SANAN OIKEA KUULEMINEN
Mark. 4:21-25
--
4:21 Ja hän sanoi heille: "Eihän lamppua oteta esiin, pantavaksi vakan alle tai vuoteen alle? Eiköhän lampunjalkaan pantavaksi?
4:22 Sillä ei mikään ole salattuna muuta varten, kuin että se tulisi ilmi, eikä kätkettynä muuta varten, kuin tullakseen julki.
4:23 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.
4:25 Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
--
Tuona aikana lamppuna oli savinen öljylamppu.
Se laitettiin lampunjalkaan, jotta valoa riittäisi koko asuntoon.
Lamppua ei tule piilottaa ”vakan tai vuoteen alle” (21).
Vuorisaarnassaan Jeesus kehoittaa meitä: ”Loistakoon teidän valonne...” (Matt. 5:15).
-
--Mitä merkitsee ”valon lapsena” eläminen?
Eläkää valon lapsina, Mark. 4:21-25
3
138
Vastaukset
Virsi 119:5,6,7
--
5.
Peura janoissansa
rientää tuskissansa
luokse lähtehen.
Vie myös meidät täällä
murheen hellesäällä
luokse Jeesuksen.
Johda meidät Herran huomaan
armolähteen vettä juomaan.
6.
Uskon uudistaja,
synnin karkottaja,
minut puhdista,
että tiellä pysyn,
joka päivä kysyn
Herran tahtoa,
että valon lapsi oisin,
kiusaukset voittaa voisin.
7.
Tule sydämeeni,
ohjaa askeleeni
kunniaksesi.
Käännä etsintäni,
että elämäni
Herraa kiittäisi.
Anna rukouksen mieli,
kiitokseesi käännä kieli.- Trubaduuri
Lempeät ja armeliaat ovat anteeksiantamuksen
näkyvin osa vieläkin. Ja jos jotakin voi vielä lisätä tuohon viestiisi, niin se olkoon näin; Ei kuitenkaan kerskaten omalla uskolla, vaan yhäti ja nytkin hyviä tekoja kaikialla tehden, jakaen sitä auliisti jota joiltakin puuttuu, samalla antaen opastusta ja opetusta totuuden tuntemiseen
itse kullekkin sen mukaan jota kykenee jotenkuten
vastaan ottamaan, lisäämättä kenenkään taakkaa kuitenkaan tarpeettomasti.Trubaduuri: "...lisäämättä kenenkään taakkaa.."
---
Jeesus sanoo kirjanoppineista ja fariseuksista:
"He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa" (Matt. 23:4).
-
Jeesuksesta taas sanotaan, että Hän oli täynnä ARMOA.
Joh. 1:14
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811