Minulla on vapaa autoetu. Työajoja tuli hieman yli 17000 km ja omaa ajoa vain noin 8000 km. Olen pitänyt ajopäiväkirjaa työajoista.
Verottajahan laskee verotusarvoa määritellessään omiksi ajoiksi 18000 km/vuosi.
Olen kuullut, että voisin hakea autoedun verotusarvon alentamista. Kuinka menettelen?
Onko olemassa jokin laskentakaava, jolla voisin asian ilmaista verottajalle vai riittääkö, jos liitän ajopäiväkirjan veroilmoitukseen??
Autoedun verotusarvon alentaminen
3
2908
Vastaukset
- myyntialalla
Jos olet kerran pitänyt kirjaa omista ajoistasi niin laita ajopv.kirja tai kopio siitä menemään verottajalle. Muistaakseni veroilmoituksessa on kohta työmatkavähennyksistä tms. niin sinne kirjoitat omien ajojen määrän.
Näin olen itse toiminut ja saannut takaisin
jo vuosia koska omia ajoja ei oo täyttä määrää tullut.- Autoetuilija
Nopeammin ja helpommin saat veron määrän oikeaksi sopimalla työnantajasi kanssa siitä, että se pidättää autoedusta veroa vain toteutuneiden kilometrien mukaan. Toimitat vain ajopäiväkirjan palkanlaskentaan hyvissä ajoin ennen palkanmaksupäivää.
- paperit
Periaatteessa verottajalle riittää pelkkä a4 paperille tehty selvitys ajetuista työ -ja henkkoht kilometreistä. Siinä kannattaa selvittää myös auton kilometrilukemat. Ne pyytää sitten tarkastukseen päiväkirjan jos haluavat. Itse olen laittanut selvityksen ja päiväkirjan aina veroilmoituksen mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642