SANAN OIKEA KUULEMINEN
Mark. 4:21-25
--
4:21 Ja hän sanoi heille: "Eihän lamppua oteta esiin, pantavaksi vakan alle tai vuoteen alle? Eiköhän lampunjalkaan pantavaksi?
4:22 Sillä ei mikään ole salattuna muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.
4:23 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.
4:25 Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
--
Tuona aikana lamppuna oli savinen öljylamppu.
Se laitettiin lampunjalkaan, jotta valoa riittäisi koko asuntoon.
Lamppua ei tule piilottaa ”vakan tai vuoteen alle” (21).
Vuorisaarnassaan Jeesus kehoittaa meitä: ”Loistakoon teidän valonne...” (Matt. 5:15).
-
--Mitä merkitsee ”valon lapsena” eläminen?
Eläkää valon lapsina, Mark. 4:21-25
3
141
Vastaukset
Virsi 119:5,6,7
--
5.
Peura janoissansa
rientää tuskissansa
luokse lähtehen.
Vie myös meidät täällä
murheen hellesäällä
luokse Jeesuksen.
Johda meidät Herran huomaan
armolähteen vettä juomaan.
6.
Uskon uudistaja,
synnin karkottaja,
minut puhdista,
että tiellä pysyn,
joka päivä kysyn
Herran tahtoa,
että valon lapsi oisin,
kiusaukset voittaa voisin.
7.
Tule sydämeeni,
ohjaa askeleeni
kunniaksesi.
Käännä etsintäni,
että elämäni
Herraa kiittäisi.
Anna rukouksen mieli,
kiitokseesi käännä kieli.- Trubaduuri
Lempeät ja armeliaat ovat anteeksiantamuksen
näkyvin osa vieläkin. Ja jos jotakin voi vielä lisätä tuohon viestiisi, niin se olkoon näin; Ei kuitenkaan kerskaten omalla uskolla, vaan yhäti ja nytkin hyviä tekoja kaikialla tehden, jakaen sitä auliisti jota joiltakin puuttuu, samalla antaen opastusta ja opetusta totuuden tuntemiseen
itse kullekkin sen mukaan jota kykenee jotenkuten
vastaan ottamaan, lisäämättä kenenkään taakkaa kuitenkaan tarpeettomasti.Trubaduuri: "...lisäämättä kenenkään taakkaa.."
---
Jeesus sanoo kirjanoppineista ja fariseuksista:
"He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa" (Matt. 23:4).
-
Jeesuksesta taas sanotaan, että Hän oli täynnä ARMOA.
Joh. 1:14
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491045
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57967KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14937Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53886