MAKSAAKO

VAKUUTUSYHTIÖ???

Tankkasin aamulla vahingossa bensaa diesel-autooni, ajoin n.5km ja alkoi nykimään, sitten vasta hokasin että moka oli sattunut. Maksaako vakuutusyhtiö auton korjauksen? Soitin If:iin, päivystävä poika ei tiennyt. Eikä myöskään korjaamon mies. Pliis, asiallisia vastauksia.

13

1421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taida...

koska vahinko aiheutettu huolimattomuudella.

• niin luulisi

korvaavan

saahan sillä täyskaskolla ajaa auton vaikka tahalleen mehtään tuhannen rusinaksi ja saa uuden vastaavan 25% arvon päälle , eiks se ollu just ifillä ?

• korvata

Vakuutus ei korvaa puutteellisesta huollosta tai varomattomasta käsittelystä aiheutuneita vaurioita. Jos moottori olisi esim. leikannut kiinni ja olisit ajanut ojaan, niin vakuutus korvaisi muut paitsi moottorin.

• keksiä

Tankkauspistooli joka estäisi tällaisen vahingon tapahtumista.
        Edellnen autoni oli bensakoneella ja siihen ei voinut vahingossa tankata naftaa koska dieselin pistooli ei olisi mahtunut.
        Toisin päin se käy tietenkin.
        Olen ollut tarkkana nyt dieseliä tankatessa, mutta ymmärrän hyvin miten helposti vahinko voisi sattua etenkin jos ajelee sekä bensa että diesel autoja.

• vastauksista
        keksiä kirjoitti:

Tankkauspistooli joka estäisi tällaisen vahingon tapahtumista.
        Edellnen autoni oli bensakoneella ja siihen ei voinut vahingossa tankata naftaa koska dieselin pistooli ei olisi mahtunut.
        Toisin päin se käy tietenkin.
        Olen ollut tarkkana nyt dieseliä tankatessa, mutta ymmärrän hyvin miten helposti vahinko voisi sattua etenkin jos ajelee sekä bensa että diesel autoja.

Se tosiaan käy liian helposti...minulla oli 20 vuotta bensa-auto ja nyt vasta kaksi viikkoa diesel. Tankkaaminen on niin automaattinen tapahtuma, että sen vaan tekee ajattelematta. Ehkä nyt opin ja todennäköisesti kalliilla tavalla.

• koko autoa
        vastauksista kirjoitti:

Se tosiaan käy liian helposti...minulla oli 20 vuotta bensa-auto ja nyt vasta kaksi viikkoa diesel. Tankkaaminen on niin automaattinen tapahtuma, että sen vaan tekee ajattelematta. Ehkä nyt opin ja todennäköisesti kalliilla tavalla.

paalaamoon viedä , kyllä siellä moottoripuolella ihan kaikki on korjattavissa , ei siellä mitää viisastenkiviä jotka haljetessaan viedään hiljaa hautaan ...

Jos nyt niin kävi että sieltä jotain laukesikaan ? Jakajapumpullisissa ei vahnkoa sinällään vältämättä synny , tankin ja järjestelmän huuhtelu ja eikun oikeella aineella menoksi : Commonrail ja pumppari-koneissa saattaa sit korkeapaine pumput sanoa sopimukset irti ja korjaaminen ei ole halpaa , varmasti kirpasee 3-4000 euroa kaikkinensa mutta säkällä selviät suht vähällä

• ex-Mosse

Vakuutus ei korvaa auton vaurioita jos ne johtuvat väärästä nesteestä (poltto- tai jäähdytys- tai muu neste). Moottoria ei esim. korvata jos olet ajanut ilman jäähdytysnestettä tai ilman öljyjä.

Moottori toki korvataan kaskosta jos ajat päin tolppaa ja moottori saa siitä vaurioita.
      Eli itse omalla huolimattomuudella aiheutettuja sisäisiä vaurioita moottorille tai sen apulaitteille ei korvata.

• Vakuutusyhtiö moista

Ei taida väärän polttoaineen tankkaaminen kuulua näihin:

Törmäysturvasta korvataan esinevahinko, jonka syynä on törmäys, tieltä suistuminen, kaatuminen tai muu vastaava äkillinen, ennalta arvaamaton ulkoinen tapahtuma.

Esimerkkejä korvattavista vahingoista

törmäys toiseen ajoneuvoon tai muuhun esteeseen
      tieltä suistuminen tai kaatuminen
      luonnonilmiöt, esim. raekuuro
      lumen putoaminen katolta
      puun kaatuminen tai oksan putoaminen ajoneuvon päälle
      tuntemattoman ajoneuvon aiheuttama vahinko

• KIITOKSET

Kiitos paljon asiallisista ja hyvistä vastauksista. Ensimmäisen kerran olen saanut nyt suomi24 keskusteluista vain asiallisia vastauksia. Vai johtuuko siitä, että näillä autosivuilla ei häirikkö-hörhöt käy lainkaan? Nyt vaan huomiseen saakka jännään korjauskustannuksia.

• ......
        KIITOKSET kirjoitti:

Kiitos paljon asiallisista ja hyvistä vastauksista. Ensimmäisen kerran olen saanut nyt suomi24 keskusteluista vain asiallisia vastauksia. Vai johtuuko siitä, että näillä autosivuilla ei häirikkö-hörhöt käy lainkaan? Nyt vaan huomiseen saakka jännään korjauskustannuksia.

Bensa on käytännössä liuotin ja kun sitä ajetaan läpi systeemeistä, joissa polttoaineen pitäsi toimia voiteluaineena, niin vaurioita tulee.Yleinen ohje on, että jos tanattuaan huomaa virheen tehneensä, ei moottoria saa lainkaan käynnistää, vaan hinata auto huoltamoon, jossa tankki tyhjenetään.
        Toivottavasti yleisesti siirrytään Fordin systeemiin, jossa väärän polttoaineen tankkaus ei onnistu, tankin suulla oleva läppä avautuu vain silloin, kun oikean kokoinen tankkauspistooli työnnetään aukkoon.

• mulla on..
        ...... kirjoitti:

Bensa on käytännössä liuotin ja kun sitä ajetaan läpi systeemeistä, joissa polttoaineen pitäsi toimia voiteluaineena, niin vaurioita tulee.Yleinen ohje on, että jos tanattuaan huomaa virheen tehneensä, ei moottoria saa lainkaan käynnistää, vaan hinata auto huoltamoon, jossa tankki tyhjenetään.
        Toivottavasti yleisesti siirrytään Fordin systeemiin, jossa väärän polttoaineen tankkaus ei onnistu, tankin suulla oleva läppä avautuu vain silloin, kun oikean kokoinen tankkauspistooli työnnetään aukkoon.

Minulla oli kaksi viikkoa vanha (uusi) ford focus c-max...ja valitettavasti tankkaus onnistui...

• pääsin
        mulla on.. kirjoitti:

Minulla oli kaksi viikkoa vanha (uusi) ford focus c-max...ja valitettavasti tankkaus onnistui...

Nyt tuli tieto! Onneksi vain 160e meni. Eli sellaiset oppirahat.

• ...... kirjoitti:

Jos vahingossa tankkaa bensaa alle 50% niin ei vahingollista vaikutusta eikä mitään rikkoudu ohjekirjan mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7785
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1985
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      919
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe