palstan kirjoittajista on aitoja, todellisia adventisteja, jotka eivät huuhaile ja tuomitse lähimmäisiään vääräoppisiksi Helvetin lapsiksi, vaan kunnioittavat Jumalaa siitä, että näkemykset avartavat itsekunkin uskonelämää Kristuksen Jeesuksen tuntemisessa?
Montako prosenttia
8
237
Vastaukset
- advar
Kymmenykset ovat 10% BRUTTOTULOISTA.
Jos niistä tinkii, ei ole adventistina vilpitön. Aika moni täällä adventistina kirjoittavista ei ole adventisteja ollenkaan. Eli, kun palstan oikeista adventisteista suurin osa on kesyjä kotikissoja, jotka siunailevat enemmin kuin maalailevat pedon merkkejä, niin nämä adventismin vastustajat yrittävät tuomitsevilla ja typerillä teksteillä kasvattaa adventismin sarvia vähän pidemmiksi. Usein näiden kirjoittajien sanavalinta ja käyttämät lainaukset osoittavat, etteivät kirjoittajat ole adventisteja. Mutta kun tällaisia on koko ajan, eihän niitä kukaan jaksa jatkuvasti sormella osoittaa.
Toinen ankarien adventistitekstien kirjoittajien ryhmä on entiset adventistit, joille on jäänyt jostakin herne nenään. Ja eihän siihen voi sanoa muuta kuin halleluja. Joissakin tapauksissa kirkko varmaan ansaitsee heidän niherryksensä ja ihan noin yleisesti ottaen on parempi että he purkavat pahaa oloaan täällä, kuin vaikkapa kuluttamalla kalliita veroeuroja jossakin mielenterveystoimistossa.
Kolmas ryhmä on adventistit, joiden evankeliumi on se, että muut kirkot ovat babylon ja laki Raamatun sydän. Oman arvioni mukaan näitä on varsin harvassa normaaleissa adventtiseurakunnissa, mutta kun heitä ei kukaan heidän omissa kirkoissaan viitsi kuunnella, ovat tulleet tänne oppiaan jauhamaan. Joten siitäkin voi vain Herraa kiittää, muutama seurakunta on rauhassa, kun purkavat sanomaansa täällä.
Edellämainittujen kirjoittajien ja kirjon vastustajien pyörittäminä normaalimmat adventistit herkästi jäävät jalkoihin. En tiedä voinko itse väittää kuuluvani niihin normaaleihin vaiko en, joka tapauksessa olen jo kauan sitten kyllästynyt ja luopunut palstan säännöllisestä seuraamisesta.
Mutta onneksi täällä käydessäni huomaan, että taitaa muutama tavallinenkin adventisti sitkeästi täällä mukana roikkuvan.
Eli nuo suomeksi asian voi sanoa niin, että monia tällä palstalla adventistina esiintyvistä ei kannata kovin vakavasti ottaa. Mutta onneksi Herran sanaan ja mittaamattomaan armoon voi aina luottaa.
Kai- kiitos Kai
hyvästä huomiosta.
huomannut tuolla netin ulkopuolella olevien adventistien piireissä vieraillessani, etteivät he ainakaan sapatista niin kovasti vaahtoa tai Ellenin opista, vaan Raamatun sanan sanomasta enemmänkin. Ja siitäkin maltillisesti ja sävyisyydellä..
Mutta koska tällä palstalla aloitukset liittyvät melkein poikkeuksetta sapattiin sekä Ellenin kirjallisuuteen, niin siksihän minä kysyin näistä prosenteista..
Saavatko muuten adventistien kokouksessa vierailevat ns. ulkopuoliset henkilöt osallistua lauantain sapattiaterialle, jos se järjestetty jonkun adventistin kodissa eikä seurakunnassa, vai onko se ateria järjestetty pelkästään adventisteille?- minä pidän
Hevosta!!!
- ylifariseus
Kerro kokemuksesi?
Muistaakseni isäsi oli pastorina monta vuotta, ennenkuin hän syntyi uudesti ylhäältä ja hänen sanomissaan oli voimaa, mutta kuinka on sinun kohdallasi.
Millä tavoin Pyhä henki sinussa vaikuttaa? - Elina2
stefanus kirjoitti:
huomannut tuolla netin ulkopuolella olevien adventistien piireissä vieraillessani, etteivät he ainakaan sapatista niin kovasti vaahtoa tai Ellenin opista, vaan Raamatun sanan sanomasta enemmänkin. Ja siitäkin maltillisesti ja sävyisyydellä..
Mutta koska tällä palstalla aloitukset liittyvät melkein poikkeuksetta sapattiin sekä Ellenin kirjallisuuteen, niin siksihän minä kysyin näistä prosenteista..
Saavatko muuten adventistien kokouksessa vierailevat ns. ulkopuoliset henkilöt osallistua lauantain sapattiaterialle, jos se järjestetty jonkun adventistin kodissa eikä seurakunnassa, vai onko se ateria järjestetty pelkästään adventisteille?En tiedä suomen oloja mutta meillä on seurakunnassa sellainen tapa että aina kuukauden ensimmäisenä sapattina on ruokailu kirkolla, sinne vie jokainen jotain ruokaa ja kaikki ruoka katetaan isolle pöydällä pidetään ruoka rukous ja sitten syömään, jokainen saa syödä niin paljon kun jaksaa,se on minusta hyvin organisoitu, siinä meneekin mukavasti iltapäivä, ihmisiä on noin parisataa ja lapset päälle, lopuksi lauletaan lauluja kirkon puolella ja pastori pitää rukouksen, ennen kotiin lähtöä.
stefanus kirjoitti:
Saavatko muuten adventistien kokouksessa vierailevat ns. ulkopuoliset henkilöt osallistua lauantain sapattiaterialle, jos se järjestetty jonkun adventistin kodissa eikä seurakunnassa, vai onko se ateria järjestetty pelkästään adventisteille?Meillä on ateria joka sapatti ja säännöllisesti paljon vieraita kirkossa. Kaikki ovat tervetulleita.
Kai
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313747- 1351548
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111431Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931101- 711088
- 581051
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26997Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38971Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67940Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78915