Niinkauan kun jokin asia on uskosta kiinni se voi lahkoutua loputtomiin ja nuo lahkot voivat väittää toisiaan vääräuskoisiksi loputtomiin ja vääräuskoisen palkka on tietenkin kuolema, siitä kaikki lahkot ovat yllättäen samaa mieltä.
Uusi lahko voi syntyä vaikka Jumalan parranväristä.
Eli uskonto ei voi koskaan johtaa maailmanrauhaan.
Ateismi ei ole uskonto
7
278
Vastaukset
- Kössönöm
Aina löytyy riidan aiheita eri uskontojen välillä. Yksi yhteinen tekijä kaikilla uskonnoilla tosin on; he vihaavat ateisteja.
- eivät vihaa
ateisteja. Buddhalaisuus on myös osaksi ateistinen uskonto.
- etkö itsekin
vihaa kaikkia uskontoja? Oletko siis sen parempi kuin vaikka kristitty, joka vihaa ateisteja?
- Kössönöm
etkö itsekin kirjoitti:
vihaa kaikkia uskontoja? Oletko siis sen parempi kuin vaikka kristitty, joka vihaa ateisteja?
koska en usko sinun jumalaasi. Siitä vaan.
Minä taas inhoan sitä, että uskonnoilla orjuutetaan ihmisiä. Minä en ihmisiä orjuuta, enkä keksi älyttömiä juttuja joistain mörköistä, jotka tulevat ja vievät sinut ikuiseen kärvennykseen, jos et juuri nyt usko mitä sinulle väitän.
Tässä linkki lasten uskonnollisesta aivopesusta.
Mietipä tuotakin.
http://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac&feature=related - JoMN
eivät vihaa kirjoitti:
ateisteja. Buddhalaisuus on myös osaksi ateistinen uskonto.
on väitetty. En tunne Dharmaa (onko termi oikein?) riittävän hyvin, mutta olen ymmärtänyt, että ainakin osa väittää, että buddhalaisuus olisi enemmän elämän filosofia, kuin uskonto. Kannatan ehdottomasti ainakin niitä eettisiä arvoja, joita buddhalaisuudessa sanotaan olevan.
- sanoi
Kössönöm kirjoitti:
koska en usko sinun jumalaasi. Siitä vaan.
Minä taas inhoan sitä, että uskonnoilla orjuutetaan ihmisiä. Minä en ihmisiä orjuuta, enkä keksi älyttömiä juttuja joistain mörköistä, jotka tulevat ja vievät sinut ikuiseen kärvennykseen, jos et juuri nyt usko mitä sinulle väitän.
Tässä linkki lasten uskonnollisesta aivopesusta.
Mietipä tuotakin.
http://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac&feature=relatedettä minä vihaan sinua? ;) En usko jumalaan, ja vaikka uskoisinkin, en vihaisi ketään.
- buddhalaisuuden
JoMN kirjoitti:
on väitetty. En tunne Dharmaa (onko termi oikein?) riittävän hyvin, mutta olen ymmärtänyt, että ainakin osa väittää, että buddhalaisuus olisi enemmän elämän filosofia, kuin uskonto. Kannatan ehdottomasti ainakin niitä eettisiä arvoja, joita buddhalaisuudessa sanotaan olevan.
voi käsittää myös filosofiaksi. Se, käsittääkö sen uskonnoksi vai filosofiaksi on kiinni siitä, minkä merkityksen antaa sanalle "uskonto".
Buddhalaisuudessa on mielestäni hienoa se, että eettiset arvot liittyvät loogisesti uskomuksiin eivätkä vain ole irrationaalisten uskomusten lisäksi olevia asioita, niin kuin kristinuskossa, eikä myöskään kuten islamissa, jossa oudot eettiset arvot perustellaan sanomalla "se on Allahin tahto".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780