Mitä mokuperheissä syödään?

Hyvän ruoan ystävä

Syödäänkö mokuperheessä suomalaistakin ruokaa vai määrääkö ulkomainen puoliso mitä pöytään laitetaan? Unohtuuko vaatimaton suomalaisruoka hyvien herkkujen takia?

Vai tykkääkö esim. nigerialaismiehen suomalaisvaimo välillä haukata mustaa makkaraa?

14

2131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupassa

Sieltä ne ostaa muslimitkin. Maitoa ainakin lappaavat kärryyn hirveitä määriä. Muutenkin tuntuu ruoka mmaistuvan kun on kärryt aina kukkurallaan

• Minä teen itse ja syön aivan normaalia suomalaista kotiruokaa. Pastaa, perunoita, makkaraa, jauhelihaa jne...

Vaimo tekee itselleen kasvispitoisia keittoja ja patoja. On niissä aina jotain lihaa, kanaa tai katkarapuja joukossa, muttei niillä lihansyöjä elä.

Ja sitten tietysti syödään toistemmekin tekemiä. Vaimo usein parantelee tekeleitäni lisäämällä niihin kasviksia ja minä hänen tekemiinsä lisää lihaa.

Ja mikä huvittavinta, tapaan jatkuvasti ihmisiä, jotka luulevat, että meillä syödään sushia arkiruokana. Että sellaisia stereotypian kukkasia. ;-)

• onnekas oon

Mun mies kokkaa herkullisia mausteisia arabialaisia ruokia. ranskalaiset hän valmistaa aina itse ja ruoka on parempaa kuin ravintoloissa.

• loveindia

kaikenlaista. Mies hoitaa kokkauksen jos ruoka on aasialaista, tykkää myös tehdä erilaisia pastoja ja kokeilla kaikkea uutta. Mä kokkailen sit suomalaisempaa ruokaa (mitä se sit onkaan, mut perusjuttuja kuten sitä makaronilaatikkoa, muusia ja jauhelihakastiketta, uunilohta jne) ja myös pastoja. Mies ei koskaan tee keittoja, mä hoidan niiden valmistuksen. Vihanneksia menee paljon, samoin maustamatonta jugurttia. Syödään lihaa, kanaa, kalaa..

• tässä....

Yhdessä maassa syödään minestronekeittoa ja granitaa.

Yhdessä maassa syödään paellaa ja tortillaa.

Ja yhdessä maaassa syödään suklaamoussea ja sipulikeittoa.

• zkelvin

Meillä syödään ihan tavallista, pääasiassa suomalaista, arkiruokaa. Minä en syö ollenkaan lihaa enkä lintua, joten kalaa ja ja kasvisruokia meillä kuluu paljon. Joskus tehdään samoalaistakin ruokaa, jos sopivia raaka-aineita löytyy ja niitähän löytyy lähinnä kesäaikaan.

Willewallaton, 4-vuotiaamme suurinta herkkua on yllättävää kyllä juuri sushi. Ei ole lapsen suu tuohesta tehty :)

• Meillä ateriat ovat melkoista kulttuurien sekamelskaa koska itse olen asunut kauan aikaa ulkomailla, ja sieltä sitten tullut tuota ruokakulttuuriakin tänne kotisuomeen.
      Esimerkiksi pihvit meillä syödään aina verisinä :).
      Perusruokana on Liha, kala ja kana eri lailla laitettuina ja siinä mukana joko riisi tai peruna.
      Mukana on aina ollut myös kasviksia, mutta kiinalaisen vaimoni tulon jälkeen on tuo kasvisten määrä kasvanut huomattavasti. Muutenkin kun kiinalaiseen ateriaan kuuluu "pöytä täyteen erilaisia kuppeja ja kippoja" eri tavalla valmistetuista raaka-aineista, niin monenlaista naposteltavaa pöydässä aterioilla riittää.
      Ihan joka päivä ei kuitenkaan jakseta tehdä "täydellistä" ateriaa, ja kerran - pari viikossa meilläkin ihan "perus-suomalainen" ruoka ja vastaavasti kerran - pari viikossa perinteinen kiinalainen.
      Kaikki "roskaruoka" meidän ruokalistalta kuitenkin puuttuu ja kaikki ruoka tehdään ihan alusta asti itse eikä käytetä lainkaan valmiseineksiä.
      Sentään pääsiäisenä mämmi ja jouluna porkkana- ja lanttulaatikko ostetaan valmiina :).

• ce vita.....

Italialaisen kokin ja suomalaisen kondiittorin keittiössä työjako on melko selkeä.

• Rouva rouhea

Moku perheessä syödään tavallista arkiruokaa.
      Mieheni on loistava kokki jonka vuoksi olen mennyt avioliittoon hänen kanssaan.
      Hän tekee ruuan , minä siivoan , yhdessä käydään kaupassa.
      Suomalaisvaimo tykkäisi siitä jos kotonamme olisi palvelijoita kuten Afrikkalaisissa perheissä.
      Silloin koko huusholli työ jäisi heille ja vaimo saisi keskittyä harrastuksiinsa ja itsenä hemmotteluun.

• makkaraa

Juu, kiitos kysymästä! Kyllähän sitä mustaa makkaraa tulee joskus pistettyä suuhun ;) Tykkään kyllä oikeastaan enemmän siitä vaaleammasta vaihtoehdosta, mutta sitä on jostain kumman syystä hiukan harvemmin ollut viime vuosina tarjolla :-D

Meillä syödään suurimmaksi osaksi sellaista ruokaa, jota kokkasin jo ennen kuin mieheni tapasin. Pastaa, lihapullia, keittoja jne. Ihan perusruokaa, mutta hiukan tulisemmin maustettuna. Mieheni sitten välillä laittaa omia ruokiaan, kun sille päälle sattuu.

• Satu-Maija

Minä ainakin rakastan mustaa makkaraa! En koskaan tunnu saavan sitä tarpeekseni! joskus kastan sen puolukkahilloon ja tungen kaksin käsin suuhuni niin paljon kun vain menee.

Musta mieheni taas ei voi vastustaa valkoisia kosteita torttuja jos sellaisen näkee!

• wife:)

Meillä taidetaa syödä loppujenlopuksi ihan suomalaista tai "yleismaailmallista" ruokaa, joitakin miehen maan ruokiakin olen oppinut ja herkutellaan välillä muunkintyylisillä ruuilla kun tykkään kokeilla keittiössä.

Herkkuruokia meillä kuitenkin: Lihakeitto, lihapullat perunat/perunamuussi, peruna oikeastaan missä tahansa muodossa, paahtopaisti, pihvit, italianpata, kana ja riisi. Ihan perusruokia kaikki.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1948
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1370
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1030
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      751
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe