MAKSAAKO

VAKUUTUSYHTIÖ???

Tankkasin aamulla vahingossa bensaa diesel-autooni, ajoin n.5km ja alkoi nykimään, sitten vasta hokasin että moka oli sattunut. Maksaako vakuutusyhtiö auton korjauksen? Soitin If:iin, päivystävä poika ei tiennyt. Eikä myöskään korjaamon mies. Pliis, asiallisia vastauksia.

13

1476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taida...

      koska vahinko aiheutettu huolimattomuudella.

    • niin luulisi

      korvaavan

      saahan sillä täyskaskolla ajaa auton vaikka tahalleen mehtään tuhannen rusinaksi ja saa uuden vastaavan 25% arvon päälle , eiks se ollu just ifillä ?

    • korvata

      Vakuutus ei korvaa puutteellisesta huollosta tai varomattomasta käsittelystä aiheutuneita vaurioita. Jos moottori olisi esim. leikannut kiinni ja olisit ajanut ojaan, niin vakuutus korvaisi muut paitsi moottorin.

      • keksiä

        Tankkauspistooli joka estäisi tällaisen vahingon tapahtumista.
        Edellnen autoni oli bensakoneella ja siihen ei voinut vahingossa tankata naftaa koska dieselin pistooli ei olisi mahtunut.
        Toisin päin se käy tietenkin.
        Olen ollut tarkkana nyt dieseliä tankatessa, mutta ymmärrän hyvin miten helposti vahinko voisi sattua etenkin jos ajelee sekä bensa että diesel autoja.


      • vastauksista
        keksiä kirjoitti:

        Tankkauspistooli joka estäisi tällaisen vahingon tapahtumista.
        Edellnen autoni oli bensakoneella ja siihen ei voinut vahingossa tankata naftaa koska dieselin pistooli ei olisi mahtunut.
        Toisin päin se käy tietenkin.
        Olen ollut tarkkana nyt dieseliä tankatessa, mutta ymmärrän hyvin miten helposti vahinko voisi sattua etenkin jos ajelee sekä bensa että diesel autoja.

        Se tosiaan käy liian helposti...minulla oli 20 vuotta bensa-auto ja nyt vasta kaksi viikkoa diesel. Tankkaaminen on niin automaattinen tapahtuma, että sen vaan tekee ajattelematta. Ehkä nyt opin ja todennäköisesti kalliilla tavalla.


      • koko autoa
        vastauksista kirjoitti:

        Se tosiaan käy liian helposti...minulla oli 20 vuotta bensa-auto ja nyt vasta kaksi viikkoa diesel. Tankkaaminen on niin automaattinen tapahtuma, että sen vaan tekee ajattelematta. Ehkä nyt opin ja todennäköisesti kalliilla tavalla.

        paalaamoon viedä , kyllä siellä moottoripuolella ihan kaikki on korjattavissa , ei siellä mitää viisastenkiviä jotka haljetessaan viedään hiljaa hautaan ...

        Jos nyt niin kävi että sieltä jotain laukesikaan ? Jakajapumpullisissa ei vahnkoa sinällään vältämättä synny , tankin ja järjestelmän huuhtelu ja eikun oikeella aineella menoksi : Commonrail ja pumppari-koneissa saattaa sit korkeapaine pumput sanoa sopimukset irti ja korjaaminen ei ole halpaa , varmasti kirpasee 3-4000 euroa kaikkinensa mutta säkällä selviät suht vähällä


    • ex-Mosse

      Vakuutus ei korvaa auton vaurioita jos ne johtuvat väärästä nesteestä (poltto- tai jäähdytys- tai muu neste). Moottoria ei esim. korvata jos olet ajanut ilman jäähdytysnestettä tai ilman öljyjä.

      Moottori toki korvataan kaskosta jos ajat päin tolppaa ja moottori saa siitä vaurioita.
      Eli itse omalla huolimattomuudella aiheutettuja sisäisiä vaurioita moottorille tai sen apulaitteille ei korvata.

    • Vakuutusyhtiö moista

      Ei taida väärän polttoaineen tankkaaminen kuulua näihin:

      Törmäysturvasta korvataan esinevahinko, jonka syynä on törmäys, tieltä suistuminen, kaatuminen tai muu vastaava äkillinen, ennalta arvaamaton ulkoinen tapahtuma.

      Esimerkkejä korvattavista vahingoista

      törmäys toiseen ajoneuvoon tai muuhun esteeseen
      tieltä suistuminen tai kaatuminen
      luonnonilmiöt, esim. raekuuro
      lumen putoaminen katolta
      puun kaatuminen tai oksan putoaminen ajoneuvon päälle
      tuntemattoman ajoneuvon aiheuttama vahinko

      • KIITOKSET

        Kiitos paljon asiallisista ja hyvistä vastauksista. Ensimmäisen kerran olen saanut nyt suomi24 keskusteluista vain asiallisia vastauksia. Vai johtuuko siitä, että näillä autosivuilla ei häirikkö-hörhöt käy lainkaan? Nyt vaan huomiseen saakka jännään korjauskustannuksia.


      • ......
        KIITOKSET kirjoitti:

        Kiitos paljon asiallisista ja hyvistä vastauksista. Ensimmäisen kerran olen saanut nyt suomi24 keskusteluista vain asiallisia vastauksia. Vai johtuuko siitä, että näillä autosivuilla ei häirikkö-hörhöt käy lainkaan? Nyt vaan huomiseen saakka jännään korjauskustannuksia.

        Bensa on käytännössä liuotin ja kun sitä ajetaan läpi systeemeistä, joissa polttoaineen pitäsi toimia voiteluaineena, niin vaurioita tulee.Yleinen ohje on, että jos tanattuaan huomaa virheen tehneensä, ei moottoria saa lainkaan käynnistää, vaan hinata auto huoltamoon, jossa tankki tyhjenetään.
        Toivottavasti yleisesti siirrytään Fordin systeemiin, jossa väärän polttoaineen tankkaus ei onnistu, tankin suulla oleva läppä avautuu vain silloin, kun oikean kokoinen tankkauspistooli työnnetään aukkoon.


      • mulla on..
        ...... kirjoitti:

        Bensa on käytännössä liuotin ja kun sitä ajetaan läpi systeemeistä, joissa polttoaineen pitäsi toimia voiteluaineena, niin vaurioita tulee.Yleinen ohje on, että jos tanattuaan huomaa virheen tehneensä, ei moottoria saa lainkaan käynnistää, vaan hinata auto huoltamoon, jossa tankki tyhjenetään.
        Toivottavasti yleisesti siirrytään Fordin systeemiin, jossa väärän polttoaineen tankkaus ei onnistu, tankin suulla oleva läppä avautuu vain silloin, kun oikean kokoinen tankkauspistooli työnnetään aukkoon.

        Minulla oli kaksi viikkoa vanha (uusi) ford focus c-max...ja valitettavasti tankkaus onnistui...


      • pääsin
        mulla on.. kirjoitti:

        Minulla oli kaksi viikkoa vanha (uusi) ford focus c-max...ja valitettavasti tankkaus onnistui...

        Nyt tuli tieto! Onneksi vain 160e meni. Eli sellaiset oppirahat.


      • ...... kirjoitti:

        Bensa on käytännössä liuotin ja kun sitä ajetaan läpi systeemeistä, joissa polttoaineen pitäsi toimia voiteluaineena, niin vaurioita tulee.Yleinen ohje on, että jos tanattuaan huomaa virheen tehneensä, ei moottoria saa lainkaan käynnistää, vaan hinata auto huoltamoon, jossa tankki tyhjenetään.
        Toivottavasti yleisesti siirrytään Fordin systeemiin, jossa väärän polttoaineen tankkaus ei onnistu, tankin suulla oleva läppä avautuu vain silloin, kun oikean kokoinen tankkauspistooli työnnetään aukkoon.

        Jos vahingossa tankkaa bensaa alle 50% niin ei vahingollista vaikutusta eikä mitään rikkoudu ohjekirjan mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1266
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      914
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      837
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      625
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      573
    Aihe