilainen kirkko riitelee naispappeutta vastaan Afrikassa."

      Eihän se noin mene. Ei Suomen luterilainen kirkko "riitele naispappeutta vastaan Afrikassa".

      LML:n julkilausuma liittyy kahden Sambiassa toimivan kirkon kuukausia jatkuneeseen aluekiistaan. Sambian evankelisluterilainen kirkko, joka on LML:n jäsen, hyväksyy naispappeuden. Sleyn lähetystyön vaikutuksesta luterilaistunut presbyteeritaustainen Afrikan luterilainen evankelinen kirkko sen sijaan ei hyväksy sitä. Mutta kysymys siis on aluekiistasta ei naispappeudesta tai sen vastustamisesta.

      Joskus tuntuu siltä, että etsit suurennuslasin kanssa, mitä moitittavaa voisit löytää, että pääsisit taas kerran suomimaan luterilaisia ja luterilaista kirkkoa. Tällä kertaa päädyimme Afrikkaan. Mihin seuraavaksi?

      • tuloksia

        Katsotaan välillä, mitä Peku:n maailmankatsomus on saanut aikaan:
        Pohjois-Koreassa, Neuvostoliitossa, Kuubassa,
        Kambodzhassa, Itä-Saksassa jne.
        Kaikki me tiedämme!!!


    • Joidenkin vastauksien heikosta tasosta voi päätellä että omalta osaltaan muutamat viestini viime aikoina ovat menneet perille joka on hyvä asia.

      Ymmärrän että ei se ole helppoa kun huomaa lapsena opitun tavan olevankin täysin väärä ja sen huomaaminen voi aiheuttaa joillekin ylilyöntejä.

      Samanlaista käytöstähän oli silloin kun kommunismi romahti kun se oli joillekin usko.
      Joku harva ottaa asian rauhallisesti, toiset reagoi pilkkahuudoin ja monet pistää päänsä pensaaseen.

      • haluat sanoa?

        "Joidenkin vastausten heikosta tasosta voi päätellä että omalta osaltaan muutamat viestini viime aikoina ovat menneet perille joka on hyvä asia."

        Mitä ajat takaa? Jos jonkun vastauksen taso on heikko, niin onko se sinun mielestäsi merkki siitä, että jokin sinun viestisi on mennyt perille? Että noinko?

        "Ymmärrän että ei ole helppoa kun huomaa lapsena opitun tavan olevankin täysin väärä ja sen huomaaaminen voi aiheuttaa joillekin ylilyöntejä."

        Oletko lukenut tutkimuksista, joiden mukaan uskonnollisuus olisi geeneissä? Geenien lisäksi uskonnollisuuteen vaikuttaisi noiden tutkimusten mukaan myös kasvatus ja ympäristö. Onko tuttua? Asiasta on kirjoitettu myös Tieteen Kuvalehdessä.

        Antaa niiden rauhassa uskoa, jotka uskovat ja niiden olla yhtä rauhassa uskomatta, jotka eivät usko. Sen sijaan asiasta voi hyvin keskustella, mutta mieluummin haukkumatta tai pilkkaamatta sitä, joka uskoo, sitä joka uskoo eri tavalla kuin itse tekee tai sitä, jolla ei ole uskoa lainkaan.


      • pyrit?

        "Joidenkin vastausten heikosta tasosta voi päätellä että omalta osaltaan muutamat viestini viime aikoina ovat menneet perille joka on hyvä asia."

        Mitä ajat takaa? Jos jonkun vastauksen taso on heikko, niin onko se sinun mielestäsi merkki siitä, että jokin sinun viestisi on mennyt perille? Että noinko?

        "Ymmärrän että ei ole helppoa kun huomaa lapsena opitun tavan olevankin täysin väärä ja sen huomaaaminen voi aiheuttaa joillekin ylilyöntejä."

        Oletko lukenut tutkimuksista, joiden mukaan uskonnollisuus olisi geeneissä? Geenien lisäksi uskonnollisuuteen vaikuttaisi noiden tutkimusten mukaan myös kasvatus ja ympäristö. Onko tuttua? Asiasta on kirjoitettu myös Tieteen Kuvalehdessä.

        Antaa niiden rauhassa uskoa, jotka uskovat ja niiden olla yhtä rauhassa uskomatta, jotka eivät usko. Sen sijaan asiasta voi hyvin keskustella, mutta mieluummin haukkumatta tai pilkkaamatta sitä, joka uskoo, sitä joka uskoo eri tavalla kuin itse tekee tai sitä, jolla ei ole uskoa lainkaan.


      • pyrit? kirjoitti:

        "Joidenkin vastausten heikosta tasosta voi päätellä että omalta osaltaan muutamat viestini viime aikoina ovat menneet perille joka on hyvä asia."

        Mitä ajat takaa? Jos jonkun vastauksen taso on heikko, niin onko se sinun mielestäsi merkki siitä, että jokin sinun viestisi on mennyt perille? Että noinko?

        "Ymmärrän että ei ole helppoa kun huomaa lapsena opitun tavan olevankin täysin väärä ja sen huomaaaminen voi aiheuttaa joillekin ylilyöntejä."

        Oletko lukenut tutkimuksista, joiden mukaan uskonnollisuus olisi geeneissä? Geenien lisäksi uskonnollisuuteen vaikuttaisi noiden tutkimusten mukaan myös kasvatus ja ympäristö. Onko tuttua? Asiasta on kirjoitettu myös Tieteen Kuvalehdessä.

        Antaa niiden rauhassa uskoa, jotka uskovat ja niiden olla yhtä rauhassa uskomatta, jotka eivät usko. Sen sijaan asiasta voi hyvin keskustella, mutta mieluummin haukkumatta tai pilkkaamatta sitä, joka uskoo, sitä joka uskoo eri tavalla kuin itse tekee tai sitä, jolla ei ole uskoa lainkaan.

        kuten sanoit että asiasta pitää keskustella pilkkaamatta.
        Näyttäisi siltä että noi pilkkaajat on uskovaisia ja se on yleensä osoitus viestin perillemenosta.


        Mielipiteen vapaus on erityisen tärkeä ja toisten uskonto vaikuttaa haittaavasti nykyisellään jokaisen elämään valtion kirkon kautta ja silloin siihen on velvollisuus puuttua.


      • vähän, mitä
        Pe.ku kirjoitti:

        kuten sanoit että asiasta pitää keskustella pilkkaamatta.
        Näyttäisi siltä että noi pilkkaajat on uskovaisia ja se on yleensä osoitus viestin perillemenosta.


        Mielipiteen vapaus on erityisen tärkeä ja toisten uskonto vaikuttaa haittaavasti nykyisellään jokaisen elämään valtion kirkon kautta ja silloin siihen on velvollisuus puuttua.

        tällä tarkoitat: "Mielipiteen vapaus on erityisen tärkeä ja toisten uskonto vaikuttaa haittaavasti nykyisellään jokaisen elämään valtion kirkon kautta ja silloin siihen on velvollisuus puuttua."

        En todellakaan tiedä, mitä tuolla ajat takaa, niin että olisi hyvä, jos viitsisit selittää.

        "Näyttäisi siltä että noi pilkkaajat on uskovaisia ja se on yleensä osoitus viestin perillemenosta."

        Sikäli kuin minä olen huomannut, niin pilkkaajia on ollut kummassakin ryhmässä, mutta kaikkein ilkeimpiä kielenkäytöltään ovat olleet kylläkin muutamat uskomattomat. En ymmärrä sitä, miten pilkkaaminen voisi olla osoitus viestin perillemenosta. Ennemminkin se voisi olla osoitus sivistymättömyydestä tai itsehillinnänpuutteesta. Mutta siihen voisi syyllistyä meistä kuka hyvänsä, jos saisi itse jatkuvasti pilkkaa osakseen.


      • Kersaus
        Pe.ku kirjoitti:

        kuten sanoit että asiasta pitää keskustella pilkkaamatta.
        Näyttäisi siltä että noi pilkkaajat on uskovaisia ja se on yleensä osoitus viestin perillemenosta.


        Mielipiteen vapaus on erityisen tärkeä ja toisten uskonto vaikuttaa haittaavasti nykyisellään jokaisen elämään valtion kirkon kautta ja silloin siihen on velvollisuus puuttua.

        Oneksi Luoja on varjellut minut liialta viisaudelta. En näet ymmärrä yhtään mitä soopaa tuo taas on. Sen verran on taas salattua ymmärrystä sosiaalista ylemmyydentuntoa PeKulla. Kun kerran tiedät vastakeskustelijoiden vakaumuksentilat ja luonteenlaadut, niin profetoipa meidän nimemmekin samalla. Helpompaa se on kuin noin syvälliset psykoanalyysit, jotka sinä teet aina kun joku on erimieltä. Ikäänkuin voisit argumentoida mitätöimällä ja yleistämällä muiden persoonat ja etiikan.

        Autuaita ovat yksinkertaiset, heidän on helpompi vastaanottaa Vapahtaja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe