Xanor ja haittavaikutukset

mietinpä tässä vain

Mitä haitta- ja sivuvaikutuksia pitkäaikaisella xanoreiden käytöllä on?

Käytä ehkä keskimäärin n. 1 mg viikossa paniikkioireisiin, joten en todellakaan syö ko. lääkettä päivittäin. Otan 0,5 mg tai 1 mg silloin, kun paniikki iskee, ja minulla se iskee todella epäsäännöllisesti; joskus muutaman kerran viikossa, joskus taas menee viikkoja ilman oireita.

Vältän siis riippuvuutta, xanor on vain ainoa tehokas ja nopeasti vaikuttava lääke, joka minulla tepsii. Eniten huolettaa, että onko tuosta lääkkeestä tällaisessa käytössä mitään fyysisiä tai psyykkisiä haittoja? Eniten huolettaa vaikutukset muistiin ja oppimiskykyyn, sillä opiskelen erittäin teoreettista alaa.

17

6068

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syneus(m)
      • =o))

Olen joutunut Xanoria käyttämään vuosikaudet säännöllisesti päivittäin sairauteni hoidossa.

Siksipä olen myös useampien lääkäreiden kanssa keskustellut juuri kysymästäsi asiasta.
        Kaikki lääkärit ovat sanoneet, että muistiin sillä ei ole vaikutusta! Eri asia on sitten sekakäytön kanssa eli alkoholi ja rauhoittavat.
        Senhän sanoo kaikille järkikin, että siinä kyllä tuhoutuu aivosoluja roppakaupalla =).

Jos jotain ongelmia, nimenomaan jatkuvaan ja pitkäaikaiseen käyttöön liittyen tulee niin se on sitten tuolla motoriikan puolella. Harvinaista sekin.

Elikkä sinulla ei mielestäni mitään pelättävää ole. Nauti opiskeluistasi ja hyvää kesää.

Koska tämä Xanor on niin ristiriitaisia kommentteja/ajatuksia herättävä lääke voinen odottaa, että tämä minunkin kirjoituksen yritetään ns. "kaataa" varoituksilla ja peloitteluilla.

• Anonyymi
        =o)) kirjoitti:

Olen joutunut Xanoria käyttämään vuosikaudet säännöllisesti päivittäin sairauteni hoidossa.

Siksipä olen myös useampien lääkäreiden kanssa keskustellut juuri kysymästäsi asiasta.
        Kaikki lääkärit ovat sanoneet, että muistiin sillä ei ole vaikutusta! Eri asia on sitten sekakäytön kanssa eli alkoholi ja rauhoittavat.
        Senhän sanoo kaikille järkikin, että siinä kyllä tuhoutuu aivosoluja roppakaupalla =).

Jos jotain ongelmia, nimenomaan jatkuvaan ja pitkäaikaiseen käyttöön liittyen tulee niin se on sitten tuolla motoriikan puolella. Harvinaista sekin.

Elikkä sinulla ei mielestäni mitään pelättävää ole. Nauti opiskeluistasi ja hyvää kesää.

Koska tämä Xanor on niin ristiriitaisia kommentteja/ajatuksia herättävä lääke voinen odottaa, että tämä minunkin kirjoituksen yritetään ns. "kaataa" varoituksilla ja peloitteluilla.

Xanor pitäisi kieltää! Lääke mikä koukuttaa pahasti ja JOS on mielen kanssa isompia ongelmia kuin masennus, ajaa kiukkuisuuteen, impulsiivisuuteen ja jopa ihan puhtaaseen väkivaltaan.. tosin nyt en puhu mistään 1.mg päivä annoksista. Hyvä lääke mutta…. Ei hyvä, pitkäaikaisessa käytössä vaikuttaa todellakin muistiin, mikäli et ysko katso muista lähteistä, jos lääkkeen keksijä puhuu nykyään sitä vastaan. Lääke on alunperin mieliala/masennus lääke, sen käyttö vakiintui nopeasti esim masennuksen hoidossa ja paniikki ym häiriöiden hoidossa.

• kolmemilliä

olen 40v, ja syönyt alpraa yli puolet elämästäni, ehkäpä 22vuotta. jos todella voit syödä kerranviikossa, ja pahassa elämäntilanteessa pystyt pitää kerran viikossa linjan, ok. vahvasti pelkään, että olet niin kuin minä, toimit lopulta xanoreilla. eläminen xanoreissa on ok, mutta vaikka on vuosi 2017, naimisissa olo lääkäreidenkanssa jatkuu. väitetään, että riippuvuus on heroiinia kovempaa. tämän uskon. hyvät puolet ovat hampaat ehjät, tukkapäässä, ei potenssi ym häiriöitä. ja ehkäpä ikätovereihin verrattuna olen 5-10 vuotta itseäni nuoremman näköinen johtuen runsaasta liikkumisesta ja alkoholin nollatoleranssista. tupakka tietysti on poissa, en tiedä ketään paniikkihäiriöstä kärsivää, joka polttaa, sillä siihen tukehtuu, kuolee, ja ph-kohtaus on minun kohdalla tukehtuminen.

• Anonyymi

Silloin tällöin käytettynä, ei mitään ongelmaa.. aivan mainio lääke pieninä annoksina ja varsinkin kuuri luontoisesti,

• eiWanhojaKetjujaPlease

Vähän asian sivuun, sorry, mutta miksi nostaa esiin noin kamalan vanhoja aloituksia / ketjuja ! ? ! Jo 9 v.
      Siis, aika on muuttunut, wanhat keskustelut antavat helposti väärää kokemus-infoa asioista, ei oikein sovellu tähän päivään ja nyky-terveydenhuollon/ lääkäreiden politiikkaan! Nythän tietääkseni xanorin reseptille kirjoittaminen on miltei lopetettu, tai meitä xanoria tarvitsevia ns. uhkaillaan, että se pitää lopettaa.

• Anonyymi

Olen käyttänyt xanor lääkettä kaikenkaikkiaan 30 vuotta joista noin kymmenen viimeistä vuotta 6mg/vrk. debot tablettina. Sillä on suuri apu paniikkihäiriön sekä kaikenlaisien sosiaalisten kanssakäymisien suuriin jännitysoireiden ehkäisyyn. Lääkkeen avulla olen pystynyt kohtaamaan tavallisia ihmisiä arkisissa kanssakäymisissä. Mikään muu kokeiltu lääke ei ole mahdollistanut samaa normaalia elämää kuin xanor. Nyt kolmenkymmenen käyttövuoden ja viimeisen kymmenen vuoden vakiintuneen 6mg/vrk. anostukseni on tavallisen lääkäri käynnin yhteydessä kohdallani "todettu" lääkkeen aiheuttavan alentunutta kykyä autoa ajettaessa. Tästä syystä lääkäri on antanut minulle kaksi vaihtoehtoa. Minun on joko lopetettava xanor debot-lääkkeen käyttö tai luovuttava ajokortistani. Tämän kolmenkymmenen vuoden aikana autoillessani en ole joutunut pienimpäänkään ongelmatilanteeseen saatikka onnettomuuteen. Kysynkin nyt onko muita samaan "loukkuun" joutuneita ja nimenomaan Xanor-lääkkeen kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen käyttänyt xanor lääkettä kaikenkaikkiaan 30 vuotta joista noin kymmenen viimeistä vuotta 6mg/vrk. debot tablettina. Sillä on suuri apu paniikkihäiriön sekä kaikenlaisien sosiaalisten kanssakäymisien suuriin jännitysoireiden ehkäisyyn. Lääkkeen avulla olen pystynyt kohtaamaan tavallisia ihmisiä arkisissa kanssakäymisissä. Mikään muu kokeiltu lääke ei ole mahdollistanut samaa normaalia elämää kuin xanor. Nyt kolmenkymmenen käyttövuoden ja viimeisen kymmenen vuoden vakiintuneen 6mg/vrk. anostukseni on tavallisen lääkäri käynnin yhteydessä kohdallani "todettu" lääkkeen aiheuttavan alentunutta kykyä autoa ajettaessa. Tästä syystä lääkäri on antanut minulle kaksi vaihtoehtoa. Minun on joko lopetettava xanor debot-lääkkeen käyttö tai luovuttava ajokortistani. Tämän kolmenkymmenen vuoden aikana autoillessani en ole joutunut pienimpäänkään ongelmatilanteeseen saatikka onnettomuuteen. Kysynkin nyt onko muita samaan "loukkuun" joutuneita ja nimenomaan Xanor-lääkkeen kanssa?

Paljonko sulla on ikää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko sulla on ikää?

51 vuotias

• Uhjuiij

No sanotaanko että turvallisempaa se on sun aivoille kuin juoda pullo viiniä. Siitä voit sitten miettiä kuinka usein otat. Liioittelen tässä vielä haittaa tarkoituksella jotta saat varmasti totuudenmukaisen kuvan lääkkeen vaarallisuudesta. Jos mielestäsi pullo viiniä on joskus ok, niin senkun otat.

• Turvallist

Ei haittaa oppimiseen, ja osaat käyttää oikein. Ihmettelen vaan mistä olet saanut kyseistä lääkettä, kun Suomessa se on käytännössä täysin pannaan julistettu. Koska lääkärit uskovat että se tekee nopeasti ja varmasti riippuvaiseksi. Vaikkei todellakaan tee oikeassa käytössä.
      Alkoholia ei ikinä pisaraakaan Xanorin kanssa, se on toki tärkeä muistaa.

• potilassairaus

Mielestäni sama koskee muitakin rauhoittavia,niihinkin tulee riippuvuus ja unilääkkeet
      parempia ei taida olla neuroleptitkään lopetus vaikeaa niissäkin.Kyllä ei alkoholia yhtä aikaa.

• Anonyymi

ERITTÄIN koukuttava lääke-huume.

• Anonyymi

Ehkäpä 6mg/vrk on hurja annos yleensä 1-2mg/vrk on paljon parempi.

• Anonyymi

Jos jotain lääkettä todella tarvitsee, on todella tyhmää olla ottamatta sitä. Jos käytät xanoria lääkärin ohjeiden mukaisesti, lääkärisi on paras asiantuntija annoksen suhteen.
      Jos käyttämäsi määrä on hänen mielestään ok, niin sitten se on kaikkien muidenkin mielestä ok. Kukaan sivullinen ei tiedä tilannettasi, vain sinä itse ja lääkärisi tietävät sen, joten muiden neuvot, ohjeistukset, varoitukset jne. ovat täyttä potaskaa.

• Anonyymi00016

Kovaa juttua syötät xanor päissäsi. Koetappa lopettaa tulet tuntemaan niiden todelliset haitat. Totaali unettomana korvat suhisten kipuineen kuolema korjaa.

• Anonyymi00017
      UUSI

4mg depot muodossa aamuisin jo 15 vuotta. Toimii edelleen erinomaisesti eikä ole koskaan ollut mitään haittavaikutuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      3688
    2. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      43
      3608
    3. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      152
      3392
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2655
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      76
      2651
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      1768
    7. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1455
    8. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      403
      1188
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      58
      1150
    10. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1028
    Aihe