Oletko miettinyt, että haluaisit kummilapsen köyhästä maasta? - Voisit näin antaa yhdelle pienelle lapselle mahdollisuuden koulunkäyntiin, terveydenhuoltoon ja riittävään ravintoon.
Keniassa kun lapsen isä ja äiti kuolevat esim. AIDS:iin, lapsella on heikot eväät tähän elämään. Silloin niin sanottu "kummi" täältä Suomesta voi taata hänelle tietyllä summalla kuukaudessa (esim. 30 e/kk) lapsuuteen kuuluvat asiat: ruokaa, moskiittoverkon, koulumaksun, terveydenhuollon ja koulupuvun.
Kummille lähetetään ilmoittautumisen jälkeen kummilapsen kuva, perustiedot sekä kuulumisia lapsen ja perheen tilanteesta noin kerran vuodessa. Kummilapselle voi kohdemaan yhteyshenkilön kautta lähettää kirjeitä ja kortteja.
Kummitoiminnan piiriin kuuluu köyhistä köyhimpiä lapsia, joiden vanhemmat ovat kuolleet AIDS:iin, tai vaihtoehtoisesti voit tukea maasai-tyttöjä, jotka ovat paenneet ympärileikkauskäytäntöä, ja tarvitsevat tukea.
Lue lisää: http://www.sley.fi/html/fi/1201090676295628484.html
AIDS-orpo kummilapseksi
9
1075
Vastaukset
- Xenomoprh
Köyhänmaan ihmiset ovat itse aiheuttaneet ongelmansa! kaiken lisäxi novat muslimeja joten mixi meidän kristittyjen pitäisi niitä auttaa? eihän muslimitkaan ole meitä auttaneet vaan päin vastoin hovat tehneet terroristi-iskuja jne..
- _Mervi_
Kristittyjä velvoittaa auttamaan köyhiä Jeesus Kristus.
Hän opetti: "Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." (Luuk. 6:33-35)
Jeesus on Kristittyjen Herra. Jos joku on minun Herrani, se tarkoittaa yleensä sitä, että teen kuten Hän tahtoo ja käskee minun tehdä. Tuossa oli lupaus, että siitä saadaan kerran suuri palkka Taivaassa. Vaikkakin itse sen Taivaspaikan meille ansaitsi Jeesus, emme me itse.
Jeesus antoi esimerkin auttamalla meitä, jotka emme olisi ansainneet tulla autetuiksi. Hän otti meidän itse aiheuttamamme synti-ongelman omille harteilleen. Ja vastaanotti rangaistuksen synneistämme, vaikka itse ei ollut tehnyt syntiä. Jotta meillä olisi rauha Jumalan kanssa -ilman mitään ansiotamme. "...ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille."
"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda..." (Matt.25:35) - Turhaa
_Mervi_ kirjoitti:
Kristittyjä velvoittaa auttamaan köyhiä Jeesus Kristus.
Hän opetti: "Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin. Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran. Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." (Luuk. 6:33-35)
Jeesus on Kristittyjen Herra. Jos joku on minun Herrani, se tarkoittaa yleensä sitä, että teen kuten Hän tahtoo ja käskee minun tehdä. Tuossa oli lupaus, että siitä saadaan kerran suuri palkka Taivaassa. Vaikkakin itse sen Taivaspaikan meille ansaitsi Jeesus, emme me itse.
Jeesus antoi esimerkin auttamalla meitä, jotka emme olisi ansainneet tulla autetuiksi. Hän otti meidän itse aiheuttamamme synti-ongelman omille harteilleen. Ja vastaanotti rangaistuksen synneistämme, vaikka itse ei ollut tehnyt syntiä. Jotta meillä olisi rauha Jumalan kanssa -ilman mitään ansiotamme. "...ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille."
"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda..." (Matt.25:35)Ja vielä kerran turhaa.Tiedämmehän kokemuksesta sen miten rahoista pääsee kohteeseensa vain niin pieni osa ettei siitä matkalla sinne hyödy kuin välikädet.Vieläkin etsitään miljardeja tsunamiuhrille kerättyjä rahoja,uhrit kun asuvat edelleen väliaikaisissa suojissa mutta hotellit ovat saaneet uudet laitteet uusia tyttöjä myöden.
Tuollaiseen aidsilla rahastamiseen kun keskittyy, saa hyvät rahat mutta sitä sairastavat eivät saa itseasiassa yhtikäs mitään.
Ratkokoot itse apinanpanemis ongelmansa.Se on luonnon laki. - Umpiluterilainen
Turhaa kirjoitti:
Ja vielä kerran turhaa.Tiedämmehän kokemuksesta sen miten rahoista pääsee kohteeseensa vain niin pieni osa ettei siitä matkalla sinne hyödy kuin välikädet.Vieläkin etsitään miljardeja tsunamiuhrille kerättyjä rahoja,uhrit kun asuvat edelleen väliaikaisissa suojissa mutta hotellit ovat saaneet uudet laitteet uusia tyttöjä myöden.
Tuollaiseen aidsilla rahastamiseen kun keskittyy, saa hyvät rahat mutta sitä sairastavat eivät saa itseasiassa yhtikäs mitään.
Ratkokoot itse apinanpanemis ongelmansa.Se on luonnon laki.Juuri näin.
- ei jummarra
Umpiluterilainen kirjoitti:
Juuri näin.
Mitä ihmeen saatananpalvojia??? - ja taitaa olla vielä jonkun toisen vakituinen nimimerkki feikki-käytössä.
- olkaa oikeudenmukaisia
kuolevat muslimit aidsiin? eiköhän ne ole kristittyjä joille ei ole opetetty siveellisyyttä.
Muslimeilla on siveellisyyden suhteen kovat säännöt. - CQB
olkaa oikeudenmukaisia kirjoitti:
kuolevat muslimit aidsiin? eiköhän ne ole kristittyjä joille ei ole opetetty siveellisyyttä.
Muslimeilla on siveellisyyden suhteen kovat säännöt.Iranista kertovassa dokumentissä sanoivat että siellä harrastetaan paljon anaaliseksiä koska se ei ole "oikeaa seksiä"
- mitään
mahdollisuutta ,että niitä kirjeitä ja muita tietoja siitä kummilapsesta sais useimmin kun sen kerran vuodessa?muuten olisin tosi kiinnostunut auttamaan ja muutenkin.niin ja pitääkö niissä kirjeissä osata kirjoittaa englantia?
- _Mervi_
Täällä on yhteystiedot ihmiselle, joka tietää vastauksia tällaisiin kysymyksiin: http://www.sley.fi/html/fi/1201090676295628484.html
- sähköpostiosoite löytyy sivun alalaidasta
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982