Jenkit jättää 15%
Ranskalaiset jättää n 10%
Suomalaiset jättää n 0,50 € riippumatta tarjoilusta....
Ruotsalaiset jättää 10kr eli n 2€
Japanilaiset turistit ei jätä ollenkaan, mutta liikemiehet jättää jenkkityyliin.
Suomalaiset ovat täysin epätietoisia tipin suhteen, eikä Kaarina Suonperäkään ole antanut ohjeita etikettiin.
Tarjoilijalle kaikista nöyryyttävintä on, kun ulkolainen vieraasi on jättämässä tippiä,
sanot, etteivät suomalaiset jätä tippiä, eivätkä tarjoilijat sitä halua.
Paljonko kuuluu jättää tippiä
10
1411
Vastaukset
- Hyvästä palvelusta
Vähintään seuraavaan tasaeuroon.
Ruokailutilanteessa pyöristelen lähimpään vitoseen.
Juhlaa viettäessäni en edes kehtaa poistua ravintolasta alle 20€ tipillä.- tilanteista, joissa
olet saanut hyvää palvelua?
OK: itse maksan mielelläni tipin hyvästä palvelusta. - palkkatyö
tilanteista, joissa kirjoitti:
OK: itse maksan mielelläni tipin hyvästä palvelusta.Maksat koko henkilökunnalle ne tipit.
Monet ravintolat vaatii että tipit tilitetään myös kassaan. Harvoin tarjoilija saa itse ne tipit jotka hänelle annat. - palkkatyö
tilanteista, joissa kirjoitti:
OK: itse maksan mielelläni tipin hyvästä palvelusta.Tarjoilija tuo minkä olet tilannut.
On osannut kyllä ravintola tuolloin palkata hyvätyt työntekijät.
Kertoisitko millaista on tarjoilijalta saatu hyvä palvelu?
- on ihan pihalla
Koko illan juhlatilaisuudenkin jälkeen suomalainen vaatii tarjoilijaansa tilaamaan koko seurueelle omat taksit, omalla kustannuksella, ja ilman tippiä....
- Suomi-juntti ei edes
ymmärrä, mikä on tipin merkitys.
Tipillä varmistat myös seuraavan sisäänpääsysi ko ravintolaan.
0-tipillä varmistat, ettet ole suosikkiasiakas.
Pikkutipillä tulet sisään, jos ei ole tilaa.
Isolla tipillä tiedät, että sinulle löytyy pöytä seuraavallakin kerralla. - palkkatyö
Suomi-juntti ei edes kirjoitti:
ymmärrä, mikä on tipin merkitys.
Tipillä varmistat myös seuraavan sisäänpääsysi ko ravintolaan.
0-tipillä varmistat, ettet ole suosikkiasiakas.
Pikkutipillä tulet sisään, jos ei ole tilaa.
Isolla tipillä tiedät, että sinulle löytyy pöytä seuraavallakin kerralla.Ainoastaan joku takapajulan pubi muistaa kuka antaa minkäkin tipin. Jos on kyseenalaista että pääseekö sisään, niin tuskin se tippien pienuudesta johtuu.
Luuleeko arvon ravintolakulttuurin tuntija että suomalainen eliitti jakelee suomessa tippejä palkkatyöläisille.
- kysymyksessä
ei kaikki naiset tiedä tommoisia, tottakai miesten pitää tipit jättää ja jopa naisille maksaa KAIKKI ravintolajutut, varsinkin vähävaraisille. ja vielä (kun olen sattumalta vähävarainen nainen) kasvatusopista: ei äiti opettanut rintaliivien käyttöä, ei kainalokarvojenpoistoa ja mitä vielä! niin ekat tipit jätin espanjassa, kun heillei oo sitä arvonlisäVEROA, olinko tyhmä??!!
HYVÄT SIVISTYNEET henkilöt kertokaa sille, joka ei jätä tippiä että sitä kuuluu jättää - te tässä taidattakin olla niitä juntteja!ja kirjoitus jatkuu sillä narripalstalla, narsistipalstalla, sikapalstalla.. hei - köyhäkunoon
peruskouluunko pitäisi eliitin tavat ottaa oppiaineeksi??
ja narsistien (toimeentulevien) tyyliinhän kuuluu
vähempiosaisten ja työttömien
pilkka - ja vedätyskarkelot. Kansanhuvina katsella vierestä kun työtön käy viihteellä eikä maksa tippiä, noloa käytöstä siltä käytöstapakurssin käyneeltä. - palkkatyö
Maksatko putkiasentajalle tippiä.
Suomessa ei nähdäkseni ola mahdollista olla pelkästään tippien varassa töissä, kuten ulkomaalaisissa ravintoloissa.
Tippi on kopioitu sieltä missä tarjoilijoiden elanto on pelkkä tippi.
Joihinkin ravointoloihin tarjoilijat jopa maksavat päästäkseen tarjoilemaan. Että se tipeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009