RKP ja merilohen kalastus

Pulliainen

RKP ja merilohen kalastus: Kaikki pyydetään mitä vain saadaan, kannasta piittaamatta!


http://www.vihreat.fi/fi/node/2731#comment-22667

>Ruotsalainen kansanpuolue ilmoitti politiikakseen, että merilohen meripyyntiä tulee jatkaa vaikka kanta pienenisi (ei kuitenkaan ”olennaisesti”). Muu hallitus oli onneksi toista mieltä. Se halusi noudattaa hallitusohjelmaa, jonka mukaan tulee pyrkiä mahdollisimman suuren luonnonlohen poikastuotantoon kutujoissa.


Tästä ristiriitatilanteesta ei selvitty muuten kuin voimasuhteet hallituksessa mittaamalla. RKP:tä lukuun ottamatta hallitus oli varovaisuusperiaatteen kannalla. Uudella lohiasetuksella rajoitetaankin merilohen meripyyntiä, mikä on nyt ainoa järkevä vaihtoehto.

5

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lohen kalastajia on muutama jäljellä eikä heidän etunsa ole kalastaa lohta sukupuuttoon. Sen sijaan tämä älytön päätös lohenpyynnin kieltämisestä vie elinkeinon kalastajilta eikä sillä ole mitään merkitystä lohikantaan. Perustelutkin ovat olleet pyöriäiset (joita kukaan ei ole nähnyt) ja Lapin vapaa-ajan kalstajat, ei lohikannan väheneminen. Lohia on tähänkin asti riittänyt Lappiin ja olisi riittänyt jatkossakin, mutta vapaa-ajan kalastajien kohtuuttomat vaatimukset vievät ammattilaisilta elinkeinon.

      • dafsd

        "Atlantin valtamerellä merilohia ei saalisteta, pyynti tapahtuu - jos siihen on kestävän käytön perusteita - joissa. Tämä on kokonaistaloudellisesti edullisinta. Näin pitäisi olla koko Itämerelläkin, onhan jokikalastuksessa kilokohtainen, aluetaloudellinen tuotto 30-kertainen verrattuna lohikilon kalastajahintaan (3,80e)."

        Affenat ottavat mieluummin 3,80e kuin antavat lappilaisille 114e. Kansantaloudellisesti järjetöntä, mutta koskas affenat ovat siitä välittäneet...


    • rautaako?

      Talan sanoin "Rkp röyhkeästi vaati" mutta muut sanoi ei ja demokratia toteutui.

      Välillä RKP vaatii vimmatusti ja muutkin sanoo "da", mutta silloin onkin jo kyse IHRA:a.

      • saa...

        kaikenlaista.

        Se millaisia asioita RKP vaatii ja millaisin argumentein kertoo taas paljon puolueen ja sen äänestäjien ajatusmaailmasta.


      • saa... kirjoitti:

        kaikenlaista.

        Se millaisia asioita RKP vaatii ja millaisin argumentein kertoo taas paljon puolueen ja sen äänestäjien ajatusmaailmasta.

        En ole koskaan äänestänyt RKP:ta, mutta lohen kalastuksesta tiedän jotain. Eli kielto on täysin älytön!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe