stella

!!!!!!!

käytän unettomuuteen stella 10mg ja olen koittanu pitää välipäiviä sen otossa,joskus viikonkin ilman.auttaakohan tällänen siihen,etten tule riippuvaiseksi tähän lääkkeeseen???????

9

1103

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stella on ihana

      Pään saa kivasti sekaisin ja muisti menee jos sinnittelee sen kanssa hereillä. Ei aamulla hajuakaan mitä illalla on puuhannut.

      • jantzu-

        mutta niin se on noitten muidenkin unilääkkeiden kaa!! Kokemusta on aika monesta... Se lääke on parempi ottaa vasta sängyssä, sillon jää ylimääränen säätäminen vähemmälle :D

        Niiden välipäivien olisi hyvä olla peräkkäisiä päiviä. Välillä olisi hyvä myös pitää pitempiä pausseja, jolloin ei ota uni/nukahtamislääkkeitä ollenkaan, esim lomilla. Itselläni on ainakin tuo psyykkinen riippuvuus HUOMATTAVASTI voimakkaampi kuin fyysinen. Pitäisi vähän tarkastella tuota omaa asennetta kohilleen, mutta eipä sitä jaksa, jos ei nuku ollenkaan..


    • Unipoika

      Ei Stellasta tule riippuvaiseksi. Ei sun tarvitse pitää välipäiviä ja kiusata itseäsi!! Olen käyttänyt (erikoislääkärin määräyksestä) yli 10 vuotta 1/2-1 tabl. päivittäin ja voin erittäin hyvin ja olen pirteä. Jos herään aamuyöllä, niin otan vielä puolikkaan ja nukun hyvin. Ei mitään haittaa eikä sivuvaikutuksia. Joten älä ole huolissasi, joka toinenhan niitä nykyisin käyttää. Jos tulisi riippuvaiseksi (mikä ei kylläkään ole lääkärien mukaan tässä lääkkessä haitallista) ja haluasi eroon, niin sitten vaan annosta vähitellen pienemmäksi. Älä turhaan kiusaa itseäsi, jos tunnet että tarvitset näitä nukahtamislääkkeitä niin siitä vaan, tunnet itsesi parhaiten. Jos käytät pitkään, niin vaihda välillä Imovane/Zopinox 7,5 mg lääkkeeseen ja pyydä vaikka 100 tabletin resepti. niin et hermoile reseptin loppumista. Sitten kun haluat niistä irti, niin pienennät vain vuorokausiannosta vähitellen 4-5 päivän ajan.

      • ?!?

        Ookko koskaan jättäny kertaakaan kokonaan noita mömmöjä ton kymmenen vuoden aikana?? Jos et sitä ole tehnyt, niin et ole kokenut vieroitusoireitakaan! Testaapa ihan vaan huvikses ja väitä vasta sitten, ettei noista tule riippuvaiseksi, jos ei tullut MITÄÄN muutosta olotilassa!!


      • Unipoika
        ?!? kirjoitti:

        Ookko koskaan jättäny kertaakaan kokonaan noita mömmöjä ton kymmenen vuoden aikana?? Jos et sitä ole tehnyt, niin et ole kokenut vieroitusoireitakaan! Testaapa ihan vaan huvikses ja väitä vasta sitten, ettei noista tule riippuvaiseksi, jos ei tullut MITÄÄN muutosta olotilassa!!

        Miksi kiusata itseään unettomuudella kun asiaan on terveellinen ja turvallinen ratkaisu ?M itä riippuvuus oikeastaan on ? Onko se sitä, että on muutaman yön ilman unta ja hikoilee kun jättää lääkkeen pois ? Vai onko se sittenkin henkistä ?? Mitä haittaa on 'riippuvuudella' ? Onko parempi valvoa ja nukkua huonosti kun vaihtoehtona on kevyt unilääke ja hyvät unet. Hyvä uni on myös hyvän elämänlaadun
        ja terveyden edellytys. Mutta mikä on hyvä uni ??? Kuka sen määrittelee?? Asiantuntija tässä on jokainen itse. Tunnethan itsesi parhaiten ja tiedät milloin voit hyvin.
        Kuten huomaat kaikki voi kyseinalaistaa ja esittää lisäkysymyksiä. Yli 10-vuoden kokemuksella voin todeta, että en halua palata entiseen... nyt on paljon parempi ja elämä hymyilee!


      • -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
        Unipoika kirjoitti:

        Miksi kiusata itseään unettomuudella kun asiaan on terveellinen ja turvallinen ratkaisu ?M itä riippuvuus oikeastaan on ? Onko se sitä, että on muutaman yön ilman unta ja hikoilee kun jättää lääkkeen pois ? Vai onko se sittenkin henkistä ?? Mitä haittaa on 'riippuvuudella' ? Onko parempi valvoa ja nukkua huonosti kun vaihtoehtona on kevyt unilääke ja hyvät unet. Hyvä uni on myös hyvän elämänlaadun
        ja terveyden edellytys. Mutta mikä on hyvä uni ??? Kuka sen määrittelee?? Asiantuntija tässä on jokainen itse. Tunnethan itsesi parhaiten ja tiedät milloin voit hyvin.
        Kuten huomaat kaikki voi kyseinalaistaa ja esittää lisäkysymyksiä. Yli 10-vuoden kokemuksella voin todeta, että en halua palata entiseen... nyt on paljon parempi ja elämä hymyilee!

        Mun univaikeudet alko 2005 kun erosin miehestäni... Eka sain unettomuuteeni Tenoxia,joka ei auttanut yhtään,teki vaan kauheen päänsäryn... Sitten mulle määrättiin Somnoria ja sit Stellaa aina vain sellanen pieni paketillinen kerrallaan muutaman kerran... Sit eivat suostuneet enää reseptiä uusimaan ollenkaan... No mä muutin toiselle paikkakunnalle ja valitin lääkärille et unettomuus/väsymys vaivaa, niin se sit kysy et oonko aiemmin käyttäny mitää lääkkeitä tähän...No,kerroin et Tenoxit oli mut ei auttanu ja sit sanoin et Somnorit/Stellat oli kans ja autta hyvin... No sepä sit kirjotti mulle 100kpl reseptin Stellaa... Niitä oon popsinu aina vain puolikkaan illassa ja nyt ne on loppumaisillaan(vain 2 kokonaista jäljellä) ja mä oon ihan pulassa! Oon muutaman kerran koittanu lopettaa noita,mut se ei onnistu...Pyörin sillo vaan sängyssä ja muhun iskee kauhee ahistus,et suunnilleen vaihtoehot on tappaa ittesä tai ottaa puolikas Stella,joten aina mä sen Stellaan oon ottanu... Sit joskus jos jään lukee lehtee turhan pitkäx aikaa tabun ottamisen jälkeen tai ei muuten vaan uni tuu,ni alan näkee outoja hahmoja sänkyni vieressä... Tosi pelottavaa tällänen! Ilman tabuja en voi nukkuu ku vaan kännissä ja mä en juo paljon koskaan...Pitääkö tässä sit ruveta juopoks vai mitä? Melkee koko tän ajan mitä oon Stellaa syöny niin on päivisinkii ihan tööt ja muissa maailmoissa...Autolla ajo aika pelottavaa touhuu välillä ja koulussa oon ihan sekasi enkä tajuu mitää...
        No nyt on kuitekii tabut loppumassa ja mulla on ihan kauhee paniikki,ku en tiiä mitä teen... Reseptii en uskaltas uusii,ku ei tää olo näinkään hyvä oo,enkä kyl tiiä uusiskaako lääkäri sitä enää,ku viimeeks anto 100kpl... Riippuvainen kuitekii joka tapauksessa oon ja nyt tää tabujen loppumisen ajattelukii tuottaa kauheeta tuskaa ja ahistusta...


      • Unipoika
        -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- kirjoitti:

        Mun univaikeudet alko 2005 kun erosin miehestäni... Eka sain unettomuuteeni Tenoxia,joka ei auttanut yhtään,teki vaan kauheen päänsäryn... Sitten mulle määrättiin Somnoria ja sit Stellaa aina vain sellanen pieni paketillinen kerrallaan muutaman kerran... Sit eivat suostuneet enää reseptiä uusimaan ollenkaan... No mä muutin toiselle paikkakunnalle ja valitin lääkärille et unettomuus/väsymys vaivaa, niin se sit kysy et oonko aiemmin käyttäny mitää lääkkeitä tähän...No,kerroin et Tenoxit oli mut ei auttanu ja sit sanoin et Somnorit/Stellat oli kans ja autta hyvin... No sepä sit kirjotti mulle 100kpl reseptin Stellaa... Niitä oon popsinu aina vain puolikkaan illassa ja nyt ne on loppumaisillaan(vain 2 kokonaista jäljellä) ja mä oon ihan pulassa! Oon muutaman kerran koittanu lopettaa noita,mut se ei onnistu...Pyörin sillo vaan sängyssä ja muhun iskee kauhee ahistus,et suunnilleen vaihtoehot on tappaa ittesä tai ottaa puolikas Stella,joten aina mä sen Stellaan oon ottanu... Sit joskus jos jään lukee lehtee turhan pitkäx aikaa tabun ottamisen jälkeen tai ei muuten vaan uni tuu,ni alan näkee outoja hahmoja sänkyni vieressä... Tosi pelottavaa tällänen! Ilman tabuja en voi nukkuu ku vaan kännissä ja mä en juo paljon koskaan...Pitääkö tässä sit ruveta juopoks vai mitä? Melkee koko tän ajan mitä oon Stellaa syöny niin on päivisinkii ihan tööt ja muissa maailmoissa...Autolla ajo aika pelottavaa touhuu välillä ja koulussa oon ihan sekasi enkä tajuu mitää...
        No nyt on kuitekii tabut loppumassa ja mulla on ihan kauhee paniikki,ku en tiiä mitä teen... Reseptii en uskaltas uusii,ku ei tää olo näinkään hyvä oo,enkä kyl tiiä uusiskaako lääkäri sitä enää,ku viimeeks anto 100kpl... Riippuvainen kuitekii joka tapauksessa oon ja nyt tää tabujen loppumisen ajattelukii tuottaa kauheeta tuskaa ja ahistusta...

        Mene rohkeasti vaan lääkäriin (miel. yksityinen) ja kerro, että olet syönyt Stellaa erän ja se ei oikein sovin sulle. Kysy onko vaihtoehtoa ? Lääkäri todennäköisesti vaihtaa lääkkeen ja ehdottaa Imovanea (myös Zopinox). Otat vain kylmästi uuden reseptin 100 tab. niin ei tarvi hermojaan menettää. Tiedän tunteen kun tabletit ovat loppumaisillaan-paniikki iskee ja kovaa. Rohkeasti vaan hakemaan uusi resepti. Jos menet samalle lääkärille kuin aikaisemminkin, ota resepti mukaan ja pyydät vaan uusimista ja ehkä lääkkeen vaihtamista. Jos nyt lopetat kerralla lääkityksen, olet kuukausia todella huonona ja tuskin nukut ollenkaan. Jos lopetat, niin vähitellen.


      • Anonyymi

        Niinpä,mutta kun ei uusita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä,mutta kun ei uusita.

        Piilee myös vaara, että yritetään vaihtaa masennuslääkkeisiin tai neurolepteihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe