(Kuorma-auto) eu:sta

reiska

saako eu:Sta tuoda (kuorma-auton) esim Dodge RAM 1500 ilman autoveroa. Toiset sanoo että saa ja toiset että ei miten tämä asia on ja mitä papereita tarvitaan ja paljon maksaa yleensäkin auton tuominen suomeen ja miten saa suomeen rekisteriin

10

3746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain

Jos auton kokonaispaino 3501kg tai enemmän, niin
      se rekisteröidään kuorma-autoksi. Veroa ei tule senttiäkään. Ainoastaan hakukulut, rekisteröintikatsastus ja jotain pientä, esim. kilvet. Ja kokemusta on...

• Hans

Kuorma-autosta ei makseta penniäkään autoveroa, kuten tuossa todettiin!

• reiska

no ihmettelen vaan sitä miksi suomessa ne joilla on c-kortti eivät aja suomessa pelkästään
      uuden karheilla "kuorma-autoilla" esim vaneilla
      ja isommilla pick-upeilla missä on kaikki mahdolliset varusteet!!!? kattelin hintoja saksasta todella edullisia vanit jne siel.
      kun mukamas ne on verovapaana tuotavina suomeen?
      eikä noi uudemmat varmaan vie hirveesti dieselii taikka bensaa..

• prkl

no ihmettelen vaan sitä miksi suomessa ne joilla on c-kortti eivät aja suomessa pelkästään
      uuden karheilla "kuorma-autoilla" esim vaneilla
      ja isommilla pick-upeilla missä on kaikki mahdolliset varusteet!!!? kattelin hintoja saksasta todella edullisia vanit jne siel.
      kun mukamas ne on verovapaana tuotavina suomeen?
      eikä noi uudemmat varmaan vie hirveesti dieselii taikka bensaa..

• ceekortti

Ei ihme jos asuu kaupungissa jossa on asukaspysäköinti lupa niin sitä ei myönnetä yli 3500kg autoille niinkuin esim:Helsingissä.

Niin yli 3500kg autoa ei saa jättää oman asuinkatunsa varteen maksutta kun ei saa siihen asukaspysäköinti lupaa näin on sanoo asukaspysäköintilaki.
        Siksen voi ostaa 3500kg autoa.

• Veronkerääjä

Liekö vakuutus- ja dieselveromaksuilla jotakin tekemistä asian kanssa?

Ja hirveitä ajettaviahan ja muun liikenteen häiriöitä nuo lähiöhyökkäysvaunut ainakin ovat.

• Eero
      • Suburban 6.5 TD 4WD

Dodge RAM 2500:n kokonaispaino ylittää tuon 3500 kg:n ja lisäksi se on saatavana Cumminsin 5.9 Diesel-koneella - 1500:een saa vain bensa-koneita.
        Ongelma tuonnissa on se, ettei Dodgea eikä muitakaan vastaavia jenkkejä ole tyyppihyväksytty EU:hun, joten vuoden 98 tai uudempien rekisteröinti Suomeen on lähes mahdotonta muuten kuin muuttoautona. Saksassa ja muissa EU-maissa ollaan vähän liberaalisimpia ko. direktiivin tulkinnan osalta kuin Suomessa.

Yli 3500kg:n SUV:ja ovat mm. Chevy Suburban/GMC Yukon XL ja Ford Excursion, joista valitettavasti vain Fordia saa diesel-koneella. Myös Fordin F-250 ja F-350 sekä Chevyn Silverado/GMC Sierra 2500HD ja 3500 pick-upit ylittävät reilusti tuon 3500 kg:n kokonaispainon.

Jos tuonti onnistuisi, niin enpä ajelisi enää vanhalla Suburbanilla...

• Suburban 6.5 TD 4WD

Dodge RAM 2500:n kokonaispaino ylittää tuon 3500 kg:n ja lisäksi se on saatavana Cumminsin 5.9 Diesel-koneella - 1500:een saa vain bensa-koneita.
        Ongelma tuonnissa on se, ettei Dodgea eikä muitakaan vastaavia jenkkejä ole tyyppihyväksytty EU:hun, joten vuoden 98 tai uudempien rekisteröinti Suomeen on lähes mahdotonta muuten kuin muuttoautona-jos onnistuu jollakin tavalla niin kertokaa kiireesti!. Saksassa ja muissa EU-maissa ollaan vähän liberaalisimpia ko. direktiivin tulkinnan osalta kuin Suomessa.

Yli 3500kg:n SUV:ja ovat mm. Chevy Suburban/GMC Yukon XL ja Ford Excursion, joista valitettavasti vain Fordia saa diesel-koneella. Myös Fordin F-250 ja F-350 sekä Chevyn Silverado/GMC Sierra 2500HD ja 3500 pick-upit ylittävät reilusti tuon 3500 kg:n kokonaispainon.

• joo o
        Suburban 6.5 TD 4WD kirjoitti:

Ongelma tuonnissa on se, ettei Dodgea eikä muitakaan vastaavia jenkkejä ole tyyppihyväksytty EU:hun, joten vuoden 98 tai uudempien rekisteröinti Suomeen on lähes mahdotonta muuten kuin muuttoautona-jos onnistuu jollakin tavalla niin kertokaa kiireesti!. Saksassa ja muissa EU-maissa ollaan vähän liberaalisimpia ko. direktiivin tulkinnan osalta kuin Suomessa.

että saakos tuoda vaneja verovapaasti, vaikka niissä on pehmeet penkit takana, onko mahdollista
        että ne saa rekisteröityä matkailuautoksi?!
        ja näin ilman veroa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe