kausipaikoista

matkaajatar

Tässä selaillessani kirjoituksia, tuli silmiini juttua kausipaikoista. Olemme jo muutamana kesänä yrittäneet saada kesäkausipaikkaa erääseen karavaanialueeseen siinä onnistumatta. Edelliskesien kausipaikkalaiset ovat aina etusijalle. MIelestäni tämä on hieman väärin että yhdet ja samat ihmiset saavat olla vuodesta toiseen samoilla paikoilla, vai mitä mieltä te olette? Onhan se kyllä paljon halvempaa kuin ostaa kesämökki..:)

7

1712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilona

ei minullekkaan selvinnyt mistä olet paikkaa hakenut, mutta Lestijärven Pitkäniemessä kyllä tilaa riittää, siis pohojanmaalla.....

• huippucaravaanari

tilaa on mutta ei se ole alkuperäisen kysymyksen ydin vaan miksi ko kysyjä ei pääse siihen paikkaan joka on jo varattu .
        pitäähän tietyt säännöt olla sillä muutenhan ei ole mitään väliä millään missään.
        turha kertoa vapaista paikoista eihän se ole mitään vaan miksi ei pääse sille varatulle paikalle????
        eli mistä voi valittaa vaikka ei mikään kesäpaikka kelpaa.
        ja mistähän on selvinnyt ettei vallattavaksi himoittu kohde ole vain kesäkausi paikka?
        alkuperäinen keskustelun aloittaja ei ole aikonutkaan mihinkään vaan purkautuu valittamalla
        kyllä melkeimpä kaikilla sf alueilla on paikkoja
        vapaana mutta ei aivan ilmaiseksi saa mitään edullisesti kyllä.

• jaana
        huippucaravaanari kirjoitti:

tilaa on mutta ei se ole alkuperäisen kysymyksen ydin vaan miksi ko kysyjä ei pääse siihen paikkaan joka on jo varattu .
        pitäähän tietyt säännöt olla sillä muutenhan ei ole mitään väliä millään missään.
        turha kertoa vapaista paikoista eihän se ole mitään vaan miksi ei pääse sille varatulle paikalle????
        ja mistähän on selvinnyt ettei vallattavaksi himoittu kohde ole vain kesäkausi paikka?
        alkuperäinen keskustelun aloittaja ei ole aikonutkaan mihinkään vaan purkautuu valittamalla

Olet todella huippu eihän kukaan ole ilmaiseksi edes kysynyt kausipaikkaa hah hah

• Joccery

Hienoa tekstiä!! Kyllä vapaita kausipaikkoja varmasti löytyy ja melkeinpä joka alueelta ellei alue nyt satu olemaan aivan täyteen buukattu. Mutta ongelma on se kun on pakko kadehtia juuri nimenomaan niitä varattuja paikkoja. Olen itse useaan otteeseen jäänyt "jonottamaan" johonkin huonommalle paikalle kunnes jossain vaiheessa parempi paikka on vapautunut. Mutta aina pitää olla kateus mukana ja sen nälviminen että joku saa halvalla muka "mökkeillä". Nehän ovat yhdistysten sopimia kausipaikkahintoja! Eikä mitään itse tingattuja. Itse haluan pitää omapaikkaa ennen kaikkea sen takia voin reissusta palata itse laittamilleni lavereille takaisin Siinä väliaikana, esim. muutaman viikon reissu, paikka on tietysti vapaana ja muiden, myös kadehtijoiden, käytettävissä. PS. Edes aluslaatoillakin varustettu paikka on muuten siitä mukava, että talvella teltan saa huomattavasti mukavammin purettua ja irti puulaatoista kuin jäisestä maasta, esim. hiihtolomareissuun lähdettäessä.

• matkaajatar

Varmaan sitä vapaita paikkoja on ympäri Suomenmaata, mutta kuka nyt varaa kausipaikan toiselta puolelta Suomea? Tässä mainitsemassani paikassa ei vain muutamaan vuoteen ole ollut mahdollisuuksia päästä(ympärivuotinen). Ihmettelen vain mistä tulee se mieleen että pitäisi päästä halvalla, vaikka tottahan se on että halpaa on jos vuorokausimaksu on kymmenen euroa. Mutta kausipaikastani maksan kyllä sen mitä pyydetään ja ihan ilman valittamatta..:)
        Enkä myöskaan ole himoitsemassa kenenkään puutarhan tapaista, että ole ihan rauhassa omassasi..*hymy*
        Sen olen huomannut reissatessamme, että kyllä se on yleisimmin alueisäntä, joka hoitaa siivouksen yms. Muut istuvat vastaanoton ympärillä...
        Sekin jo kertoo paikan ilmapiiristä kuinka otetaan vastaan tulijat, useimmiten on kyllä saanut ystävällisen tervehdyksen, mutta myös yrmeän vastaan oton tyyliin kuinka uskallate häiritä meidän rauhaa. Mutta kaiken kaikkiaan on hienoa, että on ihmisiä, jotka ovat mukana olleet rakentamassa omia SF alueita, ilman heitä ei niitä olisi!

• jaana

Kausipaikkalaiset ovat tietyillä alueilla kuin kuninkaat kukaan muu ei ole mitään olen 10v kierrellyt suomea ristiin rastiin ja tiedän mistä puhun.Kannattaa ottaa kausipaikka toisesta paikasta eivät kaikki ole onneksi sellaisia.

• Teemu

MOI!

Ei kannata välittää jos joku kausipaikan haltija käytäytyy kuin kuningas. He ovat varmasti sitä samaa lajia, jotka kilpailevat kellä on pienin jäsennumero ja kiukuttelevat siitä kun ei kaikki moikkaa vastaantullessaan tai sitten he eivät itse periaatteesta nosta kättä ylös tervehtiäkseen.

Onhan meitä joka junaan, itse olen vastaavanlaisia asioita seurannut sivusta lievästi huvittuneena, joskus jopa pientä sääliä tuntien...

Mutta on tämä hieno harrastus ja kyllä tähän isoon jäsenmäärään mahtuu jos jonkinlaista sukankuluttajaa. :)

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe