Paljonko pois kolmessa kuukaudessa?

suurinpiirtein

Olisi ihanaa saada yli 10 kg pois mutta ei taida olla mahdollista 90 päivässä? Montako kaloria minun tulisi syödä päivässä jotta pudottaisin edes 5 kiloa? Olen tietämätön koska en ole koskaan laihduttanut. :)

3

1117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syö vähän alle kulutuksesi ja anna painon laskea, mitä hitaammin sen parempi.

• Eve84

Jos vaan jaksat pysyä lujana, ei ole temppu eikä mikään laihtua 10 kiloa kolmessa kuukaudessa. Itse olen nyt laihtunut 16 kiloa tammikuun alusta eli reilussa 3,5 kuukaudessa, enkä ole yhtään hullujen hommaksi sitä kokenut. Monille se ehkä on liikaa, mutta ei kaikille.

Se, paljonko pitää syödä, riippuu koostasi, eli kulutuksestasi ja laihtumisnopeus riippuu myös iästä (mitä nuorempi sen nopeampi, yleisesti ottaen). Itse olen 164cm, alussa 79kg, nyt 63kg, 23v. tyttö.

Olen syönyt 1000kcal päivässä ja liikkunut muulloin 500-700kcal edestä päivässä, paitsi tammikuussa vain n. 300kcal edestä. Kävelyä ja reipasta aerobiccia.

Mutta muista, että tällainen tahti vaatii rautaisen motivaation ja sen, ettei ole nälkä. Mulla on alkanut esiintyä nälkää vasta ihan viime aikoina, kun olen ollut normaalipainossa. Alkutaipaleella ei ollut yhtään nälkä eikä yhtään mielitekoja. En siis joutunut mitenkään taistelemaan edes itseni kanssa. Se tais olla avainasia tähän onnistumiseen.

Jos heti alkuun on hirveesti nälkää ja mielitekoja, niin suosittelen lisäämään ruokaa, koska ei se sillain onnistu.

Monesti sanotaan, että kilot tulee nopeasti takaisin, jos ne lähtee nopeasti, mutta sen voi aiheuttaa vain lihasten surkastumisesta johtuva perusaineenvaihdunnan heikkeneminen, minkä voi ehkäistä harrastamalla paljon lihaksia kunnolla rasittavaa liikuntaa...siis kaikkia lihasryhmiä rasittavaa tietysti.

Jos laihiksen jälkeen alkaa syödä kuin ennen, lihoo ihan samalla tavalla, oli sitten laihtunut nopeasti tai hitaasti. Hitaasti laihduttava ehkä omaksuu helpommin pysyvät kevyet elämäntavat, joita voi jatkaa lähes sellaisenaan laihiksen jälkeenkin, jolloin paino ei ehkä nouse. Tämän tiedostaessaan nopeasti laihtunut voi kuitenkin laskea itselleen laihiksen jälkeisen ylläpitoruokavalion, ja opetella uuden elämäntavan sitä noudattaen. Joka tapauksessa painoa on seurattava ja syömisiä vahdattava ylläpitovaiheessa.

Mutta tää oli vaan mun kanta asiaan ja oma taktiikkani, joka on osoittautunut itselläni toimivaksi :) Yleisemmin taitaa olla niin, ettei laihdutus onnistu ennen kuin malttaa rauhoittaa tahtia, ja ymmärrän kyllä sen. Mutta mahdotonta se ei ole ollenkaan!

Nyt vaan ensimmäisenä opettelemaan kaloreiden laskemista!

• ruokavalio...

4 kk. paino pudonnut 15 kg ruokavalio ja liikunta..mutta ei veren maku suussa,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4265
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2259
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1420
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1161
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      122
      1059
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1006
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      95
      976
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      128
      936
    9. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      103
      901
    10. Kuvaile kaivattuasi

kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      855
    Aihe