onko kokemusta mitä maksaa suorittaa c-kortti ja pikku-e kun pohjalla on b-kortti?
c-kortti ja pikku-e
18
6422
Vastaukset
- asioita
C-kortin suoritukseen menee 500-700 euroa ja jonkin verran vaivannäköä.
BE on pelkkä tutkinto
Jos hankit molemmat kerralla niin tarvitset vain yhden ajokorttiluvan ja säästät siten 40 euroa.
Jos tarkoitat pikku E:llä C1E korttia, niin sitä ei saa ennenkuin C on ollut vuoden. Tutkinto riittää siihenkin sitten aikanaan, mutta sitten aikanaan joskus 2009 syksyllä voi olla jo uusi ajokorttilainsäädäntö. - eri asioita
Pelkkä C ei tuo mitään lisäoikeuksia henkilöautolla vedettävän perävaunun suhteen. BE:n saa pelkän tutkinnon perusteella eli 100-200 menee rahaa tilanteesta riippuen.
Jos suoritat C:n ja odotat vuoden, niin voit mennä C1E tutkintoon ja samalla kertaa saat myös sen BE:n- vastauksista...
"Jos suoritat C:n ja odotat vuoden, niin voit mennä C1E tutkintoon ja samalla kertaa saat myös sen BE:n"
Kysyin asiaa siksi, että suunnittelen matkailuauton hankkimista ja valikoimat ovat paremmat, jos on kuorma-autokortti (eli tuo C-). Koska minulta puuttuu pikku-e, voisin suorittaa sen samalla (koska kortti vaihtuu kummiskin), missä säästän sen 40 euroa (kiitos siitäkin tiedosta).
Mitä hyötyä tuosta C1E:stä minulla olisi (karavaanarina). Minulla ei ole tarvetta kuorma-autokortille muuten, luulen (ei siis tule olemaan tarvetta ajaa kuorma-autoa). - C1E:n
vastauksista... kirjoitti:
"Jos suoritat C:n ja odotat vuoden, niin voit mennä C1E tutkintoon ja samalla kertaa saat myös sen BE:n"
Kysyin asiaa siksi, että suunnittelen matkailuauton hankkimista ja valikoimat ovat paremmat, jos on kuorma-autokortti (eli tuo C-). Koska minulta puuttuu pikku-e, voisin suorittaa sen samalla (koska kortti vaihtuu kummiskin), missä säästän sen 40 euroa (kiitos siitäkin tiedosta).
Mitä hyötyä tuosta C1E:stä minulla olisi (karavaanarina). Minulla ei ole tarvetta kuorma-autokortille muuten, luulen (ei siis tule olemaan tarvetta ajaa kuorma-autoa).Jos hankit kuorma-autoksi rekisteröidyn matkailuauton, niin muista, että pelkällä C:llä saat vetää sillä autolla vain 750 kg:n kärryä. Eli jos yleensä jotain aiot vetää, niin C1E on välttämätön. Ja koska sen C1E:n saa vasta vuoden päästä, niin mene nyt kipin kapin autokouluun heti, tai unohda ajatus kuorma-autoksi rekisteröidystä matkailuautosta.
- matkailuautolla?
C1E:n kirjoitti:
Jos hankit kuorma-autoksi rekisteröidyn matkailuauton, niin muista, että pelkällä C:llä saat vetää sillä autolla vain 750 kg:n kärryä. Eli jos yleensä jotain aiot vetää, niin C1E on välttämätön. Ja koska sen C1E:n saa vasta vuoden päästä, niin mene nyt kipin kapin autokouluun heti, tai unohda ajatus kuorma-autoksi rekisteröidystä matkailuautosta.
mihin minä vetokykyä tarvitsisin? Matkailuvaunun vetämiseen(kö)?
- tiedä mitä
matkailuautolla? kirjoitti:
sinä vetäisit.Itse vedän näitä asuntoautolla: KESÄ:peräkärry, jossa kulkee polkupyörät ja puutarhakalusteet, grilli yms., hilla- ja muina marja-aikoina arkkupakastin (agregaatti ympärivuoden omassa kotelossaan)ja polkupyörät. TALVELLA: peräkärry, jossa moottorikelkka, hiihto/lasketteluvälineet, potkukelkat yms.
Joskus olen vienyt syksyllä tuttavan asuntovaununkin hiihtokeskukseen. Korttini C1E - hjgfujkghjk
Jos hankit kuorma-autoksi rekisteröidyn matkailuauton, niin muista, että pelkällä C:llä saat vetää sillä autolla vain 750 kg:n kärryä. Eli jos yleensä jotain aiot vetää, niin C1E on välttämätön. Ja koska sen C1E:n saa vasta vuoden päästä, niin mene nyt kipin kapin autokouluun heti, tai unohda ajatus kuorma-autoksi rekisteröidystä matkailuautosta.
on yli 3500 kg, pitää olla C-kortti riippumatta siitä onko rekisteröity henkilöautoksi tai kuorma-autoksi.
- uutta tietoa
hjgfujkghjk kirjoitti:
on yli 3500 kg, pitää olla C-kortti riippumatta siitä onko rekisteröity henkilöautoksi tai kuorma-autoksi.
että henkilöauto voi painaa yli 3500 kg. Mitä järkeä olisi se rekisteröidä henkilöautoksi? O.K. ei tule nopeusrajoitusta.
Mutta tuo ajokortti on sitten kinkkinen. Jos pitää olla C-kortti, niin sitten ei ilmeisesti tällä hybridivirityksellä saa vetää kärryä kuin alle 750 kg. Jos kärry on isompi niin tarvitaan C1E tai pahimmillaan CE, niinkuin noiden kevyiden kuorma-autojen kohdalla helposti käy. - minä suinkaan
matkailuautolla? kirjoitti:
kehottanut vetämään, ainoastaan varoitin, ettei tulisi yllätyksenä, että pelkällä C:llä ei paljoa vedetä kuorma-autolla kärryä.
- opitte
Matkailuauto on painosta riippumatta rekisterissä aina henkilöauto, ei kuorma-auto.
Jos henkilöautoksi rekisteröity matkailuauto painaa yli 3,5 tonnia, sen kuljettamiseen vaaditaan C luokan ajokortti. 3,5 tonnin painoon asti riittää B kortti. - fgkghkgh
uutta tietoa kirjoitti:
että henkilöauto voi painaa yli 3500 kg. Mitä järkeä olisi se rekisteröidä henkilöautoksi? O.K. ei tule nopeusrajoitusta.
Mutta tuo ajokortti on sitten kinkkinen. Jos pitää olla C-kortti, niin sitten ei ilmeisesti tällä hybridivirityksellä saa vetää kärryä kuin alle 750 kg. Jos kärry on isompi niin tarvitaan C1E tai pahimmillaan CE, niinkuin noiden kevyiden kuorma-autojen kohdalla helposti käy.kokonaispainoisilla autoilla riippumatta ajoneuvoluokasta on ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus enintään 80 km/h.
- jftjfgjzf
fgkghkgh kirjoitti:
kokonaispainoisilla autoilla riippumatta ajoneuvoluokasta on ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus enintään 80 km/h.
paitsi 100 km/h nopeuteen hyväksytyt linja-autot.
- mf..
jftjfgjzf kirjoitti:
paitsi 100 km/h nopeuteen hyväksytyt linja-autot.
Entä jos tekee 100km/h rekisteröidystä linja-autosta matkailuauton tokkopa sillä 100:sta saa mennä?
- painoista
fgkghkgh kirjoitti:
kokonaispainoisilla autoilla riippumatta ajoneuvoluokasta on ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus enintään 80 km/h.
esim. linja-autoilla voi olla 100 km / h vaikka paino on yli 3,5 tonnia.
- olisi asiassa
opitte kirjoitti:
Matkailuauto on painosta riippumatta rekisterissä aina henkilöauto, ei kuorma-auto.
Jos henkilöautoksi rekisteröity matkailuauto painaa yli 3,5 tonnia, sen kuljettamiseen vaaditaan C luokan ajokortti. 3,5 tonnin painoon asti riittää B kortti.Yli 3,5 tonnin matkailuauto on kaikissa ajoneuvoihin liittyvissä teknisissä kysymyksissä sekä ajokorttiasioissa verrattavissa kuorma-autoon. Mutta rekisteriin se on merkitty henkilöautoksi koska valtio haluaa periä autoveron. Olisiko asia pelkistetysti näin.
- opitte
opitte kirjoitti:
Jos henkilöautoksi rekisteröity matkailuauto painaa yli 3,5 tonnia, sen kuljettamiseen vaaditaan C luokan ajokortti. 3,5 tonnin painoon asti riittää B kortti."Jos henkilöautoksi rekisteröity matkailuauto painaa yli 3,5 tonnia,"
hahaa! tuossa on virhe! ähäskutti herra kaikkitietävä! - asia niin,
olisi asiassa kirjoitti:
Yli 3,5 tonnin matkailuauto on kaikissa ajoneuvoihin liittyvissä teknisissä kysymyksissä sekä ajokorttiasioissa verrattavissa kuorma-autoon. Mutta rekisteriin se on merkitty henkilöautoksi koska valtio haluaa periä autoveron. Olisiko asia pelkistetysti näin.
sillä asunto-auto joka täyttää määräykset on vero vapaa, sen sijaan retkeily-autot ovat verollisia
- opit
opitte kirjoitti:
"Jos henkilöautoksi rekisteröity matkailuauto painaa yli 3,5 tonnia,"
hahaa! tuossa on virhe! ähäskutti herra kaikkitietävä!Mikäs virhe siinä muka on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235903- 602027
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2401267- 741135
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691128Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531107- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995