AIDS-orpo kummilapseksi

_Mervi_

Oletko miettinyt, että haluaisit kummilapsen köyhästä maasta? - Voisit näin antaa yhdelle pienelle lapselle mahdollisuuden koulunkäyntiin, terveydenhuoltoon ja riittävään ravintoon.

Keniassa kun lapsen isä ja äiti kuolevat esim. AIDS:iin, lapsella on heikot eväät tähän elämään. Silloin niin sanottu "kummi" täältä Suomesta voi taata hänelle tietyllä summalla kuukaudessa (esim. 30 e/kk) lapsuuteen kuuluvat asiat: ruokaa, moskiittoverkon, koulumaksun, terveydenhuollon ja koulupuvun.

Kummille lähetetään ilmoittautumisen jälkeen kummilapsen kuva, perustiedot sekä kuulumisia lapsen ja perheen tilanteesta noin kerran vuodessa. Kummilapselle voi kohdemaan yhteyshenkilön kautta lähettää kirjeitä ja kortteja.

Kummitoiminnan piiriin kuuluu köyhistä köyhimpiä lapsia, joiden vanhemmat ovat kuolleet AIDS:iin, tai vaihtoehtoisesti voit tukea maasai-tyttöjä, jotka ovat paenneet ympärileikkauskäytäntöä, ja tarvitsevat tukea.

Lue lisää: http://www.sley.fi/html/fi/1201090676295628484.html

9

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xenomoprh

      Köyhänmaan ihmiset ovat itse aiheuttaneet ongelmansa! kaiken lisäxi novat muslimeja joten mixi meidän kristittyjen pitäisi niitä auttaa? eihän muslimitkaan ole meitä auttaneet vaan päin vastoin hovat tehneet terroristi-iskuja jne..

      • _Mervi_

        Kristittyjä velvoittaa auttamaan köyhiä Jeesus Kristus.

        Hän opetti: "Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." (Luuk. 6:33-35)

        Jeesus on Kristittyjen Herra. Jos joku on minun Herrani, se tarkoittaa yleensä sitä, että teen kuten Hän tahtoo ja käskee minun tehdä. Tuossa oli lupaus, että siitä saadaan kerran suuri palkka Taivaassa. Vaikkakin itse sen Taivaspaikan meille ansaitsi Jeesus, emme me itse.

        Jeesus antoi esimerkin auttamalla meitä, jotka emme olisi ansainneet tulla autetuiksi. Hän otti meidän itse aiheuttamamme synti-ongelman omille harteilleen. Ja vastaanotti rangaistuksen synneistämme, vaikka itse ei ollut tehnyt syntiä. Jotta meillä olisi rauha Jumalan kanssa -ilman mitään ansiotamme. "...ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille."

        "Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda..." (Matt.25:35)


      • Turhaa
        _Mervi_ kirjoitti:

        Kristittyjä velvoittaa auttamaan köyhiä Jeesus Kristus.

        Hän opetti: "Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." (Luuk. 6:33-35)

        Jeesus on Kristittyjen Herra. Jos joku on minun Herrani, se tarkoittaa yleensä sitä, että teen kuten Hän tahtoo ja käskee minun tehdä. Tuossa oli lupaus, että siitä saadaan kerran suuri palkka Taivaassa. Vaikkakin itse sen Taivaspaikan meille ansaitsi Jeesus, emme me itse.

        Jeesus antoi esimerkin auttamalla meitä, jotka emme olisi ansainneet tulla autetuiksi. Hän otti meidän itse aiheuttamamme synti-ongelman omille harteilleen. Ja vastaanotti rangaistuksen synneistämme, vaikka itse ei ollut tehnyt syntiä. Jotta meillä olisi rauha Jumalan kanssa -ilman mitään ansiotamme. "...ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille."

        "Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda..." (Matt.25:35)

        Ja vielä kerran turhaa.Tiedämmehän kokemuksesta sen miten rahoista pääsee kohteeseensa vain niin pieni osa ettei siitä matkalla sinne hyödy kuin välikädet.Vieläkin etsitään miljardeja tsunamiuhrille kerättyjä rahoja,uhrit kun asuvat edelleen väliaikaisissa suojissa mutta hotellit ovat saaneet uudet laitteet uusia tyttöjä myöden.

        Tuollaiseen aidsilla rahastamiseen kun keskittyy, saa hyvät rahat mutta sitä sairastavat eivät saa itseasiassa yhtikäs mitään.

        Ratkokoot itse apinanpanemis ongelmansa.Se on luonnon laki.


      • Umpiluterilainen
        Turhaa kirjoitti:

        Ja vielä kerran turhaa.Tiedämmehän kokemuksesta sen miten rahoista pääsee kohteeseensa vain niin pieni osa ettei siitä matkalla sinne hyödy kuin välikädet.Vieläkin etsitään miljardeja tsunamiuhrille kerättyjä rahoja,uhrit kun asuvat edelleen väliaikaisissa suojissa mutta hotellit ovat saaneet uudet laitteet uusia tyttöjä myöden.

        Tuollaiseen aidsilla rahastamiseen kun keskittyy, saa hyvät rahat mutta sitä sairastavat eivät saa itseasiassa yhtikäs mitään.

        Ratkokoot itse apinanpanemis ongelmansa.Se on luonnon laki.

        Juuri näin.


      • ei jummarra
        Umpiluterilainen kirjoitti:

        Juuri näin.

        Mitä ihmeen saatananpalvojia??? - ja taitaa olla vielä jonkun toisen vakituinen nimimerkki feikki-käytössä.


      • olkaa oikeudenmukaisia

        kuolevat muslimit aidsiin? eiköhän ne ole kristittyjä joille ei ole opetetty siveellisyyttä.

        Muslimeilla on siveellisyyden suhteen kovat säännöt.


      • CQB
        olkaa oikeudenmukaisia kirjoitti:

        kuolevat muslimit aidsiin? eiköhän ne ole kristittyjä joille ei ole opetetty siveellisyyttä.

        Muslimeilla on siveellisyyden suhteen kovat säännöt.

        Iranista kertovassa dokumentissä sanoivat että siellä harrastetaan paljon anaaliseksiä koska se ei ole "oikeaa seksiä"


    • mitään

      mahdollisuutta ,että niitä kirjeitä ja muita tietoja siitä kummilapsesta sais useimmin kun sen kerran vuodessa?muuten olisin tosi kiinnostunut auttamaan ja muutenkin.niin ja pitääkö niissä kirjeissä osata kirjoittaa englantia?

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe