Tolvon 10mg

susa

Hei, millaisia käyttäjäkokemuksia teillä kyseisestä lääkkeestä? Tekeekö millaisen olon? Mulle määrätty iltaisin otettavaksi.. -saa nähdä, millaisella ololla sitä herää..??

21

20932

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ns. "karvahattumalli...

      Reme on kehitetty Tolvonista. Minulla nestettä alkoi kertyä jo 20 mg:n ilta-annoksilla, on lääke johon en koske takuulla enää koskaan.

    • hyvä lääke

      Väsyttää mukavasti illalla, pitää unessa koko yön ja aamulla herää pirteänä. Vie myös masennuksen mennessään. Ei ole lihottanut minua grammaakaan. Mikä ei sovi yhdelle, voi sopia hyvin jollekin toiselle.

      • aloittajan

        mainitsemalla määrällä vaikuta juuta tahi jaata, kyllä depression terapeuttinen annos on vallan muuta kuin indikaatiolla unettomuus.
        Itsellä ollut unetoomuuteen joskus ammoin (vanha lääkehän tuo on), annoksella 10-30 mg/iltaisin, kiitos ei enää koskaan minullekaan,.


    • -TK-

      Käytin itse puolisen vuotta Miaxania (sama vaikuttava aine kuin Tolvonissa). Pari ensimmäistä päivää väsytti koko ajan, sitten päiväväsymys meni ohi. Mutta, kuten edelläkin sanottiin, erittäin hyvin sai yönsä nukkua tuolla lääkkeellä ja pääsin sillä vakavan työuupumuksen yli. Mitään huonoja puolia en lääkkeestä keksi.

    • Pyyh

      Minulle se ainakin joskus muinoin aiheutti järjetöntä väsymystä, joka ei suinkaan loppunut aamulla, vaan jatkui koko päivän. En tykännyt tästä lääkkeestä.

    • ei mitään

      Ei mitään negatiivisia vaikutuksia. Huonona puolena vaan ajan kanssa annosta piti nostaa mitä pidempään oli sitä käyttänyt.
      Sain sitä huono-unisuuteen, ja siinä se toimi, juuli tuote paikallaan. En sitä pitkään edes käyttänytkään, muutaman kuukauden vaan. Mutta sinä aikana piti nostaa annosta useaan otteeseen, että taas tehosi.
      Minulle ei mitään haitallisia vaikutuksia.

      • susa

        Minulle tämä tolvon lääke on määrätty masennukseen. Juu, siis auttaa myös univaikeuksissa, -mutta auttaako masennukseen?


      • -TK-
        susa kirjoitti:

        Minulle tämä tolvon lääke on määrätty masennukseen. Juu, siis auttaa myös univaikeuksissa, -mutta auttaako masennukseen?

        Todennäköisesti joudut kuitenkin nostamaan annosta vähitellen. Itse söin sitä puoli vuotta annoksella 30 mg x 1. Parissa viikossa alkaa vaikuttamaan antidepressiivisesti.


      • susa
        -TK- kirjoitti:

        Todennäköisesti joudut kuitenkin nostamaan annosta vähitellen. Itse söin sitä puoli vuotta annoksella 30 mg x 1. Parissa viikossa alkaa vaikuttamaan antidepressiivisesti.

        Miksi et enää käytä ko. lääkettä? Masennus mennyt ohi, -ei enää tarvetta?? Millä annoksella itse aloitit? Tuliko lopetusvaiheessa vieroitusoireita?


      • -TK-
        susa kirjoitti:

        Miksi et enää käytä ko. lääkettä? Masennus mennyt ohi, -ei enää tarvetta?? Millä annoksella itse aloitit? Tuliko lopetusvaiheessa vieroitusoireita?

        Minulla aloitusannos oli suoraan 30 mg x 1, Miaxania ei sen laimeampaa versiota olekaan. Sen vuoksi ehkä alussa niin rajusti päivällä väsyttikin. Toisaalta se oli hyväkin asia, sain nukuttua pitkän ajan univelat pois. Lääkityksen aloittamisen syy minulla oli työuupumus, olin useiden kuukausien ajan herännyt 3-4 aikaan aamuyöllä miettimään tulevaa työpäivää enkä saanut enää unta. Aikansa sitä kesti, mutta sitten tuli seinä vastaan. Työuupumus ei ole sairausloman indikaatio, joten diagnoosini oli lievä masennustila ja unettomuus. Varsinaisia unilääkkeitä en halunnut, olen itse sairaanhoitaja ja kohtaan työssäni paljon lääkkeiden väärinkäyttäjiä.

        Olin sairaslomalla puolitoista kuukautta, mutta työterveyslääkärin neuvosta söin Miaxania pidempään. Oli ihanaa, kun en heräillyt yöllä vaan sai nukkua kellon soittoon saakka. Mianseriini ei aiheuta riippuvuutta. Asioiden ollessa hyvin tein itse päätöksen lääkityksen lopettamisesta syötyäni lääkettä noin puoli vuotta. Miaxan-tabletteja ei saa puolittaa, joten annosta ei voinut pienentää vähitellen. Lopetin lääkityksen kerralla ja hyvin onnistui, en huomannut mitään vieroitusoireita. Kunnolla nukutut yöunet ehdottomasti edistävät depressiosta toipumista eikä tämän lääkkeen kanssa tarvitse erikseen unilääkkeitä.


      • susa
        -TK- kirjoitti:

        Minulla aloitusannos oli suoraan 30 mg x 1, Miaxania ei sen laimeampaa versiota olekaan. Sen vuoksi ehkä alussa niin rajusti päivällä väsyttikin. Toisaalta se oli hyväkin asia, sain nukuttua pitkän ajan univelat pois. Lääkityksen aloittamisen syy minulla oli työuupumus, olin useiden kuukausien ajan herännyt 3-4 aikaan aamuyöllä miettimään tulevaa työpäivää enkä saanut enää unta. Aikansa sitä kesti, mutta sitten tuli seinä vastaan. Työuupumus ei ole sairausloman indikaatio, joten diagnoosini oli lievä masennustila ja unettomuus. Varsinaisia unilääkkeitä en halunnut, olen itse sairaanhoitaja ja kohtaan työssäni paljon lääkkeiden väärinkäyttäjiä.

        Olin sairaslomalla puolitoista kuukautta, mutta työterveyslääkärin neuvosta söin Miaxania pidempään. Oli ihanaa, kun en heräillyt yöllä vaan sai nukkua kellon soittoon saakka. Mianseriini ei aiheuta riippuvuutta. Asioiden ollessa hyvin tein itse päätöksen lääkityksen lopettamisesta syötyäni lääkettä noin puoli vuotta. Miaxan-tabletteja ei saa puolittaa, joten annosta ei voinut pienentää vähitellen. Lopetin lääkityksen kerralla ja hyvin onnistui, en huomannut mitään vieroitusoireita. Kunnolla nukutut yöunet ehdottomasti edistävät depressiosta toipumista eikä tämän lääkkeen kanssa tarvitse erikseen unilääkkeitä.

        Kiitoksia vastauksesta. Josko minäkin uskaltaisin tuota lääkettä kokeilla.. Vaikuttaa ihan hyvältä.. -ei erikseen unilääkkeitä.. Mutta se olotila sitten päivisin..-hieman mietityttää..-josko väsyttää kamalasti. No, saa nähdä, kun kokeilee ja ainahan sen voi keskeyttää..

        terkuin susa


    • kirsikka7

      sain vähän aikaa sitten pahan epileptisen kohtauksen,unettomuuden ja stressin takia(todennäkösesti)lääkäri määräsi mulle tolvonia unettomuuteen,jossa kerrotaan että täytyy olla erityisen varovainen kouristuskohtausten kans.uskallanko siis ottaa koko nappia?

      • käthe

        minulle on juuri määrätty tolvon 30mg pitkäaikaiseen unettomuuteen , minulle
        iskee levottomat lihakset kauttaaltaan koko kehon,joka pitää hereillä.
        ja päiväväsymys ollut suunnaton, helpotti kuin luin että olisi ohimenevää, mutta eihän
        sitä tiedä sopiiko tämä lääke minulle, mutta on niin alussa.


    • lievästi_uneton

      Hidastaako kyseinen lääke aineenvaihduntaa ja kasvattaako ruokahalua?

    • Minulle määrättiin tolvon 10mg auttaako unettomuuteen.kenellä on kokemuksia kyseisestä lääkkeestä.

      • Uneton58

        Eilen minulle määrätty Tolvon 30 mg unettomuuteen, lääkäri ensin puhui 10 mg, mutta sitten sanoi, että poistuu markkinoilta. Otin illalla siis yhden 30 mg tabletin, tabletissa on jakouurre, mutta en uskaltanut puolittaa sitä. Saakohan puolittaa ja aloittaa puolikkaalla ? Nukkumaan mennessä tuollainen "levottomat lihakset" olo kuten aikaisemmalla nimimerkillä, sängyssä pyörimistä ainakin tunnin, mietin jo saanko unta ollenkaan. Kuitenkin nukuin sitten yön aamuun klo 7 saakka. Meneeköhän nuo lihasongelmat ohi ja onko ollut lihottavaa vaikutusta ?


    • Tolvon20mg

      Ahdistykseen käytössä Tolvon 20mg iltaisin. Alussa herätti levottomat jalat henkiin ja tuntui myös käsissä. Meni ohi käytettyä jonkinaikaa, välillä tekee sitä edelleen mutta harvoin. Alkuun herätti kunnon ruokahalut, tasaantui kuitenkin normaaliksi hetken käytettyä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta nostellaan jos tulisi lisää kokemuksia luettavaksi.

      Olen nyt kolmena iltana ottanut Tolvon 30mg ja mietin miten pitkään menee että siihen tottuu. Suussa on koko ajan paha maku, huimaa, kasvoissa sykkii elohiiri, on leijuva paha olo ja väsyttää päivälläkin. Autoa en ole uskaltanut ajaa, huomenna pitäisi mennä jo tarkkuutta ja ajamista vaativiin töihin. Nukuttaa kyllä hyvin.

      • Anonyymi

        Aloitin tolvonin 9 päivää sitten 30mg puoliksi,aluksi väsytti aamulla aikalailla puolillepäivin asti,eilen aloitin 30mg,nyt on samat oireet voimattomuus ja väsymys vielä puolilta päivin,mieliala on parantunut jonkin verran,yöksi joudun ottamaan edelleen 1/3 immovane 7,5 mg ja temesta 1mg 1/4 osa,taidan palata 15 mg tolvonia,no ehkä pari päivää kokeilua 30mg,katsotaan sitten!


    • Anonyymi

      söin 12 vuotta Zoloftia, Risperdalia ja Tolvonia päivittäin. Mulla on myös 12 vuoden ajajnjakso, mistä en muista juuri mitään. Kärsin siis skitsofreniasta ja masennuksesta. Sähköhoidolla saatiin asiat jotkuinkin kuntoon.

    • Anonyymi

      Syön 30mg Tolvonia masennukseen. Ainoa lääke joka poisti täysin masennuksen aiheuttaman lamaannuttavan väsymyksen. Ei auta yhtään kyllä ahdistukseen ja ahdistuslääkkeen syöminen rinnalla (sertralin) aiheutti ihan hirvittävää unettomuutta ja paniikkikohtauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe