Minulla on vapaa autoetu. Työajoja tuli hieman yli 17000 km ja omaa ajoa vain noin 8000 km. Olen pitänyt ajopäiväkirjaa työajoista.
Verottajahan laskee verotusarvoa määritellessään omiksi ajoiksi 18000 km/vuosi.
Olen kuullut, että voisin hakea autoedun verotusarvon alentamista. Kuinka menettelen?
Onko olemassa jokin laskentakaava, jolla voisin asian ilmaista verottajalle vai riittääkö, jos liitän ajopäiväkirjan veroilmoitukseen??
Autoedun verotusarvon alentaminen
3
2880
Vastaukset
- myyntialalla
Jos olet kerran pitänyt kirjaa omista ajoistasi niin laita ajopv.kirja tai kopio siitä menemään verottajalle. Muistaakseni veroilmoituksessa on kohta työmatkavähennyksistä tms. niin sinne kirjoitat omien ajojen määrän.
Näin olen itse toiminut ja saannut takaisin
jo vuosia koska omia ajoja ei oo täyttä määrää tullut.- Autoetuilija
Nopeammin ja helpommin saat veron määrän oikeaksi sopimalla työnantajasi kanssa siitä, että se pidättää autoedusta veroa vain toteutuneiden kilometrien mukaan. Toimitat vain ajopäiväkirjan palkanlaskentaan hyvissä ajoin ennen palkanmaksupäivää.
- paperit
Periaatteessa verottajalle riittää pelkkä a4 paperille tehty selvitys ajetuista työ -ja henkkoht kilometreistä. Siinä kannattaa selvittää myös auton kilometrilukemat. Ne pyytää sitten tarkastukseen päiväkirjan jos haluavat. Itse olen laittanut selvityksen ja päiväkirjan aina veroilmoituksen mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2383181
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1282294Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta151775Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2201770Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3051604Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491314- 511273
- 1111081
- 951024
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan581004