Minulla on vapaa autoetu. Työajoja tuli hieman yli 17000 km ja omaa ajoa vain noin 8000 km. Olen pitänyt ajopäiväkirjaa työajoista.
Verottajahan laskee verotusarvoa määritellessään omiksi ajoiksi 18000 km/vuosi.
Olen kuullut, että voisin hakea autoedun verotusarvon alentamista. Kuinka menettelen?
Onko olemassa jokin laskentakaava, jolla voisin asian ilmaista verottajalle vai riittääkö, jos liitän ajopäiväkirjan veroilmoitukseen??
Autoedun verotusarvon alentaminen
3
2841
Vastaukset
- myyntialalla
Jos olet kerran pitänyt kirjaa omista ajoistasi niin laita ajopv.kirja tai kopio siitä menemään verottajalle. Muistaakseni veroilmoituksessa on kohta työmatkavähennyksistä tms. niin sinne kirjoitat omien ajojen määrän.
Näin olen itse toiminut ja saannut takaisin
jo vuosia koska omia ajoja ei oo täyttä määrää tullut.- Autoetuilija
Nopeammin ja helpommin saat veron määrän oikeaksi sopimalla työnantajasi kanssa siitä, että se pidättää autoedusta veroa vain toteutuneiden kilometrien mukaan. Toimitat vain ajopäiväkirjan palkanlaskentaan hyvissä ajoin ennen palkanmaksupäivää.
- paperit
Periaatteessa verottajalle riittää pelkkä a4 paperille tehty selvitys ajetuista työ -ja henkkoht kilometreistä. Siinä kannattaa selvittää myös auton kilometrilukemat. Ne pyytää sitten tarkastukseen päiväkirjan jos haluavat. Itse olen laittanut selvityksen ja päiväkirjan aina veroilmoituksen mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915