Mekastus kirjastoissa

Kovia kokenut

Eikö ole mitään keinoa saada erityisesti mamujen kakaroita hiljaiseksi kirjastoissa? Tosin kyllä kasvattamattomat suomikakaratkin osaavat siellä huutaa ja teinit kailottaa kännykkään. Meno on usein kuin markkinoilla. Välillä kuuluu kova läpsytys lattiaan, kun kuunnellaan musiikkia. On tosi vaikea keskittyä lukemiseen mekastuksen ja juoksemisen keskellä.
Räkäklimppejä en ole toistaiseksi nähnyt kirjastojen lattioilla. Erityisesti teinit erittävät räkää ja limaa ympärilleen bussipysäkeilla, juna-asemilla ja jopa metroasemillakin.
Eikö kirjastovirkailijat osaa tai uskalla pitää kuria? Tuleekohan kurinpitämisestä heti rasistisyytöksiä?

8

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkien olohuone

Johtunee siitä, että kirjastot ovat nykyään kaupunkilaisia kohtauspaikkoja ja sulatusuuneja. Minäkin toivoisin edes yhtä paikkaa säilytettäväksi hiljaiselle oleskelulle, mutta tuskin toiveeni toteutuu. Omassa lähikirjastossani on vielä asiat mukavasti, mutta sekin lähivuosina puretaan. Uusi rakennetaan liikekeskuksen yhteyteen ja arvelen, että juuri nykyaikaiseksi melukeskukseksi. Ei auta sitten kuin käydä pikaiseen ja istuksia kotonaan, vaikka naapurit kuinka mekkaloisivat. Huokaus.

• Tulee kyllä

Jos komentaa kotoperäisiä saattaa tulla mutinoita, mutta komentaessa maahanmuuttajia tulee varmasti rasistikortti esiin.

• sitä

huutaa mamujen kielellä HILJAISUUS KIRJASTOSSA!
        jossain hyllyjen välissä kenenkään huomaamatta. Niin he luulee, että omat komentaa. :D

• toi on kumma juttu

sanoopa mitä tahansa tummaihoiselle, tai vaikkapa itäisille vaaleille, heti on rasisti.
        Eikö se ole jo rasismia meitä syntyperäisiä kohtaan?
        En minäkään voi vaatia heidän maissaan oleskellessani yörauhaa, vaan luulisin kotonani sitä voivan vaatia, ilman syytöksiä.
        Kirjastot ovat tosiaan häliseviä toisista piittaamattömien maahanmuuttajien kansoittamia, empä enää niissä vieraile, juuri tuon takia.
        Eikö voitaisi saada monikieliset kyltit, joissa selkeästi säännöt tulisivat selväksi, eli jospa he eivät tiedä miten käyttäytyä?
        Eläkkeellä olisi aikaa lukea, vaan .....

• Rauhanrakastajanainen

Jos komentelusi ei ole rasistista, niin miksi siitä tulisi rasismisyytöksiä ja tarvitseeko niistä välittää?!?!

• voi kuten ei yhteiskunta

voi kellekään mitään, ei edes rikollisille

• oikein vaivaa

Jos ette itse voi pyytää heitä olemaan hiljaa. Minä kohteliaasti pyydän hiljaisuutta ja vastaukseksi olen aina saanut: "Sorry"

• sulle
        oikein vaivaa kirjoitti:

Jos ette itse voi pyytää heitä olemaan hiljaa. Minä kohteliaasti pyydän hiljaisuutta ja vastaukseksi olen aina saanut: "Sorry"

Olen eläkeläinen, ja muutaman kerran sanonut, empä sano enää. Vi**uu ja rasistiks haukkumista ei jaksa kuunnella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe