Olisikohan ketään, jolla olisi sama tilanne kuin mulla???...eli jätkäkaveri/tyttöystävä ei pysty sanomaan PUHEVIAN takia esim. rakastavansa sinua tai edes nimeäsi...
välissä asia masentaa...
2
594
Vastaukset
- minä
VArmasti odotat kuulevasi rakkaaltasi rakkauden tunnustuksia..mutta anna hänelle aikaa ja odota. Kyllä se luottamus suhun sieltä vielä löytyy ja kuulet jonain päivänä haluamasi- ärrät iloisesti sorahdellen.
Sillä välin voisit itse miettiä seuraavia asioita: naureskeletko puhevikaisille ihmisille?
Nauratko vitseille, joita puhevikaisista kerrotaan? Saatat tehdä tämän kaiken huomaamattasi, mutta samalla loukaten kumppaniasi. Hänestä saattaa tuntua, että naurat samalla hänelle. Ja niinhän tavallaan teetkin.
Jos et ole sortunut edellä mainittuun moukkamaiseen käytökseen,niin todennäköisesti kumppaniasi on kiusattu tai loukattu liiittyen hänen puhevikaansa. Sinun on siis vain ymmärrettävä ja oltava hiljaa asiasta. Painostaa ei saa, ei ikinä matkia, ei nauraa hänen tavalleen lausua kirjaimia.. Kun osoitat hänelle olevasi fiksu ja kypsä ihminen- teillä voi olla edessä monia mukavia hetkiä edessänne.- se joku..
Niin, kiitos että vastasit!=) Ensiksi haluaisin vain sanoa että en kuulu siihen ryhmään joka kiusaisi puheviasta tai käyttäytyisi vastaavalla lailla idioottimaisesti.. (itse ollut koulukiusattu ulkonäön takia) ja tiedän ettei kukaan voi puhevialle tai esim. ulkonäölleen mitään.
Tätä on aika hankala selittää mutta yritän jotenkin..(huono selittämään;) ) Olen yrittänyt olla painostamatta sillä tiedän että asia sattuu häneen todella eikä varsinkaan painostaminen auta. Olen yrittänyt kertoa poikaystävälleni kun olemme puhuneet joskus asiasta että hyväksyn hänet sellaisena kun hän on. ja että hän sanoo r:n niin kuin pystyy, välitän hänestä kaikesta huolimatta jne. Yritän ymmärtää asian ettei hän pysty hänen mukaansa sanomaan r:ää ollenkaan ja näin ollen niitä tiettyjä sanoja.Välissä pystynkin siihen ja taas välissä vain pysähtyy ja jotenkin sattuu. Varsinkin silloin kun hän ei pysty sanomaan edes omaa nimeäni mutta pystyy mainitsemaan muiden naisten nimiä ja kutsuu heitä..voi kuulostaa tyhmälle mutta en osaa selittää sitä mitä yritän sanoa..kuitenkin joskus asiasta tulee paha mieli..
Mun elämässä on aika paljo sattunu ikäviä asioita ja ollu huonoo säkää. Joskus miettii tätäkin tilannetta ja ihmiset kuten minäkin ,en osannut edes ajatella sellaista asiaa, että jos joskus seurustelen nii rakastamani ihminen ei pystyisi sanomaan nimeäni ..pitää jotenkin itseselvyytenä kuitenkin..Mikä tarkoitus taas tälläkin? Suhteen alussa minussa eli toivo että hän joskus pystyy sanomaan sen r:n mutta toivo sisälläni on sammunut.
En ole viitsinyt ottaa asiaa puheeksi, sillä tiedän ettei hän yksinkertaisesti voi puhevialleen mitään eikä asiasta puhuminen auta... On aikoja jolloin asia ei tule mieleeni ollenkaa mutta joskus esim. jos jossain elokuvassa on vaikka joku kaunis romanttinen kohtaus tai jotkut tuttavani sanovat toisilleen rakastavansa toisiansa niin asia tulee mieleeni... Mutta kiitos että sain purkaa, jos luet tämän. Olet ystävällinen. Hyvää jatkoa sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575875Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella232400No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402095- 192008
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61619Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83122281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201206Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811075