Hei. Käytän Yasmin -pillerimerkkiä.Käyttänyt ole jo yli kaksi vuotta. Päätin kokeilla käyttää kaksi laatta putkeen, siis jätin taukoviikon pois ja jatkoin heti uudella laatalla. Nyt kuitenkin 2. laatan viidentenä päivänä alkoi vuoto, mitä ihmettä! Normaalisti viidentenä päivänä taukoviikolla kuukautiset tulevat, mutta miten on mahdollista että ne tulevat vaikka jatkoin pillereiden ottamista? Kuukautiset siis alkoivat normaalisti. Pillerit otan aina lähes samaan aikaan enkä unohda koskaan.
Onko muilla ollut samankaltaisia kokemuksia?
Onko muilla ollut samankaltaisia kokemuksia?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Ihan normaalia. Kroppasi on tottunut siihen, että syöt pillereitä tietyllä rytmillä. Jos muutat rytmiä ihan yhtäkkiä, ei kroppa välttämättä tajuakaan mitä sinä haluat tapahtuvan, vaan toimii kuten aiemminkin.
Voi olla, ettet koskaan pysty Yasmineilla menkkoja siirtämään/syömään laattoja useampaa putkeen, tai voi olla, että kroppasi kyllä tottuisi samalla tavalla toisenlaiseenkin rytmiin, jos vain jatkaisit tuolla useamman laatan linjalla.
Eivät e-pillerit ole mitään vuodonestolääkkeitä, vaikka ne osittain sen aiheuttavatkin. Se, että syöt kaksi liuskaa putkeen, ei tarkoita automaattisesti sitä, että siirto onnistuu.
Itse en pystynyt siirtämään menkkoja Mercilonilla enkä Melianella. Yasmineilla ei mitään ongelmaa.