mulla nyt 2,5 viikkoa leikkauksesta. haluaisin kysyä muilta leikatuilta että pieneneekö nämä vielä tästä ei tunnu enään niin pinkeeltä(paitsi toinen tissi)
tuntuu vaan että ovat vielä isot... tai odotin että niistä tulisi pienemmät...
rintojen pienennys
37
7667
Vastaukset
- Yhdesti leikattu
Minulla rinnat vain isoni leikkauksen jälkeen, kun turvotus kainaloista hävisi ja rinnat laskeutuivat. Olenkin menossa uusintaleikkaukseen, sillä haluan todellakin ne pienet rinnat, jotka oletin leikkauksella saavani. Toisaalta harmittaa, kun arvet ovat parantuneet hyvin ja rinnat ovat ihan hyvän muotoiset. Jospa uusintaleikkaus todellakin on sen kaiken vaivan arvoinen.
- paljon !
Minulla pieneni kokonaisen puoli vuotta.
Pienennyksessä käytettiin paljon juuri rasvaimua, kun tehtiin pelkät pystyarvet.Luulen, että rasvaimun vuoksi rinnat ja myös kainalot olivat kuukausia turvoksissa.
No, kaikki on NIIN yksilöllistä jokaisen ja jopa kummankin rinnan kohdalla. - Jkl
Minulla kyllä pieneni rinnat vielä laskeutuessaan, eikä missään vaiheessa tuntuneet enää liian isoilta. Rinnoistani kyllä poistettiinkin yhteensä yli kaksi kiloa. Ja kuppikoko pieneni E:stä B:hen.
Jos sinulle tehtiinkin enempi vain kohotus kuin pienennys. Paljonko poistivat grammoina?- tintu
multa poistettiin n. 500 g.. lääkäri sanokin että suurimmaksi osaksi lähti löysää ihoa, joka ei paina nin hirveesti.sulla varmaan ollu täyteläinen E kuppi kun 2 kiloa poistivat. E kuppi mullakin oli ja sanoi että joku B tulee, mutta nyt nämä C liivit on kyllä vielä pienet. luulis nyt kuitenkin että julkisella puolella ne pienentää eikä tee "kohotuksia". toivottavasti nämä pienenee vielä.
- Yhdesti leikattu
tintu kirjoitti:
multa poistettiin n. 500 g.. lääkäri sanokin että suurimmaksi osaksi lähti löysää ihoa, joka ei paina nin hirveesti.sulla varmaan ollu täyteläinen E kuppi kun 2 kiloa poistivat. E kuppi mullakin oli ja sanoi että joku B tulee, mutta nyt nämä C liivit on kyllä vielä pienet. luulis nyt kuitenkin että julkisella puolella ne pienentää eikä tee "kohotuksia". toivottavasti nämä pienenee vielä.
Minulta lähti n. 500g/rinta, lopputuloksena oli tarkoitus pienetä reilusta DD/E-kupista C:hen. D:t nämä kuitenkin edelleen ovat. Minulta rinnoista lähti oikeastaan pelkkää rintarauhasta, rasvaa niissä ei nimittäin ollut. Jospa tuolla uusintaleikkauksella päästään haluttuun C-kuppiin. Sen pienempiä ei lääkärin mukaan minun rinnoistani enää pysty leikkaamaan.
- maru
E/F-kupista ehkä B-kuppiin. Mullakin on leikkauksesta reilu 2 viikkoa ja mietin tässä itsekin että vieläkö nää tästä pienenee. Lääkäri sanoi että mulle tulee B/C- kuppi ja kävin tuossa ostelee parit rintaliivit, niin piti ottaa B-kupit. Ei kyllä tarttis enää pienentyä, nyt ois ihan hyvä. En tiedä onko mulla enää pahemmin turvotuksia, koska ympärysmitta uusissa liiveissä oli 75-80 senttiä ja ennen leikkausta olevissa liiveissä oli 80 senttiä. Rinnat tuntuu kyllä aika kiinteiltä, en tiedä onko turvotusta vai tuliko näistä näin kiinteet, mutta sehän ei mua haittaa vaan oon onnellinen pienemmistä kiinteistä tisuista.
- tintu
mää kävin ostaan liivit kokoa 75 c mutta en pysty pitämään niitä kun ovat liian pienet. ei mullakaan varmaan hirveesti oo enään tuota turvotusta kun ovat aika pehmeet, ympärysmittakin jo ok. mun mielestä ei nää oo mitenkään erityisen kiinteet....
- tintu
mää kävin ostaan liivit kokoa 75c mutta en voi pitää niitä kun ovat liian pienet. turvotusta ei kyllä mun mielestä hirveesti oo kun ympärysmittakin jo ok. multa sais kyllä vielä pienentyä.. eikä nämä mun mielestä mitenkään erityisen kiinteät ole.. mulla vaan on jotenki löysän olonen tuo iho.
- tintu
tintu kirjoitti:
mää kävin ostaan liivit kokoa 75c mutta en voi pitää niitä kun ovat liian pienet. turvotusta ei kyllä mun mielestä hirveesti oo kun ympärysmittakin jo ok. multa sais kyllä vielä pienentyä.. eikä nämä mun mielestä mitenkään erityisen kiinteät ole.. mulla vaan on jotenki löysän olonen tuo iho.
kun suomi24 taas temppuilee
- jo 5 vkoa
tintu kirjoitti:
kun suomi24 taas temppuilee
Mulla oli jotain 80 DD/E, nyt olen sellainen 75 C kuppilainen. Meni todellakin nämä 5 vkoa että menee se C kuppi .
Älkää te hätäilkö ja miettikö uusintaleikkauksia, sillä aina kandee miettiä onko liikakiloja yms..
Mullekin olisi voinut tulla vielä kuppia pienempi, mutta katsoohan se kirurgi kroppaakin. Miltäpä näyttää kun on pieni B kuppi ja iso vatsa...miettikää ennenkuin hätiköitte.
Liikunta ja aikaa menee varmasti pari kuukautta ennenkuin olette loppupuolella.
Tsemppiä ajatuksiinne ja vointiinne. - tintu
jo 5 vkoa kirjoitti:
Mulla oli jotain 80 DD/E, nyt olen sellainen 75 C kuppilainen. Meni todellakin nämä 5 vkoa että menee se C kuppi .
Älkää te hätäilkö ja miettikö uusintaleikkauksia, sillä aina kandee miettiä onko liikakiloja yms..
Mullekin olisi voinut tulla vielä kuppia pienempi, mutta katsoohan se kirurgi kroppaakin. Miltäpä näyttää kun on pieni B kuppi ja iso vatsa...miettikää ennenkuin hätiköitte.
Liikunta ja aikaa menee varmasti pari kuukautta ennenkuin olette loppupuolella.
Tsemppiä ajatuksiinne ja vointiinne.en kyllä uusintaleikkausta miettinytkään..
ei mulla kyllä noita "liikakiloja" . kaippa nuissa on vielä sitä turvotusta.kyllä kelpais tuo 75 c,mutta vielä ei mee.. kuitenkin kroppa näyttää sopusuhtasemmalta kun ennen leikkausta.
hei rasvailetteko rintoja ja millä..? oon varovasti koittanu ihan perusrasvalla rasvailla. - kokenut.
tintu kirjoitti:
en kyllä uusintaleikkausta miettinytkään..
ei mulla kyllä noita "liikakiloja" . kaippa nuissa on vielä sitä turvotusta.kyllä kelpais tuo 75 c,mutta vielä ei mee.. kuitenkin kroppa näyttää sopusuhtasemmalta kun ennen leikkausta.
hei rasvailetteko rintoja ja millä..? oon varovasti koittanu ihan perusrasvalla rasvailla.Varmasti on vielä turvotusta,kyllä ne vielä "muokkautuu muutaman viikon",ihan hyvä rasvata perusrasvalla,tikkien kohdatkin,ei iho kiristä ja on mukavampi olo itselläkin,kaikki uusi vie aikaa,onhan se suuri muutos ihmiselle,kun kroppaa muutetaan.
- pienennyksestä
kokenut. kirjoitti:
Varmasti on vielä turvotusta,kyllä ne vielä "muokkautuu muutaman viikon",ihan hyvä rasvata perusrasvalla,tikkien kohdatkin,ei iho kiristä ja on mukavampi olo itselläkin,kaikki uusi vie aikaa,onhan se suuri muutos ihmiselle,kun kroppaa muutetaan.
Kauanko te muuten olette pitäneet noita teippejä. Mulle lekuri ohjeisti, että nänninpihan tikkien poiston jälkeen 10pv teipit. Muualla onkin sulavat tikit, mutta olen pitänyt teippejä vielä sielläkin suojaamassa. Eilen olisin saanut siis teipit vedellä veke, mutta en vielä ottanut niitä pois. Mulla tuosta nännin ympräriltä törrötti yksi tikkilanka ja yritin sitä ottaa pois, mutta lanka vaan piteni ei loppua näkynyt, joten sitten vaan leikkasin sen lyhyeksi. Ties mistä syvyyksistä oli tulossa. No täytyy illalla taas tutkia tilannetta.
Mulla pieneni E-kupista C:hen. Samat liivit on käynyt koko ajan, vähän on ehkä kuppi pienentynyt. Turvotusta mulla ei kovin paljoa mielestäni ole edes ollut. Nyt rupeaa pikkuhiljaa laskeutumaan rinnat, etteivät ole niin törröllä kaikenaikaa. Ja muutenkin tuntumaan enemmän omilta rinnoilta. Kivistykset ja vihlaisut ovat loppuneet. Haavat kyllä kiristelee, mutta en ole niitä kyllä rasvaillutkaan. Pitänee varmaan aloittaa. Ostin apteekista Bepanten voidetta, joka kuulemma on hyvää leikkaushaavojen hoitoon. Muuten olen perusvoiteella voidellut rintoja, kun iho tuntuu tosi kuivalta.
Hiljaa hyvä tulee, että malttia vaan kaikille. Liikunnan olen aloittanut myös, toki varon edelleen tissien heilumista ja painavien nostelua.
Mutta eikö olekin mahtavaa, kun saadaan nauttia tulevasta kesästä kerrankin täysin rinnoin:) - 5 vko
pienennyksestä kirjoitti:
Kauanko te muuten olette pitäneet noita teippejä. Mulle lekuri ohjeisti, että nänninpihan tikkien poiston jälkeen 10pv teipit. Muualla onkin sulavat tikit, mutta olen pitänyt teippejä vielä sielläkin suojaamassa. Eilen olisin saanut siis teipit vedellä veke, mutta en vielä ottanut niitä pois. Mulla tuosta nännin ympräriltä törrötti yksi tikkilanka ja yritin sitä ottaa pois, mutta lanka vaan piteni ei loppua näkynyt, joten sitten vaan leikkasin sen lyhyeksi. Ties mistä syvyyksistä oli tulossa. No täytyy illalla taas tutkia tilannetta.
Mulla pieneni E-kupista C:hen. Samat liivit on käynyt koko ajan, vähän on ehkä kuppi pienentynyt. Turvotusta mulla ei kovin paljoa mielestäni ole edes ollut. Nyt rupeaa pikkuhiljaa laskeutumaan rinnat, etteivät ole niin törröllä kaikenaikaa. Ja muutenkin tuntumaan enemmän omilta rinnoilta. Kivistykset ja vihlaisut ovat loppuneet. Haavat kyllä kiristelee, mutta en ole niitä kyllä rasvaillutkaan. Pitänee varmaan aloittaa. Ostin apteekista Bepanten voidetta, joka kuulemma on hyvää leikkaushaavojen hoitoon. Muuten olen perusvoiteella voidellut rintoja, kun iho tuntuu tosi kuivalta.
Hiljaa hyvä tulee, että malttia vaan kaikille. Liikunnan olen aloittanut myös, toki varon edelleen tissien heilumista ja painavien nostelua.
Mutta eikö olekin mahtavaa, kun saadaan nauttia tulevasta kesästä kerrankin täysin rinnoin:)Ihan perusrasvaa minäkin olen ruvennut käyttämään. Lääkäri sanoi että ei niitä mitkä parantaa haavoja saisi käyttää..? En tiedä miksi sen mainitsi.
Toi miten rinnat muokkautuu, on varmasti yksilöllistä hommaa. Toisille menee pari kuukautta ja jollain jopa puoli vuotta.
Minulla on ainankin 8 kg liikaa ja se tekee ettei lekuri vienyt kaikkea.
No nyt kevättä kohti ja kesää kevyin mielin. - tintu
Mutta eikö olekin mahtavaa, kun saadaan nauttia tulevasta kesästä kerrankin täysin rinnoin:)otettiin kaikki teopit poissa kun kävin poistattamassa tikit!! päivää leikkauksesta. ei kuulemma tarvinnu enään pitää.. mulla tuli rakkuloita niistä teipeistä , joten ihan hyvä ettei tarvinnu pitää niitä. tänään on kyllä tisut tosi kippeenä,johtuu varmaan menkoista. kylelleen oon koittanu nukkua pari yötä, mutta ei tunnu kivalta.
- tintu
tintu kirjoitti:
otettiin kaikki teopit poissa kun kävin poistattamassa tikit!! päivää leikkauksesta. ei kuulemma tarvinnu enään pitää.. mulla tuli rakkuloita niistä teipeistä , joten ihan hyvä ettei tarvinnu pitää niitä. tänään on kyllä tisut tosi kippeenä,johtuu varmaan menkoista. kylelleen oon koittanu nukkua pari yötä, mutta ei tunnu kivalta.
siis teipit eikä teopit ja 11 päivää leikkauksesta
- jomotus ja turvotus
tintu kirjoitti:
siis teipit eikä teopit ja 11 päivää leikkauksesta
Maanantaina leikkauksessa eli nyt 3. päivä leikkauksesta. jomottaa ja turvottaa, mutta kuuluu ilmeisesti asiaan. eikä mikään asento ole hyvä.
mukava lukea muiden kokemuksia. koskakohan kipulointi vähenee? tai on se tässä vähentynytkin, mutta koska vois olettaa, että ei enää kivistä lainkaan?
olen lukenut, että louis widmerin (apteekista)silmänympärysvoide on todettu hyväksi arpien hoidossa. arvet paranevat ja vaalenevat tutkimusten mukaan nopeammin. ajattelin kokeilla sitten kun tikit ovat sulaneet ja teipit poistettu. - ajatuksen kanssa
jomotus ja turvotus kirjoitti:
Maanantaina leikkauksessa eli nyt 3. päivä leikkauksesta. jomottaa ja turvottaa, mutta kuuluu ilmeisesti asiaan. eikä mikään asento ole hyvä.
mukava lukea muiden kokemuksia. koskakohan kipulointi vähenee? tai on se tässä vähentynytkin, mutta koska vois olettaa, että ei enää kivistä lainkaan?
olen lukenut, että louis widmerin (apteekista)silmänympärysvoide on todettu hyväksi arpien hoidossa. arvet paranevat ja vaalenevat tutkimusten mukaan nopeammin. ajattelin kokeilla sitten kun tikit ovat sulaneet ja teipit poistettu.Olin plastikkakirurgin luona yleisellä puolella ja hän mitään ihmeempiä tutkimatta sanoi että joojonoon vaan ja kesän jälkeen leikkaus on jo ohi.Kva,mutta sitten tulikin mutta matkaan kun ilmoitin haluavani leikkauksen ilman mahdollista verensiirtoa.Onko joku joutunut kohtaamaan näitä asioita?
- maru
tintu kirjoitti:
otettiin kaikki teopit poissa kun kävin poistattamassa tikit!! päivää leikkauksesta. ei kuulemma tarvinnu enään pitää.. mulla tuli rakkuloita niistä teipeistä , joten ihan hyvä ettei tarvinnu pitää niitä. tänään on kyllä tisut tosi kippeenä,johtuu varmaan menkoista. kylelleen oon koittanu nukkua pari yötä, mutta ei tunnu kivalta.
leikanneelle kirurgille ja kyselin niistä teipeistä että pitääkö niitä käyttää enää kun on 3 viikkoa leikkauksesta. Lääkäri sanoi että hänen mielestään niitä ei tarte käyttää vaikka jotkut kirurgit sanoo että pitäis käyttää 4 viikkoa leikkauksen jälkeen. Kuulemma turhaan ärsyttää ihoa eikä niistä taida mitään apua olla jos kerta haava on kiinni. Eri asia on sitten se silikonilaastari jota voi käyttää parin kuukauden jälkeen jos tuntuu että arvet haittaa. Lääkäri sanoi myös että apteekista saa silikonigeeliä kauppanimellä Kelo-cote niin sitä saa arpien päälle laittaa heti kun arvet on siistit, siis rupien päälle ei saa laittaa muuten saa. Tuon pitäisi auttaa ja nopeuttaa arpien paranemisessa.
- tintu
maru kirjoitti:
leikanneelle kirurgille ja kyselin niistä teipeistä että pitääkö niitä käyttää enää kun on 3 viikkoa leikkauksesta. Lääkäri sanoi että hänen mielestään niitä ei tarte käyttää vaikka jotkut kirurgit sanoo että pitäis käyttää 4 viikkoa leikkauksen jälkeen. Kuulemma turhaan ärsyttää ihoa eikä niistä taida mitään apua olla jos kerta haava on kiinni. Eri asia on sitten se silikonilaastari jota voi käyttää parin kuukauden jälkeen jos tuntuu että arvet haittaa. Lääkäri sanoi myös että apteekista saa silikonigeeliä kauppanimellä Kelo-cote niin sitä saa arpien päälle laittaa heti kun arvet on siistit, siis rupien päälle ei saa laittaa muuten saa. Tuon pitäisi auttaa ja nopeuttaa arpien paranemisessa.
mulle sanoi sillon leikkauspäivänä että niin kauan pitää teippejä ku ne irtoo itestää tai repsottaa, että ei tarvii uusia laittaa. mutta tk:ssa ottivat sitten ne pois. ei yhtään kiva juttu, nyt aukesi haava taas uuesta kohtaa...just sain melkeen umpeen ton edellisen niin... jännä että tuossa toisessa tisussa kaikki onkelmat mutta toisessa ei mitään..
- pienennyksestä
tintu kirjoitti:
mulle sanoi sillon leikkauspäivänä että niin kauan pitää teippejä ku ne irtoo itestää tai repsottaa, että ei tarvii uusia laittaa. mutta tk:ssa ottivat sitten ne pois. ei yhtään kiva juttu, nyt aukesi haava taas uuesta kohtaa...just sain melkeen umpeen ton edellisen niin... jännä että tuossa toisessa tisussa kaikki onkelmat mutta toisessa ei mitään..
Mullakin tuon toisen nännin ympärillä on noi pari langanpätkää, jotka ei lähde kovin vapaaehtoisesti pois. Niistä lankojen kohdasta on ihan vähän auki vielä nännin ympäriltä.
Mitäs jos ne leikkais niin syvältä kun saa, niin rupeiskohan menemään umpeen....Otin kanssa eilen ne teipit veke, niin katsotaan meneekö umpeen noi pari kohtaa helpommin.
Tilasin muuten netistä sellaiset silikoniteipit noihin rintoihin ja samalla myös voidetta, joka on tarkoitettu tuon teipin alle. Kalliit oli, mutta niitä voi käyttää jopa 3kk samoja. No toivottavasti on apua arpien hoidossa.
Mutta nyt tämä akka lähtee lenkille:) - persoonallinen75
Mullakin tuon toisen nännin ympärillä on noi pari langanpätkää, jotka ei lähde kovin vapaaehtoisesti pois. Niistä lankojen kohdasta on ihan vähän auki vielä nännin ympäriltä.
Mitäs jos ne leikkais niin syvältä kun saa, niin rupeiskohan menemään umpeen....Otin kanssa eilen ne teipit veke, niin katsotaan meneekö umpeen noi pari kohtaa helpommin.
Tilasin muuten netistä sellaiset silikoniteipit noihin rintoihin ja samalla myös voidetta, joka on tarkoitettu tuon teipin alle. Kalliit oli, mutta niitä voi käyttää jopa 3kk samoja. No toivottavasti on apua arpien hoidossa.
Mutta nyt tämä akka lähtee lenkille:)Mulla kanssa piti lankojen päät haavoja auki.
Joten otin puhtaat sakset ja puhtaat pinsetit. Pinseteillä langan päästä kiinni ja venytys ja sitten saksilla poikki niin alhaalta kun sai. Seuraavana päivänä tai viimeistään sitä seuraavana päivänä oli haava kiinni.
Eli toimi mulle aivan loistavasti :)
- harkitseva..
Ois kai pitäny alottaa uus keskustelu, mut tässä näyttää olevan asiantuntijoita paikalla! Eli mulla on riesana 75F. Hierojilta ekaks oon kuullu rintojen pienennyksen kannattavuudesta, ku hartiat ja kaikki muutki paikat on koko ajan jumissa. Eikä nä nyt kauheen kauniitkaan oo, koko ajan tiellä, enkä ees voi pukeutuu niin ku haluisin.
Leikkaus vaan vähän epäilyttää... Oon parikymppinen ja mietin, oisko viisaampaa tehä se vasta ku on hankkinu lapsia (jos siis sellasia hankkii)? Mitä riskejä leikkauksessa on? Miten paljon rintoja sattuu/aristaa leikkauksen jälkeen? Mitä pienennys maksaa suunnilleen? Voiko esim. Kelalta saada jotai tukee..? Ai nii, miten paljon paikat turpoo leikkauksen jälkeen? Kiitos vastauksista :)- kannattaa!?
Hei!
Laitoinkin jo aikaisemmin viestiä, nyt leikkauksesta 5 päivää. autolla ajo sujuu ja turvotus laskee vähitellen, eikä rintoja enää hirveesti kivistä ja jomota.
riskejä on. periaatteessa pyritään leikkaamaan niin, että voi jatkossa imettää, mutta voi olla, että ei onnistukaan. Leikkaustapoja on myös monia, riippuu rintojen koosta ja mallista, miten leikataan.
nänneistä voi mennä tunto, ne voi jopa mennä kuolioon, mutta harvinaista se on. tuntoalentuma on yleisempää. lopputuloksena voi olla epäsymmetriset rinnat. leikkaushaavat voi tulehtua, repeytyä, jolloin arvet pahat. arvet joka tapauksessa näkyvät loppuelämän, mutta vaalenevat kuulemma. (tähän kyllä voi omalla hoidolla vaikuttaa eli puhtaus, tukiliivit ja myöh. arpien hoito).
lopputulos ei ole taattu eli ei voi mennä tilaamaan kauniita, symmetrisiä, c-kupin rintoja. menee kuulema puolivuotta kun lopullinen tulos näkyvissä. ja maan vetovoima tekee tehtäväänsä edelleen, joten ikuisia pystyrintoja ei saa.
multa lähti vain 210g yhteensä, nahkaa lähti sitäkin enemmän. silti olo on jo nyt paljon kevyempi. selkänahassa ei ole koko ajan sellaista vetoa ja ryhtiäkin on helpompi pitää. tämän tunteen perusteella sanoisin, että kannattaa leikata.
sä varmaankin täytät leikkauskriteerit julkiselle puolelle. kriteereinä: painoindeksi normaali, isot rinnat, roikkuvat rinnat, mitta 28cm kaulakuopasta nänniin. lisäksi hartiasäryt, hankala liikkuminen, mahd. työ, jossa isot rinnat tiellä, niin julkiselle pääsee. halusta pukeutua mukaviin paitapuseroihin, pikkutoppeihin ym. ei saa pisteitä.
mene esim. terv.keskuslääkärille. hän voi laittaa lähetteen plastiikkakirurgin vast.otolle. hoitotakuun puitteissa pitäisi leikkaus tehdä puolen vuoden sisään plastiikkakirurgin vastaanotolta. voi mennä hiukan kauemmin. itse olin jonossa 1v. koska sairaanhoitajien irtisanomisuhka sekoitti asioita. - kela tukee
kannattaa!? kirjoitti:
Hei!
Laitoinkin jo aikaisemmin viestiä, nyt leikkauksesta 5 päivää. autolla ajo sujuu ja turvotus laskee vähitellen, eikä rintoja enää hirveesti kivistä ja jomota.
riskejä on. periaatteessa pyritään leikkaamaan niin, että voi jatkossa imettää, mutta voi olla, että ei onnistukaan. Leikkaustapoja on myös monia, riippuu rintojen koosta ja mallista, miten leikataan.
nänneistä voi mennä tunto, ne voi jopa mennä kuolioon, mutta harvinaista se on. tuntoalentuma on yleisempää. lopputuloksena voi olla epäsymmetriset rinnat. leikkaushaavat voi tulehtua, repeytyä, jolloin arvet pahat. arvet joka tapauksessa näkyvät loppuelämän, mutta vaalenevat kuulemma. (tähän kyllä voi omalla hoidolla vaikuttaa eli puhtaus, tukiliivit ja myöh. arpien hoito).
lopputulos ei ole taattu eli ei voi mennä tilaamaan kauniita, symmetrisiä, c-kupin rintoja. menee kuulema puolivuotta kun lopullinen tulos näkyvissä. ja maan vetovoima tekee tehtäväänsä edelleen, joten ikuisia pystyrintoja ei saa.
multa lähti vain 210g yhteensä, nahkaa lähti sitäkin enemmän. silti olo on jo nyt paljon kevyempi. selkänahassa ei ole koko ajan sellaista vetoa ja ryhtiäkin on helpompi pitää. tämän tunteen perusteella sanoisin, että kannattaa leikata.
sä varmaankin täytät leikkauskriteerit julkiselle puolelle. kriteereinä: painoindeksi normaali, isot rinnat, roikkuvat rinnat, mitta 28cm kaulakuopasta nänniin. lisäksi hartiasäryt, hankala liikkuminen, mahd. työ, jossa isot rinnat tiellä, niin julkiselle pääsee. halusta pukeutua mukaviin paitapuseroihin, pikkutoppeihin ym. ei saa pisteitä.
mene esim. terv.keskuslääkärille. hän voi laittaa lähetteen plastiikkakirurgin vast.otolle. hoitotakuun puitteissa pitäisi leikkaus tehdä puolen vuoden sisään plastiikkakirurgin vastaanotolta. voi mennä hiukan kauemmin. itse olin jonossa 1v. koska sairaanhoitajien irtisanomisuhka sekoitti asioita.vielä lisäys: julkisella puolella leikkaus maksaa sairaalakäynnin eli päiväkirurgisessa 72 euroa, jos on osastolla yötä, niin maksu on vuorokausimaksu (jotain 150€?).
yksityisellä hinnat n. 5000€. - tintu
kela tukee kirjoitti:
vielä lisäys: julkisella puolella leikkaus maksaa sairaalakäynnin eli päiväkirurgisessa 72 euroa, jos on osastolla yötä, niin maksu on vuorokausimaksu (jotain 150€?).
yksityisellä hinnat n. 5000€.olin yötä ja maksoin siltikin vain 72 euroa
- ajatuksen kanssa
tintu kirjoitti:
olin yötä ja maksoin siltikin vain 72 euroa
OOttelen että joku kertoisi niitä kokemuksia lisää niistä riskeistä.Ja ennenkaikkea onko joku joutunut "nokatusten" verensiirtojen kanssa leikkauksessaan?
- epätodennäköinen
ajatuksen kanssa kirjoitti:
OOttelen että joku kertoisi niitä kokemuksia lisää niistä riskeistä.Ja ennenkaikkea onko joku joutunut "nokatusten" verensiirtojen kanssa leikkauksessaan?
on todella epätodennäköistä, että rintojen pienennysleikkauksessa joutuisi turvautumaan verensiirtoon. tietty, jos kirurgi nyt jotenkin pahasti möhläis ja menettäisit verta paljonkin leikkauksessa, niin silloin verensiirto on välttämätön.
leikkauksen jälkeen voisi ajatella, että hemoglobinisi laskisi alle 100 ja jouduttaisiin tiputtamaan verta. tosin yleensä, jos se on vain hiukan alle sadan, annetaan rautatablettikuuri.
verensiirto ei ole rintojenpienennysleikkauksessa mikään riski. verensiirto on yleisesti riski kun leikkaukseen menee, mutta enemminkin vatsan/sydämen alueen leikkauksissa. eihän rinnoissa mitään mahtavia verisuonia ole, lähinnä rintarauhasta ja rasvaa.
riskeinä on juuri nuo aiemmin mainitsemani tunnottomuus, haavatulehdukset, kuolio.
kun menet plastiikkakirurgin vastaanotolle, hän selittää leikkauksen riskit ja itse saat päättää menetkö leikkaukseen vai ei. ja jos päätät että menet, niin voit silti vielä perua, kun leikkauskutsu tulee, jos siltä tuntuu. - harkitseva..
kela tukee kirjoitti:
vielä lisäys: julkisella puolella leikkaus maksaa sairaalakäynnin eli päiväkirurgisessa 72 euroa, jos on osastolla yötä, niin maksu on vuorokausimaksu (jotain 150€?).
yksityisellä hinnat n. 5000€.jatkan harkitsemista..! :)
- tetreret
kela tukee kirjoitti:
yksityisellä hinnat n. 5000€.Tuo 72 € taitaa olla yleinen päiväkirurgian maksu.
Olin toisenlaissa operaatiossa joka olisi voitu tehdä päiväkirurgisestikin. Mutta koska minulla ei ollut saattajaa eikä kotona "vahtia" (asun yksin) halusin tulla osastolle ja olla sairaalassa yön yli. Minulta veloitettiin kaksi sairaalavuorokautta joka oli 2 x 26 €, eli tulikin halvemmaksi.
Tuolla hinnastossa näkyi olevan sellainenkin vaihtoehto että jäädäänkin päiväkirurgisesta operaatiosta sairaalaan yön yli, jolloin hinta olisi 72 26 €. - jonnali 95d
tetreret kirjoitti:
Tuo 72 € taitaa olla yleinen päiväkirurgian maksu.
Olin toisenlaissa operaatiossa joka olisi voitu tehdä päiväkirurgisestikin. Mutta koska minulla ei ollut saattajaa eikä kotona "vahtia" (asun yksin) halusin tulla osastolle ja olla sairaalassa yön yli. Minulta veloitettiin kaksi sairaalavuorokautta joka oli 2 x 26 €, eli tulikin halvemmaksi.
Tuolla hinnastossa näkyi olevan sellainenkin vaihtoehto että jäädäänkin päiväkirurgisesta operaatiosta sairaalaan yön yli, jolloin hinta olisi 72 26 €.Kannattaako yksityisesltä vai ihan yleisesltä terv.keskuslääkäriltä pyytää lähete yleiselle rintojen pienennykseen?
Entä kun oma lääkärini on mies ja haluaisin naisen arvioimaan tilanteen... - kesätissi
jonnali 95d kirjoitti:
Kannattaako yksityisesltä vai ihan yleisesltä terv.keskuslääkäriltä pyytää lähete yleiselle rintojen pienennykseen?
Entä kun oma lääkärini on mies ja haluaisin naisen arvioimaan tilanteen...Jos sun omalääkäri on mies, etkä halua sen vastaanotolle, varaa aika yksityiselle. Tosin se maksaa, mutta voit valita naislääkärin. Mä kävin työterveyslääkärillä ja sieltä sain lähetteen eteenpäin. Nyt leikkauksesta 2 viikkoa ja olo on huomattavasti kevyempi. Kipuja on joo, mutta eiköhän tämä tästä... ;)
- -M-
... ja silti menossa pienennysleikkaukseen. En ole myöskään vielä lapsia tehnyt, että se imetyskyvyn mahdollinen menettäminen hieman arveluttaa. Muutkin leikkaukseen sisältyvät riskit pelottavat ja mietityttävät, mutta asiaa puntaroituani olen tullut siihen tulokseen, että kyllä kannattaa mennä pienentään. Fyysiset haitat vähenevät kuitenkin niin huomattavasti, että edut ovat suuremmata kuin mahdolliset haitat. Leikkausjonossa ollaan ja syksyllä varmaan on h-hetki... Tässä ehtii vielä monta kertaa empiä ja epäröidä. ;)
- Trine
Mulle pienennys tehtiin reilu parikymppisenä, ei siinä enää paljon jaksanut miettiä imettämistä (johon mahd.15vuotta vielä aikaa) Helpotusta oli oloon saatava, kun niskat ja pää kipeänä ja kaikenlainen liikunta tuotti tuskaa, asiaa tuli harkittua jo 16-17v.asti. Ja kun sain rahoituksenkin mietittyä niin ei siinä enää muuta estettä ollut. En myöskään nauttinut saamastani "huomiosta" ja nii, yksinkertaisesti olo oli kun norsulla. Painoindeksi olis illoin 19, eli rinnat ei olisi laihduttamalla kadonneet 75F:stä mihinkään... Nii juu ja lääkärin kanssa oli silloin puhetta, että imettäminen onnistuu luultavasti yhtä hyvin kun olisi onnistunut ennen leikkaustakin, mitään piuhoja sieltä ei siis katkota :).
Pari vuotta mennyt ja ei ole tarvinnut katua. Tokihan toivon, että mulla olsii ollut jo alunperin tällaiset pienet rinnat, eli olisin monta tonnia rikkaampi ja ei olisi pitkiä arpia. Mutta niin ei asiat ole, joten paras hyväksyä tämä tilanne ja olla vain tyytyväinen, että oli mahd.saada tuollainen leikkaus :). Siitä mä yllätyin kuinka pitkälle arvet tulee tässä rintojen välissä, eli sekin kannattaa kyllä kysyä lääkäriltä ennen leikkausta, ettei tule yllärinä. ja toinen yllätys oli pienennetyt nännit, jotenkin en ollut tajunnut, että tokihan nekin sovitetaan kokoon :D, hyvä niin.
Leikkauksen riskejä, no mitä nyt yleensä leikkauksissa ja nukutuksessa on... Sitten olen kyllä lukenut, että monella on ollut ongelmia haavojen kanssa, mutta itsellä taas ne umpeutui ihan normaalisti ja siististi. Maalaisjärjellä kun haavoja hoitaa, eikä räplää ja tunge kaikkia mahd. voiteita niin iho kyllä toipuu, mut siis ymmärrän kyllä että ihmisillä on erityyppistä ihoa, ja eri lailla arpeutuu ja parantuu yms. Kyllähän ne rinnat aristaa ja ovat mustelmilla leikkauksen jälkeen, mulla ei kovia kipuja oikeastaan ollenkaan, mustelmat parani parissa viikossa ja niin en mä kyllä muista että erityisiä kipuja olisi ollut jatkossakaan, kipulääkkeitä söin jonkun 3pv... Välillä kyllä vieläkin tuntuu jotain vihlaisuja rinnan sivulla/alla, kun esim. nojaa eteenpäin ilman rintsikoiden tukea, mutta kyllähän tuollainen leikkaus väkisinkin vaikuttaa siihen rinnan lihaksistoon. Ja urheilukipuja oli 1000xenemmän ennen leikkausta :).
Kävin yksityisellä, 4400e (kela korvaa takaisin 400e) matkat, tarkastuskäyntien matkat, mammografia, kyllähän sitä hintaa tulee. Mulla oli turvatusta kyljissä, eli näytti ja tuntui kun tissit olisi jatkuneet sivuille asti, mutta kyllä ne siitä paikkansa löysivät :).
jees, onnea odotukseen, leikkaukseen ja paranemiseen! Ja hyvää alkavaa kesääkin :D! - EEFF
Trine kirjoitti:
Mulle pienennys tehtiin reilu parikymppisenä, ei siinä enää paljon jaksanut miettiä imettämistä (johon mahd.15vuotta vielä aikaa) Helpotusta oli oloon saatava, kun niskat ja pää kipeänä ja kaikenlainen liikunta tuotti tuskaa, asiaa tuli harkittua jo 16-17v.asti. Ja kun sain rahoituksenkin mietittyä niin ei siinä enää muuta estettä ollut. En myöskään nauttinut saamastani "huomiosta" ja nii, yksinkertaisesti olo oli kun norsulla. Painoindeksi olis illoin 19, eli rinnat ei olisi laihduttamalla kadonneet 75F:stä mihinkään... Nii juu ja lääkärin kanssa oli silloin puhetta, että imettäminen onnistuu luultavasti yhtä hyvin kun olisi onnistunut ennen leikkaustakin, mitään piuhoja sieltä ei siis katkota :).
Pari vuotta mennyt ja ei ole tarvinnut katua. Tokihan toivon, että mulla olsii ollut jo alunperin tällaiset pienet rinnat, eli olisin monta tonnia rikkaampi ja ei olisi pitkiä arpia. Mutta niin ei asiat ole, joten paras hyväksyä tämä tilanne ja olla vain tyytyväinen, että oli mahd.saada tuollainen leikkaus :). Siitä mä yllätyin kuinka pitkälle arvet tulee tässä rintojen välissä, eli sekin kannattaa kyllä kysyä lääkäriltä ennen leikkausta, ettei tule yllärinä. ja toinen yllätys oli pienennetyt nännit, jotenkin en ollut tajunnut, että tokihan nekin sovitetaan kokoon :D, hyvä niin.
Leikkauksen riskejä, no mitä nyt yleensä leikkauksissa ja nukutuksessa on... Sitten olen kyllä lukenut, että monella on ollut ongelmia haavojen kanssa, mutta itsellä taas ne umpeutui ihan normaalisti ja siististi. Maalaisjärjellä kun haavoja hoitaa, eikä räplää ja tunge kaikkia mahd. voiteita niin iho kyllä toipuu, mut siis ymmärrän kyllä että ihmisillä on erityyppistä ihoa, ja eri lailla arpeutuu ja parantuu yms. Kyllähän ne rinnat aristaa ja ovat mustelmilla leikkauksen jälkeen, mulla ei kovia kipuja oikeastaan ollenkaan, mustelmat parani parissa viikossa ja niin en mä kyllä muista että erityisiä kipuja olisi ollut jatkossakaan, kipulääkkeitä söin jonkun 3pv... Välillä kyllä vieläkin tuntuu jotain vihlaisuja rinnan sivulla/alla, kun esim. nojaa eteenpäin ilman rintsikoiden tukea, mutta kyllähän tuollainen leikkaus väkisinkin vaikuttaa siihen rinnan lihaksistoon. Ja urheilukipuja oli 1000xenemmän ennen leikkausta :).
Kävin yksityisellä, 4400e (kela korvaa takaisin 400e) matkat, tarkastuskäyntien matkat, mammografia, kyllähän sitä hintaa tulee. Mulla oli turvatusta kyljissä, eli näytti ja tuntui kun tissit olisi jatkuneet sivuille asti, mutta kyllä ne siitä paikkansa löysivät :).
jees, onnea odotukseen, leikkaukseen ja paranemiseen! Ja hyvää alkavaa kesääkin :D!Rinnat voivat olla liian suuret. Itsellä E-F - kuppi (olen normaalipainoinen), joka saa liikunnasta huolimatta ryhtini roikkumaan, niskani kipeytymään ja olkapäihin tulee kipeät painaumat. Lenkkeily ei ole kivaa,aikaisempi harrastukseni tanssiminen on jäänyt ja hypyt aerobictunneilla jätän suosiolla tekemättä. Pikkutissinen ohjaaja kannustaa ihmisiä hyppimään ja saamaan sykkeen korkealle, jos hypin, myös rintani hyppivät ja se sattuu. Rannalle en mene koska saan liikaa katseita, enkä halua identiteettini olevan isotissinen muija koska muutenkaan en pidä itseäni niin yltiöseksuaalisena olentona, mitä olemukseni viestittää, kyllä isotissisiä naisia pidetään seksuaalisempina. Teininä häpesin rintojani kuolemaksi asti ja opin silloin jo kävelemään lytyssä olkapäät edellä etteivät rinnat korostu liikaa. Yritin laihduttaa, mutta rinnat alkavat silloin roikkua enemmän ja näyttää kamalilta. Nykyään hyväksyn itseni, mutta terveydellisistä ja käytännön syistä haluaisin pienennyttää rintani. Minua huvittaa naisten vouhotukset "yhyy minulla on rumat tissit, haluan isommat", itsellä ei voisi vähempää kiinnostaa miltä ne näyttävät kunhan toimintakykyni olisi parempi. Haaveeni olisi lenkkeillä ja aloittaa tanssiharrastus uudelleen. Haaveenani olisi myös että jännityspäänsäryt loppuisivat ja voisin elää parempaa elämää. Mistä vetoa kun menen lääkärille, hän on mieslääkäri ja naurahtaa että kannattais vaan hyväksyä itsensä. Miten teihin suhtauduttiin kun puhuitte lääkärille pienennysleikkauksesta? Keräilen rohkeutta mennä lääkäriin.
- mimmunen
EEFF kirjoitti:
Rinnat voivat olla liian suuret. Itsellä E-F - kuppi (olen normaalipainoinen), joka saa liikunnasta huolimatta ryhtini roikkumaan, niskani kipeytymään ja olkapäihin tulee kipeät painaumat. Lenkkeily ei ole kivaa,aikaisempi harrastukseni tanssiminen on jäänyt ja hypyt aerobictunneilla jätän suosiolla tekemättä. Pikkutissinen ohjaaja kannustaa ihmisiä hyppimään ja saamaan sykkeen korkealle, jos hypin, myös rintani hyppivät ja se sattuu. Rannalle en mene koska saan liikaa katseita, enkä halua identiteettini olevan isotissinen muija koska muutenkaan en pidä itseäni niin yltiöseksuaalisena olentona, mitä olemukseni viestittää, kyllä isotissisiä naisia pidetään seksuaalisempina. Teininä häpesin rintojani kuolemaksi asti ja opin silloin jo kävelemään lytyssä olkapäät edellä etteivät rinnat korostu liikaa. Yritin laihduttaa, mutta rinnat alkavat silloin roikkua enemmän ja näyttää kamalilta. Nykyään hyväksyn itseni, mutta terveydellisistä ja käytännön syistä haluaisin pienennyttää rintani. Minua huvittaa naisten vouhotukset "yhyy minulla on rumat tissit, haluan isommat", itsellä ei voisi vähempää kiinnostaa miltä ne näyttävät kunhan toimintakykyni olisi parempi. Haaveeni olisi lenkkeillä ja aloittaa tanssiharrastus uudelleen. Haaveenani olisi myös että jännityspäänsäryt loppuisivat ja voisin elää parempaa elämää. Mistä vetoa kun menen lääkärille, hän on mieslääkäri ja naurahtaa että kannattais vaan hyväksyä itsensä. Miten teihin suhtauduttiin kun puhuitte lääkärille pienennysleikkauksesta? Keräilen rohkeutta mennä lääkäriin.
Sen haluisin huudella täällä että kannattaa ottaa yhteyttä Oman sairaalan toimintaterapeuttiin, auttaa arpien hoidossa! Itse menin juttusille heti kun kaikki leikkaus arvet olivat umpeutuneet, sain pari pakettia silikooniteippiä jota pidettiin yötäpäivää noin. 3kk. Punotus hävisi ja arpien paksuus, menivät siis ns. samalle tasolle normaali ihon kanssa eivätkä olleet koholla! Kannatan todella!! Sanoi ettei mitään ihme rasvoja olisi tohon hommaan vaan normallilla rasvalla voi rasvata mutta teippien koko aikainen paine vaikuttaa arpien häviämiseen :) Kannattaa!
- Anonyymi
ajatuksen kanssa kirjoitti:
Rintojen pienennysleikkaus tehdään yleensä ilman verensiirron tarvetta. On todella harvinaista, että kyseisessä leikkauksessa menettää paljon verta. Mulla oli kirurgin mukaan kuitenkin tavallista enemmän verenvuotoa, noin 2dl. Kirurgi oli kyllä taitava. Toimenpideselosteessa lukee, että teki hemostaasia bipolaaripoltolla. En tarvinnut verta enkä olisi sitä ottanutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323857- 851905
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151771Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1291313Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi381298VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981274- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1111014