Ateismi ei ole uskonto

M@k3

Niinkauan kun jokin asia on uskosta kiinni se voi lahkoutua loputtomiin ja nuo lahkot voivat väittää toisiaan vääräuskoisiksi loputtomiin ja vääräuskoisen palkka on tietenkin kuolema, siitä kaikki lahkot ovat yllättäen samaa mieltä.

Uusi lahko voi syntyä vaikka Jumalan parranväristä.

Eli uskonto ei voi koskaan johtaa maailmanrauhaan.

7

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Aina löytyy riidan aiheita eri uskontojen välillä. Yksi yhteinen tekijä kaikilla uskonnoilla tosin on; he vihaavat ateisteja.

• eivät vihaa

ateisteja. Buddhalaisuus on myös osaksi ateistinen uskonto.

• etkö itsekin

vihaa kaikkia uskontoja? Oletko siis sen parempi kuin vaikka kristitty, joka vihaa ateisteja?

• Kössönöm
        etkö itsekin kirjoitti:

vihaa kaikkia uskontoja? Oletko siis sen parempi kuin vaikka kristitty, joka vihaa ateisteja?

koska en usko sinun jumalaasi. Siitä vaan.

Minä taas inhoan sitä, että uskonnoilla orjuutetaan ihmisiä. Minä en ihmisiä orjuuta, enkä keksi älyttömiä juttuja joistain mörköistä, jotka tulevat ja vievät sinut ikuiseen kärvennykseen, jos et juuri nyt usko mitä sinulle väitän.

Tässä linkki lasten uskonnollisesta aivopesusta.
        Mietipä tuotakin.

http://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac&feature=related

• JoMN
        eivät vihaa kirjoitti:

ateisteja. Buddhalaisuus on myös osaksi ateistinen uskonto.

on väitetty. En tunne Dharmaa (onko termi oikein?) riittävän hyvin, mutta olen ymmärtänyt, että ainakin osa väittää, että buddhalaisuus olisi enemmän elämän filosofia, kuin uskonto. Kannatan ehdottomasti ainakin niitä eettisiä arvoja, joita buddhalaisuudessa sanotaan olevan.

• sanoi
        Kössönöm kirjoitti:

koska en usko sinun jumalaasi. Siitä vaan.

Minä taas inhoan sitä, että uskonnoilla orjuutetaan ihmisiä. Minä en ihmisiä orjuuta, enkä keksi älyttömiä juttuja joistain mörköistä, jotka tulevat ja vievät sinut ikuiseen kärvennykseen, jos et juuri nyt usko mitä sinulle väitän.

Tässä linkki lasten uskonnollisesta aivopesusta.
        Mietipä tuotakin.

http://www.youtube.com/watch?v=LACyLTsH4ac&feature=related

että minä vihaan sinua? ;) En usko jumalaan, ja vaikka uskoisinkin, en vihaisi ketään.

• buddhalaisuuden
        JoMN kirjoitti:

on väitetty. En tunne Dharmaa (onko termi oikein?) riittävän hyvin, mutta olen ymmärtänyt, että ainakin osa väittää, että buddhalaisuus olisi enemmän elämän filosofia, kuin uskonto. Kannatan ehdottomasti ainakin niitä eettisiä arvoja, joita buddhalaisuudessa sanotaan olevan.

voi käsittää myös filosofiaksi. Se, käsittääkö sen uskonnoksi vai filosofiaksi on kiinni siitä, minkä merkityksen antaa sanalle "uskonto".

Buddhalaisuudessa on mielestäni hienoa se, että eettiset arvot liittyvät loogisesti uskomuksiin eivätkä vain ole irrationaalisten uskomusten lisäksi olevia asioita, niin kuin kristinuskossa, eikä myöskään kuten islamissa, jossa oudot eettiset arvot perustellaan sanomalla "se on Allahin tahto".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4309
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 141
      958
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe