Jeesus ottaa luulot pois !

Tämän palstan kautta olen havainnut, että olen
ainoa syntinen tässä maailmassa. Mutta Jumala
otti orjan muodon Jeesus Nasarealaisessa, yksistään
minun tähteni. Sovitti minut Isän aknssa.
En tietenkään tuollaista hullua
uhrautumista kykene uskomaan, mutta se on ainoa
toivoni - SIKSI pidän siitä toivon tunnustuksesta
kiinni. Ja siksi Iskä on mulle kovin rakas.

Jeesus todella tuli minua varten, eikä yhtäkään
vanhurskasta varten. MINÄ olen se sadas, se
eksynyt lammas, 99 lampaan laumasta.
Minun vuokseni Jeesus jättää ne 99, jotka tulevat
toimeen omillaan vallan hyvin, sapattikoulunsa
ansiosta.

Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

Minä olen kyllin sairas, niin että yksi Jeesus
voi auttaa minut terveeksi:

Matt. 9:12
Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

Olen NIIN syntinen, että kaiken aikaa tarvitsen
Jeesusta. Tosin sapattina ja sunnuntaina en niin
paljon Häntä tarvitse, mutta tosi elämässä arjessa.

Matt. 9:13
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Minulla ei ole NIIN paljon rahaa, että voisin
ostaa itseni vapaaksi velvollisuudesta hoitaa
vanhempiani tai kanssaihmistä:

Matt. 15:5
Mutta te sanotte: Joka sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa, on annettu uhrilahjaksi', sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä.

Kyllä Jeesusta siitä moititaan, että hän minut
poloisen ottaa huomaansa, ihan 70 x 7, päivittäin:

Luuk. 15:2
Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".

Joh. 9:31
Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

En luota itseeni, en lainkuuliaisuuteeni:

Luuk. 18:9
Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen: ...

Luotan Jeesukseen

4

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ADVENTISTIN ELI JEESUSTA ODOTTAVAN KIVIJALKA

1. Jumala on koko maailman hallitsija.

1. Kor. 15:27
      Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
      1. Kor. 15:28
      Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
      ----------------------

2. Jeesus Kristus on Luojamme, Vapahtajamme, Pelastajamme ja lopulta Kuninkaamme.

Room. 11:36
      Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.
      1. Kor. 8:6
      niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut,
      ja yksi Herra, Jeesus Kristus,
      jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa
      Kol. 1:16
      Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on,
      näkyväiset ja näkymättömät,
      olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja,
      kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      ---------------------

3. Pyhä Henki vaikuttaa täällä maailmassa ajan loppuun asti koettaen pelastaa niin monta kuin on mahdollista. Jumala haluaa, että jokainen ottaisi Jeesuksen vastaan ja pelastuisi.

Joh 3:16
      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      Joh. 1:29
      Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
      ---------------------------

4. Sapatti on Luojamme ja Lunastajamme pyhittämä päivä, joka on siten meillekin pyhä Jumalanpalveluspäivä.
      Tänä päivänä vietämme aikaa Jumalan ja läheistemme kanssa. Jos sapattia vietät, vietä sitä OIKEIN -
      Egyptistä ja synnin egyptistä vapautuminen.

5. Moos 5:15
      Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
      ----------------------

5. Ihminen on syntinen ja siten kuolevainen, vain Jumala on kuolematon.

Luuk. 6:37
      Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita;
      älkää kadotustuomiota lausuko,
      niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.
      Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
      Matt. 25:41
      Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville:
      'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut,
      siihen iankaikkiseen tuleen,
      joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      Matt. 25:46
      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen,
      mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mark. 3:29
      mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
      ----------------------

6. Kristuksessa Jumala sovitti maailman ja meidät jokaisen itsensä kanssa,
      hän tuli synniksi meidän puolestamme.

Jes 53:5-6
      5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen.
      Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      ---------------------

7. Uskossa voimme vastaanottaa Jeesuksen vanhurskauden, ja se - ei ainoastaan peitä, vaan poistaa iäksi - meidän syntisyytemme Jumalan edessä. Itä aj länsi ei kohtaa - pois pantu synti
      ei päällemme enää tule. "Unohduksen mereen" Hän ne
      heittää iäksi.

Jes. 1:18
      Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
      Ps. 103:12
      Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.
      Jes. 43:25
      Minä, minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden, enkä sinun syntejäsi muista.
      --------------------

8. Jumala hyväksyy jokaisen, joka Jeesuksen nimessä tulee hänen eteensä. Hän on armollinen kaikille, jotka tunnustavat syntinsä ja Jeesuksen Vapahtajakseen.

Room 10:8-10
      8
      Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
      9
      Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
      niin sinä pelastut;
      10
      sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      ---------------------

9. Jeesuksen avulla voitamme synnin, sen aiheuttajan ja alun, paholaisen. Ilman Jeesusta me emme voi voittaa häntä. Pyhä Henki on auttajamme.

Room. 8:26
      Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
      Joh. 14:26
      Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,
      hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
      Joh. 15:26
      Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä,
      totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
      Joh. 16:7
      Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois.
      Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne;
      mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      Room 13:10
      Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain.
      [Matt. 22:40; 1. Kor. 13:4-7; Gal. 5:14; Jaak. 2:8]
      Gal 5:14-16
      14
      Lain kaikki käskyt on pidetty,
      kun tätä yhtä noudatetaan:
      "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [Mark. 12:31 ]
      15
      Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne,
      ettette lopullisesti tuhoa toisianne.
      16
      Tarkoitan tätä: antakaa Hengen ohjata elämäänne, niin ette toteuta lihanne, oman itsekkään luontonne haluja. [Room. 8:4]
      ------------------------------------

Huom!
      10. Odotamme Jeesuksen takaisintuloa, koska hän on luvannut palata.
      Kun hän tulee, hän tietää tarkasti, kenet hän täältä noutaa mukaansa Jumalan valtakuntaan. Hänellä on tässä maailmassa kansa, jonka vain hän tietää.
      Siihen kuuluu ihmisiä kaikista kansoista, sukukunnista, heimoista ja kielistä.
      HÄNEN OMANSA TUNTEVAT HÄNEN ÄÄNENSÄ JA NOUSEVAT
      HÄNEN LUOKSEEN PILVIIN.

Joh. 6:44
      Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
      Joh. 10:14
      "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut,
      Joh. 10:27
      Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
      Ef. 1:13
      Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      Ef. 4:30
      Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka
      --------------------------

Huom!
      11. Kun tuo päivä koittaa, ja Jeesus saapuu, haudat avautuvat, Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, elossa olevat temmataan Kristusta vastaan yläilmoihin
      [Ellenistien valhe: ..."ja jumalattomat kuolevat hänen ilmestyessään. He jäävät tänne maan lannaksi, ja näin paholainen on sidottu olosuhteiden kahleilla joukkoineen tähän maailmaan katsomaan kättensä töitä. Hänellä ei ole ketään kiusattavana."]

Matt. 24:40
      Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
      2. Tess. 2:6
      Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      2. Tess. 2:7
      Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      1. Tess 4:16-17
      16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      ------------------------------------------

12. [Adventtikorkon ellenistinen supervalhe:
      "Nyt alkaa tuhannen vuoden aika taivaassa. Sen kuluessa kaikkien tänne jääneiden asiat tutkitaan. Näin selviää, miksi joku ei ole mukana, vaan on jäänyt pois Jeesuksen joukosta. Koko maailmankaikkeudelle selviää Jumalan rakkaudellisuus ja oikeamielisyys. Tuomioissaankin Jumala on rakkaus."]

Raamatun totuus - mitä tässä vaiheessa tapahtuu:
      Ilm 20:1-5
      Tuhatvuotinen valtakunta

1
      Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
      [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2]
      2
      Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
      [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
      3
      syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven.
      Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen.
      Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
      4
      Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.
      Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
      niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
      [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]
      5
      Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16

Ilm 20:6-9
      6
      Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa,
      vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
      [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10] [Sak 14:3-18] [Jes 66:20-24]
      7
      Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
      8
      ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
      [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
      9
      Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
      [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]

Ilm 20:10-15
      10
      Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta,
      ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää,
      aina ja ikuisesti.
      [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]
      11
      Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
      [Jes. 6:1; Matt. 25:31 | 2. Piet. 3:7]
      12
      Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
      [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
      13
      Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
      14
      Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
      [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
      15
      Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
      [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]
      -----------------------------------------------

Huom!
      13. [Ellenistisen adventtiopin supervalhe:
      "Kun tuhat vuotta ovat kuluneet, Jeesus palaa kansansa kanssa takaisin tänne autioon maailmaan uuden Jerusalemin laskeutuessa alas taivaasta.
      Nyt heräävät jumalattomat ja taas paholaisella on ihmisiä ympärillään.
      Hän yllyttää heidät nousemaan sotaan uutta Jerusalemia vastaan ja uskottelee sodan avulla voittavansa sen omakseen.]

Raamatun mukaan, kun valvovat krsitityt on pois
      temmattu, voivat valvomattomat pelastua vain
      marttyyrikuoleman kautta - kun eivät pedonmerkkiä
      huoli, vaan pitävät kiinni Kristuksesta nyt.
      Peto hyökkää Israelia vastaan aj häpäiseen
      jälleenrakennetun Jerusalemin pyhäkön.
      Mutta Jeesus saapuu pyhien kanssa hallitsemaan
      tuhannen vuoden rauhanaikaa ja tuhoaa pedon joukot.

Tuhannen vuoden lopussa saatana irti päästettynä
      villitsee jälleen antisemitismit hyökkäämään,
      vaikka varoitus on ollut olemassa, (Jes 66:23-24).
      Sitten tulee lopullinen tuomio.
      Asia käy ilmi 12. kohdassa ja Ilm 20. luvusta.
      Sekä profeetoissa, eritoten Sak 66. ja Sak 14.
      ---------------------------------------------------------------------

Huom! 14. ja 15. kohta on jo todistettu sekasotkuksi ellenistien kynästä. Mm. väite, ettei
      tulevassa rauhanajassa lainkaan olisi syntiä. Saatana tosin on sidottu pois kiusaamasta,
      mutta SILTI liha on hieman heikko:

Jes. 65:20    Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.   

[ egw-potaskaa: 14. Se ei onnistu, vaan tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Näin on kaikesta jumalattomuudesta, paholaisesta ja hänen seuraajistaan, tullut loppu ja tämä maa on tulella puhdistettu kaikesta synnin saastasta.
      15. Jumala luo uuden maan, jossa hän asuu aina ja iankaikkisesti pelastettujensa kanssa. Tämä maailma on ikuinen Jumalan valtakunta, jossa ei synti voi toista kertaa nousta. Jumala luo uutta, ja me saamme ihastella hänen tekojaan. Hän on rakkaus. Ainoa jälki ensimmäisestä, tuhotusta maailmasta on Kristuksen kantamat arvet käsissään, jaloissaan ja kyljessään. ]

Olen toistuvasti todistanut palstalla, että uusi Jerusalem tosin lasketaan tänne alas.
      Mutta kun siinä ei Sanan mukaan ole temppeliä ja rauhanajassa kuitenkin on temppeli,
      jonka alta virtaa elävä vesi - niin ei tämäkään Jerusalem tule tuhotuksi pedon toimesta.
      Älkäämme tuomitko kadotukseen valheopin levittäjiä, vaan antakaamme sijaa Jumalan
      kostolle. Sillä Sana pidättää Jumalle yksinoikeuden kaikkeen kostoon!

Ellenismiä tai E.G. Whitea emme tarvitse.

• Miekenkiintoinen raamatunkohta, liittyen
      Babyloniaan, jonka valtaa Herra eräässä
      vaiheessa antoi koko maailman.
      Ja liittyen oikeisiin ja vääriin
      profeettoihin.
      Siihen aikaan, kun Israel oli pakkosiirtolaisuudessa
      siellä, Bbyloniassa.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jer. 27:1&rnd=1208146622083

Ethän sinä lukeudu niihin, jotka tänä päivänä
      ovat vääräin profeettain vankina babyloniassa?
      Onhan sinulla oikean profeetan Henki, Jeesuksen -
      ja katso - Hänessä meillä on ENEMMÄN kuin profeetta. Verrattomasti enemmän.
      Kuulkaamme Hänen kullanarvoisia sanojaan alati!

• Ja kristityn vaellus

Antti osoitti, missä kohdin adventismin ja
        kristinuskon tiet erkanevat toisistaan!
        Annun 15 opinkohdasta vielä 10. kohta teeskentelee
        yhdenmukaisuutta, mutta siinäkin jätetään pois
        äärimmäisen tärkeä totuus: että niinkuin Jeesus
        tuntee oamnsa, niin hänen omansakin tuntevat hänet.
        Ei huolta huomisesta, vain usko ja luota!
        ----------------
        Adventismi ja kristinusko vertailussa...

Huom!
        Kun hän tulee, hän tietää tarkasti, kenet hän täältä noutaa mukaansa Jumalan valtakuntaan. Hänellä on tässä maailmassa kansa, jonka vain hän tietää.

Tuohon on ehdottomasti lisättävä, että Herran
        omat tuntevat Herran äänen. Muutoinhan he eivät
        voisi noustaa pilviin Herraa vastaankaan.
        HÄNEN LUOKSEEN PILVIIN.

Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka

Huom!
        11. Kun tuo päivä koittaa, ja Jeesus saapuu, haudat avautuvat, Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, elossa olevat temmataan Kristusta vastaan yläilmoihin
        [Ellenistien valhe: ..."ja jumalattomat kuolevat hänen ilmestyessään. He jäävät tänne maan lannaksi, ja näin paholainen on sidottu olosuhteiden kahleilla joukkoineen tähän maailmaan katsomaan kättensä töitä. Hänellä ei ole ketään kiusattavana."]

Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

"Nyt alkaa tuhannen vuoden aika taivaassa. Sen kuluessa kaikkien tänne jääneiden asiat tutkitaan. Näin selviää, miksi joku ei ole mukana, vaan on jäänyt pois Jeesuksen joukosta. Koko maailmankaikkeudelle selviää Jumalan rakkaudellisuus ja oikeamielisyys. Tuomioissaankin Jumala on rakkaus."]

Tuhatvuotinen valtakunta

1
        Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
        2
        Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
        3
        Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen.
        4
        Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.
        Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
        niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        5
        Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16

6
        Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa,
        vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10] [Sak 14:3-18] [Jes 66:20-24]
        7
        8
        ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
        9
        Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.

10
        Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta,
        aina ja ikuisesti.
        11
        Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään.
        12
        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
        13
        Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
        14
        Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.
        15
        Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

Huom!
        "Kun tuhat vuotta ovat kuluneet, Jeesus palaa kansansa kanssa takaisin tänne autioon maailmaan uuden Jerusalemin laskeutuessa alas taivaasta.
        Hän yllyttää heidät nousemaan sotaan uutta Jerusalemia vastaan ja uskottelee sodan avulla voittavansa sen omakseen.]

Huom! 14. ja 15. kohta on jo todistettu sekasotkuksi ellenistien kynästä. Mm. väite, ettei
        tulevassa rauhanajassa lainkaan olisi syntiä. Saatana tosin on sidottu pois kiusaamasta,

Jes. 65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.

[ egw-potaskaa: 14. Se ei onnistu, vaan tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Näin on kaikesta jumalattomuudesta, paholaisesta ja hänen seuraajistaan, tullut loppu ja tämä maa on tulella puhdistettu kaikesta synnin saastasta.
        15. Jumala luo uuden maan, jossa hän asuu aina ja iankaikkisesti pelastettujensa kanssa. Tämä maailma on ikuinen Jumalan valtakunta, jossa ei synti voi toista kertaa nousta. Jumala luo uutta, ja me saamme ihastella hänen tekojaan. Hän on rakkaus. Ainoa jälki ensimmäisestä, tuhotusta maailmasta on Kristuksen kantamat arvet käsissään, jaloissaan ja kyljessään. ]

Olen toistuvasti todistanut palstalla, että uusi Jerusalem tosin lasketaan tänne alas.
        Mutta kun siinä ei Sanan mukaan ole temppeliä ja rauhanajassa kuitenkin on temppeli,
        jonka alta virtaa elävä vesi - niin ei tämäkään Jerusalem tule tuhotuksi pedon toimesta.
        Älkäämme tuomitko kadotukseen valheopin levittäjiä, vaan antakaamme sijaa Jumalan

• Tuomas"
        Ja kristityn vaellus kirjoitti:

Antti osoitti, missä kohdin adventismin ja
        kristinuskon tiet erkanevat toisistaan!
        Annun 15 opinkohdasta vielä 10. kohta teeskentelee
        yhdenmukaisuutta, mutta siinäkin jätetään pois
        äärimmäisen tärkeä totuus: että niinkuin Jeesus
        tuntee oamnsa, niin hänen omansakin tuntevat hänet.
        Ei huolta huomisesta, vain usko ja luota!
        ----------------
        Adventismi ja kristinusko vertailussa...

Huom!

Tuohon on ehdottomasti lisättävä, että Herran
        omat tuntevat Herran äänen. Muutoinhan he eivät
        voisi noustaa pilviin Herraa vastaankaan.
        HÄNEN LUOKSEEN PILVIIN.

Huom!

Tuhatvuotinen valtakunta

1
        2
        3
        4
        5

6
        7
        8
        9

10
        aina ja ikuisesti.
        11
        12
        13
        14
        15

Huom!

Jes. 65:20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.

Lusiferhan on sunnuntain Herra? Adventistit vielä näyttävät muistavan Jeesuksen muuttumatooman merkin, Hänen ja hänen kansansa välillä. Missäs kohtaa Raamatussa kehoitetaan unohtamaan Jeesuksen asetukset ja samalla Kristittyjä kehoitetaan liittymään Lusifern palvelioiden Joukkoon? Tiedosta kiitollinen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1369
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      818
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      146
      789
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56