Mikä se on ? missä se on? Leimalla sanoivat että jumissa, mitä sille voi tehdä? Totesi ettei takajarruissa tarpeeksi voimaa.
paineenrajoitus venttiili
14
5862
Vastaukset
- kyseessä
On yleensä jossain taka-akseliston kodalla autonpohjassa ,jarruputket tulee siihen,yleinen vika esim. uudemmassa Hiacessa ,osa noin 250€ työ.
- meiku32
On arvot seisontajarrulle 0,1/1,2
takakäyttöjarru 2,0/2,2.
Viittaako tämä tuohon paineenrajoitusventtiiliin? - aloittaja
meiku32 kirjoitti:
On arvot seisontajarrulle 0,1/1,2
takakäyttöjarru 2,0/2,2.
Viittaako tämä tuohon paineenrajoitusventtiiliin?katsastuslapussa lukee jarrujen arvot (aiemmin esitetty) ja omana kohtana että paineenrajoitusventtiili jumissa. Miten se ilmenee? Mistä ne sen tietää?
- siltä
meiku32 kirjoitti:
On arvot seisontajarrulle 0,1/1,2
takakäyttöjarru 2,0/2,2.
Viittaako tämä tuohon paineenrajoitusventtiiliin?että käsijarru pitää huonosti ja vas.puoli ei ollenkaan.Ei välttämättä painevettiiliin viittaa.Käyttöjarru tasainen,vettiili on kuormantunteva,onko ventiili jumissa katsastajan mielestä?
- aloittaja
siltä kirjoitti:
että käsijarru pitää huonosti ja vas.puoli ei ollenkaan.Ei välttämättä painevettiiliin viittaa.Käyttöjarru tasainen,vettiili on kuormantunteva,onko ventiili jumissa katsastajan mielestä?
katsastuslapussa lukee että paineen......värkki jumissa. Ai siis se on joku sellainen että jarru teho muuttuu sen kautta eri kuormauksilla. Mistä he sen tuntevat onko se jumissa? Ei laahaa, ei mielestäni mitään. Näkyykö se Dynossa?
- kokeilla
aloittaja kirjoitti:
katsastuslapussa lukee että paineen......värkki jumissa. Ai siis se on joku sellainen että jarru teho muuttuu sen kautta eri kuormauksilla. Mistä he sen tuntevat onko se jumissa? Ei laahaa, ei mielestäni mitään. Näkyykö se Dynossa?
käsipelissä auton olessa nosturilla,että liikkuuko rajoitin?Mitä enempi kuormaa vent.säätää takajarrupainetta.Takajarrut kyllä toimii normaalisti vaikka värkki jumissa,en osaa sanoa näkyykö jarrutestisä,voivat poljin voimaa arvailla.Mulla sama vaiva meni kat.läpi.
- aloittaja
kokeilla kirjoitti:
käsipelissä auton olessa nosturilla,että liikkuuko rajoitin?Mitä enempi kuormaa vent.säätää takajarrupainetta.Takajarrut kyllä toimii normaalisti vaikka värkki jumissa,en osaa sanoa näkyykö jarrutestisä,voivat poljin voimaa arvailla.Mulla sama vaiva meni kat.läpi.
Eikö jarrujen arvot tulisi olla kahden pintaan. Minulla 2 ja 2,2, joiden jälkeen paperissa "heikko teho"-merkintä ja korjattava. Liittyykö tämä tuohon rajoittimeen? Oliko sulla joku toimiva selitys miksi päästivät läpi?
- huomanneet
aloittaja kirjoitti:
Eikö jarrujen arvot tulisi olla kahden pintaan. Minulla 2 ja 2,2, joiden jälkeen paperissa "heikko teho"-merkintä ja korjattava. Liittyykö tämä tuohon rajoittimeen? Oliko sulla joku toimiva selitys miksi päästivät läpi?
kun muuten toimivat kaikki tasaisesti.Jarrut vaikuttavat teholtaan ihan normaalilta.Nää ventiilit on erikois syynissä täällä meilläpäin.Ihmetyttää heikko teho?.
aloittaja kirjoitti:
katsastuslapussa lukee jarrujen arvot (aiemmin esitetty) ja omana kohtana että paineenrajoitusventtiili jumissa. Miten se ilmenee? Mistä ne sen tietää?
Tämä ventiili mittaa auton kuormaa ja antaa enemmän jarrutehoa mitä painavempi kuorma autossa on.
Tämä ventiili on todennäköisesti jumittunut siihen kohtaan missä autosi paino yleensä on ja näin ollen jarrutehosi on hyvät kuten arvoistasi näkyy.
Nyt kun autoosi laitetaan täysi kuorma, ei tämä ventiili anna lisää tehoa jarruille vaan jarrusi on alitehoiset.
Ventiili on sijoitettu jonnekkin taka-akselin kohdalle ja saa säädön mekaanisesti taka-alkselista, se miten se sinun autossa on toteutettu sitä en tiedä.
Yleisesti ventiilistä tulee ulos tappi/akseli jota tämä taka-akselista tuleva vipu liikuttaa tai rajoitaa sen liikkumista.
Katsastusmies testaa ventiilin toiminnan siten että käskee sinun polkaista jarrua ja pitää itse kädellä/sormella ventiilin tapista tai vivusta kiinni, nyt kun painat jarrua niin sinne ventiiliin tulee jarrupaine jonka katsastusmies tuntee pienenä noin 1mm liikkeenä, jos tätä liikettä ei tunne niin ventiili on jumissa.
Koska ventiilin liike on pieni niin ne näissä suomen suola oloissa jumittuu helposti.
Korjausta voit yrittää ruiskuttamalla sinne ventiiliin liikkuviin osiin (ulkoisesti)jotain öljyä ja koputtelemalla sitä ventiilissä olevaa vipua/tappia vasaralla hyvä apu on jos joku polkee jarrua samalla.
Ventiilin herääminen uuteen eloon on 50/50- aloittaja
huomanneet kirjoitti:
kun muuten toimivat kaikki tasaisesti.Jarrut vaikuttavat teholtaan ihan normaalilta.Nää ventiilit on erikois syynissä täällä meilläpäin.Ihmetyttää heikko teho?.
niin, olen aivan äimänä, miksi taka-akselin arvojen perässä lukee "heikko teho". Eikö kaksi ja 2,2 pitäisi riittää ja erokin rajoissa!? Saako sitä venaa korjattua itse? kai vaan mekaaninen värkki?
- vaihdettava
aloittaja kirjoitti:
niin, olen aivan äimänä, miksi taka-akselin arvojen perässä lukee "heikko teho". Eikö kaksi ja 2,2 pitäisi riittää ja erokin rajoissa!? Saako sitä venaa korjattua itse? kai vaan mekaaninen värkki?
koko ventiili,taitaa olla kertakäyttöinen,voit tietysti kysyä korjaus-sarjaa.
- Ransitmies
vaihdettava kirjoitti:
koko ventiili,taitaa olla kertakäyttöinen,voit tietysti kysyä korjaus-sarjaa.
Joku vuosi sitten Transitin venttiili maksoi 650 euro, taisi olla ns. tehdaskorjattu. Korjausosia ei saanut, ei edes suojuskumeja, joiden rikkoutuminen pilaa venttiilin. Tuskin on tuosta ainakaan halventunut, joten merkkikorjaamolla vaihdettuna noin tonnin remontti.
Sain purettua ja putsattua venttiilin ja sen jälkeen se "toimi", eli reagoi jarrun painamiseen. Tätähän se inssi tutkii siellä auton alla kun käskee painamaan jarrua. - aloittaja
Ransitmies kirjoitti:
Joku vuosi sitten Transitin venttiili maksoi 650 euro, taisi olla ns. tehdaskorjattu. Korjausosia ei saanut, ei edes suojuskumeja, joiden rikkoutuminen pilaa venttiilin. Tuskin on tuosta ainakaan halventunut, joten merkkikorjaamolla vaihdettuna noin tonnin remontti.
Sain purettua ja putsattua venttiilin ja sen jälkeen se "toimi", eli reagoi jarrun painamiseen. Tätähän se inssi tutkii siellä auton alla kun käskee painamaan jarrua.osa on nyt irti ja ei purettavissa. Uuden hinta 350eur. Pitää koittaa vielä elvyttää tuota. Ei mikään mahdotonta ole... KIITOS ASIALLISISTA VASTAUKSISTA
- Ransitmies
aloittaja kirjoitti:
osa on nyt irti ja ei purettavissa. Uuden hinta 350eur. Pitää koittaa vielä elvyttää tuota. Ei mikään mahdotonta ole... KIITOS ASIALLISISTA VASTAUKSISTA
Muistaakseni minulla oli purkamisessa apuna rasvarässi - sen avulla sai painettua jumiutuneita osia irti.
350 on kohtuuhinta - jos vertaa Transitin (100 L, 90-luvun lopulta) mötikän tuplahintaan. Ainakaan silloin tuota osaa ei löytynyt kuin pelkästään Fordilta :-(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1022431Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5721828- 91623
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011501Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331138Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977