Osaako joku sanoa, että tutkitaanko laserleikkauksen esitutkimuksessa se, tuleeko näkö vielä huononemaan? Itse olin esitutkimuksessa muutama viikko sitten, enkä tajunnut asiaa tiedustella paremmin.
Olen 20 vuotias, ja näköni pysynyt muutaman vuoden ennallaan kuitenkin niin, että nyt oli tullut toiseen silmään hajataittoa 0.25.
Lääkäri vakuutteli, että leikkaus voidaan tehdä, mutta nyt alkoi mietityttämään, onko lääkäri vain rahan ahne, ja pitäisikö minun vielä odotella leikkausta pari vuotta..? Mitä mieltä olette?
Laserleikkaus, esitutkimus
3
952
Vastaukset
- voi vannoa
että silmien muutokset pysähtyisivät aikuisikään tultaessa. Toki jos nyt leikkautat niin päästään lähelle nollatilannetta, mutta kukaan ei voi sanoa mikä sinun tilasi on viidenvuoden päästä. Jokainen silmäpari on erilainen. Voi olla, että näkösi ei enää huonone, mutta ihan yhtä hyvin se saattaa huonota reilusti, ja tuota asiaa ei voi tutkia millääntavalla etukäteen.
- Jukka
Kuten edellinenkin kirjoittaja sanoi, niin eihän sitä voi varmaksi sanoa miten silmät kehittyvät, koska se on jokaisella yksilöllistä. Minä täytän kuukauden kuluttua 22, vahvuuteni ovat pysyneet kolme vuotta samoina mutta hajataitto on ilmeisesti lisääntynyt (tai ainakaan sitä ei oltu korjattu 3 vuotta sitten hankituilla laseilla). Kävin keskiviikkona leikkauksessa enkä ainakaan toistaiseksi voisi olla millään tavalla tyytyväisempi tulokseen.
Uskon ettei minun näkökykyni tästä enää huonone, koska historiani noudattelee hyvinkin pitkälle "normaalia" näön huonontumisen tahtia nuoruudessa. Suurimmat muutokset ovat tulleet suurimpien kasvupyrähdysten aikaan. Nyt yli kaksikymppisenä niitä ei pitäisi olla enää näköpiirissä.
ps. Laser-leikkauksia tehdään niin paljon ja suurella katteella, että rahan ahneenkaan kirurgin talous tuskin siitä muuttuu suuntaan tai toiseen sen takia, että juuri sinä tuollaisena "rajatapauksena" joko menet tai et mene leikkaukseen. =)- leikattu 07
minulla tuli hajataittoa vielä yli kolmekymppisenä. Ei sitä voi mitenkään ennustaa. Silmät kun muuttavat muotoaan koko eliniän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133748Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283048Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2772847Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51955- 2261544
- 751271
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk41181Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1771163Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41061Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321035