Tervehdys! Onko täällä ketään joka olisi lukenut ihmeiden oppikurssia? Millaisia kokemuksia, mielipiteitä, ajatuksia herättää?
ihmeiden oppikurssi
5
257
Vastaukset
- black metal
Luin Ihmeiden oppikurssin ekan osan enkä ollut kauhean vakuuttunut. Jotenkin vähän liian new age- meininkiä meikäläisen makuun. Ootko lukenut Anthony de Mellon kirjaa Havahtuminen? Siinä ei lupailla mitään ihmeitä, mutta se on ihmeellinen kirja, joka antoi ainakin minulle aivan uudenlaisen näkökulman hengellisiin asioihin. Suosittelen kaikille.
- ACIM
..tai selitä tarkemmin tuo "Jotenkin vähän liian new age- meininkiä meikäläisen makuun."
- black metal
ACIM kirjoitti:
..tai selitä tarkemmin tuo "Jotenkin vähän liian new age- meininkiä meikäläisen makuun."
Kirjassa on aika selvä gnostilainen painotus. Ei se minua sinänsä haittaa, mutta vähän on jotenkin new agea ilmassa. Käytän tosin termiä hyvin väljästi, enkä välttämättä tuomitsevasti. Kukapa sen tietää vaikka itse olisinkin newagelainen tietämättäni, mutta se kaikkein pahin hömppä ( horoskoopit, teosofia, kristallit ja reiki ym. energia- ja valohoidot ) on meikäläiseltä jäänyt väliin.
- ACIM
Minä olen lukenut englanninkielistä versiota vuodesta 1990 ja aion lukea jatkossakin. Mielestäni maailman paras kirja. :)En pidä lainkaan siitä että sitä sekoitetaan New Ageen, jossa touhuillaan kristallien ym. kanssa. Tässä ei ole kysymys magiasta, vaan kristinuskosta.
Olen odottanut että näille palstoille ilmaantuisi muitakin "kurssilaisia" jotta voitaisiin saada oma palsta tänne ja se palsta nimenomaan nimellä Ihmeiden Oppikurssi.
Kokemuksista: Tiettyjen harjoitusten tekeminen on esim. antanut minulle saman tunteen Kristuksen voimasta mitä koen ehtoollisen yhteydessä. En ole käynyt vieläkään läpi koko harjoitusosaa 13:ssa vuodessa! ;), (laiska oppilas) mutta olen lukenut kirjaa kokonaisuudessaan ristiin rastiin ja samalla yritän verrata sisältöä siihen mitä Jeesus Raamatussa sanoo.
Kiva kun ilmestyit tänne.- Sunflower
Minä olen lukenut ihmeiden oppikurssia vasta pari kuukautta. En ole ollut aiemmin juurikaan kiinnostunut kristinuskosta ja kirjan kristillinen "kieli" hieman vierastutti alussa, mutta nyt siihen alkaa tottua. Kurssin tavoite (sikäli kun sen ymmärrän) on erittäin haastava. Ei ole helppoa kääntää ajatteluaan päälaelleen kun on koko aiemman elämänsä tottunut ajattelemaan tietyllä tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760