Onko netisstä saatavana ilmaista huoltokirjaa, pdf tai muuna tiedostona jonka vois imuroida vaikka muistitikulle, näin se olis aina auton mukana.
Huoltokirja
9
3821
Vastaukset
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itse täytetystä huoltokirjasta on autoa myytäessä hyötyä kuin audista formulakisoissa!
Sori vaan - oli pakko huomauttaa, vaikka et välttämättä ole itse huoltamaasi autoa koskaan edes myymässä tai keräät tiedot ylös vain oman muistisi tueksi... Juu juu, elä nyt hermostu!
En valitettavasti osaa kertoa, mistä saisit huoltokirjan! Kenties voisit väsätä sellaisen itse jollakin exelillä tms.- se oli kiva
kyllä sillä vaan tekee,
itse ostin aikoinaan vanhan auton, mukana seurasi sekalainen nippu papereita, mm. ruutuvihko, johon oli merkitty tehtyjä huoltotoimenpiteitä.
siitä näin esim. milloin jakohihna oli viimeksi vaihdettu.
eli ihan hyötyä omatekoisistakin huoltokirjoista on. - sylvi sentään
se oli kiva kirjoitti:
kyllä sillä vaan tekee,
itse ostin aikoinaan vanhan auton, mukana seurasi sekalainen nippu papereita, mm. ruutuvihko, johon oli merkitty tehtyjä huoltotoimenpiteitä.
siitä näin esim. milloin jakohihna oli viimeksi vaihdettu.
eli ihan hyötyä omatekoisistakin huoltokirjoista on.Jaa no siinätapauksessa voit tekaista huoltokirjan ennen kuin alat myymään...
No voi kele kuitenkin - osta Tiimarista ruutuvihko ja kynä, ja vaikka muovitasku johon rupeat keräämään kuitteja. Yksinkertaista eikö?
- korjauskäsikirja
Tarkoittanet siis korjauskäsikirjaa?
Onhan noita netissä, mutta toimintavarmempi on vanha kunnon paperiversio, tiedäthän, niitä joita kutsutaan kirjoiksi. Maksamalla kulkineesi mallista riippuen pari-kolme-neljäkymppiä kotimaiselle myyjälle, saat sen mitä haluat ja kirjan tekijä saa omansa. Onhan se isompi kuin muistitikku, mutta minkäs teet.
Jos taas huoltokirjaa tarkoitat, teet Excelillä taulukon johon rustailet mitä lystäät. Sellaisilla ei autoa myydessä ole mitään virkaa. Tässäkin taas paperiversio on varmempi keino, kaupasta saapi pientä korvausta vastaan ruutuvihkoja, joihin voi kynällä piirrellä vaikka kirkkoveneenkuvia öljyjen valumista odotellessa.- näin se vaan on
Kyllä itsekin pidin omaa huoltokirjaa! Laitoin auton myyntiin ja kun ostaja soitti, että olisi tulossa koeajolle runsaan parin tunnin päästä, niin arvatkaa tuliko kiire alkaa rustaamaan ruutuvihkoon näitä kaikkia kolmen vuoden aikana tehtyjä huoltoja! Laition joka sivulle vielä leimankin - kastoin peukalon musteeseen ja tälläsin sen vihon sivuille! Yhtään huoltoa en muistaakseni tehnyt koko kolmen vuoden aikana! Edes öljyjä en vaihtanut, mutta kirjoittelin vihkoon sitten, että jakopääkin oli uusittu kymmenen tuhannen välein ja uudet öljyt laatikkoon ja koneeseen viiden tuhannen välein, tulpat joka kuukausi uusiin ja jousia uusittu joka kuopan jälkeen! Sitten sanoin ostajalle, että kuten ihan selvästi huoltokirjasta näet, niin olen pitänyt autoa kuin kukkaa kämmenellä... Ostaja uskoi kun kerran omin silmin näki 500-sivuisen huoltokirjani oikein leimoineen kaikkineen ja sain autosta uutta vastaavan hinnan!
Että kyllä omatekoisestakin huoltokirjasta on hyötyä! Kuitit huolloista ja uusista osista koira söi just ennen kuin ostaja tuli, mutta olihan joka sivulle listattu toimenpiteet ja oikein leimatkin todisteena!
- omaa huoltokirjaa
Tottakai itse tehdystä huoltokirjasta on hyötyä autoa myytäessä. Muista kirjata aina tarkasti ja yksityiskohtaisesti päivämäärä, kilometrilukema ja tehdyt toimenpiteet ja asennetut uudet varaosat. Vielä tärkeämpää on SÄILYTTÄÄ varaosien alkuperäiset ostokuitit joista ilmenee mm. päivämäärät, eli osat on todella ostettu samaan aikaan kun huollot olet tehnyt. Mitä tarkempi ja yksityiskohtaisempi on kirjanpito, sen uskottavampi on huoltokirjasi. Usko tai älä mutta kaikki kuitit polttimoista/pyyhkijän sulista ovat myytäessä avuksi. Tämän jos teet ei autosi ole sen alempi arvoisempi kuin liikkessä huollettukaan.
- -edelliseen-
paremmin sanottuna:
"Usko tai älä mutta kaikki kuitit jopa niinkin pienistä asioista kuin polttimoista/pyyhkijän sulista ovat myytäessä avuksi."
- taputtele_tussilla
Ei mitään huoltokirjoja. Nokan maskin päälle voit kirjoittaa esim. jakoremmin vaihdon valkoisella tussilla. Tämä on todella hyvä keino.
- Myyntivaltti
Ja tuo on hyvä tussata aina ennen myyntiä, oli remmi vaihdettu tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742