Suihku

Vaunussa

Ihan uteliaisuuttani kysyn ja koska itse olen aivan aloittelija tällä karavaanialalla, että jos vaunussa on suihku, niin moniko sitä ihan oikeasti myös käyttää?

Käsittääkseni se on melkoinen kosteuden lähde vaunun sisällä ja jos kosteutta ei vaunusta saa tehokkaasti poistettua niin mielestäni ainakin pitkässä juoksussa aiheuttaa ongelmia. Itse kyseenalaistaisin koko suihkun tarpeellisuuden.

17

7440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En suihkua käyttäisi

      99,9% prosenttisesti en suosittelisi suihkun käyttöä. Mielestäni aivan turha kapistus vaunussa, en muijaani varten viitsisi edes kantaa vettä niin paljon kuin hän sitä kuluttaisi ja tosiaan kosteus ongelmiakin siitä muodostuu lämpimällä vedellä! jos muija pesis kylmällä niin nippa nappa voisi harkita veden kantamista?

      • Mulla on

        suihkun kohdalla autossa ikkuna, josta suihkun saa kätevästi ulos, tukanpesu ja pintahien huuhtelu käy uikkarisillaan helposti ja nopeasti, melkein missä vain, kätevää, eikö totta.
        Auton sisällä on veden lotraaminen hankalaa, eikä välttämättä kovin viisastakaan, kosteusvaurioriskihän on päivän teema kaikkialla.


    • että asut kun kotona?

      Eikö teltta ole halvempi jos ei kerran käytä esim. suihku? Meillä on asuntoauto ja käytämme molemmat suihkun 2 x vuorokaudessa. Vettä menee tankillinen/viikonloppu. Elikä ei sitä tarvii kantaa letkusta se tulee.
      Selvähän se on jos aikoo seistä suihkussa 10-15 min. taitaa silloin tulla ongelma veden kanssa, mutta jos tekee niin kuin kesämökin saunassa että ensin kasellaan ja sitten hana kiinni, pistät saippua kropalle ja hierot sitten hana auki ja huuhtelet. Hyvin toimii ainakin meillä. Tosi ollan aika uusia karavaanareita vasta vuodesta 1975!

      • hobbyilijä

        Vaunuissa on yleensä vain 5 - 8 litran varaaja ja raikasvesisäiliökin vetää vain 25 litraa meillä.