AIDS-orpo kummilapseksi

_Mervi_

Oletko miettinyt, että haluaisit kummilapsen köyhästä maasta? - Voisit näin antaa yhdelle pienelle lapselle mahdollisuuden koulunkäyntiin, terveydenhuoltoon ja riittävään ravintoon.

Keniassa kun lapsen isä ja äiti kuolevat esim. AIDS:iin, lapsella on heikot eväät tähän elämään. Silloin niin sanottu "kummi" täältä Suomesta voi taata hänelle tietyllä summalla kuukaudessa (esim. 30 e/kk) lapsuuteen kuuluvat asiat: ruokaa, moskiittoverkon, koulumaksun, terveydenhuollon ja koulupuvun.

Kummille lähetetään ilmoittautumisen jälkeen kummilapsen kuva, perustiedot sekä kuulumisia lapsen ja perheen tilanteesta noin kerran vuodessa. Kummilapselle voi kohdemaan yhteyshenkilön kautta lähettää kirjeitä ja kortteja.

Kummitoiminnan piiriin kuuluu köyhistä köyhimpiä lapsia, joiden vanhemmat ovat kuolleet AIDS:iin, tai vaihtoehtoisesti voit tukea maasai-tyttöjä, jotka ovat paenneet ympärileikkauskäytäntöä, ja tarvitsevat tukea.

Lue lisää: http://www.sley.fi/html/fi/1201090676295628484.html

9

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xenomoprh

      Köyhänmaan ihmiset ovat itse aiheuttaneet ongelmansa! kaiken lisäxi novat muslimeja joten mixi meidän kristittyjen pitäisi niitä auttaa? eihän muslimitkaan ole meitä auttaneet vaan päin vastoin hovat tehneet terroristi-iskuja jne..

      • _Mervi_

        Kristittyjä velvoittaa auttamaan köyhiä Jeesus Kristus.

        Hän opetti: "Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." (Luuk. 6:33-35)

        Jeesus on Kristittyjen Herra. Jos joku on minun Herrani, se tarkoittaa yleensä sitä, että teen kuten Hän tahtoo ja käskee minun tehdä. Tuossa oli lupaus, että siitä saadaan kerran suuri palkka Taivaassa. Vaikkakin itse sen Taivaspaikan meille ansaitsi Jeesus, emme me itse.

        Jeesus antoi esimerkin auttamalla meitä, jotka emme olisi ansainneet tulla autetuiksi. Hän otti meidän itse aiheuttamamme synti-ongelman omille harteilleen. Ja vastaanotti rangaistuksen synneistämme, vaikka itse ei ollut tehnyt syntiä. Jotta meillä olisi rauha Jumalan kanssa -ilman mitään ansiotamme. "...ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille."

        "Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda..." (Matt.25:35)


      • Turhaa
        _Mervi_ kirjoitti:

        Kristittyjä velvoittaa auttamaan köyhiä Jeesus Kristus.

        Hän opetti: "Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." (Luuk. 6:33-35)

        Jeesus on Kristittyjen Herra. Jos joku on minun Herrani, se tarkoittaa yleensä sitä, että teen kuten Hän tahtoo ja käskee minun tehdä. Tuossa oli lupaus, että siitä saadaan kerran suuri palkka Taivaassa. Vaikkakin itse sen Taivaspaikan meille ansaitsi Jeesus, emme me itse.

        Jeesus antoi esimerkin auttamalla meitä, jotka emme olisi ansainneet tulla autetuiksi. Hän otti meidän itse aiheuttamamme synti-ongelman omille harteilleen. Ja vastaanotti rangaistuksen synneistämme, vaikka itse ei ollut tehnyt syntiä. Jotta meillä olisi rauha Jumalan kanssa -ilman mitään ansiotamme. "...ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille."

        "Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda..." (Matt.25:35)

        Ja vielä kerran turhaa.Tiedämmehän kokemuksesta sen miten rahoista pääsee kohteeseensa vain niin pieni osa ettei siitä matkalla sinne hyödy kuin välikädet.Vieläkin etsitään miljardeja tsunamiuhrille kerättyjä rahoja,uhrit kun asuvat edelleen väliaikaisissa suojissa mutta hotellit ovat saaneet uudet laitteet uusia tyttöjä myöden.

        Tuollaiseen aidsilla rahastamiseen kun keskittyy, saa hyvät rahat mutta sitä sairastavat eivät saa itseasiassa yhtikäs mitään.

        Ratkokoot itse apinanpanemis ongelmansa.Se on luonnon laki.


      • Umpiluterilainen
        Turhaa kirjoitti:

        Ja vielä kerran turhaa.Tiedämmehän kokemuksesta sen miten rahoista pääsee kohteeseensa vain niin pieni osa ettei siitä matkalla sinne hyödy kuin välikädet.Vieläkin etsitään miljardeja tsunamiuhrille kerättyjä rahoja,uhrit kun asuvat edelleen väliaikaisissa suojissa mutta hotellit ovat saaneet uudet laitteet uusia tyttöjä myöden.

        Tuollaiseen aidsilla rahastamiseen kun keskittyy, saa hyvät rahat mutta sitä sairastavat eivät saa itseasiassa yhtikäs mitään.

        Ratkokoot itse apinanpanemis ongelmansa.Se on luonnon laki.

        Juuri näin.


      • ei jummarra
        Umpiluterilainen kirjoitti:

        Juuri näin.

        Mitä ihmeen saatananpalvojia??? - ja taitaa olla vielä jonkun toisen vakituinen nimimerkki feikki-käytössä.


      • olkaa oikeudenmukaisia

        kuolevat muslimit aidsiin? eiköhän ne ole kristittyjä joille ei ole opetetty siveellisyyttä.

        Muslimeilla on siveellisyyden suhteen kovat säännöt.


      • CQB
        olkaa oikeudenmukaisia kirjoitti:

        kuolevat muslimit aidsiin? eiköhän ne ole kristittyjä joille ei ole opetetty siveellisyyttä.

        Muslimeilla on siveellisyyden suhteen kovat säännöt.

        Iranista kertovassa dokumentissä sanoivat että siellä harrastetaan paljon anaaliseksiä koska se ei ole "oikeaa seksiä"


    • mitään

      mahdollisuutta ,että niitä kirjeitä ja muita tietoja siitä kummilapsesta sais useimmin kun sen kerran vuodessa?muuten olisin tosi kiinnostunut auttamaan ja muutenkin.niin ja pitääkö niissä kirjeissä osata kirjoittaa englantia?

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe