V8-magazine

kallis läpyskä

Minun mielestä tuo lehti ei ole enää kovin hintansa väärti. Pelkkiä autojen kuvia ja jotain yleistietotekstiä. 80-luvulla se oli enemmän aito hot roddinki lehti jossa paljon kaikenlaista nippelitietoa eri asioista, virittelyä sun muuta. Nyt tuo vaan tollanen ylihintanen autokuvasto. Ihan saman asian ajaa kun ottaa googlen haulla vaikka BOSS 429 ja tulostaa ne kuvat.

20

3301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 157db

      mitä sitten? ei voi vähempää kiinnostaa,onko sun mielestä v8 huono lehti vai ei.

    • Piipappaluula

      Perustajakolmikon aikaan lehti oli harrastajalta harrastajalle, jolloin oletettiin että parkkiutunut erikoislehden lukija on asiaan jo vihkiytynyt.

      Kun lehti myytiin isolle mediatalolle, siitä tuli isompia massoja kosiva läpyskä samaan kastiin kuin GTI, jolloin oletus on, että lehteä selaa joku ei-ehkä-niin vihkiytynyt autoja kuolaava kaksviitonen jannu (GTI:llä tosin alle kakskytä).

      • autolehti?

        Kyllä V8 on muuttunut edukseen viimevuosina.
        Minua ei ainakaan aikaisemmin kiinnostanut pätkääkään, eikä tosin kiinnosta vieläkään nuo hajalle revityt - tuhotut jenkiautot.
        Hotrotti-tuunaajat ovat tuhonneet arvaamattoman määrän jenkkejä, että sitä harrastusta ei paljon kannattaisi elätellä.
        Mieluummin katselen ja kuolaan hienojen jenkkien kuvia ja niiden historiaa ja tekniikkatietoutta.

        Nimim. autoja kuolaava kuusvitonen


    • ChevyV8

      Vuodesta 1980 vuoteen 2007 mulle tuli V8 postiluukusta.. ei tule enää.. Jenkkiharrastajille suunnattua autolehteä kaipailtais taas eikä pappa/firma -betala tyypeille suunnattua gti-bmw-paskaa...

    • vuodesta

      1979 ja irtonumero vuodelta 1978. Nyt alkaa olla pikkuhiljaa mitta täys. Muutamalla sivulla esitellään jokunen auto, loput mainoksia tai mainoksiin verrattavia pikku juttuja. Nykyään ei koko vuoden lehdissä oikeastaan mitään, mitä ei yhden illan netissä istumisella saisi selville ts. mihinkään asiaan ei paneuduta ollenkaan pintaa syvemmälle. Harrastajat unohdettu kokonaan ja kaikki lähtee siitä oletuksesta että, kaikki lukijat näkevät lehden ensimmäistä kertaa, eivätkä ole olleet jenkkien kanssa missään tekemisissä. Kaikista pahinta on mielestäni se, että yksi ja sama ukko, jota ei jenkit näytä kiinnostavan enää ollenkaan, on V-8:n, GTI:n ja Auto Bildin, tuon autolehtien Aku Ankan päätoimittaja.

      • jenkit ei tuu idästä edes paperilla

        v8 magazine oli ennen tosi hyvä jenkki auto lehti ,mut hinnotteli itsensä ulos markkinoilta kestotilaajien siivellä. kestotilaajat eivät juurikaan saaneet mitään etua siitä että maksoivat kiltisti vuodesta toiseen nousevia hintoja,tosin jokunen speciaali lehti on tullu joskus mut nekin laskee yhden käden sormilla.irtonumeron ostajat saavat lehdet paljon halvemmalla kun joka numero on kampanja hinnoiteltu,mut toisaalta eipä se sovi et usa henkiset harrastajat lukisivat v8 magazineä joka on painettu itänaapurilta tuodulle paperille .


      • Straight,Original,Classic=ME
        jenkit ei tuu idästä edes paperilla kirjoitti:

        v8 magazine oli ennen tosi hyvä jenkki auto lehti ,mut hinnotteli itsensä ulos markkinoilta kestotilaajien siivellä. kestotilaajat eivät juurikaan saaneet mitään etua siitä että maksoivat kiltisti vuodesta toiseen nousevia hintoja,tosin jokunen speciaali lehti on tullu joskus mut nekin laskee yhden käden sormilla.irtonumeron ostajat saavat lehdet paljon halvemmalla kun joka numero on kampanja hinnoiteltu,mut toisaalta eipä se sovi et usa henkiset harrastajat lukisivat v8 magazineä joka on painettu itänaapurilta tuodulle paperille .

        Mobilisti puupyöräukoille...spinnerit sun muut kuin mikkihiiri merihädässä.Suomeen tarvittaisiin
        joku Classic Usa cars tyyppinen lehti.Ei näitä tunaroituja kuminpoltto touhuja AIKUINEN HETERO jaksa
        katella!


    • xerxes

      tullut luukusta 80-luvun alusta lähtien,vaan ei enää.aikoinaan harrastajia lähellä oleva,ihmettelyä herättäviä suomilöytöjä suonsilmistä ym yritteliäisyyttä,tekniikkajuttuja ja se innolla luettu postilaatikko palsta=)nyt ihan tyhjänpäiväinen lehti!yäk rodeja sivut täynnä,liikaa kilpakalustoista,ulkomailta ostettuja juttuja käännettynä eli eikö suomessa muka kalustoa?,uusien jenkkiautojen esittelyä ja hintoja..voi rähmä!eipä taida normaalituloista harrastajaa juuri koskettaa tai välttämättä kiinnostaakkaan harrasteautona joku uusi kraisu,daewoo-chevy tai vaikkapa musse,vette tai challenger,4d charger...hienoja voivat olla mut liekö harrasteautoja??suurin osa käyttöpeleinäkin kyseenalaisia.kansanmallit ei juuri euro-japsi linjasta eroa.toimitusta ei tunnu kiinnostavan ruohonjuuritaso.valmiiksi isolla rahalla entisöintyinä ostettuja hemihelmiä tai bosseja.tuntuu että paljon varakasta porukkaa jotka ostavat kaiken valmiina ja vain paras kelpaa!eihän siinä mitään mutta pian samanlainen meininki kuin jenkkilehdissä tai ruotsalaisissakin.täysin entisöityjä näyttelyautoja jotka antavat aivan väärän viestin kertomatta kymmenistätuhansista kulutetuista euroista ostohinnan lisäksi.joka jannulla tuntuu löytyvän tallinnurkista hemi tms=)korinvaihtokyhäelmät suomi-lehdissä esitellään silti kuin aidot eikä välttämättä edes kerrota jutuissa ettei tämä näyttelypeli ole ihan sitä miltä näyttää..eli yhteenvetona halvemmalla saa irtonumeroina,toimitus pihalla ja taso romahtanut 80-lopun ja 90-alun lehdistä pahasti!toki toisenlaisiakin mielipiteitä voi nuoremmilla harrastajilla toki olla eli lienkö liian vanha näin nelikymppisenä v8-magazinen lukijakunnaksi?

      • mod72

        lehti vielä 90-puoleen väliin,sitten taso laskenut lähes nollaan. aikansa kutakin. eikä toista yhtä hyvää ikinä enää tule


    • Retkuilija

      kun jenkkiautoihin laitettiin wolfrace slot-vanteita ja äreitä sivuputkia. Ei nuo saatanan bling bling pyörät sovi vanhoihin kärryihin.

      • oli toden siemen........17 tuumainen vanne on ehdoton maksimi ja sekään ei suositeltava.


    • yks värkkääjä

      Aikaisemmin ostelin irtonumeroita ja nyt on tullut tilattuna pari vuotta.
      Jotkut autot muistan joistain edellisistä numeroista ja olenkin miettinyt että onko
      suomalaiset harrastajat liian vaatimattomia, että omaa autoa ei ilkeä lehteen laittaa.

      Uskoisin kuitenkin autoja olevan aika paljon tässäkln maassa, kaikki vain ei ole aivan
      viimeisen päälle näyttelykuntoisia autoja, mutta haittaisiko tuo?

      GTI lehteä luin aikoinaan ja sielläkin jutuista kävi ilmi että samojen jätkien samat autot siellä pyörii,
      vähän tuunataan ja taas lehteen.

      • Irtonumero.

        Meille suomalaisille narsisteille on paljon luontevampaa arvostella ja luokitella muita, kuin katsoa omaa pärstää peilistä.
        Kuinkahan moni arvostelija on juttujaan lehteen laittanut?


      • palaakin huonosti
        Irtonumero. kirjoitti:

        Meille suomalaisille narsisteille on paljon luontevampaa arvostella ja luokitella muita, kuin katsoa omaa pärstää peilistä.
        Kuinkahan moni arvostelija on juttujaan lehteen laittanut?

        tappoivat veekasin.iso lehtifirma otti omiin siipiinsä ja pudotti pois kaiken mikä vaati liikaa kustannuksia eli ammattitaitoiset toimittajat,postilaatikon ja tavallisten duunariharrastajien ajopelit!tilalle Rodit(samat suomi- pelle pelottomat tuo vuosittain uudet tekeleensä..),valmiina jenkeistä ostetut näyttelykuntoiset ja itse glorian ottavat rahakkaat,pappa-betala tai itse papan teettämät maksoi-mitä-maksoi ynnä parasta pöytään yksilöt sekä halvin mehdollinen tapa artikkeliin:ostetaan käännös juttu jenkeistä tai ruotsista!!koko lehti on nykyään hinta-laatu suhteeltaan surkea!huomaahan nuo menekkiongelmat jo siitäkin että ale-hintaan usein tai 2 pussitettuna samaan hintaan...taitaa irtonumeroina olla jo halvempikin tosiasiassa ostella...Mobilisti on jo suomen paras jenkkilehti!eli aikoihin on eletty,vaan eipä taida nykynuorisoa enää kiinnostaakkaan kuin bemarit ja teeveeruudut selkänojissa...yök!


      • mod72
        palaakin huonosti kirjoitti:

        tappoivat veekasin.iso lehtifirma otti omiin siipiinsä ja pudotti pois kaiken mikä vaati liikaa kustannuksia eli ammattitaitoiset toimittajat,postilaatikon ja tavallisten duunariharrastajien ajopelit!tilalle Rodit(samat suomi- pelle pelottomat tuo vuosittain uudet tekeleensä..),valmiina jenkeistä ostetut näyttelykuntoiset ja itse glorian ottavat rahakkaat,pappa-betala tai itse papan teettämät maksoi-mitä-maksoi ynnä parasta pöytään yksilöt sekä halvin mehdollinen tapa artikkeliin:ostetaan käännös juttu jenkeistä tai ruotsista!!koko lehti on nykyään hinta-laatu suhteeltaan surkea!huomaahan nuo menekkiongelmat jo siitäkin että ale-hintaan usein tai 2 pussitettuna samaan hintaan...taitaa irtonumeroina olla jo halvempikin tosiasiassa ostella...Mobilisti on jo suomen paras jenkkilehti!eli aikoihin on eletty,vaan eipä taida nykynuorisoa enää kiinnostaakkaan kuin bemarit ja teeveeruudut selkänojissa...yök!

        nuorisoa jenkit kiinnostaa me 70-luvun alussa syntyneet taidetaan olla viimmeinen ns. raggari-ikäluokka. itelläkin oli jenkki alle parikymppisenä ja omilla rahoilla(säästetyillä) ostin. mukava katella niitä vanhoja v8-lehtiä 80-90 luvulta ja kaiholla muistella.


      • nuorta intoa
        mod72 kirjoitti:

        nuorisoa jenkit kiinnostaa me 70-luvun alussa syntyneet taidetaan olla viimmeinen ns. raggari-ikäluokka. itelläkin oli jenkki alle parikymppisenä ja omilla rahoilla(säästetyillä) ostin. mukava katella niitä vanhoja v8-lehtiä 80-90 luvulta ja kaiholla muistella.

        Kiinnostusta on löytynyt räkänokasta asti ja oma linttakin on jo hommattu. Näin 19 vuotiaan opiskelijan kesätyötuloilla tosin ei kummoista autoa hankita mutta alku se on edellisen omistajan toimesta purkutuomion saanut ruosteinen ja puuttellisilla huolloilla raiskattu 80 luvun farmarikin. Sitä kunnostellessa menee rahat ja vapaa-ajat, mutta ne äreiden sivuputkien äänet ja kesän kruisasilut ovat vaivan arvoisia. Eipä taida oldsin 307 tekniikkan räpeltämiseen löytyä paljon apuja V8-magazinesta.


      • halvalla ja huonoa
        nuorta intoa kirjoitti:

        Kiinnostusta on löytynyt räkänokasta asti ja oma linttakin on jo hommattu. Näin 19 vuotiaan opiskelijan kesätyötuloilla tosin ei kummoista autoa hankita mutta alku se on edellisen omistajan toimesta purkutuomion saanut ruosteinen ja puuttellisilla huolloilla raiskattu 80 luvun farmarikin. Sitä kunnostellessa menee rahat ja vapaa-ajat, mutta ne äreiden sivuputkien äänet ja kesän kruisasilut ovat vaivan arvoisia. Eipä taida oldsin 307 tekniikkan räpeltämiseen löytyä paljon apuja V8-magazinesta.

        Kato ensiksikin:Postilaatikko lopetettiin kun tietotaito katosi ja tälleen pääsee vielä helpommalla.307:kaan tai mihinkään muuhunkaan" kansanmoottoriin" ei nykylehti edes reagoi,kato HEMI,BOSS ym taikasanoja ja ellei moisia, isolla rahalla ja valmiina ostettuina pröystäilyyn,täältä löydy,niin ostetaan juttu ulkomailta ja käännetään vaan se!Yksinkertaista,helppoa ja ei vaadi asiantuntemusta tai persuksen nostoa tuolista...Ajat kato muuttuneet Suomessakin!Kaikilla on oltava vähintään isolohko(mieluusti matching numbers) ja ei mikään perusversio siitäkään sekä korimalli tietty HT/AVO,ja hyvät varusteet ynnä valmistusmäärä alhainen,toivottavaa.Toinen vaihtoehto on tuunata,kromata ja pistää isolla rahalla väriä sekä poppivehkeitä,alustasarjaa..niin ja toki tilata jenkeistä valmis monsterkone:500cid riittänee viritettynä!!


      • palaakin huonosti kirjoitti:

        tappoivat veekasin.iso lehtifirma otti omiin siipiinsä ja pudotti pois kaiken mikä vaati liikaa kustannuksia eli ammattitaitoiset toimittajat,postilaatikon ja tavallisten duunariharrastajien ajopelit!tilalle Rodit(samat suomi- pelle pelottomat tuo vuosittain uudet tekeleensä..),valmiina jenkeistä ostetut näyttelykuntoiset ja itse glorian ottavat rahakkaat,pappa-betala tai itse papan teettämät maksoi-mitä-maksoi ynnä parasta pöytään yksilöt sekä halvin mehdollinen tapa artikkeliin:ostetaan käännös juttu jenkeistä tai ruotsista!!koko lehti on nykyään hinta-laatu suhteeltaan surkea!huomaahan nuo menekkiongelmat jo siitäkin että ale-hintaan usein tai 2 pussitettuna samaan hintaan...taitaa irtonumeroina olla jo halvempikin tosiasiassa ostella...Mobilisti on jo suomen paras jenkkilehti!eli aikoihin on eletty,vaan eipä taida nykynuorisoa enää kiinnostaakkaan kuin bemarit ja teeveeruudut selkänojissa...yök!

        Kirjoituksesi 10 arvoinen.Lopetin itsekin V8 tilaamisen muutaman vuoden kuluttua kun lehti myytiin isolle lehtitalolle.Nykyään V8 tulee luettua ainoastaan kirjastossa.Mobilisti on huomattavasti tasokkaampi lehti kuin V8.

        T.Born in -68


    • totta,,,

      eniten häiritsee se että esim jostain jenkkilän kiihdytys touhuista on ainakin se 2 aukeamaa juttua ja kotimaisista tapahtumista tehtyjä juttuja on 2 kuvaa per juttu ja 4 tapahtuman esittelyt on ympätty yhdelle aukeamalle. itseä ainakin kiinnostaa noi tapahtuma reportaasit huomattavasti enemmän kun se miten on jenkkilässä mennyt kisaviikonloppu....

    • Anonyymi

      Tälläiseen lehteen kannattaisi juttuja kerätä ja tehdä henkilö jota kiinnostaa, tekniikka, työkalut, käsillä itse rakentaminen, korjaaminen. Myös 80 luvun ja 90 luvun lehdissä oli parantamisen varaan. Viimeisiä lehtiä luin joskus 2000-2001 nurkilla kun sain luettavaksi.

      Kyllä V8 lehti voi nousta edelleen mutta ei firmojen omistuksella joissa ei ymmärrystä joilla haetaan kiinnostusta.

      Monipuolisesti aiheita ja ei aina samalla kaavallakaan, siellä voisi työkaluistakin isoja juttuja, se on laaja "maailma".

      Mitä projekteja menossa suomessa, ei siellä tarvitsisi olla edes omistajan naamaa ja nimiä jos ei henkilö halua lehteen.


      Oikealle lehdelle varmasti tilaajia ja markkinat jos lehti tehdään kiinnostavaksi ja erilaiseksi, nettilehti maksun takana esim ladattavissa pdf muotoon maksua vastaan sekin varmasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe