Olen kuullut, että tehokkaassa treenissä harjoiteltavat lihakset ovat seuraavana päivänä kipeinä, mutta koska itselläni paikat eivät kipeydy, pitäisikö huolestua? Onko tämä merkki siitä, ettei treenini ole riittävän tehokas??? Vedän leuanvedoissa, dipeissä, penkkipunnerruksessa ja hauiskäännöissä aina tappiin asti, eli niin, että lihakset ovat "hyytelönä". Mutta seuraavana päivänä ei tunnu enää missään. Olisin todella kiitollinen asiantuntevista kommenteista!!!
Harjoituskipu
7
883
Vastaukset
- juhani
Ehkä treenat liian yksipuolisesti samoja liikkeitä.Vaihda välillä ohjelmaasi kokonaan erilaiseksi etteivät lihakset totu liiaksi samoihin liikkeisiin.Mutta on kyllä niinkin että jos kropan lihakset on tosi hyvässä kunnossa ei niitä enää treenamalla kipeäksi saa..
- hmm1
Niin ja ne lihakset ei totu mihinkään...vai tietääkös sinun lihakset mitä ne tekevät, muuta kuin supistuvat? Hehe....
Välillä itselläni lihakset tulevat kipeiksi kevyellä viikolla ja raskaan viikon alussa, mutta ei enään myöhemmin! Monta sarjaa/toistoa teet millekkin lihaksille?- 20v
Olen tehnyt leuanvedossa ja dipissä niin sanottuja supersarjoja, eli olen vetänyt leuanvetoja yhden sarjan, jonka jälkeen heti dippipunnerrus päälle. Tällaisiä sarjoja olen vetänyt 5, ja kussakin liikkeessä toistoja on 12-15. Eri päivänä olen vetänyt penkkipunnerrusta aivan normaalisti, jonka jälkeen olen tehnyt hauiskäännökset 15kg: käsipainoilla. Näitä yläkroppa-päiviä minulla on ollut viikossa kahdesta kolmeen, minkä lisäksi harrastan juoksua, sekä kevyillä painoilla jalkakyykkyä (palvelee hyvin juoksua varten). En ole noudattanut mainitsemiasi kevyen ja raskaan viikon rytmiä, sillä en ymmärrä sen periaatetta.
- hmm
20v kirjoitti:
Olen tehnyt leuanvedossa ja dipissä niin sanottuja supersarjoja, eli olen vetänyt leuanvetoja yhden sarjan, jonka jälkeen heti dippipunnerrus päälle. Tällaisiä sarjoja olen vetänyt 5, ja kussakin liikkeessä toistoja on 12-15. Eri päivänä olen vetänyt penkkipunnerrusta aivan normaalisti, jonka jälkeen olen tehnyt hauiskäännökset 15kg: käsipainoilla. Näitä yläkroppa-päiviä minulla on ollut viikossa kahdesta kolmeen, minkä lisäksi harrastan juoksua, sekä kevyillä painoilla jalkakyykkyä (palvelee hyvin juoksua varten). En ole noudattanut mainitsemiasi kevyen ja raskaan viikon rytmiä, sillä en ymmärrä sen periaatetta.
En ole perehtynyt noihin supersarjoihin vaan lähinna lihasten kasvattamiseen, joten en siitä tiedä!
Kuulostaa liialta jos treenaa lihasryhmiä enemmän kuin kerran viikossa...voikos olla enään tehokasta ?? En usko, ainakaan lihaskasvun suhteen...!
Jos tekee max.treenipäiviä 3-4x viikossa niin, kertakaikkiaan enään 4 viikolla ei painot kulje vaan annan niiden palautua kevyellä viikolla,jolloin teen lyhyempiä päiviä ja 70% painoilla! Lisäksi olisi hyvä pitää vaikka 1-2krt vuodessa kokonaan väliviikko treenistä.... Lihashan kasvaa levossa... :)
Ps. kokeile leukoja ja dippiä lisäpainoilla ja vaikka teet kuukauden treeniä unohtaen nuo supersarjat...!?
- make
ei kannata huolestua että paikat ei tuu
kipeäksi mukavampi treenata kun on paikat suht.
normaalissa vedossa , itse kävin salilla 7 vuotta
perkele oli paikat aina niin kipeänä että ei tahtonu sängystä päästä ylös ja treeni oli tosi
vaikeaa kun lihakset oli niin perkeleen kipeät
varsinkin rintalihakset olivat kokoajan jumissa¨
päätin lopettaa sitten itseni kidutuksen no eipä
oo enää kipeät voi olla että treenasin liian kovalla treenillä ja väärin ,tai sitten
palautuminen oli hidasta
minusta jos sinä treenaat täysillä niin uskon että treenaat oikein ja sinulla on huippuhyvä
palautuminen joka on lihaksen kasvussa kaiken a o - Treenari
Kun säännöllisesti treenaa, niin pienten lihasten, kuten hauisten kivun puuttumisesta ei kannata huolestua.
Kehityksen kannalta etureidet, pakarat, alaselkä ja rinta olisi kuitenkin hyvä saada jonkin verran joka treenissä kipeytymään. - x-builder
Niin pitkään kun kehityt ei ole syytä huoleen.Eli jos haluamasi ominaisuus tai ominaisuudet (voima/nopeus/kestävyys jne) paranevat olet oikeilla jäljillä. Jos tarkoituksesi on ylläpitää nykyistä kuntotasoasi ja teet lähes samanlaisen treenin samanlaisella intensiteetillä, eivät lihaksesi kipeydy.
Jos olet nimimerkkisi mukaisesti 20 vuotta vanha, saattaa lihasten kipeytymättömyys olla "seurausta" nuoren iän nopeasta palautumisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1097197
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h965225Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333392Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961491Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346- 481114