Olen koulutukseltani mielenterveyshoitaja. Ja mitä sitä peittelemään että syön itse mielialalääkkeitä pelkotiloihin ja syvään masennukseen joten minulle kaikkein sopivin ammattinimike olisi psykonomi, sillä asioiden ollessa tällä mallilla en pysty koulutusta vastaavaa työtä tekemään vaan teen jotain muuta.
Silti koska tiedän mielenterveystyöstä jotakin niin suoraan sanottuna hellarin kaavat täyttävä ihminen sairastaa psykoosisairautta. Hän puhuu ja saa vastauksia mielikuvitusolennolta. Sitä varten hän ns."puhuu kielillä"ja saattaa kaatuilla ym.ym.
Tämä asia vaivaa minua sillä en tahdo joutua psykoosiin, koulutukseni vuoksi minun mahdotonta tulla uskoon ilman jonkun edes puoliksi mieleltään terveen ihmisen tukea mutta siis haluaisin sitä.
Onko täällä joku joka voisi jotenkin auttaa minua. On tullut tehtyä paljon väärin asioita ja haluaisin ne anteeksi Jeesukselta.
Usko ja mielenterveys
39
1040
Vastaukset
- Ihmisen viisaus
Mikähän siinä on, kun ei voi uskoa Jumalaan, vaan
täytyy yrittää hullun raivolla löytää jonkun vanhan
koottujen paimentolaistarinoiden kuvaamaa Jumalaa?
Sellaista joka toisen kuvaamana on rajattoman voimakas,
ja toisen mukaan pötki pakoon, kun vastassa oli ihan
raudoitettuja sotavaunuja.
Jos jo työssä/omakohtaisen kokemuksen perusteella
huomaa lääkkeiden toimivan paremmin, kuin siansaksan
mökeltämisen kokouksissa, niin täytyy vaan pyrkiä
mukaan tuohon "vajaapakkaisten" sakkiin, koska ei
vaan voi hyväksyä Jumalan olevan enemmän, kuin
joku 300-luvulla päätetyn kirkolliskokouksen tuote.Mitä enemmän kuuntelee muiden puhetta jumalasta sitä enemmän Hänestä tulee muiden jumala.
Mutta ehkä Hän onkin just se Jumala jota minäkin etsin.
Se vaan että oon sattunut liittymään niin riitaisaan seurakuntaan että jonkun jumala ei voi olla se jota etsin...
Ajankohtaista tälle palstallekin kysyä että kenen jumala ei olekkaan edes jumala.- Ihmisen viisaus
auroraboreallis kirjoitti:
Mitä enemmän kuuntelee muiden puhetta jumalasta sitä enemmän Hänestä tulee muiden jumala.
Se vaan että oon sattunut liittymään niin riitaisaan seurakuntaan että jonkun jumala ei voi olla se jota etsin...
Ajankohtaista tälle palstallekin kysyä että kenen jumala ei olekkaan edes jumala.Minun Jumala:
- Tykkää hyvistä töistä
- Inhoaa fundamentalisteja, jotka jakavat helvetintuomioita.
- On leppoisa ukko, jolle riittää kunnioituksena, että kirjoitan hänen nimensä isolla.
- Kuuntelee rukouksen, ja ehken hymähtää, ja vinkkaa "kyllä se siitä"
- Vaatii elämään koko elämän. Nuorena rellestämään, aikuisena leikkimään lasten kanssa päivät, ja vaimon kanssa illat. Vanhana sit varmaan pössyttelen tms.
- Tykkää naurusta, ja hymyilee kans, kun jekutan vaimoa.
- Jaa, mitähän vielä? No ei tykkää jos koko ajan häiritään, vaan sanoo et "menehän nyt siitä vaikka ongelle, äläkä mieti millainen on Jumala, kun kuitenkaan aivokapasiteetti ei riitä edes ymmärtämään loputonta, tai ikuisuutta"
Sellainen on minun Jumala, eikä ole mitään väliä millainen on kenenkin Jumala. Ainoastaan ihmiset jotka tuputtavat vanhaa kirjaa toistenkin Jumalaksi, ansaitsevat pientä naljailua. (-; - ilmiöt voivat
Mitä enemmän kuuntelee muiden puhetta jumalasta sitä enemmän Hänestä tulee muiden jumala.
Ajankohtaista tälle palstallekin kysyä että kenen jumala ei olekkaan edes jumala.tulla kolmesta eri lähteestä: Jumalasta, Saatanasta ja ihmisestä(sielullinen).
Sanassa sanotaan myös, että profetoiminen ja saarnaaminen on vajavaista, ts. siinä voi olla jotain astian makua, siis sekä Pyhästä Hengestä, että ihmisestä tulevaa.
Ihmiset voivat tulla epäjumaliksi jos liikaa kuuntelee... Tarvitaan hengellistä itsenäisyyttä ja "omavaraisuutta", henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen.
Jumala voi johdattaa ihmisiä eri tavoin ja eri asiat voivat olla eri ihmisille kiellettyjä tai sallittuja.
Kannattaa käyttää tervettä harkintaa... Jumala tarkoitti meidät YKSILÖIKSI.
Pelastusta ei voi perustaa mihinkään muuhun kuin Jeesuksen sovitustyöhön. Olemme erehtyväisiä ja heikkoja. Ihmisen viisaus kirjoitti:
Minun Jumala:
- Tykkää hyvistä töistä
- Inhoaa fundamentalisteja, jotka jakavat helvetintuomioita.
- On leppoisa ukko, jolle riittää kunnioituksena, että kirjoitan hänen nimensä isolla.
- Kuuntelee rukouksen, ja ehken hymähtää, ja vinkkaa "kyllä se siitä"
- Vaatii elämään koko elämän. Nuorena rellestämään, aikuisena leikkimään lasten kanssa päivät, ja vaimon kanssa illat. Vanhana sit varmaan pössyttelen tms.
- Tykkää naurusta, ja hymyilee kans, kun jekutan vaimoa.
- Jaa, mitähän vielä? No ei tykkää jos koko ajan häiritään, vaan sanoo et "menehän nyt siitä vaikka ongelle, äläkä mieti millainen on Jumala, kun kuitenkaan aivokapasiteetti ei riitä edes ymmärtämään loputonta, tai ikuisuutta"
Sellainen on minun Jumala, eikä ole mitään väliä millainen on kenenkin Jumala. Ainoastaan ihmiset jotka tuputtavat vanhaa kirjaa toistenkin Jumalaksi, ansaitsevat pientä naljailua. (-;...kun jekutan vaimoani".
Sinä olet autuas..ja anteeksi että lainasin tuota ko.kirjaa.
Se mitä siitä sanoit muistutti mua tilanteesta joihin jouduin entisessä ammatissani...oli muutamankin kerran niin että osastolla oli yksi helluntailainen mummo viittä ei uskovaista mummoa kohti.
Vaan tämä yksi kulki Raamattunsa kanssa jokaisen luona.
Minusta on vaikea uskoa ns.pelastuneiden joukkoon. Silti tahtoisin tuntea olevani yksi heistä.ilmiöt voivat kirjoitti:
tulla kolmesta eri lähteestä: Jumalasta, Saatanasta ja ihmisestä(sielullinen).
Sanassa sanotaan myös, että profetoiminen ja saarnaaminen on vajavaista, ts. siinä voi olla jotain astian makua, siis sekä Pyhästä Hengestä, että ihmisestä tulevaa.
Ihmiset voivat tulla epäjumaliksi jos liikaa kuuntelee... Tarvitaan hengellistä itsenäisyyttä ja "omavaraisuutta", henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen.
Jumala voi johdattaa ihmisiä eri tavoin ja eri asiat voivat olla eri ihmisille kiellettyjä tai sallittuja.
Kannattaa käyttää tervettä harkintaa... Jumala tarkoitti meidät YKSILÖIKSI.
Pelastusta ei voi perustaa mihinkään muuhun kuin Jeesuksen sovitustyöhön. Olemme erehtyväisiä ja heikkoja.viestistäsi.
- Ihmisen viisaus
...kun jekutan vaimoani".
Sinä olet autuas..ja anteeksi että lainasin tuota ko.kirjaa.
Se mitä siitä sanoit muistutti mua tilanteesta joihin jouduin entisessä ammatissani...oli muutamankin kerran niin että osastolla oli yksi helluntailainen mummo viittä ei uskovaista mummoa kohti.
Vaan tämä yksi kulki Raamattunsa kanssa jokaisen luona.
Minusta on vaikea uskoa ns.pelastuneiden joukkoon. Silti tahtoisin tuntea olevani yksi heistä.Elämäntehtäväni on naurattaa vaimoa yhden kerran päivässä. ;-)
(enkä puhu seksistä)
Sinulla on voimakas tarve päästä muiden seuraan.
Pitää vain valita viettääkö elämänsä höpisten
"Jeesus Jeesus" vai elääkö elämänsä täysillä kyselemättä
toisilta "saanko noin tehdä?"
Monet ihmiset haluavat kuulua johonkin. Kuka kuuluu
puliseurueeseen, kuka fundamentalisteihin, ja
kaikkea siltä väliltä. Yhteistä kaikille on
kuitenkin, että he ovat mielestään muita parempia.
Valitettavan usein joukossa on porukan sisäinen
arvojärjestys.
Sinulla kävi vain huono tuuri, kun sotkeuduit
näiden fundamentalistien seuraan, jotka tunnetusti
pitää "saaliistaan" kiinni pelotellen helvetin
kauhuilla.
No iän puolesta voisit vaikka ottaa pankkilainan, ja
ostaa moottoripyörän, tai liittyä vatsatanssi-
ryhmään, joka käy humppaamassa viikoloppuna
turhat paineet pois pään sisältä. Mutta taidat
olla liian syvällä, päästäksesi pois omin voimin
pelastuneiden joukosta, joten jaksamisia, toivottavasti
löydät uskon lopulta, etkä koskaan herää huomaamaan,
että elämä meni jo, hokiessa "Jeesus Jeesus" Ihmisen viisaus kirjoitti:
Elämäntehtäväni on naurattaa vaimoa yhden kerran päivässä. ;-)
(enkä puhu seksistä)
Sinulla on voimakas tarve päästä muiden seuraan.
Pitää vain valita viettääkö elämänsä höpisten
"Jeesus Jeesus" vai elääkö elämänsä täysillä kyselemättä
toisilta "saanko noin tehdä?"
Monet ihmiset haluavat kuulua johonkin. Kuka kuuluu
puliseurueeseen, kuka fundamentalisteihin, ja
kaikkea siltä väliltä. Yhteistä kaikille on
kuitenkin, että he ovat mielestään muita parempia.
Valitettavan usein joukossa on porukan sisäinen
arvojärjestys.
Sinulla kävi vain huono tuuri, kun sotkeuduit
näiden fundamentalistien seuraan, jotka tunnetusti
pitää "saaliistaan" kiinni pelotellen helvetin
kauhuilla.
No iän puolesta voisit vaikka ottaa pankkilainan, ja
ostaa moottoripyörän, tai liittyä vatsatanssi-
ryhmään, joka käy humppaamassa viikoloppuna
turhat paineet pois pään sisältä. Mutta taidat
olla liian syvällä, päästäksesi pois omin voimin
pelastuneiden joukosta, joten jaksamisia, toivottavasti
löydät uskon lopulta, etkä koskaan herää huomaamaan,
että elämä meni jo, hokiessa "Jeesus Jeesus"vaikka me ei tunneta toisiamme. Minä nimittäin tahdon ihan oikeasti löytää sen Jeesuksen.
- Ihmisen viisaus
vaikka me ei tunneta toisiamme. Minä nimittäin tahdon ihan oikeasti löytää sen Jeesuksen.
Käy katselemassa Hellujen lisäksi Vanhoillislestadiolaisten,
ja vaikka Jehovien luolta. Joka paikasta löytyy
se ainut ja oikea Jeesus, kun taas muiden Jeesus
on tietysti väärä.
Luterilaisten ja Ortodoksien Jeesus ei kaiketi ole
se oikea, koska ne ei tuomitse muiden Jeesusta. Ihmisen viisaus kirjoitti:
Käy katselemassa Hellujen lisäksi Vanhoillislestadiolaisten,
ja vaikka Jehovien luolta. Joka paikasta löytyy
se ainut ja oikea Jeesus, kun taas muiden Jeesus
on tietysti väärä.
Luterilaisten ja Ortodoksien Jeesus ei kaiketi ole
se oikea, koska ne ei tuomitse muiden Jeesusta.luterilaisten on. Vanhoollislestadiolaiset ovat sitten asia erikseen, en tunne ketään heistä.
Ortodokseista tulee mieleen munkit ja nunnat...en tiennyt etteivät he tuomitse muiden Jeesuksia.- Ihmisen viisaus
luterilaisten on. Vanhoollislestadiolaiset ovat sitten asia erikseen, en tunne ketään heistä.
Ortodokseista tulee mieleen munkit ja nunnat...en tiennyt etteivät he tuomitse muiden Jeesuksia.Ei kun kielillä puhumaan, sieltä se elämäntarkoitus löytyy.
Ihmisen viisaus kirjoitti:
Ei kun kielillä puhumaan, sieltä se elämäntarkoitus löytyy.
sanottu kuin tehty.
- Ihmisen viisaus
sanottu kuin tehty.
Noin valtava huumorintaju, ja sarkasmin tuntemus
auttaa varmasti elämässä. Ihmisen viisaus kirjoitti:
Noin valtava huumorintaju, ja sarkasmin tuntemus
auttaa varmasti elämässä.ei nyt just tänään ole mun alaa.
Hyvä yritys kumminkin.- zenmaster
luterilaisten on. Vanhoollislestadiolaiset ovat sitten asia erikseen, en tunne ketään heistä.
Ortodokseista tulee mieleen munkit ja nunnat...en tiennyt etteivät he tuomitse muiden Jeesuksia.Suosittelen Valmoon talkoolaiseksi menoa viikoksi tai kahdeksi. Moni on löytänyt sieltä Tien. Kysele luostarin vaihteesta lisää infoa.
- frihet
Rukous on eräs paras, mitä voin puolestasi tehdä, tosin voit sen myös itsekin tehdä.
ARMO, on sellainen asia, ettei se meinaa ihmisille, eikä minullekkaan mennä jakeluun, kun sen saa jopa armosta.
Eli elää, ilman pakotteita, luottaen Kristuksen täydelliseen sovitukseen omalta osaltaan.
Ihmisillä, kun on sellanen pakoittava tarve, hiukan maustaa jo valmiiksi maustettu pelastus.
Meinaan siinä psyykekin kolisee, kun aikansa lisäilee, välistä suolaa ja sit sokeria, samalla kun kulautta juomia painikkeeksi.
Elä ilman paineita, tämä elämähän on elettäväksi annettu, Jeesus olkoon karttana, jotta ei tartte liikoja kiertoteitä ajella.
Jeesus on elämän antaja, ylionnellisen elämän.
Ajattele, minäkin saan kaikkien koetusten keskellä iloita tästä päivästä.
Ukkonenkin ensimmäisen kerran tänä vuona yllätti, eli kesä tässä kohta saadaan ja kärpäset musisoimaan, et mikä on iloitessa.
Koira pitäs leikkaukseen viedä ja pulittaa siitäkin 500EUR mut täytyyhän se kuntoon saada, et saa lomille mukaan ottaa, terveen turilaan.
Paavalikin kehoitti iloitsemaan jopa kahdesti kertasi, että ilotkaa!täytyis kanssa viedä eläinlääkärille leikattavaksi, että rauhoittuis. Nyt se viihtyy ulkona jo vähän liikaa ja pelottaa jos se ei enää tulekkaan takaisin, vaan löytää uuden kodin.
Mun poika jäis ikävöimään.
70 euroa se maksaisi se leikkaus, mutta näillä tuloilla se on paljon...
Kunhan vaan saisin kyydin jostain.
- merim.raimo
nyt se on kylläkin niin, että sääliksi käy ne jotka ovat kaikinpuolin ihan terveitä (omasta mielestään) sillä eiväthän ne kaipaa elämäänsä "Parantajaa = Jeesus"
- ole mitään
psykoosia. Psykoosit on niitä, jotka vievät ihmiseltä pohjan elämältä, mutta Jumala antaa vain hyviä asioita ihmiselle.
psykoosit diagnosoidaan oireista.
Jos olet kokenut yliluonnollista johdatusta tai jopa saanut joltain yliluonnolliselta käskyjä liikutaan jo vaarallisilla vesillä, jos mietitään asiaa mielenterveyshoitajan kannalta.
Oon itse joutunut näihin kysymyksiin vastaamaan ihan paperille ja pahalta näytti.
Nykyisin sitten ei ole mitään sellaista jos se on kerran sairasta ja tältä pohjalta haluaisin löytää uskon elämäni pohjaksi.
Taitaa käydä niin ettei kukaan osaa minua auttaa. Uskoontulo ja uskossa olo on papereissa psykoositila.- ...
psykoosit diagnosoidaan oireista.
Jos olet kokenut yliluonnollista johdatusta tai jopa saanut joltain yliluonnolliselta käskyjä liikutaan jo vaarallisilla vesillä, jos mietitään asiaa mielenterveyshoitajan kannalta.
Oon itse joutunut näihin kysymyksiin vastaamaan ihan paperille ja pahalta näytti.
Nykyisin sitten ei ole mitään sellaista jos se on kerran sairasta ja tältä pohjalta haluaisin löytää uskon elämäni pohjaksi.
Taitaa käydä niin ettei kukaan osaa minua auttaa. Uskoontulo ja uskossa olo on papereissa psykoositila.mielenterveyshoitaja? Jos joku kokee, että on saanut syntinsä anteeksi maailman Luojalta, niin eihän siinä mitään psykoottista ole.
Mitä, jos uskosta osattomat tutkijat ovat itse psykoosissa kun väittävät, että usko on psykoosia? ... kirjoitti:
mielenterveyshoitaja? Jos joku kokee, että on saanut syntinsä anteeksi maailman Luojalta, niin eihän siinä mitään psykoottista ole.
Mitä, jos uskosta osattomat tutkijat ovat itse psykoosissa kun väittävät, että usko on psykoosia?"hengellisten asioiden tiedustelukaavakkeita"löytyy jo jokaiselta yleislääkäriltäkin ja niitä on niin monta joka paikassa että pysyy tämä asianlaita tällaisena. Ei voi väittää jokaisen lääkärin olevan väärässä(tai itse psykoosissa:-)).
Siinäpä se ongelma just onkin.- ...
"hengellisten asioiden tiedustelukaavakkeita"löytyy jo jokaiselta yleislääkäriltäkin ja niitä on niin monta joka paikassa että pysyy tämä asianlaita tällaisena. Ei voi väittää jokaisen lääkärin olevan väärässä(tai itse psykoosissa:-)).
Siinäpä se ongelma just onkin.lääkärit. Ne on tavallisia ihmisiä ja niitä on paljon uskossakin.
... kirjoitti:
lääkärit. Ne on tavallisia ihmisiä ja niitä on paljon uskossakin.
oletko itse uskossa?
- ...
oletko itse uskossa?
vahvasti uskossa.
- Aurora?
Minkälaisista pelkotiloista kärsit?
- kerkeäisi työpaikalle, niin
jotain käy enkä kerkeä huomenna ajoissa työpaikalle. Mikä sua pelottaa?
mikä olisi pahinta, mitä voisi tapahtua? Pomon haukut? Potkut? Olisko ne niin pahoja asioita, että et niistä selviytyisi? Ja jos et selviytyisi, niin mikä olisi pahinta siinä, ettet selvityisi? Rahattomuus? Häpeä? Onko rahattomuus ja häpeä niin pahoja asioita, ettei niistä selviäisi?
kerkeäisi työpaikalle, niin kirjoitti:
mikä olisi pahinta, mitä voisi tapahtua? Pomon haukut? Potkut? Olisko ne niin pahoja asioita, että et niistä selviytyisi? Ja jos et selviytyisi, niin mikä olisi pahinta siinä, ettet selvityisi? Rahattomuus? Häpeä? Onko rahattomuus ja häpeä niin pahoja asioita, ettei niistä selviäisi?
rahattomuus ei ehkä niin paljon kuin häpeä.
- ...
rahattomuus ei ehkä niin paljon kuin häpeä.
häpeässä olisi niin kurjaa?
... kirjoitti:
häpeässä olisi niin kurjaa?
olevansa muiden alapuolella tai että kukaan ei oikeasti välitä.
- olisit
muiden alapuolella. Ihmisarvo ei ole riippuvainen siitä, mitä ihmenen tekee työkseen, vai tekeekö mitään. Mutta hyvä, että sulla on töitä ja ihan turhaan pelkäät, että jotain tapahtuisi.
- kukaan oikeasti
välitä?
olisit kirjoitti:
muiden alapuolella. Ihmisarvo ei ole riippuvainen siitä, mitä ihmenen tekee työkseen, vai tekeekö mitään. Mutta hyvä, että sulla on töitä ja ihan turhaan pelkäät, että jotain tapahtuisi.
on kertonut mulle ton että just tuo turhasta pelkääminen on sairautta. Sitä ei voida parantaa kuin lääkkeillä.
That`s who am I.kukaan oikeasti kirjoitti:
välitä?
tapa selviytyä.
Käy katsomassa mun sivua, vain Aksu521 on muistanut mua tässä kuussa.- sanottavana
on kertonut mulle ton että just tuo turhasta pelkääminen on sairautta. Sitä ei voida parantaa kuin lääkkeillä.
That`s who am I.Oletko ajatellut, että sielujemme vihollinen nauttii pelottelemisesta? Älä usko sen juttuja.
- ...
tapa selviytyä.
Käy katsomassa mun sivua, vain Aksu521 on muistanut mua tässä kuussa.Eihän sun sivullas ole mitään erityistä ja varmasti sua muistaa monet ihmiset jatkuvasti. :)
T:Penttikostuunitsa.
11 "Hän vastasi: »Herra, ei kukaan». Niin Jeesus sanoi hänelle: »En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee»".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832