Minkälaisilla painoilla ja toistoilla kannattaa tehdä jos haluaa näkyvää lihasmassaa?
Auttaako voiman/massan lisääjät?
Lihasmassaa?
10
1524
Vastaukset
- hmm11
Kannattaa tehdä semmoisilla painoilla, että jaksaa esim. 3x 8-12 toistoa/liike!
Jos olet aloittelija niin suosittelen harjoittelemaan liikkeet kunnolla ennen kunnon treeniä! Eli kuukaudenpäivät 12-15 toistoa, että liikerata ja asennot tulevat tutuiksi!
Massanlisäysvalmisteet ovat hyviä, sillä et esim. salin jälkeen kerkiä heti kotia syömään, ja näin ollen saat tarvittavat aineet ensihätään salilla :)
Lisäksi nuo ovat hyviä välipaloja ruokien välissä.
Ikäsi,pituutetsi ja painosi oli hyvä tietää..??1- Joonaz
Olen 17 vuotias ja olen 180cm pitkä ja painan aivan liian vähän eli 68kg. Miten saisin painon nousemaan syön aamupalan kaksi lämmintä ateriaa ja yhden välipalan ja iltapalan urheilen kolmesti viikossa ja käyn kolme- neljä kertaa viikossa salilla.
- niba
Joonaz kirjoitti:
Olen 17 vuotias ja olen 180cm pitkä ja painan aivan liian vähän eli 68kg. Miten saisin painon nousemaan syön aamupalan kaksi lämmintä ateriaa ja yhden välipalan ja iltapalan urheilen kolmesti viikossa ja käyn kolme- neljä kertaa viikossa salilla.
Aterioita on ihan riittämiin. Paino nousee yksinkertaisesti silloin kun syöt enemmän kuin kulutat. Siispä syö enemmän ja/tai kuluta vähemmän. Kestävyystyylinen liikuntaa hidastaa hieman lihaskasvua - en kuitenkaan sano, että sen takia tarvitsisi lopettaa tai vähentääkään, mutta kannattaa olla asiasta tietoinen.
Kannattaa myös varmistaa, että tulee kaikki tarvittavat ainesosaset ravinnosta: proteeinia ja hyviä rasvoja (kasviöljyt) erityisesti. Mikäli tuntuu, ettet saa tarpeeksi kiinteää ruokaa alas, että paino lähtee nousuun, voit harkita tietysti lisäravinteita. - Vesa
niba kirjoitti:
Aterioita on ihan riittämiin. Paino nousee yksinkertaisesti silloin kun syöt enemmän kuin kulutat. Siispä syö enemmän ja/tai kuluta vähemmän. Kestävyystyylinen liikuntaa hidastaa hieman lihaskasvua - en kuitenkaan sano, että sen takia tarvitsisi lopettaa tai vähentääkään, mutta kannattaa olla asiasta tietoinen.
Kannattaa myös varmistaa, että tulee kaikki tarvittavat ainesosaset ravinnosta: proteeinia ja hyviä rasvoja (kasviöljyt) erityisesti. Mikäli tuntuu, ettet saa tarpeeksi kiinteää ruokaa alas, että paino lähtee nousuun, voit harkita tietysti lisäravinteita.Minä olen 182 cm pitkä ja olen painanut jo 20- vuotta välillä 78-80 kg, riippumatta siitä kuinka paljon syön, tai kulutan. Voin syödä aivan mitä tahansa ja kuinka paljon tahasa, niin en saa painoa nousemaan yli 80- kg. Minulla taitaa olla harvinainen aineenvaihdunta. Myös perinölliset tekijät ovat apuna, sillä isäni ja äitini olivat koko ikänsä hoikkia.
- hmm12
Vesa kirjoitti:
Minä olen 182 cm pitkä ja olen painanut jo 20- vuotta välillä 78-80 kg, riippumatta siitä kuinka paljon syön, tai kulutan. Voin syödä aivan mitä tahansa ja kuinka paljon tahasa, niin en saa painoa nousemaan yli 80- kg. Minulla taitaa olla harvinainen aineenvaihdunta. Myös perinölliset tekijät ovat apuna, sillä isäni ja äitini olivat koko ikänsä hoikkia.
Syöppä 3h välein lämmin ateria (3-4päivässä) ja pari välipalajuomaa (massjuomaa). 5-7 kertaa päivässä kun syöt ni hyvä tulee! Ja lämin ei tarkoita 2 leivänkäppyrää juustolla!
Eli kuten tuo aiempi kirjoittaja toisin sanoi 2krt lämmin on liian vähän !!
...Pen The Neck ? - hmm121
Vesa kirjoitti:
Minä olen 182 cm pitkä ja olen painanut jo 20- vuotta välillä 78-80 kg, riippumatta siitä kuinka paljon syön, tai kulutan. Voin syödä aivan mitä tahansa ja kuinka paljon tahasa, niin en saa painoa nousemaan yli 80- kg. Minulla taitaa olla harvinainen aineenvaihdunta. Myös perinölliset tekijät ovat apuna, sillä isäni ja äitini olivat koko ikänsä hoikkia.
Syöppä 3h välein lämmin ateria (3-4päivässä) ja pari välipalajuomaa (massjuomaa). 5-7 kertaa päivässä kun syöt ni hyvä tulee! Ja lämin ei tarkoita 2 leivänkäppyrää juustolla!
...Pen The Neck ? - niba
hmm12 kirjoitti:
...Pen The Neck ?Ja mitenkähän se ruuan lämpö siihen vaikuttaa, tuleeko sitä riittämiin? Kyllä sitä voi kuule ahtaa ihan samalla tavalla 10 000 kcal jääkaappikylmää tavaraakin, ja voin sanoa melkoisella varmuudella, että ei ole kysyjällä sellaista aineenvaihduntaa, etteikö tuolla lähtisi paino nousuun.
Ihan turha selitellä, että: "Voin syödä aivan mitä tahansa ja kuinka paljon tahasa, niin en saa painoa nousemaan yli 80- kg." Et ole vaan syönyt tarpeeksi. Tuplaa annoskoot. Syö kaksi kertaa useammin. Juo ruokajuomana proteiinipirtelöä. Ime rasvaa suoraan öljypullosta. Takaan, että paino nousee. Yrityksen puutetta tuo on, jos minulta kysytään.
Ei tietenkään sitten oikeasti kannalta liioitella tuon energiamäärän suhteen, vaikka hieman tuossa provosoinkin. Ylimääräinen energia kun varastoituu vaan rasvaksi kehoon. - hmm_
niba kirjoitti:
Ja mitenkähän se ruuan lämpö siihen vaikuttaa, tuleeko sitä riittämiin? Kyllä sitä voi kuule ahtaa ihan samalla tavalla 10 000 kcal jääkaappikylmää tavaraakin, ja voin sanoa melkoisella varmuudella, että ei ole kysyjällä sellaista aineenvaihduntaa, etteikö tuolla lähtisi paino nousuun.
Ihan turha selitellä, että: "Voin syödä aivan mitä tahansa ja kuinka paljon tahasa, niin en saa painoa nousemaan yli 80- kg." Et ole vaan syönyt tarpeeksi. Tuplaa annoskoot. Syö kaksi kertaa useammin. Juo ruokajuomana proteiinipirtelöä. Ime rasvaa suoraan öljypullosta. Takaan, että paino nousee. Yrityksen puutetta tuo on, jos minulta kysytään.
Ei tietenkään sitten oikeasti kannalta liioitella tuon energiamäärän suhteen, vaikka hieman tuossa provosoinkin. Ylimääräinen energia kun varastoituu vaan rasvaksi kehoon."Ja mitenkähän se ruuan lämpö siihen vaikuttaa, tuleeko sitä riittämiin? Kyllä sitä voi kuule ahtaa ihan samalla tavalla 10 000 kcal"
Aijaa, voi vai? Hehe...katsos kun näille selittelee syömisistä niin varmaan monikaan ei tajua mitään mistään. Siksi sanoin lämpimän, koska se yleensä sisältää ruoan leivät muut hilpetöörit!! Jos sanoo et syö 3 kertaa päivässä niin ne vetää jonku jughurtin ja banaanin!!
Tajusitkos? Eli joku aloittelijakin ei tajua mitään noista sun kcal määristäsi!
Ja samaan mieltä olen tuosta mussuttumasisesta :"en liho vaikka syön mitä..on varmaan hyvä aineenvaihdunta" ! Eli ku syö TARPEEKSI niin varmasti lihoo!!
T. SuperMassa
- massaa
käy tuolta kattoo:
Siellä vasemmassa reunassa on valikko josta otat osion jossa lukee: toistot ja sarjat ja palautuminen
http://personal.inet.fi/koti/pehkonen/penkki.htm - Raul
60 - 80 % ykkösmaksimista painoa (esim. jos 100 kg max penkistä niin silloin painot 60 - 80 kg) toistoja 6 - 12 kertaa per sarja (ts 6 kertaa 80% painolla ja 12 x 60 % muut siltä väliltä),sarjoja 3-6, liikeitä/lihasryhmä 2-3,palautukset n.1-2 min (kork.3 min) sarjat loppuun asti eli pumppialihaksiin.Ja riittävästi ravinteita...Eikun treenaamaan!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938